Pod koniec minionego roku drogowcy zakończyli przebudowę kolejnego fragment drogi krajowej numer 74. Po 28 miesiącach prac oddano do użytku 7,4 km trasy na odcinku Frampol-Gorajec.
Realizacja inwestycji trwała 28 miesięcy.
– Powstało ok. 7,4 km nowej trasy głównej oraz ok. 6 km dróg serwisowych. Wybudowano między innymi sześć bezpiecznych skrzyżowań i sześć przejść dla zwierząt. Kierowcy i piesi mają do dyspozycji nowe zatoki autobusowe z chodnikami i oświetlonymi przejściami dla pieszych. Przebudowana została sieć wodociągowa i odwodnienie drogi. Powstało pięć zbiorników retencyjno-infiltracyjnych – wymienia Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na przebudowanym odcinku jezdnia została poszerzona i ma obecnie szerokość od 7 do 14 m. Wartość robót to ok. 58,3 mln zł.
Warto przypomnieć, że przez nasze województwo przebiega ok. 171 km drogi krajowej nr 74, z czego 164 km są w zarządzie GDDKiA w Lublinie. Na tej drodze sporo działo się przez ostatnie 10 lat. Zbudowano obwodnicę Kraśnika, Frampola, Hrubieszowa. W Zofiance Dolnej powstał chodnik, przerzucono nowy most przez rzekę Branew w Krzemieniu oraz przebudowano wspomniany odcinek Frampol-Gorajec.
Zaplanowano też inwestycje na najbliższe 9 lat.
– W latach 2021-29 planowana jest rozbudowa kolejnych odcinków DK74 pomiędzy Janowem Lubelskim a przejściem granicznym w Zosinie. W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic wybudowane zostaną obejścia Janowa Lubelskiego, Dzwoli, Gorajca, Szczebrzeszyna i Zamościa, natomiast w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych przebudowanych zostanie sześć odcinków DK74 – dodaje Minkiewicz.
Obecnie w ciągu DK74 trwa przebudowa trasy na odcinku Jarosławiec-Miączyn o długości ok. 4,3 km. Roboty potrwają do końca tego roku.