Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie podpisali z firmą Mota Engil Central Europe aneks do umowy na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ramach drogi ekspresowej S17, którego przedmiotem jest dobudowa drugiej jezdni tej trasy.
Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie podpisali z firmą Mota Engil Central Europe aneks do umowy na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ramach drogi ekspresowej S17, którego przedmiotem jest dobudowa drugiej jezdni tej trasy.
- Aneks mówi o budowie drugiej jezdni obwodnicy o długości ok. 5,4 km, między węzłami Tomaszów Lubelski Północ - Tomaszów Lubelski Południe wraz infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie, w tym estakada nad doliną rzeki Sołokija – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.
Podpisany w tym tygodniu aneks przewiduje, że wykonawca ma 11 miesięcy na zaprojektowanie drogi i uzyskanie niezbędnych decyzji, w tym pozwolenia na budowę. Dobudowanie drugiej nitki będzie kosztować podatników ponad 74 mln zł.
Zobacz także: Budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego
- Podpisany aneks to kolejny krok do budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 od Piask do Hrebennego. W przyszłym roku planujemy ogłosić także przetargi na wyłonienie wykonawców trzech odcinków S17 od węzła Zamość Wschód do Hrebennego o łącznej długości ponad 47 km – dodaje Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.
Dyrektor mówi o trzech odcinkach S17, czyli o budowie trasy pomiędzy węzłami Zamość Wschód - Zamość Południe o długości 12,2 km, Zamość Południe - Tomaszów Lubelski - 18 km i koniec obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego – Hrebenne - 17,3 km.
Obecnie trwa budowa pierwszej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Prace rozpoczęły się w 2019 roku i są już zaawansowane w ok. 70 procentach. – Drogowcy obecnie rozkładają nawierzchnię bitumiczną na trasie głównej, powstają drogi dojazdowe i obiekty mostowe. Na większości obwodnicy ułożona jest przedostatnia, bitumiczna warstwa wiążąca nawierzchni, a na węźle Tomaszów Lubelski Północ pojawiło się oznakowanie pionowe oraz poziome – dodaje rzecznik.