Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubartów

11 czerwca 2011 r.
18:28
Edytuj ten wpis

Ktoś zastrzelił sukę i postrzelił szczeniaka

14 29 A A
Trzymiesięczny szczeniak z przestrzelonym na wylot udem (Bartłomiej Żurawski)
Trzymiesięczny szczeniak z przestrzelonym na wylot udem (Bartłomiej Żurawski)

Trzymiesięczny szczeniak z przestrzelonym na wylot udem od tygodnia jest leczony w lubelskiej Klinice Weterynaryjnej dla Zwierząt przy ul. Głębokiej. Jego zastrzeloną matkę mieszkanka Ostrowa Lubelskiego znalazła w lesie. Powiadomiła obrońców zwierząt.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Postrzelone szczenię znaleźliśmy nad Tyśmienicą w Ostrowie Lubelskim. Leżało częściowo zanurzone w wodzie – mówi Aleksandra Lipianin-Białogrzywy z Fundacji Lubelska Straż Ochrony Zwierząt.

Bezpańskie psy mieszkały w norze wykopanej w ziemi, w pobliżu rzeki. Dokarmiała je jedna z mieszkanek Ostrowa. Kilka dni temu zaniosła im jedzenie. - Psów nie było. W pobliżu natknęła się na zastrzeloną sukę. Zaalarmowała nas – dodaje pani Aleksandra.

Pracownicy straży pojechali na miejsce. – Chcieliśmy odszukać szczeniaka. Nie mieliśmy pewności, czy jeszcze żyje. Nie było po nim śladu. Kiedy mieliśmy już wracać do Lublina z pustymi rękami, usłyszeliśmy skowyt szczenięcia. Doprowadził nas na brzeg rzeki – opowiada.

Młody pies leżał z przestrzelonym na wylot udem. – Kula ominęła na szczęście kość i tętnicę. Ktoś strzelał do niego celowo, ze zwykłej broni. To nie była wiatrówka – mówi jedna z lekarek Kliniki Weterynarii, która badała zwierzę. I dodaje: - Gdyby trafił kilka milimetrów dalej, zwierzę wykrwawiłoby się.

Trzymiesięczny szczeniak wciąż jest pod opieką lekarzy weterynarii. - Początkowo bał się ludzi. Teraz podchodzi do nas z ufnością i cieszy się, kiedy zaglądamy do jego boksu – mówi jedna z nich. Kiedy rana zagoi się, pies będzie przekazany do adopcji.

Pracownicy fundacji LSOZ poinformowali o zdarzeniu burmistrza Ostrowa Lubelskiego. – Chcielibyśmy by wygospodarował pieniądze na utworzenie w gminie przytuliska dla bezdomnych zwierząt, do którego trafiałyby czworonogi z pobliskich miejscowości. A także te biegające luzem po terenach łowieckich. Zależy nam na tym, by jak najmniej z nich padało ofiarą postrzałów – zaznacza pani Aleksandra.

Obecnie do zdziczałych psów czy kotów mogą zgodnie z prawem strzelać myśliwi. Chodzi o przypadki, kiedy zwierzęta biegają bez uwięzi na terenach łowieckich, w odległości co najmniej 200 m od zabudowań. Dopuszcza to ustawa o ochronie praw zwierząt, chodzi o ochronę zwierzyny łownej.

- Niedawno trafiła do nas młoda sarna, której pies wygryzł oko – przyznaje Aleksandra Lipianin-Białogrzywy.

Zapis pozwalający na strzelanie do psów i kotów nie podoba się obrońcom zwierząt, którzy domagają się jego nowelizacji. Zamiast odstrzału proponują odławianie, a następnie zwracanie zwierząt opiekunom lub umieszczanie w schronisku. W Sejmie od dłuższego czasu trwają prace nad poselskim projektem nowelizacji ustawy o ochronie zwierząt znoszącym ten zapis. Napotyka on jednak na bardzo silny opór licznie reprezentowanego w parlamencie lobby myśliwskiego.

Kontrowersyjny zapis został również zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego.

– Po wielu rozmowach udało się w maju doprowadzić do spotkania mojego zespołu z zespołem łowieckim. Zgodziliśmy się, że trzeba pójść w kierunku zakazu odstrzału i wprowadzić księgowanie psów. Chodzi o ograniczenie liczby zdziczałych psów wyrządzających szkodę zwierzynie łownej – mówi Joanna Mucha (PO), szefowa sejmowego Zespołu Przyjaciół Zwierząt. Mucha spodziewa się, że Sejm zmieni przepisy jeszcze w tej kadencji.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
päm / 17 lipca 2011 o 09:50
0
dlatego wlasnie nie lubie katolikow
Avatar
Ewa / 17 lipca 2011 o 01:03
0
Co te psie dziecko musiało przeżyć Widzieć śmierć swoje matki. Potwór tylko mógł to zrobić!
Avatar
hi / 12 lipca 2011 o 21:58
0
[quote name='SD' timestamp='1307887249' post='488753']
Gdyby ludzie nie wyrzucali psow, nie latalyby samopas. Pretensje kierowac do rzadu, ktory nie robi nic, zeby zmienic sytuacje. Jesli powstana przepisy, ze kazdy czlowiek musi sterylizowac suki nierasowe i w typie rasy, problem z czasem zniknie. Bo poki co mamy coraz wiecej bezdomnych zwierzat, a schroniska pekaja w szwach. No ale pewnie latwiej jest strzelac do bezbronnej istoty. Znieczulica ludzka nie zna granic
[/quote]
pewnie a rasowe niech się mnożą na potęgę, już ja wiem jakie to dobro rasy jak pekińczyk,mops, buldog nie może oddychać, jamniki itp. dostają niedowładu bo człowiek takie dobro rasom czyni...
takie cudowne rasowe i też kończą jak mieszańce i psy w typie, a jacy właściciele kochający, co dają 2tys za psa i go kopią, widziałam i wiem, i proszę bez ściemniania jak to psy rasowe mają co najlepsze pod słońcem
albo ktoś jest człowiekiem albo nie a dokumenty psa nie mają tu nic do rzeczy
[quote name='SD' timestamp='1307887249' post='488753']
Gdyby ludzie nie wyrzucali psow, nie latalyby samopas. Pretensje kierowac do rzadu, ktory nie robi nic, zeby zmienic sytuacje. Jesli powstana przepisy, ze kazdy czlowiek musi sterylizowac suki nierasowe i w typie rasy, problem z czasem zniknie. Bo poki co mamy coraz wiecej bezdomnych zwierzat, a schroniska pekaja w szwach. No ale pewnie latwiej jest strzelac do bezbronnej istoty. Znieczulica ludzka nie zna granic
[/quote]
pewnie a rasowe niech si... rozwiń
Avatar
XYZ / 12 lipca 2011 o 21:30
0
[quote name='mossad' timestamp='1310417497' post='500297']
Zgadzam się; pod warunkiem, że myśliwy jest naprawdę normalny.............
[/quote]
Nienormalnych powinni nie dopuszczać do myślistwa:) ja nie wiem kto daje im zgode na broń ale pewnie maja dobre znajomości;)
Avatar
mossad / 11 lipca 2011 o 22:51
0
[quote name='XYZ' timestamp='1310034827' post='498788']
zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcieli byście spotkać zdziczałego psa w lesie:/
[/quote]
Zgadzam się; pod warunkiem, że myśliwy jest naprawdę normalny.............
Avatar
psinka / 7 lipca 2011 o 17:18
0
[quote name='Lońka' timestamp='1307867550' post='488666']
Tych "obrońców zwierząt" to powinno się skierować do lekarza - bo stracili oni kontakt z rzeczywistością.
A rzeczywistość jest taka że psów jest mnóstwo, natomiast dzikich zwierząt już znacznie mniej, tak więc to oczywiste że dzikie zwierzęta są cenniejsze i trzeba je chronić przed psami.
A jedyną skuteczną metodą jest odstrzał.
[/quote]
Ciebie odstrzelić zwyrodnialcze jeden.
Avatar
XYZ / 7 lipca 2011 o 12:50
0
[quote name='XYZ' timestamp='1310034827' post='498788']
zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcieli byście spotkać zdziczałego psa w lesie:/
[/qu
za chwile pewnie posypią się komentarze jak moge tak mówić i pewnie jestem jednym z myśliwych. Mój tata jest mysliwym od kilkudziesięciu lat i powiem wam jeszcze, że nigdy by się nie dopuścił takiego zwyrodnialstwa o którym jest mowa w artykule. Opowiedziałam mu cała sytuacje i był bardzo zaskoczony. Takie zachowienie nie zależy od tego czy ktoś jest myśliwym czy nie lecz od tego jakim jest człowiekiem. Ile razy w mediach trąbili o znęcaniu sie nad zwierzętami o maltretowaniu kotów ciągnieciu psa za samochodem.. to nie byly MYŚLIWI! Dodam jeszcze że mamy psy koty ratowaliśmy wiele zwierząt, od małego bażanta po kotki wyrzucone przez "ludzi" ale mimo wszystko jestem za odstrzałem DZIKICH psów które nie tylko zabijaja zwierzyne leśna ale i dzieci, dorosłych.
[quote name='XYZ' timestamp='1310034827' post='498788']
zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcieli byście spotkać zdziczałego psa w lesie:/
[/qu
za chwile pewnie posypią się komentarze jak moge tak mówić i pewnie jestem jednym z myśliwych. Mój tata jest mysliwym od kilkudziesięciu lat i powiem wam jeszcze, że nigdy by się nie dopuścił t... rozwiń
Avatar
XYZ / 7 lipca 2011 o 12:33
0
[quote name='jj' timestamp='1307866037' post='488663']
Czyli co? myśliwy ma złapać zdziczałego np. owczarka z wścieklizną i oddać go do schroniska? Ludzie, kto nie widział co taki pies potrafi zrobić w lesie np. z kilkugodzinna urodzoną co dopiero sarenką to chętnie podeślę fotki.
[/quote]

zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcieli byście spotkać zdziczałego psa w lesie:/
[quote name='jj' timestamp='1307866037' post='488663']
Czyli co? myśliwy ma złapać zdziczałego np. owczarka z wścieklizną i oddać go do schroniska? Ludzie, kto nie widział co taki pies potrafi zrobić w lesie np. z kilkugodzinna urodzoną co dopiero sarenką to chętnie podeślę fotki.
[/quote]

zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcie... rozwiń
Avatar
:-) / 14 czerwca 2011 o 14:08
0
przekonasz sie niedowiarku
Avatar
:-) / 14 czerwca 2011 o 14:02
0
[quote name='VAREA' timestamp='1307998034' post='489238']
troche cie ponioslo, to moze jeszcze pozwolmy sie szczurom rozmnozyc z tesknoty za zaraza ?
[/quote]
no ma sie takie podejscie jak tesc klusownik
Avatar
päm / 17 lipca 2011 o 09:50
0
dlatego wlasnie nie lubie katolikow
Avatar
Ewa / 17 lipca 2011 o 01:03
0
Co te psie dziecko musiało przeżyć Widzieć śmierć swoje matki. Potwór tylko mógł to zrobić!
Avatar
hi / 12 lipca 2011 o 21:58
0
[quote name='SD' timestamp='1307887249' post='488753']
Gdyby ludzie nie wyrzucali psow, nie latalyby samopas. Pretensje kierowac do rzadu, ktory nie robi nic, zeby zmienic sytuacje. Jesli powstana przepisy, ze kazdy czlowiek musi sterylizowac suki nierasowe i w typie rasy, problem z czasem zniknie. Bo poki co mamy coraz wiecej bezdomnych zwierzat, a schroniska pekaja w szwach. No ale pewnie latwiej jest strzelac do bezbronnej istoty. Znieczulica ludzka nie zna granic
[/quote]
pewnie a rasowe niech się mnożą na potęgę, już ja wiem jakie to dobro rasy jak pekińczyk,mops, buldog nie może oddychać, jamniki itp. dostają niedowładu bo człowiek takie dobro rasom czyni...
takie cudowne rasowe i też kończą jak mieszańce i psy w typie, a jacy właściciele kochający, co dają 2tys za psa i go kopią, widziałam i wiem, i proszę bez ściemniania jak to psy rasowe mają co najlepsze pod słońcem
albo ktoś jest człowiekiem albo nie a dokumenty psa nie mają tu nic do rzeczy
[quote name='SD' timestamp='1307887249' post='488753']
Gdyby ludzie nie wyrzucali psow, nie latalyby samopas. Pretensje kierowac do rzadu, ktory nie robi nic, zeby zmienic sytuacje. Jesli powstana przepisy, ze kazdy czlowiek musi sterylizowac suki nierasowe i w typie rasy, problem z czasem zniknie. Bo poki co mamy coraz wiecej bezdomnych zwierzat, a schroniska pekaja w szwach. No ale pewnie latwiej jest strzelac do bezbronnej istoty. Znieczulica ludzka nie zna granic
[/quote]
pewnie a rasowe niech si... rozwiń
Avatar
XYZ / 12 lipca 2011 o 21:30
0
[quote name='mossad' timestamp='1310417497' post='500297']
Zgadzam się; pod warunkiem, że myśliwy jest naprawdę normalny.............
[/quote]
Nienormalnych powinni nie dopuszczać do myślistwa:) ja nie wiem kto daje im zgode na broń ale pewnie maja dobre znajomości;)
Avatar
mossad / 11 lipca 2011 o 22:51
0
[quote name='XYZ' timestamp='1310034827' post='498788']
zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcieli byście spotkać zdziczałego psa w lesie:/
[/quote]
Zgadzam się; pod warunkiem, że myśliwy jest naprawdę normalny.............
Avatar
psinka / 7 lipca 2011 o 17:18
0
[quote name='Lońka' timestamp='1307867550' post='488666']
Tych "obrońców zwierząt" to powinno się skierować do lekarza - bo stracili oni kontakt z rzeczywistością.
A rzeczywistość jest taka że psów jest mnóstwo, natomiast dzikich zwierząt już znacznie mniej, tak więc to oczywiste że dzikie zwierzęta są cenniejsze i trzeba je chronić przed psami.
A jedyną skuteczną metodą jest odstrzał.
[/quote]
Ciebie odstrzelić zwyrodnialcze jeden.
Avatar
XYZ / 7 lipca 2011 o 12:50
0
[quote name='XYZ' timestamp='1310034827' post='498788']
zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcieli byście spotkać zdziczałego psa w lesie:/
[/qu
za chwile pewnie posypią się komentarze jak moge tak mówić i pewnie jestem jednym z myśliwych. Mój tata jest mysliwym od kilkudziesięciu lat i powiem wam jeszcze, że nigdy by się nie dopuścił takiego zwyrodnialstwa o którym jest mowa w artykule. Opowiedziałam mu cała sytuacje i był bardzo zaskoczony. Takie zachowienie nie zależy od tego czy ktoś jest myśliwym czy nie lecz od tego jakim jest człowiekiem. Ile razy w mediach trąbili o znęcaniu sie nad zwierzętami o maltretowaniu kotów ciągnieciu psa za samochodem.. to nie byly MYŚLIWI! Dodam jeszcze że mamy psy koty ratowaliśmy wiele zwierząt, od małego bażanta po kotki wyrzucone przez "ludzi" ale mimo wszystko jestem za odstrzałem DZIKICH psów które nie tylko zabijaja zwierzyne leśna ale i dzieci, dorosłych.
[quote name='XYZ' timestamp='1310034827' post='498788']
zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcieli byście spotkać zdziczałego psa w lesie:/
[/qu
za chwile pewnie posypią się komentarze jak moge tak mówić i pewnie jestem jednym z myśliwych. Mój tata jest mysliwym od kilkudziesięciu lat i powiem wam jeszcze, że nigdy by się nie dopuścił t... rozwiń
Avatar
XYZ / 7 lipca 2011 o 12:33
0
[quote name='jj' timestamp='1307866037' post='488663']
Czyli co? myśliwy ma złapać zdziczałego np. owczarka z wścieklizną i oddać go do schroniska? Ludzie, kto nie widział co taki pies potrafi zrobić w lesie np. z kilkugodzinna urodzoną co dopiero sarenką to chętnie podeślę fotki.
[/quote]

zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcieli byście spotkać zdziczałego psa w lesie:/
[quote name='jj' timestamp='1307866037' post='488663']
Czyli co? myśliwy ma złapać zdziczałego np. owczarka z wścieklizną i oddać go do schroniska? Ludzie, kto nie widział co taki pies potrafi zrobić w lesie np. z kilkugodzinna urodzoną co dopiero sarenką to chętnie podeślę fotki.
[/quote]

zgadzam się dla normalnego myśliwego zabicie psa czy kota to żadna przyjemność( wbrew dość powszechnym przekonaniom...)ba wielu myśliwych ma psy i je kocha. To niestety konieczność, uwierzcie mi że nie chcie... rozwiń
Avatar
:-) / 14 czerwca 2011 o 14:08
0
przekonasz sie niedowiarku
Avatar
:-) / 14 czerwca 2011 o 14:02
0
[quote name='VAREA' timestamp='1307998034' post='489238']
troche cie ponioslo, to moze jeszcze pozwolmy sie szczurom rozmnozyc z tesknoty za zaraza ?
[/quote]
no ma sie takie podejscie jak tesc klusownik
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS 0 0

400 mieszkań może powstać przy ul. Głębokiej naprzeciw os. Słowackiego. Ratusz zgodził się na budowę sporego osiedla na terenie sprzedanym przez UMCS prywatnemu inwestorowi. Uczelnia liczy na to, że nabywca ziemi zbuduje tu akademiki.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 29 9

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 9 4

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 27 2

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 159 18

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 423 17

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 7 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper
galeria

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper 30 11

Nie jedna, a dwie firmy zbudują razem pierwszą w Chełmie dużą galerię handlową. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze
27 lipca 2018, 20:00

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 lipca o godz. 20 w klubie Plener (Park Ludowy) wystąpi popularny raper i wokalista Ten Typ Mes. Artysta rozkręci soundsystemową imprezę z udziałem producenta Stasiaka oraz DJ'ów Black Belta Grega i Raz Dwa.

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy
galeria
film

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy 11 5

W piątek zakończyły się wojewódzkie eliminacje do XVIII finału Kynologicznych Mistrzostw Policji Sułkowice 2018. Zwyciężył pies IBAR i jego przewodnik st. sierż. Artur Lipski z KMP w Zamościu.

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada
film

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada 0 3

Poseł Nowoczesnej Piotr Misiło zapowiada złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez policję podczas piątkowej demonstracji przed Sejmem.

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach
galeria

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach 26 6

W niedzielę minęły 74 lata od ostatecznej likwidacji niemieckiego obozu koncentracyjnego Majdanek, który działał przez blisko trzy lata.

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.