Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Biznes

11 września 2018 r.
9:57

Praca: W Polsce brakuje nawet 30 tys. kierowców

16 10 A A
Brak kierowców zawodowych stanowi realne zagrożenie dla rozwoju polskich firm transportowych
Brak kierowców zawodowych stanowi realne zagrożenie dla rozwoju polskich firm transportowych

Brak kierowców może zachwiać mocną pozycją polskich firm transportowych w Europie. Szacuje się, że na rynku jest obecnie ok. 30 tys. wakatów

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Przedsiębiorstwa zachęcają wysokimi pensjami: ponad 6 tys. zł zarabia więcej niż 30 proc. kierowców. Oznacza to, że kierowcy wciąż otrzymują wynagrodzenie ponadprzeciętne w porównaniu do innych zawodów na polskim rynku, mimo że wzrost pensji w 2018 roku nie jest tak wysoki jak w roku ubiegłym.

Polski kierowca

Z danych firmy doradczej PwC wynika, że na polskim rynku pracuje obecnie ok. 650 tys. kierowców zawodowych. Jak pokazuje raport TransJobs.eu, ponad 98 proc. z nich to mężczyźni, zatrudnieni najczęściej w oparciu o umowę o pracę.
Ponad 70 proc. kierowców ma mniej niż 40 lat, do największej grupy należą mężczyźni z grupy wiekowej 31-40 lat. Tylko niespełna 8 proc. przekroczyło 51. rok życia. Blisko 80 proc. twierdzi, że lubi swoją pracę, mimo to - jak wynika z danych PwC - co roku z zawodu odchodzi 25 tys. osób. Przyczynia się do znacznych niedoborów kadrowych w branży transportowej.

Zagrożenie dla rozwoju

- Myślę, że realną liczbą, która mogłaby zaspokoić istniejące potrzeby przedsiębiorców, jest 30 tys., może trochę mniej, bo rynek został zabezpieczony przez kierowców ze Wschodu, którzy uzupełniają te braki na bieżąco - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Wolak, prezes TransJobs.eu.

Brak kierowców zawodowych stanowi realne zagrożenie dla rozwoju polskich firm transportowych. Już dziś wakaty na tych stanowiskach sprawiają, że posiadane przez przedsiębiorstwa samochody nie są eksploatowane, a tym samym nie zarabiają na siebie.

Problem powiększają dodatkowo unijne regulacje dotyczące delegowania pracowników. Chodzi o tzw. pakiet mobilności, narzucający pracodawcy konieczność płacenia kierowcy co najmniej pensji minimalnej kraju, w którym obecnie przebywa, w przypadku jeśli spędza w nim więcej niż trzy dni w miesiącu. Komisja Europejska zmieniła ponadto zasady płacenia składek na ubezpieczenia społeczne.

Zarobki

- To wszystko powoduje, że czynnik ludzki jest bardzo delikatną sprawą i to się przekłada na rotację. Do rotacji najbardziej motywuje kierowców zawodowych fakt, że łatwiej jest im dzisiaj znaleźć nową pracą i tę pracę zmienić w zasadzie z dnia na dzień - mówi Marcin Wolak.

Z raportu TransJobs.eu wynika, że ponad połowa polskich kierowców pracuje w jednej firmie tylko rok, 25 proc. natomiast najwyżej 2 lata. Eksperci nie mają wątpliwości, że w przypadku branży transportowej można mówić o rynku pracownika.

Podstawową zachętą do podejmowania pracy w charakterze kierowcy jest pensja, wynosząca nawet 7 tys. zł. Badania pokazują, że powyżej kwoty 6 tys. zł netto zarabia ponad 35 proc. kierowców, przede wszystkim pracujących w ruchu międzynarodowym. Problemem jest jednak brak podwyżek: 42 proc. kierowców deklaruje, że u obecnego pracodawcy jego pensja nie wzrosła, oraz problemy z punktualnym wypłacaniem wynagrodzenia. Tylko nieco ponad 77 proc. pracowników otrzymuje pensję zgodnie z wyznaczonym terminem.

Zmieniać czy poczekać?

- Wiele czynników wpływa na to, czy kierowca jest zadowolony ze swojej pracy. To jest atmosfera w pracy, jakość taboru, system pracy czy relacje z przełożonymi. Jeżeli tego typu rzeczy są pozytywne, to warto się dwa razy zastanowić, czy dla kilkuset złotych obiecanych przez innego pracodawcę warto zmieniać pracę, czy może poczekać na lepszy czas u danego pracodawcy - mówi Marcin Wolak.

Prawie połowa ankietowanych przez TransJobs.eu stwierdziła, że w swojej pracy najbardziej lubi możliwość poznawania nowych miejsc. Blisko 40 proc. docenia wysokie zarobki, a ponad 29 proc. - szanse na spotykanie nowych ludzi. Myśląc o zmianie miejsca zatrudnienia, kierowcy koncentrują się przede wszystkim na opiniach, które znajdują w internecie lub uzyskują w bezpośrednich rozmowach z kolegami z branży.

Alternatywa

Wśród przyczyn niechęci do wykonywanej pracy ponad połowa respondentów wymieniła długie rozłąki z rodziną i przyjaciółmi, niebezpieczeństwa na drodze i stres. Eksperci nie mają wątpliwości, że praca kierowcy jest dobrym rozwiązaniem dla ludzi młodych, którzy jeszcze nie założyli rodziny i mogą przebywać z dala od domu przez długi czas.

- Na pewno w tej chwili zarobki kierowcy zawodowego dla młodych ludzi są na tyle atrakcyjne, że stanowią realną alternatywę dla emigracji zarobkowej - podkreśla Marcin Wolak. - Lepiej zostać kierowcą w polskiej firmie i często być w trasie niż emigrować w nieznane, gdzie można uzyskać mniejsze lub niewiele większe wynagrodzenie.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 11 września 2018 o 11:00
+13
Nie napisaliście, że składki emerytalne odprowadzane od najniższej krajowej a reszta to diety.
Avatar
Driver / 11 września 2018 o 12:05
+10
I będzie brakować bo ludzie też trochę się mądrzejsi robią i zaczynają się cenić a nie za psi wuj robić. Janusze biznesu od firm transportowych jak płacą ? Jaką stawkę oferują ? 1500 na łapę a reszta jakieś kilometrówki pod stołem w ciemno. I dziwne że nikt nie chce robić ? Ile taki kierowca spędza w trasie ? Jak na krajówce to od poniedziałku do piątku jest w rozjazdach praktycznie wraca do domu w piątek na wieczór zjeb....jak koń po westernie ani tu dobrze kobity po tyłu poklepać ani jak a dziecko mówi Ci wujek ...I się dziwią że nie chcą robić ? Międzynarodówka system pracy 3/1 gdzie 3 tygodnie jesteś poza chałupą śpisz w tej kanciapie myjesz się na myjni a na tydzień w domu kto normalny będzie tu robił za stawkę januszy i grażyn biznesu ? O kosztach zrobienia prawka C+E i inne dodatkowe wymogi na przewóz rzeczy nie wspomnę bo wychodzi około 10tys. Dajcie ludziom na krajówce 5 na rękę ! Bez jakiś wypłat pod stołem opodatkowane jasno na białym to i ludzi będziecie mieć to samo z międzynarodówką 10 tys do łapy i kierowcy się znajdą. Ale jak liczycie że ktoś za miskę ryżu będzie wam tyrał to szukajcie frajerów gdzie indziej albo sami za lejce siadajcie i w świat a w międzyczasie niech sąsiad puka waszą żonę
I będzie brakować bo ludzie też trochę się mądrzejsi robią i zaczynają się cenić a nie za psi wuj robić. Janusze biznesu od firm transportowych jak płacą ? Jaką stawkę oferują ? 1500 na łapę a reszta jakieś kilometrówki pod stołem w ciemno. I dziwne że nikt nie chce robić ? Ile taki kierowca spędza w trasie ? Jak na krajówce to od poniedziałku do piątku jest w rozjazdach praktycznie wraca do domu w piątek na wieczór zjeb....jak koń po westernie ani tu dobrze kobity po tyłu poklepać ani jak a dziecko mówi Ci wujek ...I się dziwią że nie chcą ... rozwiń
Avatar
Gość / 11 września 2018 o 10:26
+5
Jeżeli to ma być praca w systemie 3/1 albo 4/1 to nic dziwnego, że brakuje ludzi.
Avatar
Marian Kierowca Karetki - oraz CE / 5 dni temu o 07:29
+2
Jeździłem Ciężarówka 4 lata. Z zawodu jestem Ratownikiem Medycznym z 15 letnim stażem. Po tych latach przepracowanych w Pogotowiu postanowiłem odpocząć a że mam CE podjąłem nierówna walkę z szefem, spedytorami i odbiorcami. Zero szacunku ze strony wszystkich wymienionych. Szybciej , dalej , taniej i wszechobecne kary nie w micie tylko w realu. Co innego w Umowie a co innego do wypłaty. Coraz częściej sam załaduj i sam wyładuj. A za to nie masz dodatku. Chore systemy na Unię skoro wiedzą że są zakazy i kary - rozumowanie " A może nie złapią ". Ciągłe straszenie że na Moje miejsce jest 20 Ukrainców. Normy z kosmosu - aby tylko jak najwięcej zarobić. W małych " Dziad Firmach " tabor stary zdezelowany i każą za usterki. To jak my Kierowcy tych 40 Tonowych aut mamy mieć szacunek sami do siebie. Mamy Rodziny i chcemy za te tygodnie w drodze by Pancia z Warszawy miała ziemniaczki , schab lun cielęcinkę jakiś owocek na niedzielny obiad godna płace a ie dy...ie za grosze. wszyscy krzyczą ze im za mało nam też. Jak usłyszałem o szefa - " To się Zwolni j" pierd....łem kluczykami i pojechałem do domu. Dziś z powrotem jestem kierowcą ratownikiem w Ambulansie na kontrakcie mam 288 godzin do wyrobienia i na czysto zostaje mi tyle samo co w " Dziad Firmie " po Polsce. Dziwmy się nadal dlaczego tak jest. My Polacy a zwłaszcza nasi szefowie łapią ochłapy ze spedycji UE za marne euro by się nachapać naszym kosztem. Nie mówie nie ja sie zmieni myślenie to wrócę na tory Europejskich szos. Pozdrawiam. Marian
Jeździłem Ciężarówka 4 lata. Z zawodu jestem Ratownikiem Medycznym z 15 letnim stażem. Po tych latach przepracowanych w Pogotowiu postanowiłem odpocząć a że mam CE podjąłem nierówna walkę z szefem, spedytorami i odbiorcami. Zero szacunku ze strony wszystkich wymienionych. Szybciej , dalej , taniej i wszechobecne kary nie w micie tylko w realu. Co innego w Umowie a co innego do wypłaty. Coraz częściej sam załaduj i sam wyładuj. A za to nie masz dodatku. Chore systemy na Unię skoro wiedzą że są zakazy i kary - rozumowanie " A może nie zła... rozwiń
Avatar
Zośka / 11 września 2018 o 12:01
+2
Tiry na tory!
Avatar
Wiesław / 6 dni temu o 12:03
+1
Hahaha 6000tys a od jakiej kwoty odprowadzane są składki panie autorze? Pokaż mi pan kierowcę autokaru który zarabia 6000tys, to są psie pieniądze za tą pracę kierowca ciężarówki spokój i cisza tylko spanie jak pies w budzie, kierowca autokaru hotele jedzenie tylko towar gorszy od bydła i jest coraz gorzej z tym "bydlem" Jaka odpowiedzialność za spowodowanie wypadku kierowcy autokaru, a jaka kierowcy ciężarówki a zarobki o połowę mniejsze.
Avatar
Gość / 11 września 2018 o 18:26
+1
Niech osoby które siedzą na górze przyjdą popracować za takie stawki!!!skandal!!
Avatar
Driver / 11 września 2018 o 12:41
+1
Porównywanie zarobków polskiego kierowcy zawodowego z zagranicznym pracownikiem fizycznym jest kompletnie błędnym założeniem. Jak młody kierowca nie boi się zagranicy, to te zarobki pomnożę mu x 4 :)
 I dasz to wszystko na umowie o prace jako stałe miesieczne wynagrodzenie a nie jakieś km >? mówisz pomnożes x 4 czyli rozumiem 1500 netto x 4 =6000zł. Przy systemie pracy 3/1 dla mnie to się nie oplaca wybacz ....za tyle to na krajówce sobie latać można i co week być w domy
Avatar
T. / 11 września 2018 o 16:18
0
Do Driver. Miałem na myśli rzeczywiste wynagrodzenie, czyli 4 x 6000. Oczywiście, że legalne wszystko.
Avatar
T. / 11 września 2018 o 12:37
0
Porównywanie zarobków polskiego kierowcy zawodowego z zagranicznym pracownikiem fizycznym jest kompletnie błędnym założeniem. Jak młody kierowca nie boi się zagranicy, to te zarobki pomnożę mu x 4 :)
Avatar
Marian Kierowca Karetki - oraz CE / 5 dni temu o 07:29
+2
Jeździłem Ciężarówka 4 lata. Z zawodu jestem Ratownikiem Medycznym z 15 letnim stażem. Po tych latach przepracowanych w Pogotowiu postanowiłem odpocząć a że mam CE podjąłem nierówna walkę z szefem, spedytorami i odbiorcami. Zero szacunku ze strony wszystkich wymienionych. Szybciej , dalej , taniej i wszechobecne kary nie w micie tylko w realu. Co innego w Umowie a co innego do wypłaty. Coraz częściej sam załaduj i sam wyładuj. A za to nie masz dodatku. Chore systemy na Unię skoro wiedzą że są zakazy i kary - rozumowanie " A może nie złapią ". Ciągłe straszenie że na Moje miejsce jest 20 Ukrainców. Normy z kosmosu - aby tylko jak najwięcej zarobić. W małych " Dziad Firmach " tabor stary zdezelowany i każą za usterki. To jak my Kierowcy tych 40 Tonowych aut mamy mieć szacunek sami do siebie. Mamy Rodziny i chcemy za te tygodnie w drodze by Pancia z Warszawy miała ziemniaczki , schab lun cielęcinkę jakiś owocek na niedzielny obiad godna płace a ie dy...ie za grosze. wszyscy krzyczą ze im za mało nam też. Jak usłyszałem o szefa - " To się Zwolni j" pierd....łem kluczykami i pojechałem do domu. Dziś z powrotem jestem kierowcą ratownikiem w Ambulansie na kontrakcie mam 288 godzin do wyrobienia i na czysto zostaje mi tyle samo co w " Dziad Firmie " po Polsce. Dziwmy się nadal dlaczego tak jest. My Polacy a zwłaszcza nasi szefowie łapią ochłapy ze spedycji UE za marne euro by się nachapać naszym kosztem. Nie mówie nie ja sie zmieni myślenie to wrócę na tory Europejskich szos. Pozdrawiam. Marian
Jeździłem Ciężarówka 4 lata. Z zawodu jestem Ratownikiem Medycznym z 15 letnim stażem. Po tych latach przepracowanych w Pogotowiu postanowiłem odpocząć a że mam CE podjąłem nierówna walkę z szefem, spedytorami i odbiorcami. Zero szacunku ze strony wszystkich wymienionych. Szybciej , dalej , taniej i wszechobecne kary nie w micie tylko w realu. Co innego w Umowie a co innego do wypłaty. Coraz częściej sam załaduj i sam wyładuj. A za to nie masz dodatku. Chore systemy na Unię skoro wiedzą że są zakazy i kary - rozumowanie " A może nie zła... rozwiń
Avatar
Wiesław / 6 dni temu o 12:03
+1
Hahaha 6000tys a od jakiej kwoty odprowadzane są składki panie autorze? Pokaż mi pan kierowcę autokaru który zarabia 6000tys, to są psie pieniądze za tą pracę kierowca ciężarówki spokój i cisza tylko spanie jak pies w budzie, kierowca autokaru hotele jedzenie tylko towar gorszy od bydła i jest coraz gorzej z tym "bydlem" Jaka odpowiedzialność za spowodowanie wypadku kierowcy autokaru, a jaka kierowcy ciężarówki a zarobki o połowę mniejsze.
Avatar
Gość / 11 września 2018 o 18:26
+1
Niech osoby które siedzą na górze przyjdą popracować za takie stawki!!!skandal!!
Avatar
T. / 11 września 2018 o 16:18
0
Do Driver. Miałem na myśli rzeczywiste wynagrodzenie, czyli 4 x 6000. Oczywiście, że legalne wszystko.
Avatar
Driver / 11 września 2018 o 12:41
+1
Porównywanie zarobków polskiego kierowcy zawodowego z zagranicznym pracownikiem fizycznym jest kompletnie błędnym założeniem. Jak młody kierowca nie boi się zagranicy, to te zarobki pomnożę mu x 4 :)
 I dasz to wszystko na umowie o prace jako stałe miesieczne wynagrodzenie a nie jakieś km >? mówisz pomnożes x 4 czyli rozumiem 1500 netto x 4 =6000zł. Przy systemie pracy 3/1 dla mnie to się nie oplaca wybacz ....za tyle to na krajówce sobie latać można i co week być w domy
Avatar
T. / 11 września 2018 o 12:37
0
Porównywanie zarobków polskiego kierowcy zawodowego z zagranicznym pracownikiem fizycznym jest kompletnie błędnym założeniem. Jak młody kierowca nie boi się zagranicy, to te zarobki pomnożę mu x 4 :)
Avatar
Driver / 11 września 2018 o 12:05
+10
I będzie brakować bo ludzie też trochę się mądrzejsi robią i zaczynają się cenić a nie za psi wuj robić. Janusze biznesu od firm transportowych jak płacą ? Jaką stawkę oferują ? 1500 na łapę a reszta jakieś kilometrówki pod stołem w ciemno. I dziwne że nikt nie chce robić ? Ile taki kierowca spędza w trasie ? Jak na krajówce to od poniedziałku do piątku jest w rozjazdach praktycznie wraca do domu w piątek na wieczór zjeb....jak koń po westernie ani tu dobrze kobity po tyłu poklepać ani jak a dziecko mówi Ci wujek ...I się dziwią że nie chcą robić ? Międzynarodówka system pracy 3/1 gdzie 3 tygodnie jesteś poza chałupą śpisz w tej kanciapie myjesz się na myjni a na tydzień w domu kto normalny będzie tu robił za stawkę januszy i grażyn biznesu ? O kosztach zrobienia prawka C+E i inne dodatkowe wymogi na przewóz rzeczy nie wspomnę bo wychodzi około 10tys. Dajcie ludziom na krajówce 5 na rękę ! Bez jakiś wypłat pod stołem opodatkowane jasno na białym to i ludzi będziecie mieć to samo z międzynarodówką 10 tys do łapy i kierowcy się znajdą. Ale jak liczycie że ktoś za miskę ryżu będzie wam tyrał to szukajcie frajerów gdzie indziej albo sami za lejce siadajcie i w świat a w międzyczasie niech sąsiad puka waszą żonę
I będzie brakować bo ludzie też trochę się mądrzejsi robią i zaczynają się cenić a nie za psi wuj robić. Janusze biznesu od firm transportowych jak płacą ? Jaką stawkę oferują ? 1500 na łapę a reszta jakieś kilometrówki pod stołem w ciemno. I dziwne że nikt nie chce robić ? Ile taki kierowca spędza w trasie ? Jak na krajówce to od poniedziałku do piątku jest w rozjazdach praktycznie wraca do domu w piątek na wieczór zjeb....jak koń po westernie ani tu dobrze kobity po tyłu poklepać ani jak a dziecko mówi Ci wujek ...I się dziwią że nie chcą ... rozwiń
Avatar
Zośka / 11 września 2018 o 12:01
+2
Tiry na tory!
Avatar
Gość / 11 września 2018 o 11:00
+13
Nie napisaliście, że składki emerytalne odprowadzane od najniższej krajowej a reszta to diety.
Avatar
Gość / 11 września 2018 o 10:26
+5
Jeżeli to ma być praca w systemie 3/1 albo 4/1 to nic dziwnego, że brakuje ludzi.
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Liga Mistrzów. Real ogrywa Romę, Ronaldo wylatuje z boiska

Liga Mistrzów. Real ogrywa Romę, Ronaldo wylatuje z boiska 0 0

„Królewscy” udanie zainaugurowali walkę o obronę tytuły najlepszej drużyny w Europie i pokonali na swoim stadionie AS Romę 3:0. Łupem bramkowym podzielili się: Isco, Gareth Bale i Mariano Diaz. Natomiast o swoim debiucie w barwach Juventusu w europejskich rozgrywkach będzie chciał zapomnieć Cristiano Ronaldo

Możesz zacząć biznes w Nevadzie. Są pieniądze dla firm z woj. lubelskiego

Możesz zacząć biznes w Nevadzie. Są pieniądze dla firm z woj. lubelskiego 3 4

Masz firmę i wielkie ambicje? Chcesz wejść na amerykański rynek? Województwo lubelskie i amerykański stan Nevada sfinansują 10 start-upom z naszego województwa dwutygodniowy wyjazd do USA oraz pomoc znalezieniu partnerów i inwestorów.

Posłowie w Puławach o Romach. Ogromne emocje i burzliwa dyskusja [wideo]
galeria
film

Posłowie w Puławach o Romach. Ogromne emocje i burzliwa dyskusja [wideo] 101 58

Puławy w środę gościły posłów sejmowej Komisji Mniejszości Narodowych i Etnicznych. Dyskusję na temat problemów z integracją romskiej społeczności w mieście zdominował temat działalności radnego Pawła Maja. Cyganie obarczyli go winą za "podburzanie mieszkańców" przeciwko nim.

II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Naukowcy, publicyści i artyści dyskutują w Lublinie
galeria

II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Naukowcy, publicyści i artyści dyskutują w Lublinie 1 1

W środę w Centrum Spotkania Kultur rozpoczął się II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Przyjechali naukowcy, publicyści, artyści i aktywiści. W programie prelekcje, panele dyskusyjne i koncerty. Kongres potrwa jeszcze w czwartek. Wstęp wolny.

Budowa nowego przystanku kolejowego w Lublinie. Ani peronu, ani dojazdu [zdjęcia]
galeria

Budowa nowego przystanku kolejowego w Lublinie. Ani peronu, ani dojazdu [zdjęcia] 23 21

Nie będzie prowizorycznego dojazdu do przystanku kolejowego Lublin Zachód od strony ul. Granitowej. Do urządzenia takiej drogi Ratusz próbował zobowiązać firmę przebudowującą tory, ale sugestie pozostały bez odpowiedzi. Sam przystanek Lublin Zachód będzie gotowy z opóźnieniem.

UKS PCM Kościerzyna – MKS Perła Lublin 21:43. Rozstrzelały kolejnego rywala

UKS PCM Kościerzyna – MKS Perła Lublin 21:43. Rozstrzelały kolejnego rywala 10 0

MKS Perła Lublin ma na swoim koncie kolejne ligowe zwycięstwo. Tym razem podopieczne trenera Roberta Lisa nie dały żadnych szans UKS PCM Kościerzyna wygrywając 43:21

Pierwsze 20 minut parkowania w Lublinie za darmo? Pomysł kandydata

Pierwsze 20 minut parkowania w Lublinie za darmo? Pomysł kandydata 31 15

Wprowadzenie bezpłatnych 20-minutowych biletów parkingowych obiecał w środę poseł Jakub Kulesza kandydujący na prezydenta Lublina z komitetu Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie.

Lublin: Wypadek na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września
galeria

Lublin: Wypadek na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września 5 6

Po godz. 18 na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza z Bohaterów Września w Lublinie doszło do wypadku.

Raz, Dwa, Trzy "Ważne piosenki". Koncert w Filharmonii Lubelskiej
14 października 2018, 19:00

Raz, Dwa, Trzy "Ważne piosenki". Koncert w Filharmonii Lubelskiej 2 0

Co Gdzie Kiedy. Już 14 października o godz. 19 na scenie Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi formacja Raz, Dwa, Trzy z koncertem Ważne piosenki.

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Bilety wyprzedane, nie wystarczyło dla wszystkich
Zdjęcia
galeria
film

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Bilety wyprzedane, nie wystarczyło dla wszystkich 17 17

Ogromna kolejka, której końca nie było widać – tak wyglądała środowa walka o bilety na niedzielny mecz żużlowy Speed Car Motor Lublin z ROW Rybnik. Wiele osób odeszło od kasy z kwitkiem i mecz będzie mogło obejrzeć tylko w telewizji.

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski 20 3

W środę w regionie rozegrano kolejne spotkania w ramach okręgowego Pucharu Polski w okręgu lubelskim i zamojskim. W pierwszym z wymienionych obyło się bez niespodzianek – zarówno Motor Lublin jak i Wisła Puławy pokonały niżej notowanych rywali, w drugim doszło do jednej niespodzianki

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej 0 23

Lublin będzie gospodarzem jednego z 20 ogólnoeuropejskich paneli obywatelskich poświęconych przyszłości Unii Europejskiej. Stolica województwa lubelskiego została wyróżniona w ten sposób przez Komisję Europejską jako jedyne z polskich miast.

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie
5 października 2018, 18:00

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 5 października o godz. 18 w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) odbędzie się wernisaż wystawy Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu.

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej 32 9

Andrzej Czapski będzie kandydował na urząd prezydenta Białej Podlaskiej, ale nie z komitetu Kukiz'15, tylko z KWW Radzyńskiego Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych.

W Białej Podlaskiej odbędą się Akademickie Mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów

W Białej Podlaskiej odbędą się Akademickie Mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów 1 0

Zawody potrwają dd czwartku do niedzieli. Weźmie w nich udział 16-osobowa reprezentacja Polski

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.