Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Łęczna

4 czerwca 2017 r.
20:51

Plaża czy wysypisko śmieci? Tak było nad jeziorem Piaseczno

Autor: Zdjęcie autora Alarm 24
0 49 A A
Droga prowadząca do plaży nad jeziorem Piaseczno
Droga prowadząca do plaży nad jeziorem Piaseczno (fot. Alarm 24)

Wraca problem śmieci nad jeziorami w gminie Ludwin. Nasza Czytelniczka alarmuje, że po poprzednim weekendzie plaża jeziora Piaseczno była upstrzona kolorowymi workami pełnymi odpadów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Plaża przypominała wysypisko śmieci. Ludzie zachęceni dobrą pogodą tłumnie przyjechali piknikować nad jeziorem. A na miejscu żadnego kosza. Po całym dniu, przed odjazdem do domu po prostu zostawiali kupki odpadów, bo nie mieli ich gdzie wyrzucić – opowiada czytelniczka. – Zadzwoniłam do gminy z pretensjami, że urząd jest nie tylko od pobierania podatków, ale ma także obowiązki. Zapytałam, co z koszami na śmieci. Okazało się, że będą wystawione dopiero w czerwcu, jak zacznie się sezon – kończy zirytowana czytelniczka.

Wójt nie zaprzecza tej sytuacji. – Rzeczywiście, po ostatnim majowym weekendzie na plaży było sporo śmieci, ale w poniedziałek zostały sprzątnięte przez nasze służby – tłumaczy Andrzej Chabros. – Zgadzam się także z twierdzeniem, że w maju nie było wystawionych koszy na śmieci, bo pojawiły się 1 czerwca – dodaje wójt.

– Rozmawiałem z ekipami sprzątającymi. Zdecydowana większość śmieci była spakowana w specjalnych workach. Nie były to śmieci wyrzucane przez jednodniowych letników, ale przez właścicieli domków rekreacyjnych – twierdzi wójt.

I tutaj dotyka problemu starego, jak ustawa śmieciowa. – W myśl tej ustawy gmina nie musi organizować sytemu odbioru śmieci od właścicieli domków letniskowych. Oni sami muszą podpisać umowę z odbiorcą śmieci. Na 5,5 tys. domków letniskowych w naszej gminie, w minionym roku tylko 300-400 właścicieli podpisało stosowne umowy. Taka sytuacja powtarza się co roku – dodaje wójt.

Operatorzy nie palą się do odbioru śmieci z letnisk, bo to nieopłacalne ze względu na duże rozproszenie nieruchomości. Z kolei gmina, w myśl ustawy, nie może dopłacać do odbioru śmieci.

Urząd jednak nie zarzuca sprawy. Kolejna firma komunalna podejmie w tym roku próbę rozwiązania problemu śmieci z letnisk. System będzie oparty na sprzedaży pakietów odpowiednio oznaczonych worków, które będą odbierane z punktów zbiorczych.

Problem jest trudny do rozwiązania, bo właściciele domków nie chcą ponosić opłat za wywóz śmieci, argumentując swoją niechęć wysokimi podatkami od nieruchomości, które muszą płacić do gminy. – Stawki podatku są zgodne z widełkami określonymi w prawie – wójt odpiera te argumenty.

Problem jeszcze pogłębi się, bo już 1 lipca, wejdzie w życie „nowa ustawa śmieciowa”, nakazująca segregację śmieci na 5 frakcji: papier, szkło, metale i tworzywa, bio i zmieszane.

Komentarze 49

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Bojkot podatkowy / 11 czerwca 2017 o 11:30
0
undefined napisał:
5,5 tys domków X 1000 podatek średnio = 5,5 miliona rocznie dochodu gminy. Powinniśmy się zebrać i założyć spółdzielnię letników. Z tymi śmieciami to pewnie jak co roku Pan Policjant z paralizatorem będzie chodził i sprawdzał umowy śmieciowe.Ałłłłłł
 To co robią z naszymi podatkami to najlepiej powiedzą miejscowi
Avatar
słuchawka / 10 czerwca 2017 o 10:38
0
w du... mają,a pomieszczą?
Avatar
lb / 9 czerwca 2017 o 21:38
0
Głucha słuchawka z tymi śmieciami, w du... mają wszystkich.
Avatar
Ulka / 9 czerwca 2017 o 11:50
0
Najlepszy przykład to ceny wody, może się ktoś weźmie i za to! dlaczego jesteśmy gorzej traktowani niż miejscowi
Avatar
Letnik / 9 czerwca 2017 o 09:45
0
Tu nie chodzi o płacenie. Wszyscy wiedzą, że trzeba płacić, koniec i kropka. Chodzi po pierwsze o sprawiedliwe, równe traktowanie zarówno stałych mieszkańców jak i okresowych. Na pewno stali mieszkańcy nie chcieliby płacić za śmieci tyle ile letnicy muszą. Gwarantuje, że już byłby rwetes w gminie. Po drugie proszę sobie wyobrazić 120 litrowy wór z kilkutygodniowymi śmieciami. Czym to dowozić do "punktu odbioru". Samochodem na tylnym siedzeniu? Podobno nie wolno wozić śmieci... W ogóle tu by trzeba było spytać się Sanepidu czy przetrzymywanie kilka tygodni odpadów jest z punku widzenia epidemiologicznego jest bezpieczne i w ogóle dozwolone. Jakoś organizator "ładu śmieciowego" zupełnie o tych sprawach nie myśli. Ja płacę i chętnie będę płacił za wywóz śmieci na uczciwych zasadach no i niech te śmieci ktoś ode mnie odbiera z posesji tak jak ustawa nakazuje. Nie widzę tu żadnego problemu.
Tu nie chodzi o płacenie. Wszyscy wiedzą, że trzeba płacić, koniec i kropka. Chodzi po pierwsze o sprawiedliwe, równe traktowanie zarówno stałych mieszkańców jak i okresowych. Na pewno stali mieszkańcy nie chcieliby płacić za śmieci tyle ile letnicy muszą. Gwarantuje, że już byłby rwetes w gminie. Po drugie proszę sobie wyobrazić 120 litrowy wór z kilkutygodniowymi śmieciami. Czym to dowozić do "punktu odbioru". Samochodem na tylnym siedzeniu? Podobno nie wolno wozić śmieci... W ogóle tu by trzeba było spytać się Sanepidu czy prz... rozwiń
Avatar
Borygen / 9 czerwca 2017 o 07:33
0
Każdy stały mieszkaniec GMINY płaci podatki i płaci za odbór wyprodukowanych przez siebie śmieci.Nie ma zmiłuj się my płacimy co miesiąc za 12 m-cy,letnikom trudno z a 1-2 m-ce w roku coś tu nie rozumiem.
Avatar
Gość / 9 czerwca 2017 o 07:20
0
Nic dodać nic ująć! Esencja "problemu śmieciowego" i nie tylko w gminie Ludwin! Weź się faktycznie Gmino za siebie i zweryfikuj sposób traktowania swoich żywicieli czyli tzw. letników. Trochę więcej szacunku dla naszych podatków!
Avatar
Gość / 9 czerwca 2017 o 00:09
0
Drodzy Komentujący, napisałam duży komentarz, ale nie zmieścił się. Nie wiedziałam, że ilość znaków jest ograniczona. Dlatego zamieściłam go w 6 częściach - jakby od tyłu. Zachęcam do lektury moich wynurzeń, ale w tym celu trzeba ten komentarz, który macie zaraz pod spodem potraktować jako nr 6 - ostatni, a jako pierwszy, ten który jest sześć pozycji niżej. Przepraszam za utrudnienia edytorskie, cóż - kobiecie się wybacza, prawda? Do zobaczenia nad jeziorkami.
Avatar
Gość / 9 czerwca 2017 o 00:05
0
Jesteśmy, Gmino, ludźmi uczciwymi - pracujemy w trudzie czoła i chcemy godziwie odpoczywać za własne pieniądze. A Ty, Gmino, robisz z nas łgarzy, brudasów, oszustów, krętaczy i chyba głupków, którzy nie umieją nawet czytać tego, co wypisujesz "mądrego" na swej stronie internetowej... Ale pamiętaj, Gmino, my bez Ciebie przeżyjemy, a Ty bez nas? Ach, jeszcze jedno - kilka komentarzy powyżej (ok. 5-7%), wychwalających Pana wójta i jego podopiecznych - to komentarze Twoich pracowników, których sama żywisz naszą krwawicą. Pomyśl, Gmino, dlaczego żaden podmiot wywożący śmieci właściwie nie chce z Tobą współpracować, dlaczego tak jest od 8 już lat... Popraw się, Gmino!
Jesteśmy, Gmino, ludźmi uczciwymi - pracujemy w trudzie czoła i chcemy godziwie odpoczywać za własne pieniądze. A Ty, Gmino, robisz z nas łgarzy, brudasów, oszustów, krętaczy i chyba głupków, którzy nie umieją nawet czytać tego, co wypisujesz "mądrego" na swej stronie internetowej... Ale pamiętaj, Gmino, my bez Ciebie przeżyjemy, a Ty bez nas? Ach, jeszcze jedno - kilka komentarzy powyżej (ok. 5-7%), wychwalających Pana wójta i jego podopiecznych - to komentarze Twoich pracowników, których sama żywisz naszą krwawicą. Pomyśl, Gmino,... rozwiń
Avatar
Gość / 9 czerwca 2017 o 00:04
0
No, może rowerkiem, albo na... deskorolce, co? W ubiegłym roku wykupiłam pakiet od "Floreko", bardzo drogi i na nieatrakcyjnych warunkach. A w tym roku to "Floreko" ma Cię dość, Gmino! Ciekawe dlaczego, jak myślisz...? I wiesz co, Gmino? Jesteś bardzo nie w porządku twierdząc, że śmieci w workach (jak na zdjęciu) - to tylko śmieci od letników. Wiele osób, które tu przyjeżdża jedynie na kilkanaście godzin, z grillem, potem właśnie pakuje śmieci do takich różnych worków i zostawia je tutaj. A co mają zrobić? Przecież ani nie ma gdzie ich wyrzucić, ani wieźć do Lublina ze sobą też nie można (wg Ciebie, Gmino!). Jesteśmy, Gmino, ludźmi uczciwymi - pracujemy w trudzie czoła i chcemy godziwie odpoczywać za własne pieniądze. A Ty, Gmino, robisz z nas łgarzy, brudasów, oszustów, krętaczy i chyba głupków, którzy nie umieją nawet czytać tego, co wypisujesz "mądrego" na swej stronie internetowej... Ale pamiętaj, Gmino, my bez Ciebie przeżyjemy, a Ty bez nas? Ach, jeszcze jedno - kilka komentarzy powyżej (ok. 5-7%), wychwalających Pana wójta i jego podopiecznych - to komentarze Twoich pracowników, których sama żywisz naszą krwawicą. Pomyśl, Gmino, dlaczego żaden podmiot wywożący śmieci właściwie nie chce z Tobą współpracować, dlaczego tak jest od 8 już lat... Popraw się, Gmino!
No, może rowerkiem, albo na... deskorolce, co? W ubiegłym roku wykupiłam pakiet od "Floreko", bardzo drogi i na nieatrakcyjnych warunkach. A w tym roku to "Floreko" ma Cię dość, Gmino! Ciekawe dlaczego, jak myślisz...? I wiesz co, Gmino? Jesteś bardzo nie w porządku twierdząc, że śmieci w workach (jak na zdjęciu) - to tylko śmieci od letników. Wiele osób, które tu przyjeżdża jedynie na kilkanaście godzin, z grillem, potem właśnie pakuje śmieci do takich różnych worków i zostawia je tutaj. A co mają zrobić? Przecież ani ni... rozwiń
Avatar
Bojkot podatkowy / 11 czerwca 2017 o 11:30
0
undefined napisał:
5,5 tys domków X 1000 podatek średnio = 5,5 miliona rocznie dochodu gminy. Powinniśmy się zebrać i założyć spółdzielnię letników. Z tymi śmieciami to pewnie jak co roku Pan Policjant z paralizatorem będzie chodził i sprawdzał umowy śmieciowe.Ałłłłłł
 To co robią z naszymi podatkami to najlepiej powiedzą miejscowi
Avatar
słuchawka / 10 czerwca 2017 o 10:38
0
w du... mają,a pomieszczą?
Avatar
lb / 9 czerwca 2017 o 21:38
0
Głucha słuchawka z tymi śmieciami, w du... mają wszystkich.
Avatar
Ulka / 9 czerwca 2017 o 11:50
0
Najlepszy przykład to ceny wody, może się ktoś weźmie i za to! dlaczego jesteśmy gorzej traktowani niż miejscowi
Avatar
Letnik / 9 czerwca 2017 o 09:45
0
Tu nie chodzi o płacenie. Wszyscy wiedzą, że trzeba płacić, koniec i kropka. Chodzi po pierwsze o sprawiedliwe, równe traktowanie zarówno stałych mieszkańców jak i okresowych. Na pewno stali mieszkańcy nie chcieliby płacić za śmieci tyle ile letnicy muszą. Gwarantuje, że już byłby rwetes w gminie. Po drugie proszę sobie wyobrazić 120 litrowy wór z kilkutygodniowymi śmieciami. Czym to dowozić do "punktu odbioru". Samochodem na tylnym siedzeniu? Podobno nie wolno wozić śmieci... W ogóle tu by trzeba było spytać się Sanepidu czy przetrzymywanie kilka tygodni odpadów jest z punku widzenia epidemiologicznego jest bezpieczne i w ogóle dozwolone. Jakoś organizator "ładu śmieciowego" zupełnie o tych sprawach nie myśli. Ja płacę i chętnie będę płacił za wywóz śmieci na uczciwych zasadach no i niech te śmieci ktoś ode mnie odbiera z posesji tak jak ustawa nakazuje. Nie widzę tu żadnego problemu.
Tu nie chodzi o płacenie. Wszyscy wiedzą, że trzeba płacić, koniec i kropka. Chodzi po pierwsze o sprawiedliwe, równe traktowanie zarówno stałych mieszkańców jak i okresowych. Na pewno stali mieszkańcy nie chcieliby płacić za śmieci tyle ile letnicy muszą. Gwarantuje, że już byłby rwetes w gminie. Po drugie proszę sobie wyobrazić 120 litrowy wór z kilkutygodniowymi śmieciami. Czym to dowozić do "punktu odbioru". Samochodem na tylnym siedzeniu? Podobno nie wolno wozić śmieci... W ogóle tu by trzeba było spytać się Sanepidu czy prz... rozwiń
Avatar
Borygen / 9 czerwca 2017 o 07:33
0
Każdy stały mieszkaniec GMINY płaci podatki i płaci za odbór wyprodukowanych przez siebie śmieci.Nie ma zmiłuj się my płacimy co miesiąc za 12 m-cy,letnikom trudno z a 1-2 m-ce w roku coś tu nie rozumiem.
Avatar
Gość / 9 czerwca 2017 o 07:20
0
Nic dodać nic ująć! Esencja "problemu śmieciowego" i nie tylko w gminie Ludwin! Weź się faktycznie Gmino za siebie i zweryfikuj sposób traktowania swoich żywicieli czyli tzw. letników. Trochę więcej szacunku dla naszych podatków!
Avatar
Gość / 9 czerwca 2017 o 00:09
0
Drodzy Komentujący, napisałam duży komentarz, ale nie zmieścił się. Nie wiedziałam, że ilość znaków jest ograniczona. Dlatego zamieściłam go w 6 częściach - jakby od tyłu. Zachęcam do lektury moich wynurzeń, ale w tym celu trzeba ten komentarz, który macie zaraz pod spodem potraktować jako nr 6 - ostatni, a jako pierwszy, ten który jest sześć pozycji niżej. Przepraszam za utrudnienia edytorskie, cóż - kobiecie się wybacza, prawda? Do zobaczenia nad jeziorkami.
Avatar
Gość / 9 czerwca 2017 o 00:05
0
Jesteśmy, Gmino, ludźmi uczciwymi - pracujemy w trudzie czoła i chcemy godziwie odpoczywać za własne pieniądze. A Ty, Gmino, robisz z nas łgarzy, brudasów, oszustów, krętaczy i chyba głupków, którzy nie umieją nawet czytać tego, co wypisujesz "mądrego" na swej stronie internetowej... Ale pamiętaj, Gmino, my bez Ciebie przeżyjemy, a Ty bez nas? Ach, jeszcze jedno - kilka komentarzy powyżej (ok. 5-7%), wychwalających Pana wójta i jego podopiecznych - to komentarze Twoich pracowników, których sama żywisz naszą krwawicą. Pomyśl, Gmino, dlaczego żaden podmiot wywożący śmieci właściwie nie chce z Tobą współpracować, dlaczego tak jest od 8 już lat... Popraw się, Gmino!
Jesteśmy, Gmino, ludźmi uczciwymi - pracujemy w trudzie czoła i chcemy godziwie odpoczywać za własne pieniądze. A Ty, Gmino, robisz z nas łgarzy, brudasów, oszustów, krętaczy i chyba głupków, którzy nie umieją nawet czytać tego, co wypisujesz "mądrego" na swej stronie internetowej... Ale pamiętaj, Gmino, my bez Ciebie przeżyjemy, a Ty bez nas? Ach, jeszcze jedno - kilka komentarzy powyżej (ok. 5-7%), wychwalających Pana wójta i jego podopiecznych - to komentarze Twoich pracowników, których sama żywisz naszą krwawicą. Pomyśl, Gmino,... rozwiń
Avatar
Gość / 9 czerwca 2017 o 00:04
0
No, może rowerkiem, albo na... deskorolce, co? W ubiegłym roku wykupiłam pakiet od "Floreko", bardzo drogi i na nieatrakcyjnych warunkach. A w tym roku to "Floreko" ma Cię dość, Gmino! Ciekawe dlaczego, jak myślisz...? I wiesz co, Gmino? Jesteś bardzo nie w porządku twierdząc, że śmieci w workach (jak na zdjęciu) - to tylko śmieci od letników. Wiele osób, które tu przyjeżdża jedynie na kilkanaście godzin, z grillem, potem właśnie pakuje śmieci do takich różnych worków i zostawia je tutaj. A co mają zrobić? Przecież ani nie ma gdzie ich wyrzucić, ani wieźć do Lublina ze sobą też nie można (wg Ciebie, Gmino!). Jesteśmy, Gmino, ludźmi uczciwymi - pracujemy w trudzie czoła i chcemy godziwie odpoczywać za własne pieniądze. A Ty, Gmino, robisz z nas łgarzy, brudasów, oszustów, krętaczy i chyba głupków, którzy nie umieją nawet czytać tego, co wypisujesz "mądrego" na swej stronie internetowej... Ale pamiętaj, Gmino, my bez Ciebie przeżyjemy, a Ty bez nas? Ach, jeszcze jedno - kilka komentarzy powyżej (ok. 5-7%), wychwalających Pana wójta i jego podopiecznych - to komentarze Twoich pracowników, których sama żywisz naszą krwawicą. Pomyśl, Gmino, dlaczego żaden podmiot wywożący śmieci właściwie nie chce z Tobą współpracować, dlaczego tak jest od 8 już lat... Popraw się, Gmino!
No, może rowerkiem, albo na... deskorolce, co? W ubiegłym roku wykupiłam pakiet od "Floreko", bardzo drogi i na nieatrakcyjnych warunkach. A w tym roku to "Floreko" ma Cię dość, Gmino! Ciekawe dlaczego, jak myślisz...? I wiesz co, Gmino? Jesteś bardzo nie w porządku twierdząc, że śmieci w workach (jak na zdjęciu) - to tylko śmieci od letników. Wiele osób, które tu przyjeżdża jedynie na kilkanaście godzin, z grillem, potem właśnie pakuje śmieci do takich różnych worków i zostawia je tutaj. A co mają zrobić? Przecież ani ni... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 49

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Liga Mistrzów. Real ogrywa Romę, Ronaldo wylatuje z boiska

Liga Mistrzów. Real ogrywa Romę, Ronaldo wylatuje z boiska 0 0

„Królewscy” udanie zainaugurowali walkę o obronę tytuły najlepszej drużyny w Europie i pokonali na swoim stadionie AS Romę 3:0. Łupem bramkowym podzielili się: Isco, Gareth Bale i Mariano Diaz. Natomiast o swoim debiucie w barwach Juventusu w europejskich rozgrywkach będzie chciał zapomnieć Cristiano Ronaldo

Możesz zacząć biznes w Nevadzie. Są pieniądze dla firm z woj. lubelskiego

Możesz zacząć biznes w Nevadzie. Są pieniądze dla firm z woj. lubelskiego 3 5

Masz firmę i wielkie ambicje? Chcesz wejść na amerykański rynek? Województwo lubelskie i amerykański stan Nevada sfinansują 10 start-upom z naszego województwa dwutygodniowy wyjazd do USA oraz pomoc znalezieniu partnerów i inwestorów.

Posłowie w Puławach o Romach. Ogromne emocje i burzliwa dyskusja [wideo]
galeria
film

Posłowie w Puławach o Romach. Ogromne emocje i burzliwa dyskusja [wideo] 105 60

Puławy w środę gościły posłów sejmowej Komisji Mniejszości Narodowych i Etnicznych. Dyskusję na temat problemów z integracją romskiej społeczności w mieście zdominował temat działalności radnego Pawła Maja. Cyganie obarczyli go winą za "podburzanie mieszkańców" przeciwko nim.

II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Naukowcy, publicyści i artyści dyskutują w Lublinie
galeria

II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Naukowcy, publicyści i artyści dyskutują w Lublinie 1 2

W środę w Centrum Spotkania Kultur rozpoczął się II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Przyjechali naukowcy, publicyści, artyści i aktywiści. W programie prelekcje, panele dyskusyjne i koncerty. Kongres potrwa jeszcze w czwartek. Wstęp wolny.

Budowa nowego przystanku kolejowego w Lublinie. Ani peronu, ani dojazdu [zdjęcia]
galeria

Budowa nowego przystanku kolejowego w Lublinie. Ani peronu, ani dojazdu [zdjęcia] 22 21

Nie będzie prowizorycznego dojazdu do przystanku kolejowego Lublin Zachód od strony ul. Granitowej. Do urządzenia takiej drogi Ratusz próbował zobowiązać firmę przebudowującą tory, ale sugestie pozostały bez odpowiedzi. Sam przystanek Lublin Zachód będzie gotowy z opóźnieniem.

UKS PCM Kościerzyna – MKS Perła Lublin 21:43. Rozstrzelały kolejnego rywala

UKS PCM Kościerzyna – MKS Perła Lublin 21:43. Rozstrzelały kolejnego rywala 12 0

MKS Perła Lublin ma na swoim koncie kolejne ligowe zwycięstwo. Tym razem podopieczne trenera Roberta Lisa nie dały żadnych szans UKS PCM Kościerzyna wygrywając 43:21

Pierwsze 20 minut parkowania w Lublinie za darmo? Pomysł kandydata

Pierwsze 20 minut parkowania w Lublinie za darmo? Pomysł kandydata 35 17

Wprowadzenie bezpłatnych 20-minutowych biletów parkingowych obiecał w środę poseł Jakub Kulesza kandydujący na prezydenta Lublina z komitetu Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie.

Lublin: Wypadek na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września
galeria

Lublin: Wypadek na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września 5 9

Po godz. 18 na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza z Bohaterów Września w Lublinie doszło do wypadku.

Raz, Dwa, Trzy "Ważne piosenki". Koncert w Filharmonii Lubelskiej
14 października 2018, 19:00

Raz, Dwa, Trzy "Ważne piosenki". Koncert w Filharmonii Lubelskiej 2 0

Co Gdzie Kiedy. Już 14 października o godz. 19 na scenie Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi formacja Raz, Dwa, Trzy z koncertem Ważne piosenki.

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Bilety wyprzedane, nie wystarczyło dla wszystkich
Zdjęcia
galeria
film

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Bilety wyprzedane, nie wystarczyło dla wszystkich 17 17

Ogromna kolejka, której końca nie było widać – tak wyglądała środowa walka o bilety na niedzielny mecz żużlowy Speed Car Motor Lublin z ROW Rybnik. Wiele osób odeszło od kasy z kwitkiem i mecz będzie mogło obejrzeć tylko w telewizji.

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski 20 4

W środę w regionie rozegrano kolejne spotkania w ramach okręgowego Pucharu Polski w okręgu lubelskim i zamojskim. W pierwszym z wymienionych obyło się bez niespodzianek – zarówno Motor Lublin jak i Wisła Puławy pokonały niżej notowanych rywali, w drugim doszło do jednej niespodzianki

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej 0 25

Lublin będzie gospodarzem jednego z 20 ogólnoeuropejskich paneli obywatelskich poświęconych przyszłości Unii Europejskiej. Stolica województwa lubelskiego została wyróżniona w ten sposób przez Komisję Europejską jako jedyne z polskich miast.

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie
5 października 2018, 18:00

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 5 października o godz. 18 w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) odbędzie się wernisaż wystawy Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu.

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej 34 9

Andrzej Czapski będzie kandydował na urząd prezydenta Białej Podlaskiej, ale nie z komitetu Kukiz'15, tylko z KWW Radzyńskiego Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych.

W Białej Podlaskiej odbędą się Akademickie Mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów

W Białej Podlaskiej odbędą się Akademickie Mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów 1 0

Zawody potrwają dd czwartku do niedzieli. Weźmie w nich udział 16-osobowa reprezentacja Polski

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.