Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

9 maja 2019 r.
11:41

Internauci przeciw zmianom w budżecie obywatelskim w Puławach

20 48 A A

„Nie” dla finansowania służby zdrowia i oświaty z budżetu obywatelskiego – tak wypowiedziała się większość osób, które wzięły udział w zakończonej już internetowej ankiecie na temat propozycji zgłoszonej przez radnych Prawa i Sprawiedliwości. Kwestionariusze wypełniło ponad tysiąc mieszkańców.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Czy Puławy powinny zmienić zasady budżetu obywatelskiego, aby umożliwić finansowanie projektów oświatowych oraz związanych ze służbą zdrowia? Większość internautów, którzy wzięli udział w trwającej od 15 do 30 kwietnia ankiecie, takich zmian nie chcą. Za dodaniem projektów zdrowotnych opowiedziało się jedynie 35 proc. ankietowanych, 65 proc. było przeciw. Z kolei za dodaniem zadań oświatowych zagłosowało 30 proc. przy 70 proc. przeciw. Łącznie w ciągu 15 dni wypełniono 1002 ankiety.

Czy zatem autorzy propozycji zmian wezmą pod uwagę ten głos i wycofają się z próby ich wprowadzenia? – Szanuję głos mieszkańców, chociaż nie ukrywam, że mam poważne wątpliwości, czy tego rodzaju internetowa ankieta jest miarodajna. Wiem, że z jednego numeru IP można było oddać kilka głosów. Poza tym nie wiemy, ilu głosujących to mieszkańcy Puław – mówi Bożena Krygier, przewodnicząca rady miasta.

Jak przyznaje, klub PiS mimo tych wątpliwości prawdopodobnie nie będzie jednak forsował zmian, które nie otrzymały poparcia internautów.

– Nie rozmawialiśmy jeszcze o tym. To, jak ostatecznie będzie wyglądał regulamin BO, będzie zależało od prezydenta oraz komisji do spraw budżetu obywatelskiego. Być może to gremium wypracuje nowe propozycje, które uatrakcyjnią i ożywią nasze konsultacje – dodaje Krygier.

Zdaniem radnych PiS, ich propozycje miały właśnie taki cel – podnieść frekwencję, a jednocześnie wspierając powiat, pozwolić zrealizować za pieniądze z BO najbardziej oczekiwane przez mieszkańców inwestycje. Tak, żeby przyspieszyć remonty przychodni i szkół – nawet kosztem kolejnych skwerów, siłowni, elektronicznych systemów przy parkingach, mini-tężni, czy „alejek gwiazd”.

Z drugiej strony ideą BO są właśnie małe projekty, wnoszące do miasta „coś extra”, co wykracza poza normalne zadania budżetowe. Gdyby było inaczej, taki budżet byłby zbędny, bo o tym, którą przychodnię lub szkołę należy finansowo wesprzeć w pierwszej kolejności, radni mogą zdecydować bez zabawy w internetowe głosowania.

Co zatem powinny zrobić władze miasta w tej sprawie? – Na początku musimy spotkać się i szczerze porozmawiać o tym, jaki ten budżet obywatelski chcemy mieć. Liczę na burzę mózgów w tej sprawie. Gdy ustalimy wspólną wizję, będziemy mogli przejść do konkretnych punktów – mówi Mariusz Cytryński, wiceprzewodniczący komisji d/s budżetu obywatelskiego.

Radny Koalicji Samorządowej przyznaje, że nie jest zwolennikiem dodawania oświaty i służby zdrowia. Rozważa natomiast otwarcie BO na tereny, które nie należą do miasta Puławy.

– Naszym problemem jest to, że z każdym rokiem ubywa miejsca na kolejne projekty obywatelskie. Wyjściem byłoby otworzenie się na tereny spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych – przekonuje radny. Zdaniem Cytryńskiego, na inwestycje tego typu otworzyć można byłoby także Park Czartoryskich.

e-Wydanie

Komentarze 48

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 13:08
+17
Jeżeli radni PiSu uważają, że należy dodatkowe środki skierować do przychodni zdrowia i szkół, to proszę zaproponować środki w budżecie miasta. Radni Pisu niech odczepią się od Budżetu Obywatelskiego w którym głos maja mieszkańcy
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 14:05
+15
Nauczyciele to teoretycy a sporo pcha sie do rady miasta. Maja duzo wolnego czasu. Lepiej jednak wybierac praktykow. A tu prosze nawet nauczyciele emeryci.
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 13:23
+14
Budzet obywatelski a nie partyjny. Utworzony aby obywatele miasta decydowali na co ma byc przeznaczany. A tu dwie radne chca miec glos decydujacy. Nie tedy droga.
Avatar
bozydarwisniowiecki / 9 maja 2019 o 13:30
+12
Radni PiS wszystko zrobią żeby mieszkańcom zochydzić mieszkanie w Puławach. Jak Czeżyk nie wymyśla ludziom od "grzechów" to znów pani nauczyielka, która niech pamiętam, że przewodniczącym Rady Miasta się tylko bywa nie jest w stanie zaakceptować, tego że puławiacy ;) normalnie nie chcą tutaj geriatri... Budżet został powołany po to, żeby to miasto zmieniać w jego tkance, a nie sponsorować przychodniom nowe kafelki na ścianach. Radni PiS przestańcie mieszać tam gdzie nie musicie.  
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 12:41
+12
Mieszkancy powinny miec glos decydujacy w sprawie budzetu obywatelskiego. Komisja moze cos proponowac zmieniac ale ostsatecznie powinni sie wypowiedziec Pulawianie. Tak bedzie najlepiej. Panie Krygier czy Jarzabkowa. to nie wiekszosc mieszkancow.
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 12:01
+10
Przewodniczaca Bozena znawca IT. Nie sadze, ze z jednego IP mogla zaglosowac dwa razy. A jesli mogla, powonna zglosic to do urzednikow. Nie poszlo po mysli Pisowcow i juz wymyslaja. Mowilscie, ze bedzecie sluchac ludzi to sluchajcie. Prezydent Pawel Maj jak obiecywal tak robi. Slucha ludzi..
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 16:18
+8
Panie Cytrynski upadł Pan na głowę? Prywatne tereny chce Pan finansować z kasy miejskiej?
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 16:27
+7
Dokładnie. Panie Cytrynski. Preezesie spółdzielni mieszkaniowej Powinien być Pan bezstronny A nie lobbować za spoldzielniniami czy wspólnotami. Dlaczego nie objąć BO wszystkich terenów prywatnych w tym podwórek, domków jednorodzinnych i gospodarstw? Ja chcę grill garaż i krzaki na podwórku a sąsiad podjazd, stodole i gnojownik za pieniądze budżetu miasta!!!!! Czy uważa Pan to za poważne?
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 14:10
+7
Dwie osoby nie moga miec glosu decydujacego w imieniu mieszkancow. 1000 osob ktore wziely udzial w ankiecie to co innego. niz 2 osoby.
Avatar
Gość / 9 maja 2019 o 17:26
+6
Prezes spółdzielni mieszkaniowej jest stronastroną w sprawie i nie powinien się wypowiadać w sprawach gdzie może być posądzany o stronniczość
Avatar
Gość / 11 maja 2019 o 23:13
-1
To odgródź tę twoja spółdzielcza własność i pamiętaj żeby nie korzystać z miejskiej infrastruktury dróg placów zabaw oświaty kultury obiektów sportu MZK. Na to mają iść nasze podatki a nie na finansowanie prywatnego śmietnika, prywatnego  chodnika czy prywatnego ogrodzonego parkingu  przed twoim blokiem. Doprawdy strasznie z tego korzystają inni mieszkańcy miasta. Łążą tam non stop, bawia się tlumnie na spółdzielczych  bardzo licznych i atrakcyjnych placach zabaw, wyrzucają śmieci  do twoich śmietnikow czy parkują na ogrodzonym nie swoim terenie.
 Płacę podatki i to wysokie i będę korzystać z miejskiej, wiejskiej, powiatowej, wojewódzkiej, krajowej infrastruktury, a ty jak sie nie dołożysz do spółdzielczej lub wspólnotowej własnośći to cię od niej odetnę. I taka jest brutlana prawda.
 Płacę podatki i to wysokie i będę korzystać z miejskiej, wiejskiej, powiatowej, wojewódzkiej, krajowej infrastruktury, a ty jak sie nie dołożysz do spółdzielczej lub wspólnotowej własnośći to cię od niej odetnę. I taka jest brutlana prawda. rozwiń
Avatar
SM / 11 maja 2019 o 15:32
-3
To odgródź tę twoja spółdzielcza własność i pamiętaj żeby nie korzystać z miejskiej infrastruktury dróg placów zabaw oświaty kultury obiektów sportu MZK. Na to mają iść nasze podatki a nie na finansowanie prywatnego śmietnika, prywatnego  chodnika czy prywatnego ogrodzonego parkingu  przed twoim blokiem. Doprawdy strasznie z tego korzystają inni mieszkańcy miasta. Łążą tam non stop, bawia się tlumnie na spółdzielczych  bardzo licznych i atrakcyjnych placach zabaw, wyrzucają śmieci  do twoich śmietnikow czy parkują na ogrodzonym nie swoim terenie.
 Widzę że twoim celem jest tylko i wyłącznie bicie piany i sianie fermentu. Ja ci tłumaczę jak to funkcjonuje i napisałem jasno że mi nie przeszkadza że korzystasz ze spółdzielczej infrastruktury (zapewne często o tym nawet nie wiesz), a ty dalej swoje durne filozofie głosisz i atakujesz bez sensu. I nie wiem skąd ten pomysł żebym nie korzystał z gminnej infrastruktury skoro współfinansuję ją tak samo jak ty swoimi podatkami. Mniej jadu a więcej logicznego myślenia życzę to na prawdę nie boli. 
 Widzę że twoim celem jest tylko i wyłącznie bicie piany i sianie fermentu. Ja ci tłumaczę jak to funkcjonuje i napisałem jasno że mi nie przeszkadza że korzystasz ze spółdzielczej infrastruktury (zapewne często o tym nawet nie wiesz), a ty dalej swoje durne filozofie głosisz i atakujesz bez sensu. I nie wiem skąd ten pomysł żebym nie korzystał z gminnej infrastruktury skoro współfinansuję ją tak samo jak ty swoimi podatkami. Mniej jadu a więcej logicznego myślenia życzę to na prawdę nie boli.  rozwiń
Avatar
Gość / 11 maja 2019 o 10:26
+1
Faktycznie najbardziej uratuje Azoty opcja ch.... Z tą polską wschodnią. Czy to nie za nich odbyła się ta " konsolidacja" ?
Avatar
Gość / 11 maja 2019 o 10:21
+1
To odgródź tę twoja spółdzielcza własność i pamiętaj żeby nie korzystać z miejskiej infrastruktury dróg placów zabaw oświaty kultury obiektów sportu MZK. Na to mają iść nasze podatki a nie na finansowanie prywatnego śmietnika, prywatnego chodnika czy prywatnego ogrodzonego parkingu przed twoim blokiem. Doprawdy strasznie z tego korzystają inni mieszkańcy miasta. Łążą tam non stop, bawia się tlumnie na spółdzielczych bardzo licznych i atrakcyjnych placach zabaw, wyrzucają śmieci do twoich śmietnikow czy parkują na ogrodzonym nie swoim terenie.
Avatar
SM / 11 maja 2019 o 08:11
-2
Suwerenie zaśpiewajmy wspólnie międzynarodówkę! To że ja finansuje państwo znaczy że państwo ma mi budować dom czy kupić samochód? Miasto ma swoje zadania i nie widzę powodu żeby finansowalo powiat czy spółdzielnię mieszkaniowe tak samo jak nie widzę powodu by spółdzielnię czy powiat finansowały inwestycje miasta. Interesuje się tym co się dzieje w mieście i powiecie. Dlatego stwierdzam, że zwyczajnie kłamiesz wmawiając nam, że za prezydenta Maja miały spaść jakieś podatki. Jeśli nie zgadzasz się z moją opinią, że jesteś zwyczajnym łotrem, oszustem i manipulatorem, wskaż jakąkolwiek wypowiedź prezydenta  Maja przed lub po wyborach która potwierdzałaby twoje szerzone publicznie kłamstwa.  Ja się z takim czymś  nie spotkałem a obserwuje uważnie.  Podatki owszem spadną lecz dzięki Morawieckiemu który teraz je populistyczne obniża. Może i dobrze. Będzie mniej na pomysły finansowania poronionych socjalistycznych pomysłów finansowania przez miasto spółdzielni i prywatnych wspólnot.
Nie wiem kim jesteś, gdzie mieszkasz, czy jesteś członkiem spółdzielni czy wspólnoty, czy posiadasz własny dom, czy jesteś stary czy młody, czy masz dzieci, czy psa, czy kota, czy jeździsz rowerem, czy samochodem. Ale mam nadzieję, że nigdy nie korzystałeś z żadnego chodnika biegnącego przez tereny wspólnoty mieszkaniowej czy spółdzielni, nigdy twoje dzieci nie bawiły się na placu zabaw nalezacym do wspólnoty czy spółdzielni, twój pies nigdy nie opsikał krzaczków zasadzonych na terenie i przez wspólnotę czy spółdzielnie, i nigdy nie zaparkowałes samochodu należącego do wspólnoty czy spółdzielni. A poza tym nie rozumiem dlaczego zawsze musisz pisać obrażając innych. Ale to pewnie nie wyniosłeś z domu dobrego wychowania, w sumie nie twoja wina. A o podatkach  majowych  i obietnicach z nimi zwiząanych radzę jeszcze poczytać.
Ja chętnie poczytam o tych obietnicach. Gdzie dokładnie mogę się z tymi rewelacjami zapoznac? Proszę o linki szczegoly. Ps. Drogom wojewódzkim i krajowym też miasto na dopłacać bo z nich korzystamy? A miejskie drogi czy  miejskie place zabaw? Spółdzielnie też mają budować je miastu bo spółdzielcy nimi jeżdżą a dzieci spółdzielców z nich korzystają?
 Ja jako mieszkaniec Puław i jednocześnie właściciel spółdzielczego mieszkania płacę zarówno do spółdzielni mieszkaniowej na utrzymanie spółdzielczych dróg, chodników, parkingów, placów zabaw itp z których korzystają przecież inni mieszkańcy miasta nie tylko członkowie mojej spółdzielni (i żeby była jasność nie mam z tym problemu bo rzecz normalna tłumaczę tylko jak to funkcjonuje) oraz płacę podatek od nieruchomości do budżetu miasta, z mojego PITu część również idzie do budżetu miasta i ogólnie budżet miasta jest też moim budżetem jak każdego innego Puławianina. Natomiast mieszkaniec miasta który jest np. właścicielem domu jednorodzinnego dokłada się tylko do budżetu miasta poprzez PIT i podatek od nieruchomości a korzysta nie tylko z gminnych dróg, parkingów, chodników, ale zapewne też spółdzielczych. Nie wspomnę już o tych którzy mieszkają w mieszkaniach komunalnych, na których wybudowanie i remonty składamy się wszyscy jako mieszkańcy Puław, a oni też korzystają przecież dodatkowo ze spółdzielczych terenów, dróg, chodników... Więc nie ma co zaklinać rzeczywistości bo ona jest taka jaka jest. 
 Ja jako mieszkaniec Puław i jednocześnie właściciel spółdzielczego mieszkania płacę zarówno do spółdzielni mieszkaniowej na utrzymanie spółdzielczych dróg, chodników, parkingów, placów zabaw itp z których korzystają przecież inni mieszkańcy miasta nie tylko członkowie mojej spółdzielni (i żeby była jasność nie mam z tym problemu bo rzecz normalna tłumaczę tylko jak to funkcjonuje) oraz płacę podatek od nieruchomości do budżetu miasta, z mojego PITu część również idzie do budżetu miasta i ogólnie budżet miasta jest też moim bu... rozwiń
Avatar
Neob / 10 maja 2019 o 23:34
+4
Suwerenie zaśpiewajmy wspólnie międzynarodówkę! To że ja finansuje państwo znaczy że państwo ma mi budować dom czy kupić samochód? Miasto ma swoje zadania i nie widzę powodu żeby finansowalo powiat czy spółdzielnię mieszkaniowe tak samo jak nie widzę powodu by spółdzielnię czy powiat finansowały inwestycje miasta. Interesuje się tym co się dzieje w mieście i powiecie. Dlatego stwierdzam, że zwyczajnie kłamiesz wmawiając nam, że za prezydenta Maja miały spaść jakieś podatki. Jeśli nie zgadzasz się z moją opinią, że jesteś zwyczajnym łotrem, oszustem i manipulatorem, wskaż jakąkolwiek wypowiedź prezydenta  Maja przed lub po wyborach która potwierdzałaby twoje szerzone publicznie kłamstwa.  Ja się z takim czymś  nie spotkałem a obserwuje uważnie.  Podatki owszem spadną lecz dzięki Morawieckiemu który teraz je populistyczne obniża. Może i dobrze. Będzie mniej na pomysły finansowania poronionych socjalistycznych pomysłów finansowania przez miasto spółdzielni i prywatnych wspólnot.
Nie wiem kim jesteś, gdzie mieszkasz, czy jesteś członkiem spółdzielni czy wspólnoty, czy posiadasz własny dom, czy jesteś stary czy młody, czy masz dzieci, czy psa, czy kota, czy jeździsz rowerem, czy samochodem. Ale mam nadzieję, że nigdy nie korzystałeś z żadnego chodnika biegnącego przez tereny wspólnoty mieszkaniowej czy spółdzielni, nigdy twoje dzieci nie bawiły się na placu zabaw nalezacym do wspólnoty czy spółdzielni, twój pies nigdy nie opsikał krzaczków zasadzonych na terenie i przez wspólnotę czy spółdzielnie, i nigdy nie zaparkowałes samochodu należącego do wspólnoty czy spółdzielni. A poza tym nie rozumiem dlaczego zawsze musisz pisać obrażając innych. Ale to pewnie nie wyniosłeś z domu dobrego wychowania, w sumie nie twoja wina. A o podatkach  majowych  i obietnicach z nimi zwiząanych radzę jeszcze poczytać.
 Ja chętnie poczytam o tych obietnicach. Gdzie dokładnie mogę się z tymi rewelacjami zapoznac? Proszę o linki szczegoly. Ps. Drogom wojewódzkim i krajowym też miasto na dopłacać bo z nich korzystamy? A miejskie drogi czy  miejskie place zabaw? Spółdzielnie też mają budować je miastu bo spółdzielcy nimi jeżdżą a dzieci spółdzielców z nich korzystają? 
 Ja chętnie poczytam o tych obietnicach. Gdzie dokładnie mogę się z tymi rewelacjami zapoznac? Proszę o linki szczegoly. Ps. Drogom wojewódzkim i krajowym też miasto na dopłacać bo z nich korzystamy? A miejskie drogi czy  miejskie place zabaw? Spółdzielnie też mają budować je miastu bo spółdzielcy nimi jeżdżą a dzieci spółdzielców z nich korzystają?  rozwiń
Avatar
Janusz Biłgorajski / 10 maja 2019 o 22:38
-4
Tak. Zawsze ma wypowiadać się publicznie bez względu na to co i gdzie robi.
Avatar
Wyborca / 10 maja 2019 o 20:41
-2
Maj po latach pracy na czarno w końcu ma ubezpieczenie to poszedł się chłopina leczyć. Ot cała zagadka.
Ludziew w mieście mówią że to zgoła inna przyczyna. Mam nadzieję że zawsze rzetelny i obiektywny redaktor w niedługim czasie oświeci opinię publiczną. 
Avatar
Suweren / 10 maja 2019 o 16:12
-4
Suwerenie zaśpiewajmy wspólnie międzynarodówkę! To że ja finansuje państwo znaczy że państwo ma mi budować dom czy kupić samochód? Miasto ma swoje zadania i nie widzę powodu żeby finansowalo powiat czy spółdzielnię mieszkaniowe tak samo jak nie widzę powodu by spółdzielnię czy powiat finansowały inwestycje miasta. Interesuje się tym co się dzieje w mieście i powiecie. Dlatego stwierdzam, że zwyczajnie kłamiesz wmawiając nam, że za prezydenta Maja miały spaść jakieś podatki. Jeśli nie zgadzasz się z moją opinią, że jesteś zwyczajnym łotrem, oszustem i manipulatorem, wskaż jakąkolwiek wypowiedź prezydenta  Maja przed lub po wyborach która potwierdzałaby twoje szerzone publicznie kłamstwa.  Ja się z takim czymś  nie spotkałem a obserwuje uważnie.  Podatki owszem spadną lecz dzięki Morawieckiemu który teraz je populistyczne obniża. Może i dobrze. Będzie mniej na pomysły finansowania poronionych socjalistycznych pomysłów finansowania przez miasto spółdzielni i prywatnych wspólnot.
 Nie wiem kim jesteś, gdzie mieszkasz, czy jesteś członkiem spółdzielni czy wspólnoty, czy posiadasz własny dom, czy jesteś stary czy młody, czy masz dzieci, czy psa, czy kota, czy jeździsz rowerem, czy samochodem. Ale mam nadzieję, że nigdy nie korzystałeś z żadnego chodnika biegnącego przez tereny wspólnoty mieszkaniowej czy spółdzielni, nigdy twoje dzieci nie bawiły się na placu zabaw nalezacym do wspólnoty czy spółdzielni, twój pies nigdy nie opsikał krzaczków zasadzonych na terenie i przez wspólnotę czy spółdzielnie, i nigdy nie zaparkowałes samochodu należącego do wspólnoty czy spółdzielni. A poza tym nie rozumiem dlaczego zawsze musisz pisać obrażając innych. Ale to pewnie nie wyniosłeś z domu dobrego wychowania, w sumie nie twoja wina. A o podatkach  majowych  i obietnicach z nimi zwiząanych radzę jeszcze poczytać.
 Nie wiem kim jesteś, gdzie mieszkasz, czy jesteś członkiem spółdzielni czy wspólnoty, czy posiadasz własny dom, czy jesteś stary czy młody, czy masz dzieci, czy psa, czy kota, czy jeździsz rowerem, czy samochodem. Ale mam nadzieję, że nigdy nie korzystałeś z żadnego chodnika biegnącego przez tereny wspólnoty mieszkaniowej czy spółdzielni, nigdy twoje dzieci nie bawiły się na placu zabaw nalezacym do wspólnoty czy spółdzielni, twój pies nigdy nie opsikał krzaczków zasadzonych na terenie i przez wspólnotę czy spółdzielnie, i ni... rozwiń
Avatar
Gość / 10 maja 2019 o 16:03
0
Maj po latach pracy na czarno w końcu ma ubezpieczenie to poszedł się chłopina leczyć. Ot cała zagadka.
Zobacz wszystkie komentarze 48

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelskie będzie mieć dwóch nowych posłów w Sejmie. Kto zastąpi Beatę Mazurek i Elżbietę Kruk?

Lubelskie będzie mieć dwóch nowych posłów w Sejmie. Kto zastąpi Beatę Mazurek i Elżbietę Kruk? 0 0

Sukces Beaty Mazurek i Elżbiety Kruk w wyborach do Parlamentu Europejskiego oznacza, że województwo lubelskie będzie miało dwoje nowych przedstawicieli w polskim Sejmie. Zgodnie z przepisami wyborczymi na kilka miesięcy ich miejsce w sejmowych ławach zajmą kandydaci, którzy znaleźli się tuż „pod kreską” w poprzednich wyborach parlamentarnych.

Stal – Avia II 0:6. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Stal – Avia II 0:6. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 0

Mecze pomiędzy ekipami z Poniatowej i Świdnika są zawsze bardzo zacięte. Tym razem jednak było inaczej, bo rezerwy Avii wygrały aż 6:0

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Łuków i gminy pow. łukowskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Łuków i gminy pow. łukowskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Łuków i gminy powiatu łukowskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Janów Lubelski i gminy powiatu janowskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Janów Lubelski i gminy powiatu janowskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Janów Lubelski i gminy powiatu janowskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Radzyń Podlaski i gminy pow. radzyńskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Radzyń Podlaski i gminy pow. radzyńskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Radzyń Podlaski i gminy powiatu radzyńskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowała Włodawa i gminy pow. włodawskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowała Włodawa i gminy pow. włodawskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowała Włodawa i gminy powiatu włodawskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowały gminy pow. opolskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowały gminy pow. opolskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowały gminy powiatu opolskiego.

Wybory do Europarlamentu. Wyniki głosowania w Białej Podlaskiej i gminach powiatu bialskiego

Wybory do Europarlamentu. Wyniki głosowania w Białej Podlaskiej i gminach powiatu bialskiego 2 2

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowała Biała Podlaska i gminy powiatu bialskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Kraśnik i gminy pow. kraśnickiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Kraśnik i gminy pow. kraśnickiego 11 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Kraśnik i gminy powiatu kraśnickiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowały gminy pow. parczewskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowały gminy pow. parczewskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowały gminy powiatu parczewskiego.

Wybory do Europarlamentu. Wyniki głosowania w Puławach i gminach powiatu puławskiego

Wybory do Europarlamentu. Wyniki głosowania w Puławach i gminach powiatu puławskiego 11 7

Mieszkańcy Puław licznie stawili się przy urnach wyborczych. Frekwencja w mieście wyniosła 49 proc. w całym powiecie przekroczyła 46 proc. Zwyciężyło Prawo i Sprawiedliwość przed Koalicją Europejską. Najwięcej głosów w powiecie zdobyły Elżbieta Kruk (PiS), Beata Mazurek (PiS) i Krzysztof Hetman (KE).

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Lubartów i gminy pow. lubartowskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Lubartów i gminy pow. lubartowskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Lubartów i gminy powiatu lubartowskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowała Łęczna i gminy pow. łęczyńskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowała Łęczna i gminy pow. łęczyńskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowała Łęczna i gminy powiatu łęczyńskiego.

Orlęta Łuków stracily wygraną w ostatniej chwili, Lewart lepszy od Powiślaka

Orlęta Łuków stracily wygraną w ostatniej chwili, Lewart lepszy od Powiślaka 0 0

Orlęta Łuków długo prowadziły z Kłosem Chełm, ale gospodarze nie do końca zasłużyli na trzy punkty. Rywale zmarnowali rzut karny i dwa razy obijali poprzeczkę bramki beniaminka. W końcówce drużyna Roberta Tarnowskiego dopięła jednak swego i uratowała jedno "oczko".

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Świdnik i gminy pow. świdnickiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Świdnik i gminy pow. świdnickiego 2 1

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Świdnik i gminy powiatu świdnickiego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.