Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Łęczna

15 maja 2016 r.
21:36

"Szybki samochód w rękach nieodpowiedzialnej osoby skutkuje wysyłaniem niewinnych ludzi na cmentarz"

Autor: Zdjęcie autora jsz
0 19 A A

To 27-letni Łukasz P. odpowiada za tragiczny w skutkach wypadek w Turowoli – oceniła prokuratura. Właśnie umorzyła postępowanie w tej sprawie. W zderzeniu zginął bowiem nie tylko przypadkowy kierowca, ale i sprawca.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Śledczy mówią dosadnie: – Ta sprawa to kolejny przykład na to, że szybki samochód w rękach nieodpowiedzialnej osoby skutkuje wysyłaniem niewinnych ludzi na cmentarz.

Chodzi o wypadek, do którego doszło w grudniu ubiegłego roku w Turowoli, niedaleko Łęcznej. 27-letni górnik Łukasz P. gnał swoim audi z prędkością ponad 200 km/h. Nie opanował samochodu. Zabił siebie, innego kierowcę oraz ciężko ranił kolejną osobę.

– Nie zaistniały żadne okoliczności niezależne od kierowcy, jak np. zawał czy dziura w jezdni, które mogłyby doprowadzić do wypadku – mówi Marcin Kozak, zastępca szefa Prokuratury Rejonowej w Lublinie. – Badania wykazały, że kierowca był w pełni sprawny. Nie opanował samochodu i doprowadził do wypadku.

Doszło do niego nad ranem, Łukasz P. wracał z pracy. Jechał w kierunku Lublina. Na drodze panowały dobre warunki. 27-latek zjechał jednak na lewy pas. Tam czołowo zderzył się z nissanem. Kierowca tego samochodu zginął na miejscu. W nissana uderzyły jeszcze toyota i renault. Jeden z mężczyzn podróżujących tymi autami został ciężko ranny. Sam Łukasz P. zmarł w szpitalu. Zostawił żonę.

Śledczy dowiedli, że przed zderzeniem mężczyzna jechał z prędkością nieco ponad 200 km/h. – Nie opanował samochodu właśnie przez nadmierną prędkość – dodaje prokurator Kozak. – Z uwagi na śmierć sprawcy umorzyliśmy postępowanie w sprawie wypadku.

Łukasz P. miał „ciężką nogę”. Wiele razy był karany za znacznie przekraczanie prędkości, w tym o ponad 50 km/h powyżej normy. Nie zabrano mu jednak prawa jazdy, bo nigdy nie przekroczył dozwolonego limitu punktów karnych.

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
spoon / 20 maja 2016 o 18:18
0
"   To oznacza, że muszą zostać ustalone zawody, wykonawcom których nie wolno będzie prowadzić samochodu po pracy. Zrozumiano? Lepiej się nie odnoście do moich postów, bo i tak szczekacie na moje wnioski twórcze."     Ale tutaj chodzi o przekroczenie prędkości o jakieś 110km/h...  
Avatar
spoon / 20 maja 2016 o 18:17
0
Nie, chodzi po prostu o to, żeby nie poruszać się 200+km/h po drogach 90km/h.
Avatar
plotki / 16 maja 2016 o 13:45
0
timestamp=2016-05-15 23:25:07 napisał:
A czy owi biegli wzieli pod uwage ze... Sprawca jak go nazwano owego dnia, zle poczul sie w pracy, a pracowal w kopalni na dole, zostal wyslany do lekarza. Poniewaz lekarz stwierdzil wysokie cisnienie, dal lekarstwo na szybkie jego obnizenie I wyslal do domu. Nie wiem... Moje zdanie pewnie nie ma tu wiekszego znaczenia... Ale czy lekarz byl przesluchiwany I czy to ze wyslal czlowieka z bardzo wysokim cisnieniem do domu, wiedzac ze bedzie prowadzil samochod.... Czy to nie czasem " wyslanie kogos w kosmos". Jak czlowieka ktory moze miec wylew czy chocby arytmie czy zawal ... Jezeli jest chocby cien takiej mozliwosci wsadzic do samochodu. Dla mnie tez sprawca to sprawca ale czy lekarz nie byl wspol winny. Moze jak by go nie zwolnil z pracy do domu, tylko kazal zeby zadzwonil by ktos po niego przyjechal moze ocalilo by to ich wszystkich. A podobno zona owego sprawcy byla wtedy w ciazy. Tak , tak podobno to podobno tamto...zaraz po wypadku było milion komentarzy że on miał zapalenie płuc i przez to wypadek, teraz jednak miał wysokie ciśnienie i to lekarza wina bo go wsadził do samochodu i kazał jechać. Jaka jeszcze wersja się pojawi? że miał hemoroidy i nie mogąc usiedzieć kręcił się i nie chcący dociskał gaz do ponad 200? Ja współczuję, każda śmierć jest przykra i straszna dla bliskich, ale takie wybielanie go co raz to nowszymi dolegliwościami jest nie na miejscu, zwłaszcza że przez niego płacze też inna rodzina. Jechał po prostu dużo dużo dużo za szybko i tyle i nie szukajcie winnych czy współwinnych, bo 200km/h to chyba gruba przesada i wystarczający powód wypadku. A tak na marginesie to żaden lekarz by go nie dopuścił do pracy na kopalni gdyby miał problemy z ciśnieniem.
rozwiń
Avatar
aadd / 16 maja 2016 o 12:11
0
tak, w nissanie został zabity drugi przypadkowy kierowca. Sprawca z audi umarł w szpalu...
Avatar
Tytanowy Janusz / 16 maja 2016 o 10:22
0
Jak dla mnie, to nie audi, tylko nissan primera.
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 01:06
0
By napisać, że ktoś jest nieodpowiedzialny, nie musi oznaczać spapranego klepicha u tego kogoś. Po kiego kindybała zapierdlał na łeb i na szyję? Jest w innej rzeczywistości. Wyluzuj, wielokrotnie żartuję, aby Wam dać coś do zrozumienia. TAM nie miałem i nie mam dostępu. Nie wiem, czy Bóg przewidział cokolwiek dla duszy człowieka. Nie leć ze mną w kindybała nadal. Każdy to czyni. Dlatego będziesz zawsze niewolnikiem w RP. Musisz opuścić swoją Ojczyznę, by poczuć wolność. Zastanów się, co czynisz mnie? Ja nic nie mogę. Nieprawda jest, że coś mogę. Jestem zwykłym śmiertelnikiem. Olewając mnie olewasz siebie samego. Zrozumiałes?
By napisać, że ktoś jest nieodpowiedzialny, nie musi oznaczać spapranego klepicha u tego kogoś. Po kiego kindybała zapierdlał na łeb i na szyję? Jest w innej rzeczywistości. Wyluzuj, wielokrotnie żartuję, aby Wam dać coś do zrozumienia. TAM nie miałem i nie mam dostępu. Nie wiem, czy Bóg przewidział cokolwiek dla duszy człowieka. Nie leć ze mną w kindybała nadal. Każdy to czyni. Dlatego będziesz zawsze niewolnikiem w RP. Musisz opuścić swoją Ojczyznę, by poczuć wolność. Zastanów się, co czynisz mnie? Ja nic n... rozwiń
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 00:39
0
Zdaniem lekarza nie było przeciwwskazań do prowadzenia samochodu. Wróć do moich wniosków. Zakaz prowadzenia wozu po pracy - przy wykonywaniu niektórych zawodów. Zrozumiano? Wracając do feralnego dnia. Na dole pracują ludzie z normalnymi klepichami. Mogą być różni, ale są normalni. Ważne jest to, czy dostał zwolnienie lekarskie? Wielu przekracza prędkość po raz ostatni.
Avatar
gosc / 16 maja 2016 o 00:25
0

A czy owi biegli wzieli pod uwage ze... Sprawca jak go nazwano owego dnia, zle poczul sie w pracy, a pracowal w kopalni na dole, zostal wyslany do lekarza. Poniewaz lekarz stwierdzil wysokie cisnienie, dal lekarstwo na szybkie jego obnizenie I wyslal do domu. Nie wiem... Moje zdanie pewnie nie ma tu wiekszego znaczenia... Ale czy lekarz byl przesluchiwany I czy to ze wyslal czlowieka z bardzo wysokim cisnieniem do domu, wiedzac ze bedzie prowadzil samochod.... Czy to nie czasem " wyslanie kogos w kosmos". Jak czlowieka ktory moze miec wylew czy chocby arytmie czy zawal ... Jezeli jest chocby cien takiej mozliwosci wsadzic do samochodu. Dla mnie tez sprawca to sprawca ale czy lekarz nie byl wspol winny. Moze jak by go nie zwolnil z pracy do domu, tylko kazal zeby zadzwonil by ktos po niego przyjechal moze ocalilo by to ich wszystkich. A podobno zona owego sprawcy byla wtedy w ciazy.

rozwiń
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 00:24
0
Przecież jest oczywiste, że nie będę ani politykiem ani osobą publiczną powszechnie zapraszaną. Jednakże niektóre moje wnioski są zaskakujące. Gdy byłem nauczycielem mianowanym, to wielokrotnie skracałem rady pedagogiczne. Moje konkluzje były zdumiewajace. Nauczyciele mi dziękowali. Urszula Maciejowska uczyła matematyki. Jej mąż był prof.dr. hab. genetyki. Pani Urszula oznajmiła kiedyś wszyskim nauczycielom na korytarzu (dziesięciorgu), że LWG będzie wielki. I jestem jednym z największych ludzi w historii ludzkości. Google: lwgula
Avatar
Gość / 15 maja 2016 o 23:57
0
To oznacza, że muszą zostać ustalone zawody, wykonawcom których nie wolno będzie prowadzić samochodu po pracy. Zrozumiano? Lepiej się nie odnoście do moich postów, bo i tak szczekacie na moje wnioski twórcze.
Avatar
spoon / 20 maja 2016 o 18:18
0
"   To oznacza, że muszą zostać ustalone zawody, wykonawcom których nie wolno będzie prowadzić samochodu po pracy. Zrozumiano? Lepiej się nie odnoście do moich postów, bo i tak szczekacie na moje wnioski twórcze."     Ale tutaj chodzi o przekroczenie prędkości o jakieś 110km/h...  
Avatar
spoon / 20 maja 2016 o 18:17
0
Nie, chodzi po prostu o to, żeby nie poruszać się 200+km/h po drogach 90km/h.
Avatar
plotki / 16 maja 2016 o 13:45
0
timestamp=2016-05-15 23:25:07 napisał:
A czy owi biegli wzieli pod uwage ze... Sprawca jak go nazwano owego dnia, zle poczul sie w pracy, a pracowal w kopalni na dole, zostal wyslany do lekarza. Poniewaz lekarz stwierdzil wysokie cisnienie, dal lekarstwo na szybkie jego obnizenie I wyslal do domu. Nie wiem... Moje zdanie pewnie nie ma tu wiekszego znaczenia... Ale czy lekarz byl przesluchiwany I czy to ze wyslal czlowieka z bardzo wysokim cisnieniem do domu, wiedzac ze bedzie prowadzil samochod.... Czy to nie czasem " wyslanie kogos w kosmos". Jak czlowieka ktory moze miec wylew czy chocby arytmie czy zawal ... Jezeli jest chocby cien takiej mozliwosci wsadzic do samochodu. Dla mnie tez sprawca to sprawca ale czy lekarz nie byl wspol winny. Moze jak by go nie zwolnil z pracy do domu, tylko kazal zeby zadzwonil by ktos po niego przyjechal moze ocalilo by to ich wszystkich. A podobno zona owego sprawcy byla wtedy w ciazy. Tak , tak podobno to podobno tamto...zaraz po wypadku było milion komentarzy że on miał zapalenie płuc i przez to wypadek, teraz jednak miał wysokie ciśnienie i to lekarza wina bo go wsadził do samochodu i kazał jechać. Jaka jeszcze wersja się pojawi? że miał hemoroidy i nie mogąc usiedzieć kręcił się i nie chcący dociskał gaz do ponad 200? Ja współczuję, każda śmierć jest przykra i straszna dla bliskich, ale takie wybielanie go co raz to nowszymi dolegliwościami jest nie na miejscu, zwłaszcza że przez niego płacze też inna rodzina. Jechał po prostu dużo dużo dużo za szybko i tyle i nie szukajcie winnych czy współwinnych, bo 200km/h to chyba gruba przesada i wystarczający powód wypadku. A tak na marginesie to żaden lekarz by go nie dopuścił do pracy na kopalni gdyby miał problemy z ciśnieniem.
rozwiń
Avatar
aadd / 16 maja 2016 o 12:11
0
tak, w nissanie został zabity drugi przypadkowy kierowca. Sprawca z audi umarł w szpalu...
Avatar
Tytanowy Janusz / 16 maja 2016 o 10:22
0
Jak dla mnie, to nie audi, tylko nissan primera.
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 01:06
0
By napisać, że ktoś jest nieodpowiedzialny, nie musi oznaczać spapranego klepicha u tego kogoś. Po kiego kindybała zapierdlał na łeb i na szyję? Jest w innej rzeczywistości. Wyluzuj, wielokrotnie żartuję, aby Wam dać coś do zrozumienia. TAM nie miałem i nie mam dostępu. Nie wiem, czy Bóg przewidział cokolwiek dla duszy człowieka. Nie leć ze mną w kindybała nadal. Każdy to czyni. Dlatego będziesz zawsze niewolnikiem w RP. Musisz opuścić swoją Ojczyznę, by poczuć wolność. Zastanów się, co czynisz mnie? Ja nic nie mogę. Nieprawda jest, że coś mogę. Jestem zwykłym śmiertelnikiem. Olewając mnie olewasz siebie samego. Zrozumiałes?
By napisać, że ktoś jest nieodpowiedzialny, nie musi oznaczać spapranego klepicha u tego kogoś. Po kiego kindybała zapierdlał na łeb i na szyję? Jest w innej rzeczywistości. Wyluzuj, wielokrotnie żartuję, aby Wam dać coś do zrozumienia. TAM nie miałem i nie mam dostępu. Nie wiem, czy Bóg przewidział cokolwiek dla duszy człowieka. Nie leć ze mną w kindybała nadal. Każdy to czyni. Dlatego będziesz zawsze niewolnikiem w RP. Musisz opuścić swoją Ojczyznę, by poczuć wolność. Zastanów się, co czynisz mnie? Ja nic n... rozwiń
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 00:39
0
Zdaniem lekarza nie było przeciwwskazań do prowadzenia samochodu. Wróć do moich wniosków. Zakaz prowadzenia wozu po pracy - przy wykonywaniu niektórych zawodów. Zrozumiano? Wracając do feralnego dnia. Na dole pracują ludzie z normalnymi klepichami. Mogą być różni, ale są normalni. Ważne jest to, czy dostał zwolnienie lekarskie? Wielu przekracza prędkość po raz ostatni.
Avatar
gosc / 16 maja 2016 o 00:25
0

A czy owi biegli wzieli pod uwage ze... Sprawca jak go nazwano owego dnia, zle poczul sie w pracy, a pracowal w kopalni na dole, zostal wyslany do lekarza. Poniewaz lekarz stwierdzil wysokie cisnienie, dal lekarstwo na szybkie jego obnizenie I wyslal do domu. Nie wiem... Moje zdanie pewnie nie ma tu wiekszego znaczenia... Ale czy lekarz byl przesluchiwany I czy to ze wyslal czlowieka z bardzo wysokim cisnieniem do domu, wiedzac ze bedzie prowadzil samochod.... Czy to nie czasem " wyslanie kogos w kosmos". Jak czlowieka ktory moze miec wylew czy chocby arytmie czy zawal ... Jezeli jest chocby cien takiej mozliwosci wsadzic do samochodu. Dla mnie tez sprawca to sprawca ale czy lekarz nie byl wspol winny. Moze jak by go nie zwolnil z pracy do domu, tylko kazal zeby zadzwonil by ktos po niego przyjechal moze ocalilo by to ich wszystkich. A podobno zona owego sprawcy byla wtedy w ciazy.

rozwiń
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 00:24
0
Przecież jest oczywiste, że nie będę ani politykiem ani osobą publiczną powszechnie zapraszaną. Jednakże niektóre moje wnioski są zaskakujące. Gdy byłem nauczycielem mianowanym, to wielokrotnie skracałem rady pedagogiczne. Moje konkluzje były zdumiewajace. Nauczyciele mi dziękowali. Urszula Maciejowska uczyła matematyki. Jej mąż był prof.dr. hab. genetyki. Pani Urszula oznajmiła kiedyś wszyskim nauczycielom na korytarzu (dziesięciorgu), że LWG będzie wielki. I jestem jednym z największych ludzi w historii ludzkości. Google: lwgula
Avatar
Gość / 15 maja 2016 o 23:57
0
To oznacza, że muszą zostać ustalone zawody, wykonawcom których nie wolno będzie prowadzić samochodu po pracy. Zrozumiano? Lepiej się nie odnoście do moich postów, bo i tak szczekacie na moje wnioski twórcze.
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie 1 0

W sobotę pełniący służbę w Okunince nad jeziorem Białym policjanci zatrzymali do kontroli drogowej samochód seat leon, którym podróżowało trzech młodych mężczyzn z woj. mazowieckiego.

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca
film

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca 9 0

Grodków, woj. opolskie. 15-letni chłopak i jego ojciec zostali porażeni prądem w Grodkowie.

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu
galeria

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu 0 3

Do groźnego zdarzenia doszło w piątkowe południe w Dębowej Kłodzie (pow. parczewski).

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy
Złota Setka

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy 0 1

Na pomysł otworzenia tematycznego parku rozrywki trójka przedsiębiorców wpadła 8 lat temu. Dzisiaj to jedno z największych i najbardziej znanych miejsc tego typu w naszych kraju. Do Magicznych Ogródów koło Janowca w sezonie ściągają prawdziwe tłumy.

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza 1 0

Do zdarzenia doszło w piątek wieczorem podczas festiwalu Kolory Muzyki w Parku Miejskim w Chełmie.

Zakupy po pijanemu z małym dzieckiem to zły pomysł. Przyjechał "Przyjazny Patrol"

Zakupy po pijanemu z małym dzieckiem to zły pomysł. Przyjechał "Przyjazny Patrol" 8 0

W sobotę przed godz. 20 dyżurny policji otrzymał zgłoszenie od pracowników jednego z marketów przy Al. Tysiąclecia w Lublinie. Z przekazanej informacji wynikało, że na zakupy z malutkim dzieckiem przyszła nietrzeźwa kobieta.

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową?
Magazyn

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową? 20 1

W PRL-u nie trzeba było baru czy restauracji, aby ugasić pragnienie. Coca-colę okrzyknięto w latach 50. napojem imperialistów. W sklepach królowała oranżada, a na ulicy popularna „gruźliczanka” - woda sodowa z sokiem (droższa) i bez soku (tańsza), sprzedawana z saturatorów.

Francuscy organiści w Puławach
23 lipca 2018, 19:00

Francuscy organiści w Puławach 6 0

W poniedziałek, 23 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta w Puławach wystąpi duet organistów z Francji - Eric Lebrun oraz Marie-Ange Leurent. Wydarzenie odbędzie się w ramach trwającego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej.

Lewart Lubartów – Orlęta Łuków 3:3. Dużo goli i dużo testów

Lewart Lubartów – Orlęta Łuków 3:3. Dużo goli i dużo testów 1 0

Do przerwy w starciu Lewartu z Orlętami Łuków padła tylko jedna bramka. W drugiej połowie obie ekipy się rozstrzelały i ostatecznie zawody zakończyły się remisem 3:3. Zarówno Łukasz Mierzejewski, jak i Robert Różański mieli w składach wiele nowych twarzy

Obława na agresywnie jeżdżących kierowców w Lublinie. 90 kontroli, 60 wykroczeń

Obława na agresywnie jeżdżących kierowców w Lublinie. 90 kontroli, 60 wykroczeń 36 12

Lubelscy policjanci skontrowali blisko 90 pojazdów oraz ujawnili 60 wykroczeń w ruchu drogowym.

Nieruchomości w dwóch częściach Puław na sprzedaż. Co może tam powstać?

Nieruchomości w dwóch częściach Puław na sprzedaż. Co może tam powstać? 2 11

Grunty w dwóch częściach Puław chce sprzedać Urząd Miasta. Chodzi o trzy działki pod usługi przy ul. Sosnowej oraz jedną większą nieruchomość położoną w strefie ekonomicznej przy ul. Komunalnej.

Wieczorny maraton na rolkach po Lublinie. Tym razem w nietypowych strojach [zdjęcia]
galeria

Wieczorny maraton na rolkach po Lublinie. Tym razem w nietypowych strojach [zdjęcia] 15 3

To był już czwarty w tym roku przejazd rolkarzy przez Lublin. Tym razem część z nich pojawiła się w przebraniach zwierząt.

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej
22 lipca 2018, 11:00

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej 7 0

Co Gdzie Kiedy. Muzeum Wsi Lubelskiej zaprasza na kolejną odsłonę wakacyjnych pokazów dawnego rzemiosła. W niedzielę, 22 lipca o godz. 11 w Skansenie rozpoczną się pokazy żniwowania.

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu 0 1

Przy szpitalu w Białej Podlaskiej zaczęła funkcjonować Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych. Placówka podpisała umowę z lubelskim NFZ.

Pieszy zginął po potrąceniu przez ciężarówkę. Szedł niewłaściwą stroną drogi, bez odblasków

Pieszy zginął po potrąceniu przez ciężarówkę. Szedł niewłaściwą stroną drogi, bez odblasków 8 1

Do tragicznego wypadku doszło po godz. 1 w nocy na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Firlej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.