Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

30 marca 2010 r.
10:26
Edytuj ten wpis

Horodło: Sprawdzali, jak się pali kot

Autor: Zdjęcie autora (lew)
0 41 A A

Oblali kota denaturatem i podpalili. Bawili się świetnie, ale do czasu. Za maltretowanie zwierzęcia 14- i 15-latek staną przed Sądem Rodzinnym.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na policję zadzwonił w poniedziałek właściciel poparzonego kota. Na miejsce ruszył patrol. – Zwierzę miało miejscowo opaloną sierść, poparzoną skórę, osmalone uszy i wąsy. Przeżyło – mówi Magdalena Żaroffe z hrubieszowskiej policji.

Śledczy ustalili, że za podpaleniem czworonoga stoją dwaj gimnazjaliści w wieku 14 i 15 lat. Dopadli kota w sobotę. Oblali jego futro denaturatem i podpalili. Płonące jak pochodnia zwierzę rzuciło się do ucieczki. Po przebiegnięciu kilkuset metrów sierść przestała płonąć. Ale do domu wystraszony zwierzak nie wrócił. Pojawił się tam dopiero w poniedziałek. Nie pozwalał się dotknąć. Gdy właściciel rozszyfrował przyczynę jego bólu, powiadomił policję.

– Do domu właściciela zwierzęcia przyszła matka z synem, który brał udział w podpaleniu – opowiada Żaroffe. – Wkrótce znaliśmy nazwisko drugiego sprawcy. Obaj są z gminy Horodło.
Takich przypadków nie brakuje. Dwa lata temu trzech nastolatków spod Nałęczowa podpaliło i nagrało na wideo agonię kilkutygodniowego psiaka. Podczas przesłuchania nie potrafili wytłumaczyć, dlaczego go zabili. Tydzień temu pijany mieszkaniec Kraśnika przywiązał psa do drzewa i zatłukł go młotkiem.

– Jesteśmy narodem katolickim, jak więc można dopuszczać się takiego barbarzyństwa? – pyta Krystyna Pomarańska, zamojska działaczka na rzecz zwierząt. – Czym cierpienie zwierzęcia różni się od cierpienia człowieka?

Według niej, kary za znęcanie się nad zwierzętami są łagodne. Sąd przyjmuje, że to niska społeczna szkodliwość czynu. Jednak zdaniem lubelskiej posłanki Joanny Muchy (PO), szefowej Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Zwierząt, zaostrzenie kar nie jest konieczne.

– Chodzi raczej o ich egzekwowanie – podkreśla Joanna Mucha. – Oskarżeni powinni na przykład nieodpłatnie pracować na rzecz organizacji ochrony zwierząt.

Joanna Mucha zapowiada na jesieni szkolenia policjantów, prokuratorów i sędziów zajmujących się takimi sprawami.

– Będziemy mówić, jak reagować na zgłoszenia dotyczące znęcania się nad zwierzętami, w jaki sposób zbierać dowody, które później mogą być wykorzystane w prokuraturze i sądzie – mówi posłanka.

We wtorek nastolatkowie z gminy Horodło w obecności rodziców zostali przesłuchani w hrubieszowskiej komendzie. Przyznali się do podpalenia kota. To miał być żart.

Komentarze 41

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
smakosz / 11 maja 2010 o 16:56
0
bambosh napisał:
Wszyscy TU piszecie o tym ,że kota podpalili-a nikt nie pomyślał nad tym,że kot zazwyczaj ucieka...pod stodołę! Palący się kot pod stodołą-i wszystko jasne! A są takie wioski oraz miejsca na wsiach,że stodoły są blisko siebie... Palący się kot-to jest nieszczęście i"bomba"na łatwopalne rzeczy i budynki! Powinno się takich chuliganów chłostać na golasa przy kościele zaraz po niedzielnej "Sumie"-aby taki chuligan ze wstydu nie mógł ludziom w oczy spojrzeć!

Tu się muszę zgodzić. Publiczna chłosta byłaby bardzo pouczającą i jednocześnie prewencyjną karą.
Jest tylko "mały" problem - Platforma z SLD przegłosowała ustawę "o przemocy w rodzinie". Spróbuj teraz nakrzyczeć na dzieciaka i ukarać tak by sobie to zapamiętał..... Jak nic ci go odbiorą i zdemoralizują w jakimś domu dziecka. :/

Tu się muszę zgodzić. Publiczna chłosta byłaby bardzo pouczającą i jednocześnie prewencyjną karą.
Jest tylko "mały" problem - Platforma z SLD przegłosowała ustawę "o przemocy w rodzinie". Spróbuj teraz nakrzyczeć na dzieciaka i ukarać tak by sobie to zapamiętał..... Jak nic ci go odbiorą i zdemoralizują w jakimś domu dziecka. :/ rozwiń
Avatar
bambosh / 11 maja 2010 o 16:32
0
Wszyscy TU piszecie o tym ,że kota podpalili-a nikt nie pomyślał nad tym,że kot zazwyczaj ucieka...pod stodołę! Palący się kot pod stodołą-i wszystko jasne! A są takie wioski oraz miejsca na wsiach,że stodoły są blisko siebie... Palący się kot-to jest nieszczęście i"bomba"na łatwopalne rzeczy i budynki! Powinno się takich chuliganów chłostać na golasa przy kościele zaraz po niedzielnej "Sumie"-aby taki chuligan ze wstydu nie mógł ludziom w oczy spojrzeć!
Avatar
smakosz / 11 maja 2010 o 12:21
0
agi napisał:
ja bym im teraz jaja podpaliła!!! chłystki, smarkacze, barczyste bezmózgowia!!! teraz kot..potem człowiek..gówniarze!!![/quote]
[quote name='Animals' post='258289' date='30.03.2010, 22:00:47']ja tak dla przykładu też bym gnojom ręce polał denaturatem i sprawdził co by się stał

Hehe niczym się od nich nie różnicie :>
Stara żydowska zasada wciąż modna: oko za oko, ząb za ząb. Brawo :>
Avatar
antykatol / 31 marca 2010 o 08:56
0
"– Jesteśmy narodem katolickim, jak więc można dopuszczać się takiego barbarzyństwa? – pyta Krystyna Pomarańska, zamojska działaczka na rzecz zwierząt. – Czym cierpienie zwierzęcia różni się od cierpienia człowieka?
Sama sobie pani odpowiedziała na pytanie. Wedle nauki katolickiej zwierzę to rzecz, przedmiot niczym stare wiadro albo widły. Skoro nie posiada duszy to i nie będzie wskrzeszone ani zbawione na sądzie ostatecznym. Proszę zresztą posłuchać co na tzw. katechezach wygadują na ten temat nawiedzeni kościelni totumfaccy z wykształceniem zaocznym gimnazjalnym.
"– Jesteśmy narodem katolickim, jak więc można dopuszczać się takiego barbarzyństwa? – pyta Krystyna Pomarańska, zamojska działaczka na rzecz zwierząt. – Czym cierpienie zwierzęcia różni się od cierpienia człowieka?
Sama sobie pani odpowiedziała na pytanie. Wedle nauki katolickiej zwierzę to rzecz, przedmiot niczym stare wiadro albo widły. Skoro nie posiada duszy to i nie będzie wskrzeszone ani zbawione na sądzie ostatecznym. Proszę zresztą posłuchać co na tzw. katechezach wygadują na ten temat nawiedzeni kościel... rozwiń
Avatar
japier... / 31 marca 2010 o 08:32
0
gdzie k***a są rodzice? nie wychowali to niech wypier****ją do poprawczaka, a nie beda podpalac niewinne male zwierzeta
polskie prawo jest, szczerze, do dupy - mozecie usuwac tego posta, ale takie jest moje zdanie, za zabicie zwierzaczka kara jest taka, jakby jej nie bylo
to trzeba zmienic! a tamtych, co podpalili, odizolowac od swiata...
Avatar
fan kociaków / 31 marca 2010 o 08:08
0
Jeżeli chodzi o ścisłość to zwyrodnialcy są konkretnie z miejscowości KOPYŁÓW gm.Horodło
Avatar
olo / 31 marca 2010 o 06:21
0
Że we łbach młodych pustka panuje to wiedziałem, ale że tam nie ma kompletnie nic, to nie wiedziałem.... zero mózgu, pustogłowie, imbecylizm, prostactwo, wandalizm. Niech podpali sobie łeb jeden z drugim i wtedy zobaczy jaka to zabawa. Masakra, co się dzieje z młodymi....
Avatar
Gość / 30 marca 2010 o 23:12
0
Swietny żart, naprawdę, znęcanie się nad bezbronnym zwierzęciem to żart, sprawianie bólu to też żart! Kur... normalnie coś człowieka rusza jak czyta takie rzeczy. Jak ci rodzice wychowują te dzieci, ze są one zdolne do takiej podłości? Z tych małoletnich już nic dobrego nie wyrośnie, podobnie w przyszłości będą się znęcać nad swoimi żonami, dziecmi, rodzicami.
Avatar
-ja- / 30 marca 2010 o 22:29
0
studentka1988 napisał:
co to sie na tym świecie dzije! dopiero pijany facet zabił psa w kraśniku, teraz banda deb***i próbuje kota:/ nie maja oporów zaatakowac zwierzę to podejrzewam że tak samo sa zdolni postąpić z ludźmi,niedługo może podpalą człowieka, ot tak dla zabawy. zgroza

wiesz, myślę dokładnie tak samo.
W głowie nie miesi mi się, żeby takie dzieciak / bo 14-latek to jeszcze dzieciak dla mnie/ potrafił być tak bezmyślny i bezlitosny.
Skąd w tych młodych ludziach tyle okrucieństwa???
I masz racje, skoro nie maja oporów przed skatowaniem zwierzęcia, to przypuszczalnie zrobienie krzywdy drugiemu człowiekowi tez pewnie przyjdzie im bez trudu
to jeszcze dzieciak dla mnie/ potrafił być tak bezmyślny i bezlitosny.
Skąd w tych młodych ludziach tyle okrucieństwa???
I masz racje, skoro nie maja oporów przed skatowaniem zwierzęcia, to przypuszczalnie zrobienie krzywdy drugiemu człowiekowi tez pewnie przyjdzie im bez trudu rozwiń
Avatar
Kresowiak / 30 marca 2010 o 22:06
0
Prawnuczki tych z UPA ?
Avatar
smakosz / 11 maja 2010 o 16:56
0
bambosh napisał:
Wszyscy TU piszecie o tym ,że kota podpalili-a nikt nie pomyślał nad tym,że kot zazwyczaj ucieka...pod stodołę! Palący się kot pod stodołą-i wszystko jasne! A są takie wioski oraz miejsca na wsiach,że stodoły są blisko siebie... Palący się kot-to jest nieszczęście i"bomba"na łatwopalne rzeczy i budynki! Powinno się takich chuliganów chłostać na golasa przy kościele zaraz po niedzielnej "Sumie"-aby taki chuligan ze wstydu nie mógł ludziom w oczy spojrzeć!

Tu się muszę zgodzić. Publiczna chłosta byłaby bardzo pouczającą i jednocześnie prewencyjną karą.
Jest tylko "mały" problem - Platforma z SLD przegłosowała ustawę "o przemocy w rodzinie". Spróbuj teraz nakrzyczeć na dzieciaka i ukarać tak by sobie to zapamiętał..... Jak nic ci go odbiorą i zdemoralizują w jakimś domu dziecka. :/

Tu się muszę zgodzić. Publiczna chłosta byłaby bardzo pouczającą i jednocześnie prewencyjną karą.
Jest tylko "mały" problem - Platforma z SLD przegłosowała ustawę "o przemocy w rodzinie". Spróbuj teraz nakrzyczeć na dzieciaka i ukarać tak by sobie to zapamiętał..... Jak nic ci go odbiorą i zdemoralizują w jakimś domu dziecka. :/ rozwiń
Avatar
bambosh / 11 maja 2010 o 16:32
0
Wszyscy TU piszecie o tym ,że kota podpalili-a nikt nie pomyślał nad tym,że kot zazwyczaj ucieka...pod stodołę! Palący się kot pod stodołą-i wszystko jasne! A są takie wioski oraz miejsca na wsiach,że stodoły są blisko siebie... Palący się kot-to jest nieszczęście i"bomba"na łatwopalne rzeczy i budynki! Powinno się takich chuliganów chłostać na golasa przy kościele zaraz po niedzielnej "Sumie"-aby taki chuligan ze wstydu nie mógł ludziom w oczy spojrzeć!
Avatar
smakosz / 11 maja 2010 o 12:21
0
agi napisał:
ja bym im teraz jaja podpaliła!!! chłystki, smarkacze, barczyste bezmózgowia!!! teraz kot..potem człowiek..gówniarze!!![/quote]
[quote name='Animals' post='258289' date='30.03.2010, 22:00:47']ja tak dla przykładu też bym gnojom ręce polał denaturatem i sprawdził co by się stał

Hehe niczym się od nich nie różnicie :>
Stara żydowska zasada wciąż modna: oko za oko, ząb za ząb. Brawo :>
Avatar
antykatol / 31 marca 2010 o 08:56
0
"– Jesteśmy narodem katolickim, jak więc można dopuszczać się takiego barbarzyństwa? – pyta Krystyna Pomarańska, zamojska działaczka na rzecz zwierząt. – Czym cierpienie zwierzęcia różni się od cierpienia człowieka?
Sama sobie pani odpowiedziała na pytanie. Wedle nauki katolickiej zwierzę to rzecz, przedmiot niczym stare wiadro albo widły. Skoro nie posiada duszy to i nie będzie wskrzeszone ani zbawione na sądzie ostatecznym. Proszę zresztą posłuchać co na tzw. katechezach wygadują na ten temat nawiedzeni kościelni totumfaccy z wykształceniem zaocznym gimnazjalnym.
"– Jesteśmy narodem katolickim, jak więc można dopuszczać się takiego barbarzyństwa? – pyta Krystyna Pomarańska, zamojska działaczka na rzecz zwierząt. – Czym cierpienie zwierzęcia różni się od cierpienia człowieka?
Sama sobie pani odpowiedziała na pytanie. Wedle nauki katolickiej zwierzę to rzecz, przedmiot niczym stare wiadro albo widły. Skoro nie posiada duszy to i nie będzie wskrzeszone ani zbawione na sądzie ostatecznym. Proszę zresztą posłuchać co na tzw. katechezach wygadują na ten temat nawiedzeni kościel... rozwiń
Avatar
japier... / 31 marca 2010 o 08:32
0
gdzie k***a są rodzice? nie wychowali to niech wypier****ją do poprawczaka, a nie beda podpalac niewinne male zwierzeta
polskie prawo jest, szczerze, do dupy - mozecie usuwac tego posta, ale takie jest moje zdanie, za zabicie zwierzaczka kara jest taka, jakby jej nie bylo
to trzeba zmienic! a tamtych, co podpalili, odizolowac od swiata...
Avatar
fan kociaków / 31 marca 2010 o 08:08
0
Jeżeli chodzi o ścisłość to zwyrodnialcy są konkretnie z miejscowości KOPYŁÓW gm.Horodło
Avatar
olo / 31 marca 2010 o 06:21
0
Że we łbach młodych pustka panuje to wiedziałem, ale że tam nie ma kompletnie nic, to nie wiedziałem.... zero mózgu, pustogłowie, imbecylizm, prostactwo, wandalizm. Niech podpali sobie łeb jeden z drugim i wtedy zobaczy jaka to zabawa. Masakra, co się dzieje z młodymi....
Avatar
Gość / 30 marca 2010 o 23:12
0
Swietny żart, naprawdę, znęcanie się nad bezbronnym zwierzęciem to żart, sprawianie bólu to też żart! Kur... normalnie coś człowieka rusza jak czyta takie rzeczy. Jak ci rodzice wychowują te dzieci, ze są one zdolne do takiej podłości? Z tych małoletnich już nic dobrego nie wyrośnie, podobnie w przyszłości będą się znęcać nad swoimi żonami, dziecmi, rodzicami.
Avatar
-ja- / 30 marca 2010 o 22:29
0
studentka1988 napisał:
co to sie na tym świecie dzije! dopiero pijany facet zabił psa w kraśniku, teraz banda deb***i próbuje kota:/ nie maja oporów zaatakowac zwierzę to podejrzewam że tak samo sa zdolni postąpić z ludźmi,niedługo może podpalą człowieka, ot tak dla zabawy. zgroza

wiesz, myślę dokładnie tak samo.
W głowie nie miesi mi się, żeby takie dzieciak / bo 14-latek to jeszcze dzieciak dla mnie/ potrafił być tak bezmyślny i bezlitosny.
Skąd w tych młodych ludziach tyle okrucieństwa???
I masz racje, skoro nie maja oporów przed skatowaniem zwierzęcia, to przypuszczalnie zrobienie krzywdy drugiemu człowiekowi tez pewnie przyjdzie im bez trudu
to jeszcze dzieciak dla mnie/ potrafił być tak bezmyślny i bezlitosny.
Skąd w tych młodych ludziach tyle okrucieństwa???
I masz racje, skoro nie maja oporów przed skatowaniem zwierzęcia, to przypuszczalnie zrobienie krzywdy drugiemu człowiekowi tez pewnie przyjdzie im bez trudu rozwiń
Avatar
Kresowiak / 30 marca 2010 o 22:06
0
Prawnuczki tych z UPA ?
Zobacz wszystkie komentarze 41

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 0 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie 0 0

Zawodniczka AZS UMCS Lublin Paulina Guba bez najmniejszych problemów wywalczyła złoty medal w pchnięciu kulą. Lubelska zawodniczka uzyskała rezultat 18.82 i nad drugą w klasyfikacji zawodniczką miała blisko dwa metry

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela 1 1

W czerwcu w lesie w miejscowości Rokitno (pow. bialski) przypadkowy świadek zauważył błąkające się w rejonie leśnej ścieżki zwierzę.

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej 0 3

Sejm w piątek przyjął uchwałę o ustanowieniu patronów 2019 roku. Jednym z uhonorowanych w ten sposób wydarzeń jest Unia Lubelska. W przyszłym roku przypada 450. rocznica jej zawarcia.

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego 0 0

Karolina Kołeczek z AZS UMCS Lublin i Piotr Tarkowski z AZS AWF Biała Podlaska wywalczyli srebrne medale w swoich konkurencjach podczas trzeciego dnia mistrzostw Polski w lekkiej atletyce rozgrywanych w Lublinie

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę 24 7

Motor Lublin miałby wyemitować akcje do kupienia przez wszystkich zainteresowanych, dzięki temu zyskałby pieniądze na działalność. Taką propozycję podsuwa prezydentowi lubelska Fundacja Wolności, która woli, żeby klub nie był – jak obecnie – finansowany z pieniędzy podatników.

W tym urzędzie w Lublinie pracuje 76 osób. Przenieśli się do nowej siedziby [zdjęcia]
galeria

W tym urzędzie w Lublinie pracuje 76 osób. Przenieśli się do nowej siedziby [zdjęcia] 7 11

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Lublinie ma nową siedzibę. Funkcjonująca od stycznia w ramach Państwowego Przedsiębiorstwa Wodnego Wody Polskie instytucja mieści się teraz przy ul. Leszka Czarnego 3 w dzielnicy Rury.

94 PZLA MP. Dominik Kopeć z kolejnym złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć z kolejnym złotym medalem! 4 1

Zawodnik Agrosu Zamość wywalczył drugi krążek na trwającej od piątku imprezy w Lublinie. Po złocie na 100 metrów Kopeć dołożył kolejne, ale na dwa razy dłuższym dystansie

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem 0 0

Zawodniczka AZS UMCS zajęła trzecie miejsce w niedzielnym konkursie rzutu młotem. Srebrny medal zdobyła Joanna Fiodorow, a złoto przypadło Anicie Włodarczyk, która była poza zasięgiem

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego 0 0

41 gmin czyli 19 proc. wszystkich gmin w województwie lubelskim nie zapewnia seniorom opieki – wynika z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli. W skali kraju robi to zaledwie 20 proc. gmin, mimo że należy to do ich obowiązków i jest najmniej kosztowną dla samorządów formą pomocy seniorom.

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie 29 4

W sobotę pełniący służbę w Okunince nad jeziorem Białym policjanci zatrzymali do kontroli drogowej samochód seat leon, którym podróżowało trzech młodych mężczyzn z woj. mazowieckiego.

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca
film

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca 18 0

Grodków, woj. opolskie. 15-letni chłopak i jego ojciec zostali porażeni prądem w Grodkowie.

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu
galeria

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu 0 6

Do groźnego zdarzenia doszło w piątkowe południe w Dębowej Kłodzie (pow. parczewski).

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy
Złota Setka

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy 0 3

Na pomysł otworzenia tematycznego parku rozrywki trójka przedsiębiorców wpadła 8 lat temu. Dzisiaj to jedno z największych i najbardziej znanych miejsc tego typu w naszych kraju. Do Magicznych Ogródów koło Janowca w sezonie ściągają prawdziwe tłumy.

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza 1 0

Do zdarzenia doszło w piątek wieczorem podczas festiwalu Kolory Muzyki w Parku Miejskim w Chełmie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.