Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

4 sierpnia 2009 r.
11:01
Edytuj ten wpis

Nadal nie ma decyzji w sprawie kolejowych połączeń do Zamościa

Autor: Zdjęcie autora (bn)
0 15 A A

Decyzja miała zapaść najpóźniej we wtorek. Ale nie zapadła. PKP Intercity musi wyjaśnić ministerstwu infrastruktury, dlaczego zamierza likwidować pociągi osobowe, które dojeżdżają m.in. do Zamościa.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Los pociągów osobowych, które jeszcze docierają do Zamościa wisi na włosku. PKP Intercity od 1 września planuje je zlikwidować. Dlaczego? Bo przynoszą straty.

– Trwają rozmowy w tej sprawie z Ministerstwem Infrastruktury – mówi Beata Czenerajda z zespołu prasowego PKP Intercity. – Ministerstwo dofinansowuje połączenia międzymiastowe. Musi zmiany zaakceptować.

O planach PKP Intercity pisaliśmy w poniedziałek.

Projekt przewiduje likwidację czterech pociągów, które dojeżdżają do Zamościa. Jeśli tak się stanie ruch osobowy w Hetmańskim Grodzie umrze.

Projekt wywołał na Zamojszczyźnie oburzenie. Michał Basiński, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej "Roztocze” oraz poseł Sławomir Zawiślak już napisali protesty w tej sprawie. Zmartwieni są też zwykli mieszkańcy miasta. – Bo to będzie katastrofa – mówi Maria Abram z Zamościa.

Jednak PKP Intercity zapewnia, że decyzję w tej sprawie nie zostały jeszcze podjęte. Miały wprawdzie zapaść dzisiaj. Ale to się nie udało. Dlaczego?

– Ministerstwo poprosiło o przesłanie dokumentacji dotyczącej linii, które miałyby ewentualnie zostać zlikwidowane – tłumaczy Beata Czenerajda. – Trwają rozmowy w tej sprawie. Kiedy jakieś decyzję zapadną? Trudno jeszcze powiedzieć. W każdym razie powinno to się stać jeszcze w tym tygodniu.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aron / 17 sierpnia 2009 o 07:34
0
Pociąg nigdy nie wygra z busem na linii Lublin - Zamosc z powodu złego położenia dworców PKP w obydwu miastach oraz tego że ludzie przyzwyczaili się do tego że busy często kursują. Poza tym modernizacja linii kolejowej to koszty kilkuset milionów złotych. No wybaczcie, ale to absurd ekonomiczny. Nie lepiej za tą kasę np. wyposażyc szkoły albo kupic dzieciom komputery? Lepiej miec mądrych ludzi jeżdżących samochodami niż deb***i wożonych pociągami bez biletu, bo nie stac ich na zarobienie na bilet z braku umiejętnosci obsługi komputera.
Avatar
aaron / 15 sierpnia 2009 o 08:33
0
Powodem problemow kolei na Lubelszczyznie sa:

- podejscie prezydenta Zamoyskiego ktory twierdzi ze "zaborca wprowadzil koleje do Zamoscia, a ja je stad wyprowadze"
- dzialania spolki PKP Intercity, dazace aby wyrwac maksimum dotacji od ministerstwa infrstruktury i samorzadow
- nieudolne zarzadzanie PKP Przewozy Regionalne, ktore z powodu brakow taborowych nie jest w stanie zorganizowac przewozow kolejowych w regionie
- idiotyczne rozklady jazdy, ktore powoduja, ze pociagi sa dla nikogo - nie jezdza w godzinach gdy istnieja potrzeby podroznych

Jak to zmienic?

1. Oznajmic wszem i wobec podejscie i dzialania pana Zamoyskiego. Niech wyborcy sami ocenia.
2. - Zakazac prowadzenia przewozow spolce PKP Intercity na terenie wojewodztwa.
- Przejac dworce i wymowic najem kas spolce PKP Intercity
3. - Uruchomic pociagi Lublin-Warszawa przy wspolpracy z KM (sklad Lublin-Deblin jedzie do Wawy Zachodniej, sklad Wawa-Deblin dojezdza az do Lublina, pociag zmieniamy w InterRegio)
- Pozyskac tabor i odtworzyc pozostale polaczenia
4. Opracowac wraz z przedstawicielami samorzadow i mieszkancow sensowne rozklady jazdy
Powodem problemow kolei na Lubelszczyznie sa:

- podejscie prezydenta Zamoyskiego ktory twierdzi ze "zaborca wprowadzil koleje do Zamoscia, a ja je stad wyprowadze"
- dzialania spolki PKP Intercity, dazace aby wyrwac maksimum dotacji od ministerstwa infrstruktury i samorzadow
- nieudolne zarzadzanie PKP Przewozy Regionalne, ktore z powodu brakow taborowych nie jest w stanie zorganizowac przewozow kolejowych w regionie
- idiotyczne rozklady jazdy, ktore powoduja, ze pociagi sa dla nikogo - nie jezdza w ... rozwiń
Avatar
zmc / 6 sierpnia 2009 o 18:57
0
aron napisał:
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.

Dla busiarza - niewątpliwie. Ale ok. Odpuszczamy. Modernizujemy to co jest i pociąg pojedzie dokładnie tyle co bus. Też będziesz w du***.
Avatar
z zamościa / 6 sierpnia 2009 o 14:12
0
aron napisał:
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola.


Każda zmiana środka transportu jest czasochłonna. W przypadku przesiadki w Lublinie, trzeba mieć przynajmniej godzinę + 30minut zapasu na następny autobus miejski. I z jednej przesiadki robią się dwie. Jeszcze zakup biletu w kasie lub u konduktora. Lepiej będzie, gdy zostanie przeniesiony dworzec PKS na tereny przy dworcu PKP, ale czas przejazdu busa wydłuży się o 20minut. I wówczas porównanie szybki pociąg 45minut, a bus 110minut jest znaczące. Pociąg pośpieszny jest ponad dwa razy szybszy.

Kolejna rzecz, że do bus'a bardzo często nie da się zmieścić, jeżeli chcemy wyjechać o konkretnej godzinie. Oczywiście można zamówić przez telefon, ale w przypadków szczytów komunikacyjnych trzeba to robić dzień wcześniej, a nie zawsze jest tak, że dzień wcześniej wiemy o której będziemy wracać. W przypadku pociągu jeżeli mamy przesunięcie, bo zmieniły nam się plany, to wsiadamy w kolejny pociąg za godzinę i wiemy na pewno, że nim pojedziemy. W przypadku busów, można spędzić kilka godzin na dworcu (np w piątki, czy w niedziele) i pytać, czy może zwolni się miejsce.

I jeszcze raz bierzmy przykład z zachodu.


Każda zmiana środka transportu jest czasochłonna. W przypadku przesiadki w Lublinie, trzeba mieć przynajmniej godzinę + 30minut zapasu na następny autobus miejski. I z jednej przesiadki robią się dwie. Jeszcze zakup biletu w kasie lub u konduktora. Lepiej będzie, gdy zostanie przeniesiony dworzec PKS na tereny przy dworcu PKP, ale czas przejazdu busa wydłuży się o 20minut. I wówczas porównanie szybki pociąg 45minut, a bus 110minut jest znaczące. Pociąg pośpieszny jest ponad dwa razy szybszy.

Kolejna rz... rozwiń
Avatar
z zamościa / 6 sierpnia 2009 o 13:56
0
aron napisał:
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.


Po pierwsze nie 15min, a prawie pół godziny i to w przypadku zastosowania trakcji spalinowej. Po drugie, w przypadku elektryfikacji tego odcinka i szlakowej na 160km/h (jak to ma miejsce w Mazowieckiem), dla pociągów regionalnych czas przejazdu pociągu osobowego przyśpieszonego poniżej godziny, natomiast pośpieszny handlowo 45minut. Jest to bardzo konkurencyjny czas. Wyjeżdżając np. z Warszawy, czy Lublina na dzień pozwiedzać do jakiegoś miasta, nikt nie wybierze busa lub samochodu, tylko wejdzie na stronę rozklad.pkp.pl i sprawdzi gdzie może szybko i wygodnie dojechać, a potem wrócić. w dogodnych godzinach. Nikt w takim wypadku nie wybierze Zamościa. Po pierwsze pociągi tam nie będą dojeżdżać. A bus nie wygra z szybkim lub nawet niewiele dłużej jadącym pociągiem. Jednym z problemów jest długo jadący pociąg. A 200mln zł za skrócenie podróży o 1,5 godziny na trasie Lublin Zamość (obecne 2:30h na 1h) jest warte swojej ceny. Szkoda, że prezydent Zamoyski tego nie rozumie.

A tak z ciekawości jesteś z Zamościa, pracujesz dla prezydenta Marcina Zamoyskiego? Jesteś może właścicielem firmy przewozowej?

Druga rzecz o której już wspomniałem, ale nie wziąłeś pod uwagę, to to, że autobus/bus jedzie na dworzec PKS przy obecnej DK17, natomiast pociąg zatrzymuje się w innej części miasta blisko targów MTL.


Po pierwsze nie 15min, a prawie pół godziny i to w przypadku zastosowania trakcji spalinowej. Po drugie, w przypadku elektryfikacji tego odcinka i szlakowej na 160km/h (jak to ma miejsce w Mazowieckiem), dla pociągów regionalnych czas przejazdu pociągu osobowego przyśpieszonego poniżej godziny, natomiast pośpieszny handlowo 45minut. Jest to bardzo konkurencyjny czas. Wyjeżdżając np. z Warszawy, czy Lublina na dzień pozwiedzać do jakiegoś miasta, nikt nie wybierze busa lub samochodu, tylko wejdzie na stronę rozklad.... rozwiń
Avatar
aron / 6 sierpnia 2009 o 09:36
0
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola. Natomiast utrzymywanie pociagow miedzy Lublinem a Zamosciem ( czy to lokomotywa+wagony czy to szynobus) nie ma kompletnie sensu ekonomicznego. Po prostu busy bija na glowe PKP czestotliwoscia kursowania. Nikt ci nie bedzie czekal godzine albo 2 na pociag jak busy kursuja co 15 minut.

W Kujawsko-Pomorskim jest inna sytuacja bo tam ludzie nie przyzwyczaili sie do busow i ciesza sie jak maja pociag co godzine czy 2. W Zamosciu nikt nie bedzie ci wyczekiwal godzinami na dworcu na pociag. No chyba ze ktos jest kolejarzem albo z rodziny kolejowej i ma bilet za zlotowke do Lublina. Tyle ze taki pociag nie bedzie rentowny, nawet jak zabierze 100 osob po zlotowce.
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola. Natomiast utrzymywanie pociagow miedzy Lublinem a Zamosciem ( czy to lokomotywa+wagony czy to szynobus) nie ma kompletnie sensu ekonomicznego. Po prostu busy bija na glowe PKP czestotliwoscia kursowania. Nikt ci nie bedzie czekal godzine albo 2 na pociag jak busy kursuja co 15 minut.

W Kujawsko-Pomorskim jest inna sytuacja bo tam ludzie nie przyzwyczail... rozwiń
Avatar
aron / 6 sierpnia 2009 o 09:30
0
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.
Avatar
anaid / 5 sierpnia 2009 o 17:58
0
do Aron,jestes pusty jak nie wiem co! co Ty myslisz ze ludzie tylko do lublina jezdza?jezeli Ci pasuje bus to sie wogole nie wypowiedaj jezdzij sobie busem i sie cisnij w nim jak sardynka,w pociagu mozesz sobie wstac,przejsc sie czy skorzystać z wc a w busie co?w butelke załatwisz swoja sprawe?
nie wiem wogole po co tacy ludzie ak ten człowiek sie wypowiadaja!
Avatar
z zamościa / 4 sierpnia 2009 o 22:53
0
Aron, jeszcze jeden komentarz do Ciebie: jesteś bardzo zaślepiony i jednocześnie zacietrzewiony. Twoje argumenty sprowadzają się do: NIE bo NIE. Pociąg obecnie jedzie aż 2:30 i jest drogi, ponieważ takie pociągi tam jeżdżą. Obecnie samorządy zamawiają usługi na pociągi regionalne i samorząd Zamościa nie chciał/chce takowych (http://www.roztocze.com/content/view/1652/94/ -- Tomasz Żeleźny, Tygodnik Tomaszowski nr 24), dlatego takie nie jeżdżą np. zzynobusy. Dodam, że pociąg pośpieszny w długiej relacji wygrywa z autobusem/busem np. Bydgosz-Zamość, Zamość-Wrocław i pośpieszne też są potrzebne, ale sam pośpieszny bez regionalnych połączeń nie da sobie rady, gdy infrastruktura jest w złym stanie.

Zamojszczyźnie potrzebna jest DK17 jak i kolej z prawdziwego zdarzenia. Przede wszystkich zrównoważony rozwój. Unia europejska dawno wprowadziła współczynnik (60% drogi - 40% kolej). I patrząc na inne kraje jest to uzasadnione. Nie ma co daleko szukać patrz jak postępuje samorząd Kujawsko-Pomorskiego.
Aron, jeszcze jeden komentarz do Ciebie: jesteś bardzo zaślepiony i jednocześnie zacietrzewiony. Twoje argumenty sprowadzają się do: NIE bo NIE. Pociąg obecnie jedzie aż 2:30 i jest drogi, ponieważ takie pociągi tam jeżdżą. Obecnie samorządy zamawiają usługi na pociągi regionalne i samorząd Zamościa nie chciał/chce takowych (http://www.roztocze.com/content/view/1652/94/ -- Tomasz Żeleźny, Tygodnik Tomaszowski nr 24), dlatego takie nie jeżdżą np. zzynobusy. Dodam, że pociąg pośpieszny w długiej relacji wygrywa z autobusem/busem np. Bydgosz-Za... rozwiń
Avatar
z zamościa / 4 sierpnia 2009 o 22:46
0
aron napisał:
A co ci da szynobus? Przecież nie dojedzie z Lublina do Zamoscia szybciej niż bus, bo trzeba zmieniac kierunek w Zawadzie i Rejowcu. Nie będzie też kursował częściej niż bus, bo jest jeden tor do Rejowca. Więc po co ten szynobus? Żeby woził kolejarzy i ich rodziny bo oni mają bilet do Lublina za złotówkę?


Aron, W komentarzach do artykułu "PKP chce likwidować połączenia kolejowe do Zamościa" zostało pokazanych kilka przykładów rozwoju kolei na Zamojszczyźnie. Mianowicie:
1) Szynobus na istniejącym torowisku (argumenty za/przeciw są na [url="http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)"]http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)[/url] -- Dodam, że podróż nie liczy się od dworca do dworca (ale od punktu A do punktu B), więcej szczegółów na tej stronie.
2) Szybkie połączenie (60minut) z Zamościa do Lublina -- Jak najbardziej możliwe. Oto rozwiązanie: Lublin-Rejowiec 30minut (Obecnie Lublin-Rejowiec 40minut, ale siódemka będzie modernizowana). Rejowiec -Krasnystaw (15minut) po likwidacji ograniczeń (szlakowa 60km/h). Krasnystaw-Zamość po linii o nowym południkowym przebiegu 15minut (szlakowa 120km/h). Nowych torów byłoby niewiele ponad 20km. Przejazd bez zatrzymań na stacjach pośrednich: 50minut. Na całym odcinku Lublin-Zamość trakcja spalinowa lokomotywą SU-45 lub SU-46. Można by uszczknąć jeszcze 10minut prostując przebieg odcinka "między Krasnymstawem, a linią numer 7". Wówczas odcinek krótszy do pokonania o kilka kilometrów i wyższa szlakowa. Tylko niezbędne jest zaangażowanie władz regionu, i przede wszystkim rezerwa terenu na nowy 23km odcinek. Oczywiście bez zmiany czoła pociągu. Projekt może być realizowany etapami. Takie połączenie na pewno dałoby ogromny impuls do rozwoju zarówno turystycznego jak i gospodarczego Zamojszczyźnie. Dodam, że po modernizacji siódemki czas dojazdu do Warszawy poniżej 3godzin pociągiem pośpiesznym.

[url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090731/ZAMOSC/436981005"]http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...AMOSC/436981005[/url]


Aron, W komentarzach do artykułu "PKP chce likwidować połączenia kolejowe do Zamościa" zostało pokazanych kilka przykładów rozwoju kolei na Zamojszczyźnie. Mianowicie:
1) Szynobus na istniejącym torowisku (argumenty za/przeciw są na [url="http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)"]http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)[/url] -- Dodam, że podróż nie liczy się od dworca do dworca (ale od punktu A do punktu B), więcej szczegółów na tej stronie.
2) Szybkie połączenie (60minut) z Zamościa do Lub... rozwiń
Avatar
aron / 17 sierpnia 2009 o 07:34
0
Pociąg nigdy nie wygra z busem na linii Lublin - Zamosc z powodu złego położenia dworców PKP w obydwu miastach oraz tego że ludzie przyzwyczaili się do tego że busy często kursują. Poza tym modernizacja linii kolejowej to koszty kilkuset milionów złotych. No wybaczcie, ale to absurd ekonomiczny. Nie lepiej za tą kasę np. wyposażyc szkoły albo kupic dzieciom komputery? Lepiej miec mądrych ludzi jeżdżących samochodami niż deb***i wożonych pociągami bez biletu, bo nie stac ich na zarobienie na bilet z braku umiejętnosci obsługi komputera.
Avatar
aaron / 15 sierpnia 2009 o 08:33
0
Powodem problemow kolei na Lubelszczyznie sa:

- podejscie prezydenta Zamoyskiego ktory twierdzi ze "zaborca wprowadzil koleje do Zamoscia, a ja je stad wyprowadze"
- dzialania spolki PKP Intercity, dazace aby wyrwac maksimum dotacji od ministerstwa infrstruktury i samorzadow
- nieudolne zarzadzanie PKP Przewozy Regionalne, ktore z powodu brakow taborowych nie jest w stanie zorganizowac przewozow kolejowych w regionie
- idiotyczne rozklady jazdy, ktore powoduja, ze pociagi sa dla nikogo - nie jezdza w godzinach gdy istnieja potrzeby podroznych

Jak to zmienic?

1. Oznajmic wszem i wobec podejscie i dzialania pana Zamoyskiego. Niech wyborcy sami ocenia.
2. - Zakazac prowadzenia przewozow spolce PKP Intercity na terenie wojewodztwa.
- Przejac dworce i wymowic najem kas spolce PKP Intercity
3. - Uruchomic pociagi Lublin-Warszawa przy wspolpracy z KM (sklad Lublin-Deblin jedzie do Wawy Zachodniej, sklad Wawa-Deblin dojezdza az do Lublina, pociag zmieniamy w InterRegio)
- Pozyskac tabor i odtworzyc pozostale polaczenia
4. Opracowac wraz z przedstawicielami samorzadow i mieszkancow sensowne rozklady jazdy
Powodem problemow kolei na Lubelszczyznie sa:

- podejscie prezydenta Zamoyskiego ktory twierdzi ze "zaborca wprowadzil koleje do Zamoscia, a ja je stad wyprowadze"
- dzialania spolki PKP Intercity, dazace aby wyrwac maksimum dotacji od ministerstwa infrstruktury i samorzadow
- nieudolne zarzadzanie PKP Przewozy Regionalne, ktore z powodu brakow taborowych nie jest w stanie zorganizowac przewozow kolejowych w regionie
- idiotyczne rozklady jazdy, ktore powoduja, ze pociagi sa dla nikogo - nie jezdza w ... rozwiń
Avatar
zmc / 6 sierpnia 2009 o 18:57
0
aron napisał:
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.

Dla busiarza - niewątpliwie. Ale ok. Odpuszczamy. Modernizujemy to co jest i pociąg pojedzie dokładnie tyle co bus. Też będziesz w du***.
Avatar
z zamościa / 6 sierpnia 2009 o 14:12
0
aron napisał:
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola.


Każda zmiana środka transportu jest czasochłonna. W przypadku przesiadki w Lublinie, trzeba mieć przynajmniej godzinę + 30minut zapasu na następny autobus miejski. I z jednej przesiadki robią się dwie. Jeszcze zakup biletu w kasie lub u konduktora. Lepiej będzie, gdy zostanie przeniesiony dworzec PKS na tereny przy dworcu PKP, ale czas przejazdu busa wydłuży się o 20minut. I wówczas porównanie szybki pociąg 45minut, a bus 110minut jest znaczące. Pociąg pośpieszny jest ponad dwa razy szybszy.

Kolejna rzecz, że do bus'a bardzo często nie da się zmieścić, jeżeli chcemy wyjechać o konkretnej godzinie. Oczywiście można zamówić przez telefon, ale w przypadków szczytów komunikacyjnych trzeba to robić dzień wcześniej, a nie zawsze jest tak, że dzień wcześniej wiemy o której będziemy wracać. W przypadku pociągu jeżeli mamy przesunięcie, bo zmieniły nam się plany, to wsiadamy w kolejny pociąg za godzinę i wiemy na pewno, że nim pojedziemy. W przypadku busów, można spędzić kilka godzin na dworcu (np w piątki, czy w niedziele) i pytać, czy może zwolni się miejsce.

I jeszcze raz bierzmy przykład z zachodu.


Każda zmiana środka transportu jest czasochłonna. W przypadku przesiadki w Lublinie, trzeba mieć przynajmniej godzinę + 30minut zapasu na następny autobus miejski. I z jednej przesiadki robią się dwie. Jeszcze zakup biletu w kasie lub u konduktora. Lepiej będzie, gdy zostanie przeniesiony dworzec PKS na tereny przy dworcu PKP, ale czas przejazdu busa wydłuży się o 20minut. I wówczas porównanie szybki pociąg 45minut, a bus 110minut jest znaczące. Pociąg pośpieszny jest ponad dwa razy szybszy.

Kolejna rz... rozwiń
Avatar
z zamościa / 6 sierpnia 2009 o 13:56
0
aron napisał:
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.


Po pierwsze nie 15min, a prawie pół godziny i to w przypadku zastosowania trakcji spalinowej. Po drugie, w przypadku elektryfikacji tego odcinka i szlakowej na 160km/h (jak to ma miejsce w Mazowieckiem), dla pociągów regionalnych czas przejazdu pociągu osobowego przyśpieszonego poniżej godziny, natomiast pośpieszny handlowo 45minut. Jest to bardzo konkurencyjny czas. Wyjeżdżając np. z Warszawy, czy Lublina na dzień pozwiedzać do jakiegoś miasta, nikt nie wybierze busa lub samochodu, tylko wejdzie na stronę rozklad.pkp.pl i sprawdzi gdzie może szybko i wygodnie dojechać, a potem wrócić. w dogodnych godzinach. Nikt w takim wypadku nie wybierze Zamościa. Po pierwsze pociągi tam nie będą dojeżdżać. A bus nie wygra z szybkim lub nawet niewiele dłużej jadącym pociągiem. Jednym z problemów jest długo jadący pociąg. A 200mln zł za skrócenie podróży o 1,5 godziny na trasie Lublin Zamość (obecne 2:30h na 1h) jest warte swojej ceny. Szkoda, że prezydent Zamoyski tego nie rozumie.

A tak z ciekawości jesteś z Zamościa, pracujesz dla prezydenta Marcina Zamoyskiego? Jesteś może właścicielem firmy przewozowej?

Druga rzecz o której już wspomniałem, ale nie wziąłeś pod uwagę, to to, że autobus/bus jedzie na dworzec PKS przy obecnej DK17, natomiast pociąg zatrzymuje się w innej części miasta blisko targów MTL.


Po pierwsze nie 15min, a prawie pół godziny i to w przypadku zastosowania trakcji spalinowej. Po drugie, w przypadku elektryfikacji tego odcinka i szlakowej na 160km/h (jak to ma miejsce w Mazowieckiem), dla pociągów regionalnych czas przejazdu pociągu osobowego przyśpieszonego poniżej godziny, natomiast pośpieszny handlowo 45minut. Jest to bardzo konkurencyjny czas. Wyjeżdżając np. z Warszawy, czy Lublina na dzień pozwiedzać do jakiegoś miasta, nikt nie wybierze busa lub samochodu, tylko wejdzie na stronę rozklad.... rozwiń
Avatar
aron / 6 sierpnia 2009 o 09:36
0
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola. Natomiast utrzymywanie pociagow miedzy Lublinem a Zamosciem ( czy to lokomotywa+wagony czy to szynobus) nie ma kompletnie sensu ekonomicznego. Po prostu busy bija na glowe PKP czestotliwoscia kursowania. Nikt ci nie bedzie czekal godzine albo 2 na pociag jak busy kursuja co 15 minut.

W Kujawsko-Pomorskim jest inna sytuacja bo tam ludzie nie przyzwyczaili sie do busow i ciesza sie jak maja pociag co godzine czy 2. W Zamosciu nikt nie bedzie ci wyczekiwal godzinami na dworcu na pociag. No chyba ze ktos jest kolejarzem albo z rodziny kolejowej i ma bilet za zlotowke do Lublina. Tyle ze taki pociag nie bedzie rentowny, nawet jak zabierze 100 osob po zlotowce.
a czy ja ci bronie jezdzic pociagiem w dlugich relacjach? Oczywiscie ze nie. Mozesz przyjechac do Lublina busem i tu wsiasc w pociag do Wroclawia, Bydgoszczy czy gdzie tam wola. Natomiast utrzymywanie pociagow miedzy Lublinem a Zamosciem ( czy to lokomotywa+wagony czy to szynobus) nie ma kompletnie sensu ekonomicznego. Po prostu busy bija na glowe PKP czestotliwoscia kursowania. Nikt ci nie bedzie czekal godzine albo 2 na pociag jak busy kursuja co 15 minut.

W Kujawsko-Pomorskim jest inna sytuacja bo tam ludzie nie przyzwyczail... rozwiń
Avatar
aron / 6 sierpnia 2009 o 09:30
0
koszt budowy 23 km linii kolejowej to ponad 200 mln zl. No wybacz ale wydawanie 200 mln zl po to zeby pociag jechal 15 minut krocej niz bus jest kompletnym absurdem ekonomicznym.
Avatar
anaid / 5 sierpnia 2009 o 17:58
0
do Aron,jestes pusty jak nie wiem co! co Ty myslisz ze ludzie tylko do lublina jezdza?jezeli Ci pasuje bus to sie wogole nie wypowiedaj jezdzij sobie busem i sie cisnij w nim jak sardynka,w pociagu mozesz sobie wstac,przejsc sie czy skorzystać z wc a w busie co?w butelke załatwisz swoja sprawe?
nie wiem wogole po co tacy ludzie ak ten człowiek sie wypowiadaja!
Avatar
z zamościa / 4 sierpnia 2009 o 22:53
0
Aron, jeszcze jeden komentarz do Ciebie: jesteś bardzo zaślepiony i jednocześnie zacietrzewiony. Twoje argumenty sprowadzają się do: NIE bo NIE. Pociąg obecnie jedzie aż 2:30 i jest drogi, ponieważ takie pociągi tam jeżdżą. Obecnie samorządy zamawiają usługi na pociągi regionalne i samorząd Zamościa nie chciał/chce takowych (http://www.roztocze.com/content/view/1652/94/ -- Tomasz Żeleźny, Tygodnik Tomaszowski nr 24), dlatego takie nie jeżdżą np. zzynobusy. Dodam, że pociąg pośpieszny w długiej relacji wygrywa z autobusem/busem np. Bydgosz-Zamość, Zamość-Wrocław i pośpieszne też są potrzebne, ale sam pośpieszny bez regionalnych połączeń nie da sobie rady, gdy infrastruktura jest w złym stanie.

Zamojszczyźnie potrzebna jest DK17 jak i kolej z prawdziwego zdarzenia. Przede wszystkich zrównoważony rozwój. Unia europejska dawno wprowadziła współczynnik (60% drogi - 40% kolej). I patrząc na inne kraje jest to uzasadnione. Nie ma co daleko szukać patrz jak postępuje samorząd Kujawsko-Pomorskiego.
Aron, jeszcze jeden komentarz do Ciebie: jesteś bardzo zaślepiony i jednocześnie zacietrzewiony. Twoje argumenty sprowadzają się do: NIE bo NIE. Pociąg obecnie jedzie aż 2:30 i jest drogi, ponieważ takie pociągi tam jeżdżą. Obecnie samorządy zamawiają usługi na pociągi regionalne i samorząd Zamościa nie chciał/chce takowych (http://www.roztocze.com/content/view/1652/94/ -- Tomasz Żeleźny, Tygodnik Tomaszowski nr 24), dlatego takie nie jeżdżą np. zzynobusy. Dodam, że pociąg pośpieszny w długiej relacji wygrywa z autobusem/busem np. Bydgosz-Za... rozwiń
Avatar
z zamościa / 4 sierpnia 2009 o 22:46
0
aron napisał:
A co ci da szynobus? Przecież nie dojedzie z Lublina do Zamoscia szybciej niż bus, bo trzeba zmieniac kierunek w Zawadzie i Rejowcu. Nie będzie też kursował częściej niż bus, bo jest jeden tor do Rejowca. Więc po co ten szynobus? Żeby woził kolejarzy i ich rodziny bo oni mają bilet do Lublina za złotówkę?


Aron, W komentarzach do artykułu "PKP chce likwidować połączenia kolejowe do Zamościa" zostało pokazanych kilka przykładów rozwoju kolei na Zamojszczyźnie. Mianowicie:
1) Szynobus na istniejącym torowisku (argumenty za/przeciw są na [url="http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)"]http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)[/url] -- Dodam, że podróż nie liczy się od dworca do dworca (ale od punktu A do punktu B), więcej szczegółów na tej stronie.
2) Szybkie połączenie (60minut) z Zamościa do Lublina -- Jak najbardziej możliwe. Oto rozwiązanie: Lublin-Rejowiec 30minut (Obecnie Lublin-Rejowiec 40minut, ale siódemka będzie modernizowana). Rejowiec -Krasnystaw (15minut) po likwidacji ograniczeń (szlakowa 60km/h). Krasnystaw-Zamość po linii o nowym południkowym przebiegu 15minut (szlakowa 120km/h). Nowych torów byłoby niewiele ponad 20km. Przejazd bez zatrzymań na stacjach pośrednich: 50minut. Na całym odcinku Lublin-Zamość trakcja spalinowa lokomotywą SU-45 lub SU-46. Można by uszczknąć jeszcze 10minut prostując przebieg odcinka "między Krasnymstawem, a linią numer 7". Wówczas odcinek krótszy do pokonania o kilka kilometrów i wyższa szlakowa. Tylko niezbędne jest zaangażowanie władz regionu, i przede wszystkim rezerwa terenu na nowy 23km odcinek. Oczywiście bez zmiany czoła pociągu. Projekt może być realizowany etapami. Takie połączenie na pewno dałoby ogromny impuls do rozwoju zarówno turystycznego jak i gospodarczego Zamojszczyźnie. Dodam, że po modernizacji siódemki czas dojazdu do Warszawy poniżej 3godzin pociągiem pośpiesznym.

[url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090731/ZAMOSC/436981005"]http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...AMOSC/436981005[/url]


Aron, W komentarzach do artykułu "PKP chce likwidować połączenia kolejowe do Zamościa" zostało pokazanych kilka przykładów rozwoju kolei na Zamojszczyźnie. Mianowicie:
1) Szynobus na istniejącym torowisku (argumenty za/przeciw są na [url="http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)"]http://lubelskakolej.net/aktualnosci.php)[/url] -- Dodam, że podróż nie liczy się od dworca do dworca (ale od punktu A do punktu B), więcej szczegółów na tej stronie.
2) Szybkie połączenie (60minut) z Zamościa do Lub... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Liga Narodów. Portugalia – Polska 1:1
film

Liga Narodów. Portugalia – Polska 1:1 0 1

W ostatnim meczu grupy 3 Dywizji A Polska zremisowała w Guimaraes z Portugalią 1:1 i dzięki temu zachowała miejsce w pierwszym koszyku przed eliminacjami do mistrzostw Europy

Kurów: Nowy wójt i radni zaprzysiężeni. Pierwszy raz głosowali elektronicznie [zdjęcia]
galeria

Kurów: Nowy wójt i radni zaprzysiężeni. Pierwszy raz głosowali elektronicznie [zdjęcia] 13 1

Pierwsza sesja nowej kadencji w powiecie puławskim odbyła się w Kurowie. We wtorek ślubowanie złożyli radni, a także nowy wójt Arkadiusz Małecki. Rada wybrała również swojego przewodniczącego. Po raz pierwszy zastosowano cyfrowy system liczenia głosów.

Zbigniew Ziobro nie zgodził się na kandydatkę do zarządu województwa lubelskiego? "Nominacja może być sporym zaskoczeniem"

Zbigniew Ziobro nie zgodził się na kandydatkę do zarządu województwa lubelskiego? "Nominacja może być sporym zaskoczeniem" 2 6

W środę radni sejmiku wybiorą nowy zarząd województwa. Niewiadomą pozostaje obsada stanowiska należnego Solidarnej Polsce. To miejsce miała zająć Bogna Bender-Motyka, ale – według naszych informacji – nie zgodził się na to Zbigniew Ziobro.

Lublin: Pijany kierowca spowodował stłuczkę i uciekł, złapali go kilkaset metrów dalej [zdjęcia]
galeria

Lublin: Pijany kierowca spowodował stłuczkę i uciekł, złapali go kilkaset metrów dalej [zdjęcia] 7 3

Do zdarzenia doszło po godz. 20 na skrzyżowaniu al. Solidarności z ul. Wodopojną.

Azoty Puławy – MMTS Kwidzyn 26:17. Obrona na piątkę

Azoty Puławy – MMTS Kwidzyn 26:17. Obrona na piątkę 1 2

W spotkaniu rozegranym awansem Azoty Puławy pokonały MMTS Kwidzyn 26:17. W drugiej połowie gospodarze stracili tylko pięć bramek, sami zdobywając 14

Sprawa molestowania lekarek w szpitalu w Lublinie. Skazany nie zgadza się z wyrokiem

Sprawa molestowania lekarek w szpitalu w Lublinie. Skazany nie zgadza się z wyrokiem 10 3

Sprawa molestowania młodych lekarek przez byłego już ordynatora oddziału gastroenterologii w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Lublinie znów trafi na wokandę. Pełnomocnik skazanego mężczyzny złożył apelację od wyroku skazującego lekarza.

Sklepy na kolejnej kamienicy w Lublinie z estetycznymi szyldami

Sklepy na kolejnej kamienicy w Lublinie z estetycznymi szyldami 0 5

Były warsztaty z zakresu brandingu i reklamy zewnętrznej dla przedsiębiorców. Są efekty. Na kamienicy przy Lubartowskiej 74 pojawiły się szyldy semaforowe oraz płaskie. Robił je kowal artystyczny Kamil Słowik.

Nowe śmieciarki jeżdżące po Lublinie są zasilane gazem

Nowe śmieciarki jeżdżące po Lublinie są zasilane gazem 0 2

We flocie Kom-Eko znalazły się ostatnio trzy nowe śmieciarki Scania, w tym dwie zasilane gazem CNG. Pięć kolejnych pojazdów CNG zostanie dostarczonych w pierwszym kwartale przyszłego roku. Są to najczystsze pojazdy komunalne obsługujące Lublin i okolice.

Czarnoziem: Bus wypadł z drogi i przewrócił się na bok
galeria

Czarnoziem: Bus wypadł z drogi i przewrócił się na bok 0 1

W poniedziałek rano w miejscowości Czarnoziem (pow. krasnostawski) doszło do wypadku.

Odpowie za włamanie do kiosku w Radzyniu Podlaskim

Odpowie za włamanie do kiosku w Radzyniu Podlaskim 0 0

Radzyńscy policjanci zatrzymali 31-latka, który włamał się do kiosku.

Zabójstwo przy ul. Królewskiej w Lublinie. Szkolny kolega 18-letniej dziewczyny skazany

Zabójstwo przy ul. Królewskiej w Lublinie. Szkolny kolega 18-letniej dziewczyny skazany 18 10

Na 15 lat więzienia i blisko 160 tys. zł zadośćuczynienia skazał Sąd Okręgowy w Lublinie Jana W. Mężczyzna odpowiadał za zabicie swojej szkolnej koleżanki. 18-letnia Marlena zginęła rok temu. Wykrwawiła się po serii ciosów zadanych nożem.

Poszukiwany przez policję wpadł na zakupach w Dysie

Poszukiwany przez policję wpadł na zakupach w Dysie 13 2

Policjant w dniu wolnym od służby, wchodząc do sklepu w miejscowości Dys rozpoznał poszukiwanego mężczyznę.

Koncert Sylwii Grzeszczak w Hali Globus w Lublinie
31 marca 2019, 18:30

Koncert Sylwii Grzeszczak w Hali Globus w Lublinie 0 0

Co Gdzie Kiedy. Jedna z najpopularniejszych polskich wokalistek, Sylwia Grzeszczak, zawita do Lublina w ramach trasy na 10-lecie pracy artystycznej. Jedyny koncert odbędzie się 31 marca o godz. 18.30 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8).

Nowy starosta tomaszowski. Po 12 latach

Nowy starosta tomaszowski. Po 12 latach 0 1

Po wyborach Henryk Karwan nowym starostą powiatu tomaszowskiego. Jego zastępcą będzie Jarosław Korzeń.

31-latka z Lubelskiego odsiaduje wyrok dożywocia w Irlandii. To jej ostatnia szansa na obronę

31-latka z Lubelskiego odsiaduje wyrok dożywocia w Irlandii. To jej ostatnia szansa na obronę 91 15

31-letnia Marta Herda z woj. lubelskiego, tytułowana przez irlandzkie media jako „Ice Queen Killer” (Zimna Królowa Zabójczyni – red.) i odsiadująca dożywocie w tamtejszym więzieniu o zaostrzonym rygorze, prosi o pomoc Europejski Trybunał Praw Człowieka. To jej ostatnia szansa na obronę w sprawie morderstwa, którego – jak twierdzi – nie popełniła.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.