Sieć dyskontów wprowadzała konsumentów w błąd podczas swojej kampanii reklamowej - uznała prezes UOKiK. I nałożyła na spółkę Lidl Polska Sklepy Spożywcze karę w wysokości 1 826 547 zł. Decyzja nie jest prawomocna. Lidl może odwołać się do sądu.
W lutym br. Urząd wszczął postępowanie w ramach którego analizowano treść i formę komunikatów reklamowych rozpowszechnianych przez sieć dyskontów. W jego wyniku stwierdzono, że kampania reklamowa spółki Lidl wprowadzała konsumentów w błąd. W opinii Urzędu informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej.
Ponadto prezes UOKiK uznała, że reklamy przygotowane przez spółkę mogły sugerować że autorem treści zawartych w nich jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W opinii prezes UOKiK spółka nierzetelnie wykorzystując wyniki raportu Inspekcji Handlowej oraz używając autorytetu Urzędu w swojej kampanii wprowadzała konsumentów w błąd.
Prezes UOKiK nakazała Lidl Polska Sklepy Spożywcze zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożyła na karę pieniężną w wysokości 1 826 547 zł. Decyzja nie jest prawomocna przedsiębiorca może odwołać się do sądu.