Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

14 października 2010 r.
15:54
Edytuj ten wpis

25 lat w więzieniu za zabójstwo. Odzyskał wolność, nie ma gdzie mieszkać

0 27 A A

Jerzy J. przesiedział w więzieniu 25 lat za zabójstwo. Trafiając tam zostawił w Chełmie mieszkanie. Najpierw mu je odebrano, po czym cały dom zburzono. Już na wolności przyszło mu tułać się po kolegach.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Po sześciu latach "odsiadki” Urząd Miejski poinformował Jerzego J., że odebrał mu mieszkanie komunalne. Oparł się przy tym na przepisach Prawa Lokalowego z 1974 r., które pozwalało cofnąć przydział, kiedy najemca przez sześć miesięcy go nie zamieszkiwał. Musiało się to jednak dziać "przy jednoczesnym braku okoliczności uzasadniających czasowy pobyt poza stałym miejscem zamieszkania”.

– Skoro urząd wiedział, że Jerzy J. przebywa w więzieniu, to moim zdaniem była to okoliczność wykluczająca wymówienie najmu – mówi Marek Czmielewski z chełmskiego Ośrodka Zamiejscowego Prokuratury Okręgowej w Lublinie. – Odebranie mu mieszkania można potraktować jako dodatkową, nieuzasadnioną karę.

Jerzy J. nie odwołał się od decyzji Urzędu Miejskiego. Za dobrą monetę przyjął ujętą w decyzji deklarację, że z chwilą zakończenia kary urząd... rozpatrzy możliwość przyznania mu innego mieszkania. On sam zaczął się przypominać w tej sprawie od chwili, kiedy do końca kary zostało mu już 10 lat.

– Najpierw urzędnicy dali mi nadzieję, informując mnie, że zostanę umieszczony na liście osób oczekujących na mieszkanie socjalne – mówi Jerzy J. – W kolejnych odpowiedziach na moje pisma przeczytałem, że nic mi się nie należy, bo nie spełniam warunków. Podpowiedziano mi jedynie, że będę mógł skorzystać z dachu nad głową w chełmskich schroniskach. W końcu stanęło na tym, że urząd do sprawy wróci, kiedy już odbędę karę. Z więzienia wyszedłem 10 lipca i wciąż tułam się po kolegach. U jednego się wykąpię, u drugiego prześpię kilka nocy. Ale przecież to nie może trwać w nieskończoność.

Między innymi Jerzym J. zaopiekował się jego stary kolega z dzielnicy Jerzy Dubaczyński. – Skoro przed wyrokiem Jurek miał gdzie mieszkać, to po odbyciu kary powinien mieć gdzie wrócić – mówi. –Kawał swojego życia zmarnował za kratami, to należy mu się teraz trochę spokoju i prywatności.
Jerzy J. dotąd nie jest nigdzie zameldowany, a więc nie może nawet zarejestrować się u lekarza rodzinnego. Uważa, że odsiadując co do dnia wyrok 25 lat więzienia spłacił swój dług wobec społeczeństwa.

– Chełmscy urzędnicy chyba nie spodziewali się, że stać mnie będzie na utrzymywanie skromnego mieszkania – podkreśla pan Jerzy. – W więzieniu pracowałem jako szlifierz. Dało mi to już prawo do świadczenia przedemerytalnego, a za rok będę otrzymywał już pełną emeryturę. Wierzę, że urząd w końcu przydzieli mi jakiś lokal i do tego jeszcze go wyposaży, skoro po wprowadzeniu do mojego dawnego mieszkania nowego najemcy zabrał stamtąd wszystkie moje rzeczy i nikt nie potrafi mi powiedzieć, gdzie one teraz są.

– Po zasięgnięciu informacji o dochodach umieściliśmy już Jerzego J. na liście osób oczekujących na mieszkanie socjalne – mówi Henryk Gołębiowski, dyrektor Wydziału Infrastruktury UM. – Otrzyma od nas konkretne propozycje. Jeśli pierwszą odrzuci, przedstawimy mu kolejną.

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
a / 16 października 2010 o 10:01
0
[quote name='Don' date='14 październik 2010 - 21:31 ' timestamp='1287084664' post='361919']
Prawda, wszystko prawda. Jednak w doktrynie prawa karnego ten człowiek odpokutował już swój czyn, a z artykułu wynika, że mieszkanie zabrano mu bezprawnie. Suche fakty...

Kilka faktów: mieszkał w lokalu, które mu dało społeczeństwo. Jeżeli teraz wyszedł na wolność po 25 latach, oznacza, że lokal dostał jeszcze w czasach PRL-u, co by nie mówić - ale łatwiej było o lokal socjalny wtedy niż obecnie. Po drugie - siedział za zabójstwo człowieka. A skąd wiesz, jakie były motywy tego zabójstwa? Może coś go do tego skłoniło, trudna sytuacja życiowa, zlisił się na czyjąś własność i zabił swoją ofiarę. Myślisz, że choć jest zabójcą, jest pozbawiony sumienia? Gdybym ja siedział za zabójstwo, sumienie by mnie na pewno dręczyło do końca moich dni, jestem pewny, że tego faceta też dręczy w dalszym ciągu i gdyby mógł cofnąć czas - to by go cofnął. Kolejna rzecz - "siedział w ciepełku i myśli, że spłacił dług wobec społeczeństwa". Więzienie to nie "ciepełko" jak Ci się wydaje, tylko zakład pozbawiający Cie wolności na dłuuugi czas, zmuszający siłą rzeczy człowieka do refleksji nad swoim postępowaniem. Zabił - udowodniono mu winę, wymierzono karę. Odbył ją, choć po 15 latach mógł się ubiegać o warunkowe zwolnienie za dobre sprawowanie. Tak więc wobec społeczeństwa i zgodnie z prawem - spłacił dług.

Nie wybielam tu tego człowieka, ale też nie odbieram mu prawa do człowieczeństwa. Odbierając życie komuś, odebrał tym samym sobie szansę na normalny żywot. Nie potępiajcie go tylko dlatego, że "śmie" zwracać się o pomoc. Jeżeli jej nie otrzyma, jest duża szansa, że znów popełni przestępstwo aby wrócić za kraty i mieć "za co żyć". Tak jest szansa, że może skierują go do jakiejś pracy i powróci do społeczeństwa jako zupełnie inny nowy człowiek.

Nie bulwersują mnie wasze opinie, dopóki nie zacząłem studiować prawa, miałem takie same zdanie, jednak gdy poznałem mechanizmy, przyczyny i skutki np. przestępstw, inaczej patrze już na te sprawy. Pozdrawiam
[/quote]

O czym ty gosciu pleciesz? Jaki kraj takie prawo i tacy prawnicy. To ze mu narod, a raczej jakis urzednik dal za pieniadze spoleczenstwa lokal a pozniej go odebral aby sie nie marnowal stojac pusty to nie oznacza, ze mu sie to nalezy bardziej niz jakiemus mlodemu malzenstwu, ktore chce wychowac swoje dziecko na porzadnego czlowieka. Bezprawne to jest rozdawanie mieszkan za nasze pieniadze marginesowi spolecznemu. Nie wnosza nic do spoleczenstwa a tylko trzeba za nich ciagle placic. Jakie splacenie dlugu??? Jak mozna splacic dlug odbierajac raz na zawsze komus zycie???? Nigdy juz go nie splacisz, a jak masz nadal inne zdanie to idz pogadaj z rodzina zabitego, moze ich przekonasz ze o calej sprawie juz zapominamy bo bandyta posiedzial za kratami za nasze pieniadze. To ze kogos zabil i teraz zbiera tego zniwo to wlasnie to jest dopiero prawdziwa kara za jego wystepek. Panstwo nie daje takich mozliwosci wejscia na rynek pracy porzadnym obywatelom jak bandytom. Mam tu na mysli wlasnie takie podejscie do sprawy ze jemu sie niby cos nalezy, a pozostalym mowicie taki tekst: "to wez sie do roboty". To ze zabil to juz jest to rzecza niewyobrazalna dla drugiego czlowieka i niepodlegajaca jakimkolwiek usprawiedliwieniom. to ze dostal 25 lat to samo to swiadczy ze nie byla to zbrodnia mniejszej rangi czy w jakis okolicznosciach lagodzacych. Taki czyn wyklucza ze spoleczenstwa, dlatego ze taka jednostka nie potrafila zyc w tym spoleczenstwie. I nie wiem dlaczego siedzac w pace ma prawa obywatelskie.
"Jeżeli jej nie otrzyma, jest duża szansa, że znów popełni przestępstwo aby wrócić za kraty i mieć "za co żyć"." - a co to ma byc? szantaz? jak nie otrzymam pomocy to znow taki bede? to jak to sie ma do twojego czlowieka odmienionego?
Takie myslenie jak twoje doprowadzilo wlasnie do tego, ze ludzie nie boja sie popelniac przestepstw, gdyz wiedza ze pozniej jeszcze czeka ich ulatwione zycie.
[quote name='Don' date='14 październik 2010 - 21:31 ' timestamp='1287084664' post='361919']
Prawda, wszystko prawda. Jednak w doktrynie prawa karnego ten człowiek odpokutował już swój czyn, a z artykułu wynika, że mieszkanie zabrano mu bezprawnie. Suche fakty...

Kilka faktów: mieszkał w lokalu, które mu dało społeczeństwo. Jeżeli teraz wyszedł na wolność po 25 latach, oznacza, że lokal dostał jeszcze w czasach PRL-u, co by nie mówić - ale łatwiej było o lokal socjalny wtedy niż obecnie. Po d... rozwiń
Avatar
Gość / 16 października 2010 o 07:59
0
nie pisz głupot,powiedz prawdę za co ten chwast siedział !
Avatar
Karol / 15 października 2010 o 12:45
0
A wobrazcie sobie ze zabil gnoja, ktory zgwałcił jego córkę.
Avatar
ogarnij sie / 15 października 2010 o 12:21
0
[quote name='Marcel' date='15 październik 2010 - 07:47 ' timestamp='1287121627' post='362017']
A skąd wiesz czy nie zabił w obronie koniecznej? Odbył swój wyrok, mieszkanie mu zabrali BEZPRAWNIE - ktoś powinien za to odpowiedziec
[/quote]
dostal 25 lat. Mysl troche...
Avatar
men / 15 października 2010 o 11:07
0
"Kawał swojego życia zmarnował za kratami, to należy mu się teraz trochę spokoju i prywatności".
Jasne, a zmarnował ten kawał życia z naszej winy.
Nic mu sie nie należy, skoro już wyszedł, to tak jak inni może kupić sobie mieszkanie. Nie ma pieniędzy? Jego i tylko jego problem.
A przed 25 laty nie miał swojego mieszkania, przyznano mu komunalne, czyli wybudowane i utrzymywane z naszych podatków. Trudno, aby przez ćwierć wieku stało puste.
Jego rzeczy? Zgniły. Mógł sobie wynająć jakiś skład i przechować do wyjscia na wolność.
Avatar
dumdum / 15 października 2010 o 09:53
0
Don Corleone gdyby ten facet miał sumienie toby nikogo nie zabił Życia ludzkiego nie wróci choćby 100 lat przesiedział,,, więc wyluzuj majtasy czeka go road to hell
Avatar
ja / 15 października 2010 o 08:54
0
[quote name='poli' date='15 październik 2010 - 08:39 ' timestamp='1287124783' post='362061']
Niech zamieszka u ciebie
[/quote]
albo u Ali Baby ...skoro tacy prawi i sprawieliwi obrońcy.
Avatar
poli / 15 października 2010 o 08:39
0
[quote name='kamil' date='15 październik 2010 - 03:04 ' timestamp='1287104665' post='361996']

Myślę,że jedna z takich osób,którą pobyt w więzieniu zmienił.I właśnie po to są więzienia; resocjalizacja dała skutek pozwólmy mu więc wrócić do normalnego życia.
[/quote]

Niech zamieszka u ciebie
Avatar
mag / 15 października 2010 o 08:17
0
a kto opłacał mieszkanie pod nieobecność "pana domu"? czy było zadłużone? a może nie miał do niego pełnych praw?
Avatar
sss / 15 października 2010 o 08:09
0
Nie obchodzi mnie gdzie będzie mieszkał kryminalista, powinien dostać dożywocie za zabójstwo i w więzieniu zostać, ludzie porządni nie mają mieszkać
Avatar
a / 16 października 2010 o 10:01
0
[quote name='Don' date='14 październik 2010 - 21:31 ' timestamp='1287084664' post='361919']
Prawda, wszystko prawda. Jednak w doktrynie prawa karnego ten człowiek odpokutował już swój czyn, a z artykułu wynika, że mieszkanie zabrano mu bezprawnie. Suche fakty...

Kilka faktów: mieszkał w lokalu, które mu dało społeczeństwo. Jeżeli teraz wyszedł na wolność po 25 latach, oznacza, że lokal dostał jeszcze w czasach PRL-u, co by nie mówić - ale łatwiej było o lokal socjalny wtedy niż obecnie. Po drugie - siedział za zabójstwo człowieka. A skąd wiesz, jakie były motywy tego zabójstwa? Może coś go do tego skłoniło, trudna sytuacja życiowa, zlisił się na czyjąś własność i zabił swoją ofiarę. Myślisz, że choć jest zabójcą, jest pozbawiony sumienia? Gdybym ja siedział za zabójstwo, sumienie by mnie na pewno dręczyło do końca moich dni, jestem pewny, że tego faceta też dręczy w dalszym ciągu i gdyby mógł cofnąć czas - to by go cofnął. Kolejna rzecz - "siedział w ciepełku i myśli, że spłacił dług wobec społeczeństwa". Więzienie to nie "ciepełko" jak Ci się wydaje, tylko zakład pozbawiający Cie wolności na dłuuugi czas, zmuszający siłą rzeczy człowieka do refleksji nad swoim postępowaniem. Zabił - udowodniono mu winę, wymierzono karę. Odbył ją, choć po 15 latach mógł się ubiegać o warunkowe zwolnienie za dobre sprawowanie. Tak więc wobec społeczeństwa i zgodnie z prawem - spłacił dług.

Nie wybielam tu tego człowieka, ale też nie odbieram mu prawa do człowieczeństwa. Odbierając życie komuś, odebrał tym samym sobie szansę na normalny żywot. Nie potępiajcie go tylko dlatego, że "śmie" zwracać się o pomoc. Jeżeli jej nie otrzyma, jest duża szansa, że znów popełni przestępstwo aby wrócić za kraty i mieć "za co żyć". Tak jest szansa, że może skierują go do jakiejś pracy i powróci do społeczeństwa jako zupełnie inny nowy człowiek.

Nie bulwersują mnie wasze opinie, dopóki nie zacząłem studiować prawa, miałem takie same zdanie, jednak gdy poznałem mechanizmy, przyczyny i skutki np. przestępstw, inaczej patrze już na te sprawy. Pozdrawiam
[/quote]

O czym ty gosciu pleciesz? Jaki kraj takie prawo i tacy prawnicy. To ze mu narod, a raczej jakis urzednik dal za pieniadze spoleczenstwa lokal a pozniej go odebral aby sie nie marnowal stojac pusty to nie oznacza, ze mu sie to nalezy bardziej niz jakiemus mlodemu malzenstwu, ktore chce wychowac swoje dziecko na porzadnego czlowieka. Bezprawne to jest rozdawanie mieszkan za nasze pieniadze marginesowi spolecznemu. Nie wnosza nic do spoleczenstwa a tylko trzeba za nich ciagle placic. Jakie splacenie dlugu??? Jak mozna splacic dlug odbierajac raz na zawsze komus zycie???? Nigdy juz go nie splacisz, a jak masz nadal inne zdanie to idz pogadaj z rodzina zabitego, moze ich przekonasz ze o calej sprawie juz zapominamy bo bandyta posiedzial za kratami za nasze pieniadze. To ze kogos zabil i teraz zbiera tego zniwo to wlasnie to jest dopiero prawdziwa kara za jego wystepek. Panstwo nie daje takich mozliwosci wejscia na rynek pracy porzadnym obywatelom jak bandytom. Mam tu na mysli wlasnie takie podejscie do sprawy ze jemu sie niby cos nalezy, a pozostalym mowicie taki tekst: "to wez sie do roboty". To ze zabil to juz jest to rzecza niewyobrazalna dla drugiego czlowieka i niepodlegajaca jakimkolwiek usprawiedliwieniom. to ze dostal 25 lat to samo to swiadczy ze nie byla to zbrodnia mniejszej rangi czy w jakis okolicznosciach lagodzacych. Taki czyn wyklucza ze spoleczenstwa, dlatego ze taka jednostka nie potrafila zyc w tym spoleczenstwie. I nie wiem dlaczego siedzac w pace ma prawa obywatelskie.
"Jeżeli jej nie otrzyma, jest duża szansa, że znów popełni przestępstwo aby wrócić za kraty i mieć "za co żyć"." - a co to ma byc? szantaz? jak nie otrzymam pomocy to znow taki bede? to jak to sie ma do twojego czlowieka odmienionego?
Takie myslenie jak twoje doprowadzilo wlasnie do tego, ze ludzie nie boja sie popelniac przestepstw, gdyz wiedza ze pozniej jeszcze czeka ich ulatwione zycie.
[quote name='Don' date='14 październik 2010 - 21:31 ' timestamp='1287084664' post='361919']
Prawda, wszystko prawda. Jednak w doktrynie prawa karnego ten człowiek odpokutował już swój czyn, a z artykułu wynika, że mieszkanie zabrano mu bezprawnie. Suche fakty...

Kilka faktów: mieszkał w lokalu, które mu dało społeczeństwo. Jeżeli teraz wyszedł na wolność po 25 latach, oznacza, że lokal dostał jeszcze w czasach PRL-u, co by nie mówić - ale łatwiej było o lokal socjalny wtedy niż obecnie. Po d... rozwiń
Avatar
Gość / 16 października 2010 o 07:59
0
nie pisz głupot,powiedz prawdę za co ten chwast siedział !
Avatar
Karol / 15 października 2010 o 12:45
0
A wobrazcie sobie ze zabil gnoja, ktory zgwałcił jego córkę.
Avatar
ogarnij sie / 15 października 2010 o 12:21
0
[quote name='Marcel' date='15 październik 2010 - 07:47 ' timestamp='1287121627' post='362017']
A skąd wiesz czy nie zabił w obronie koniecznej? Odbył swój wyrok, mieszkanie mu zabrali BEZPRAWNIE - ktoś powinien za to odpowiedziec
[/quote]
dostal 25 lat. Mysl troche...
Avatar
men / 15 października 2010 o 11:07
0
"Kawał swojego życia zmarnował za kratami, to należy mu się teraz trochę spokoju i prywatności".
Jasne, a zmarnował ten kawał życia z naszej winy.
Nic mu sie nie należy, skoro już wyszedł, to tak jak inni może kupić sobie mieszkanie. Nie ma pieniędzy? Jego i tylko jego problem.
A przed 25 laty nie miał swojego mieszkania, przyznano mu komunalne, czyli wybudowane i utrzymywane z naszych podatków. Trudno, aby przez ćwierć wieku stało puste.
Jego rzeczy? Zgniły. Mógł sobie wynająć jakiś skład i przechować do wyjscia na wolność.
Avatar
dumdum / 15 października 2010 o 09:53
0
Don Corleone gdyby ten facet miał sumienie toby nikogo nie zabił Życia ludzkiego nie wróci choćby 100 lat przesiedział,,, więc wyluzuj majtasy czeka go road to hell
Avatar
ja / 15 października 2010 o 08:54
0
[quote name='poli' date='15 październik 2010 - 08:39 ' timestamp='1287124783' post='362061']
Niech zamieszka u ciebie
[/quote]
albo u Ali Baby ...skoro tacy prawi i sprawieliwi obrońcy.
Avatar
poli / 15 października 2010 o 08:39
0
[quote name='kamil' date='15 październik 2010 - 03:04 ' timestamp='1287104665' post='361996']

Myślę,że jedna z takich osób,którą pobyt w więzieniu zmienił.I właśnie po to są więzienia; resocjalizacja dała skutek pozwólmy mu więc wrócić do normalnego życia.
[/quote]

Niech zamieszka u ciebie
Avatar
mag / 15 października 2010 o 08:17
0
a kto opłacał mieszkanie pod nieobecność "pana domu"? czy było zadłużone? a może nie miał do niego pełnych praw?
Avatar
sss / 15 października 2010 o 08:09
0
Nie obchodzi mnie gdzie będzie mieszkał kryminalista, powinien dostać dożywocie za zabójstwo i w więzieniu zostać, ludzie porządni nie mają mieszkać
Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wypadek busa na al. Witosa. Kilka osób rannych. Droga zablokowana

Wypadek busa na al. Witosa. Kilka osób rannych. Droga zablokowana 0 0

Na al. Witosa w Lublinie doszło do zderzenia chevroleta z busem pasażerskim. Według informacji policjantów kilka osób jest rannych.

Ciężarówka wjechała w samochód osobowy. Dwie osoby nie żyją
PILNE

Ciężarówka wjechała w samochód osobowy. Dwie osoby nie żyją 6 5

Tragiczny wypadek w miejscowości Leokadiów na trasie DK-12. Nie żyją dwie osoby,

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 9 1

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 32 11

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać 0 0

Podawał się za szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na operację córki. Wyłudził od kobiety ponad tysiąc złotych.

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie 2 0

Zawodniczki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania z zaledwie jednym zwycięstwem. Podopiecznym Piotra Mazurkiewicza udało się pokonać białoruski FK Mińsk

W Lubartowie powstanie kompleks sportowy [wizualizacje]
galeria

W Lubartowie powstanie kompleks sportowy [wizualizacje] 0 0

Będzie kolejny etap inwestycji przy ul. Parkowej w Lubartowie. Do końca września ma powstać budynek szatniowo-sanitarny z pełną infrastrukturą, a do lipca przyszłego roku: pełnowymiarowe boisko z naturalną nawierzchnią

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki
Od Czytelnika
galeria

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki 40 19

W niedzielę podczas finału Mistrzostw Świata nie było chętnych na wspólne kibicowanie w Strefie Kibica w Lublinie

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni?

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni? 8 1

Cały tydzień ma być deszczowy. Dzisiaj możemy spodziewać się również burz. IMGW wydał ostrzeżenie

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce 0 3

Na 400 zł została ustalona stawka za jedno miejsce pod wózek gastronomiczny na odnowionym deptaku.

MKS Perła Lublin wraca do treningów

MKS Perła Lublin wraca do treningów 0 3

MKS Lublin dzisiaj wraca do treningów. Zespół mistrzyń Polski wzmocniło aż pięć nowych zawodniczek

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce
Tylko u nas
galeria

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce 1 6

Na terenie Lubelskiego Rynku Hurtowego ma powstać Centrum Obsługi Rolnictwa. – Chcemy sprowadzić do Elizówki jak najwięcej instytucji związanych z rolnictwem – zapowiada prezes największej rolno-spożywczej giełdy w regionie.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 32 20

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.