Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Biała Podlaska

10 stycznia 2017 r.
7:24

Strażacy przyjechali do pożaru bez wody? Ludzie gasili ogień śniegiem

Autor: Zdjęcie autora Ewelina Burda
125 27 A A
OSP w Neplach
OSP w Neplach

Pożar trzeba było gasić śniegiem, bo na 20-stopniowym mrozie jeden wóz strażacki odmówił posłuszeństwa, a w drugim nie było wody. W sąsiedztwie remizy paliło się przez dwie godziny

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Z informacji strażaków wynika, że pojazdy znajdujące się w remizie OSP w Neplach (gm. Terespol) nie mogą być przygotowane do zimowych akcji z użyciem wody, ponieważ wójt zabronił ogrzewania garażu – zaalarmował nas Łukasz Dragun, radny gminy Terespol.

7 stycznia w Neplach wybuchł pożar budynku gospodarstwa agroturystycznego, oddalonego zaledwie o kilkadziesiąt metrów od remizy OSP. Strażacy ochotnicy nie mogli jednak uruchomić autopompy w jednym z wozów, w drugim nie mieli wody.

– Ludzie zaczęli gasić pożar śniegiem – opowiada Grzegorz Reducha, który był świadkiem akcji, a w przeszłości dowodził OSP w Neplach. – Do tego zamarznięte były hydranty i wozy z innych jednostek, które później dojechały, brały wodę z rzeki Krzny – dodaje.

W sumie po dwóch godzinach akcji ogień stłumiono m.in. dzięki wsparciu jednostek JRG z Małaszewicz i OSP Krzyczew.

– Właściciel nieruchomości oszacował straty na ponad 20 tys. zł – mówi mł. bryg. Mirosław Byszuk, rzecznik komendy miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Białej Podlaskiej.

Dlaczego miejscowi strażacy ochotnicy nie poradzili sobie z pożarem? Obecny naczelnik OSP w Neplach Wiesław Kowalski tłumaczy, że to nowoczesna elektronika zawiodła.

– Od 40 lat jeżdżę w straży. Nie wiem, co się stało. Nie miałem jeszcze takiego incydentu. O mało zawału nie dostałem – opowiada naczelnik. Zapewnia, że ratowniczo-gaśniczy samochód Renault stoi w ogrzewanym boksie i nie ma mowy, by woda w nim zamarzła.

– Kiedy ja byłem prezesem OSP, dwa garaże były ogrzewane. Teraz ze względu na oszczędności wójt zakazał ogrzewania jednego z nich – zauważa Grzegorz Reducha, były prezes OSP.

– W remizie są dwa boksy i dwa samochody. Jeden to wóz pierwszego uderzenia, który wyjeżdża pierwszy do pożaru, a drugi to taka autocysterna do dowożenia wody – tłumaczy Krzysztof Iwaniuk, wójt gminy Terespol. Twierdzi on, że to sami strażacy ochotnicy zaproponowali, aby ogrzewać tylko jeden garaż. – Powiedzieli, że ogrzewanie obu jest bez sensu, skoro rocznie mają zaledwie kilka wyjazdów, a w ostatnich latach większych pożarów nie było. Utrzymywanie dwóch samochodów w gotowości jest nieracjonalne – podkreśla Iwaniuk.

– Nie winię strażaków, oni przyjechali i chcieli gasić ogień, ale technicznie im się to uniemożliwia – obstaje przy swoim radny Dragun. – Gdyby nie inne jednostki i dostęp do Krzny... Co się stanie, gdy podczas kolejnego pożaru nie będzie większego zbiornika wodnego w pobliżu, a hydranty będą pozamarzane?

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2017 o 22:46
0
Panie radny psychopato i tak nie zostaniesz wójtem gminy, bo masz za małego ......
Avatar
gość / 18 stycznia 2017 o 22:33
0
Nieogrzewanie garazy tego typu to norma. Nie ma się co dziwić. Macie najlepszego wójta w powiecie (i nie tylko w powiecie). 
Avatar
CO MI LEŻY NA WĄTROBIE / 18 stycznia 2017 o 21:42
0
ludzie... stało się to co się stało a niektórzy oczerniają kogo?! straŻakÓw! którzy grzecznie mogliby odmówić wyjazdu i nikt niczego nie mógłby im zrobić bo są ochotniczĄ straŻĄ poŻarnĄ! garaż osp neple w którym stoi gba renault jest ogrzewany, drugi garaż w którym jest gcba nie jest. jaką zasadność ma ogrzewanie garażu w którym stoi samochód interweniujący może 1 raz w roku? czy nie lepiej przeznaczyć te środki na sprzęt, umundurowanie itd? za chwile odezwą się obrońcy byłego komendanta "w latach 90 była większa mobilność osp neple itd" tak zgadza sie, dlaczego? a no dlatego że osp neple miała 2 samochody, sprzęt a inne jednostki tylko motopompy więc jak miały dojechać do innej miejscowości?! na motopompie?! wysoka mobilność była spowodowana tym, że komendant w godzinach pracy urzędu jechał do zdarzeń itd. teraz kila osób krytykuje osp neple że nie jest tak mobilna itd. po 1 interwencje w gminie z roku na rok spadają. po 2 inne jednostki mają samochody i podstawowy sprzęt co sprawia że różnica miedzy zaniedbanymi przez byłego komendanta osp z gminy terespol a osp neple jest niwelowana, co wcale nie świadczy o upadku nepli tylko podnoszeniu z kolan innych osp. macie pretensje do naczelnika osp neple dh wiesława, tylko o co?! ze zawiodła elektronika?wam się nigdy nic nie zepsuło?! człowiek dla którego pasją jest działalność w straży, który przebywa w remizie kilka razy w tygodniu spotyka się z takim nastawieniem społeczeństwa?! pokaŻ mi godnego nastĘpce dh wiesŁawa?! który się podejmie?! sŁucham!który z was krytykujących spędza tyle czasu poświęcając się bezgranicznie w jakąś działalność?! niektórzy mówiący negatywnie o dh wiesławie nawet nie pracują zawodowo a co dopiero poświęcać się jako wolontariusz. ***radio.lublin.pl/news/5873c52e83ba88592d3c9869 pierwszy wypowiada się 20-sto kilkuletni wybitny ekspert z zakresu taktyki zwalczania pożarów, ochrony ppoż i bhp, który ostatni raz w remizie był jakieś 16 lat temu jednak przypominając fakt z pewnej nocy świąt wielkanocnych+maluch można stwierdzić że doświadczenie ma :) czy radia nie było stać na zaangażowanie się i poznanie opinii osób funkcyjnych jak np komendant miejski psp? zabrakło czasu, środków na dojazd do białej? komendant nie chciał rozmawiać? portalowi biała24 się udało więc można. kolejny wielki ekspert ochrony ppoz radny "jednostka nie posiadała gotowości bojowej z powodu braku ogrzewania garażu" gdzie po 1 garaż gdzie stoi gba był ogrzewany po 2 " Żadna jednostka ochotniczej straży pożarnej na terenie gminy terespol nie znajduje się w krajowym systemie ratowniczo-gaśniczym (ksrg), a co za tym idzie nie majĄ obowiĄzku posiadania ogrzewanego garażu – wyjaśnia brygadier artur tomczuk" ale radny wie lepiej :) kręci aferę aby skrytykować wójta bo go nie lubi a przecież co jest trudnego w przetłumaczeniu/zrozumieniu 3 wyrazów nie ma obowiĄzku? mam poświęcić swój czas i wytłumaczyć co znaczy "nie ma obowiązku". ogólnie nagonka kilku osób, którzy nie mają co zrobić w życiu, zrobiło sobie nagonkę na wójta, strażaków, naczelnika. powód prywatny? zatargi z przeszłości? zazdrość kogoś kto jest poza osp ze bez niego straż ma się dobrze? tego nie wie nikt... oceniając zachowanie kilku osób dno i kilometr muŁu :) proponuje zająć się swoim życiem a tam gdzie was nie chcą (straż) nie włazić z gumowcami :) pozdrawiam :)
ludzie... stało się to co się stało a niektórzy oczerniają kogo?! straŻakÓw! którzy grzecznie mogliby odmówić wyjazdu i nikt niczego nie mógłby im zrobić bo są ochotniczĄ straŻĄ poŻarnĄ! garaż osp neple w którym stoi gba renault jest ogrzewany, drugi garaż w którym jest gcba nie jest. jaką zasadność ma ogrzewanie garażu w którym stoi samochód interweniujący może 1 raz w roku? czy nie lepiej przeznaczyć te środki na sprzęt, umundurowanie itd? za chwile odezwą się obrońcy byłego komendanta "w latach 90 była większa mobilność osp neple ... rozwiń
Avatar
Gość / 11 stycznia 2017 o 21:32
0
Tym którzy nie rozumieją ochotników się nie dziwię, siedzą przy komputerach i wypisują amatorsko co im się wydaje, to dyletanci. Ale żeby były prezes OSP tak mówił o swoich kolegach ze wsi, to zasługuje na banicję.Powinniście go wypędzić ze wsi. Drugi gentelmen radny, który może dla stowarzyszenia pohawkać to też musi być ziółko, bo to nie dotyczy zupełnie kompetencji radnego.On może tyle co nic,a w ogóle to co najwyżej może grzecznie pytać wójta jak niezależny od Rady organ wykonawczy rozwiązuje problemy będące w jego kompetencji. Jak zechce to mu łaskawie odpowie. Decydentem jest Rada, nie radny, który może gawkać na stowarzyszenie OSP , na wójta ale to ale to raczej będzie gwiazda jednego sezonu. Takiego rozrabiaki nikt drugi raz nie powinien wybrać, bo po co komu on potrzebny? OSP Neple , trzymajcie się i nie słuchajcie idiotów > Ze strażackim pozdrowieniem DRUCH
Tym którzy nie rozumieją ochotników się nie dziwię, siedzą przy komputerach i wypisują amatorsko co im się wydaje, to dyletanci. Ale żeby były prezes OSP tak mówił o swoich kolegach ze wsi, to zasługuje na banicję.Powinniście go wypędzić ze wsi. Drugi gentelmen radny, który może dla stowarzyszenia pohawkać to też musi być ziółko, bo to nie dotyczy zupełnie kompetencji radnego.On może tyle co nic,a w ogóle to co najwyżej może grzecznie pytać wójta jak niezależny od Rady organ wykonawczy rozwiązuje problemy będące w jego kompetencji. Jak zech... rozwiń
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 19:45
0
To jakiś zbytek , aby w jednej jednostce było dwa samochody. Radzę wójtowi jeden odsprzedać bardziej potrzebującym,niektórzy poza lublinkiem nie doczekali się nic przez ostatnie 25 lat. A w tym Terespolu niektórzy z dobrobytu fiksują. I żyją jakby nie w tym świecie, gdzie spadają samoloty, rozpadają się startujące rakiety a nie rozumieją że w czasie mrozów każda technika może zawieść. Po co te głupie larum ???????
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 19:37
0
Ten radny to chyba jakiś strażak z Księżyca , myśli że za bezpieczeństwo pożarowe odpowiadają jakieś chłopaki z OSP. To stowarzyszenie jak każde inne , a do pożaru może wyjechać jak mu się zechce i Pańtwowa Straż pozwoli. A już niedługo ze względu na demografię i sposób myślenia taki jak radnego czy byłego komendanta będzie to co najwyżej stowarzyszenie przyjaciół straży .Samochody w OSP wyjeżdżają średnio kilka razy w roku.To ogromna rozrzutność naszych podatków.
Avatar
podpis / 10 stycznia 2017 o 13:19
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Kiedy OSP sprawdzała hydranty w swoim rejonie?
OSP nie ma żadnych uprawnień do kontrolowania hydrantów.
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 13:00
0
Ciekawe czy jednostka była włączona do KSRG bo u nas w straży taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, jeżeli nie to jest naturalną sprawą że w okresie zimowym kiedy są silne mrozy woda nie może znajdować się w samochodzie bo by zamarzła. Według mnie za stan hydrantów odpowiada gmina a nie straż (ktoś za to bierze pieniądze) więc nie można o to obwiniać strażaków z OSP którzy poza tym nie są władni aby zarządzać warunkami atmosferycznymi. Zgadzam się z poprzednikiem że strażacy OSP to zwykli ludzie którzy porzucają swoje obowiązki aby ratować innych, ale bez ochotniczych straży pożarnych w Polsce trudno byłoby zapewnić bezpieczeństwo poprzez jednostki PSP które nadzorują doże obszary terenu (zwłaszcza w okresie suszy kiedy jest dużo pożarów).
Ciekawe czy jednostka była włączona do KSRG bo u nas w straży taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, jeżeli nie to jest naturalną sprawą że w okresie zimowym kiedy są silne mrozy woda nie może znajdować się w samochodzie bo by zamarzła. Według mnie za stan hydrantów odpowiada gmina a nie straż (ktoś za to bierze pieniądze) więc nie można o to obwiniać strażaków z OSP którzy poza tym nie są władni aby zarządzać warunkami atmosferycznymi. Zgadzam się z poprzednikiem że strażacy OSP to zwykli ludzie którzy porzucają swoje obowiązki aby ratować... rozwiń
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 12:48
0
No jeśli to wina wójta to w następnych wyborach jest pozamiatany.
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 11:14
0
Członkowie OSP to zwykli chłopi przebierający się za strażaków i zwyczajnie pomagający sąsiadom w potrzebie. Żadna z nich straż pożarna.
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2017 o 22:46
0
Panie radny psychopato i tak nie zostaniesz wójtem gminy, bo masz za małego ......
Avatar
gość / 18 stycznia 2017 o 22:33
0
Nieogrzewanie garazy tego typu to norma. Nie ma się co dziwić. Macie najlepszego wójta w powiecie (i nie tylko w powiecie). 
Avatar
CO MI LEŻY NA WĄTROBIE / 18 stycznia 2017 o 21:42
0
ludzie... stało się to co się stało a niektórzy oczerniają kogo?! straŻakÓw! którzy grzecznie mogliby odmówić wyjazdu i nikt niczego nie mógłby im zrobić bo są ochotniczĄ straŻĄ poŻarnĄ! garaż osp neple w którym stoi gba renault jest ogrzewany, drugi garaż w którym jest gcba nie jest. jaką zasadność ma ogrzewanie garażu w którym stoi samochód interweniujący może 1 raz w roku? czy nie lepiej przeznaczyć te środki na sprzęt, umundurowanie itd? za chwile odezwą się obrońcy byłego komendanta "w latach 90 była większa mobilność osp neple itd" tak zgadza sie, dlaczego? a no dlatego że osp neple miała 2 samochody, sprzęt a inne jednostki tylko motopompy więc jak miały dojechać do innej miejscowości?! na motopompie?! wysoka mobilność była spowodowana tym, że komendant w godzinach pracy urzędu jechał do zdarzeń itd. teraz kila osób krytykuje osp neple że nie jest tak mobilna itd. po 1 interwencje w gminie z roku na rok spadają. po 2 inne jednostki mają samochody i podstawowy sprzęt co sprawia że różnica miedzy zaniedbanymi przez byłego komendanta osp z gminy terespol a osp neple jest niwelowana, co wcale nie świadczy o upadku nepli tylko podnoszeniu z kolan innych osp. macie pretensje do naczelnika osp neple dh wiesława, tylko o co?! ze zawiodła elektronika?wam się nigdy nic nie zepsuło?! człowiek dla którego pasją jest działalność w straży, który przebywa w remizie kilka razy w tygodniu spotyka się z takim nastawieniem społeczeństwa?! pokaŻ mi godnego nastĘpce dh wiesŁawa?! który się podejmie?! sŁucham!który z was krytykujących spędza tyle czasu poświęcając się bezgranicznie w jakąś działalność?! niektórzy mówiący negatywnie o dh wiesławie nawet nie pracują zawodowo a co dopiero poświęcać się jako wolontariusz. ***radio.lublin.pl/news/5873c52e83ba88592d3c9869 pierwszy wypowiada się 20-sto kilkuletni wybitny ekspert z zakresu taktyki zwalczania pożarów, ochrony ppoż i bhp, który ostatni raz w remizie był jakieś 16 lat temu jednak przypominając fakt z pewnej nocy świąt wielkanocnych+maluch można stwierdzić że doświadczenie ma :) czy radia nie było stać na zaangażowanie się i poznanie opinii osób funkcyjnych jak np komendant miejski psp? zabrakło czasu, środków na dojazd do białej? komendant nie chciał rozmawiać? portalowi biała24 się udało więc można. kolejny wielki ekspert ochrony ppoz radny "jednostka nie posiadała gotowości bojowej z powodu braku ogrzewania garażu" gdzie po 1 garaż gdzie stoi gba był ogrzewany po 2 " Żadna jednostka ochotniczej straży pożarnej na terenie gminy terespol nie znajduje się w krajowym systemie ratowniczo-gaśniczym (ksrg), a co za tym idzie nie majĄ obowiĄzku posiadania ogrzewanego garażu – wyjaśnia brygadier artur tomczuk" ale radny wie lepiej :) kręci aferę aby skrytykować wójta bo go nie lubi a przecież co jest trudnego w przetłumaczeniu/zrozumieniu 3 wyrazów nie ma obowiĄzku? mam poświęcić swój czas i wytłumaczyć co znaczy "nie ma obowiązku". ogólnie nagonka kilku osób, którzy nie mają co zrobić w życiu, zrobiło sobie nagonkę na wójta, strażaków, naczelnika. powód prywatny? zatargi z przeszłości? zazdrość kogoś kto jest poza osp ze bez niego straż ma się dobrze? tego nie wie nikt... oceniając zachowanie kilku osób dno i kilometr muŁu :) proponuje zająć się swoim życiem a tam gdzie was nie chcą (straż) nie włazić z gumowcami :) pozdrawiam :)
ludzie... stało się to co się stało a niektórzy oczerniają kogo?! straŻakÓw! którzy grzecznie mogliby odmówić wyjazdu i nikt niczego nie mógłby im zrobić bo są ochotniczĄ straŻĄ poŻarnĄ! garaż osp neple w którym stoi gba renault jest ogrzewany, drugi garaż w którym jest gcba nie jest. jaką zasadność ma ogrzewanie garażu w którym stoi samochód interweniujący może 1 raz w roku? czy nie lepiej przeznaczyć te środki na sprzęt, umundurowanie itd? za chwile odezwą się obrońcy byłego komendanta "w latach 90 była większa mobilność osp neple ... rozwiń
Avatar
Gość / 11 stycznia 2017 o 21:32
0
Tym którzy nie rozumieją ochotników się nie dziwię, siedzą przy komputerach i wypisują amatorsko co im się wydaje, to dyletanci. Ale żeby były prezes OSP tak mówił o swoich kolegach ze wsi, to zasługuje na banicję.Powinniście go wypędzić ze wsi. Drugi gentelmen radny, który może dla stowarzyszenia pohawkać to też musi być ziółko, bo to nie dotyczy zupełnie kompetencji radnego.On może tyle co nic,a w ogóle to co najwyżej może grzecznie pytać wójta jak niezależny od Rady organ wykonawczy rozwiązuje problemy będące w jego kompetencji. Jak zechce to mu łaskawie odpowie. Decydentem jest Rada, nie radny, który może gawkać na stowarzyszenie OSP , na wójta ale to ale to raczej będzie gwiazda jednego sezonu. Takiego rozrabiaki nikt drugi raz nie powinien wybrać, bo po co komu on potrzebny? OSP Neple , trzymajcie się i nie słuchajcie idiotów > Ze strażackim pozdrowieniem DRUCH
Tym którzy nie rozumieją ochotników się nie dziwię, siedzą przy komputerach i wypisują amatorsko co im się wydaje, to dyletanci. Ale żeby były prezes OSP tak mówił o swoich kolegach ze wsi, to zasługuje na banicję.Powinniście go wypędzić ze wsi. Drugi gentelmen radny, który może dla stowarzyszenia pohawkać to też musi być ziółko, bo to nie dotyczy zupełnie kompetencji radnego.On może tyle co nic,a w ogóle to co najwyżej może grzecznie pytać wójta jak niezależny od Rady organ wykonawczy rozwiązuje problemy będące w jego kompetencji. Jak zech... rozwiń
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 19:45
0
To jakiś zbytek , aby w jednej jednostce było dwa samochody. Radzę wójtowi jeden odsprzedać bardziej potrzebującym,niektórzy poza lublinkiem nie doczekali się nic przez ostatnie 25 lat. A w tym Terespolu niektórzy z dobrobytu fiksują. I żyją jakby nie w tym świecie, gdzie spadają samoloty, rozpadają się startujące rakiety a nie rozumieją że w czasie mrozów każda technika może zawieść. Po co te głupie larum ???????
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 19:37
0
Ten radny to chyba jakiś strażak z Księżyca , myśli że za bezpieczeństwo pożarowe odpowiadają jakieś chłopaki z OSP. To stowarzyszenie jak każde inne , a do pożaru może wyjechać jak mu się zechce i Pańtwowa Straż pozwoli. A już niedługo ze względu na demografię i sposób myślenia taki jak radnego czy byłego komendanta będzie to co najwyżej stowarzyszenie przyjaciół straży .Samochody w OSP wyjeżdżają średnio kilka razy w roku.To ogromna rozrzutność naszych podatków.
Avatar
podpis / 10 stycznia 2017 o 13:19
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Kiedy OSP sprawdzała hydranty w swoim rejonie?
OSP nie ma żadnych uprawnień do kontrolowania hydrantów.
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 13:00
0
Ciekawe czy jednostka była włączona do KSRG bo u nas w straży taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, jeżeli nie to jest naturalną sprawą że w okresie zimowym kiedy są silne mrozy woda nie może znajdować się w samochodzie bo by zamarzła. Według mnie za stan hydrantów odpowiada gmina a nie straż (ktoś za to bierze pieniądze) więc nie można o to obwiniać strażaków z OSP którzy poza tym nie są władni aby zarządzać warunkami atmosferycznymi. Zgadzam się z poprzednikiem że strażacy OSP to zwykli ludzie którzy porzucają swoje obowiązki aby ratować innych, ale bez ochotniczych straży pożarnych w Polsce trudno byłoby zapewnić bezpieczeństwo poprzez jednostki PSP które nadzorują doże obszary terenu (zwłaszcza w okresie suszy kiedy jest dużo pożarów).
Ciekawe czy jednostka była włączona do KSRG bo u nas w straży taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia, jeżeli nie to jest naturalną sprawą że w okresie zimowym kiedy są silne mrozy woda nie może znajdować się w samochodzie bo by zamarzła. Według mnie za stan hydrantów odpowiada gmina a nie straż (ktoś za to bierze pieniądze) więc nie można o to obwiniać strażaków z OSP którzy poza tym nie są władni aby zarządzać warunkami atmosferycznymi. Zgadzam się z poprzednikiem że strażacy OSP to zwykli ludzie którzy porzucają swoje obowiązki aby ratować... rozwiń
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 12:48
0
No jeśli to wina wójta to w następnych wyborach jest pozamiatany.
Avatar
Gość / 10 stycznia 2017 o 11:14
0
Członkowie OSP to zwykli chłopi przebierający się za strażaków i zwyczajnie pomagający sąsiadom w potrzebie. Żadna z nich straż pożarna.
Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Koncert Anny Świątczak w Puławach
14 grudnia 2019, 18:00

Koncert Anny Świątczak w Puławach 0 0

14 grudnia o godz. 18 w Kościele Chrześcijan Baptystów w Puławach (ul. Partyzantów 46) zaśpiewa Anna Świątczak. Artystka wystąpi z zespołem.

Wyniki wyborów w Wielkiej Brytanii. Zwycięstwo Borisa Johnsona
film

Wyniki wyborów w Wielkiej Brytanii. Zwycięstwo Borisa Johnsona 0 4

Partia Konserwatywna premiera Borisa Johnsona wygrała wybory i zdobyła samodzielną większość w brytyjskiej Izbie Gmin. Takiej dominacji torysi nie mieli od dawno. Jest to ich historyczne zwycięstwo i historyczna porażka Partii Pracy

Skoki narciarskie. Puchar Świata w Klingenthal - gdzie oglądać? Transmisja w TV i internecie

Skoki narciarskie. Puchar Świata w Klingenthal - gdzie oglądać? Transmisja w TV i internecie 0 0

W najbliższy weekend po trzyletniej przerwie Puchar Świata ponownie zawita do niemieckiego Klingenthal. Od piątku do niedzieli odbędą się konkursy indywidualne mężczyzn i kobiet, a także zawody drużynowe

Pociągiem z Lublina do Warszawy wolniej niż przed przebudową torów
'Nie można mówić o przyspieszeniu'
galeria

Pociągiem z Lublina do Warszawy wolniej niż przed przebudową torów 55 9

W niedzielę pociągi wrócą na trasę z Lublina do Warszawy przez Dęblin. Pojadą wolniej niż 2,5 roku temu, gdy ruszył remont torów. Kolej chwali się, że najszybszy kurs dotrze do stolicy w 2 godz. i 16 min. Nie chwali się, że taki czas mógłby osiągnąć tylko wtedy gdyby po drodze nie zabierał pasażerów

"Intermarche niespodziewanie zakończył działalność". Co powstanie w miejsce sklepu w Skende Shopping?

"Intermarche niespodziewanie zakończył działalność". Co powstanie w miejsce sklepu w Skende Shopping? 4 14

Zakupów nie zrobimy już w sklepie Intermarché w Skende Shopping Lublin. Sklep został zamknięty w sobotę. Na razie nie wiadomo, co powstanie w jego miejscu.

Nowe osiedle 15 minut samochodem od centrum Lublina!
galeria

Nowe osiedle 15 minut samochodem od centrum Lublina! 0

Już od 4750 zł/m²

Lepszy dojazd z Lublina do dwóch gmin pod miastem. Wydłużą trasę linii autobusowych

Lepszy dojazd z Lublina do dwóch gmin pod miastem. Wydłużą trasę linii autobusowych 117 28

Tuż przed świętami dwie linie autobusowe zaczną kursować wydłużonymi trasami. Lepszy dojazd do Lublina zyskają mieszkańcy Jabłonny i Zawieprzyc. Do kursów dopłacą gminy, które dogadały się w tej sprawie z Zarządem Transportu Miejskiego. Kolejne też chcą się porozumieć, wśród nich jest nawet Nałęczów.

Szpital przy ul. Jaczewskiego w Lublinie powstał 55 lat temu. "Śmiało planujemy rozwój działalności"
Zdjęcia
galeria

Szpital przy ul. Jaczewskiego w Lublinie powstał 55 lat temu. "Śmiało planujemy rozwój działalności" 15 9

Szpital przy Jaczewskiego świętował dzisiaj swoje 55-lecie.

Zmiany w zabytkowym budynku przy Krakowskim Przedmieściu w Lublinie

Zmiany w zabytkowym budynku przy Krakowskim Przedmieściu w Lublinie 0 8

Duże charakterystyczne witryny w Pałacu Morskich przy Krakowskim Przedmieściu 62 zostały obmurowane pustakami. W ten sposób ma być przywrócony pierwotny charakter elewacji.

Były starosta straci funkcję prezesa Kraśnickiego Przedsiębiorstwa Mieszkaniowego. Po wniosku CBA

Były starosta straci funkcję prezesa Kraśnickiego Przedsiębiorstwa Mieszkaniowego. Po wniosku CBA 0 20

CBA zwróciło się do Rady Nadzorczej Kraśnickiego Przedsiębiorstwa Mieszkaniowego z wnioskiem o odwołanie Andrzeja Maja, pełniącego funkcję prezesa KPM.

"Mamy 30 dzieci po terminie do zaszczepienia". W Lublinie brakuje szczepionek

"Mamy 30 dzieci po terminie do zaszczepienia". W Lublinie brakuje szczepionek 1 6

– Kolejna wizyta w sanepidzie w Lublinie w tym miesiącu, i znów brakuje szczepionek. Mamy 30 dzieci po terminie do zaszczepienia, a dostałem tylko 10 sztuk – irytuje się Tomasz Zieliński, prezes Lubelskiego Związku Lekarzy Rodzinnych-Pracodawców

Kto pomylił basen z toaletą! Pływalnia w Zamościu zamknięta po „incydencie higienicznym”

Kto pomylił basen z toaletą! Pływalnia w Zamościu zamknięta po „incydencie higienicznym” 6 7

Trzeba było poddać dezynfekcji miejską krytą pływalnię w Zamościu. Baseny są zamknięte po „incydencie higienicznym”. Na ponowne otwarcie pływacy poczekają przynajmniej do poniedziałku.

Z Muzeum Sienkiewicza do urzędu gminy. Maciej Cybulski znalazł nową pracę

Z Muzeum Sienkiewicza do urzędu gminy. Maciej Cybulski znalazł nową pracę 0 2

Maciej Cybulski dotychczasowy dyrektor Muzeum Henryka Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej otrzymał już nową propozycję pracy. Zostanie zastępcą wójta gminy Krzywda.

Koncert Olgi Polikowskiej w Kazimierzu Dolnym
14 grudnia 2019, 20:00

Koncert Olgi Polikowskiej w Kazimierzu Dolnym 0 0

Bistro Trzeci Księżyc w Kazimierzu Dolnym zaprasza na koncert Olgi Polikowskiej, który odbędzie się 14 grudnia o godz. 20.

Zboczeniec z Lublina już wcześniej napastował pasażerkę w autobusie

Zboczeniec z Lublina już wcześniej napastował pasażerkę w autobusie 0 21

Ocierał się o nastolatkę, a później onanizował na placu Litewskim w Lublinie. 58-letni Mirosław L. usłyszał właśnie prokuratorskie zarzuty. Mężczyzna ma już na koncie podobne zdarzenie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.