Sprzedaż przedmiotów nie jest zadaniem trudnym. W Internecie istnieją dziesiątki stron umożliwiających sprzedawanie nowych i starych rzeczy. Można wystawiać je na aukcjach lub oferować za określoną cenę. W czasach, gdy żadna odległość nie jest problemem, dzięki licznym firmom transportowym, w tym oczywiście firmom kurierskim, bariera kilometrów nie stanowi przeszkody w dokonaniu transakcji. Inaczej sprawa ma się ze sprzedażą usług. Tutaj miejsce wykonywania usługi ma ogromne znaczenie, dlatego tak ważne jest, by jak najszybciej dotrzeć do potencjalnych kupców. Korzystanie z ogólnopolskich serwisów nie zapewni tak dużej skuteczności jak ogłoszenia lokalne.
Ogłoszenia lokalne - dlaczego warto korzystać?
Zleceniodawcy, poszukując wykonawcy danej usługi, w pierwszej kolejności kierują się na strony z ogłoszeniami lokalnymi. Dzięki temu bardzo szybko mogą dotrzeć do ogłoszeń z okolicy swego miejsca przebywania. Nie muszą poświęcać czasu na filtrowanie wyników czy też przedzierać się przez setki ogłoszeń, w których nie określono lokalizacji świadczenia usługi, a takich jest naprawdę bardzo wiele. Korzystając ze strony dedykowanej dla danego miasta lub regionu, mają pewność, że każde ogłoszenie jest tym, które może ich potencjalnie zainteresować. W przypadku poszukiwania usługodawców, których fizyczna obecność jest niezbędna do wykonania zlecenia, ma to ogromne znaczenie dla każdego poszukującego.
Z punktu widzenia osoby ogłaszającej się wygląda to bardzo podobnie. Wiele osób oferujących zlecenie nie czyta o granicach geograficznych, w jakich działa usługodawca. Dzięki ogłaszaniu się na serwisach z ogłoszeniami lokalnymi można mieć pewność, że każda propozycja zatrudnienia będzie dotyczyła danego miasta. Pozwoli to na znaczne oszczędności czasu podczas przeglądania otrzymanych ofert. Tym samym dzięki stronie z ogłoszeniami lokalnymi można stać się częścią nieoficjalnej bazy specjalistów z danego regionu, z której chętnie korzystają wszystkie osoby poszukujące pomocy w określonym zadaniu. Mowa tu nie tylko o zawodach takich jak mechanik, hydraulik czy osoba naprawiająca elektronikę. Również kierowca ze znajomością topografii miasta, korepetytor, opiekunka do dzieci lub handlowiec znający lokalny rynek mogą skorzystać z licznych zalet ogłoszeń lokalnych.
Trzy kroki do sukcesu - najważniejsze cechy dobrego ogłoszenia lokalnego
Samo ogłoszenie swoich usług na portalu z ogłoszeniami lokalnymi nie wystarczy, by dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. Portale takie pełne są naprędce napisanych ofert, które niczym się od siebie nie różnią, natomiast rzadko potwierdzają kwalifikacje, którymi szczyci się zamieszczający ogłoszenie. Wtedy tylko kwestią szczęścia jest znalezienie zatrudnienia. Niekiedy także upragniony telefon jest wynikiem lenistwa szukającego, który korzysta z pierwszego ogłoszenia w celu oszczędzenia czasu Nie tak to jednak powinno wyglądać.
Pokazanie kwalifikacji zamiast pisania o nich
Każde kwalifikacje można pokazać. Wydaje się niemożliwe w przypadku takich usług jak naprawy czy sprzątanie? Nic bardziej mylnego. Dotychczasowych klientów można poprosić o pisemne referencje, a następnie zamieścić je w formie plików do pobrania. Nie trzeba przy tym zakładać profesjonalnej strony internetowej - wystarczy skorzystać z darmowego narzędzia, jakim jest Dysk Google. Każdy, kto będzie mógł zobaczyć referencje, zamiast przeczytać, że są do udostępnienia, doceni je już na etapie szukania. Jeśli dotychczasowi klienci niechętnie odnoszą się do formalnych referencji, można poprosić ich o wystawienie komentarza online, a następnie zamieścić link do niego w ogłoszeniu. Dzięki temu już na etapie ogłoszenia można wyróżnić się spośród setek, jeśli nie tysięcy usługodawców.
Równie łatwo pokazać swoje kwalifikacje w dziedzinach IT. Jeśli oferuje się tworzenie stron internetowych lub usługi graficzne, absolutną koniecznością jest umieszczenie w ogłoszeniu swojego portfolio lub linków do dotychczasowych realizacji. Nikt nie zechce nawiązać pierwszego kontaktu z grafikiem, który informuje, że zna obsługę określonego programu graficznego. Sama informacja bez wiedzy na temat praktycznego wykorzystania możliwości danego programu nie przyciągnie żadnych korzystnych propozycji.
Odpowiednie formatowanie
Ogłoszeń na portalach lokalnych są ogromne ilości, dlatego warto zrobić coś, co pozwoli na wizualne wyróżnienie ich. Kilka krojów czcionek, pogrubienie, kursywy czy podkreślenia nie są tutaj koniecznością. Ważne jest jednak, by ogłoszenie nie było zwartym ciągiem tekstu. Wystarczy kilka enterów postawionych w odpowiednich miejscach, by szukający odniósł wrażenie, że ogłaszająca się osoba wie, co robi. Minimalizm jak najbardziej jest w cenie na takich portalach, ale przeglądając ogłoszenia zbyt często można odnieść wrażenie, że napisane zostały w kilka minut bez żadnej troski o potencjalnego zleceniodawcę. Brakuje w nich wyróżnienia najważniejszych informacji.
Zdjęcie może mieć znaczenie
Można burzyć się na podobne stwierdzenie, ale są tego typu usługi, w których aparycja ma znaczenie. Oczywiście pomijając wszelkie ogłoszenia towarzyskie, zdjęcie ma znaczenie w przypadku opiekunki do dziecka. Nie musi być młoda, nie powinna być nadmiernie umalowana, ale przyjazny dla dziecięcego oka wygląd pomoże w znalezieniu pracy znacznie szybciej niż lista referencji licząca sobie dziesiątki stron. Zdjęcie sprawi również, że ogłoszenie stanie się bardziej spersonalizowane.
W przypadku niektórych usług to nie wykonawca, ale ich realizacje mają największe znaczenie. Wykonawcy robót wykończeniowych, osoby zajmujące się aranżacją wnętrz lub ogrodów i wszelcy rzemieślnicy znacznie lepiej zaprezentują swoją ofertę, jeśli zawrą w niej zdjęcia dotychczasowych prac. Jedno zdjęcie zadziała lepiej niż setki wychwalających słów.
Wybicie się rynku
Specjaliści oferujący swoje usługi na terenie Lublina, Krakowa, Warszawy czy innych miast bardzo często mają problemy z pozyskaniem zleceń. Rynek sam w sobie jest bardzo surowy. Nie pomogą papierowe ogłoszenia naklejane na słupach ulicznych. Trafią do niewielkiej liczby osób, a do tego mogą wiązać się z wysokimi mandatami. Najlepszym rozwiązaniem jest w tej sytuacji serwis ogłoszeniowy http://warszawalokalnie.pl. To dzięki niemu można stać się częścią bazy fachowców, z której korzystają mieszkańcy Warszawy. Nie tylko trafi się do znacznej liczby odbiorców, ale przede wszystkich do tych, którzy są grupą docelową oferty. Od zamieszczenia ogłoszenia będzie dzielił już tylko mały krok do pozyskania kolejnych zleceń.