Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

6 września 2020 r.
18:33

Tutaj została uzdrowiona pani Wanda i jej wnuczka. Tysiące pielgrzymów w Wąwolnicy

767 44 A A

W sobotę i niedzielę trwały uroczystości związane rocznicą koronacji figury MB Kębelskiej. Na Placu Różańcowym w Wąwolnicy zgromadziło się tysiące wiernych. Mszę odprawił prymas Polski, ks. abp Wojciech Polak. Wierni przybyli do bazyliki przekonują, że modlitwy w tym miejscu mają szczególną moc.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jedną ze stałych uczestniczek corocznych mszy z okazji rocznic koronacji figury MB Kębelskiej jest pani Wanda Zwolińska z Lublina.

- Jesteśmy tutaj z córkami od samego początku, czyli od pierwszej koronacji. Wtedy, 42 lata temu, uczestniczyliśmy w pieszej, nocnej pielgrzymce z Lublina do Wąwolnicy. Od tamtej pory staramy się tutaj bywać co roku. Moja wnuczka miała 3 lata, gdy została tutaj uzdrowiona. Ksiądz Jan Pęzioł powiedział nam wtedy, że wszystko będzie dobrze. Dziecko wróciło zdrowe i już nigdy nie chorowało. Dzisiaj wnuczka jest już studentką - opowiada pani Wanda, która mimo ukończenia 80 lat nadal tryska pozytywną energią i optymizmem.

- Nie wyobrażam sobie, żeby miało nas tutaj nie być. Wierzę w działanie Matki Boskiej. Sama również zostałam uzdrowiona. To było wiele lat temu, gdy lekarze mówili mi, że umrę śmiercią głodową. Miałam problemy w przewodem pokarmowym. Modliłam się i wyzdrowiałam. Teraz często modlę się za innych i to również przynosi skutek. Te łaski naprawdę spływają, dzięki czemu mam wiele wdzięczności i radości - mówi lublinianka.

Nabożeństwa maryjne rozpoczęły się w sobotę rano nowenną do Matki Bożej Kębelskiej. Pielgrzymi, którzy do Wąwolnicy przyjechali z różnych stron kraju mieli okazję wziąć udział we odprawianych tego dnia mszach, a także wysłuchać Koncertu Maryjnego. Tuż po jego zakończeniu wierni uczestniczyli w Apelu Jasnogórskim i "procesji światła" do pobliskiego Kębła. Na miejscu odprawiono mszę, którą koncelebrował ks. bp Artur Miziński, sekretarz generalny Konferencji Episkopatu Polski.

W nocy z soboty na niedzielę w czuwaniu wzięli udział przedstawiciele Legionu Maryi, Koła Przyjaciół Radia Maryja i Kółek Różańcowych. Następnego dnia o godz. 9 na Plac Różańcowy uroczyście wprowadzono figurę MB Kębelskiej. Mszę dla młodzieży odprawił następnie ks. bp Mieczysław Cisło. Kwadrans przed południem odsłonięto tablicę poświęconą katyńskim kapelanom.

Najwięcej wiernych, mimo niesprzyjającej pogody, zgromadziła niedzielna suma, którą odprawił prymas Polski, ks. abp Wojciech Polak. W nabożeństwie wzięli udział przedstawiciele lokalnych władz, służb mundurowych, a także wielu duchownych. Na Placu Różańcowym nie zabrało chleba i soli, a także dożynkowych wieńców, jakie zabrały ze sobą m.in. koła gospodyń wiejskich. O porządek wokół bazyliki zadbali funkcjonariusze policji i strażacy-ochotnicy. Z powodu sytuacji sanitarnej część wiernych korzystała z maseczek.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 44

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
lucypher / 6 września 2020 r. o 19:11
+15
I po co te wszystkie przychodnie, szpitale, lekarze?
Avatar
TECZOWY_ZSL / 7 września 2020 r. o 12:32
+5
To kwestia twojej wiary, na ile uznasz je za realne, prawdziwe i szczegółowe.
"13 października 1917 r. w miejscu objawień zebrał się imponujący tłum, liczący przeszło 70 tysięcy osób. Wielu musiało pokonać setki kilometrów, w przeważającej większości pieszo lub na osłach, wozami i samochodami. Wśród zgromadzonych znajdowali się nie tylko ludzie prości, ale również bardzo sceptycznie nastawieni naukowcy, dziennikarze, ludzie  niewierzący "" - skończ już te judaszowe zagrywki - zacznij w końcu czytać i wierzyc.
Koncerty Jarre'a ściagają milionową publiczność - czy to znaczy, że ten muzyk jest bogiem? Czytam bardzo dużo, ale nie daję sobie robić wody z mózgu. Mój postępujący ateizm jest moim własnym, świadomym wyborem. Byłem wierzący. Już praktycznie nie jestem i ty tego nie zmienisz. Zwłaszcza tekstami, które nie podają dowodów. Wierzysz, więc wierz, ja to szanuję, ale ty nie potrafisz uszanować mojej niewiary, tylko przytaczasz mi jakieś cytaty, które nic dla mnie nie znaczą. Bo opierają się wyłącznie na wierze, a nie na nauce.
... 10 letnia dziewczynka 3 miesiące przed zdarzeniem oznajmiła to ludziom, że Pani uczyni cud wtedy i wtedy. Ponad 70 tyś ludzi przyszło, zobaczyło i wielu z nich uwierzyło - NIE WSZYSCY, bo wiara jest łaską od Boga.
Wierzysz, więc wierz, ja to szanuję, ale ty nie potrafisz uszanować mojej niewiary, tylko przytaczasz mi jakieś cytaty, które nic dla mnie nie znaczą. Bo opierają się wyłącznie na wierze, a nie na nauce.
  ... ponoć niewierzący czerpie zasady z obserwacji odkrytych/poznanych praw nauki.  Fatima -  to były precyzyjnie zapowiedziane wydarzenia przekazane ustami 10 latki (!!!) - która nawet nie rozumiała pojęć, które  przekazuje dorosłym. To były konkretne informacje z zapowiedzią konkretnych zdarzeń, które stały się niepodważalnymi faktami .
  ... ponoć niewierzący czerpie zasady z obserwacji odkrytych/poznanych praw nauki.  Fatima -  to były precyzyjnie zapowiedziane wydarzenia przekazane ustami 10 latki (!!!) - która nawet nie rozumiała pojęć, które  przekazuje dorosłym. To były konkretne informacje z zapowiedzią konkretnych zdarzeń, które stały się niepodważalnymi faktami . rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 11 września 2020 r. o 09:49
+4
Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich.
... bez 500+ itp. wyborów by nie wygrali. Co do działalności Jezusa, to omijasz świadomie całą masę dowodów na Jego boskie pochodzenie.
500+ realnie nie zależy od prezydenta, a ja o wyborach prezydenckich pisałem. A co do dowódów na "boskość" Chrystusa, to wybacz, ale takich dowodów NIE MA.
„Choćbyście Mi nie wierzyli, wierzcie cudom, których dokonuję, abyście poznali i zrozumieli, że Ojciec jest we Mnie, a Ja w Ojcu” (Ewangelia Jana 10:38).
Ty wciąż cytujesz wyimki z księgi, a faktów brak.
  Zydzi oddaliby pewnie sporo siana, żeby Twoje stanowiska dało się obronić. FAKTAMI są: oskarżenie Jezusa przez Zydów, skazanie na śmierć przez rzymskiego namiestnika, ukrzyżowanie, śmierć i zmartwychwstanie. Zdarzenia te są opisywane również przez sceptycznych uczniom Jezusa urzedników (np. Flawiusz) Jego uczeń Tomasz też nie wierzył, podobnie jak Ty, ale Jezus pokazał mu przebity bok przy wielu świadkach. Wszystko to wydarzyło się i było wcześnie zapisane/przewidziane w Zydowskich pismach (i nie tylko). Dziesiątki opisanych cudów które Jezus uczynił za życia i niezbadana ilość póniejszych nadnaturalnych wydarzeń nie pozostawia wątpliwośći...
  Zydzi oddaliby pewnie sporo siana, żeby Twoje stanowiska dało się obronić. FAKTAMI są: oskarżenie Jezusa przez Zydów, skazanie na śmierć przez rzymskiego namiestnika, ukrzyżowanie, śmierć i zmartwychwstanie. Zdarzenia te są opisywane również przez sceptycznych uczniom Jezusa urzedników (np. Flawiusz) Jego uczeń Tomasz też nie wierzył, podobnie jak Ty, ale Jezus pokazał mu przebity bok przy wielu świadkach. Wszystko to wydarzyło się i było wcześnie zapisane/przewidziane w Zydowskich pismach (i nie tylko). ... rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 7 września 2020 r. o 12:16
+4
Św. Monika, matka Św. Augustyna, modliła się przez kilkadziesiąt lat o nawrócenie swego syna, zanim ono nastąpiło.
Kolejna jakaś opowieść z mchu i paproci. Jeśli nawet ów Augustyn nagle uwierzył (nawrócił się), to o czym to świadczy? Nie jest to żaden dowód na istnienie Boga.
Cud eucharystyczny w Faverney, Sokólka, Objawienia i Cud Słońca W Fatimie i tysiące innych wydarzeń.... ale __K__ wie lepiej
Nie "wie lepiej", tylko ma prawo do własnego zdania. Wierzysz, to wierz, ale nie stawiaj swojej wiary na równi z nauką, bo nie masz naukowych dowodów.
Matka Boża zapowiedziała cud i dokładnie określiła jego czas... fakt, Łucja spisała wydarzenia, które miały miejsce wiele lat później... fakt.
Fakt??? A gdzie owa "Matka Boża" zapowiedziała cud? Zadzwoniła do kogoś? W Internecie ogłosiła? Wydrukowała w jakimś naukowym periodyku? Już w założeniach masz błąd, więc nic dziwnego, że i błędne wnioski wyciągasz.
Dwie z trzech wizji zostały zapisane i upublicznione w 1941 roku na polecenie biskupa Fatimy. Trzecią z wizji (zapisaną w 1944) upubliczniono w 2000 roku.
To kwestia twojej wiary, na ile uznasz je za realne, prawdziwe i szczegółowe.
"13 października 1917 r. w miejscu objawień zebrał się imponujący tłum, liczący przeszło 70 tysięcy osób. Wielu musiało pokonać setki kilometrów, w przeważającej większości pieszo lub na osłach, wozami i samochodami. Wśród zgromadzonych znajdowali się nie tylko ludzie prości, ale również bardzo sceptycznie nastawieni naukowcy, dziennikarze, ludzie  niewierzący "" - skończ już te judaszowe zagrywki - zacznij w końcu czytać i wierzyc.
Koncerty Jarre'a ściagają milionową publiczność - czy to znaczy, że ten muzyk jest bogiem? Czytam bardzo dużo, ale nie daję sobie robić wody z mózgu. Mój postępujący ateizm jest moim własnym, świadomym wyborem. Byłem wierzący. Już praktycznie nie jestem i ty tego nie zmienisz. Zwłaszcza tekstami, które nie podają dowodów. Wierzysz, więc wierz, ja to szanuję, ale ty nie potrafisz uszanować mojej niewiary, tylko przytaczasz mi jakieś cytaty, które nic dla mnie nie znaczą. Bo opierają się wyłącznie na wierze, a nie na nauce.
 ... 10 letnia dziewczynka 3 miesiące przed zdarzeniem oznajmiła to ludziom, że Pani uczyni cud wtedy i wtedy. Ponad 70 tyś ludzi przyszło, zobaczyło i wielu z nich uwierzyło - NIE WSZYSCY, bo wiara jest łaską od Boga.
 ... 10 letnia dziewczynka 3 miesiące przed zdarzeniem oznajmiła to ludziom, że Pani uczyni cud wtedy i wtedy. Ponad 70 tyś ludzi przyszło, zobaczyło i wielu z nich uwierzyło - NIE WSZYSCY, bo wiara jest łaską od Boga. rozwiń
Avatar
___K___ / 7 września 2020 r. o 08:53
+4
Acz prawdę mówiąc faktycznie ja nie wierzę w takie uzdrowienia. Znam zbyt wiele przypadków osób gorliwie wierzących, które z byle g*wnem latają po lekarzach, dożyły już naprawdę sędziwego wieku od dekad zapowiadając swoje rychłe odejście z tego łez padołu. Ale gdy uda im się zażegnać mniej lub bardziej realne zagrożenie zdrowia, nie dziękują lekarzom, tylko księdzu i - nierzadko w drugiej kolejności - Bogu. Znam też masę przypadków młodych ludzi, czasem wręcz dzieci, które umierają w męczarniach, bo nie ma dla nich leku, albo nasze "wspaniałe" państwo nie refuduje terapii. I tych jakoś Bóg ma w... nawet nie napiszę. Ale może te biedne dzieci z zanikiem mięśni nie chodzą do Wąwolnicy. Ci ludzie z nowotworami nie ganiają na pielgrzymki.
„Modlicie się, a nie otrzymujecie, bo się źle modlicie, starając się jedynie o zaspokojenie swych żądz” (Jk 4, 2-3)
Wymyśliliście sobie bogów, a potem wymyślacie jakieś ich wypowiedzi, które wyjaśniają nieskuteczność tychże bogów.
św. Paweł trzykrotnie prosił o uwolnienie go od wysłannika szatana, a usłyszał odpowiedź, iż wystarczy mu Bożej łaski  - nie otrzymał tego, o co prosił, ale został obdarowany łaską Pana, która dla niego była większym dobrem (por. 2Kor 12,7-10)
Nie cytuj mi Biblii, bo dla mnie to po prostu kolejna księga. Wierzysz w jej treści, twoja sprawa, ale nie cytuj jej, gdy piszemy o ciężko chorych dzieciach. Jeśli nawet założymy, że Bóg istnieje, to ewidentnie nie miesza się w ludzkie sprawy. Bo czy pozwoliłby na obozy koncentracyjne na przykład?
Nie cytuj mi Biblii, bo dla mnie to po prostu kolejna księga. Wierzysz w jej treści, twoja sprawa, ale nie cytuj jej, gdy piszemy o ciężko chorych dzieciach. Jeśli nawet założymy, że Bóg istnieje, to ewidentnie nie miesza się w ludzkie sprawy. Bo czy pozwoliłby na obozy koncentracyjne na przykład? rozwiń
Avatar
___K___ / 6 września 2020 r. o 20:44
+4
Acz prawdę mówiąc faktycznie ja nie wierzę w takie uzdrowienia. Znam zbyt wiele przypadków osób gorliwie wierzących, które z byle g*wnem latają po lekarzach, dożyły już naprawdę sędziwego wieku od dekad zapowiadając swoje rychłe odejście z tego łez padołu. Ale gdy uda im się zażegnać mniej lub bardziej realne zagrożenie zdrowia, nie dziękują lekarzom, tylko księdzu i - nierzadko w drugiej kolejności - Bogu. Znam też masę przypadków młodych ludzi, czasem wręcz dzieci, które umierają w męczarniach, bo nie ma dla nich leku, albo nasze "wspaniałe" państwo nie refuduje terapii. I tych jakoś Bóg ma w... nawet nie napiszę. Ale może te biedne dzieci z zanikiem mięśni nie chodzą do Wąwolnicy. Ci ludzie z nowotworami nie ganiają na pielgrzymki.
Acz prawdę mówiąc faktycznie ja nie wierzę w takie uzdrowienia. Znam zbyt wiele przypadków osób gorliwie wierzących, które z byle g*wnem latają po lekarzach, dożyły już naprawdę sędziwego wieku od dekad zapowiadając swoje rychłe odejście z tego łez padołu. Ale gdy uda im się zażegnać mniej lub bardziej realne zagrożenie zdrowia, nie dziękują lekarzom, tylko księdzu i - nierzadko w drugiej kolejności - Bogu. Znam też masę przypadków młodych ludzi, czasem wręcz dzieci, które umierają w męczarniach, bo nie ma dla nich leku, albo nasze "wsp... rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 10 września 2020 r. o 10:58
+3
Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich.
... bez 500+ itp. wyborów by nie wygrali. Co do działalności Jezusa, to omijasz świadomie całą masę dowodów na Jego boskie pochodzenie.
500+ realnie nie zależy od prezydenta, a ja o wyborach prezydenckich pisałem. A co do dowódów na "boskość" Chrystusa, to wybacz, ale takich dowodów NIE MA.
  „Choćbyście Mi nie wierzyli, wierzcie cudom, których dokonuję, abyście poznali i zrozumieli, że Ojciec jest we Mnie, a Ja w Ojcu” (Ewangelia Jana 10:38).
  „Choćbyście Mi nie wierzyli, wierzcie cudom, których dokonuję, abyście poznali i zrozumieli, że Ojciec jest we Mnie, a Ja w Ojcu” (Ewangelia Jana 10:38). rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 9 września 2020 r. o 14:25
+3
TECZOWY_ZSL , kto się tu ***s://***dziennikwschodni.pl/chelm/oliwiera-z-chelma-czeka-10-operacji-a-ma-dopiero-siedem-miesiecy,n,1000273731.html kiepsko modlił?
Ile dzieci możnaby uratować za tą kasę ? - "W 2018 r. USA na zbrojenia wydały ponad 6433 mld S, ROSJA ca 80 - 100 mld $"
Weź mi, z łaski swojej, wyjaśnij, co to (choć sens w twoim wpisie jest) ma do treści artykułu?
kolejny raz Ci tłumaczę - Bóg dał człowiekowi wszystko, co potrzebne - zasoby, rozum i talenty... nie jest winą Boga, że ludzie mając wolną wolę budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi
Twoje "rozumowanie" się sypie już w momencie, gdy uznamy, że nie ma Boga. Ale zakładając, że jest tak, jak piszez, to wolną wolę dał ludziom Bóg, a więc de facto jego winą jest, że ludzie "budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi". Widzisz - twoja "boska" logika jest tylko pseudologiką.
Kim wg Twojej "logiki" był Jezus z Nazaretu ?
Człowiekiem, postacią historyczną, jednym z wielu w historii, którzy zaczęli głosić pewne teorie religijne. Niestety katolicyzm, a w zasadzie chrześcijaństwo wyewoluowało w bardzo kiepską stronę, która z przekazami Chrystusa nie ma w praktyce nic wspólnego. Bo samo nauczanie Jezusa było pełne sensu, ale to, co zrobił z tym późniejszy kler, to jakaś porażka. Niemniej jednak Jezus był człowiekiem i tylko to da się udowodnić.
  Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
  Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem... rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 8 września 2020 r. o 10:05
+3
TECZOWY_ZSL , kto się tu ***s://***dziennikwschodni.pl/chelm/oliwiera-z-chelma-czeka-10-operacji-a-ma-dopiero-siedem-miesiecy,n,1000273731.html kiepsko modlił?
Ile dzieci możnaby uratować za tą kasę ? - "W 2018 r. USA na zbrojenia wydały ponad 6433 mld S, ROSJA ca 80 - 100 mld $"
Weź mi, z łaski swojej, wyjaśnij, co to (choć sens w twoim wpisie jest) ma do treści artykułu?
  kolejny raz Ci tłumaczę - Bóg dał człowiekowi wszystko, co potrzebne - zasoby, rozum i talenty... nie jest winą Boga, że ludzie mając wolną wolę budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi
  kolejny raz Ci tłumaczę - Bóg dał człowiekowi wszystko, co potrzebne - zasoby, rozum i talenty... nie jest winą Boga, że ludzie mając wolną wolę budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi rozwiń
Avatar
___K___ / 7 września 2020 r. o 11:30
+3
Św. Monika, matka Św. Augustyna, modliła się przez kilkadziesiąt lat o nawrócenie swego syna, zanim ono nastąpiło.
Kolejna jakaś opowieść z mchu i paproci. Jeśli nawet ów Augustyn nagle uwierzył (nawrócił się), to o czym to świadczy? Nie jest to żaden dowód na istnienie Boga.
Cud eucharystyczny w Faverney, Sokólka, Objawienia i Cud Słońca W Fatimie i tysiące innych wydarzeń.... ale __K__ wie lepiej
Nie "wie lepiej", tylko ma prawo do własnego zdania. Wierzysz, to wierz, ale nie stawiaj swojej wiary na równi z nauką, bo nie masz naukowych dowodów.
Matka Boża zapowiedziała cud i dokładnie określiła jego czas... fakt, Łucja spisała wydarzenia, które miały miejsce wiele lat później... fakt.
Fakt??? A gdzie owa "Matka Boża" zapowiedziała cud? Zadzwoniła do kogoś? W Internecie ogłosiła? Wydrukowała w jakimś naukowym periodyku? Już w założeniach masz błąd, więc nic dziwnego, że i błędne wnioski wyciągasz.
Dwie z trzech wizji zostały zapisane i upublicznione w 1941 roku na polecenie biskupa Fatimy. Trzecią z wizji (zapisaną w 1944) upubliczniono w 2000 roku.
To kwestia twojej wiary, na ile uznasz je za realne, prawdziwe i szczegółowe.
To kwestia twojej wiary, na ile uznasz je za realne, prawdziwe i szczegółowe. rozwiń
Avatar
___K___ / 11 września 2020 r. o 16:27
0
Tak, "FAKTAMI są: oskarżenie Jezusa przez Zydów, skazanie na śmierć przez rzymskiego namiestnika, ukrzyżowanie, śmierć". Ale zmartwychwastanie nie jest udowodnionym faktem. Cała reszta jest kwestią wiary.
Avatar
TECZOWY_ZSL / 11 września 2020 r. o 09:49
+4
Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich.
... bez 500+ itp. wyborów by nie wygrali. Co do działalności Jezusa, to omijasz świadomie całą masę dowodów na Jego boskie pochodzenie.
500+ realnie nie zależy od prezydenta, a ja o wyborach prezydenckich pisałem. A co do dowódów na "boskość" Chrystusa, to wybacz, ale takich dowodów NIE MA.
„Choćbyście Mi nie wierzyli, wierzcie cudom, których dokonuję, abyście poznali i zrozumieli, że Ojciec jest we Mnie, a Ja w Ojcu” (Ewangelia Jana 10:38).
Ty wciąż cytujesz wyimki z księgi, a faktów brak.
  Zydzi oddaliby pewnie sporo siana, żeby Twoje stanowiska dało się obronić. FAKTAMI są: oskarżenie Jezusa przez Zydów, skazanie na śmierć przez rzymskiego namiestnika, ukrzyżowanie, śmierć i zmartwychwstanie. Zdarzenia te są opisywane również przez sceptycznych uczniom Jezusa urzedników (np. Flawiusz) Jego uczeń Tomasz też nie wierzył, podobnie jak Ty, ale Jezus pokazał mu przebity bok przy wielu świadkach. Wszystko to wydarzyło się i było wcześnie zapisane/przewidziane w Zydowskich pismach (i nie tylko). Dziesiątki opisanych cudów które Jezus uczynił za życia i niezbadana ilość póniejszych nadnaturalnych wydarzeń nie pozostawia wątpliwośći...
  Zydzi oddaliby pewnie sporo siana, żeby Twoje stanowiska dało się obronić. FAKTAMI są: oskarżenie Jezusa przez Zydów, skazanie na śmierć przez rzymskiego namiestnika, ukrzyżowanie, śmierć i zmartwychwstanie. Zdarzenia te są opisywane również przez sceptycznych uczniom Jezusa urzedników (np. Flawiusz) Jego uczeń Tomasz też nie wierzył, podobnie jak Ty, ale Jezus pokazał mu przebity bok przy wielu świadkach. Wszystko to wydarzyło się i było wcześnie zapisane/przewidziane w Zydowskich pismach (i nie tylko). ... rozwiń
Avatar
___K___ / 11 września 2020 r. o 07:57
0
Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich.
... bez 500+ itp. wyborów by nie wygrali. Co do działalności Jezusa, to omijasz świadomie całą masę dowodów na Jego boskie pochodzenie.
500+ realnie nie zależy od prezydenta, a ja o wyborach prezydenckich pisałem. A co do dowódów na "boskość" Chrystusa, to wybacz, ale takich dowodów NIE MA.
„Choćbyście Mi nie wierzyli, wierzcie cudom, których dokonuję, abyście poznali i zrozumieli, że Ojciec jest we Mnie, a Ja w Ojcu” (Ewangelia Jana 10:38).
Ty wciąż cytujesz wyimki z księgi, a faktów brak.
Ty wciąż cytujesz wyimki z księgi, a faktów brak. rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 10 września 2020 r. o 10:58
+3
Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich.
... bez 500+ itp. wyborów by nie wygrali. Co do działalności Jezusa, to omijasz świadomie całą masę dowodów na Jego boskie pochodzenie.
500+ realnie nie zależy od prezydenta, a ja o wyborach prezydenckich pisałem. A co do dowódów na "boskość" Chrystusa, to wybacz, ale takich dowodów NIE MA.
  „Choćbyście Mi nie wierzyli, wierzcie cudom, których dokonuję, abyście poznali i zrozumieli, że Ojciec jest we Mnie, a Ja w Ojcu” (Ewangelia Jana 10:38).
  „Choćbyście Mi nie wierzyli, wierzcie cudom, których dokonuję, abyście poznali i zrozumieli, że Ojciec jest we Mnie, a Ja w Ojcu” (Ewangelia Jana 10:38). rozwiń
Avatar
___K___ / 9 września 2020 r. o 14:49
-2
Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich.
... bez 500+ itp. wyborów by nie wygrali. Co do działalności Jezusa, to omijasz świadomie całą masę dowodów na Jego boskie pochodzenie.
  500+ realnie nie zależy od prezydenta, a ja o wyborach prezydenckich pisałem. A co do dowódów na "boskość" Chrystusa, to wybacz, ale takich dowodów NIE MA.
  500+ realnie nie zależy od prezydenta, a ja o wyborach prezydenckich pisałem. A co do dowódów na "boskość" Chrystusa, to wybacz, ale takich dowodów NIE MA. rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 9 września 2020 r. o 14:43
+2
TECZOWY_ZSL , kto się tu ***s://***dziennikwschodni.pl/chelm/oliwiera-z-chelma-czeka-10-operacji-a-ma-dopiero-siedem-miesiecy,n,1000273731.html kiepsko modlił?
Ile dzieci możnaby uratować za tą kasę ? - "W 2018 r. USA na zbrojenia wydały ponad 6433 mld S, ROSJA ca 80 - 100 mld $"
Weź mi, z łaski swojej, wyjaśnij, co to (choć sens w twoim wpisie jest) ma do treści artykułu?
kolejny raz Ci tłumaczę - Bóg dał człowiekowi wszystko, co potrzebne - zasoby, rozum i talenty... nie jest winą Boga, że ludzie mając wolną wolę budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi
Twoje "rozumowanie" się sypie już w momencie, gdy uznamy, że nie ma Boga. Ale zakładając, że jest tak, jak piszez, to wolną wolę dał ludziom Bóg, a więc de facto jego winą jest, że ludzie "budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi". Widzisz - twoja "boska" logika jest tylko pseudologiką.
Kim wg Twojej "logiki" był Jezus z Nazaretu ?
Człowiekiem, postacią historyczną, jednym z wielu w historii, którzy zaczęli głosić pewne teorie religijne. Niestety katolicyzm, a w zasadzie chrześcijaństwo wyewoluowało w bardzo kiepską stronę, która z przekazami Chrystusa nie ma w praktyce nic wspólnego. Bo samo nauczanie Jezusa było pełne sensu, ale to, co zrobił z tym późniejszy kler, to jakaś porażka. Niemniej jednak Jezus był człowiekiem i tylko to da się udowodnić.
Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich.
 ... bez 500+ itp. wyborów by nie wygrali. Co do działalności Jezusa, to omijasz świadomie całą masę dowodów na Jego boskie pochodzenie.
 ... bez 500+ itp. wyborów by nie wygrali. Co do działalności Jezusa, to omijasz świadomie całą masę dowodów na Jego boskie pochodzenie. rozwiń
Avatar
___K___ / 9 września 2020 r. o 14:35
-3
TECZOWY_ZSL , kto się tu ***s://***dziennikwschodni.pl/chelm/oliwiera-z-chelma-czeka-10-operacji-a-ma-dopiero-siedem-miesiecy,n,1000273731.html kiepsko modlił?
Ile dzieci możnaby uratować za tą kasę ? - "W 2018 r. USA na zbrojenia wydały ponad 6433 mld S, ROSJA ca 80 - 100 mld $"
Weź mi, z łaski swojej, wyjaśnij, co to (choć sens w twoim wpisie jest) ma do treści artykułu?
kolejny raz Ci tłumaczę - Bóg dał człowiekowi wszystko, co potrzebne - zasoby, rozum i talenty... nie jest winą Boga, że ludzie mając wolną wolę budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi
Twoje "rozumowanie" się sypie już w momencie, gdy uznamy, że nie ma Boga. Ale zakładając, że jest tak, jak piszez, to wolną wolę dał ludziom Bóg, a więc de facto jego winą jest, że ludzie "budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi". Widzisz - twoja "boska" logika jest tylko pseudologiką.
Kim wg Twojej "logiki" był Jezus z Nazaretu ?
Człowiekiem, postacią historyczną, jednym z wielu w historii, którzy zaczęli głosić pewne teorie religijne. Niestety katolicyzm, a w zasadzie chrześcijaństwo wyewoluowało w bardzo kiepską stronę, która z przekazami Chrystusa nie ma w praktyce nic wspólnego. Bo samo nauczanie Jezusa było pełne sensu, ale to, co zrobił z tym późniejszy kler, to jakaś porażka. Niemniej jednak Jezus był człowiekiem i tylko to da się udowodnić.
Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich.
Nie, nie znam żadnych dowodów. A świadectwa, to nic innego, jak słowa właśnie. I mylisz się - samym słowem ludzi jest bardzo łatwo uwieść - liczne dowody masz np. podczas ostatnich i przedostatnich wyborów prezydenckich. rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 9 września 2020 r. o 14:25
+3
TECZOWY_ZSL , kto się tu ***s://***dziennikwschodni.pl/chelm/oliwiera-z-chelma-czeka-10-operacji-a-ma-dopiero-siedem-miesiecy,n,1000273731.html kiepsko modlił?
Ile dzieci możnaby uratować za tą kasę ? - "W 2018 r. USA na zbrojenia wydały ponad 6433 mld S, ROSJA ca 80 - 100 mld $"
Weź mi, z łaski swojej, wyjaśnij, co to (choć sens w twoim wpisie jest) ma do treści artykułu?
kolejny raz Ci tłumaczę - Bóg dał człowiekowi wszystko, co potrzebne - zasoby, rozum i talenty... nie jest winą Boga, że ludzie mając wolną wolę budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi
Twoje "rozumowanie" się sypie już w momencie, gdy uznamy, że nie ma Boga. Ale zakładając, że jest tak, jak piszez, to wolną wolę dał ludziom Bóg, a więc de facto jego winą jest, że ludzie "budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi". Widzisz - twoja "boska" logika jest tylko pseudologiką.
Kim wg Twojej "logiki" był Jezus z Nazaretu ?
Człowiekiem, postacią historyczną, jednym z wielu w historii, którzy zaczęli głosić pewne teorie religijne. Niestety katolicyzm, a w zasadzie chrześcijaństwo wyewoluowało w bardzo kiepską stronę, która z przekazami Chrystusa nie ma w praktyce nic wspólnego. Bo samo nauczanie Jezusa było pełne sensu, ale to, co zrobił z tym późniejszy kler, to jakaś porażka. Niemniej jednak Jezus był człowiekiem i tylko to da się udowodnić.
  Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem...
  Jezus głosił  "teorie" - to już coś. ... a czy wg Ciebie dokonał jakichś czynów, którymi zaskarbił sobie wyznawców ? Znasz jakieś świadectwa? Dowody? Ludzi jak sam wiesz trudno uwieść samym słowem... rozwiń
Avatar
___K___ / 9 września 2020 r. o 09:46
0
TECZOWY_ZSL , kto się tu ***s://***dziennikwschodni.pl/chelm/oliwiera-z-chelma-czeka-10-operacji-a-ma-dopiero-siedem-miesiecy,n,1000273731.html kiepsko modlił?
Ile dzieci możnaby uratować za tą kasę ? - "W 2018 r. USA na zbrojenia wydały ponad 6433 mld S, ROSJA ca 80 - 100 mld $"
Weź mi, z łaski swojej, wyjaśnij, co to (choć sens w twoim wpisie jest) ma do treści artykułu?
kolejny raz Ci tłumaczę - Bóg dał człowiekowi wszystko, co potrzebne - zasoby, rozum i talenty... nie jest winą Boga, że ludzie mając wolną wolę budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi
Twoje "rozumowanie" się sypie już w momencie, gdy uznamy, że nie ma Boga. Ale zakładając, że jest tak, jak piszez, to wolną wolę dał ludziom Bóg, a więc de facto jego winą jest, że ludzie "budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi". Widzisz - twoja "boska" logika jest tylko pseudologiką.
Kim wg Twojej "logiki" był Jezus z Nazaretu ?
Człowiekiem, postacią historyczną, jednym z wielu w historii, którzy zaczęli głosić pewne teorie religijne. Niestety katolicyzm, a w zasadzie chrześcijaństwo wyewoluowało w bardzo kiepską stronę, która z przekazami Chrystusa nie ma w praktyce nic wspólnego. Bo samo nauczanie Jezusa było pełne sensu, ale to, co zrobił z tym późniejszy kler, to jakaś porażka. Niemniej jednak Jezus był człowiekiem i tylko to da się udowodnić.
Człowiekiem, postacią historyczną, jednym z wielu w historii, którzy zaczęli głosić pewne teorie religijne. Niestety katolicyzm, a w zasadzie chrześcijaństwo wyewoluowało w bardzo kiepską stronę, która z przekazami Chrystusa nie ma w praktyce nic wspólnego. Bo samo nauczanie Jezusa było pełne sensu, ale to, co zrobił z tym późniejszy kler, to jakaś porażka. Niemniej jednak Jezus był człowiekiem i tylko to da się udowodnić. rozwiń
Avatar
TECZOWY_ZSL / 9 września 2020 r. o 08:52
+1
TECZOWY_ZSL , kto się tu ***s://***dziennikwschodni.pl/chelm/oliwiera-z-chelma-czeka-10-operacji-a-ma-dopiero-siedem-miesiecy,n,1000273731.html kiepsko modlił?
Ile dzieci możnaby uratować za tą kasę ? - "W 2018 r. USA na zbrojenia wydały ponad 6433 mld S, ROSJA ca 80 - 100 mld $"
Weź mi, z łaski swojej, wyjaśnij, co to (choć sens w twoim wpisie jest) ma do treści artykułu?
kolejny raz Ci tłumaczę - Bóg dał człowiekowi wszystko, co potrzebne - zasoby, rozum i talenty... nie jest winą Boga, że ludzie mając wolną wolę budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi
Twoje "rozumowanie" się sypie już w momencie, gdy uznamy, że nie ma Boga. Ale zakładając, że jest tak, jak piszez, to wolną wolę dał ludziom Bóg, a więc de facto jego winą jest, że ludzie "budują kolejne bomby i rakiety wydając miliardy, zamiast wykorzystywać te zasoby i leczyć ludzi". Widzisz - twoja "boska" logika jest tylko pseudologiką.
  Kim wg Twojej "logiki" był Jezus z Nazaretu ?
  Kim wg Twojej "logiki" był Jezus z Nazaretu ? rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 44

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Udany występ Szymona Ładniaka w Austrii

Udany występ Szymona Ładniaka w Austrii

Dobry start Szymona Ładniaka na austriackim Red Bull Ringu. Zawodnik z Lublina dwa razy ukończył rywalizację w pierwszej dziesiątce.

Lubelskie: Zmarło pięć osób z COVID-19

Lubelskie: Zmarło pięć osób z COVID-19

Na terenie województwa lubelskiego zmarło pięć osób z infekcją COVID-19 – informuje Katarzyna Wnuk, rzecznik prasowy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie.

Biznes z Finami. Północna kultura vs. polskie przyzwyczajenia

Biznes z Finami. Północna kultura vs. polskie przyzwyczajenia

Prowadzenie biznesu w Finlandii wymaga zmiany przyzwyczajeń co do tego, jak wyglądają spotkania i biznesowe. Czego należy się spodziewać w tym północnym kraju?

Koronawirus Lubelskie: Gdzie najwięcej zakażeń? Jest zmiana

Koronawirus Lubelskie: Gdzie najwięcej zakażeń? Jest zmiana

Na terenie województwa lubelskiego potwierdzono pozytywnymi wynikami testów laboratoryjnych 219 nowych przypadków zakażenia koronawirusem – informuje Agnieszka Strzępka, rzecznik wojewody lubelskiego.

Piłeczki golfowe jakie dla początkujących a jakie dla zaawansowanych?

Piłeczki golfowe jakie dla początkujących a jakie dla zaawansowanych?

Piłeczki golfowe tylko na pierwszy rzut oka nie różnią się od siebie. Wszystkie mają okrągły kształt. Przepisy określają, że średnica piłeczki do golfa nie może być mniejsza niż 42,67 mm a waga nie powinna przekraczać 45,93 g. Regulamin pozostawia dowolność w wyborze materiału, z którego ma być wykonana. Zauważono, że spin, zasięg i trajektoria lotu zależą od twardości piłeczki. Sytuacja jest podobna jak z piłką do futbolu. Silnie napompowana, po kopnięciu potoczy się prosto i daleko. Tak samo kopnięta, ale słabo napompowana piłka będzie poruszała się wolniej i często po torze trudnym do przewidzenia.

Koronawirus w Polsce: 9291 nowych zakażeń. Trzy województwa z ponad tysiącem przypadków
Raport z dziś

Koronawirus w Polsce: 9291 nowych zakażeń. Trzy województwa z ponad tysiącem przypadków

Mamy 9291 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem – informuje Ministerstwo Zdrowia w porannym raporcie z 20 października.

Kontroluj wydatki i zużycie GB dzięki Orange Flex

Kontroluj wydatki i zużycie GB dzięki Orange Flex

Co to jest Orange Flex i czym wyróżnia się ta oferta? Dlaczego jest wygodna, a jednocześnie masz w niej pełną kontrolę, jak wydajesz środki i korzystasz z internetu? Sprawdziliśmy, co daje najbardziej elastyczna usługa od Orange.

Rzecznik rządu: Można się spodziewać, że niektóre obostrzenia zostaną rozszerzone

Rzecznik rządu: Można się spodziewać, że niektóre obostrzenia zostaną rozszerzone

W czwartek zapadną decyzje o potencjalnych obostrzeniach; można się spodziewać, że niektóre obostrzenia zostaną rozszerzone, np. dotyczące limitów wejść do poszczególnych miejsc - powiedział we wtorek rzecznik rządu Piotr Müller.

Uważaj na takie wiadomości. Nie wysyła ich policja, a mogą być bardzo groźne

Uważaj na takie wiadomości. Nie wysyła ich policja, a mogą być bardzo groźne

Policja ostrzega przed fałszywymi wiadomościami przesyłanymi drogą elektroniczną informującymi o wezwaniu.

Samochód wjechał w pieszych. Szli niewłaściwą stroną drogi i bez odblasków

Samochód wjechał w pieszych. Szli niewłaściwą stroną drogi i bez odblasków

Do groźnego wypadku doszło w poniedziałek wieczorem pomiędzy miejscowościami Tarnogród i Luchów Górny.

Wisła Puławy kontra Lewart. Nikt nie odpuszcza Pucharu Polski

Wisła Puławy kontra Lewart. Nikt nie odpuszcza Pucharu Polski

Niewiele czasu na odpoczynek mają piłkarze Wisły Puławy i Lewartu. Obie drużyny już we wtorek zmierzą się w Puławach w ramach ćwierćfinału okręgowego Pucharu Polski. Spotkanie rozpocznie się o godz. 18. Na trybunach nie będą mogli się pojawić kibice, ale gospodarze planują przeprowadzić bezpłatną transmisję w internecie.

W lesie w Puławach znalazł granat

W lesie w Puławach znalazł granat

W Puławach, w pobliżu starej drogi prowadzącej do Zakładów Azotowych, mężczyzna spacerujący po lesie znalazł granat z czasów II wojny światowej.

Braki kadrowe, ogrom pacjentów. Przychodnia na wystawienie e-recepty daje sobie 7 dni roboczych
Alarm 24

Braki kadrowe, ogrom pacjentów. Przychodnia na wystawienie e-recepty daje sobie 7 dni roboczych

– Pacjenci Przychodni Rejonowej w Bychawie na e-receptę muszą czekać 7 dni roboczych – denerwuje się nasz Czytelnik. Dyrektor SP ZOZ przyznaje, że takie ogłoszenie zostało wywieszone. I tłumaczy dlaczego tak się stało.

Nie odkładajmy i nie przerywajmy leczenia onkologicznego!

Nie odkładajmy i nie przerywajmy leczenia onkologicznego!

W związku z dużą ilością pytań od zaniepokojonych pacjentów onkologicznych po informacji z Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej ograniczenia planowych zabiegów, NU-MED Centrum Diagnostyki i Terapii Onkologicznej Zamość Sp. z o.o. przyłącza się do stanowiska COZL w Lublinie o nieprzerywanie leczenia onkologicznego i wykonywanie badań diagnostycznych

Łęczna: Złodzieje kradli stąd od kilku tygodni

Łęczna: Złodzieje kradli stąd od kilku tygodni

Na gorącym uczynku kradzieży z włamaniem do hurtowni zatrzymani zostali przez łęczyńskich policjantów dwaj złodzieje.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.