Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

28 lipca 2011 r.
17:14
Edytuj ten wpis

Brzozówka: Rodzice uczniów walczą o szkołę

1 113 A A
– Wystąpiliśmy o użytkowanie pustej szkoły, a nie o użyczenie czy dzierżawę budynku. Czekamy na kole
– Wystąpiliśmy o użytkowanie pustej szkoły, a nie o użyczenie czy dzierżawę budynku. Czekamy na kole

Wójt Szastarki: Gminy nie stać na to, aby Szkołę Podstawową w Brzozówce prowadziło stowarzyszenie. Rodzice dzieci: Nie poddamy się. Jeśli wójt nie zmieni zdania będziemy okupować budynek szkoły.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Walczymy o dobro naszych dzieci – przekonuje Marek Kopiwoda, mieszkaniec Brzozówki, ojciec dwójki dzieci w wieku 4 i 7 lat. – Wójt zasłania się finansami, ale na dzieciach nie można oszczędzać. Chcemy, aby szkołę prowadziło stowarzyszenie. Ale wójt nie pozwala nam działać na własny rachunek.

– Jeśli mamy szkołę blisko domu, to dlaczego nasze dzieci mają chodzić gdzie indziej – dodaje pani Katarzyna z Brzozówki-Kolonii. – Droga do szkoły w Szastarce, gdzie miałyby chodzić dzieci prowadzi przez tory kolejowe. Bałabym się puszczać je same. Do Brzozówki droga jest bezpieczna, a to jest najważniejsze.

Decyzję Rady Gminy Szkoła Podstawowa w Brzozówce zostanie zlikwidowana 31 sierpnia, podobnie jak filia szkoły w Majdanie.

Rodzice uczniów z Brzozówki chcą by placówka działała dalej, prowadzona przez stowarzyszenie. Władze gminy twierdzą, że ich na to nie stać.

– Mamy ok. 6 mln zł zadłużenia – tłumaczy Tomasz Mularczyk, wójt Szastarki. – Wbrew obiegowej opinii, szkoły prowadzone przez stowarzyszenia też kosztują samorząd. Wiem, bo mamy już dwie takie placówki i podpisuję przelewy.

Likwidacja szkół do dla gminy zysk. – W skali roku zaoszczędzimy ok. 700 tys. zł – przekonuje wójt gminy. – Dla bogatego samorządu może nie są to duże pieniądze, dla nas to fortuna. Za te pieniądze możemy na przykład wyremontować drogę.

Rodziców te argumenty nie przekonują. Postanowili szukać poparcia u radnych i chcieli, aby to oni zgodzili się na użytkowanie szkoły przez stowarzyszenie. W środę została zwołana nadzwyczajna sesja Rady Gminy. Głosowania jednak nie było, bo są nowe przepisy. – Użyczenie budynku szkoły leży tylko i wyłącznie w gestii wójta gminy – zapewnia Mularczyk.

– Wójt szuka tylko ustaw, żeby nam tej szkoły nie oddać – komentuje środową sesję Bogusław Wcisło, prezes Stowarzyszenia "Nadzieja”. – W związku z nową sytuacją wystąpiliśmy o użytkowanie, a nie o użyczenie czy dzierżawę budynku szkoły. Czekamy na kolejny termin sesji. Na pewno się nie podamy. Będziemy okupować szkołę, tydzień, dwa tygodnie, aż wójt zmieni zdanie.

W sprawie szkolnego konfliktu interweniowało już Kuratorium Oświaty. – Rozmawiałem z wójtem i prosiłem, żeby zastanowił się jeszcze raz nad tym tematem – tłumaczy Krzysztof Babisz, lubelski kurator oświaty. – Apelowałem, żeby dał możliwość prowadzenia szkoły temu stowarzyszeniu.

Komentarze 113

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
MJA / 3 września 2011 o 21:59
0
[quote name='polichnianka' timestamp='1314912966' post='524586']
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[/quote]
Drogi kolego czytam biegle i w przeciwieństwie do Ciebie,również poprawnie piszę.Owszem,dostaje kasę ale gołą subwencje i dowiedz się w wiarygodnych zródłach ile Dudek dobrowolnie dokładał,natomiast Mularczyk nie dołoży nawet pod przymusem.A moje babki nie mają rozczochranych grzyw bo obie nie żyją i zachowaj choć odrobinę kultury,pozdrawiam;
[quote name='polichnianka' timestamp='1314912966' post='524586']
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[/quote]
Drogi kolego czytam biegle i w przeciwieństwie do Ciebie,również poprawnie piszę.Owszem,dostaje kasę ale gołą subwencje i d... rozwiń
Avatar
piotr / 2 września 2011 o 08:35
0
[quote name='polichnianka' timestamp='1314912966' post='524586']
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[/quote]

wójt będzie musiał jeszcze hucie dołożyc pieniądze, które wypłacił zwolnionym nauczycielom i pracownikom, tak potrafi się oszczędzac nasze pieniądze, rachunek prosty 52 uczniów razy 7600 zł = ok. 400 000 plus odprawy pracownikom ponad 100 000zł plus tyle co odprawy dla huty i wojciechowa jeszcze tak zna się niby inteligent na ekonomii, to jesli za pół roku juz tak pogrążył gmine w takie tarapaty to 6 mln dudka na 20 lat jest pikuś, a powstało wiele
[quote name='polichnianka' timestamp='1314912966' post='524586']
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[/quote]

wójt będzie musiał jeszcze hucie dołożyc pieniądze, które wypłacił zwolnionym nauczycielom i pracownikom, tak... rozwiń
Avatar
polichnianka / 1 września 2011 o 23:36
0
[quote name='MJA' timestamp='1314911746' post='524573']
Niech teraz stowarzyszenie z Huty Józefów uważa,bo wójt,za to,że Huta przyjęła dzieci z Brzozówki,przestanie dokładać do tej szkoły,a są to niebagatelne kwoty wbrew opiniom niektórych,że stowarzyszenia utrzymują się tylko z subwencji;
[/quote]
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[quote name='MJA' timestamp='1314911746' post='524573']
Niech teraz stowarzyszenie z Huty Józefów uważa,bo wójt,za to,że Huta przyjęła dzieci z Brzozówki,przestanie dokładać do tej szkoły,a są to niebagatelne kwoty wbrew opiniom niektórych,że stowarzyszenia utrzymują się tylko z subwencji;
[/quote]
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szasta... rozwiń
Avatar
MJA / 1 września 2011 o 23:15
0
Niech teraz stowarzyszenie z Huty Józefów uważa,bo wójt,za to,że Huta przyjęła dzieci z Brzozówki,przestanie dokładać do tej szkoły,a są to niebagatelne kwoty wbrew opiniom niektórych,że stowarzyszenia utrzymują się tylko z subwencji;
Avatar
Mot / 28 sierpnia 2011 o 16:44
0
[quote name='Matematyk' timestamp='1314532919' post='520749']
Rok 2006.
Dochody z subwencji oświatowej +3.510.377
Wydatki na oświatę ogółem -4.861.598

Wynik -1.351.221

Półtora miliona na minusie. Kilometr drogi - zorientowałem się - kosztuje około 300.000zł

Czyli gdyby usprawnić sieć szkół w Szastarce to mogłoby powstawać rocznie około 4500m dróg.
No i spłata zadłużenia byłaby niezagrożona.

I co? Subwencja pokrywa wydatki na szkołę?
[/quote]
Nikt nie twierdzi że subwencje pokrywają w całości koszty w szkołach publicznych.Do niepublicznych jednak,którymi są niewątpliwe szkoły stowarzyszeniowe, gminy przekazują tzw.gołe subwencje i tylko od dobrej woli rady gminy zależy czy rzuci im trochę grosza extra czy nie.Dodam też że przez subwencje gmina osiąga tzw.płynność finansową bo już stałą praktyką jest przesuwanie tych pieniędzy na inne niż oświatowe cele a wyrównuje się lukę w innym terminie ale to nic dziwnego ani nowego.Widzę że lubisz być zorientowany(chociaż to nierealne by zbudować normalną drogę na której mogą wyminąć się 2 auta i której nie trafi szlag po roku)a więc zorientuj się mój drogi matematyku ile gmina rocznie przeznacza na OSP i czy nie lepiej stamtąd uszczknąć trochę grosza.Ale wójt nie da ich ruszyć bo przecież gmina Strażą stoi a który strażak go poprze jak on im budżet obetnie?Polityka,Stary ,polityka...
[quote name='Matematyk' timestamp='1314532919' post='520749']
Rok 2006.
Dochody z subwencji oświatowej +3.510.377
Wydatki na oświatę ogółem -4.861.598

Wynik -1.351.221

Półtora miliona na minusie. Kilometr drogi - zorientowałem się - kosztuje około 300.000zł

Czyli gdyby usprawnić sieć szkół w Szastarce to mogłoby powstawać rocznie około 4500m dróg.
No i spłata zadłużenia byłaby niezagrożona.

I co? ... rozwiń
Avatar
Matematyk / 28 sierpnia 2011 o 14:01
0
Rok 2006.
Dochody z subwencji oświatowej +3.510.377
Wydatki na oświatę ogółem -4.861.598

Wynik -1.351.221

Półtora miliona na minusie. Kilometr drogi - zorientowałem się - kosztuje około 300.000zł

Czyli gdyby usprawnić sieć szkół w Szastarce to mogłoby powstawać rocznie około 4500m dróg.
No i spłata zadłużenia byłaby niezagrożona.

I co? Subwencja pokrywa wydatki na szkołę?
Avatar
Tadei / 28 sierpnia 2011 o 13:39
0
[quote name='somsiad' timestamp='1314516668' post='520611']
To kolego chcesz drogi robić za pieniądze które są przeznaczone przez państwo na edukacje dzieci z brzozówki .A jeśli piszesz że pieniądze z subwencji są wspólne to moim zdaniem jesteś normalny pasożyt społeczny .Dała bozia rączki to kaskę trzeba sobie zarobić a nie sięgać po nie swoje .
[/quote]

Coś wydaje mi się, że subwencja oświatowa nie pokrywa w 100% wydatków na szkoły i gmina musi szukać środków z dochodów własnych. A drogi da się budować tanio, dużo i porządnie. Mam rodzinę w Garbowie koło lublina i tam naprawdę po większości głównych dróg gminnych jeździ się jak po stole. Średnio przez rok powstaje tam z 10 kilometrów dróg. Inwestycji nie będzie, jeśli nie ma na nie pieniędzy. A jeszcze poważniejsze zadłużanie gminy to głupota. Tak samo jak trzymanie małych szkółek z łączonymi klasami. Tutaj nie szanuje się pieniędzy. Jakie zalety ma ta szkoła? Tylko nie piszcie, że blisko, domowa atmosfera i indywidualne podejście, bo dzieci pójdą do gimnazjum, liceum i będą zupełnie nieprzystosowane do nowych warunków.

Dlaczego nikt z dziennikarzy przy takich konfliktach nie podaje konkretnych liczb, które pomagają wyrobić sobie stanowisko? Wiem, że liczby są nudne, ale nie kłamią.
Niech powstanie tabelka - liczba uczniów w szkole, średnia liczba uczniów w klasie, koszt funkcjonowania całej jednostki, koszt na jednego ucznia, średnia ocen wszystkich uczniów i późniejsze wyniki z testu szóstoklasisty i gimnazjalnego.
Do tego dane ile gmina otrzymuje pieniędzy na oświatę, a ile wydaje.
Zobaczymy czy to taka złota szkoła.
[quote name='somsiad' timestamp='1314516668' post='520611']
To kolego chcesz drogi robić za pieniądze które są przeznaczone przez państwo na edukacje dzieci z brzozówki .A jeśli piszesz że pieniądze z subwencji są wspólne to moim zdaniem jesteś normalny pasożyt społeczny .Dała bozia rączki to kaskę trzeba sobie zarobić a nie sięgać po nie swoje .
[/quote]

Coś wydaje mi się, że subwencja oświatowa nie pokrywa w 100% wydatków na szkoły i gmina musi szukać środków z dochodów własnych. A drogi da ... rozwiń
Avatar
somsiad / 28 sierpnia 2011 o 09:31
0
[quote name='Tadei' timestamp='1314429757' post='520162']
Jakich małych grup? Nie bez powodu klasy w porządnych szkołach mają około 16-20 osób (najlepiej parzyście), bo wtedy działa praca w grupach i można nauczyć się pracy zespołowej.
Odpowiedzcie ile osób w jednej klasie jest w Brzozówce? Pięć? Napiszcie proszę ile jest klas i ilu uczniów liczy szkoła. Tego jakoś dziennikarze nie piszą. A paranoją są szkółki trzydziestoosobowe z sześcioma klasami i pełnym zespołem nauczycieli.
Te dzieci nie mają szans na pracę w grupach i porównanie efektów wysiłku poszczególnych zespołów. Kiedy pójdą do większej szkoły - gimnazjum, liceum będą okropnie zagubione.

Mała szkoła, 30 dzieci, przynajmniej 6 nauczycieli + sprzątaczka.
Jeśli nauczyciele są dyplomowani to jakieś 4000 brutto, co dla pracodawcy oznacza 4700zł
Na rok 57000 na jednego nauczyciela.
Mnożymy razy 6.
340000zł
Dzielimy przez 30
11400 zł
na jednego ucznia. Plus koszty ogrzewania, utrzymania, koszty amortyzacji, losowe.
Oczywiście niektórzy nauczyciele mogą nie mieć tytułów dyplomowanych, mogą pracować na część etatu, ale koszty nie będą wiele niższe.

Funkcjonowanie małej szkoły przez rok to ponad tysiąc metrów porządnej drogi asfaltowej.

Jestem coraz bardziej zdenerwowany na rodziców z Brzozówki.
Po pierwsze robią złą opinię gminie rozpoczynając chamskie zagrywki.
Po drugie dla własnej wygody zawłaszczają nasze wspólne pieniądze pozbawiając nas szans na lepsze drogi i inwestycje.
[/quote]
To kolego chcesz drogi robić za pieniądze które są przeznaczone przez państwo na edukacje dzieci z brzozówki .A jeśli piszesz że pieniądze z subwencji są wspólne to moim zdaniem jesteś normalny pasożyt społeczny .Dała bozia rączki to kaskę trzeba sobie zarobić a nie sięgać po nie swoje .
[quote name='Tadei' timestamp='1314429757' post='520162']
Jakich małych grup? Nie bez powodu klasy w porządnych szkołach mają około 16-20 osób (najlepiej parzyście), bo wtedy działa praca w grupach i można nauczyć się pracy zespołowej.
Odpowiedzcie ile osób w jednej klasie jest w Brzozówce? Pięć? Napiszcie proszę ile jest klas i ilu uczniów liczy szkoła. Tego jakoś dziennikarze nie piszą. A paranoją są szkółki trzydziestoosobowe z sześcioma klasami i pełnym zespołem nauczycieli.
Te d... rozwiń
Avatar
analityk / 27 sierpnia 2011 o 22:20
0
[quote name='Mot' timestamp='1314475806' post='520487']
Zdaje się że nie do końca wiesz o co chodzi.Rodzice dzieci ze szkoły w Brzozówce chcą szkoły stowarzyszeniowej a w takiej nie obowiązuje karta nauczyciela i czy ktoś jest dyplomowany czy nie nie ma to najmniejszego znaczenia.Poza tym w swoich wyliczeniach zupełnie zignorowałeś subwencje oświatowe,a jeżeli jesteś w stanie zbudować kilometr porządnej drogi za 340000 to jesteś moim bohaterem(głupi parking na ok.15aut w H.Józefów kosztował 110000).
[/quote]

Nie parking głupi,a osoba robiąca kosztorys tego przedsięwzięcia.Zapewne są to ceny inwestycji za unijne pieniądze(podwojone koszty). Ten sam parking można zbudować za połowę tej kwoty. Co do reszty zgadzam się.
[quote name='Mot' timestamp='1314475806' post='520487']
Zdaje się że nie do końca wiesz o co chodzi.Rodzice dzieci ze szkoły w Brzozówce chcą szkoły stowarzyszeniowej a w takiej nie obowiązuje karta nauczyciela i czy ktoś jest dyplomowany czy nie nie ma to najmniejszego znaczenia.Poza tym w swoich wyliczeniach zupełnie zignorowałeś subwencje oświatowe,a jeżeli jesteś w stanie zbudować kilometr porządnej drogi za 340000 to jesteś moim bohaterem(głupi parking na ok.15aut w H.Józefów kosztował 110000).
[/quot... rozwiń
Avatar
Mot / 27 sierpnia 2011 o 22:10
0
[quote name='Tadei' timestamp='1314429757' post='520162']
Jakich małych grup? Nie bez powodu klasy w porządnych szkołach mają około 16-20 osób (najlepiej parzyście), bo wtedy działa praca w grupach i można nauczyć się pracy zespołowej.
Odpowiedzcie ile osób w jednej klasie jest w Brzozówce? Pięć? Napiszcie proszę ile jest klas i ilu uczniów liczy szkoła. Tego jakoś dziennikarze nie piszą. A paranoją są szkółki trzydziestoosobowe z sześcioma klasami i pełnym zespołem nauczycieli.
Te dzieci nie mają szans na pracę w grupach i porównanie efektów wysiłku poszczególnych zespołów. Kiedy pójdą do większej szkoły - gimnazjum, liceum będą okropnie zagubione.

Mała szkoła, 30 dzieci, przynajmniej 6 nauczycieli + sprzątaczka.
Jeśli nauczyciele są dyplomowani to jakieś 4000 brutto, co dla pracodawcy oznacza 4700zł
Na rok 57000 na jednego nauczyciela.
Mnożymy razy 6.
340000zł
Dzielimy przez 30
11400 zł
na jednego ucznia. Plus koszty ogrzewania, utrzymania, koszty amortyzacji, losowe.
Oczywiście niektórzy nauczyciele mogą nie mieć tytułów dyplomowanych, mogą pracować na część etatu, ale koszty nie będą wiele niższe.

Funkcjonowanie małej szkoły przez rok to ponad tysiąc metrów porządnej drogi asfaltowej.

Jestem coraz bardziej zdenerwowany na rodziców z Brzozówki.
Po pierwsze robią złą opinię gminie rozpoczynając chamskie zagrywki.
Po drugie dla własnej wygody zawłaszczają nasze wspólne pieniądze pozbawiając nas szans na lepsze drogi i inwestycje.
[/quote]
Zdaje się że nie do końca wiesz o co chodzi.Rodzice dzieci ze szkoły w Brzozówce chcą szkoły stowarzyszeniowej a w takiej nie obowiązuje karta nauczyciela i czy ktoś jest dyplomowany czy nie nie ma to najmniejszego znaczenia.Poza tym w swoich wyliczeniach zupełnie zignorowałeś subwencje oświatowe,a jeżeli jesteś w stanie zbudować kilometr porządnej drogi za 340000 to jesteś moim bohaterem(głupi parking na ok.15aut w H.Józefów kosztował 110000).
[quote name='Tadei' timestamp='1314429757' post='520162']
Jakich małych grup? Nie bez powodu klasy w porządnych szkołach mają około 16-20 osób (najlepiej parzyście), bo wtedy działa praca w grupach i można nauczyć się pracy zespołowej.
Odpowiedzcie ile osób w jednej klasie jest w Brzozówce? Pięć? Napiszcie proszę ile jest klas i ilu uczniów liczy szkoła. Tego jakoś dziennikarze nie piszą. A paranoją są szkółki trzydziestoosobowe z sześcioma klasami i pełnym zespołem nauczycieli.
Te d... rozwiń
Avatar
MJA / 3 września 2011 o 21:59
0
[quote name='polichnianka' timestamp='1314912966' post='524586']
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[/quote]
Drogi kolego czytam biegle i w przeciwieństwie do Ciebie,również poprawnie piszę.Owszem,dostaje kasę ale gołą subwencje i dowiedz się w wiarygodnych zródłach ile Dudek dobrowolnie dokładał,natomiast Mularczyk nie dołoży nawet pod przymusem.A moje babki nie mają rozczochranych grzyw bo obie nie żyją i zachowaj choć odrobinę kultury,pozdrawiam;
[quote name='polichnianka' timestamp='1314912966' post='524586']
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[/quote]
Drogi kolego czytam biegle i w przeciwieństwie do Ciebie,również poprawnie piszę.Owszem,dostaje kasę ale gołą subwencje i d... rozwiń
Avatar
piotr / 2 września 2011 o 08:35
0
[quote name='polichnianka' timestamp='1314912966' post='524586']
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[/quote]

wójt będzie musiał jeszcze hucie dołożyc pieniądze, które wypłacił zwolnionym nauczycielom i pracownikom, tak potrafi się oszczędzac nasze pieniądze, rachunek prosty 52 uczniów razy 7600 zł = ok. 400 000 plus odprawy pracownikom ponad 100 000zł plus tyle co odprawy dla huty i wojciechowa jeszcze tak zna się niby inteligent na ekonomii, to jesli za pół roku juz tak pogrążył gmine w takie tarapaty to 6 mln dudka na 20 lat jest pikuś, a powstało wiele
[quote name='polichnianka' timestamp='1314912966' post='524586']
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[/quote]

wójt będzie musiał jeszcze hucie dołożyc pieniądze, które wypłacił zwolnionym nauczycielom i pracownikom, tak... rozwiń
Avatar
polichnianka / 1 września 2011 o 23:36
0
[quote name='MJA' timestamp='1314911746' post='524573']
Niech teraz stowarzyszenie z Huty Józefów uważa,bo wójt,za to,że Huta przyjęła dzieci z Brzozówki,przestanie dokładać do tej szkoły,a są to niebagatelne kwoty wbrew opiniom niektórych,że stowarzyszenia utrzymują się tylko z subwencji;
[/quote]
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szastarce i wojt ma obowiazek ta kase dac,wiec spokojna Twojej babki rozczochrana grzywa!!!!
[quote name='MJA' timestamp='1314911746' post='524573']
Niech teraz stowarzyszenie z Huty Józefów uważa,bo wójt,za to,że Huta przyjęła dzieci z Brzozówki,przestanie dokładać do tej szkoły,a są to niebagatelne kwoty wbrew opiniom niektórych,że stowarzyszenia utrzymują się tylko z subwencji;
[/quote]
Ale drogi kolego! pisze do ciebie powoli bo nie wiem czy biegle czytasz ale czytaj....... Szkola w Hucie Jozefow jest szkola stowarzyszeniowa publiczna,wiec dostaje taka sama kase jak szkola w Szasta... rozwiń
Avatar
MJA / 1 września 2011 o 23:15
0
Niech teraz stowarzyszenie z Huty Józefów uważa,bo wójt,za to,że Huta przyjęła dzieci z Brzozówki,przestanie dokładać do tej szkoły,a są to niebagatelne kwoty wbrew opiniom niektórych,że stowarzyszenia utrzymują się tylko z subwencji;
Avatar
Mot / 28 sierpnia 2011 o 16:44
0
[quote name='Matematyk' timestamp='1314532919' post='520749']
Rok 2006.
Dochody z subwencji oświatowej +3.510.377
Wydatki na oświatę ogółem -4.861.598

Wynik -1.351.221

Półtora miliona na minusie. Kilometr drogi - zorientowałem się - kosztuje około 300.000zł

Czyli gdyby usprawnić sieć szkół w Szastarce to mogłoby powstawać rocznie około 4500m dróg.
No i spłata zadłużenia byłaby niezagrożona.

I co? Subwencja pokrywa wydatki na szkołę?
[/quote]
Nikt nie twierdzi że subwencje pokrywają w całości koszty w szkołach publicznych.Do niepublicznych jednak,którymi są niewątpliwe szkoły stowarzyszeniowe, gminy przekazują tzw.gołe subwencje i tylko od dobrej woli rady gminy zależy czy rzuci im trochę grosza extra czy nie.Dodam też że przez subwencje gmina osiąga tzw.płynność finansową bo już stałą praktyką jest przesuwanie tych pieniędzy na inne niż oświatowe cele a wyrównuje się lukę w innym terminie ale to nic dziwnego ani nowego.Widzę że lubisz być zorientowany(chociaż to nierealne by zbudować normalną drogę na której mogą wyminąć się 2 auta i której nie trafi szlag po roku)a więc zorientuj się mój drogi matematyku ile gmina rocznie przeznacza na OSP i czy nie lepiej stamtąd uszczknąć trochę grosza.Ale wójt nie da ich ruszyć bo przecież gmina Strażą stoi a który strażak go poprze jak on im budżet obetnie?Polityka,Stary ,polityka...
[quote name='Matematyk' timestamp='1314532919' post='520749']
Rok 2006.
Dochody z subwencji oświatowej +3.510.377
Wydatki na oświatę ogółem -4.861.598

Wynik -1.351.221

Półtora miliona na minusie. Kilometr drogi - zorientowałem się - kosztuje około 300.000zł

Czyli gdyby usprawnić sieć szkół w Szastarce to mogłoby powstawać rocznie około 4500m dróg.
No i spłata zadłużenia byłaby niezagrożona.

I co? ... rozwiń
Avatar
Matematyk / 28 sierpnia 2011 o 14:01
0
Rok 2006.
Dochody z subwencji oświatowej +3.510.377
Wydatki na oświatę ogółem -4.861.598

Wynik -1.351.221

Półtora miliona na minusie. Kilometr drogi - zorientowałem się - kosztuje około 300.000zł

Czyli gdyby usprawnić sieć szkół w Szastarce to mogłoby powstawać rocznie około 4500m dróg.
No i spłata zadłużenia byłaby niezagrożona.

I co? Subwencja pokrywa wydatki na szkołę?
Avatar
Tadei / 28 sierpnia 2011 o 13:39
0
[quote name='somsiad' timestamp='1314516668' post='520611']
To kolego chcesz drogi robić za pieniądze które są przeznaczone przez państwo na edukacje dzieci z brzozówki .A jeśli piszesz że pieniądze z subwencji są wspólne to moim zdaniem jesteś normalny pasożyt społeczny .Dała bozia rączki to kaskę trzeba sobie zarobić a nie sięgać po nie swoje .
[/quote]

Coś wydaje mi się, że subwencja oświatowa nie pokrywa w 100% wydatków na szkoły i gmina musi szukać środków z dochodów własnych. A drogi da się budować tanio, dużo i porządnie. Mam rodzinę w Garbowie koło lublina i tam naprawdę po większości głównych dróg gminnych jeździ się jak po stole. Średnio przez rok powstaje tam z 10 kilometrów dróg. Inwestycji nie będzie, jeśli nie ma na nie pieniędzy. A jeszcze poważniejsze zadłużanie gminy to głupota. Tak samo jak trzymanie małych szkółek z łączonymi klasami. Tutaj nie szanuje się pieniędzy. Jakie zalety ma ta szkoła? Tylko nie piszcie, że blisko, domowa atmosfera i indywidualne podejście, bo dzieci pójdą do gimnazjum, liceum i będą zupełnie nieprzystosowane do nowych warunków.

Dlaczego nikt z dziennikarzy przy takich konfliktach nie podaje konkretnych liczb, które pomagają wyrobić sobie stanowisko? Wiem, że liczby są nudne, ale nie kłamią.
Niech powstanie tabelka - liczba uczniów w szkole, średnia liczba uczniów w klasie, koszt funkcjonowania całej jednostki, koszt na jednego ucznia, średnia ocen wszystkich uczniów i późniejsze wyniki z testu szóstoklasisty i gimnazjalnego.
Do tego dane ile gmina otrzymuje pieniędzy na oświatę, a ile wydaje.
Zobaczymy czy to taka złota szkoła.
[quote name='somsiad' timestamp='1314516668' post='520611']
To kolego chcesz drogi robić za pieniądze które są przeznaczone przez państwo na edukacje dzieci z brzozówki .A jeśli piszesz że pieniądze z subwencji są wspólne to moim zdaniem jesteś normalny pasożyt społeczny .Dała bozia rączki to kaskę trzeba sobie zarobić a nie sięgać po nie swoje .
[/quote]

Coś wydaje mi się, że subwencja oświatowa nie pokrywa w 100% wydatków na szkoły i gmina musi szukać środków z dochodów własnych. A drogi da ... rozwiń
Avatar
somsiad / 28 sierpnia 2011 o 09:31
0
[quote name='Tadei' timestamp='1314429757' post='520162']
Jakich małych grup? Nie bez powodu klasy w porządnych szkołach mają około 16-20 osób (najlepiej parzyście), bo wtedy działa praca w grupach i można nauczyć się pracy zespołowej.
Odpowiedzcie ile osób w jednej klasie jest w Brzozówce? Pięć? Napiszcie proszę ile jest klas i ilu uczniów liczy szkoła. Tego jakoś dziennikarze nie piszą. A paranoją są szkółki trzydziestoosobowe z sześcioma klasami i pełnym zespołem nauczycieli.
Te dzieci nie mają szans na pracę w grupach i porównanie efektów wysiłku poszczególnych zespołów. Kiedy pójdą do większej szkoły - gimnazjum, liceum będą okropnie zagubione.

Mała szkoła, 30 dzieci, przynajmniej 6 nauczycieli + sprzątaczka.
Jeśli nauczyciele są dyplomowani to jakieś 4000 brutto, co dla pracodawcy oznacza 4700zł
Na rok 57000 na jednego nauczyciela.
Mnożymy razy 6.
340000zł
Dzielimy przez 30
11400 zł
na jednego ucznia. Plus koszty ogrzewania, utrzymania, koszty amortyzacji, losowe.
Oczywiście niektórzy nauczyciele mogą nie mieć tytułów dyplomowanych, mogą pracować na część etatu, ale koszty nie będą wiele niższe.

Funkcjonowanie małej szkoły przez rok to ponad tysiąc metrów porządnej drogi asfaltowej.

Jestem coraz bardziej zdenerwowany na rodziców z Brzozówki.
Po pierwsze robią złą opinię gminie rozpoczynając chamskie zagrywki.
Po drugie dla własnej wygody zawłaszczają nasze wspólne pieniądze pozbawiając nas szans na lepsze drogi i inwestycje.
[/quote]
To kolego chcesz drogi robić za pieniądze które są przeznaczone przez państwo na edukacje dzieci z brzozówki .A jeśli piszesz że pieniądze z subwencji są wspólne to moim zdaniem jesteś normalny pasożyt społeczny .Dała bozia rączki to kaskę trzeba sobie zarobić a nie sięgać po nie swoje .
[quote name='Tadei' timestamp='1314429757' post='520162']
Jakich małych grup? Nie bez powodu klasy w porządnych szkołach mają około 16-20 osób (najlepiej parzyście), bo wtedy działa praca w grupach i można nauczyć się pracy zespołowej.
Odpowiedzcie ile osób w jednej klasie jest w Brzozówce? Pięć? Napiszcie proszę ile jest klas i ilu uczniów liczy szkoła. Tego jakoś dziennikarze nie piszą. A paranoją są szkółki trzydziestoosobowe z sześcioma klasami i pełnym zespołem nauczycieli.
Te d... rozwiń
Avatar
analityk / 27 sierpnia 2011 o 22:20
0
[quote name='Mot' timestamp='1314475806' post='520487']
Zdaje się że nie do końca wiesz o co chodzi.Rodzice dzieci ze szkoły w Brzozówce chcą szkoły stowarzyszeniowej a w takiej nie obowiązuje karta nauczyciela i czy ktoś jest dyplomowany czy nie nie ma to najmniejszego znaczenia.Poza tym w swoich wyliczeniach zupełnie zignorowałeś subwencje oświatowe,a jeżeli jesteś w stanie zbudować kilometr porządnej drogi za 340000 to jesteś moim bohaterem(głupi parking na ok.15aut w H.Józefów kosztował 110000).
[/quote]

Nie parking głupi,a osoba robiąca kosztorys tego przedsięwzięcia.Zapewne są to ceny inwestycji za unijne pieniądze(podwojone koszty). Ten sam parking można zbudować za połowę tej kwoty. Co do reszty zgadzam się.
[quote name='Mot' timestamp='1314475806' post='520487']
Zdaje się że nie do końca wiesz o co chodzi.Rodzice dzieci ze szkoły w Brzozówce chcą szkoły stowarzyszeniowej a w takiej nie obowiązuje karta nauczyciela i czy ktoś jest dyplomowany czy nie nie ma to najmniejszego znaczenia.Poza tym w swoich wyliczeniach zupełnie zignorowałeś subwencje oświatowe,a jeżeli jesteś w stanie zbudować kilometr porządnej drogi za 340000 to jesteś moim bohaterem(głupi parking na ok.15aut w H.Józefów kosztował 110000).
[/quot... rozwiń
Avatar
Mot / 27 sierpnia 2011 o 22:10
0
[quote name='Tadei' timestamp='1314429757' post='520162']
Jakich małych grup? Nie bez powodu klasy w porządnych szkołach mają około 16-20 osób (najlepiej parzyście), bo wtedy działa praca w grupach i można nauczyć się pracy zespołowej.
Odpowiedzcie ile osób w jednej klasie jest w Brzozówce? Pięć? Napiszcie proszę ile jest klas i ilu uczniów liczy szkoła. Tego jakoś dziennikarze nie piszą. A paranoją są szkółki trzydziestoosobowe z sześcioma klasami i pełnym zespołem nauczycieli.
Te dzieci nie mają szans na pracę w grupach i porównanie efektów wysiłku poszczególnych zespołów. Kiedy pójdą do większej szkoły - gimnazjum, liceum będą okropnie zagubione.

Mała szkoła, 30 dzieci, przynajmniej 6 nauczycieli + sprzątaczka.
Jeśli nauczyciele są dyplomowani to jakieś 4000 brutto, co dla pracodawcy oznacza 4700zł
Na rok 57000 na jednego nauczyciela.
Mnożymy razy 6.
340000zł
Dzielimy przez 30
11400 zł
na jednego ucznia. Plus koszty ogrzewania, utrzymania, koszty amortyzacji, losowe.
Oczywiście niektórzy nauczyciele mogą nie mieć tytułów dyplomowanych, mogą pracować na część etatu, ale koszty nie będą wiele niższe.

Funkcjonowanie małej szkoły przez rok to ponad tysiąc metrów porządnej drogi asfaltowej.

Jestem coraz bardziej zdenerwowany na rodziców z Brzozówki.
Po pierwsze robią złą opinię gminie rozpoczynając chamskie zagrywki.
Po drugie dla własnej wygody zawłaszczają nasze wspólne pieniądze pozbawiając nas szans na lepsze drogi i inwestycje.
[/quote]
Zdaje się że nie do końca wiesz o co chodzi.Rodzice dzieci ze szkoły w Brzozówce chcą szkoły stowarzyszeniowej a w takiej nie obowiązuje karta nauczyciela i czy ktoś jest dyplomowany czy nie nie ma to najmniejszego znaczenia.Poza tym w swoich wyliczeniach zupełnie zignorowałeś subwencje oświatowe,a jeżeli jesteś w stanie zbudować kilometr porządnej drogi za 340000 to jesteś moim bohaterem(głupi parking na ok.15aut w H.Józefów kosztował 110000).
[quote name='Tadei' timestamp='1314429757' post='520162']
Jakich małych grup? Nie bez powodu klasy w porządnych szkołach mają około 16-20 osób (najlepiej parzyście), bo wtedy działa praca w grupach i można nauczyć się pracy zespołowej.
Odpowiedzcie ile osób w jednej klasie jest w Brzozówce? Pięć? Napiszcie proszę ile jest klas i ilu uczniów liczy szkoła. Tego jakoś dziennikarze nie piszą. A paranoją są szkółki trzydziestoosobowe z sześcioma klasami i pełnym zespołem nauczycieli.
Te d... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 113

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
21 lipca 2018, 12:00

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego 0 0

Co Gdzie Kiedy. Inna Fundacja - IFKA zaprasza do udziału w projekcje NIE WYMIGASZ SIĘ OD HISTORII/HERSTORII, w ramach którego organizowane będą spacery prowadzone w języku polskim oraz migowym. Na początek spacery z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków 2 0

Zarzuty kradzieży i kradzieży z włamaniem usłyszeli dwaj 16-latkowie, którzy od początku lipca na basenie miejskim w Puławach kradli przedmioty pozostawione w szafkach.

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 7 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 4

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 1 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 5

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 5 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie 0 0

Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy w Unii Europejskiej wyniosło w 2017 roku 23,1 euro, natomiast w strefie euro 26,9 euro. Najwyższą stawkę otrzymali pracownicy w Luksemburgu, Danii i Belgii, a najniższą - w Bułgarii i Rumunii. W Polsce średnia stawka godzinowa to 6,3 euro – podaje Europejski Urząd Statystyczny.

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open 3 0

Siatkówka plażowa W weekend w Zamościu odbędzie się Plaża Open, największy w naszym kraju turniej w tej dyscyplinie

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców 1 0

Budowa dwóch hal oraz instalacja systemu kontroli wjazdów i wyjazdów samochodów z giełdy. Na Lubelskim Rynku Hurtowym szykują się nowe inwestycje.

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było 43 1

Daje możliwość całkowitej izolacji chorego od otoczenia. Ma też własne zasilanie, dzięki czemu transport pacjenta zakażonego np. wirusem Ebola do specjalistycznego szpitala będzie łatwiejszy. Od czwartek Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe na nowy sprzęt. To kapsuła życia.

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski 1 0

Od piątku w naszym mieście kibice będą mieli okazję obserwować zmagania najlepszych lekkoatletów w kraju. Na stadionie przy al. Piłsudskiego do rywalizacji przystąpi ponad 400 zawodników

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt
21 lipca 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 21 lipca o godz. 17 w Galerii Labirynt (ul. Popiełuszki 5) odbędzie się wernisaż wystawy Tam gdzie teraz 2018.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.