Stan infrastruktury informatycznej i jakość organizacji pracy w magistratach, to podstawowe kryteria rankingu. Na Lubelszczyźnie najwyższą ocenę uzyskała gmina Zamość.
– Posiadamy system „e-gmina”, który umożliwia uzyskanie informacji o aktualnym stanie załatwianej sprawy w urzędzie za pośrednictwem Internetu. Na stronę www.gminypolskie.pl wprowadzaliśmy aktualne informacje o naszych przetargach, ofertach i organizowanych imprezach. Rozwijamy też projekty dotyczące energii odnawialnej – wylicza Magdalena Misztal z Urzędu Gminy Zamość.
Klasyfikowane w kategorii powiatów grodzkich Lublin, Zamość, Chełm i Biała Podlaska zajęły miejsca w drugiej i trzeciej dziesiątce. Ale w przyszłości powinno być lepiej. – W tym roku wprowadzimy elektroniczny obieg dokumentów, a dalszy rozwój w tym kierunku jest nieunikniony – tłumaczy Tomasz Rakowski, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Lublin.
Gorzej w rankingu ZPP wypadły powiaty ziemskie. Najlepszy, łukowski, zajął dopiero 33 miejsce.