Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

3 grudnia 2016 r.
12:36

Czartorych chce podstawówki w pałacu. Prezydent i radni są przeciw

65 34 A A
Nowa szkoła podstawowa miałaby powstać w Pałacu Czartoryskich (fot. Radosław Szczęch)
Nowa szkoła podstawowa miałaby powstać w Pałacu Czartoryskich (fot. Radosław Szczęch)

Po wejściu w życiu reformy oswiaty nauczyciele z Niepublicznego Gimnazjum przy I LO im. ks. A. J. Czartoryskiego w Puławach mogliby stracić pracę. Żeby tego uniknąć, władze stowarzyszenia prowadzącego placówkę zamierzają przekształcić ją w szkołę podstawową. Miałaby się znaleźć w Pałacu Czartoryskich.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Nauczyciele z Niepublicznego Gimnazjum obawiają się, że jeśli nie zrobią nic, ich szkoła, zgodnie z postanowieniem nowej reformy oświaty, zostanie rozwiązana, a oni sami stracą pracę. – Część nauczycieli otrzymałaby pracę w naszym liceum, ale z pewnością nie wszyscy, stąd działanie w kierunku utworzenia szkoły podstawowej – tłumaczy Beata Trzcińska-Staszczyk, dyrektor I LO w Puławach.

– Na razie nie wiemy jeszcze, czy do reformy dojdzie, ale mogę potwierdzić, że rozmowy na temat utworzenia nowej szkoły podstawowej w Pałacu Czartoryskich trwają. Teraz tak naprawdę wszystko zależy od decyzji pani minister – mówi Grzegorz Paciorek, prezes Stowarzyszenia Wychowanków Gimnazjum I LO, czyli organu prowadzącego szkołę.

Skąd stowarzyszenie weźmie środki na adaptację pomieszczeń pałacu i wyposażenie? – Wszystko da się zrobić, są przecież fundusze europejskie, ale na tym etapie nie chciałbym mówić zbyt wiele – stwierdził Paciorek.

Władze Puław tym planom przyglądają się dość sceptycznie, a prezydent Janusz Grobel zwrócił się nawet do radnych z prośbą o pomoc w powstrzymaniu przedsięwzięcia. – Proszę państwa o wsparcie w tej sprawie, bo uważam, że to chyba nie jest zasadne, żebyśmy sobie wyrywali uczniów, a dzieci w mieście przecież nie przybędzie – mówił prezydent.

Podobnego zdania jest wiceprezydent Tadeusz Kocoń. – Mamy wystarczającą ilość szkół w mieście i nie ma potrzeby generowania dodatkowych kosztów i tworzenia pustostanów – powiedział.

Najostrzej o nowym pomyśle stowarzyszenia wypowiedział się radny Ignacy Czeżyk. – Ja nie wiem dlaczego tak się dzieje. Nie można w ten sposób rozbijać naszej oświaty na kawałki, a pałac nie ma warunków na prowadzenie szkoły. To jest jakiś folwark powiślany – skomentował.
Członkowie stowarzyszenia krytyki władz miasta nie rozumieją. – Każdy ma prawo wyjść z taką inicjatywą, a rodzice mają prawo wyboru. To, gdzie poślą swoje dzieci, to będzie ich decyzja – tłumaczy Grzegorz Paciorek.

Komentarze 34

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ktoś / 12 grudnia 2016 o 15:40
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Nie rozumiem o co tyle szumu. Ze jakas szkola sobie dobrze radzi na pulawskim rynku? Ja bym rozumial jakby to byla obiektywnie kiepska szkola o niskim poziomie nauczania. Ale chyba tak nie jest. A jesli chodzi o potencjalna podstawowke to zdaje sei nie ma zakazu konkurencji w tej dzialalnosci i to czy jakas szkola ma racje bytu powinien zweryfikowac rynek. A podwojne etaty? Szkola to takze biznes. Co nie jest zabronione jest dozwolone. Tylko sie uczyc od pani dyrektor i nauczycieli czartorycha jak sobie radzic w zyciu. Ja kibicuje tej podstawowce z calego serca.
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
tylko dlaczego Pani Dyrektor nie sprawuje tego stanowiska (dyrektor gimnazjum) charytatywnie ? przecież to nie ETYCZNE!!! czy dyrektorzy tzw 5 i 9tki dostają podwójne pensje za swą pracę ? a sama szkoła no cóż to już niestety nie to samo elitarne liceum :-(
rozwiń
Avatar
zaradny / 9 grudnia 2016 o 18:38
0
Najlepszy w Czartorychu to jest ten goguś od chóru. krzyczy w necie, bo nikt pana Sosika zatrudniać nie chce. Każdy kto go poznał trzyma się od niego z daleka. Panie Sosik co pan zrobił z dokumentami z biura poselskiego, w którym był pan asystentem społecznym? Wtedy wszyscy zobaczyli, jak jest pan oślizłym typem. I bardzo dobrze, że likwidują gimnazja. Takie osobniki co je platformiana Staszczykowa pozbierała trafią wreszczie tam gdzie ich miejsce. Ciekawe komu teraz zacznie pan lizać cztery litery? Możesz krzyczeć chłopie. Śmiać się z młodego radnego Matrasa, że pisać nie umie. Nic to nie da. Wyborcy już parę razy dali ci kopa, gdy próbowałeś wleźć do rady miasta. Ludzie cię znają. I twoją przełozoną też:)))Może Włodzio wam pomoże i będziecie razem piać w chórkach baranim głosem. a swoją drogą to tak nie skacz po scenie bo trzęsiesz tą dupiną że można pęc ze śmiechu.
Najlepszy w Czartorychu to jest ten goguś od chóru. krzyczy w necie, bo nikt pana Sosika zatrudniać nie chce. Każdy kto go poznał trzyma się od niego z daleka. Panie Sosik co pan zrobił z dokumentami z biura poselskiego, w którym był pan asystentem społecznym? Wtedy wszyscy zobaczyli, jak jest pan oślizłym typem. I bardzo dobrze, że likwidują gimnazja. Takie osobniki co je platformiana Staszczykowa pozbierała trafią wreszczie tam gdzie ich miejsce. Ciekawe komu teraz zacznie pan lizać cztery litery? Możesz krzyczeć chłopie. Śmiać się z młode... rozwiń
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 21:41
0
Zgadzam sie prowincjonalna szkola
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 12:30
0
Pani dyrektor działaczka partyjna ma różne wizje , których nie należy traktować poważnie. Poza tym obecnie to prowincjonalna szkoła bez prestiżu na dnie wszelkich rankingów .
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 08:56
0
Nie wiem czy mieszanie z błotem całej szkoły jest fair. Za stan rzeczy odpowiada pani kierownik -przedsiębiorca.
Avatar
Gość / 5 grudnia 2016 o 18:32
0
Pulawianin chyba ty nie chodziles do tej szkoly bo ja stracilam tam czas moze to bylo kiedys elitarna szkola ale nie teraz wiemy kto tam chodzi
Avatar
Gość / 4 grudnia 2016 o 20:37
0
Jezeli mogą pracować w polityce i na innych fuchach to znaczy z mają sile i mogą uczyć w normalnym wymiarze godzin jak wszyscy inni. Dość tych wymuszanych i sztucznych przywilejów dla wybranych grup zawodowych!
Avatar
Gość / 4 grudnia 2016 o 15:09
0
Dla mnie logiczne jest to ze po to nauczyciele sobie wywalczyli PRZYWILEJ tak malej ilość zajęć dydaktycznych z uczniami, ze większa ilość pracy wpływa na nich zle. Nauczycielowi nie po to dajemy zwiększoną pensje, jak za normalny czas pracy, by mógł sie on obciążać psychiczne i fizycznie w innych fuchach i etatach. Dlatego niemoralne jest korzystanie z takich przywilejów finansowych sponsorowanych przez podatników a zarazem branie NASTĘPNYCH FUCH, ETATÓW CZY ZASIADANIU W RADZIE MIASTA przez nauczycieli. Przeciez sie przepracujecie!!! Czy to nie wplynie zle na efektywność nauki naszych dzieci! Płacimy wam za to byście przez 1,5 godziny dziennie maksymalnie sie skupili i uczyli dobrze nasze dzieci a nie SIEDZIELI NA KILKU ETATACH CZY BAWILI SIE W POLITYKE I STOŁKI W RADZIE MIASTA !
Dla mnie logiczne jest to ze po to nauczyciele sobie wywalczyli PRZYWILEJ tak malej ilość zajęć dydaktycznych z uczniami, ze większa ilość pracy wpływa na nich zle. Nauczycielowi nie po to dajemy zwiększoną pensje, jak za normalny czas pracy, by mógł sie on obciążać psychiczne i fizycznie w innych fuchach i etatach. Dlatego niemoralne jest korzystanie z takich przywilejów finansowych sponsorowanych przez podatników a zarazem branie NASTĘPNYCH FUCH, ETATÓW CZY ZASIADANIU W RADZIE MIASTA przez nauczycieli. Przeciez sie przepracujecie!!! Czy t... rozwiń
Avatar
Gość / 4 grudnia 2016 o 14:57
0
Nie należy tez zapominać że finansujemy niezwykle krótki czas pracy nauczycieli w tygodniu (o wakacjach , feriach, rocznych urlopach dla ''podratowania'' zdrowia nei wspomnę). Pedagog w ciągu tygodnia (wg, karty nauczyciela i kodeksu pracy) ma pracować 30 godzin ( 40 lekcyjnych), z czego połowa to zajęcia lekcyjne (15 pełnych- 20 lekcyjnych). Pozostałe 15 (20 )godzin to czas na szkolenia, przygotowanie do lekcji. DZIENNIE DAJE TO 3 GODZINY PRACY Z UCZNIAMI I 3 GODZINY NA SZKOLENIA I PRZYGOTOWANIE DO LEKCJI. Mam wiec pytanie czy nauczyciele podwójnie pracujący w placówkach publicznych i prywatnych prowadzą lekcje zaledwie po 1,5 godz dziennie w każdej? Chyba więcej nie mogą sie przepracowywać i pracować na kilku etatach, skoro my podatnicy fundujemy im zaledwie 1,5 godzinny dzień pracy z uczniami?
Nie należy tez zapominać że finansujemy niezwykle krótki czas pracy nauczycieli w tygodniu (o wakacjach , feriach, rocznych urlopach dla ''podratowania'' zdrowia nei wspomnę). Pedagog w ciągu tygodnia (wg, karty nauczyciela i kodeksu pracy) ma pracować 30 godzin ( 40 lekcyjnych), z czego połowa to zajęcia lekcyjne (15 pełnych- 20 lekcyjnych). Pozostałe 15 (20 )godzin to czas na szkolenia, przygotowanie do lekcji. DZIENNIE DAJE TO 3 GODZINY PRACY Z UCZNIAMI I 3 GODZINY NA SZKOLENIA I PRZYGOTOWANIE DO LEKCJI. Mam wiec pytanie czy nauczyciele p... rozwiń
Avatar
Gość / 4 grudnia 2016 o 14:40
0
Wszystko oki tylko dlaczego ja ze swoich podatkowe muszę dokładać do szkol prywatnych? i Jak to mozliwe ze ci sami dyrektorzy i nauczyciele mają czas i sily rządzić i uczyc w szkole państwowej i prywatnej?
Avatar
ktoś / 12 grudnia 2016 o 15:40
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Nie rozumiem o co tyle szumu. Ze jakas szkola sobie dobrze radzi na pulawskim rynku? Ja bym rozumial jakby to byla obiektywnie kiepska szkola o niskim poziomie nauczania. Ale chyba tak nie jest. A jesli chodzi o potencjalna podstawowke to zdaje sei nie ma zakazu konkurencji w tej dzialalnosci i to czy jakas szkola ma racje bytu powinien zweryfikowac rynek. A podwojne etaty? Szkola to takze biznes. Co nie jest zabronione jest dozwolone. Tylko sie uczyc od pani dyrektor i nauczycieli czartorycha jak sobie radzic w zyciu. Ja kibicuje tej podstawowce z calego serca.
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
tylko dlaczego Pani Dyrektor nie sprawuje tego stanowiska (dyrektor gimnazjum) charytatywnie ? przecież to nie ETYCZNE!!! czy dyrektorzy tzw 5 i 9tki dostają podwójne pensje za swą pracę ? a sama szkoła no cóż to już niestety nie to samo elitarne liceum :-(
rozwiń
Avatar
zaradny / 9 grudnia 2016 o 18:38
0
Najlepszy w Czartorychu to jest ten goguś od chóru. krzyczy w necie, bo nikt pana Sosika zatrudniać nie chce. Każdy kto go poznał trzyma się od niego z daleka. Panie Sosik co pan zrobił z dokumentami z biura poselskiego, w którym był pan asystentem społecznym? Wtedy wszyscy zobaczyli, jak jest pan oślizłym typem. I bardzo dobrze, że likwidują gimnazja. Takie osobniki co je platformiana Staszczykowa pozbierała trafią wreszczie tam gdzie ich miejsce. Ciekawe komu teraz zacznie pan lizać cztery litery? Możesz krzyczeć chłopie. Śmiać się z młodego radnego Matrasa, że pisać nie umie. Nic to nie da. Wyborcy już parę razy dali ci kopa, gdy próbowałeś wleźć do rady miasta. Ludzie cię znają. I twoją przełozoną też:)))Może Włodzio wam pomoże i będziecie razem piać w chórkach baranim głosem. a swoją drogą to tak nie skacz po scenie bo trzęsiesz tą dupiną że można pęc ze śmiechu.
Najlepszy w Czartorychu to jest ten goguś od chóru. krzyczy w necie, bo nikt pana Sosika zatrudniać nie chce. Każdy kto go poznał trzyma się od niego z daleka. Panie Sosik co pan zrobił z dokumentami z biura poselskiego, w którym był pan asystentem społecznym? Wtedy wszyscy zobaczyli, jak jest pan oślizłym typem. I bardzo dobrze, że likwidują gimnazja. Takie osobniki co je platformiana Staszczykowa pozbierała trafią wreszczie tam gdzie ich miejsce. Ciekawe komu teraz zacznie pan lizać cztery litery? Możesz krzyczeć chłopie. Śmiać się z młode... rozwiń
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 21:41
0
Zgadzam sie prowincjonalna szkola
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 12:30
0
Pani dyrektor działaczka partyjna ma różne wizje , których nie należy traktować poważnie. Poza tym obecnie to prowincjonalna szkoła bez prestiżu na dnie wszelkich rankingów .
Avatar
Gość / 6 grudnia 2016 o 08:56
0
Nie wiem czy mieszanie z błotem całej szkoły jest fair. Za stan rzeczy odpowiada pani kierownik -przedsiębiorca.
Avatar
Gość / 5 grudnia 2016 o 18:32
0
Pulawianin chyba ty nie chodziles do tej szkoly bo ja stracilam tam czas moze to bylo kiedys elitarna szkola ale nie teraz wiemy kto tam chodzi
Avatar
Gość / 4 grudnia 2016 o 20:37
0
Jezeli mogą pracować w polityce i na innych fuchach to znaczy z mają sile i mogą uczyć w normalnym wymiarze godzin jak wszyscy inni. Dość tych wymuszanych i sztucznych przywilejów dla wybranych grup zawodowych!
Avatar
Gość / 4 grudnia 2016 o 15:09
0
Dla mnie logiczne jest to ze po to nauczyciele sobie wywalczyli PRZYWILEJ tak malej ilość zajęć dydaktycznych z uczniami, ze większa ilość pracy wpływa na nich zle. Nauczycielowi nie po to dajemy zwiększoną pensje, jak za normalny czas pracy, by mógł sie on obciążać psychiczne i fizycznie w innych fuchach i etatach. Dlatego niemoralne jest korzystanie z takich przywilejów finansowych sponsorowanych przez podatników a zarazem branie NASTĘPNYCH FUCH, ETATÓW CZY ZASIADANIU W RADZIE MIASTA przez nauczycieli. Przeciez sie przepracujecie!!! Czy to nie wplynie zle na efektywność nauki naszych dzieci! Płacimy wam za to byście przez 1,5 godziny dziennie maksymalnie sie skupili i uczyli dobrze nasze dzieci a nie SIEDZIELI NA KILKU ETATACH CZY BAWILI SIE W POLITYKE I STOŁKI W RADZIE MIASTA !
Dla mnie logiczne jest to ze po to nauczyciele sobie wywalczyli PRZYWILEJ tak malej ilość zajęć dydaktycznych z uczniami, ze większa ilość pracy wpływa na nich zle. Nauczycielowi nie po to dajemy zwiększoną pensje, jak za normalny czas pracy, by mógł sie on obciążać psychiczne i fizycznie w innych fuchach i etatach. Dlatego niemoralne jest korzystanie z takich przywilejów finansowych sponsorowanych przez podatników a zarazem branie NASTĘPNYCH FUCH, ETATÓW CZY ZASIADANIU W RADZIE MIASTA przez nauczycieli. Przeciez sie przepracujecie!!! Czy t... rozwiń
Avatar
Gość / 4 grudnia 2016 o 14:57
0
Nie należy tez zapominać że finansujemy niezwykle krótki czas pracy nauczycieli w tygodniu (o wakacjach , feriach, rocznych urlopach dla ''podratowania'' zdrowia nei wspomnę). Pedagog w ciągu tygodnia (wg, karty nauczyciela i kodeksu pracy) ma pracować 30 godzin ( 40 lekcyjnych), z czego połowa to zajęcia lekcyjne (15 pełnych- 20 lekcyjnych). Pozostałe 15 (20 )godzin to czas na szkolenia, przygotowanie do lekcji. DZIENNIE DAJE TO 3 GODZINY PRACY Z UCZNIAMI I 3 GODZINY NA SZKOLENIA I PRZYGOTOWANIE DO LEKCJI. Mam wiec pytanie czy nauczyciele podwójnie pracujący w placówkach publicznych i prywatnych prowadzą lekcje zaledwie po 1,5 godz dziennie w każdej? Chyba więcej nie mogą sie przepracowywać i pracować na kilku etatach, skoro my podatnicy fundujemy im zaledwie 1,5 godzinny dzień pracy z uczniami?
Nie należy tez zapominać że finansujemy niezwykle krótki czas pracy nauczycieli w tygodniu (o wakacjach , feriach, rocznych urlopach dla ''podratowania'' zdrowia nei wspomnę). Pedagog w ciągu tygodnia (wg, karty nauczyciela i kodeksu pracy) ma pracować 30 godzin ( 40 lekcyjnych), z czego połowa to zajęcia lekcyjne (15 pełnych- 20 lekcyjnych). Pozostałe 15 (20 )godzin to czas na szkolenia, przygotowanie do lekcji. DZIENNIE DAJE TO 3 GODZINY PRACY Z UCZNIAMI I 3 GODZINY NA SZKOLENIA I PRZYGOTOWANIE DO LEKCJI. Mam wiec pytanie czy nauczyciele p... rozwiń
Avatar
Gość / 4 grudnia 2016 o 14:40
0
Wszystko oki tylko dlaczego ja ze swoich podatkowe muszę dokładać do szkol prywatnych? i Jak to mozliwe ze ci sami dyrektorzy i nauczyciele mają czas i sily rządzić i uczyc w szkole państwowej i prywatnej?
Zobacz wszystkie komentarze 34

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 0

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 3 2

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 1 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 10 7

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 6

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce
wizualizacje
galeria

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce 11 3

43 apartamenty, parking podziemny, lokale usługowe i przede wszystkim przepiękny widok z okien – tak najkrócej opisać można „Apartamenty Bazyliańska 1”. Inwestycja na Zielonym Rynku otrzymała już pozytywną opinię służb konserwatorskich

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami?

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami? 0 0

Rodzinne ogródki działkowe są charakterystycznym elementem miejskiej przestrzeni w Polsce. Przez kilka dekad korzystali z nich pracownicy dużych zakładów oraz lokatorzy spółdzielni mieszkaniowych. W ogrodach uprawiano warzywa i owoce dla swoich rodzin, gdy sklepowe półki były puste. Obecnie coraz więcej ogrodów jest użytkowanych przez młodych ludzi, którzy stawiają nową, typowo rekreacyjną architekturę ogrodową. Co zrobić z odpadami z rozbiórki altany?

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu
Magazyn
galeria

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu 0 0

Dziś rocznica urodzin księdza Ignacego Kłopotowskiego. Był związany z Lublinem ponad 20 lat. Pomagał wykluczonym. Mając ich sporo pod opieką, był specjalistą crowdfundingu i nie był mu obcy fundraising. Z konieczności propagował i stosował idee zero waste. Twórca konsorcjum wydawniczego, publicysta wykorzystujący mechanizmy marketingu i public relations. Co w tym niezwykłego? Błogosławiony ksiądz Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu.

Turniej Purpurowej Róży

Turniej Purpurowej Róży 0 0

Waleczni wojownicy z Magicznych Ogrodów ogłaszają turniej, który ma rozstrzygnąć, która armia jest najsprawniejsza! Czy to zaszczytne miano przypadnie wojownikom dowodzonym przez Thoroda Raptora, czy może Bestiom Araga?

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt
21 lipca 2018, 20:00

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt 1 0

Co Gdzie Kiedy. Fani rolek i wrotek ponownie wyjadą w nocy na ulice miasta. Kolejną edycję NightSkating Lublin zaplanowano na sobotę. Tym razem przejażdżka będzie połączona z akcją charytatywną.

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka
22 lipca 2018, 12:00

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka 1 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 22 lipca o godz. 12 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) odbędzie się turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski 2018 w grze planszowej Neuroshima Hex. Chętni mogą zapisywać się do udziału od godz. 11.30 na miejscu.

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście 38 4

Milionowym klientem pochwalił się dzisiaj kompleks pływacki Aqua Lublin przy Al. Zygmuntowskich. Pani Anna, która miała to szczęście, dostała rodzinny karnet do Aqua Lublin.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.