Najczęściej bramy garażowe wykonywane są z blachy stalowej, aluminiowej lub drewna. Można wybrać z palety wielu kolorów lub zdecydować się na odcień drewna - hitem jest orzech, popularnością cieszy się mahoń i złoty dąb. Do garaży sąsiadujących ze ścianą domu poleca się bramy ocieplane. Garaż wolno stojący można wyposażyć w bramę nieocieploną.
Uchylna, segmentowa lub rolowana
Najpopularniejsze są bramy segmentowe. Przy otwieraniu i zamykaniu nie wymagają tyle siły co bramy uchylne, ale dużo ważniejsze jest to, że nie zajmują przestrzeni przed garażem, więc poleca się je przy krótkich podjazdach lub garażach wychodzących bezpośrednio na ulicę. Kolejny plus to większe bezpieczeństwo (zarówno użytkowania jak i przed włamaniem). Są to również bramy cieplejsze niż uchylne.
Przy bramach uchylnych konieczna jest większa przestrzeń przy wjeździe do garażu (dolna część bramy wysuwa się na zewnątrz garażu).
Bramy rolowane są najmniej popularne ze względu na wysoką cenę. Są oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym, ale zajmują najmniej miejsca (zwijają się do kasety zamontowanej nad otworem).
Ręczna, czy na pilota
Bramy garażowe mogą być wyposażone w różne rodzaje zamków ryglujących w jednym lub kilku miejscach. Rzecz jasna, bramy otwierane ręcznie są dużo tańsze, ale te z dodatkową automatyką są wygodniejsze w użytkowaniu. Najpopularniejsze są bramy na pilota. Wystarczy nacisnąć przycisk i, siedząc w samochodzie, poczekać aż brama się otworzy. Systemy automatyczne mogą być uruchamiane również za pomocą zamka cyfrowego, karty magnetycznej lub stacyjki z kluczem. Panel z urządzeniem montuje się na wysięgniku, ścianie budynku lub ogrodzeniu - chodzi o to, by można było uruchomić system nie wysiadając z samochodu (wystarczy otworzyć okno).
Dodatki dla wymagających
Jeżeli zależy nam na dostępie światła naturalnego możemy zdecydować się na bramę z oknem lub przeszklonym pasem. Można również zamontować w bramie drzwi przejściowe zamykane na osobny klucz.