Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

31 grudnia 2013 r.
11:25
Edytuj ten wpis

Gęsta mgła utrudnia pracę lotniska. Loty ze Świdnika odwołane

Autor: Zdjęcie autora jotem
0 50 A A
 (Tomasz Futyma / Archiwum Alarm24)
(Tomasz Futyma / Archiwum Alarm24)

Piloci dwóch samolotów, które miały we wtorek przylecieć do Świdnika nie zdecydowali się na lądowanie w Porcie Lotniczym Lublin. Powodem była gęsta mgła, która od rana utrzymywała się dookoła lotniska.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Samolot lecący z lotniska Londyn Luton miał wylądować w Świdniku o godzinie 11.10.

– Jest tak gęsta mgła, że nic nie widać. Słychać tylko silniki krążącego nad lotniskiem samolotu – napisał do nas na alarm24 pan Jerzy. Airbus A320 należący do Wizz Air czterokrotnie okrążył lotnisko. Pilot nie zdecydował się jednak na lądowanie w trudnych warunkach i odleciał w stronę Rzeszowa. Przewoźnik zdecydował się odwołać wylot z naszego lotniska.

Podobną decyzję podjęła załoga lecąca Boeingiem 737 linii Ryanair. Pasażerowie mieli wylądować w Świdniku o 13.40. Maszyna zrobiła jedno okrążenie nad naszym lotniskiem po czym udała się na południe.

Pasażerowie obu połączeń wylądowali na lotnisku Rzeszów-Jasionka. Do Świdnika zabrały ich stamtąd autokary.

Od połowy października w Porcie Lotniczym Lublin działa system ILS, który wspomaga bezpieczne lądowanie samolotu w trudnych warunkach. Testowanie systemu trwało kilka miesięcy. Inwestycję w całości sfinansowała PAŻP. Jej koszt to ok. 3 mln zł. System został wdrożony w kategorii I (widzialność nie mniejsza niż 800 metrów).

Jak poinformował Port Lotniczy Lublin, wtorkowe warunki były znacznie gorsze, dlatego piloci, mimo systemu ILS nie zdecydowali się na lądowanie w Świdniku.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 50

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 7 stycznia 2014 r. o 14:06
0

O Świdniku pisze się tylko w kontekście nie lądujacych albo nie startujacych samolotów. I nic dziwnego .... w 40 tysiecznym mieście nic sie nie dzieje. Ale wczoraj był orszak 3 Króli, mozna było zrobic pare zdjęć i cos wreszcie napisać.

Avatar
antyidiot / 1 stycznia 2014 r. o 22:47
0
Wielka mi afera i podnieta dla antylubelaków
Avatar
miro / 1 stycznia 2014 r. o 12:28
0

To, co powiesz na to, że Rzeszów mając niespełna 200.000 mieszkańców ma port lotniczy od kilku dekad. To na jakiej podstawie sądzisz, że Lublin mający prawie 400.000 mieszkańców nie zasługiwał do tej pory na port lotniczy??Jednak problemem, tego kraju jest, że wszystko jest niepotrzebne, zwłaszcza w tych regionach, które są opóźnione ze względu na infrastrukturę komunikacyjną. Do takich najbardziej zapóźnionych regionów należy właśnie Lubelszczyzna. Do najbliższej autostrady trzeba będzie jechać z Lublina ponad 100 km (jeśli wybudują odcinek A2 za Warszawą do Terespola). To obrazuje dopiero, jak Lublin został wykolegowany w pewnych kręgach decyzyjnych. Port lotniczy w Świdniku jest niezbędny. To okno na świat dla całej Lubelszczyzny. I choćby z tego powodu warto do niego dopłacać, nawet przez wiele lat!Warto by też zadbać o podwyższenie kategorii ILS, ale tutaj to znowu niektórzy mogą nas zablokować! Bo powiedzą, że za mały ruch itd.Jest mało lotów, bo fatalna też jest promocja Lublina i regionu na świecie. Dla świata Polska często kończy się na Warszawie, a dalej to jest już Azja i Ruskie.

150% prawdy!! Rzeszów miał lotnisko od czasów głębokiej komuny, bo trzeba było szybko dowieźć  towarzyszy do Arłamowa na " zasłużony odpoczynek" po "meczacej " pracy!!problemem Lublina był( i jest? ) problem niedouczonej i nic nie mogącej władzy lokalnej., Po prostu wioska i te kłótnie.. W rzeszowie prezydentem od klikunastu lat jest ten sam człowiek. I  czerwony!

150% prawdy!! Rzeszów miał lotnisko od czasów głębokiej komuny, bo trzeba było szybko dowieźć  towarzyszy do Arłamowa na " zasłużony odpoczynek" po "meczacej " pracy!!problemem Lublina był( i jest? ) problem niedouczonej i nic nie mogącej władzy lokalnej., Po prostu wioska i te kłótnie.. W rzeszowie prezydentem od klikunastu lat jest ten sam człowiek. I  czerwony!

rozwiń
Avatar
taki tam / 1 stycznia 2014 r. o 10:14
0

Wiem, że emocje zaciemniają sytuację ale nie masz racji. Pełny ILS pozwala wylądować całkowicie bez widoczności i właściwie nawet bez ludzkiego pilota. Lotnisko w Świdniku to niestety niecelowa o niedopracowana inwestycja. Takie miasto jak Lublin w takim kraju jak Polska nie potrzebowało i w długim czasie nie potrzebowałoby lotniska. Gdyby nie rozbuchane ambicje samorządu to rozsądek nakazywałby się powstrzymać od budowy tego pomnika rozpasania. Lotnisko to będzie sprawiało kłopoty techniczne i finansowe w perspektywie klikudziesięciu  lat. Potem będzie już wymagało całkowitej przebudowy.

 Zapamiętajcie te słowa.

To, co powiesz na to, że Rzeszów mając niespełna 200.000 mieszkańców ma port lotniczy od kilku dekad. To na jakiej podstawie sądzisz, że Lublin mający prawie 400.000 mieszkańców nie zasługiwał do tej pory na port lotniczy??Jednak problemem, tego kraju jest, że wszystko jest niepotrzebne, zwłaszcza w tych regionach, które są opóźnione ze względu na infrastrukturę komunikacyjną. Do takich najbardziej zapóźnionych regionów należy właśnie Lubelszczyzna. Do najbliższej autostrady trzeba będzie jechać z Lublina ponad 100 km (jeśli wybudują odcinek A2 za Warszawą do Terespola). To obrazuje dopiero, jak Lublin został wykolegowany w pewnych kręgach decyzyjnych. Port lotniczy w Świdniku jest niezbędny. To okno na świat dla całej Lubelszczyzny. I choćby z tego powodu warto do niego dopłacać, nawet przez wiele lat!Warto by też zadbać o podwyższenie kategorii ILS, ale tutaj to znowu niektórzy mogą nas zablokować! Bo powiedzą, że za mały ruch itd.Jest mało lotów, bo fatalna też jest promocja Lublina i regionu na świecie. Dla świata Polska często kończy się na Warszawie, a dalej to jest już Azja i Ruskie.

To, co powiesz na to, że Rzeszów mając niespełna 200.000 mieszkańców ma port lotniczy od kilku dekad. To na jakiej podstawie sądzisz, że Lublin mający prawie 400.000 mieszkańców nie zasługiwał do tej pory na port lotniczy??Jednak problemem, tego kraju jest, że wszystko jest niepotrzebne, zwłaszcza w tych regionach, które są opóźnione ze względu na infrastrukturę komunikacyjną. Do takich najbardziej zapóźnionych regionów należy właśnie Lubelszczyzna. Do najbliższej autostrady trzeba będzie jechać z Lublina ponad 100 km (jeśli... rozwiń

Avatar
Szpak / 1 stycznia 2014 r. o 08:26
0
Człowieku co ty wypisujesz za brednie to Lotnisko już dawno powinno funkcjonowac tylko system ILS powinien być drugiej kategorii tylko tacy ludzie jak ty utrudniają Ludziom Życie Ty Antylubelaku.
Avatar
Szpak / 1 stycznia 2014 r. o 08:24
0
Człowieku co ty wypisujesz za brednie to Lotnisko już dawno powinno funkcjonowac tylko system ILS powinien być drugiej kategorii tylko tacy ludzie jak ty utrudniają Ludziom Życie Ty Antylubelaku.
Avatar
dziadek / 31 grudnia 2013 r. o 20:38
0

Poleci daleko od Lublina

Avatar
Latacz / 31 grudnia 2013 r. o 19:37
0

Wiem, że emocje zaciemniają sytuację ale nie masz racji. Pełny ILS pozwala wylądować całkowicie bez widoczności i właściwie nawet bez ludzkiego pilota. Lotnisko w Świdniku to niestety niecelowa o niedopracowana inwestycja. Takie miasto jak Lublin w takim kraju jak Polska nie potrzebowało i w długim czasie nie potrzebowałoby lotniska. Gdyby nie rozbuchane ambicje samorządu to rozsądek nakazywałby się powstrzymać od budowy tego pomnika rozpasania. Lotnisko to będzie sprawiało kłopoty techniczne i finansowe w perspektywie klikudziesięciu  lat. Potem będzie już wymagało całkowitej przebudowy.

 Zapamiętajcie te słowa.

Wiem, że emocje zaciemniają sytuację ale nie masz racji. Pełny ILS pozwala wylądować całkowicie bez widoczności i właściwie nawet bez ludzkiego pilota. Lotnisko w Świdniku to niestety niecelowa o niedopracowana inwestycja. Takie miasto jak Lublin w takim kraju jak Polska nie potrzebowało i w długim czasie nie potrzebowałoby lotniska. Gdyby nie rozbuchane ambicje samorządu to rozsądek nakazywałby się powstrzymać od budowy tego pomnika rozpasania. Lotnisko to będzie sprawiało kłopoty techniczne i finansowe w perspektywie klikudziesięciu &nb... rozwiń

Avatar
Mirko / 31 grudnia 2013 r. o 19:31
0

Poczytajcie najpierw o kategoriach systemu ILS, później dopiero najeżdżać na pilotów !!! przy kat "I"  nikt normalny nie wyląduje.

ILS występuje w trzech klasach, które m.in. wpływają na kategorię lotniska: 
1. kategoria I - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m  (200 stóp) nad płaszczyzną drogi startowej przy widzialności (RVR - runway visual range) 800 m (2400 stóp). Jeżeli pas jest wyposażony w światła  linii centralnej i krawędziowe, to konieczny RVR może być obniżony do 600 m (1800 stóp).
2. kategoria II - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 30 m  nad płaszczyzną drogi startowej przy RVR 400 m (1200 stóp), 
3. kategoria III - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do punktu  przyziemienia i dalej wzdłuż drogi startowej, ma trzy podkategorie:
a) IIIa - przy RVR 200 m (700 stóp),
B) IIIb - przy RVR 50 m (150 stóp),
c) IIIc - przy RVR równym zero.
Zasięg (pokrycie) ILS dla odbioru kierunku lądowania wynosi 30 NM (mil morskich)

Jesteś fenomenalne powinieneś zostać ministrem transportu tylko nie zapomnij o zegarku .

Jesteś fenomenalne powinieneś zostać ministrem transportu tylko nie zapomnij o zegarku .

rozwiń
Avatar
anzelm / 31 grudnia 2013 r. o 18:48
0

Jak czytam te pseudo komentarze to niedobrze sie robi. Leciałem dzisiaj z Luton i cieszę sie że samolot wyladował w Rzeszowie. Lepiej tam wylądować niż skończyć  tak pasażerowie Tupolewa  w Smoleńsku. Mleko , mleko i zero widoczności. Przy drugim podejsciu samolot był na wysokości ok. 200 m nad płytą lotniska i nic nie było widac!! Ci wszyscy "znafcy" niech sie palną w swoje głupie główki.

Avatar
Gość / 7 stycznia 2014 r. o 14:06
0

O Świdniku pisze się tylko w kontekście nie lądujacych albo nie startujacych samolotów. I nic dziwnego .... w 40 tysiecznym mieście nic sie nie dzieje. Ale wczoraj był orszak 3 Króli, mozna było zrobic pare zdjęć i cos wreszcie napisać.

Avatar
antyidiot / 1 stycznia 2014 r. o 22:47
0
Wielka mi afera i podnieta dla antylubelaków
Avatar
miro / 1 stycznia 2014 r. o 12:28
0

To, co powiesz na to, że Rzeszów mając niespełna 200.000 mieszkańców ma port lotniczy od kilku dekad. To na jakiej podstawie sądzisz, że Lublin mający prawie 400.000 mieszkańców nie zasługiwał do tej pory na port lotniczy??Jednak problemem, tego kraju jest, że wszystko jest niepotrzebne, zwłaszcza w tych regionach, które są opóźnione ze względu na infrastrukturę komunikacyjną. Do takich najbardziej zapóźnionych regionów należy właśnie Lubelszczyzna. Do najbliższej autostrady trzeba będzie jechać z Lublina ponad 100 km (jeśli wybudują odcinek A2 za Warszawą do Terespola). To obrazuje dopiero, jak Lublin został wykolegowany w pewnych kręgach decyzyjnych. Port lotniczy w Świdniku jest niezbędny. To okno na świat dla całej Lubelszczyzny. I choćby z tego powodu warto do niego dopłacać, nawet przez wiele lat!Warto by też zadbać o podwyższenie kategorii ILS, ale tutaj to znowu niektórzy mogą nas zablokować! Bo powiedzą, że za mały ruch itd.Jest mało lotów, bo fatalna też jest promocja Lublina i regionu na świecie. Dla świata Polska często kończy się na Warszawie, a dalej to jest już Azja i Ruskie.

150% prawdy!! Rzeszów miał lotnisko od czasów głębokiej komuny, bo trzeba było szybko dowieźć  towarzyszy do Arłamowa na " zasłużony odpoczynek" po "meczacej " pracy!!problemem Lublina był( i jest? ) problem niedouczonej i nic nie mogącej władzy lokalnej., Po prostu wioska i te kłótnie.. W rzeszowie prezydentem od klikunastu lat jest ten sam człowiek. I  czerwony!

150% prawdy!! Rzeszów miał lotnisko od czasów głębokiej komuny, bo trzeba było szybko dowieźć  towarzyszy do Arłamowa na " zasłużony odpoczynek" po "meczacej " pracy!!problemem Lublina był( i jest? ) problem niedouczonej i nic nie mogącej władzy lokalnej., Po prostu wioska i te kłótnie.. W rzeszowie prezydentem od klikunastu lat jest ten sam człowiek. I  czerwony!

rozwiń
Avatar
taki tam / 1 stycznia 2014 r. o 10:14
0

Wiem, że emocje zaciemniają sytuację ale nie masz racji. Pełny ILS pozwala wylądować całkowicie bez widoczności i właściwie nawet bez ludzkiego pilota. Lotnisko w Świdniku to niestety niecelowa o niedopracowana inwestycja. Takie miasto jak Lublin w takim kraju jak Polska nie potrzebowało i w długim czasie nie potrzebowałoby lotniska. Gdyby nie rozbuchane ambicje samorządu to rozsądek nakazywałby się powstrzymać od budowy tego pomnika rozpasania. Lotnisko to będzie sprawiało kłopoty techniczne i finansowe w perspektywie klikudziesięciu  lat. Potem będzie już wymagało całkowitej przebudowy.

 Zapamiętajcie te słowa.

To, co powiesz na to, że Rzeszów mając niespełna 200.000 mieszkańców ma port lotniczy od kilku dekad. To na jakiej podstawie sądzisz, że Lublin mający prawie 400.000 mieszkańców nie zasługiwał do tej pory na port lotniczy??Jednak problemem, tego kraju jest, że wszystko jest niepotrzebne, zwłaszcza w tych regionach, które są opóźnione ze względu na infrastrukturę komunikacyjną. Do takich najbardziej zapóźnionych regionów należy właśnie Lubelszczyzna. Do najbliższej autostrady trzeba będzie jechać z Lublina ponad 100 km (jeśli wybudują odcinek A2 za Warszawą do Terespola). To obrazuje dopiero, jak Lublin został wykolegowany w pewnych kręgach decyzyjnych. Port lotniczy w Świdniku jest niezbędny. To okno na świat dla całej Lubelszczyzny. I choćby z tego powodu warto do niego dopłacać, nawet przez wiele lat!Warto by też zadbać o podwyższenie kategorii ILS, ale tutaj to znowu niektórzy mogą nas zablokować! Bo powiedzą, że za mały ruch itd.Jest mało lotów, bo fatalna też jest promocja Lublina i regionu na świecie. Dla świata Polska często kończy się na Warszawie, a dalej to jest już Azja i Ruskie.

To, co powiesz na to, że Rzeszów mając niespełna 200.000 mieszkańców ma port lotniczy od kilku dekad. To na jakiej podstawie sądzisz, że Lublin mający prawie 400.000 mieszkańców nie zasługiwał do tej pory na port lotniczy??Jednak problemem, tego kraju jest, że wszystko jest niepotrzebne, zwłaszcza w tych regionach, które są opóźnione ze względu na infrastrukturę komunikacyjną. Do takich najbardziej zapóźnionych regionów należy właśnie Lubelszczyzna. Do najbliższej autostrady trzeba będzie jechać z Lublina ponad 100 km (jeśli... rozwiń

Avatar
Szpak / 1 stycznia 2014 r. o 08:26
0
Człowieku co ty wypisujesz za brednie to Lotnisko już dawno powinno funkcjonowac tylko system ILS powinien być drugiej kategorii tylko tacy ludzie jak ty utrudniają Ludziom Życie Ty Antylubelaku.
Avatar
Szpak / 1 stycznia 2014 r. o 08:24
0
Człowieku co ty wypisujesz za brednie to Lotnisko już dawno powinno funkcjonowac tylko system ILS powinien być drugiej kategorii tylko tacy ludzie jak ty utrudniają Ludziom Życie Ty Antylubelaku.
Avatar
dziadek / 31 grudnia 2013 r. o 20:38
0

Poleci daleko od Lublina

Avatar
Latacz / 31 grudnia 2013 r. o 19:37
0

Wiem, że emocje zaciemniają sytuację ale nie masz racji. Pełny ILS pozwala wylądować całkowicie bez widoczności i właściwie nawet bez ludzkiego pilota. Lotnisko w Świdniku to niestety niecelowa o niedopracowana inwestycja. Takie miasto jak Lublin w takim kraju jak Polska nie potrzebowało i w długim czasie nie potrzebowałoby lotniska. Gdyby nie rozbuchane ambicje samorządu to rozsądek nakazywałby się powstrzymać od budowy tego pomnika rozpasania. Lotnisko to będzie sprawiało kłopoty techniczne i finansowe w perspektywie klikudziesięciu  lat. Potem będzie już wymagało całkowitej przebudowy.

 Zapamiętajcie te słowa.

Wiem, że emocje zaciemniają sytuację ale nie masz racji. Pełny ILS pozwala wylądować całkowicie bez widoczności i właściwie nawet bez ludzkiego pilota. Lotnisko w Świdniku to niestety niecelowa o niedopracowana inwestycja. Takie miasto jak Lublin w takim kraju jak Polska nie potrzebowało i w długim czasie nie potrzebowałoby lotniska. Gdyby nie rozbuchane ambicje samorządu to rozsądek nakazywałby się powstrzymać od budowy tego pomnika rozpasania. Lotnisko to będzie sprawiało kłopoty techniczne i finansowe w perspektywie klikudziesięciu &nb... rozwiń

Avatar
Mirko / 31 grudnia 2013 r. o 19:31
0

Poczytajcie najpierw o kategoriach systemu ILS, później dopiero najeżdżać na pilotów !!! przy kat "I"  nikt normalny nie wyląduje.

ILS występuje w trzech klasach, które m.in. wpływają na kategorię lotniska: 
1. kategoria I - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m  (200 stóp) nad płaszczyzną drogi startowej przy widzialności (RVR - runway visual range) 800 m (2400 stóp). Jeżeli pas jest wyposażony w światła  linii centralnej i krawędziowe, to konieczny RVR może być obniżony do 600 m (1800 stóp).
2. kategoria II - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 30 m  nad płaszczyzną drogi startowej przy RVR 400 m (1200 stóp), 
3. kategoria III - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do punktu  przyziemienia i dalej wzdłuż drogi startowej, ma trzy podkategorie:
a) IIIa - przy RVR 200 m (700 stóp),
B) IIIb - przy RVR 50 m (150 stóp),
c) IIIc - przy RVR równym zero.
Zasięg (pokrycie) ILS dla odbioru kierunku lądowania wynosi 30 NM (mil morskich)

Jesteś fenomenalne powinieneś zostać ministrem transportu tylko nie zapomnij o zegarku .

Jesteś fenomenalne powinieneś zostać ministrem transportu tylko nie zapomnij o zegarku .

rozwiń
Avatar
anzelm / 31 grudnia 2013 r. o 18:48
0

Jak czytam te pseudo komentarze to niedobrze sie robi. Leciałem dzisiaj z Luton i cieszę sie że samolot wyladował w Rzeszowie. Lepiej tam wylądować niż skończyć  tak pasażerowie Tupolewa  w Smoleńsku. Mleko , mleko i zero widoczności. Przy drugim podejsciu samolot był na wysokości ok. 200 m nad płytą lotniska i nic nie było widac!! Ci wszyscy "znafcy" niech sie palną w swoje głupie główki.

Zobacz wszystkie komentarze 50

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Podhale Nowy Targ – Avia 2:0. Tracą tylko z karnych

Podhale Nowy Targ – Avia 2:0. Tracą tylko z karnych

Po pierwszej połowie meczu w nowym Targu Avia powinna mieć na koncie przynajmniej jednego gola. Niestety, żółto-niebiescy zmarnowali kilka dobrych okazji. Po przerwie gospodarze wykorzystali dwa rzuty karne i wygrali 2:0.

Chełmianka – KS Wiązownica 1:2. Nadal bez punktu

Chełmianka – KS Wiązownica 1:2. Nadal bez punktu

Niespodzianka w Chełmie. Drużyna Jana Konojackiego doznała drugiej porażki z rzędu. W sobotę biało-zieloni przegrali na swoim stadionie z KS Wiązownica 1:2.

Orlęta Spomlek gorsze od KSZO

Orlęta Spomlek gorsze od KSZO

Zasłużona porażka Orląt Spomlek w Ostrowcu Świętokrzyskim. Drużyna z Radzynia Podlaskiego nie potrafiła na poważnie zagrozić bramce rywali i przegrała z tamtejszym KSZO 0:2.

Hetman Zamość – Stal Kraśnik 0:1. Przerwali złą passę

Hetman Zamość – Stal Kraśnik 0:1. Przerwali złą passę

Piłkarze Bohdana Bławackiego po serii porażek wreszcie mogli cieszyć się ze zwycięstwa. I to w pełni zasłużonego. W sobotę Stal pokonała w Zamościu Hetmana 1:0, ale mogła strzelić więcej goli.

Zamość napełnia miski! Potrzebne wsparcie dla opiekunów bezdomnych zwierząt
10 sierpnia 2020, 7:30

Zamość napełnia miski! Potrzebne wsparcie dla opiekunów bezdomnych zwierząt

Potrafią zabiedzonego podrzutka zmienić w ukochanego członka rodziny. Już wiele psów i kotów dzięki nim znalazło domy. Ale bywa, że mają do wykarmienia i zaopiekowania kogoś na dłużej. Od poniedziałku można wspierać grupę Adopcje-Zamość, która pomaga zwierzętom

Lewart – Siarka 0:0. Nie wykorzystali gry w przewadze

Lewart – Siarka 0:0. Nie wykorzystali gry w przewadze

Tuż przed startem nowego sezonu piłkarze Tomasza Bednaruka zremisowali w Tarnobrzegu z Siarką 0:0. W sobotę te same drużyny walczyły już o punkty, ale w Lubartowie. Ponownie żadnemu z klubów nie udało się zdobyć gola. To Lewart był jednak bliżej zwycięstwa.

Najpiękniejsze ogródki Lubelszczyzny? W tym roku w Łęcznej!
Plebiscyt Dziennika Wschodniego
galeria

Najpiękniejsze ogródki Lubelszczyzny? W tym roku w Łęcznej!

Najpiękniejszy Rodzinny Ogród Działkowy to ROD „Relaks” Łęczna. Na jego terenie znajduje się też najpiękniejsza działka uprawiana przez Danutę i Jana Radko - to wyniki naszego konkursu Działkowiec Roku 2020

Podlasie – Cracovia II 1:0. Liczą, że to początek serii zwycięstw

Podlasie – Cracovia II 1:0. Liczą, że to początek serii zwycięstw

Podopieczni Władimira Geworkjana pokonali w sobotę rezerwy Cracovii 1:0. „Pasy” dobrze zaczęły mecz, ale później skuteczniejsi byli biało-zieloni.

42. Narodowy Pokaz Koni Arabskich Czystej Krwi. Tym razem 142 wierzchowce
galeria

42. Narodowy Pokaz Koni Arabskich Czystej Krwi. Tym razem 142 wierzchowce

Trwa 42. Narodowy Pokaz Koni Arabskich Czystej Krwi zorganizowany w Stadninie Koni w Janowie Podlaskim. Zgłoszono do niego aż 142 wierzchowce. Imprezę podsumuje 51. aukcja Pride of Poland.

Tęczowy pochód w centrum Lublina. "To jest wasza rewolucja!"

Tęczowy pochód w centrum Lublina. "To jest wasza rewolucja!"

Kilkaset osób, w tym przedstawiciele mniejszości seksualnych oraz ich sympatycy, protestowało w centrum Lublina przeciw piątkowym działaniom policji wobec osób LGBT w Warszawie.

Nowy samochód lubelskich strażaków. W całym kraju jest tylko kilka takich
galeria

Nowy samochód lubelskich strażaków. W całym kraju jest tylko kilka takich

Kosztuje 3 miliony złotych i jest jednym z kilku takich w kraju. Samochód dowodzenia łączności to najnowszy sprzęt Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Lublinie.

Wielki Dzień Pszczół. Co nam dają i co by się stało, gdyby ich zabrakło
film

Wielki Dzień Pszczół. Co nam dają i co by się stało, gdyby ich zabrakło

8 sierpnia przypada Wielki Dzień Pszczół. Na świecie istnieje ich około 20 000 gatunków. Owady te ceniono już w starożytności, a ich profesjonalną hodowlą zajmowali się między innymi Egipcjanie, Sumerowie czy Babilończycy. Pszczoły dostarczają nam zdrowych i naturalnych produktów, takich jak: miód, pyłek, propolis, pierzga, czy mleczko pszczele. Z pszczelego wosku wyrabia się pachnące świece, ale też produkuje się z niego kosmetyki czy leki. Pszczoła to jedyny owad, który wytwarza pokarm nie tylko dla siebie, ale i dla człowieka. Co jeszcze nam dają i co by się stało, gdyby ich zabrakło?

Pomysł na niedzielny obiad. Nie tylko golonka
Magazyn

Pomysł na niedzielny obiad. Nie tylko golonka

Czy może być coś lepszego od soczystej golonki okrytej chrupiącą skórką? Może. To gicz cielęca, polska wersja słynnego włoskiego ossobuco. Gicz cielęca była ozdobą najlepszych przedwojennych restauracji w Lublinie, podawano ją też po wojnie, z czasem zniknęła z kart i stołów. Jeśli dziś pojawi się w karcie, to jadą na nią smakosze z całego województwa, jak ma to miejsce w Urszulinie

Orlęta Łuków – Start Krasnystaw 3:1. Rehabilitacja za pierwszy mecz

Orlęta Łuków – Start Krasnystaw 3:1. Rehabilitacja za pierwszy mecz

Już na otwarcie nowego sezonu piłkarze Roberta Różańskiego dostali zimny prysznic, czyli 0:4 u siebie z Opolaninem. W sobotę Orlęta spisały się dużo lepiej i pokonały Start Krasnystaw 3:1.

Ministerstwo Zdrowia: 230 tys. testów na koronawirusa nieważnych

Ministerstwo Zdrowia: 230 tys. testów na koronawirusa nieważnych

Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że 230 tysięcy testów zrobionych przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Kielcach jest nieważnych. Resort musiał odjąć je od ogólnej puli przeprowadzonych badań.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.