Zakończyło się wiercenie pali pod budowę estakady nad doliną Bystrzycy. W sumie, zamontowano 860 pali. Teraz wylewane są podpory pod metalowe elementy konstrukcji estakady
Estakada zostanie osadzono na 23 dwukolumnowych podporach. – Pale były wiercone na głębokość od 12 do 20 metrów – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Trzy huty odlewają elementy stalowe estakady, które spoczną na betonowych podporach – dodaje rzecznik. Stalowe elementy estakady będą łącznie ważyć 10 000 ton!
Drogowcy nie mają zbyt dużo czasu, stąd mimo niskich temperatur, wciąż na odcinkach 3 i 4, czyli obwodnicy Lublina, trwa intensywna praca. Przypomnijmy, że te odcinki mają być ukończone do końca grudnia 2013. Na pozostałych fragmentach drogowcy pracują przy układaniu odwodnień, tak by wiosną prace mogły nabrać tempa.
Warto wspomnieć, że faktyczna obwodnica Lublina, odcinek 3 i 4, pomiędzy węzłami Dąbrowica–Lubartów oraz Lubartów–Witosa, ma łączną długość blisko 23 km. Te dwa odcinki będą kosztować ponad 1,1 miliarda złotych.
Trwają ostatnie prace przy wiadukcie w Panieńszczyźnie. Na piątym odcinku, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask trwają przygotowania do przekazania tego fragmentu S17 do lubelskiego oddziału GDDKiA, a tym samym zakończenia budowy tego odcinka.