Media Markt informuje swoich klientów o zmianach w regulaminie związanych z rękojmią za wady i okresem reklamacji. Ma to związek z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W ramach rekompensaty sieć ofiaruje poszkodowanym klientom kartę podarunkową o wartości 200 zł.
Zmiana regulaminu odbywa się zgodnie z decyzją wydaną przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W decyzji UOKiK chodzi o kwestie związane z okresem rozpatrywania reklamacji oraz terminu w jakim konsument ma prawo zgłosić wystąpienie wady.
Fragment regulaminu sklepu zmieniono na:
„RĘKOJMIA ZA WADY
„8. Sprzedający odpowiada wobec Kupującego z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Kupującemu. Jeżeli Kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, to domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Kupującego.”
„21. Okres rozpatrywania reklamacji złożonej przez Kupującego wynosi czternaście (14) dni liczonych od dnia złożenia przez Kupującego reklamacji Sprzedającemu.”
Aby naprawić ewentualną szkodę spółka Media Saturn Online zobowiązała się do udzielenia konsumentom rekompensaty w postaci Karty podarunkowej o wartości 200 zł. Będą ją mogły otrzymać osoby, które od 24 maja 2017 r. do dnia dokonania zmian w regulaminie skorzystały z zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego mediamarkt.pl oraz saturn.pl oraz złożyły reklamację a następnie reklamacja została rozpatrzona negatywnie po przekroczeniu ustawowego terminu do ustosunkowania się 14 dni. Żeby otrzymać kartę trzeba do 14 czerwca 2019 r. złożyć oświadczenie o podstawie przyznania rekompensaty i wyrazić zgodę na jej otrzymanie. Oświadczenie należy przesłać na adres e-mail: info@mediamarkt.pl Zgłoszenie następnie musi zostać zweryfikowane przez Zespół Media Saturn Online w ciągu 14 dni.