Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

14 sierpnia 2009 r.
12:09
Edytuj ten wpis

Obrońcy kolei pikietowali w Zwierzyńcu: Nie damy się zepchnąć na bocznicę!

0 40 A A

Wygląda na to, że decyzja już zapadła, chociaż nikt jej jeszcze oficjalnie nie ogłosił. Mimo to, zwolennicy utrzymania kolei na Zamojszczyźnie nie ustają w protestach. Dzisiaj dali o sobie znać w Zwierzyńcu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Wczoraj spółka PKP Intercity ogłosiła listę pociągów z Lublina i Chełma, które 1 września przestaną kursować. Z werdyktem o połączeniach do Zamościa jeszcze się wstrzymuje. Jednak wydaje się, że los pociągów na Roztoczu jest przesądzony.

– Ich utrzymanie się nie opłaca. Tym bardziej, że kolej nie jest tu konkurencyjna nawet względem autobusów. Jeżeli z Zamościa do Lublina jedzie się pociągiem trzy godziny, a autobusem półtorej, to trudno się dziwić, że pociągiem jedzie ledwie 30 osób – stwierdził Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.

To nie powstrzymało jednak zwolenników utrzymania pociągów przed protestami. Najpierw pisali listy, dzisiaj przechodzą do czynów. Wkrótce stacji kolejowej w Zwierzyńcu zacznie się happening. Do zawiązanej kilka dni wcześniej Grupy Obrony Kolei na Roztoczu przystąpili również samorządowcy.

– Naszym celem jest utrzymanie połączeń kolejowych w regionie. Ich likwidacja byłaby ogromnym cios w rozwój turystyki i gospodarki naszego regionu – przekonuje Michał Basiński z Lokalnej Organizacji Turystycznej Roztocze.

Uważa, że odebranie turystom możliwości dotarcia koleją do Zamościa, Zwierzyńca, Suśca, Bełżca, czy Horyńca Zdroju spowoduje spadek zainteresowania tą częścią Polski. – Straci na tym cała gospodarka regionu, który nie ma innej większej alternatywy jak tylko rozwój turystyki przyjazdowej – tłumaczy.

Anna Zgnilec przepracowała na kolei 30 lat. Teraz jest zatrudniona na stacji w Zawadzie. Przyjechała do Zwierzyńca, by wspólnie z innymi protestować przeciwko planom PKP Intercity.

– To fatalny pomysł. Przecież tutaj ludzie przyjeżdżają na urlopy z całej Polski. Wiele osób od nas jeździ też do Krakowa i Wrocławia np. do pracy albo na uczelnie. Teraz zostaną odcięci do świata – tłumaczy pani Anna. Obawia się, że jeżeli pociągów nie będzie, to przestana być też potrzebni ludzie do ich obsługi, a ona może stracić pracę.

Czy dzisiejszy protest cokolwiek da? – Zaproponowaliśmy samorządom włączenie się w finansowanie połączeń. Czekamy na odpowiedź – powiedziała nam Beata Czenerajda z biura prasowego PKP Intercity. Obiecała, że ostateczna decyzja zostanie upubliczniona najpóźniej we wtorek.

Komentarze 40

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
robert / 3 sierpnia 2010 o 12:49
0
Szynobus do Zamościa jest zupełnie nie potrzebny.Nikt tym nie będzie jeździć.Aby ludzie zaczeli jeździć pociągami do Zamościa i z Zamościa, jest potrzebna modernnizacja tego połączenie.
Avatar
aron / 19 sierpnia 2009 o 07:29
0
Na drodze ekspresowej mogą jechac 110 km/h, ponieważ w Polsce na przekroczenie prędkosci o 10% policja macha ręką. To nie Szwecja, gdzie można przekroczyc tylko o 5%.
Avatar
busiarz / 18 sierpnia 2009 o 17:32
0
aron napisał:
A skad wiesz, ze za 20 lat nie bedzie Ukrainy w UE i ekspresowki Warszawa - Lwow co umozliwi dojazd busem z Zamoscia do Lublina w 45 minut? I po co wtedy pociag?


Hehe. Trochę się zagalopowałeś. Zgodnie z przepisami autobusy i busy nie mogą przekraczać prędkości 100km/h. Więc nie ma szans.
Avatar
aron / 18 sierpnia 2009 o 06:49
0
A skad wiesz, ze za 20 lat nie bedzie Ukrainy w UE i ekspresowki Warszawa - Lwow co umozliwi dojazd busem z Zamoscia do Lublina w 45 minut? I po co wtedy pociag?
Avatar
aron / 18 sierpnia 2009 o 06:47
0
toz ci tlumacze ze atrakcyjnosc kolei wcale by sie nie zwiekszyla, bo nikt by nie jezdzil do Lublina szynobusem kursujacym co 2 godziny skoro bus jezdzi co 15 minut. Zapoznaj sie z sytuacja na linii Lublin - Krasnik. Tam jezdza szynobusy i to nawet co godzine w szczycie ( co na linii Lublin - Zamosc jest w zasadzie niewykonalne bez duzego wydluzenia czasu jazdy) i frekwencja jest kiepsciutka - kolejarze, ich rodziny, turysci i mieszkancy wsi Lesniczowka mimo tego ze w relacji dworzec - dworzec szynobus jedzie mniej wiecej tyle co bus. Dlaczego? Bo busy kursuja co 15 minut i dowoza z centrum Lublina do centrum Krasnika plus na najwieksze osiedla w Krasniku BEZPOSREDNIO.
Dlatego hrabia ma calkowita racje w temacie szynobusow.

Oczywiscie jest jedna mozliwosc uruchomienia tych szynobusow. Idz do marszalka z wekslem in blanco ze w razie niepowodzenia pokryjesz z wlasnego majatku koszty uruchomienia tych bezsensownych szynobusow. Wtedy jestem za.
toz ci tlumacze ze atrakcyjnosc kolei wcale by sie nie zwiekszyla, bo nikt by nie jezdzil do Lublina szynobusem kursujacym co 2 godziny skoro bus jezdzi co 15 minut. Zapoznaj sie z sytuacja na linii Lublin - Krasnik. Tam jezdza szynobusy i to nawet co godzine w szczycie ( co na linii Lublin - Zamosc jest w zasadzie niewykonalne bez duzego wydluzenia czasu jazdy) i frekwencja jest kiepsciutka - kolejarze, ich rodziny, turysci i mieszkancy wsi Lesniczowka mimo tego ze w relacji dworzec - dworzec szynobus jedzie mniej wiecej tyle co bus. Dlacz... rozwiń
Avatar
z zamościa / 17 sierpnia 2009 o 23:10
0
aron napisał:
ale nawet gdyby pociąg z Lublina do Zamoscia jechał godzinę to i tak ludzie będą jeździc busami, bo nie będzie im się chciało czekac godzinę na pociąg i się przesiadac. Bus dowozi bezposrednio z os. Sloneczny Stok i Zamoyskiego oraz spod starego szpitala do centrum Lublina


I tutaj się mylisz. Już pisałem Tobie, że był projekt rewitalizacji połączeń na Zamojszczyźnie. Jednak prezydent Marcin Zamoyski nie zgłosił go do finansowania ze środków UE. Zawierał on budowę przystanku na wschód od rynku kilkaset metrów od obecnego dworca (dla niezorientowanych obecna jest w zachodniej części miasta). Ponadto zakupione zostałyby szynobusy do regularnych przyśpieszonych połączeń Zamość-Lublin.

Poprzez wybudowanie tego przystanku (koszt niecałe 1.5mln złotych), dostępność kolei i jej atrakcyjność bardzo by się zwiększyła, ale prezydent Marcin Zamoyski otwarcie powiedział, że chce wyrzucić kolej z Zamościa i cały projekt utopił. Widać ma podobne poglądy jak "aron". Smutne.


I tutaj się mylisz. Już pisałem Tobie, że był projekt rewitalizacji połączeń na Zamojszczyźnie. Jednak prezydent Marcin Zamoyski nie zgłosił go do finansowania ze środków UE. Zawierał on budowę przystanku na wschód od rynku kilkaset metrów od obecnego dworca (dla niezorientowanych obecna jest w zachodniej części miasta). Ponadto zakupione zostałyby szynobusy do regularnych przyśpieszonych połączeń Zamość-Lublin.

Poprzez wybudowanie tego przystanku (koszt niecałe 1.5mln złotych), dostępność kolei i jej ... rozwiń
Avatar
z zamościa / 17 sierpnia 2009 o 22:59
0
aron napisał:
Gdyby faktycznie pociąg z Zamoscia do Lublina jechał 45 minut to byłby to na chwilę obecną najszybszy pociąg w Polsce, szybszy niż InterCity Warszawa - Katowice i niż czeskie Pendolino. Tak że porzuc te mrzonki. Nikt ci nie zbuduje Centralnej Magistrali Kolejowej Bis do Zamoscia który nie jest przeciez nawet miastem wojewódzkim.


Aron znowu manipulujesz. Mówimy o tym co ma być za 40lat. Ale tego nie będzie, jeżeli obecnie nie zostaną przedsięwzięte odpowiednie kroki. Obecnie tj w perspektywie 2020, celem jest skrócenie czasu podróży o połowę. A wówczas prędkość średnia byłaby w okolicach 95km/h dla pociągu bezpośredniego, bez zatrzymań pośrednich. I jest to jak najbardziej realne, jednakże pod warunkiem, że odpowiednie działania zostaną już dzisiaj podjęte. Jeżeli nie, to przy istniejącej linii nie ma szans na osiągnięcie takich czasów i za 20 lat (według Master planu) nadal do Zamościa będzie się jeździło 60km/h i pokonywało aż 120km zamiast 100km.


Aron znowu manipulujesz. Mówimy o tym co ma być za 40lat. Ale tego nie będzie, jeżeli obecnie nie zostaną przedsięwzięte odpowiednie kroki. Obecnie tj w perspektywie 2020, celem jest skrócenie czasu podróży o połowę. A wówczas prędkość średnia byłaby w okolicach 95km/h dla pociągu bezpośredniego, bez zatrzymań pośrednich. I jest to jak najbardziej realne, jednakże pod warunkiem, że odpowiednie działania zostaną już dzisiaj podjęte. Jeżeli nie, to przy istniejącej linii nie ma szans na osiągnięcie takich czasów i za... rozwiń
Avatar
z zamościa / 17 sierpnia 2009 o 22:53
0
aron napisał:
Małe pieniądze w porównaniu z Igrekiem tyle że Igrek ma zapewnic połączenia do Łodzi, Wrocławia, Poznania a także Szczecina czyli razem prawie 2 mln mieszkańców. A Zamosc ma 70 tysięcy plus Tomaszów może 20 tys. plus wioski 100 tysięcy. I o czym tu mówic? Zresztą ludzie z Tomaszowa czy Tyszowiec będą woleli pojechac do Lublina bezposrednio busem niż narażac się na stresujące przesiadki w Zamosciu. na pociąg.


Ale jak już wcześniej zostało napisane linia nie ma kończyć się w Zamościu, ale być elementem połączenia ze Lwowem (np. 1435mm na całej trasie). Oczywiste jeż że dla samej Zamojszczyzny (według danych GUS Zamojszczyzna to ok 150tys.), budowa linii kolejowej na 250km/h dla ruchu mieszanego pasażersko/towarowego nie ma podstaw ekonomicznych. Natomiast jak najbardziej zasadna jest w chwili obecnej jest opisywana linia jednotorowa do Zamościa (wraz z węzłem w Zamościu). Należy jednak zwrócić uwagę, aby przy jej trasowaniu geometria była przewidziana na wyższe prędkości. Poza tym linia "prosta" zmniejsza koszty utrzymania.


Ale jak już wcześniej zostało napisane linia nie ma kończyć się w Zamościu, ale być elementem połączenia ze Lwowem (np. 1435mm na całej trasie). Oczywiste jeż że dla samej Zamojszczyzny (według danych GUS Zamojszczyzna to ok 150tys.), budowa linii kolejowej na 250km/h dla ruchu mieszanego pasażersko/towarowego nie ma podstaw ekonomicznych. Natomiast jak najbardziej zasadna jest w chwili obecnej jest opisywana linia jednotorowa do Zamościa (wraz z węzłem w Zamościu). Należy jednak zwrócić uwagę, aby przy jej trasowa... rozwiń
Avatar
aron / 17 sierpnia 2009 o 07:44
0
Gdyby faktycznie pociąg z Zamoscia do Lublina jechał 45 minut to byłby to na chwilę obecną najszybszy pociąg w Polsce, szybszy niż InterCity Warszawa - Katowice i niż czeskie Pendolino. Tak że porzuc te mrzonki. Nikt ci nie zbuduje Centralnej Magistrali Kolejowej Bis do Zamoscia który nie jest przeciez nawet miastem wojewódzkim.
Avatar
aron / 17 sierpnia 2009 o 07:40
0
Małe pieniądze w porównaniu z Igrekiem tyle że Igrek ma zapewnic połączenia do Łodzi, Wrocławia, Poznania a także Szczecina czyli razem prawie 2 mln mieszkańców. A Zamosc ma 70 tysięcy plus Tomaszów może 20 tys. plus wioski 100 tysięcy. I o czym tu mówic? Zresztą ludzie z Tomaszowa czy Tyszowiec będą woleli pojechac do Lublina bezposrednio busem niż narażac się na stresujące przesiadki w Zamosciu. na pociąg.
Avatar
robert / 3 sierpnia 2010 o 12:49
0
Szynobus do Zamościa jest zupełnie nie potrzebny.Nikt tym nie będzie jeździć.Aby ludzie zaczeli jeździć pociągami do Zamościa i z Zamościa, jest potrzebna modernnizacja tego połączenie.
Avatar
aron / 19 sierpnia 2009 o 07:29
0
Na drodze ekspresowej mogą jechac 110 km/h, ponieważ w Polsce na przekroczenie prędkosci o 10% policja macha ręką. To nie Szwecja, gdzie można przekroczyc tylko o 5%.
Avatar
busiarz / 18 sierpnia 2009 o 17:32
0
aron napisał:
A skad wiesz, ze za 20 lat nie bedzie Ukrainy w UE i ekspresowki Warszawa - Lwow co umozliwi dojazd busem z Zamoscia do Lublina w 45 minut? I po co wtedy pociag?


Hehe. Trochę się zagalopowałeś. Zgodnie z przepisami autobusy i busy nie mogą przekraczać prędkości 100km/h. Więc nie ma szans.
Avatar
aron / 18 sierpnia 2009 o 06:49
0
A skad wiesz, ze za 20 lat nie bedzie Ukrainy w UE i ekspresowki Warszawa - Lwow co umozliwi dojazd busem z Zamoscia do Lublina w 45 minut? I po co wtedy pociag?
Avatar
aron / 18 sierpnia 2009 o 06:47
0
toz ci tlumacze ze atrakcyjnosc kolei wcale by sie nie zwiekszyla, bo nikt by nie jezdzil do Lublina szynobusem kursujacym co 2 godziny skoro bus jezdzi co 15 minut. Zapoznaj sie z sytuacja na linii Lublin - Krasnik. Tam jezdza szynobusy i to nawet co godzine w szczycie ( co na linii Lublin - Zamosc jest w zasadzie niewykonalne bez duzego wydluzenia czasu jazdy) i frekwencja jest kiepsciutka - kolejarze, ich rodziny, turysci i mieszkancy wsi Lesniczowka mimo tego ze w relacji dworzec - dworzec szynobus jedzie mniej wiecej tyle co bus. Dlaczego? Bo busy kursuja co 15 minut i dowoza z centrum Lublina do centrum Krasnika plus na najwieksze osiedla w Krasniku BEZPOSREDNIO.
Dlatego hrabia ma calkowita racje w temacie szynobusow.

Oczywiscie jest jedna mozliwosc uruchomienia tych szynobusow. Idz do marszalka z wekslem in blanco ze w razie niepowodzenia pokryjesz z wlasnego majatku koszty uruchomienia tych bezsensownych szynobusow. Wtedy jestem za.
toz ci tlumacze ze atrakcyjnosc kolei wcale by sie nie zwiekszyla, bo nikt by nie jezdzil do Lublina szynobusem kursujacym co 2 godziny skoro bus jezdzi co 15 minut. Zapoznaj sie z sytuacja na linii Lublin - Krasnik. Tam jezdza szynobusy i to nawet co godzine w szczycie ( co na linii Lublin - Zamosc jest w zasadzie niewykonalne bez duzego wydluzenia czasu jazdy) i frekwencja jest kiepsciutka - kolejarze, ich rodziny, turysci i mieszkancy wsi Lesniczowka mimo tego ze w relacji dworzec - dworzec szynobus jedzie mniej wiecej tyle co bus. Dlacz... rozwiń
Avatar
z zamościa / 17 sierpnia 2009 o 23:10
0
aron napisał:
ale nawet gdyby pociąg z Lublina do Zamoscia jechał godzinę to i tak ludzie będą jeździc busami, bo nie będzie im się chciało czekac godzinę na pociąg i się przesiadac. Bus dowozi bezposrednio z os. Sloneczny Stok i Zamoyskiego oraz spod starego szpitala do centrum Lublina


I tutaj się mylisz. Już pisałem Tobie, że był projekt rewitalizacji połączeń na Zamojszczyźnie. Jednak prezydent Marcin Zamoyski nie zgłosił go do finansowania ze środków UE. Zawierał on budowę przystanku na wschód od rynku kilkaset metrów od obecnego dworca (dla niezorientowanych obecna jest w zachodniej części miasta). Ponadto zakupione zostałyby szynobusy do regularnych przyśpieszonych połączeń Zamość-Lublin.

Poprzez wybudowanie tego przystanku (koszt niecałe 1.5mln złotych), dostępność kolei i jej atrakcyjność bardzo by się zwiększyła, ale prezydent Marcin Zamoyski otwarcie powiedział, że chce wyrzucić kolej z Zamościa i cały projekt utopił. Widać ma podobne poglądy jak "aron". Smutne.


I tutaj się mylisz. Już pisałem Tobie, że był projekt rewitalizacji połączeń na Zamojszczyźnie. Jednak prezydent Marcin Zamoyski nie zgłosił go do finansowania ze środków UE. Zawierał on budowę przystanku na wschód od rynku kilkaset metrów od obecnego dworca (dla niezorientowanych obecna jest w zachodniej części miasta). Ponadto zakupione zostałyby szynobusy do regularnych przyśpieszonych połączeń Zamość-Lublin.

Poprzez wybudowanie tego przystanku (koszt niecałe 1.5mln złotych), dostępność kolei i jej ... rozwiń
Avatar
z zamościa / 17 sierpnia 2009 o 22:59
0
aron napisał:
Gdyby faktycznie pociąg z Zamoscia do Lublina jechał 45 minut to byłby to na chwilę obecną najszybszy pociąg w Polsce, szybszy niż InterCity Warszawa - Katowice i niż czeskie Pendolino. Tak że porzuc te mrzonki. Nikt ci nie zbuduje Centralnej Magistrali Kolejowej Bis do Zamoscia który nie jest przeciez nawet miastem wojewódzkim.


Aron znowu manipulujesz. Mówimy o tym co ma być za 40lat. Ale tego nie będzie, jeżeli obecnie nie zostaną przedsięwzięte odpowiednie kroki. Obecnie tj w perspektywie 2020, celem jest skrócenie czasu podróży o połowę. A wówczas prędkość średnia byłaby w okolicach 95km/h dla pociągu bezpośredniego, bez zatrzymań pośrednich. I jest to jak najbardziej realne, jednakże pod warunkiem, że odpowiednie działania zostaną już dzisiaj podjęte. Jeżeli nie, to przy istniejącej linii nie ma szans na osiągnięcie takich czasów i za 20 lat (według Master planu) nadal do Zamościa będzie się jeździło 60km/h i pokonywało aż 120km zamiast 100km.


Aron znowu manipulujesz. Mówimy o tym co ma być za 40lat. Ale tego nie będzie, jeżeli obecnie nie zostaną przedsięwzięte odpowiednie kroki. Obecnie tj w perspektywie 2020, celem jest skrócenie czasu podróży o połowę. A wówczas prędkość średnia byłaby w okolicach 95km/h dla pociągu bezpośredniego, bez zatrzymań pośrednich. I jest to jak najbardziej realne, jednakże pod warunkiem, że odpowiednie działania zostaną już dzisiaj podjęte. Jeżeli nie, to przy istniejącej linii nie ma szans na osiągnięcie takich czasów i za... rozwiń
Avatar
z zamościa / 17 sierpnia 2009 o 22:53
0
aron napisał:
Małe pieniądze w porównaniu z Igrekiem tyle że Igrek ma zapewnic połączenia do Łodzi, Wrocławia, Poznania a także Szczecina czyli razem prawie 2 mln mieszkańców. A Zamosc ma 70 tysięcy plus Tomaszów może 20 tys. plus wioski 100 tysięcy. I o czym tu mówic? Zresztą ludzie z Tomaszowa czy Tyszowiec będą woleli pojechac do Lublina bezposrednio busem niż narażac się na stresujące przesiadki w Zamosciu. na pociąg.


Ale jak już wcześniej zostało napisane linia nie ma kończyć się w Zamościu, ale być elementem połączenia ze Lwowem (np. 1435mm na całej trasie). Oczywiste jeż że dla samej Zamojszczyzny (według danych GUS Zamojszczyzna to ok 150tys.), budowa linii kolejowej na 250km/h dla ruchu mieszanego pasażersko/towarowego nie ma podstaw ekonomicznych. Natomiast jak najbardziej zasadna jest w chwili obecnej jest opisywana linia jednotorowa do Zamościa (wraz z węzłem w Zamościu). Należy jednak zwrócić uwagę, aby przy jej trasowaniu geometria była przewidziana na wyższe prędkości. Poza tym linia "prosta" zmniejsza koszty utrzymania.


Ale jak już wcześniej zostało napisane linia nie ma kończyć się w Zamościu, ale być elementem połączenia ze Lwowem (np. 1435mm na całej trasie). Oczywiste jeż że dla samej Zamojszczyzny (według danych GUS Zamojszczyzna to ok 150tys.), budowa linii kolejowej na 250km/h dla ruchu mieszanego pasażersko/towarowego nie ma podstaw ekonomicznych. Natomiast jak najbardziej zasadna jest w chwili obecnej jest opisywana linia jednotorowa do Zamościa (wraz z węzłem w Zamościu). Należy jednak zwrócić uwagę, aby przy jej trasowa... rozwiń
Avatar
aron / 17 sierpnia 2009 o 07:44
0
Gdyby faktycznie pociąg z Zamoscia do Lublina jechał 45 minut to byłby to na chwilę obecną najszybszy pociąg w Polsce, szybszy niż InterCity Warszawa - Katowice i niż czeskie Pendolino. Tak że porzuc te mrzonki. Nikt ci nie zbuduje Centralnej Magistrali Kolejowej Bis do Zamoscia który nie jest przeciez nawet miastem wojewódzkim.
Avatar
aron / 17 sierpnia 2009 o 07:40
0
Małe pieniądze w porównaniu z Igrekiem tyle że Igrek ma zapewnic połączenia do Łodzi, Wrocławia, Poznania a także Szczecina czyli razem prawie 2 mln mieszkańców. A Zamosc ma 70 tysięcy plus Tomaszów może 20 tys. plus wioski 100 tysięcy. I o czym tu mówic? Zresztą ludzie z Tomaszowa czy Tyszowiec będą woleli pojechac do Lublina bezposrednio busem niż narażac się na stresujące przesiadki w Zamosciu. na pociąg.
Zobacz wszystkie komentarze 40

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał 0 0

55-latka z Lublina okradała pasażerów komunikacji miejskiej. Jej łupem padły dokumenty, karty bankomatowe, pieniądze i telefon. Kobieta została zatrzymana przez policjantów.

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie 0 1

Gmina Wyznaniowa Żydowska dalej walczy o zwrot kamienicy przy placu Wolności w Białej Podlaskiej. Wniosła teraz skargę kasacyjną od wyroku Sądu Apelacyjnego w Lublinie.

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie
film

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie 0 2

Do tragicznego w skutkach zdarzenia drogowego doszło dziś przed południem na wysokości Galerii Tarnovia.

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ 12 0

Solidną zaliczkę z Kielc przywieźli piłkarze Górnika Łęczna. Zielono-czarni pokonali w pierwszym meczu barażowym o awans do Centralnej Ligi Juniorów U-15 Orlęta 4:1. Rewanż zostanie rozegrany w najbliższą niedzielę o godz. 13

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie 19 5

– Nie chciałam go zabić, tylko broniłam córkę przed zgwałceniem – tłumaczyła przed sądem Salomea Ż. Kobieta odpowiada za usiłowanie zabójstwa swojego partnera. Z akt sprawy wynika, że Andrzej C. od dawna napastował jej dorosłą córkę.

Jest termin pierwszej sesji Rady Miasta Lublin i ślubowania prezydenta

Jest termin pierwszej sesji Rady Miasta Lublin i ślubowania prezydenta 0 5

Na 22 listopada zwołane zostało pierwsze posiedzenie Rady Miasta nowej kadencji. Termin wyznaczył komisarz wyborczy.

Ustępujący burmistrz Bełżyc: Nikogo do żadnej rewolty nie będę namawiać

Ustępujący burmistrz Bełżyc: Nikogo do żadnej rewolty nie będę namawiać 0 1

Rozmowa z Ryszardem Górą (PSL), ustępującym burmistrzem Bełżyc.

Biała Podlaska: Szpital zaświeci na fioletowo

Biała Podlaska: Szpital zaświeci na fioletowo 15 1

Szpital w Białej Podlaskiej włączy się w obchody Światowego Dnia Wcześniaka, które przypadają w sobotę.

Staranował zaparkowane auto i uciekł, bo bał się „konsekwencji”

Staranował zaparkowane auto i uciekł, bo bał się „konsekwencji” 0 0

Prowadził samochód pod wpływem alkoholu, staranował zaparkowane auto, a potem zbiegł z miejsca stłuczki. 26-latek z Łukowa może trafić za to nawet za kratki.

Sylwester 2018/2019. Sprawdź co będzie modne: ubranie, makijaż, fryzura, dodatki

Sylwester 2018/2019. Sprawdź co będzie modne: ubranie, makijaż, fryzura, dodatki 0 0

Rozmowa z Katarzyną Kolasą – lubelską stylistką, doradcą wizerunku, personal shopper. Pani Katarzyna prowadzi szkolenia na terenie województwa lubelskiego i mazowieckiego.

Podawał się za policjanta, wyłudził ogromną sumę pieniędzy od mieszkańca Lublina

Podawał się za policjanta, wyłudził ogromną sumę pieniędzy od mieszkańca Lublina 9 9

Są kolejne zarzuty w śledztwie, dotyczącym oszustw na „policjanta”. 44-letni Krzysztof W. wyłudził od mieszkańca Lublina ponad 400 tys. zł. Przekonał go, by przekazał mu gotówkę i hasła do kont bankowych.

Włodawa coraz mniej zielona. "Wnioskowali o to sami mieszkańcy"

Włodawa coraz mniej zielona. "Wnioskowali o to sami mieszkańcy" 0 4

Mieszkańcy miasta, którzy sprzeciwiają się bezmyślnemu przycinaniu drzew, obawiają się, że drogowcy i władze spółdzielni mieszkaniowej unikną kar.

Ola Ciupa: Chciałabym spędzić Boże Narodzenie i sylwestra na Dominikanie
film

Ola Ciupa: Chciałabym spędzić Boże Narodzenie i sylwestra na Dominikanie 0 1

Modelka przyznaje, że chce już odpocząć od pracy, od miejsc, które ją na co dzień otaczają, i zachłysnąć się czymś zupełnie nowym. Nie może się więc doczekać, kiedy wreszcie spakuje walizki i wyjedzie na upragniony urlop. W grudniu modelka planuje polecieć na Dominikanę.

Lekarze z województwa lubelskiego zarobią więcej. Musieli jednak spełnić jeden warunek

Lekarze z województwa lubelskiego zarobią więcej. Musieli jednak spełnić jeden warunek 6 6

Ponad 1450 lekarzy specjalistów z województwa lubelskiego zadeklarowało pracę tylko w jednym szpitalu w zamian za wynagrodzenie w wysokości 6750 zł brutto. Stwarza to problem dla mniejszych szpitali, które ze względu na braki kadrowe korzystały ze wsparcia medyków z innych ośrodków.

Pogranicznicy zatrzymali duży przemyt nielegalnych papierosów

Pogranicznicy zatrzymali duży przemyt nielegalnych papierosów 0 4

Nielegalne papierosy o wartości niemal 600 tysięcy złotych skonfiskowali funkcjonariusze Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej i Krajowej Administracji Skarbowej. Zatrzymali towar na przejściu granicznym z Białorusią w Terespolu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.