Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

23 grudnia 2009 r.
12:31
Edytuj ten wpis

Skazani na święta, czyli jak wygląda Boże Narodzenie w więzieniu

0 14 A A

Uczestniczyli w rekolekcjach, przystąpili do spowiedzi i czekają na Boże Narodzenie. Najgorzej mają ci, którzy po raz pierwszy spędzą święta z dala od najbliższych. Mowa o osadzonych w zakładach karnych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W zamojskim więzieniu rekolekcje poprzedziło uroczyste bierzmowanie z udziałem ordynariusza diecezji zamojsko-lubaczowskiej ks. bpa Wacława Depo oraz ks. prałata Pawła Wojtasa, naczelnego kapelana więziennictwa.

Do sakramentu przystąpiło 11 skazanych zarówno z oddziału zewnętrznego przy ul. Hrubieszowskiej, jak i zakładu przy ul. Okrzei. Jeden z nich przyjął wcześniej chrzest.

Same rekolekcje przeprowadził ks. Tomasz Źwiernik, kapelan zamojskiego więzienia. Skazani chętnie przystępowali do spowiedzi.

Dzisiaj zaplanowano spotkanie opłatkowe i kolację wigilijną. W menu znajdzie się smażony dorsz, śledź w oleju z cebulką oraz barszcz czerwony z uszkami.

– W dni świąteczne w jadłospisie przewidziano m.in. wędliny, pieczone udka z kurczaka oraz kotlet mielony – zdradza por. Tomasz Buczek, rzecznik prasowy Zakładu Karnego w Zamościu. – Zgodnie z przepisami normy żywnościowe zostały zwiększone o 30 proc.

Przed świętami do więzienia przychodzi więcej listów i paczek, w których dominują wędliny, kawa, herbata, ciasta i słodycze. Nie można wysyłać cytrusów, orzechów włoskich, konserw w puszkach, zupek chińskich, a także jaj, bo w przeszłości zdarzały się przypadki, że w pomarańcze wstrzykiwany był spirytus, zaś w sklejonych skorupkach nie było orzechów tylko amfetamina.

Wszystkie przychodzące paczki poddawane są kontroli. Służy do tego rentgenowskie urządzenie do prześwietlania bagażu, podobnego do tych, które wykorzystywane są na lotniskach.

Funkcjonariusze sprawdzają, czy między przysmakami nie zawieruszył się brzeszczot, telefon komórkowy albo nóż.

Niektórym osadzonym uda się spędzić Boże Narodzenie w rodzinnym gronie.

– Na przepustki wyjdą skazani wyróżniający się wzorowym zachowaniem, którzy pracują na zewnątrz zakładu i trafili tu za lżejsze przewinienia – informuje Janusz Krotkiewicz, zastępca dyrektora Zakładu Karnego w Hrubieszowie. – Z takiej nagrody skorzysta u nas około 60 osób.

Ale nie wszystkim skazanym spieszno do domu. – Gdy trafiłem za kratki, rodzina zerwała ze mną kontakt, dlatego nie ma do kogo wracać – powiedział nam jeden ze skazanych.

W hrubieszowskim więzieniu przy ul. Nowej choinki stoją w każdym oddziale mieszkalnym.

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
marysia / 27 grudnia 2011 o 22:24
0
[quote name='marta' timestamp='1293468688' post='412023']
TO JEŚTEŚ POje***A I GÓWNO WIESZ O ŻYCIU, TYPOWA SPOŁECZNIARA!!!
[/quote]

zal mi Cie dziewczyno, zycze Ci z calego serca bys tego posmakowala, nigdy tam nie bylam, ale wiem jak tam jest!
powodzenia i samych przykrosci!
Avatar
marta / 27 grudnia 2010 o 17:51
0
[quote name='kokonik' timestamp='1261650402' post='210348']
Ale to, że siedzą przez 23 godz. w celi i mają godzinę tylko na spacerniku to wiesz ale mało mnie rusza. Nikt ich tam nie wysyłał. To jest kara a nie wczasy pod gruszą ! Piszesz, że z daleka od rodziny, dzieci itd. przecież ma 2 godz. widzenia w miesiącu.
Oczywiście, że się nie zgadzam na utrzymywanie bandziorów z publicznych pieniędzy i nie chcę aby żyli koło mnie. Niech ich utrzymują rodziny. Leżeć do góry dupą, dostawać szame 3 razy dziennie i nic nie robić tylko szkiełko oglądać to myślę, że jest aż tak ciężko.
Nie współczuję ludziom, którzy siedzą za głowy, gwałty, pedofilię, rozboje, kradzieże, narkotyki.
Szkoda mi tylko tych skazanych, którzy siedzą w kryminale nie celowo z własnej winy.
[/quote]


TO JEŚTEŚ POje***A I GÓWNO WIESZ O ŻYCIU, TYPOWA SPOŁECZNIARA!!!
[quote name='kokonik' timestamp='1261650402' post='210348']
Ale to, że siedzą przez 23 godz. w celi i mają godzinę tylko na spacerniku to wiesz ale mało mnie rusza. Nikt ich tam nie wysyłał. To jest kara a nie wczasy pod gruszą ! Piszesz, że z daleka od rodziny, dzieci itd. przecież ma 2 godz. widzenia w miesiącu.
Oczywiście, że się nie zgadzam na utrzymywanie bandziorów z publicznych pieniędzy i nie chcę aby żyli koło mnie. Niech ich utrzymują rodziny. Leżeć do góry dupą, dostawać szame 3 razy dzien... rozwiń
Avatar
Anna / 23 grudnia 2010 o 15:09
0
[quote name='ja' timestamp='1261948962' post='210932']
a ja byłam...spedzałam tam wigilie (i to nie jako skazana-ale przede wszystkim "dla" skazanych) i to niejednokrotnie...to nie hotel...zwlaszcza w takim czasie...owszem-nie sa aniołkami - i za niewinnosc nie siedza... ale przede wszystkim są ludzmi-takimi jak Ty...i Ty tez...a świeta nie są czasem komercyjnego dziadka mroza czy choinki...zastawionych stołów i przentów...
a jesli tak myślicie to...chyba nie odnaleźliście jeszcze istoty świąt Bożego Narodzenia w swoim życiu...wszystko przeliczacie tylko na pieniadze...-strasznie to smutne...
więzienie jest swego rodzaju walka...a większosc z nas w zyciu walczy-na różnej płaszczyźnie...
poza tym moznaby tu walnac cały szeroki wywód na temat winy...ajjj
na kolejne dni tego i nowego roku zycze wszystkim duuuzo miłosci i pokory...a i czasem "pomyślunku" żeby-zanim sie kogos oceni i "rzuci w nim kamieniem"-zacząc od samego siebie...
[/quote]
[quote name='ja' timestamp='1261948962' post='210932']
a ja byłam...spedzałam tam wigilie (i to nie jako skazana-ale przede wszystkim "dla" skazanych) i to niejednokrotnie...to nie hotel...zwlaszcza w takim czasie...owszem-nie sa aniołkami - i za niewinnosc nie siedza... ale przede wszystkim są ludzmi-takimi jak Ty...i Ty tez...a świeta nie są czasem komercyjnego dziadka mroza czy choinki...zastawionych stołów i przentów...
a jesli tak myślicie to...chyba nie odnaleźliście jeszcze istoty świąt Bo... rozwiń
Avatar
ja / 27 grudnia 2009 o 22:22
0
a ja byłam...spedzałam tam wigilie (i to nie jako skazana-ale przede wszystkim "dla" skazanych) i to niejednokrotnie...to nie hotel...zwlaszcza w takim czasie...owszem-nie sa aniołkami - i za niewinnosc nie siedza... ale przede wszystkim są ludzmi-takimi jak Ty...i Ty tez...a świeta nie są czasem komercyjnego dziadka mroza czy choinki...zastawionych stołów i przentów...
a jesli tak myślicie to...chyba nie odnaleźliście jeszcze istoty świąt Bożego Narodzenia w swoim życiu...wszystko przeliczacie tylko na pieniadze...-strasznie to smutne...
więzienie jest swego rodzaju walka...a większosc z nas w zyciu walczy-na różnej płaszczyźnie...
poza tym moznaby tu walnac cały szeroki wywód na temat winy...ajjj
na kolejne dni tego i nowego roku zycze wszystkim duuuzo miłosci i pokory...a i czasem "pomyślunku" żeby-zanim sie kogos oceni i "rzuci w nim kamieniem"-zacząc od samego siebie...
a ja byłam...spedzałam tam wigilie (i to nie jako skazana-ale przede wszystkim "dla" skazanych) i to niejednokrotnie...to nie hotel...zwlaszcza w takim czasie...owszem-nie sa aniołkami - i za niewinnosc nie siedza... ale przede wszystkim są ludzmi-takimi jak Ty...i Ty tez...a świeta nie są czasem komercyjnego dziadka mroza czy choinki...zastawionych stołów i przentów...
a jesli tak myślicie to...chyba nie odnaleźliście jeszcze istoty świąt Bożego Narodzenia w swoim życiu...wszystko przeliczacie tylko na pieniadze...-strasznie... rozwiń
Avatar
Magda_23 / 27 grudnia 2009 o 13:50
0
Nie nie byłam w więzieniu ale i tak mają tam luksusy w przeciwieństwie do biednych ludzi w kraju! A poza tym za niewinność do więzienia się nie idzie!
Avatar
tuja / 24 grudnia 2009 o 15:08
0
Magda_23 napisał:
Zgadzam się! Na miano człowieka trzeba sobie zasłużyć a oni w więzieniu maja lepiej niż nie jedna biedna rodzina która nie ma czasami co włożyć do garnka!

Rozumiem Magdo że byłaś w więzieniu?
Założe się że widziałaś je w tv, ale niestety realne więzienie ma mało wspólnego z tym z Prison Break
Avatar
Magda_23 / 24 grudnia 2009 o 14:47
0
Zgadzam się! Na miano człowieka trzeba sobie zasłużyć a oni w więzieniu maja lepiej niż nie jedna biedna rodzina która nie ma czasami co włożyć do garnka!
Avatar
dami / 24 grudnia 2009 o 12:19
0
A co oni tam idą do hotelu na wypoczynek. Człowieku puknij się w gowe co Ty wipisujesz! Kara to ma byc kara a nie żarcie jak z restauracji, siłownie tv i h.... wie co jeszcze! Takich to tylko do kamieniołomów powysyłac i niech zarabiają na ubogich ludzi! chwast jakis zamorduje niewinnych ludzi zadźga czy pobije a my jeszcze mamy utrzymywac to coś. To nie jest człowiek a bestia, na miano cżłowieka trzeba sobie zasłużyc! Ale nasz kraj jest chory i więźniom zamiast kare propagowac to oni luksusy i rozrywki wymyślaja!
Avatar
kokonik / 24 grudnia 2009 o 11:26
0
Ale to, że siedzą przez 23 godz. w celi i mają godzinę tylko na spacerniku to wiesz ale mało mnie rusza. Nikt ich tam nie wysyłał. To jest kara a nie wczasy pod gruszą ! Piszesz, że z daleka od rodziny, dzieci itd. przecież ma 2 godz. widzenia w miesiącu.
Oczywiście, że się nie zgadzam na utrzymywanie bandziorów z publicznych pieniędzy i nie chcę aby żyli koło mnie. Niech ich utrzymują rodziny. Leżeć do góry dupą, dostawać szame 3 razy dziennie i nic nie robić tylko szkiełko oglądać to myślę, że jest aż tak ciężko.
Nie współczuję ludziom, którzy siedzą za głowy, gwałty, pedofilię, rozboje, kradzieże, narkotyki.
Szkoda mi tylko tych skazanych, którzy siedzą w kryminale nie celowo z własnej winy.
Ale to, że siedzą przez 23 godz. w celi i mają godzinę tylko na spacerniku to wiesz ale mało mnie rusza. Nikt ich tam nie wysyłał. To jest kara a nie wczasy pod gruszą ! Piszesz, że z daleka od rodziny, dzieci itd. przecież ma 2 godz. widzenia w miesiącu.
Oczywiście, że się nie zgadzam na utrzymywanie bandziorów z publicznych pieniędzy i nie chcę aby żyli koło mnie. Niech ich utrzymują rodziny. Leżeć do góry dupą, dostawać szame 3 razy dziennie i nic nie robić tylko szkiełko oglądać to myślę, że jest aż tak ciężko.
Nie wsp... rozwiń
Avatar
taki ktos... / 24 grudnia 2009 o 11:15
0
Byłeś kiedyś w zakładzie karnym?? chyba nie, nie widziałeś jak to wygląda od środka, więc się nie wypowiadaj, wytrzymasz 23 godziny w pomieszczeniu 2*2, i godzinę spaceru tam i z powrotem?? z daleka od bliskich, od dzieci, zony?? to tez jest człowiek i możesz nie akceptować jego zachowania, tego co zrobił, ale szanuj go jako człowieka...nie pochwalasz zakładów karnych utrzymywanych z naszych podatków, ale nie chcesz jednocześnie aby "kryminalista" żył gdzieś obok Ciebie?? no widzisz... nie umożliwiasz mu powrotu do społeczeństwa takim myśleniem... Wesołych Świąt wszystkim ludziom, niezależnie gdzie i jak je spędza.
Byłeś kiedyś w zakładzie karnym?? chyba nie, nie widziałeś jak to wygląda od środka, więc się nie wypowiadaj, wytrzymasz 23 godziny w pomieszczeniu 2*2, i godzinę spaceru tam i z powrotem?? z daleka od bliskich, od dzieci, zony?? to tez jest człowiek i możesz nie akceptować jego zachowania, tego co zrobił, ale szanuj go jako człowieka...nie pochwalasz zakładów karnych utrzymywanych z naszych podatków, ale nie chcesz jednocześnie aby "kryminalista" żył gdzieś obok Ciebie?? no widzisz... nie umożliwiasz mu powrotu do społeczeństwa ta... rozwiń
Avatar
marysia / 27 grudnia 2011 o 22:24
0
[quote name='marta' timestamp='1293468688' post='412023']
TO JEŚTEŚ POje***A I GÓWNO WIESZ O ŻYCIU, TYPOWA SPOŁECZNIARA!!!
[/quote]

zal mi Cie dziewczyno, zycze Ci z calego serca bys tego posmakowala, nigdy tam nie bylam, ale wiem jak tam jest!
powodzenia i samych przykrosci!
Avatar
marta / 27 grudnia 2010 o 17:51
0
[quote name='kokonik' timestamp='1261650402' post='210348']
Ale to, że siedzą przez 23 godz. w celi i mają godzinę tylko na spacerniku to wiesz ale mało mnie rusza. Nikt ich tam nie wysyłał. To jest kara a nie wczasy pod gruszą ! Piszesz, że z daleka od rodziny, dzieci itd. przecież ma 2 godz. widzenia w miesiącu.
Oczywiście, że się nie zgadzam na utrzymywanie bandziorów z publicznych pieniędzy i nie chcę aby żyli koło mnie. Niech ich utrzymują rodziny. Leżeć do góry dupą, dostawać szame 3 razy dziennie i nic nie robić tylko szkiełko oglądać to myślę, że jest aż tak ciężko.
Nie współczuję ludziom, którzy siedzą za głowy, gwałty, pedofilię, rozboje, kradzieże, narkotyki.
Szkoda mi tylko tych skazanych, którzy siedzą w kryminale nie celowo z własnej winy.
[/quote]


TO JEŚTEŚ POje***A I GÓWNO WIESZ O ŻYCIU, TYPOWA SPOŁECZNIARA!!!
[quote name='kokonik' timestamp='1261650402' post='210348']
Ale to, że siedzą przez 23 godz. w celi i mają godzinę tylko na spacerniku to wiesz ale mało mnie rusza. Nikt ich tam nie wysyłał. To jest kara a nie wczasy pod gruszą ! Piszesz, że z daleka od rodziny, dzieci itd. przecież ma 2 godz. widzenia w miesiącu.
Oczywiście, że się nie zgadzam na utrzymywanie bandziorów z publicznych pieniędzy i nie chcę aby żyli koło mnie. Niech ich utrzymują rodziny. Leżeć do góry dupą, dostawać szame 3 razy dzien... rozwiń
Avatar
Anna / 23 grudnia 2010 o 15:09
0
[quote name='ja' timestamp='1261948962' post='210932']
a ja byłam...spedzałam tam wigilie (i to nie jako skazana-ale przede wszystkim "dla" skazanych) i to niejednokrotnie...to nie hotel...zwlaszcza w takim czasie...owszem-nie sa aniołkami - i za niewinnosc nie siedza... ale przede wszystkim są ludzmi-takimi jak Ty...i Ty tez...a świeta nie są czasem komercyjnego dziadka mroza czy choinki...zastawionych stołów i przentów...
a jesli tak myślicie to...chyba nie odnaleźliście jeszcze istoty świąt Bożego Narodzenia w swoim życiu...wszystko przeliczacie tylko na pieniadze...-strasznie to smutne...
więzienie jest swego rodzaju walka...a większosc z nas w zyciu walczy-na różnej płaszczyźnie...
poza tym moznaby tu walnac cały szeroki wywód na temat winy...ajjj
na kolejne dni tego i nowego roku zycze wszystkim duuuzo miłosci i pokory...a i czasem "pomyślunku" żeby-zanim sie kogos oceni i "rzuci w nim kamieniem"-zacząc od samego siebie...
[/quote]
[quote name='ja' timestamp='1261948962' post='210932']
a ja byłam...spedzałam tam wigilie (i to nie jako skazana-ale przede wszystkim "dla" skazanych) i to niejednokrotnie...to nie hotel...zwlaszcza w takim czasie...owszem-nie sa aniołkami - i za niewinnosc nie siedza... ale przede wszystkim są ludzmi-takimi jak Ty...i Ty tez...a świeta nie są czasem komercyjnego dziadka mroza czy choinki...zastawionych stołów i przentów...
a jesli tak myślicie to...chyba nie odnaleźliście jeszcze istoty świąt Bo... rozwiń
Avatar
ja / 27 grudnia 2009 o 22:22
0
a ja byłam...spedzałam tam wigilie (i to nie jako skazana-ale przede wszystkim "dla" skazanych) i to niejednokrotnie...to nie hotel...zwlaszcza w takim czasie...owszem-nie sa aniołkami - i za niewinnosc nie siedza... ale przede wszystkim są ludzmi-takimi jak Ty...i Ty tez...a świeta nie są czasem komercyjnego dziadka mroza czy choinki...zastawionych stołów i przentów...
a jesli tak myślicie to...chyba nie odnaleźliście jeszcze istoty świąt Bożego Narodzenia w swoim życiu...wszystko przeliczacie tylko na pieniadze...-strasznie to smutne...
więzienie jest swego rodzaju walka...a większosc z nas w zyciu walczy-na różnej płaszczyźnie...
poza tym moznaby tu walnac cały szeroki wywód na temat winy...ajjj
na kolejne dni tego i nowego roku zycze wszystkim duuuzo miłosci i pokory...a i czasem "pomyślunku" żeby-zanim sie kogos oceni i "rzuci w nim kamieniem"-zacząc od samego siebie...
a ja byłam...spedzałam tam wigilie (i to nie jako skazana-ale przede wszystkim "dla" skazanych) i to niejednokrotnie...to nie hotel...zwlaszcza w takim czasie...owszem-nie sa aniołkami - i za niewinnosc nie siedza... ale przede wszystkim są ludzmi-takimi jak Ty...i Ty tez...a świeta nie są czasem komercyjnego dziadka mroza czy choinki...zastawionych stołów i przentów...
a jesli tak myślicie to...chyba nie odnaleźliście jeszcze istoty świąt Bożego Narodzenia w swoim życiu...wszystko przeliczacie tylko na pieniadze...-strasznie... rozwiń
Avatar
Magda_23 / 27 grudnia 2009 o 13:50
0
Nie nie byłam w więzieniu ale i tak mają tam luksusy w przeciwieństwie do biednych ludzi w kraju! A poza tym za niewinność do więzienia się nie idzie!
Avatar
tuja / 24 grudnia 2009 o 15:08
0
Magda_23 napisał:
Zgadzam się! Na miano człowieka trzeba sobie zasłużyć a oni w więzieniu maja lepiej niż nie jedna biedna rodzina która nie ma czasami co włożyć do garnka!

Rozumiem Magdo że byłaś w więzieniu?
Założe się że widziałaś je w tv, ale niestety realne więzienie ma mało wspólnego z tym z Prison Break
Avatar
Magda_23 / 24 grudnia 2009 o 14:47
0
Zgadzam się! Na miano człowieka trzeba sobie zasłużyć a oni w więzieniu maja lepiej niż nie jedna biedna rodzina która nie ma czasami co włożyć do garnka!
Avatar
dami / 24 grudnia 2009 o 12:19
0
A co oni tam idą do hotelu na wypoczynek. Człowieku puknij się w gowe co Ty wipisujesz! Kara to ma byc kara a nie żarcie jak z restauracji, siłownie tv i h.... wie co jeszcze! Takich to tylko do kamieniołomów powysyłac i niech zarabiają na ubogich ludzi! chwast jakis zamorduje niewinnych ludzi zadźga czy pobije a my jeszcze mamy utrzymywac to coś. To nie jest człowiek a bestia, na miano cżłowieka trzeba sobie zasłużyc! Ale nasz kraj jest chory i więźniom zamiast kare propagowac to oni luksusy i rozrywki wymyślaja!
Avatar
kokonik / 24 grudnia 2009 o 11:26
0
Ale to, że siedzą przez 23 godz. w celi i mają godzinę tylko na spacerniku to wiesz ale mało mnie rusza. Nikt ich tam nie wysyłał. To jest kara a nie wczasy pod gruszą ! Piszesz, że z daleka od rodziny, dzieci itd. przecież ma 2 godz. widzenia w miesiącu.
Oczywiście, że się nie zgadzam na utrzymywanie bandziorów z publicznych pieniędzy i nie chcę aby żyli koło mnie. Niech ich utrzymują rodziny. Leżeć do góry dupą, dostawać szame 3 razy dziennie i nic nie robić tylko szkiełko oglądać to myślę, że jest aż tak ciężko.
Nie współczuję ludziom, którzy siedzą za głowy, gwałty, pedofilię, rozboje, kradzieże, narkotyki.
Szkoda mi tylko tych skazanych, którzy siedzą w kryminale nie celowo z własnej winy.
Ale to, że siedzą przez 23 godz. w celi i mają godzinę tylko na spacerniku to wiesz ale mało mnie rusza. Nikt ich tam nie wysyłał. To jest kara a nie wczasy pod gruszą ! Piszesz, że z daleka od rodziny, dzieci itd. przecież ma 2 godz. widzenia w miesiącu.
Oczywiście, że się nie zgadzam na utrzymywanie bandziorów z publicznych pieniędzy i nie chcę aby żyli koło mnie. Niech ich utrzymują rodziny. Leżeć do góry dupą, dostawać szame 3 razy dziennie i nic nie robić tylko szkiełko oglądać to myślę, że jest aż tak ciężko.
Nie wsp... rozwiń
Avatar
taki ktos... / 24 grudnia 2009 o 11:15
0
Byłeś kiedyś w zakładzie karnym?? chyba nie, nie widziałeś jak to wygląda od środka, więc się nie wypowiadaj, wytrzymasz 23 godziny w pomieszczeniu 2*2, i godzinę spaceru tam i z powrotem?? z daleka od bliskich, od dzieci, zony?? to tez jest człowiek i możesz nie akceptować jego zachowania, tego co zrobił, ale szanuj go jako człowieka...nie pochwalasz zakładów karnych utrzymywanych z naszych podatków, ale nie chcesz jednocześnie aby "kryminalista" żył gdzieś obok Ciebie?? no widzisz... nie umożliwiasz mu powrotu do społeczeństwa takim myśleniem... Wesołych Świąt wszystkim ludziom, niezależnie gdzie i jak je spędza.
Byłeś kiedyś w zakładzie karnym?? chyba nie, nie widziałeś jak to wygląda od środka, więc się nie wypowiadaj, wytrzymasz 23 godziny w pomieszczeniu 2*2, i godzinę spaceru tam i z powrotem?? z daleka od bliskich, od dzieci, zony?? to tez jest człowiek i możesz nie akceptować jego zachowania, tego co zrobił, ale szanuj go jako człowieka...nie pochwalasz zakładów karnych utrzymywanych z naszych podatków, ale nie chcesz jednocześnie aby "kryminalista" żył gdzieś obok Ciebie?? no widzisz... nie umożliwiasz mu powrotu do społeczeństwa ta... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 0 0

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze
21 lipca 2018, 20:00

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda duetu The Dumplings, Kuba Karaś, wystąpi 21 lipca w Plenerze. Zamiast własnych kawałków artysta sprawdzi się w roli DJ'a i rozkręci gorącą imprezę. Start o godz. 20.

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie 0 10

Wczoraj unieważniony został przetarg na odnowę parku Ludowego. Najtańsza oferta przekraczała kwotę zarezerwowaną w kasie miasta. Teraz Ratusz zastanawia się nad dalszymi losami tej inwestycji, która już drugi raz okazała się sporo droższa niż spodziewali się urzędnicy.

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach
20 lipca 2018, 18:30

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach 2 0

W Puławach startuje cykl Smaki Muzyki organizowany przez Puławski Park Naukowo-Technologiczny. W piątek, 20 lipca o godz. 18.30 w Zielonym Pomidorze (Mościckiego 1) odbędzie się koncert Artura Miedzińskiego.

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki 16 8

Siedem bloków mieszkalnych zamierza stawiać prywatna spółka na terenie wytwórni wind u zbiegu ul. Roztocze i Orkana. Ratusz uznał, że to dobre miejsce na mieszkania, a teraz będzie opracowywać nowy plan zagospodarowania terenu.

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial 0 0

Nad Zalewem Zemborzyckim odbył się bieg City trail onTour, czyli wakacyjna zapowiedź największego cyklu zawodów przełajowych w kraju. Najszybszym na 5-kilometrowej trasie był miejscowy dominator – Artur Kern. Wśród kobiet zwycięstwo odniosła pochodząca z Wejherowa – Katarzyna Konkel

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci 0 2

Zamiast klocków i lalek – patyki i błoto. Zamiast łóżka i materaca – ciepły śpiwór i gołe niebo. Przedszkolaki brodzą w kałużach, przedzierają przez śnieżne zaspy, a ich plac zabaw to las, łąka lub ogród.

MKS Perła Lublin już trenuje
galeria

MKS Perła Lublin już trenuje 1 1

Superliga piłkarek ręcznych MKS Perła Lublin ma za sobą pierwszy trening. W poniedziałek w hali MOSiR przy Al. Zygmuntowskich ćwiczyło 14 zawodniczek. Walentyna Nieściaruk i Gabriela Besen na razie trenowały indywidualnie

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę 33 3

Recydywista z Łęcznej zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę. Wpadł w szał po tym, jak wymieszał alkohol z lekami – wynika z akt sprawy. Ofiara przeżyła tylko dzięki interwencji świadka i policjantów.

Cena 1g suszu dla pacjenta nie powinna przekroczyć 65 zł. Chorzy czekają na medyczną marihuanę

Cena 1g suszu dla pacjenta nie powinna przekroczyć 65 zł. Chorzy czekają na medyczną marihuanę 0 3

Jest firma, która chce sprowadzać z Kanady surowiec do wytwarzania marihuany medycznej. Złożyła już wniosek o rejestrację, ale do aptek lek szybko nie trafi.

Centralny Plac Zabaw. Zapisz się na warsztaty

Centralny Plac Zabaw. Zapisz się na warsztaty 2 0

Co Gdzie Kiedy. Za niecałe dwa tygodnie (28 lipca) na placu przed Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) startuje Centralny Plac Zabaw. – W tym roku razem z wami chcemy otworzyć nowy rozdział naszego projektu – zapowiadają organizatorzy wydarzenia.

Kolega nie będzie zadowolony. Nawet nie wiedział, że jego samochód został "pożyczony"

Kolega nie będzie zadowolony. Nawet nie wiedział, że jego samochód został "pożyczony" 0 0

Kierowca w Zakrzowie (pow. łęczyński) wypadł z drogi i zakończył jazdę na jednej z latarni.

Piotr Darmochwał (Motor): Najpierw budowa zespołu, potem konkretne cele

Piotr Darmochwał (Motor): Najpierw budowa zespołu, potem konkretne cele 4 0

ROZMOWA Z Piotrem Darmochwałem, nowym zawodnikiem Motoru Lublin

Lublin: Tak wygląda rower miejski po przejechaniu przez pociąg

Lublin: Tak wygląda rower miejski po przejechaniu przez pociąg 9 5

W poniedziałek policjanci z komisariatu VI w Lublinie zatrzymali nieletniego mieszkańca miasta w związku ze zniszczeniem roweru miejskiego.

Jak się zmienią Al. Racławickie w Lublinie? 12 pomysłów, żeby było ładniej i wygodniej
galeria

Jak się zmienią Al. Racławickie w Lublinie? 12 pomysłów, żeby było ładniej i wygodniej 14 26

O zmiany w projekcie przebudowy Al. Racławickich apeluje do prezydenta Lublina doradzająca mu Rada Kultury Przestrzeni. Prosi o estetyczne chodniki, ozdobną roślinność i miejsca do siedzenia. Lista próśb jest o wiele dłuższa.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.