Było lekko, łatwo i przyjemnie – tak egzamin z języka angielskiego oceniają ósmoklasiści. Na wyniki muszą jeszcze poczekać, ale już teraz mogą sprawdzić, jak im poszło. Specjalnie dla naszych Czytelników arkusz egzaminacyjny rozwiązała Joanna Wróblewska, nauczyciel języka angielskiego i francuskiego z Międzynarodowej Szkoły Podstawowej Paderewski w Lublinie.
- Było bardzo prosto. Wcześniej robiłem wiele testów i były dużo trudniejsze niż to co dostaliśmy – komentuje uczeń Szkoły Podstawowej nr 51 w Lublinie. – Napisać mieliśmy m.in. mail do kolegi z Anglii o tym, że z naszej klasy odchodzi koleżanka. To było bardzo proste.
- Zadania z czytania i pisania nie sprawiły mi najmniejszych trudności. Problemem były za to pierwsze zadania, w których konieczne było wykazanie się rozumieniem słuchanego tekstu. Obawiam się, że w tej części mam same błędy, ale i tak liczę na jakieś 75 proc. – mówi ósmoklasistka ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Lublinie.
Jako prosty egzamin oceniają też nauczyciele.
- Typy zadań na tegorocznym egzaminie były zbliżone do ubiegłorocznych, ale uważam, że egzamin był nieco łatwiejszy. Zadania otwarte, które zazwyczaj stanowią wyzwanie, wymagały użycia typowych struktur czy wyrażeń. Myślę, że największe trudności mogło sprawić zadanie z czytania ze zrozumieniem i wstawieniem zdań w luki, a także polecenie w emailu, aby opisać przedmiot, który podarowaliśmy naszej koleżance, ponieważ uczniowie często nie rozwijają szczegółowo swoich pomysłów - mówi Joanna Wróblewska, nauczyciel języka angielskiego i francuskiego z Międzynarodowej Szkoły Podstawowej Paderewski w Lublinie.
W ubiegłym roku ósmoklasiści z MSP Paderewski właśnie na egzaminie z języka angielskiego otrzymali najlepsze lokaty, które uplasowały placówkę na 2. miejscu na tle wszystkich szkół podstawowych w Lublinie.
- W tym roku również są dobrze przygotowani – zapewnia Katarzyna Bysiecka, nauczycielka j.angielskiego i kordynatorka programu polskiego. – Realizujemy rozszerzony program nauki angielskiego i wprowadziliśmy dodatkową strategię językową, która przeplata elementy kształcenia w tym zakresie na wszystkich pozostałych przedmiotach, a nawet podczas opieki świetlicowej w młodszych klasach. W zależności od poziomu, wprowadzamy to np. w formie instrukcji do lekcji czy zadań w języku angielskim, w postaci dodatkowych materiałów, projektów, oglądania filmów, zabaw i gier językowych czy wprowadzania terminologii podczas realizacji międzynarodowego programu Primary Years Programme.
Uczniowie MSP Paderewski od pierwszej klasy uczą się angielskiego aż 4 godziny tygodniowo. Od czwartej klasy jest to już 6 godzin tygodniowo, w tym jedna godzina English Communication, prowadzona przez native speakerów. Zajęcia z nimi umożliwiają uczniom naturalną komunikacje w języku angielskim.
Dzieci wykorzystują też język angielski w codziennej praktyce korzystając z platformy edukacyjnej dla szkół IB - ManageBac. Starsze klasy objęte są polityką językową związaną z realizowanym międzynarodowym programem IB Middle Years Programme, co oznacza, że język obcy nieustannie im towarzyszy, nie tylko na lekcjach języka angielskiego – wzbogacają słownictwo, umiejętność słuchania, czytania, mówienia, pisania i wykorzystywania wszystkich umiejętności podczas realizacji interdyscyplinarnych zadań projektowych.
- Dzięki praktycznym, nowoczesnym metodom i uwzględnianiu różnych stylów uczenia się, uczniowie Paderewskiego osiągają tak dobre wyniki i są świetnie przygotowani do dalszych etapów edukacji – dodaje Katarzyna Bysiecka.
W MSP Paderewski prowadzona jest rekrutacja uzupełniająca do klas 4-6.