Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

14 września 2018 r.
7:51

Brody Małe. Tragiczny wypadek na polu. Zginął 68-letni rolnik [zdjęcia]

Autor: Zdjęcie autora łm
7 8 A A

68-letni mężczyzna zginął podczas prac polowych w miejscowości Brody Małe w powiecie zamojskim

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Do wypadku doszło w czwartek po godz. 18. Policjanci wstępnie ustalili, że 68-letni mieszkaniec Szczebrzeszyna wykonywał parce polowe przy użyciu ciągnika rolniczego z przypiętym do niego opryskiwaczem.

W pewnej chwili wysiadł z pojazdu, zostawił włączony silnik. Kiedy ciągnik ruszył, mężczyzna pobiegł za nim. Na wysokości kabiny nagle znalazł się pod podczepionym do ciągnika opryskiwaczem. Świadkiem zdarzenia był 43-letni znajomy mężczyzny, który wydostał poszkodowanego spod maszyny i zadzwonił po pomoc.

Niestety 68-latka nie udało się uratować. Zmarł na miejscu. Okoliczności i szczegóły tragicznego zdarzenia badają policjanci pod nadzorem prokuratora.

 

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
moher / 5 dni temu o 11:10
+11
Mnie też bardzo ciebie szkoda, dlatego, że nie rozumiesz innych ludzi, chociaż jesteś ze wisi. Jak człowiek jest przyzwyczajony do pracy fizycznej to nadal chciałby pracować mimo, że nie musi. Wiem coś o tym bo sam jestem w wieku tego śp. Pana. Wyrazy współczucia dla rodziny. Musisz januszku jeszcze dużo się uczyć i oserwowować życie na "wisi".
Avatar
iwona / 5 dni temu o 09:36
+11
Szkoda to mi Ciebie. Emeryt ma emeryturę należną za przepracowane lata (65 mężczyźni) ,renta jest chorobowa. Emerytury dostają poniżej 1000zł jakim sposobem mają wyżyć? chyba logiczne że pracują dalej na polu. żeby taki jak ty niedouk mógł jeść chleb z jego zboża!! 
Avatar
iwona / 5 dni temu o 12:16
+6
tak, urzędnicy mają cięzko, fizycznie pracujący też mają cięzko, rolnik pracuje cały rok nie ma prawa do urlopu! zwierzętom nie powie że nie da im jeść bo ma urlop. Zboże zbiera się raz do roku i to nie zawsze im się uda bo deszcz, grad czy inne klęski. Rolnik musi czekać cały rok aby mieć z czego żyć a inni mają wynagrodzenie co miesiąc. Rolnik nie tylko płaci podatek czy składkę Krus. z czego kupuje nasiona, opryski, paliwo, już nie wspomnę o jakiejkolwiek naprawie jakiegoś sprzętu. To z czego ma to zrobić ?! Jeśli straci swój dorobek? na który pracuje cały rok ?! Pomyśl trochę !! to nie boli. Dobrze że mu pomagają w rolnictwie liczy się każdy grosz. Ja nie mowię że nie ma przypadków oszustw , ale człowieku wszędzie są i to na miliony zł. Jesteś może i ze wsi ale chyba nie takiej na której żyją normalni rolnicy, którzy chcą zrobić coś dla siebie i innych. Patrz na półkach co jest, co masz!! Chyba naprawdę by Ci się przydało zostać rolnikiem i zobaczyć jak jest naprawdę, bo nie wiem w jakim Ty świecie żyjesz?! A to co rolnik czy jego dzieci są gorsze że nie mogą korzystać z edukacji czy funduszu zdrowia? pracują na to tak samo !! a nawet i więcej!! Dziwię się takim jak Ty jak można być niemyślącym człowiekiem. Później jeden drugi kupuje działki na wsi, i wszystko mu przeszkadza bo rolnik pracuje, a to że mu głośno a to że się kurzy, a to że mu śmierdzi . Ludzie zastanówcie się ! bo to co się słyszy o tym to już jakaś patologia. Rolnik nie ma soboty, niedzieli wolnej on nie wybiera kiedy może pracować !! nie ma się z kim zamienić na zmiany !!  
tak, urzędnicy mają cięzko, fizycznie pracujący też mają cięzko, rolnik pracuje cały rok nie ma prawa do urlopu! zwierzętom nie powie że nie da im jeść bo ma urlop. Zboże zbiera się raz do roku i to nie zawsze im się uda bo deszcz, grad czy inne klęski. Rolnik musi czekać cały rok aby mieć z czego żyć a inni mają wynagrodzenie co miesiąc. Rolnik nie tylko płaci podatek czy składkę Krus. z czego kupuje nasiona, opryski, paliwo, już nie wspomnę o jakiejkolwiek naprawie jakiegoś sprzętu. To z czego ma to zrobić ?! Jeśli straci swój dorobek? na ... rozwiń
Avatar
iwona / 5 dni temu o 13:06
+2
I kto Ci pomógł ? to mogłeś korzystać z tej edukacji ? zastanów się trochę wcześniej piszesz że korzystają z tego rolnicy, że mają to za darmo. Właśnie dlatego powinni mieć do tego dostęp i to większy. Wieś się zmieniła, albo ją zmienili. Mówią Unia dała rolnikowi a dlaczego nie napiszą ile zabrała , ASF skąd się wzieło? choroba wściekłych krów, ptasia grypa ? to jest niszczenie polskiego małego rolnika aby mogli być tylko najwięksi, bo mały nie da sobie rady z tymi wymogami aby coś utrzymać. Myślisz że jak nie mają nawet zwierząt to nie mają co robić? wydaje mi się że jest co robić. Ludzie właśnie tacy jak ten Św. Pan nie zmienią pracy, nieprzekwalifikują się. Będą pracować dotąd jak tylko będzie można. Bo z czego mają żyć. Mają w ten sposób na swoje wydatki i na zabezpieczenie rodziny, pomogą nawet dzieciom, które właśnie jak niektórzy wyszli ze wsi bo im nie pasowało.  Ludzie właśnie w takim wieku pracują na gospodarstwie, są w sile wieku. 68 lat to nie jest dużo jakby się mogło wydać, fakt są przypadki że ludzie chorują. Tej rodzinie teraz Państwo powinno pomóc, bo stracili żywiciela rodziny, Człowieka, który zapewne wszystko robił na polu. Teraz przepadnie Jego praca, trud  włożony w gospodarstwo. Ten wypadek pokazuje jak niebezpieczna jest praca rolnika.  Bardzo wspólczuje rodzinie.
I kto Ci pomógł ? to mogłeś korzystać z tej edukacji ? zastanów się trochę wcześniej piszesz że korzystają z tego rolnicy, że mają to za darmo. Właśnie dlatego powinni mieć do tego dostęp i to większy. Wieś się zmieniła, albo ją zmienili. Mówią Unia dała rolnikowi a dlaczego nie napiszą ile zabrała , ASF skąd się wzieło? choroba wściekłych krów, ptasia grypa ? to jest niszczenie polskiego małego rolnika aby mogli być tylko najwięksi, bo mały nie da sobie rady z tymi wymogami aby coś utrzymać. Myślisz że jak nie mają nawet zwierząt to nie maj... rozwiń
Avatar
DARO / 2 dni temu o 08:34
0
Nie zazdroście rolnikom, jeśli widzicie w pracy na roli świetny interes, to zostawcie swoje ogrzewane mieszkanka przenieście się na wieś i pracujcie zarabajcie kombinujcie życzę duużo szczęścia 24 h na dobę.
Avatar
Szymon Słupnik / 5 dni temu o 11:32
-4
nie znasz mnie a wyzywasz od "niedouków", sama sobie wystawiasz świadectwo kultury osobistej, a raczej jej braku. dobrze wiem kiedy przysługuje renta a kiedy emerytura. i znam dużo rencistów mieszkających na wsi (20 km od lublina), którzy mają rentę (otrzymali ją jak mieli 30 kilka lat) i ciągle pracują w polu (pole przepisali wtedy na kilkuletnie dzieci). są zdrowi tylko po "chłopsku sprytni" wyłudzili rentę więc co miesiąc parę złotych jest, a i "kruzu" płacic nie muszą (teraz są 50 paru latkami). dziwisz się, że rolnicy mają niskie emerytury - a czego wymagasz ze składek ok 400 zł kwartał? ******wskazniki.gofin.pl/8,115,2,skladki-na-ubezpieczenia-spoleczne-rolnikow.html a wiesz ile wynosi składka miesięczna od prowadzonej działalności gospodarczej? a tak ponad 1200 zł miesięcznie a w zamian emerytura niewiele większa od "krusowskiej". i nie używaj argumentu cięzkiej pracy na wsi - poza rolnictwem też ludzie ciężko pracują (nawet ciężej niż rolnicy - popatrz na pielęgniarki, sprzedawców w marketach, nawet "umysłowi" też mają ciężko - może nie dla mięśni ale dla szarych komórek tak - a to potrafi zmęczyć człowieka, uwierz mi). ponadto miastowym nikt nie dopłaca bezpośrednio do ich "warsztatu pracy" - np krawcowej do każdej pary usztych spodni. jak mi gałąź spadnie na auto a nie będę miał wykupionego ac to usłyszę "sorry nic się nie należy, było się ubezpieczyć". ale jak rolnikowi przyroda wyrządzi szkodę np.: wiatr zerwie folię na tunelu, grad wytłucze plony, będzie susza - to nikt mu nie powie "było się ubezpieczyć", tylko budżet państwa daje im pieniądze, i jeszcze premier im mówi: "my nigdy nie powiemy rolnikom: było się ubezpieczyć". a skąd w budżecie państwa są pieniadze? ano między innymi z podatku dochodowego od osób fizycznych (pit), którego rolnicy nie płacą (płacą niski podatek rolny, który zostaje w gminie). ale rolnicy, ich dzieci korzystają z systemu edukacji, zdrowia i innych rzeczy finansowanych z podatków płaconych przez innych (nie rolników). proszę mi tylko nie wyskakiwać z argumentem: że jak uważam, że rolnikom jest tak dobrze to niech zostanę rolnikiem. zwracam tylko uwagę, że rolnicy dostają niepomiernie dużo od państwa, na które łożą bardzo mało. i jest to bardzo niesprawiedliwe.
nie znasz mnie a wyzywasz od "niedouków", sama sobie wystawiasz świadectwo kultury osobistej, a raczej jej braku. dobrze wiem kiedy przysługuje renta a kiedy emerytura. i znam dużo rencistów mieszkających na wsi (20 km od lublina), którzy mają rentę (otrzymali ją jak mieli 30 kilka lat) i ciągle pracują w polu (pole przepisali wtedy na kilkuletnie dzieci). są zdrowi tylko po "chłopsku sprytni" wyłudzili rentę więc co miesiąc parę złotych jest, a i "kruzu" płacic nie muszą (teraz są 50 paru latkami). dziwisz się,... rozwiń
Avatar
Szymon Słupnik / 5 dni temu o 12:42
-5
tak, urzędnicy mają cięzko, fizycznie pracujący też mają cięzko, rolnik pracuje cały rok nie ma prawa do urlopu! zwierzętom nie powie że nie da im jeść bo ma urlop. Zboże zbiera się raz do roku i to nie zawsze im się uda bo deszcz, grad czy inne klęski. Rolnik musi czekać cały rok aby mieć z czego żyć a inni mają wynagrodzenie co miesiąc. Rolnik nie tylko płaci podatek czy składkę Krus. z czego kupuje nasiona, opryski, paliwo, już nie wspomnę o jakiejkolwiek naprawie jakiegoś sprzętu. To z czego ma to zrobić ?! Jeśli straci swój dorobek? na który pracuje cały rok ?! Pomyśl trochę !! to nie boli. Dobrze że mu pomagają w rolnictwie liczy się każdy grosz. Ja nie mowię że nie ma przypadków oszustw , ale człowieku wszędzie są i to na miliony zł. Jesteś może i ze wsi ale chyba nie takiej na której żyją normalni rolnicy, którzy chcą zrobić coś dla siebie i innych. Patrz na półkach co jest, co masz!! Chyba naprawdę by Ci się przydało zostać rolnikiem i zobaczyć jak jest naprawdę, bo nie wiem w jakim Ty świecie żyjesz?! A to co rolnik czy jego dzieci są gorsze że nie mogą korzystać z edukacji czy funduszu zdrowia? pracują na to tak samo !! a nawet i więcej!! Dziwię się takim jak Ty jak można być niemyślącym człowiekiem. Później jeden drugi kupuje działki na wsi, i wszystko mu przeszkadza bo rolnik pracuje, a to że mu głośno a to że się kurzy, a to że mu śmierdzi . Ludzie zastanówcie się ! bo to co się słyszy o tym to już jakaś patologia. Rolnik nie ma soboty, niedzieli wolnej on nie wybiera kiedy może pracować !! nie ma się z kim zamienić na zmiany !!  
 Otóż jestem z podlubelskiej wsi (nie uwierzysz ile to i gnoju wyrzuciłem w obory, ile kiszonki nawiozłem, ile razy zmokłem w polu czy spaliło mnie słońce... naprawdę, i powiem tyle: nie chciałem tak żyć i widziałem swoją szansę w nauce i pracy poza rolnictwem, a moi wspaniali rodzice bardzo mi w tym pomogli, i teraz jest mi, powiedzmy, dobrze. Ale było w przeszości ciężko - bo to i sesja na studiach a tu i w polu czy oborze pomóc trzeba). Ale widzę jak ta wieś się zmieniła - kiedyś w każdym gospodarstwie było kilka krów, świń a teraz... krowy tylko w 3 gospodarstwach (na ok 120 nr na wsi) - ale to już "produkcja przemysłowa", świń (oficjalnie) brak. Nie w każdym obejściu jest drób - więc przekonaj mnie, że ci którzy nie mają inwentarza pracują cały rok? Nie, mają trochę pracy od marca do października bo ile może być tej pracy na 7-10 ha, bo taka jest średnia na mojej wsi (często maja tylko zboże, bo buraków już tacy mniejsi nie sieją, kartofle tylko dla siebie - to roboty kończą i we wrześniu). To nie miejsce na taką dyskusję ale ze swojej perspektywy widzę, że rolnictwo małe, rozdrobnione, ekonomicznie nieopłacalne musi odejśc do historii - młodzi muszą szukać parcy poza rolnictwem, a na wsi niech zostają ci którzy mają na to pomysł i chęć ciągłego powiększania swojego gospodarstwa. Inaczej, będzie dochodziło to takich nieszczęść jak w tym artykule. A tego chyba nikt nie chce.
 Otóż jestem z podlubelskiej wsi (nie uwierzysz ile to i gnoju wyrzuciłem w obory, ile kiszonki nawiozłem, ile razy zmokłem w polu czy spaliło mnie słońce... naprawdę, i powiem tyle: nie chciałem tak żyć i widziałem swoją szansę w nauce i pracy poza rolnictwem, a moi wspaniali rodzice bardzo mi w tym pomogli, i teraz jest mi, powiedzmy, dobrze. Ale było w przeszości ciężko - bo to i sesja na studiach a tu i w polu czy oborze pomóc trzeba). Ale widzę jak ta wieś się zmieniła - kiedyś w każdym gospodarstwie było kilka krów, świń... rozwiń
Avatar
Gość / 5 dni temu o 09:03
-7
Szkoda człowieka, ale.. 68 lat to emertyt przecież, nie powinien pracować na polu. Ale jak to na polskiej wsi: załatwić lewą rentę (że niby jest niezdolny do pracy w rolnictwie), pole przekazać dzieciom, które czasami mieszkają gdzieś w świecie i na tym polu nie robią, a samemu dalej pracować na hektarach (czasami do upadłego - bo on przecież "gospodarz z dziada pradziada"). Takiemu wydaje się, że jest sprytny: bo i rentę pobiera i hektary obrabia a tu bach... I nie hejtujcie, że tak nie jest - pochodzę ze wisi, znam mentalność polskich rolników, i takie obrazki są na porządku dziennym. Może chciał pomóc dzieciom? Może... pomógł
Szkoda człowieka, ale.. 68 lat to emertyt przecież, nie powinien pracować na polu. Ale jak to na polskiej wsi: załatwić lewą rentę (że niby jest niezdolny do pracy w rolnictwie), pole przekazać dzieciom, które czasami mieszkają gdzieś w świecie i na tym polu nie robią, a samemu dalej pracować na hektarach (czasami do upadłego - bo on przecież "gospodarz z dziada pradziada"). Takiemu wydaje się, że jest sprytny: bo i rentę pobiera i hektary obrabia a tu bach... I nie hejtujcie, że tak nie jest - pochodzę ze wisi, znam mentalność pol... rozwiń
Avatar
DARO / 2 dni temu o 08:34
0
Nie zazdroście rolnikom, jeśli widzicie w pracy na roli świetny interes, to zostawcie swoje ogrzewane mieszkanka przenieście się na wieś i pracujcie zarabajcie kombinujcie życzę duużo szczęścia 24 h na dobę.
Avatar
iwona / 5 dni temu o 13:06
+2
I kto Ci pomógł ? to mogłeś korzystać z tej edukacji ? zastanów się trochę wcześniej piszesz że korzystają z tego rolnicy, że mają to za darmo. Właśnie dlatego powinni mieć do tego dostęp i to większy. Wieś się zmieniła, albo ją zmienili. Mówią Unia dała rolnikowi a dlaczego nie napiszą ile zabrała , ASF skąd się wzieło? choroba wściekłych krów, ptasia grypa ? to jest niszczenie polskiego małego rolnika aby mogli być tylko najwięksi, bo mały nie da sobie rady z tymi wymogami aby coś utrzymać. Myślisz że jak nie mają nawet zwierząt to nie mają co robić? wydaje mi się że jest co robić. Ludzie właśnie tacy jak ten Św. Pan nie zmienią pracy, nieprzekwalifikują się. Będą pracować dotąd jak tylko będzie można. Bo z czego mają żyć. Mają w ten sposób na swoje wydatki i na zabezpieczenie rodziny, pomogą nawet dzieciom, które właśnie jak niektórzy wyszli ze wsi bo im nie pasowało.  Ludzie właśnie w takim wieku pracują na gospodarstwie, są w sile wieku. 68 lat to nie jest dużo jakby się mogło wydać, fakt są przypadki że ludzie chorują. Tej rodzinie teraz Państwo powinno pomóc, bo stracili żywiciela rodziny, Człowieka, który zapewne wszystko robił na polu. Teraz przepadnie Jego praca, trud  włożony w gospodarstwo. Ten wypadek pokazuje jak niebezpieczna jest praca rolnika.  Bardzo wspólczuje rodzinie.
I kto Ci pomógł ? to mogłeś korzystać z tej edukacji ? zastanów się trochę wcześniej piszesz że korzystają z tego rolnicy, że mają to za darmo. Właśnie dlatego powinni mieć do tego dostęp i to większy. Wieś się zmieniła, albo ją zmienili. Mówią Unia dała rolnikowi a dlaczego nie napiszą ile zabrała , ASF skąd się wzieło? choroba wściekłych krów, ptasia grypa ? to jest niszczenie polskiego małego rolnika aby mogli być tylko najwięksi, bo mały nie da sobie rady z tymi wymogami aby coś utrzymać. Myślisz że jak nie mają nawet zwierząt to nie maj... rozwiń
Avatar
Szymon Słupnik / 5 dni temu o 12:42
-5
tak, urzędnicy mają cięzko, fizycznie pracujący też mają cięzko, rolnik pracuje cały rok nie ma prawa do urlopu! zwierzętom nie powie że nie da im jeść bo ma urlop. Zboże zbiera się raz do roku i to nie zawsze im się uda bo deszcz, grad czy inne klęski. Rolnik musi czekać cały rok aby mieć z czego żyć a inni mają wynagrodzenie co miesiąc. Rolnik nie tylko płaci podatek czy składkę Krus. z czego kupuje nasiona, opryski, paliwo, już nie wspomnę o jakiejkolwiek naprawie jakiegoś sprzętu. To z czego ma to zrobić ?! Jeśli straci swój dorobek? na który pracuje cały rok ?! Pomyśl trochę !! to nie boli. Dobrze że mu pomagają w rolnictwie liczy się każdy grosz. Ja nie mowię że nie ma przypadków oszustw , ale człowieku wszędzie są i to na miliony zł. Jesteś może i ze wsi ale chyba nie takiej na której żyją normalni rolnicy, którzy chcą zrobić coś dla siebie i innych. Patrz na półkach co jest, co masz!! Chyba naprawdę by Ci się przydało zostać rolnikiem i zobaczyć jak jest naprawdę, bo nie wiem w jakim Ty świecie żyjesz?! A to co rolnik czy jego dzieci są gorsze że nie mogą korzystać z edukacji czy funduszu zdrowia? pracują na to tak samo !! a nawet i więcej!! Dziwię się takim jak Ty jak można być niemyślącym człowiekiem. Później jeden drugi kupuje działki na wsi, i wszystko mu przeszkadza bo rolnik pracuje, a to że mu głośno a to że się kurzy, a to że mu śmierdzi . Ludzie zastanówcie się ! bo to co się słyszy o tym to już jakaś patologia. Rolnik nie ma soboty, niedzieli wolnej on nie wybiera kiedy może pracować !! nie ma się z kim zamienić na zmiany !!  
 Otóż jestem z podlubelskiej wsi (nie uwierzysz ile to i gnoju wyrzuciłem w obory, ile kiszonki nawiozłem, ile razy zmokłem w polu czy spaliło mnie słońce... naprawdę, i powiem tyle: nie chciałem tak żyć i widziałem swoją szansę w nauce i pracy poza rolnictwem, a moi wspaniali rodzice bardzo mi w tym pomogli, i teraz jest mi, powiedzmy, dobrze. Ale było w przeszości ciężko - bo to i sesja na studiach a tu i w polu czy oborze pomóc trzeba). Ale widzę jak ta wieś się zmieniła - kiedyś w każdym gospodarstwie było kilka krów, świń a teraz... krowy tylko w 3 gospodarstwach (na ok 120 nr na wsi) - ale to już "produkcja przemysłowa", świń (oficjalnie) brak. Nie w każdym obejściu jest drób - więc przekonaj mnie, że ci którzy nie mają inwentarza pracują cały rok? Nie, mają trochę pracy od marca do października bo ile może być tej pracy na 7-10 ha, bo taka jest średnia na mojej wsi (często maja tylko zboże, bo buraków już tacy mniejsi nie sieją, kartofle tylko dla siebie - to roboty kończą i we wrześniu). To nie miejsce na taką dyskusję ale ze swojej perspektywy widzę, że rolnictwo małe, rozdrobnione, ekonomicznie nieopłacalne musi odejśc do historii - młodzi muszą szukać parcy poza rolnictwem, a na wsi niech zostają ci którzy mają na to pomysł i chęć ciągłego powiększania swojego gospodarstwa. Inaczej, będzie dochodziło to takich nieszczęść jak w tym artykule. A tego chyba nikt nie chce.
 Otóż jestem z podlubelskiej wsi (nie uwierzysz ile to i gnoju wyrzuciłem w obory, ile kiszonki nawiozłem, ile razy zmokłem w polu czy spaliło mnie słońce... naprawdę, i powiem tyle: nie chciałem tak żyć i widziałem swoją szansę w nauce i pracy poza rolnictwem, a moi wspaniali rodzice bardzo mi w tym pomogli, i teraz jest mi, powiedzmy, dobrze. Ale było w przeszości ciężko - bo to i sesja na studiach a tu i w polu czy oborze pomóc trzeba). Ale widzę jak ta wieś się zmieniła - kiedyś w każdym gospodarstwie było kilka krów, świń... rozwiń
Avatar
iwona / 5 dni temu o 12:16
+6
tak, urzędnicy mają cięzko, fizycznie pracujący też mają cięzko, rolnik pracuje cały rok nie ma prawa do urlopu! zwierzętom nie powie że nie da im jeść bo ma urlop. Zboże zbiera się raz do roku i to nie zawsze im się uda bo deszcz, grad czy inne klęski. Rolnik musi czekać cały rok aby mieć z czego żyć a inni mają wynagrodzenie co miesiąc. Rolnik nie tylko płaci podatek czy składkę Krus. z czego kupuje nasiona, opryski, paliwo, już nie wspomnę o jakiejkolwiek naprawie jakiegoś sprzętu. To z czego ma to zrobić ?! Jeśli straci swój dorobek? na który pracuje cały rok ?! Pomyśl trochę !! to nie boli. Dobrze że mu pomagają w rolnictwie liczy się każdy grosz. Ja nie mowię że nie ma przypadków oszustw , ale człowieku wszędzie są i to na miliony zł. Jesteś może i ze wsi ale chyba nie takiej na której żyją normalni rolnicy, którzy chcą zrobić coś dla siebie i innych. Patrz na półkach co jest, co masz!! Chyba naprawdę by Ci się przydało zostać rolnikiem i zobaczyć jak jest naprawdę, bo nie wiem w jakim Ty świecie żyjesz?! A to co rolnik czy jego dzieci są gorsze że nie mogą korzystać z edukacji czy funduszu zdrowia? pracują na to tak samo !! a nawet i więcej!! Dziwię się takim jak Ty jak można być niemyślącym człowiekiem. Później jeden drugi kupuje działki na wsi, i wszystko mu przeszkadza bo rolnik pracuje, a to że mu głośno a to że się kurzy, a to że mu śmierdzi . Ludzie zastanówcie się ! bo to co się słyszy o tym to już jakaś patologia. Rolnik nie ma soboty, niedzieli wolnej on nie wybiera kiedy może pracować !! nie ma się z kim zamienić na zmiany !!  
tak, urzędnicy mają cięzko, fizycznie pracujący też mają cięzko, rolnik pracuje cały rok nie ma prawa do urlopu! zwierzętom nie powie że nie da im jeść bo ma urlop. Zboże zbiera się raz do roku i to nie zawsze im się uda bo deszcz, grad czy inne klęski. Rolnik musi czekać cały rok aby mieć z czego żyć a inni mają wynagrodzenie co miesiąc. Rolnik nie tylko płaci podatek czy składkę Krus. z czego kupuje nasiona, opryski, paliwo, już nie wspomnę o jakiejkolwiek naprawie jakiegoś sprzętu. To z czego ma to zrobić ?! Jeśli straci swój dorobek? na ... rozwiń
Avatar
Szymon Słupnik / 5 dni temu o 11:32
-4
nie znasz mnie a wyzywasz od "niedouków", sama sobie wystawiasz świadectwo kultury osobistej, a raczej jej braku. dobrze wiem kiedy przysługuje renta a kiedy emerytura. i znam dużo rencistów mieszkających na wsi (20 km od lublina), którzy mają rentę (otrzymali ją jak mieli 30 kilka lat) i ciągle pracują w polu (pole przepisali wtedy na kilkuletnie dzieci). są zdrowi tylko po "chłopsku sprytni" wyłudzili rentę więc co miesiąc parę złotych jest, a i "kruzu" płacic nie muszą (teraz są 50 paru latkami). dziwisz się, że rolnicy mają niskie emerytury - a czego wymagasz ze składek ok 400 zł kwartał? ******wskazniki.gofin.pl/8,115,2,skladki-na-ubezpieczenia-spoleczne-rolnikow.html a wiesz ile wynosi składka miesięczna od prowadzonej działalności gospodarczej? a tak ponad 1200 zł miesięcznie a w zamian emerytura niewiele większa od "krusowskiej". i nie używaj argumentu cięzkiej pracy na wsi - poza rolnictwem też ludzie ciężko pracują (nawet ciężej niż rolnicy - popatrz na pielęgniarki, sprzedawców w marketach, nawet "umysłowi" też mają ciężko - może nie dla mięśni ale dla szarych komórek tak - a to potrafi zmęczyć człowieka, uwierz mi). ponadto miastowym nikt nie dopłaca bezpośrednio do ich "warsztatu pracy" - np krawcowej do każdej pary usztych spodni. jak mi gałąź spadnie na auto a nie będę miał wykupionego ac to usłyszę "sorry nic się nie należy, było się ubezpieczyć". ale jak rolnikowi przyroda wyrządzi szkodę np.: wiatr zerwie folię na tunelu, grad wytłucze plony, będzie susza - to nikt mu nie powie "było się ubezpieczyć", tylko budżet państwa daje im pieniądze, i jeszcze premier im mówi: "my nigdy nie powiemy rolnikom: było się ubezpieczyć". a skąd w budżecie państwa są pieniadze? ano między innymi z podatku dochodowego od osób fizycznych (pit), którego rolnicy nie płacą (płacą niski podatek rolny, który zostaje w gminie). ale rolnicy, ich dzieci korzystają z systemu edukacji, zdrowia i innych rzeczy finansowanych z podatków płaconych przez innych (nie rolników). proszę mi tylko nie wyskakiwać z argumentem: że jak uważam, że rolnikom jest tak dobrze to niech zostanę rolnikiem. zwracam tylko uwagę, że rolnicy dostają niepomiernie dużo od państwa, na które łożą bardzo mało. i jest to bardzo niesprawiedliwe.
nie znasz mnie a wyzywasz od "niedouków", sama sobie wystawiasz świadectwo kultury osobistej, a raczej jej braku. dobrze wiem kiedy przysługuje renta a kiedy emerytura. i znam dużo rencistów mieszkających na wsi (20 km od lublina), którzy mają rentę (otrzymali ją jak mieli 30 kilka lat) i ciągle pracują w polu (pole przepisali wtedy na kilkuletnie dzieci). są zdrowi tylko po "chłopsku sprytni" wyłudzili rentę więc co miesiąc parę złotych jest, a i "kruzu" płacic nie muszą (teraz są 50 paru latkami). dziwisz się,... rozwiń
Avatar
moher / 5 dni temu o 11:10
+11
Mnie też bardzo ciebie szkoda, dlatego, że nie rozumiesz innych ludzi, chociaż jesteś ze wisi. Jak człowiek jest przyzwyczajony do pracy fizycznej to nadal chciałby pracować mimo, że nie musi. Wiem coś o tym bo sam jestem w wieku tego śp. Pana. Wyrazy współczucia dla rodziny. Musisz januszku jeszcze dużo się uczyć i oserwowować życie na "wisi".
Avatar
iwona / 5 dni temu o 09:36
+11
Szkoda to mi Ciebie. Emeryt ma emeryturę należną za przepracowane lata (65 mężczyźni) ,renta jest chorobowa. Emerytury dostają poniżej 1000zł jakim sposobem mają wyżyć? chyba logiczne że pracują dalej na polu. żeby taki jak ty niedouk mógł jeść chleb z jego zboża!! 
Avatar
Gość / 5 dni temu o 09:03
-7
Szkoda człowieka, ale.. 68 lat to emertyt przecież, nie powinien pracować na polu. Ale jak to na polskiej wsi: załatwić lewą rentę (że niby jest niezdolny do pracy w rolnictwie), pole przekazać dzieciom, które czasami mieszkają gdzieś w świecie i na tym polu nie robią, a samemu dalej pracować na hektarach (czasami do upadłego - bo on przecież "gospodarz z dziada pradziada"). Takiemu wydaje się, że jest sprytny: bo i rentę pobiera i hektary obrabia a tu bach... I nie hejtujcie, że tak nie jest - pochodzę ze wisi, znam mentalność polskich rolników, i takie obrazki są na porządku dziennym. Może chciał pomóc dzieciom? Może... pomógł
Szkoda człowieka, ale.. 68 lat to emertyt przecież, nie powinien pracować na polu. Ale jak to na polskiej wsi: załatwić lewą rentę (że niby jest niezdolny do pracy w rolnictwie), pole przekazać dzieciom, które czasami mieszkają gdzieś w świecie i na tym polu nie robią, a samemu dalej pracować na hektarach (czasami do upadłego - bo on przecież "gospodarz z dziada pradziada"). Takiemu wydaje się, że jest sprytny: bo i rentę pobiera i hektary obrabia a tu bach... I nie hejtujcie, że tak nie jest - pochodzę ze wisi, znam mentalność pol... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 września 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 września 2018 r. 0 1

Liga Mistrzów. Hattrick i kolejny rekord Leo Messiego

Liga Mistrzów. Hattrick i kolejny rekord Leo Messiego 2 0

FC Barcelona w pierwszym meczu tegorocznej edycji nie dała żadnych szans PSV Eindhoven i zwyciężyła 4:0, a trzy bramki zapisał na swoim koncie Argentyńczyk. Z kolei w najciekawszym wtorkowym meczu Liverpool wygrał po świetnym widowisku z Paris Saint Germain 3:2 zdobywając decydującą bramkę w doliczonym czasie gry

Militaria XX wieku. Wystawa historyczna w Targach Lublin
26 października 2018, 10:00

Militaria XX wieku. Wystawa historyczna w Targach Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Modele pojazdów militarnych z całej Polski, repliki samolotów, pokazy broni i sprzętu wojskowego - to wszystko i wiele innych atrakcji czeka na odwiedzających Targi Lublin (ul. Dworcowa 11) w dniach 26-28 października podczas III edycji projektu Militaria XX wieku – Wystawa historyczna.

Bułgarzy na kolanach. Polska z piątym zwycięstwem w Warnie

Bułgarzy na kolanach. Polska z piątym zwycięstwem w Warnie 0 0

Polscy siatkarze zakończyli pierwszą fazę Mistrzostw Świata z kompletem zwycięstw. Podopieczni Vitala Heynena nie dali się Bułgarom, z którymi wygrali 3:1. Było to jednak niezwykle wymagające spotkanie.

Wybory samorządowe 2018 - Zamość. Kandydaci do Rady Miasta

Wybory samorządowe 2018 - Zamość. Kandydaci do Rady Miasta 1 1

Wybory samorządowe 2018 Zamość. Oto zarejestrowane listy kandydatów do Rady Miasta.

700 badaczy przyjechało do Lublina na Ogólnopolski Kongres Politologii [zdjęcia]
galeria

700 badaczy przyjechało do Lublina na Ogólnopolski Kongres Politologii [zdjęcia] 0 2

Z okazji IV Ogólnopolskiego Kongresu Politologii przyjechało ponad 700 badaczy z polskich oraz zagranicznych ośrodków naukowych. W programie ponad setka różnorodnych spotkań panelowych. Wydarzenie potrwa do czwartku.

Przekręcony licznik w samochodzie? Teraz będą za to wysokie kary

Przekręcony licznik w samochodzie? Teraz będą za to wysokie kary 9 3

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowane w Ministerstwie Sprawiedliwości zmiany w prawie, które pozwolą ukrócić oszukańczy proceder „przekręcania” liczników w używanych autach.

Starosta puławski nagrodzony tytułem „Samorządowca XX-lecia”

Starosta puławski nagrodzony tytułem „Samorządowca XX-lecia” 4 2

Starosta puławski, Witold Popiołek (PSL) w październiku dostanie statuetkę z tytułem „Samorządowca XX-lecia”. To nagroda przyznawana przez Zarząd Związku Powiatów Polskich, organizację tworzoną przez innych starostów z całego kraju. W jego zarządzie dominują działacze PSL-u.

Wymienią tablicę na cmentarzu jeńców włoskich w Białej Podlaskiej

Wymienią tablicę na cmentarzu jeńców włoskich w Białej Podlaskiej 4 0

Mieszkaniec Białej Podlaskiej zwrócił się do władz miasta o wymianę tablicy informacyjnej na cmentarzu jeńców włoskich. Samorząd chce to naprawić, ale nie w tym roku.

Jak nazwać te ulice i plac w Kraśniku? Pytają mieszkańców

Jak nazwać te ulice i plac w Kraśniku? Pytają mieszkańców 1 3

Mieszkańcy Kraśnika mogą wypowiedzieć się na temat proponowanych nazw dla nienazwanych jeszcze ulic i placu miejskiego.

Świdnik: Kandydaci już znani

Świdnik: Kandydaci już znani 1 5

79 kandydatów na radnych gmin na terenie powiatu świdnickiego i do Rady Powiatu Świdnickiego zgłosił Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość. Swoich kandydatów do Rady Miasta Świdnik przedstawił też burmistrz Waldemar Jakson, który będzie walczyć o kolejną kadencję w Ratuszu.

Koncert Moriah Woods w Nałęczowie
22 września 2018, 19:30

Koncert Moriah Woods w Nałęczowie 1 0

W sobotę, 22 września o godz. 19.30 w nałęczowskiej Kawiarni Lipowej odbędzie się koncert artystki z USA - Moriah Woods.

"Lekarz pomylił antybiotyki" i to był początek problemów ze zdrowiem Mai. Potrzebna pomoc

"Lekarz pomylił antybiotyki" i to był początek problemów ze zdrowiem Mai. Potrzebna pomoc 120 7

Potrzeba 10 tysięcy złotych, by 8-letnia Maja Kot ze Świdnika mogła wyjechać na konsultację lekarską do Wielkiej Brytanii. Dziewczynka cierpi na szereg poważnych chorób. Jej rodzice chcą znaleźć przyczynę, by móc skutecznie leczyć swoje dziecko. W pomoc Mai włączyła się już szkoła, w której uczy się trzecioklasistka

Krawczyk: Listy PiS do Rady Miasta to zwyczajna kpina

Krawczyk: Listy PiS do Rady Miasta to zwyczajna kpina 1 26

– Dzisiaj poznaliśmy kandydatów Prawa i Sprawiedliwości do Rady Miasta Lublin. Według nas te listy to zwyczajna kpina z mieszkańców Lublina – komentuje Michał Krawczyk, kandydujący na radnego z komitetu Krzysztofa Żuka. – Dla nas to nie do zaakceptowania.

"Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle" w Teatrze Starym w Lublinie
5 października 2018, 19:00

"Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle" w Teatrze Starym w Lublinie 2 0

Co Gdzie Kiedy. 5 października o godz. 19 w Teatrze Starym zaprezentowany zostanie spektakl Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle, który cieszył się w Lublinie olbrzymią popularnością... ponad 150 lat temu. Teraz zobaczymy go ponownie, w nowej interpretacji i zupełnie za darmo. W kasie teatru dostępne są bezpłatne wejściówki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.