FIFA 11 będzie gotowa na jesień. Ma być pod każdym względem lepsza od poprzedniczki: ciekawsza, ładniejsza, bardziej realistyczna.
– Personality+ to ewolucja pozwalająca na dokładne odzwierciedlenie unikatowego stylu każdego z zawodników, dzięki czemu posiadają oni indywidualną osobowość w grze FIFA 11 – tłumaczy producent gry, Kaz Makita.
– Udało nam się opanować silnik gry na tyle, by odzwierciedlić indywidualne zachowania i umiejętności piłkarzy.
Personality+ pozwala na stworzenie bazy danych statystyk zawodników występujących w grze oraz śledzenie ich postępów i umiejętności przy pomocy 36 atrybutów i 57 cech.
Marka EA SPORTS FIFA korzysta przy tym z sieci 1700 specjalistów rozmieszczonych na całym świecie i zajmujących się obserwacją piłkarzy. W ten sposób tworzą oni wielką bazę danych o piłkarzach, które są potem implementowane w grze.
Najlepsi zawodnicy będą mogli pokazać swoje rzeczywiste umiejętności w wirtualnym świecie. Kaka z Realu Madryt to jeden z najbardziej kreatywnych pomocników, Andres Iniesta z Barcelony świetnie drybluje i kontroluje piłkę, Wayne Rooney z Manchesteru United imponuje siłą i skutecznością – Personality+ spowoduje, że każdy z tych piłkarzy zachowa się na wirtualnym boisku dokładnie tak, jak miałoby to miejsce w rzeczywistości, a dzięki nowym modelom postaci ich rozpoznanie będzie jeszcze prostsze.
FIFA 11 wprowadzi także nowy system Pro Passing, gdzie skuteczność podań będzie zależna od umiejętności gracza trzymającego pad, a także od sytuacji na boisku i zdolności prowadzonego zawodnika.
Umiejętne korzystanie z Pro Passing ma graczom dawać też dodatkowe profity (a złe skutkować szybką utratą piłki). Pozostałe nowości – takie jak np. nowe rodzaje zwodów – są już mniej rewolucyjne.
Premiera FIFA 11 (na Playstation 3 i Playstation 2, Xbox 360, Wii, Nintendo DS, PSP i PC): jesień 2010.