Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

27 czerwca 2010 r.
17:31
Edytuj ten wpis

Napieralski do właścicieli PZL Świdnik: Oddajcie dzieciom basen i korty

0 33 A A

Grzegorz Napieralski, przewodniczący SLD i Jacek Czerniak, szef SLD na Lubelszczyźnie, w oficjalnym piśmie do władz Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego "PZL Świdnik” SA protestują przeciwko "bezprecedensowym praktykom w skali całego kraju.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Praktykom, które uniemożliwiają dostęp dzieciom, młodzieży miasta i powiatu do uprawiania sportu oraz rekreacji”.

Chodzi o zamknięcie przez nowego właściciela PZL AgustyWestland hali sportowej, kortów tenisowych i dwóch basenów, uniemożliwiając tym samym rozwój kultury fizycznej w Świdniku.

Grzegorz Napieralski w piśmie do WSK PZL Świdnik napisał, że " jest to nie tylko przykład neoliberalnej polityki, zysk ponad wszystko, ale także łamanie Konstytucji RP”.
O sprawie pisaliśmy przed dwoma tygodniami.

– Nowy zarząd firmy (AgustaWestland – dop. red.) zdecydował o zamknięciu obiektów, gdyż nie są związane z podstawową działalnością zakładu i stanowią dodatkowy koszt dla spółki. Pomimo wielokrotnych rozmów burmistrza w tej sprawie, stanowisko włoskiego inwestora się nie zmieniło – mówił nam Artur Soboń, rzecznik prasowy miasta.

– Popieramy z pełnym przekonaniem apel rodziców o ponowne otwarcie obiektów sportowych, będących własnością AgustyWestland. Jesteśmy przekonani, że w żadnym cywilizowanym kraju, chociażby ze względów wizerunkowych, nie pozwolilibyście sobie na tak aroganckie zachowanie – piszą Napieralski i Czerniak. (tom)

Komentarze 33

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
prawy i sprawiedliwy / 11 lipca 2010 o 21:42
0
...Do kupna świdnickiego zakładu Włosi przymierzali się od początku, gdy tylko pojawiła się perspektywa jego sprzedaży. W 2007 roku ówczesny wiceminister gospodarki Paweł Poncyliusz oficjalnie potwierdził, że PZL-Świdnik zostanie sprywatyzowany. Już wtedy przedstawiciele włoskiej firmy spotykali się z wojewodą lubelskim Wojciechem Żukowskim i rozmawiali o kapitałowym wejściu włoskiego inwestora do świdnickiego zakładu. Coraz głośniej mówiło się, że najpoważniejszym kandydatem do zakupu świdnickiej fabryki jest AgustaWestland.

W 2008 Włosi rozpoczęli skupowanie akcji od indywidualnych akcjonariuszy (ok. 5 proc. kapitału), ponad połowa pracowników zakładu sprzedała wtedy swoje akcje. W czerwcu 2008 roku Włosi skupili od Gminy Świdnik 335 tys. akcji PZL Świdnik (3, 9 proc. kapitału). Sprzedaż odbyła się w formie aukcji publicznej. Tylko AgustaWestland spełniła warunki formalne, czyli wpłaciła 1, 24 mln zł wadium i mogła przystąpiła do licytacji. Cena wywoławcza wyniosła niespełna 12,5 mln zł. Agusta zaoferowała 12,6 mln zł.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że to właśnie AgustaWestland wygrała licytację i kupi od nas akcje – cieszył się Artur Soboń, rzecznik Urzędu Miasta Świdnik. – To znany i sprawdzony kontrahent. Wcześniej pomogliśmy PZL-Świdnik przejmując ich akcje za długi, a teraz zarobiliśmy na nich ponad 3 mln zł. Lepszej transakcji nie można sobie wymarzyć....
A mówia Panowie z Miasta,że w maju podjęli rozmowy o obiektach wiedząc już w 2007r......
...Do kupna świdnickiego zakładu Włosi przymierzali się od początku, gdy tylko pojawiła się perspektywa jego sprzedaży. W 2007 roku ówczesny wiceminister gospodarki Paweł Poncyliusz oficjalnie potwierdził, że PZL-Świdnik zostanie sprywatyzowany. Już wtedy przedstawiciele włoskiej firmy spotykali się z wojewodą lubelskim Wojciechem Żukowskim i rozmawiali o kapitałowym wejściu włoskiego inwestora do świdnickiego zakładu. Coraz głośniej mówiło się, że najpoważniejszym kandydatem do zakupu świdnickiej fabryki jest AgustaWestland.

W ... rozwiń
Avatar
a-ndrzej / 11 lipca 2010 o 16:55
0
jk napisał:
Lepiej aby dzieci miały baseny niż ich rodzice pracę, a Polska przemysł lotniczy - oto cała prawda o myśleniu socjalistów. Zrobić szum, zagrać na ludzkich uczuciach, a jak przez to padnie firma, bo nie wyjdzie z długów, to... eeee to nie my, my nic nie mamy z tym wspołnego, baseny, korty i inne dodatkowe "przywileje" też nie. Banda populistycznych idiotów.
Ludzie czy Wy naprawdę tego nie widzicie? Czy Wy naprawdę nie rozumiecie, że pieniądze nie rosną na drzewach i to nie jest chciwość pracodawcy, tylko metoda ocalenia biznesu? Wyciągnijcie głowy z dupy i nie wierzcie w pieprzenie polityków, bo ileż można?
Prawda jest taka, że jak nie ma zbytu, to produkcja siada i szuka się cięć w kosztach. Więc chyba lepiej by zwolnić część załogi, zamknąć extrasy jak korty tenisowe, hale sportowe, baseny, niż nie robić nic i potem obudzić się z ręką w nocniku i komornikiem/syndykiem przed drzwiami!
Czy Wy ludzie gazet nie czytacie? CZy naprawdę nie macie pojęcia, że na zachodzie jest ŹLE. Jest KRYZYS? A jak tam jest kryzys, to też oszczędzają i nie kupują sobie nowych helikopterów!!! Dlatego nie ma zbytu. Wszystko jest połączone i tak Polska długo się opierała kryzysowi. Ta fabryka to nie koniec zwolnień w skali kraju. Inne gałęzie przemysłu też ostro dostaną po d...
Oczywiście ludzie mają prawo się złościć, mają prawo być wkurzeni, tylko trzeba wiedzieć na kogo! Czemu w Polsce się nie mówi o machlojkach banku Goldman-Sachs? To głównie przez niego i ich wspólników jest kryzys. Oni grube miliardy na całym świecie zdefraudowali, kosztem Nas wszystkich. To przez nich jest globalny kryzys. No ale jak się słucha komucha Napieralskiego to się tego nie wie. Zresztą Jarek czy Bronek tak samo są wedle ostatnich ich wypowiedzi socjalistyczni gospodarczo. Ale co zrobić - na takich głosujecie, takich macie. Tylko, że to nie oni, a Wy po du*** dostajecie i nawet nie wiecie dlaczego..


Co za pseudointelektualny belkot. Miasto to nie chodniki i fontanny, tylko wlasnie ludzie. Poza tym nikt nie ma pretensji do Agusty, jezeli juz to do wladz miasta ze nie zrobili nic wczesniej. Wszyscy mlodzi ludzie wieja stad ile sil, a Burmistrz mowi ze przeciez buduje nowa ulice, wiec o co chodzi? To miasto gnije od srodka. Mozna gowno posypac brokatem, ale to dalej bedzie tylko gowno. W Swidniku tylko babcie w beretach czuja sie u siebie, bo o nich dba Jakson (jego elektorat). Nie bron tez za bardzo Agusty, bo w chwili kupowania Zakladu kryzys byl w apogeum. Potraktowali prqcownikow jqk smieci, obiecujac im zatrudnienie na kilka lat, choc bylo wiadomo ze nie da sie tego spelnic. Teraz otwieraja montownie na wschodzie, sprowadzajqc PZL do roli peryferyjnej manufakturki. Nie mam o to do nich zalu, bo jak napisales to jest biznes, ale zeby sie nad nimi uzalac to tez lekka przesada. Prawdziwe Koncerny utrzymuja niemtylko obiekty, ale rowniez wielkie kluby sportowe, bo tak nalezy dla obrazu firmy.


Co za pseudointelektualny belkot. Miasto to nie chodniki i fontanny, tylko wlasnie ludzie. Poza tym nikt nie ma pretensji do Agusty, jezeli juz to do wladz miasta ze nie zrobili nic wczesniej. Wszyscy mlodzi ludzie wieja stad ile sil, a Burmistrz mowi ze przeciez buduje nowa ulice, wiec o co chodzi? To miasto gnije od srodka. Mozna gowno posypac brokatem, ale to dalej bedzie tylko gowno. W Swidniku tylko babcie w beretach czuja sie u siebie, bo o nich dba Jakson (jego elektorat). Nie bron tez za bardzo Agusty, bo w... rozwiń
Avatar
PATRON / 8 lipca 2010 o 19:17
0
~leon~ napisał:
palcem na pewno się nie podcierałeś.
P.S. przed II wojną to był dopiero postęp. bieda w miastach i nędza na przeludnionej wsi. dzieci do szkoły w zimie nie chodziły - butów nie było

TAAAK, a w średniowieczu ani telewizorów nie było, ani lodówek ani nawet komputerów. To dopiero była bida i zacofanie.
Avatar
~leon~ / 4 lipca 2010 o 21:29
0
PATRON napisał:
Tak, tak pamiętam jak nawet papieru toaletowego nie było, nie mówiąc już o innych innych artykułach. Było super. Wszyscy mieli pracę, ale nic nie mogli kupić. Na meble, sprzęt RTV i AGD trzeba było się zapisywać na listę w komitetach kolejkowych. Pamiętam te wspaniale czasy. Wszyscy pracowali, bo musieli pracować na was. Wy żeby się utrzymać przy władzy i napychać przez 45 lat. Oddaliście Polskę pod zarząd obcego państwa ZSRR. To wy przyjęliście " gospodarkę" sowiecką jako obowiązującą po wojnie. I to wy doprowadziliście do takiego zapóźnienia Polski. Nikt inny. Przykład RFN i NRD. Ten sam naród, ale inaczej zarządzany. Jaka ogromna różnica. I ty teraz podpisujesz się jako "Kapitalista"? Jesteś piep....nym komuchem, któremu nikt nie obił pyska, bo ukrywasz się pod nickiem. Myślę, że jak byś się ujawnił ze swoimi przemyśleniami na placu albo w "Słoneczku",to byś śpiewał trochę cieniej. Ludzie pamiętają i lipiec 80 i grudzień 81 na zakładzie. Po której stronie płotu wtedy stałeś?

palcem na pewno się nie podcierałeś.
P.S. przed II wojną to był dopiero postęp. bieda w miastach i nędza na przeludnionej wsi. dzieci do szkoły w zimie nie chodziły - butów nie było

palcem na pewno się nie podcierałeś.
P.S. przed II wojną to był dopiero postęp. bieda w miastach i nędza na przeludnionej wsi. dzieci do szkoły w zimie nie chodziły - butów nie było rozwiń
Avatar
Gość / 2 lipca 2010 o 20:47
0
Kapitalista napisał:
Lech to do tej pory nie wie co zrobił jak większość co leżała na trawnikach i strajkowała w lipcu 80r. A ja mówiłem, że jak zmieni się ustrój to wszyscy co lężą na trawniku będą z głodu zdychać. A bylo tak dobże - stała robota, praca na luzie, pełny socjal-letni wypoczynek w ośrodkach, baseny za darmo. Jak nie wiedzieliście co was czeka w kapitaliźmie to trzreba było dziadków zapytać jak przed wojną przed kościołem żebrali. Teraz to tylko możecie sobie dobre czasy powspominać.
Pozdrawiam roboli
Kapitalista

Lechu to dobrze wie co zrobił, bo jakbym miała 8 dzieci to chyba bo z połowę z nich umarło z głodu, a u niego maja się dobrze i to nie dość, że dzieci to i wnuki też.

Lechu to dobrze wie co zrobił, bo jakbym miała 8 dzieci to chyba bo z połowę z nich umarło z głodu, a u niego maja się dobrze i to nie dość, że dzieci to i wnuki też. rozwiń
Avatar
jk / 30 czerwca 2010 o 13:12
0
Lepiej aby dzieci miały baseny niż ich rodzice pracę, a Polska przemysł lotniczy - oto cała prawda o myśleniu socjalistów. Zrobić szum, zagrać na ludzkich uczuciach, a jak przez to padnie firma, bo nie wyjdzie z długów, to... eeee to nie my, my nic nie mamy z tym wspołnego, baseny, korty i inne dodatkowe "przywileje" też nie. Banda populistycznych idiotów.
Ludzie czy Wy naprawdę tego nie widzicie? Czy Wy naprawdę nie rozumiecie, że pieniądze nie rosną na drzewach i to nie jest chciwość pracodawcy, tylko metoda ocalenia biznesu? Wyciągnijcie głowy z dupy i nie wierzcie w pieprzenie polityków, bo ileż można?
Prawda jest taka, że jak nie ma zbytu, to produkcja siada i szuka się cięć w kosztach. Więc chyba lepiej by zwolnić część załogi, zamknąć extrasy jak korty tenisowe, hale sportowe, baseny, niż nie robić nic i potem obudzić się z ręką w nocniku i komornikiem/syndykiem przed drzwiami!
Czy Wy ludzie gazet nie czytacie? CZy naprawdę nie macie pojęcia, że na zachodzie jest ŹLE. Jest KRYZYS? A jak tam jest kryzys, to też oszczędzają i nie kupują sobie nowych helikopterów!!! Dlatego nie ma zbytu. Wszystko jest połączone i tak Polska długo się opierała kryzysowi. Ta fabryka to nie koniec zwolnień w skali kraju. Inne gałęzie przemysłu też ostro dostaną po d...
Oczywiście ludzie mają prawo się złościć, mają prawo być wkurzeni, tylko trzeba wiedzieć na kogo! Czemu w Polsce się nie mówi o machlojkach banku Goldman-Sachs? To głównie przez niego i ich wspólników jest kryzys. Oni grube miliardy na całym świecie zdefraudowali, kosztem Nas wszystkich. To przez nich jest globalny kryzys. No ale jak się słucha komucha Napieralskiego to się tego nie wie. Zresztą Jarek czy Bronek tak samo są wedle ostatnich ich wypowiedzi socjalistyczni gospodarczo. Ale co zrobić - na takich głosujecie, takich macie. Tylko, że to nie oni, a Wy po du*** dostajecie i nawet nie wiecie dlaczego..
Lepiej aby dzieci miały baseny niż ich rodzice pracę, a Polska przemysł lotniczy - oto cała prawda o myśleniu socjalistów. Zrobić szum, zagrać na ludzkich uczuciach, a jak przez to padnie firma, bo nie wyjdzie z długów, to... eeee to nie my, my nic nie mamy z tym wspołnego, baseny, korty i inne dodatkowe "przywileje" też nie. Banda populistycznych idiotów.
Ludzie czy Wy naprawdę tego nie widzicie? Czy Wy naprawdę nie rozumiecie, że pieniądze nie rosną na drzewach i to nie jest chciwość pracodawcy, tylko metoda ocalenia biznes... rozwiń
Avatar
PATRON / 30 czerwca 2010 o 12:49
0
Do- liberała-. To ostatnie pytanie jest oczywiście do ówczesnych, ale i obecnych władz miasta. Pisząc o liberalizmie i noeliberalizmie odnosiłem się do wypowiedzi Napieralskiego zamieszczonych w powyższym artykule. Dziękuje za wyjaśnienia i różnice dotyczące samego pojęcia "liberalizmu". Trochę się to u nas i chyba na świecie wymieszało.
Avatar
liberał / 29 czerwca 2010 o 19:22
0
do Patrona.. co to jest liberalizm..
Liberał

Według Władysława Kopalińskiego, autorytetu uznanego w dziedzinie definiowania pojęć, liberalizm to "system poglądów dążący do zagwarantowania ludziom swobody działania", rzecz jasna w granicach przyjętych prawem i dobrym obyczajem. Owa swoboda manifestować się musi zwłaszcza w gospodarce i polityce.
Mówiąc o "liberałach gospodarczych", mam zatem na myśli ludzi manifestujących postawę wolnorynkową, właściwą konserwatystom. Nieporozumienie wynika zapewne z faktu, że w odróżnieniu od Polski, we Francji, Anglii, Stanach Zjednoczonych i wielu innych wolnorynkowych krajach słowo "liberał" zostało zawłaszczone przez ludzi o poglądach lewicowych. Tam określenie "partia liberalna" oznacza zazwyczaj partię patrzącą wolnomyślicielsko na sprawy obyczajowe.

Liberalizm gospodarczy tymczasem, czy też - jak kto woli - wolny rynek, jest nieodłącznie związany z konserwatyzmem. Twórca podstaw liberalnej gospodarki Adam Smith kładł przecież silny nacisk na rodzinę, religię i uczciwą konkurencję, jako podstawowe wartości, bez których kapitalizm po prostu nie może się obejść, a nawet nie ma racji bytu.

I Adam Smith miał świętą rację - wolny rynek, niezabezpieczony przed manipulacjami i nieuczciwą konkurencją, nie oparty na wierze chrześcijańskiej i uczciwości, zamieniłby się w przerażający wyścig szczurów, w którym jeden gryzoń przegryza gardło drugiemu, byle tylko ukraść jego pokarm. Zanim więc w niewybrednych słowach potępi się tych okropnych liberałów gospodarczych, którzy chcą, by obywatele płacili niższe podatki, żeby zostawało im w kieszeni więcej pieniędzy na utrzymanie własnych rodzin, żeby mogli otwierać firmy, a także spokojnie pracować w cudzych przedsiębiorstwach, może warto zastanowić się, czy aby nie występuje się przeciwko własnym interesom i przede wszystkim - wartościom.

A także - co może niektórych zszokować - przeciw wartościom chrześcijańskim....

a jeśli mnie pamięć nie myli to proces prywatyzacyjny WSK rozpoczął PIS..., więc nie zrzucajmy winy na innych za swoją nieudolność...
a gdzie był Pan Burmistrz kilka lat temu, kiedy można było przejąć obiekty Avii...........
do Patrona.. co to jest liberalizm..
Liberał

Według Władysława Kopalińskiego, autorytetu uznanego w dziedzinie definiowania pojęć, liberalizm to "system poglądów dążący do zagwarantowania ludziom swobody działania", rzecz jasna w granicach przyjętych prawem i dobrym obyczajem. Owa swoboda manifestować się musi zwłaszcza w gospodarce i polityce.
Mówiąc o "liberałach gospodarczych", mam zatem na myśli ludzi manifestujących postawę wolnorynkową, właściwą konserwatystom. Nieporozumienie wynika zape... rozwiń
Avatar
PATRON / 29 czerwca 2010 o 12:59
0
Kapitalista napisał:
Lech to do tej pory nie wie co zrobił jak większość co leżała na trawnikach i strajkowała w lipcu 80r. A ja mówiłem, że jak zmieni się ustrój to wszyscy co lężą na trawniku będą z głodu zdychać. A bylo tak dobże - stała robota, praca na luzie, pełny socjal-letni wypoczynek w ośrodkach, baseny za darmo. Jak nie wiedzieliście co was czeka w kapitaliźmie to trzreba było dziadków zapytać jak przed wojną przed kościołem żebrali. Teraz to tylko możecie sobie dobre czasy powspominać.
Pozdrawiam roboli
Kapitalista
Tak, tak pamiętam jak nawet papieru toaletowego nie było, nie mówiąc już o innych innych artykułach. Było super. Wszyscy mieli pracę, ale nic nie mogli kupić. Na meble, sprzęt RTV i AGD trzeba było się zapisywać na listę w komitetach kolejkowych. Pamiętam te wspaniale czasy. Wszyscy pracowali, bo musieli pracować na was. Wy żeby się utrzymać przy władzy i napychać przez 45 lat. Oddaliście Polskę pod zarząd obcego państwa ZSRR. To wy przyjęliście " gospodarkę" sowiecką jako obowiązującą po wojnie. I to wy doprowadziliście do takiego zapóźnienia Polski. Nikt inny. Przykład RFN i NRD. Ten sam naród, ale inaczej zarządzany. Jaka ogromna różnica. I ty teraz podpisujesz się jako "Kapitalista"? Jesteś piep....nym komuchem, któremu nikt nie obił pyska, bo ukrywasz się pod nickiem. Myślę, że jak byś się ujawnił ze swoimi przemyśleniami na placu albo w "Słoneczku",to byś śpiewał trochę cieniej. Ludzie pamiętają i lipiec 80 i grudzień 81 na zakładzie. Po której stronie płotu wtedy stałeś?
Tak, tak pamiętam jak nawet papieru toaletowego nie było, nie mówiąc już o innych innych artykułach. Było super. Wszyscy mieli pracę, ale nic nie mogli kupić. Na meble, sprzęt RTV i AGD trzeba było się zapisywać na listę w komitetach kolejkowych. Pamiętam te wspaniale czasy. Wszyscy pracowali, bo musieli pracować na was. Wy żeby się utrzymać przy władzy i napychać przez 45 lat. Oddaliście Polskę pod zarząd obcego państwa ZSRR. To wy przyjęliście " gospodarkę" sowiecką jako obowiązującą po wojnie. I to wy doprowadziliś... rozwiń
Avatar
PATRON / 29 czerwca 2010 o 12:31
0
KASIA23 napisał:
Hola Hola, co sie dziwic przedsiebiorcom ktorzy wykorzystali sytuacje ze trafili na frajerow (miasto..radnych) ktorzy za free oddali te tereny . TRZEBA BYLO PRZED PRYWATYZACJA MYSLEC !!!! Pogonic tych wszystkich znawców ktorzy biora diete a tak naprawde maja w d... caly swidnik, ktory juz nawet nie jest wlascicielem lotniska tylko jest nim WŁOSKI BANK !!! CHORE!!!
Hola, hola Kasiu. Zakład sprzedała rządowa Agencja Rozwoju Przemysłu. To ona miała ok. 90% akcji Zakładu i to ona jest za to odpowiedzialna. Przypominam, że liberalizm jest domeną obecnie rządzącej frakcji politycznej PO. To także prywatyzacja za wszelką cenę ( przykład stoczni) była i jest główna strategią tego rządu. A co będzie jak już wszystko sprzedadzą? I przypominam, że to obecny minister MON p. Klich cofnął zamówienia śmigłowców dla armii. A co do Klicha , to jest on "wymarzoną" postacią do sprawowania funkcji ministra obrony narodowej. Z wykształcenia psychiatra, który (gdy dostał powołanie na odbycie przeszkolenia wojskowego) stał się PACYFISTĄ ogłaszając głodówkę )) Śmiech na sali. Z artykułu jednoznacznie wynika kogo pan Napieralski krytykuje i obwinia za obecną sytuację ( noeliberalizm i rządową Agencję Rozwoju Przemysłu). Radzę w związku z tym zastanowić się głęboko zwolennikom pana Napieralskiego na kogo oddadzą swój ewentualny głos w drugiej turze wyborów.
Hola, hola Kasiu. Zakład sprzedała rządowa Agencja Rozwoju Przemysłu. To ona miała ok. 90% akcji Zakładu i to ona jest za to odpowiedzialna. Przypominam, że liberalizm jest domeną obecnie rządzącej frakcji politycznej PO. To także prywatyzacja za wszelką cenę ( przykład stoczni) była i jest główna strategią tego rządu. A co będzie jak już wszystko sprzedadzą? I przypominam, że to obecny minister MON p. Klich cofnął zamówienia śmigłowców dla armii. A co do Klicha , to jest on "wymarzoną" postacią do sprawowania funkcji... rozwiń
Avatar
prawy i sprawiedliwy / 11 lipca 2010 o 21:42
0
...Do kupna świdnickiego zakładu Włosi przymierzali się od początku, gdy tylko pojawiła się perspektywa jego sprzedaży. W 2007 roku ówczesny wiceminister gospodarki Paweł Poncyliusz oficjalnie potwierdził, że PZL-Świdnik zostanie sprywatyzowany. Już wtedy przedstawiciele włoskiej firmy spotykali się z wojewodą lubelskim Wojciechem Żukowskim i rozmawiali o kapitałowym wejściu włoskiego inwestora do świdnickiego zakładu. Coraz głośniej mówiło się, że najpoważniejszym kandydatem do zakupu świdnickiej fabryki jest AgustaWestland.

W 2008 Włosi rozpoczęli skupowanie akcji od indywidualnych akcjonariuszy (ok. 5 proc. kapitału), ponad połowa pracowników zakładu sprzedała wtedy swoje akcje. W czerwcu 2008 roku Włosi skupili od Gminy Świdnik 335 tys. akcji PZL Świdnik (3, 9 proc. kapitału). Sprzedaż odbyła się w formie aukcji publicznej. Tylko AgustaWestland spełniła warunki formalne, czyli wpłaciła 1, 24 mln zł wadium i mogła przystąpiła do licytacji. Cena wywoławcza wyniosła niespełna 12,5 mln zł. Agusta zaoferowała 12,6 mln zł.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że to właśnie AgustaWestland wygrała licytację i kupi od nas akcje – cieszył się Artur Soboń, rzecznik Urzędu Miasta Świdnik. – To znany i sprawdzony kontrahent. Wcześniej pomogliśmy PZL-Świdnik przejmując ich akcje za długi, a teraz zarobiliśmy na nich ponad 3 mln zł. Lepszej transakcji nie można sobie wymarzyć....
A mówia Panowie z Miasta,że w maju podjęli rozmowy o obiektach wiedząc już w 2007r......
...Do kupna świdnickiego zakładu Włosi przymierzali się od początku, gdy tylko pojawiła się perspektywa jego sprzedaży. W 2007 roku ówczesny wiceminister gospodarki Paweł Poncyliusz oficjalnie potwierdził, że PZL-Świdnik zostanie sprywatyzowany. Już wtedy przedstawiciele włoskiej firmy spotykali się z wojewodą lubelskim Wojciechem Żukowskim i rozmawiali o kapitałowym wejściu włoskiego inwestora do świdnickiego zakładu. Coraz głośniej mówiło się, że najpoważniejszym kandydatem do zakupu świdnickiej fabryki jest AgustaWestland.

W ... rozwiń
Avatar
a-ndrzej / 11 lipca 2010 o 16:55
0
jk napisał:
Lepiej aby dzieci miały baseny niż ich rodzice pracę, a Polska przemysł lotniczy - oto cała prawda o myśleniu socjalistów. Zrobić szum, zagrać na ludzkich uczuciach, a jak przez to padnie firma, bo nie wyjdzie z długów, to... eeee to nie my, my nic nie mamy z tym wspołnego, baseny, korty i inne dodatkowe "przywileje" też nie. Banda populistycznych idiotów.
Ludzie czy Wy naprawdę tego nie widzicie? Czy Wy naprawdę nie rozumiecie, że pieniądze nie rosną na drzewach i to nie jest chciwość pracodawcy, tylko metoda ocalenia biznesu? Wyciągnijcie głowy z dupy i nie wierzcie w pieprzenie polityków, bo ileż można?
Prawda jest taka, że jak nie ma zbytu, to produkcja siada i szuka się cięć w kosztach. Więc chyba lepiej by zwolnić część załogi, zamknąć extrasy jak korty tenisowe, hale sportowe, baseny, niż nie robić nic i potem obudzić się z ręką w nocniku i komornikiem/syndykiem przed drzwiami!
Czy Wy ludzie gazet nie czytacie? CZy naprawdę nie macie pojęcia, że na zachodzie jest ŹLE. Jest KRYZYS? A jak tam jest kryzys, to też oszczędzają i nie kupują sobie nowych helikopterów!!! Dlatego nie ma zbytu. Wszystko jest połączone i tak Polska długo się opierała kryzysowi. Ta fabryka to nie koniec zwolnień w skali kraju. Inne gałęzie przemysłu też ostro dostaną po d...
Oczywiście ludzie mają prawo się złościć, mają prawo być wkurzeni, tylko trzeba wiedzieć na kogo! Czemu w Polsce się nie mówi o machlojkach banku Goldman-Sachs? To głównie przez niego i ich wspólników jest kryzys. Oni grube miliardy na całym świecie zdefraudowali, kosztem Nas wszystkich. To przez nich jest globalny kryzys. No ale jak się słucha komucha Napieralskiego to się tego nie wie. Zresztą Jarek czy Bronek tak samo są wedle ostatnich ich wypowiedzi socjalistyczni gospodarczo. Ale co zrobić - na takich głosujecie, takich macie. Tylko, że to nie oni, a Wy po du*** dostajecie i nawet nie wiecie dlaczego..


Co za pseudointelektualny belkot. Miasto to nie chodniki i fontanny, tylko wlasnie ludzie. Poza tym nikt nie ma pretensji do Agusty, jezeli juz to do wladz miasta ze nie zrobili nic wczesniej. Wszyscy mlodzi ludzie wieja stad ile sil, a Burmistrz mowi ze przeciez buduje nowa ulice, wiec o co chodzi? To miasto gnije od srodka. Mozna gowno posypac brokatem, ale to dalej bedzie tylko gowno. W Swidniku tylko babcie w beretach czuja sie u siebie, bo o nich dba Jakson (jego elektorat). Nie bron tez za bardzo Agusty, bo w chwili kupowania Zakladu kryzys byl w apogeum. Potraktowali prqcownikow jqk smieci, obiecujac im zatrudnienie na kilka lat, choc bylo wiadomo ze nie da sie tego spelnic. Teraz otwieraja montownie na wschodzie, sprowadzajqc PZL do roli peryferyjnej manufakturki. Nie mam o to do nich zalu, bo jak napisales to jest biznes, ale zeby sie nad nimi uzalac to tez lekka przesada. Prawdziwe Koncerny utrzymuja niemtylko obiekty, ale rowniez wielkie kluby sportowe, bo tak nalezy dla obrazu firmy.


Co za pseudointelektualny belkot. Miasto to nie chodniki i fontanny, tylko wlasnie ludzie. Poza tym nikt nie ma pretensji do Agusty, jezeli juz to do wladz miasta ze nie zrobili nic wczesniej. Wszyscy mlodzi ludzie wieja stad ile sil, a Burmistrz mowi ze przeciez buduje nowa ulice, wiec o co chodzi? To miasto gnije od srodka. Mozna gowno posypac brokatem, ale to dalej bedzie tylko gowno. W Swidniku tylko babcie w beretach czuja sie u siebie, bo o nich dba Jakson (jego elektorat). Nie bron tez za bardzo Agusty, bo w... rozwiń
Avatar
PATRON / 8 lipca 2010 o 19:17
0
~leon~ napisał:
palcem na pewno się nie podcierałeś.
P.S. przed II wojną to był dopiero postęp. bieda w miastach i nędza na przeludnionej wsi. dzieci do szkoły w zimie nie chodziły - butów nie było

TAAAK, a w średniowieczu ani telewizorów nie było, ani lodówek ani nawet komputerów. To dopiero była bida i zacofanie.
Avatar
~leon~ / 4 lipca 2010 o 21:29
0
PATRON napisał:
Tak, tak pamiętam jak nawet papieru toaletowego nie było, nie mówiąc już o innych innych artykułach. Było super. Wszyscy mieli pracę, ale nic nie mogli kupić. Na meble, sprzęt RTV i AGD trzeba było się zapisywać na listę w komitetach kolejkowych. Pamiętam te wspaniale czasy. Wszyscy pracowali, bo musieli pracować na was. Wy żeby się utrzymać przy władzy i napychać przez 45 lat. Oddaliście Polskę pod zarząd obcego państwa ZSRR. To wy przyjęliście " gospodarkę" sowiecką jako obowiązującą po wojnie. I to wy doprowadziliście do takiego zapóźnienia Polski. Nikt inny. Przykład RFN i NRD. Ten sam naród, ale inaczej zarządzany. Jaka ogromna różnica. I ty teraz podpisujesz się jako "Kapitalista"? Jesteś piep....nym komuchem, któremu nikt nie obił pyska, bo ukrywasz się pod nickiem. Myślę, że jak byś się ujawnił ze swoimi przemyśleniami na placu albo w "Słoneczku",to byś śpiewał trochę cieniej. Ludzie pamiętają i lipiec 80 i grudzień 81 na zakładzie. Po której stronie płotu wtedy stałeś?

palcem na pewno się nie podcierałeś.
P.S. przed II wojną to był dopiero postęp. bieda w miastach i nędza na przeludnionej wsi. dzieci do szkoły w zimie nie chodziły - butów nie było

palcem na pewno się nie podcierałeś.
P.S. przed II wojną to był dopiero postęp. bieda w miastach i nędza na przeludnionej wsi. dzieci do szkoły w zimie nie chodziły - butów nie było rozwiń
Avatar
Gość / 2 lipca 2010 o 20:47
0
Kapitalista napisał:
Lech to do tej pory nie wie co zrobił jak większość co leżała na trawnikach i strajkowała w lipcu 80r. A ja mówiłem, że jak zmieni się ustrój to wszyscy co lężą na trawniku będą z głodu zdychać. A bylo tak dobże - stała robota, praca na luzie, pełny socjal-letni wypoczynek w ośrodkach, baseny za darmo. Jak nie wiedzieliście co was czeka w kapitaliźmie to trzreba było dziadków zapytać jak przed wojną przed kościołem żebrali. Teraz to tylko możecie sobie dobre czasy powspominać.
Pozdrawiam roboli
Kapitalista

Lechu to dobrze wie co zrobił, bo jakbym miała 8 dzieci to chyba bo z połowę z nich umarło z głodu, a u niego maja się dobrze i to nie dość, że dzieci to i wnuki też.

Lechu to dobrze wie co zrobił, bo jakbym miała 8 dzieci to chyba bo z połowę z nich umarło z głodu, a u niego maja się dobrze i to nie dość, że dzieci to i wnuki też. rozwiń
Avatar
jk / 30 czerwca 2010 o 13:12
0
Lepiej aby dzieci miały baseny niż ich rodzice pracę, a Polska przemysł lotniczy - oto cała prawda o myśleniu socjalistów. Zrobić szum, zagrać na ludzkich uczuciach, a jak przez to padnie firma, bo nie wyjdzie z długów, to... eeee to nie my, my nic nie mamy z tym wspołnego, baseny, korty i inne dodatkowe "przywileje" też nie. Banda populistycznych idiotów.
Ludzie czy Wy naprawdę tego nie widzicie? Czy Wy naprawdę nie rozumiecie, że pieniądze nie rosną na drzewach i to nie jest chciwość pracodawcy, tylko metoda ocalenia biznesu? Wyciągnijcie głowy z dupy i nie wierzcie w pieprzenie polityków, bo ileż można?
Prawda jest taka, że jak nie ma zbytu, to produkcja siada i szuka się cięć w kosztach. Więc chyba lepiej by zwolnić część załogi, zamknąć extrasy jak korty tenisowe, hale sportowe, baseny, niż nie robić nic i potem obudzić się z ręką w nocniku i komornikiem/syndykiem przed drzwiami!
Czy Wy ludzie gazet nie czytacie? CZy naprawdę nie macie pojęcia, że na zachodzie jest ŹLE. Jest KRYZYS? A jak tam jest kryzys, to też oszczędzają i nie kupują sobie nowych helikopterów!!! Dlatego nie ma zbytu. Wszystko jest połączone i tak Polska długo się opierała kryzysowi. Ta fabryka to nie koniec zwolnień w skali kraju. Inne gałęzie przemysłu też ostro dostaną po d...
Oczywiście ludzie mają prawo się złościć, mają prawo być wkurzeni, tylko trzeba wiedzieć na kogo! Czemu w Polsce się nie mówi o machlojkach banku Goldman-Sachs? To głównie przez niego i ich wspólników jest kryzys. Oni grube miliardy na całym świecie zdefraudowali, kosztem Nas wszystkich. To przez nich jest globalny kryzys. No ale jak się słucha komucha Napieralskiego to się tego nie wie. Zresztą Jarek czy Bronek tak samo są wedle ostatnich ich wypowiedzi socjalistyczni gospodarczo. Ale co zrobić - na takich głosujecie, takich macie. Tylko, że to nie oni, a Wy po du*** dostajecie i nawet nie wiecie dlaczego..
Lepiej aby dzieci miały baseny niż ich rodzice pracę, a Polska przemysł lotniczy - oto cała prawda o myśleniu socjalistów. Zrobić szum, zagrać na ludzkich uczuciach, a jak przez to padnie firma, bo nie wyjdzie z długów, to... eeee to nie my, my nic nie mamy z tym wspołnego, baseny, korty i inne dodatkowe "przywileje" też nie. Banda populistycznych idiotów.
Ludzie czy Wy naprawdę tego nie widzicie? Czy Wy naprawdę nie rozumiecie, że pieniądze nie rosną na drzewach i to nie jest chciwość pracodawcy, tylko metoda ocalenia biznes... rozwiń
Avatar
PATRON / 30 czerwca 2010 o 12:49
0
Do- liberała-. To ostatnie pytanie jest oczywiście do ówczesnych, ale i obecnych władz miasta. Pisząc o liberalizmie i noeliberalizmie odnosiłem się do wypowiedzi Napieralskiego zamieszczonych w powyższym artykule. Dziękuje za wyjaśnienia i różnice dotyczące samego pojęcia "liberalizmu". Trochę się to u nas i chyba na świecie wymieszało.
Avatar
liberał / 29 czerwca 2010 o 19:22
0
do Patrona.. co to jest liberalizm..
Liberał

Według Władysława Kopalińskiego, autorytetu uznanego w dziedzinie definiowania pojęć, liberalizm to "system poglądów dążący do zagwarantowania ludziom swobody działania", rzecz jasna w granicach przyjętych prawem i dobrym obyczajem. Owa swoboda manifestować się musi zwłaszcza w gospodarce i polityce.
Mówiąc o "liberałach gospodarczych", mam zatem na myśli ludzi manifestujących postawę wolnorynkową, właściwą konserwatystom. Nieporozumienie wynika zapewne z faktu, że w odróżnieniu od Polski, we Francji, Anglii, Stanach Zjednoczonych i wielu innych wolnorynkowych krajach słowo "liberał" zostało zawłaszczone przez ludzi o poglądach lewicowych. Tam określenie "partia liberalna" oznacza zazwyczaj partię patrzącą wolnomyślicielsko na sprawy obyczajowe.

Liberalizm gospodarczy tymczasem, czy też - jak kto woli - wolny rynek, jest nieodłącznie związany z konserwatyzmem. Twórca podstaw liberalnej gospodarki Adam Smith kładł przecież silny nacisk na rodzinę, religię i uczciwą konkurencję, jako podstawowe wartości, bez których kapitalizm po prostu nie może się obejść, a nawet nie ma racji bytu.

I Adam Smith miał świętą rację - wolny rynek, niezabezpieczony przed manipulacjami i nieuczciwą konkurencją, nie oparty na wierze chrześcijańskiej i uczciwości, zamieniłby się w przerażający wyścig szczurów, w którym jeden gryzoń przegryza gardło drugiemu, byle tylko ukraść jego pokarm. Zanim więc w niewybrednych słowach potępi się tych okropnych liberałów gospodarczych, którzy chcą, by obywatele płacili niższe podatki, żeby zostawało im w kieszeni więcej pieniędzy na utrzymanie własnych rodzin, żeby mogli otwierać firmy, a także spokojnie pracować w cudzych przedsiębiorstwach, może warto zastanowić się, czy aby nie występuje się przeciwko własnym interesom i przede wszystkim - wartościom.

A także - co może niektórych zszokować - przeciw wartościom chrześcijańskim....

a jeśli mnie pamięć nie myli to proces prywatyzacyjny WSK rozpoczął PIS..., więc nie zrzucajmy winy na innych za swoją nieudolność...
a gdzie był Pan Burmistrz kilka lat temu, kiedy można było przejąć obiekty Avii...........
do Patrona.. co to jest liberalizm..
Liberał

Według Władysława Kopalińskiego, autorytetu uznanego w dziedzinie definiowania pojęć, liberalizm to "system poglądów dążący do zagwarantowania ludziom swobody działania", rzecz jasna w granicach przyjętych prawem i dobrym obyczajem. Owa swoboda manifestować się musi zwłaszcza w gospodarce i polityce.
Mówiąc o "liberałach gospodarczych", mam zatem na myśli ludzi manifestujących postawę wolnorynkową, właściwą konserwatystom. Nieporozumienie wynika zape... rozwiń
Avatar
PATRON / 29 czerwca 2010 o 12:59
0
Kapitalista napisał:
Lech to do tej pory nie wie co zrobił jak większość co leżała na trawnikach i strajkowała w lipcu 80r. A ja mówiłem, że jak zmieni się ustrój to wszyscy co lężą na trawniku będą z głodu zdychać. A bylo tak dobże - stała robota, praca na luzie, pełny socjal-letni wypoczynek w ośrodkach, baseny za darmo. Jak nie wiedzieliście co was czeka w kapitaliźmie to trzreba było dziadków zapytać jak przed wojną przed kościołem żebrali. Teraz to tylko możecie sobie dobre czasy powspominać.
Pozdrawiam roboli
Kapitalista
Tak, tak pamiętam jak nawet papieru toaletowego nie było, nie mówiąc już o innych innych artykułach. Było super. Wszyscy mieli pracę, ale nic nie mogli kupić. Na meble, sprzęt RTV i AGD trzeba było się zapisywać na listę w komitetach kolejkowych. Pamiętam te wspaniale czasy. Wszyscy pracowali, bo musieli pracować na was. Wy żeby się utrzymać przy władzy i napychać przez 45 lat. Oddaliście Polskę pod zarząd obcego państwa ZSRR. To wy przyjęliście " gospodarkę" sowiecką jako obowiązującą po wojnie. I to wy doprowadziliście do takiego zapóźnienia Polski. Nikt inny. Przykład RFN i NRD. Ten sam naród, ale inaczej zarządzany. Jaka ogromna różnica. I ty teraz podpisujesz się jako "Kapitalista"? Jesteś piep....nym komuchem, któremu nikt nie obił pyska, bo ukrywasz się pod nickiem. Myślę, że jak byś się ujawnił ze swoimi przemyśleniami na placu albo w "Słoneczku",to byś śpiewał trochę cieniej. Ludzie pamiętają i lipiec 80 i grudzień 81 na zakładzie. Po której stronie płotu wtedy stałeś?
Tak, tak pamiętam jak nawet papieru toaletowego nie było, nie mówiąc już o innych innych artykułach. Było super. Wszyscy mieli pracę, ale nic nie mogli kupić. Na meble, sprzęt RTV i AGD trzeba było się zapisywać na listę w komitetach kolejkowych. Pamiętam te wspaniale czasy. Wszyscy pracowali, bo musieli pracować na was. Wy żeby się utrzymać przy władzy i napychać przez 45 lat. Oddaliście Polskę pod zarząd obcego państwa ZSRR. To wy przyjęliście " gospodarkę" sowiecką jako obowiązującą po wojnie. I to wy doprowadziliś... rozwiń
Avatar
PATRON / 29 czerwca 2010 o 12:31
0
KASIA23 napisał:
Hola Hola, co sie dziwic przedsiebiorcom ktorzy wykorzystali sytuacje ze trafili na frajerow (miasto..radnych) ktorzy za free oddali te tereny . TRZEBA BYLO PRZED PRYWATYZACJA MYSLEC !!!! Pogonic tych wszystkich znawców ktorzy biora diete a tak naprawde maja w d... caly swidnik, ktory juz nawet nie jest wlascicielem lotniska tylko jest nim WŁOSKI BANK !!! CHORE!!!
Hola, hola Kasiu. Zakład sprzedała rządowa Agencja Rozwoju Przemysłu. To ona miała ok. 90% akcji Zakładu i to ona jest za to odpowiedzialna. Przypominam, że liberalizm jest domeną obecnie rządzącej frakcji politycznej PO. To także prywatyzacja za wszelką cenę ( przykład stoczni) była i jest główna strategią tego rządu. A co będzie jak już wszystko sprzedadzą? I przypominam, że to obecny minister MON p. Klich cofnął zamówienia śmigłowców dla armii. A co do Klicha , to jest on "wymarzoną" postacią do sprawowania funkcji ministra obrony narodowej. Z wykształcenia psychiatra, który (gdy dostał powołanie na odbycie przeszkolenia wojskowego) stał się PACYFISTĄ ogłaszając głodówkę )) Śmiech na sali. Z artykułu jednoznacznie wynika kogo pan Napieralski krytykuje i obwinia za obecną sytuację ( noeliberalizm i rządową Agencję Rozwoju Przemysłu). Radzę w związku z tym zastanowić się głęboko zwolennikom pana Napieralskiego na kogo oddadzą swój ewentualny głos w drugiej turze wyborów.
Hola, hola Kasiu. Zakład sprzedała rządowa Agencja Rozwoju Przemysłu. To ona miała ok. 90% akcji Zakładu i to ona jest za to odpowiedzialna. Przypominam, że liberalizm jest domeną obecnie rządzącej frakcji politycznej PO. To także prywatyzacja za wszelką cenę ( przykład stoczni) była i jest główna strategią tego rządu. A co będzie jak już wszystko sprzedadzą? I przypominam, że to obecny minister MON p. Klich cofnął zamówienia śmigłowców dla armii. A co do Klicha , to jest on "wymarzoną" postacią do sprawowania funkcji... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 33

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Próbował wyłudzić 50 tys. zł z banku. Ukrywał się przed policją

Próbował wyłudzić 50 tys. zł z banku. Ukrywał się przed policją 2 0

27-latek, który miał trafić do więzienia ukrywał się przed mundurowymi. W piątek zauważył go policjant.

Gdzie na szaszłyk, gdzie na kiełbasę? 7 grill barów w woj. lubelskim

Gdzie na szaszłyk, gdzie na kiełbasę? 7 grill barów w woj. lubelskim 9 1

7 grill barów w Lublinie i okolicy - podpowiadamy, gdzie warto podjechać, żeby dobrze lub bardzo dobrze zjeść. W Lublinie i regionie. Podpowiadamy 7 adresów, które osobiście sprawdziliśmy

Vader i Marduk wystąpią w Graffiti
4 września 2018, 19:00

Vader i Marduk wystąpią w Graffiti 2 0

Co Gdzie Kiedy. 4 września o godz. 19 na scenie klubu Graffiti (al. Piłsudskiego 13) wystąpią zespoły Vader, Marduk i goście.

Szczęśliwy finał poszukiwań chorego 81-latka. Żona dziękuje policjantom

Szczęśliwy finał poszukiwań chorego 81-latka. Żona dziękuje policjantom 8 5

Poważnie chory 81-latek wyszedł z domu i nie wrócił. Policjanci przeczesywali miasto i las. W końcu udało się go znaleźć.

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu 0 5

11-letnia dziewczynka trafiła do szpitala po tym jak w auto w którym jechała uderzył inny samochód.

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami
film

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami 20 8

- Czy w ruinie, gdzie dykta zastępuje szyby, a dziury w ścianach mają wielkość pięści, montowanie kamer to najpilniejsza potrzeba? - pytają oburzeni mieszkańcy bloku socjalnego w Płocku.

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia]
galeria

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia] 35 14

W piątek można było premierowo zobaczyć nowe widowisko „Anioły lubelskie” w fontannie na pl. Litewskim.

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter 1 5

Rozmowa Z Rafałem Wójcikiem, trenerem Górnika Łęczna

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki?

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki? 9 21

Drogi są jak tętnice: dziurawe i pozapychane szybko prowadzą do zawału. Czy grozi nam wizyta u auto-kardiologa? Chyba nie, bo w naszym regionie inwestycje są realizowane na każdej kategorii dróg: od krajowych do gminnych. Wciąż jednak daleko nam do Śląska czy Wielkopolski, gdzie infrastruktura drogowa jest już na poziomie europejskim.

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia
zdjęcia
galeria

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia 7 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Dominik Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 8

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 10 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 4 20

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.