Jest już przetarg na trzeci etap prac na linii kolejowej z Siedlec do Terespola. Modernizacji doczekają się stacje w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
– W ramach inwestycji wyremontowane będą tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz perony na stacjach Białą Podlaska, Małaszewicze i Terespol – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, które prowadzą inwestycję.
– Perony będą w pełni wyposażone oraz dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. A na stacji w Białej Podlaskiej zostanie wybudowane nowe przejście podziemne dla pieszych – dodaje Jakubowski.
Rozebrana zostanie też kładka przy ulicy Łomaskiej, a most na Rudce zostanie rozebrany i zbudowany od nowa. Do rozkładu jazdy wróci też stacja Biała Podlaska Rozrządowa, którą PKP zlikwidowała w lutym 2014 roku. Powstanie tu kilka wiat peronowych z tablicami informacyjnymi. Kolej zbuduje też drogę która połączy stację Rozrządowa z ulicą Sidorską.
Prace mają się rozpocząć jeszcze w tym roku. – Zakończenie modernizacji planujemy w 2020 roku. Efektem prac będzie lepsza jazda pociągów pasażerskich z prędkością nawet 160 km/h, co skróci czas przejazdu. Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa na linii, a zmodernizowane perony dostosowane będą do potrzeb osób niepełnosprawnych – zapowiada biuro prasowe PKP PLK. Obecne urządzenia techniczne oraz szyny w większości pochodzą z lat 80- tych.
Inwestycja szacowana jest na ponad 500 milionów złotych. Przetarg rozpisano w formule „projektuj i wybuduj”. To już ostatni etap modernizacji międzynarodowej magistrali E 20 między Siedlcami, a granicą z Białorusią. W ramach pierwszego etapu PKP PLK zmodernizowały odcinki szlakowe na linii Siedlce – Terespol. Drugi etap objął budowę lokalnego centrum sterowania w Łukowie i przebudową stacji w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim.