Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

20 lutego 2009 r.
19:56
Edytuj ten wpis

Kto nazwie lotnisko w Świdniku?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 18 A A

Jesteśmy głównym udziałowcem spółki Port Lotniczy Lublin, a lotnisko ma być nazwane poza naszymi plecami? - dziwą się władze Lublina. I mają pretensję o to, że ktoś bez nich ogłosił konkurs na nazwę portu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Nazwę dla lotniska powinna wybrać osoba ciesząca się wielkim autorytetem wśród mieszkańców - uważa Marta Jakubaszek, lublinianka i instruktorka aerobiku. - Ktoś, kogo decyzja będzie zaakceptowana przez większość ludzi.

Tymczasem konkurs na nazwę odbywa się już na łamach "Kuriera Lubelskiego”. Komisja - spośród propozycji zgłoszonych przez mieszkańców - ma wybrać pięć najlepszych. Redakcja lokalnej gazety organizuje ten konkurs wspólnie z marszałkiem województwa i spółką Port Lotniczy Lublin, która lotnisko ma zbudować. To nie podoba się władzom Lublina.

- Prezydent nie może stać z boku, skoro miasto jest większościowym udziałowcem spółki - mówi Leszek Daniewski, radny PO. Pierwszy zgłosił zastrzeżenia na czwartkowej sesji Rady Miasta.

Takim obrotem sprawy zdziwiona jest także Elżbieta Kołodziej-Wnuk, zastępca prezydenta miasta. - Nie rozumiem, jak można pominąć akcjonariusza, który ma prawie 54 proc. udziałów w spółce, a niebawem będzie miał 75 proc. - mówi oburzona. - Nie wiem, jak to się stało, że marszałek postanowił sam lotnisko nazywać. Dowiedziałam się o tym od dziennikarzy.

Zaskoczona jest nawet... spółka Port Lotniczy Lublin, która jest współorganizatorem konkursu. - To nie był nasz pomysł. "Kurier” zgłosił się do nas z tym jakiś czas temu. Odpisaliśmy, że owszem, chętnie, ale jest jeszcze za wcześnie, a poza tym debata musi być szersza - stwierdza Piotr Jankowski, rzecznik PLL.

Wybór nazwy miał wyglądać inaczej. - Konkurs powinien być organizowany przez wszystkie media. I odbyć się w momencie, gdy zapadnie decyzja o pozwoleniu na budowę. Chcieliśmy powołać komisję, do której weszliby akcjonariusze, władze spółki i specjaliści z dziedziny marketingu - wyjaśnia Jankowski. - Decyzja o tym konkursie zapadła bez nas. Podobno były to ustalenia między "Kurierem” a marszałkiem województwa - dodaje.

- Można to potraktować jako pewną zabawę, burzę mózgów - wyjaśnia Krzysztof Grabczuk, marszałek województwa. - Ale chcielibyśmy, żeby konkurs wyłonił nazwę. Nie będzie jej zatwierdzał marszałek, ale komisja i chcielibyśmy, żeby miasto miało w niej swoich przedstawicieli.

Zamieszaniem zdziwiony jest Dariusz Kotlarz, redaktor naczelny "Kuriera”: Władze Lublina nie zgłaszały do nas żadnych pretensji w związku z tym, że organizujemy taki konkurs wspólnie z marszałkiem i spółką.

Ratusz konkursem się nie przejmuje i zamierza wybrać swoich przedstawicieli do specjalnej kapituły, która zajmie się nazywaniem lotniska. - Konkursu nikt nie deprecjonuje. Kapituła może skorzystać z tych propozycji, może też z innych - mówi Kołodziej-Wnuk. - Potrzeba tu mądrej decyzji - dodaje.

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ktosik / 22 lutego 2009 o 21:00
0
[url="http://www.youtube.com/watch?v=EyPhhptupJc&feature=related"]http://www.youtube.com/watch?v=EyPhhptupJc...feature=related[/url] obejrzyjcie . Niby nic wspólnego z tym tematem nie ma, a jednak ma Części filmu jest 9, proponuję obejrzeć wszystkie i zacząć myśleć.
Avatar
ktosik / 22 lutego 2009 o 20:54
0
Capri, nie musze nic sprawdzać, bo to wszystko wiem. Znam nawet kolejnośc jaka Rząd uchwalił w rozbudowach, modernizacjach, budowach lotnisk. Od tego zależa środki unijne jakie sie dostanie i czy wogóle sie dostanie. Cieszy mnie to, ze zauważyłeś, ze jest to faktycznie budowa a nie rozbudowa lotniska. Jak to ma sie do wszytkich potrzebnych dokumentów, od planów zagospodarowania po decyzje lokalizacyjne ( niepotrzebane zreszta przy rozbudowie) po dzielenie kasy. Ano ma sie nijak. Długi temat jak rzeka. Nie przekonuję juz nikogo do swoich racji, bo szkoda prądu na tych których prasa, telewizja i propaganda zezarła szare komórki. Pozdrawiam Cie Capri
Capri, nie musze nic sprawdzać, bo to wszystko wiem. Znam nawet kolejnośc jaka Rząd uchwalił w rozbudowach, modernizacjach, budowach lotnisk. Od tego zależa środki unijne jakie sie dostanie i czy wogóle sie dostanie. Cieszy mnie to, ze zauważyłeś, ze jest to faktycznie budowa a nie rozbudowa lotniska. Jak to ma sie do wszytkich potrzebnych dokumentów, od planów zagospodarowania po decyzje lokalizacyjne ( niepotrzebane zreszta przy rozbudowie) po dzielenie kasy. Ano ma sie nijak. Długi temat jak rzeka. Nie przekonuję juz nikogo do swoich racj... rozwiń
Avatar
CAPRI / 22 lutego 2009 o 18:46
0
ktosik napisał:
Port nie jest połozony w gminie Ś, port ma być połozony w gminie Wólka, Mełgiew, troszke Świdnik. Kolejność nie jest przypadkowa. Tyle temu portowi nieistniejącemu do Świdnika jak mnie do Marsa.

"ktosiku" drogi, masz rację Port Lotniczy czyli droga startowa, drogi kołowania, t.zw. stojanki, magazyny paliw, budynek obsługi pasażerów i wiele innych obiektów jest planowany na terenie trzech gmin i DWÓCH powiatów. Z tego powodu można się spodziewać wielu "zabawnych" sytuacji. Np gmina Ś. będzie oczekiwała na profity z racji położenia na jej terenie prawie całej infrastrukturu obsługi pasażerów z budynkiem "portu" włącznie. A wracając do nazwy. Port Lotniczy Lublin może nosić różne nazwy ale lotnisko zawsze będzie Świdnik. To zostało zafixowane w momencie podjęcia decyzji o ROZBUDOWIE dotychczasowego lotniska (pierwszy wariant). Pomimo zmiany koncepcji i de facto budowy nowego lotniska dalej jest to traktowane jako modernizacja tego trawiastego. Dlaczego? Bo to pozwala na obejście wielu procedur związanych z wprowadzeniem lotniska cywilnego do eksploatacji. Ciekawe jak długo ten szfindel będzie funkcjonował? Jeśli jesteś ciekawy to wpisz do wyszukiwarki taki skrót - AIP i dokładnie poczytaj.

"ktosiku" drogi, masz rację Port Lotniczy czyli droga startowa, drogi kołowania, t.zw. stojanki, magazyny paliw, budynek obsługi pasażerów i wiele innych obiektów jest planowany na terenie trzech gmin i DWÓCH powiatów. Z tego powodu można się spodziewać wielu "zabawnych" sytuacji. Np gmina Ś. będzie oczekiwała na profity z racji położenia na jej terenie prawie całej infrastrukturu obsługi pasażerów z budynkiem "portu" włącznie. A wracając do nazwy. Port Lotniczy Lublin może nosić różne nazwy ... rozwiń
Avatar
toto / 22 lutego 2009 o 14:47
0
mash napisał:
Nawet nie wiecie jak mi ulżyło jak sie dowiedziałem, że lotnisko zamiast w Niedźwiadzie powstanie w Świdniku! Za spryskane zrzutem awaryjnym paliwem działki i domy, smród, hałas non stop, zero dzikiej zwierzyny. Dziękujemy!

Co ty trujesz paliwo lotnicze iest lotne przy awaryjnym zrzucie wyparowuje w powietrzu i niedolatuje do ziemi,o iakim ty
smrodzie myślisz a zwierzynę to faktycznie w tej dziurze masz
o ziemi,o iakim ty
smrodzie myślisz a zwierzynę to faktycznie w tej dziurze masz rozwiń
Avatar
mash / 22 lutego 2009 o 13:28
0
Nawet nie wiecie jak mi ulżyło jak sie dowiedziałem, że lotnisko zamiast w Niedźwiadzie powstanie w Świdniku! Za spryskane zrzutem awaryjnym paliwem działki i domy, smród, hałas non stop, zero dzikiej zwierzyny. Dziękujemy!
Avatar
wodnik szuwarek / 22 lutego 2009 o 10:47
0
A NIE MOŻE BYĆ TO PO PROSTU "PORT LOTNICZY LUBLIN"??????????????????LUDZIE NIE MACIE NIC DO ROBOTY?? PANOWIE RADNI I TY ZARZĄDZIE MIASTA "L" - CZY NIE MACIE WIĘKSZYCH PROBLEMÓW?? JEŚLI JUŻ MA BYĆ NAZWA TO PROPONUJĘ: "PORT LOTNICZY IM.POROZUMIENIA PALIKOTA Z BRAĆMI KACZYŃSKIMI"
Avatar
Misiek / 21 lutego 2009 o 21:41
0
Motłoch może sobie urządzać konkursy, a władza i tak Jana Pawła II nazwie. Życiński pokropi, a pierwszy samolot na nowym lotnisku będzie się nazywał B(enedykt)-16. A jakie kody będzie miało to lotnisko? Kraków ma EPKK i KRK, to w Lublinie będzie EPKW (Karol Wojtyła), EPPP (Papieża Polaka) lub EPOS (Ojca Świętego) no i zamiast LBL będzie JP2. Natomiast radiowy kod wywoławczy nie będzie Lublin Kwadrat (jak np. Katowice Kwadrat albo Radawiec Kwadrat), tylko Lublin Krzyż.
Avatar
ktosik / 21 lutego 2009 o 21:18
0
Port nie jest połozony w gminie Ś, port ma być połozony w gminie Wólka, Mełgiew, troszke Świdnik. Kolejność nie jest przypadkowa. Tyle temu portowi nieistniejącemu do Świdnika jak mnie do Marsa.
Avatar
CAPRI / 21 lutego 2009 o 13:55
0
Teraz powinni dać głos świdniccy. Port jest przecież położony ( w planach) na terenie gminy Ś. Śmiało chłopcy od Jaksona. Pokażcie, że nie wypadliście sroce spod ogona. Też macie prawo do głupot.
Avatar
Gość / 21 lutego 2009 o 13:51
0
A nie może raz być normalnie czyli bez idiotycznych nazw po prostu PORT LOTNICZY ŚWIDNIK???
Avatar
ktosik / 22 lutego 2009 o 21:00
0
[url="http://www.youtube.com/watch?v=EyPhhptupJc&feature=related"]http://www.youtube.com/watch?v=EyPhhptupJc...feature=related[/url] obejrzyjcie . Niby nic wspólnego z tym tematem nie ma, a jednak ma Części filmu jest 9, proponuję obejrzeć wszystkie i zacząć myśleć.
Avatar
ktosik / 22 lutego 2009 o 20:54
0
Capri, nie musze nic sprawdzać, bo to wszystko wiem. Znam nawet kolejnośc jaka Rząd uchwalił w rozbudowach, modernizacjach, budowach lotnisk. Od tego zależa środki unijne jakie sie dostanie i czy wogóle sie dostanie. Cieszy mnie to, ze zauważyłeś, ze jest to faktycznie budowa a nie rozbudowa lotniska. Jak to ma sie do wszytkich potrzebnych dokumentów, od planów zagospodarowania po decyzje lokalizacyjne ( niepotrzebane zreszta przy rozbudowie) po dzielenie kasy. Ano ma sie nijak. Długi temat jak rzeka. Nie przekonuję juz nikogo do swoich racji, bo szkoda prądu na tych których prasa, telewizja i propaganda zezarła szare komórki. Pozdrawiam Cie Capri
Capri, nie musze nic sprawdzać, bo to wszystko wiem. Znam nawet kolejnośc jaka Rząd uchwalił w rozbudowach, modernizacjach, budowach lotnisk. Od tego zależa środki unijne jakie sie dostanie i czy wogóle sie dostanie. Cieszy mnie to, ze zauważyłeś, ze jest to faktycznie budowa a nie rozbudowa lotniska. Jak to ma sie do wszytkich potrzebnych dokumentów, od planów zagospodarowania po decyzje lokalizacyjne ( niepotrzebane zreszta przy rozbudowie) po dzielenie kasy. Ano ma sie nijak. Długi temat jak rzeka. Nie przekonuję juz nikogo do swoich racj... rozwiń
Avatar
CAPRI / 22 lutego 2009 o 18:46
0
ktosik napisał:
Port nie jest połozony w gminie Ś, port ma być połozony w gminie Wólka, Mełgiew, troszke Świdnik. Kolejność nie jest przypadkowa. Tyle temu portowi nieistniejącemu do Świdnika jak mnie do Marsa.

"ktosiku" drogi, masz rację Port Lotniczy czyli droga startowa, drogi kołowania, t.zw. stojanki, magazyny paliw, budynek obsługi pasażerów i wiele innych obiektów jest planowany na terenie trzech gmin i DWÓCH powiatów. Z tego powodu można się spodziewać wielu "zabawnych" sytuacji. Np gmina Ś. będzie oczekiwała na profity z racji położenia na jej terenie prawie całej infrastrukturu obsługi pasażerów z budynkiem "portu" włącznie. A wracając do nazwy. Port Lotniczy Lublin może nosić różne nazwy ale lotnisko zawsze będzie Świdnik. To zostało zafixowane w momencie podjęcia decyzji o ROZBUDOWIE dotychczasowego lotniska (pierwszy wariant). Pomimo zmiany koncepcji i de facto budowy nowego lotniska dalej jest to traktowane jako modernizacja tego trawiastego. Dlaczego? Bo to pozwala na obejście wielu procedur związanych z wprowadzeniem lotniska cywilnego do eksploatacji. Ciekawe jak długo ten szfindel będzie funkcjonował? Jeśli jesteś ciekawy to wpisz do wyszukiwarki taki skrót - AIP i dokładnie poczytaj.

"ktosiku" drogi, masz rację Port Lotniczy czyli droga startowa, drogi kołowania, t.zw. stojanki, magazyny paliw, budynek obsługi pasażerów i wiele innych obiektów jest planowany na terenie trzech gmin i DWÓCH powiatów. Z tego powodu można się spodziewać wielu "zabawnych" sytuacji. Np gmina Ś. będzie oczekiwała na profity z racji położenia na jej terenie prawie całej infrastrukturu obsługi pasażerów z budynkiem "portu" włącznie. A wracając do nazwy. Port Lotniczy Lublin może nosić różne nazwy ... rozwiń
Avatar
toto / 22 lutego 2009 o 14:47
0
mash napisał:
Nawet nie wiecie jak mi ulżyło jak sie dowiedziałem, że lotnisko zamiast w Niedźwiadzie powstanie w Świdniku! Za spryskane zrzutem awaryjnym paliwem działki i domy, smród, hałas non stop, zero dzikiej zwierzyny. Dziękujemy!

Co ty trujesz paliwo lotnicze iest lotne przy awaryjnym zrzucie wyparowuje w powietrzu i niedolatuje do ziemi,o iakim ty
smrodzie myślisz a zwierzynę to faktycznie w tej dziurze masz
o ziemi,o iakim ty
smrodzie myślisz a zwierzynę to faktycznie w tej dziurze masz rozwiń
Avatar
mash / 22 lutego 2009 o 13:28
0
Nawet nie wiecie jak mi ulżyło jak sie dowiedziałem, że lotnisko zamiast w Niedźwiadzie powstanie w Świdniku! Za spryskane zrzutem awaryjnym paliwem działki i domy, smród, hałas non stop, zero dzikiej zwierzyny. Dziękujemy!
Avatar
wodnik szuwarek / 22 lutego 2009 o 10:47
0
A NIE MOŻE BYĆ TO PO PROSTU "PORT LOTNICZY LUBLIN"??????????????????LUDZIE NIE MACIE NIC DO ROBOTY?? PANOWIE RADNI I TY ZARZĄDZIE MIASTA "L" - CZY NIE MACIE WIĘKSZYCH PROBLEMÓW?? JEŚLI JUŻ MA BYĆ NAZWA TO PROPONUJĘ: "PORT LOTNICZY IM.POROZUMIENIA PALIKOTA Z BRAĆMI KACZYŃSKIMI"
Avatar
Misiek / 21 lutego 2009 o 21:41
0
Motłoch może sobie urządzać konkursy, a władza i tak Jana Pawła II nazwie. Życiński pokropi, a pierwszy samolot na nowym lotnisku będzie się nazywał B(enedykt)-16. A jakie kody będzie miało to lotnisko? Kraków ma EPKK i KRK, to w Lublinie będzie EPKW (Karol Wojtyła), EPPP (Papieża Polaka) lub EPOS (Ojca Świętego) no i zamiast LBL będzie JP2. Natomiast radiowy kod wywoławczy nie będzie Lublin Kwadrat (jak np. Katowice Kwadrat albo Radawiec Kwadrat), tylko Lublin Krzyż.
Avatar
ktosik / 21 lutego 2009 o 21:18
0
Port nie jest połozony w gminie Ś, port ma być połozony w gminie Wólka, Mełgiew, troszke Świdnik. Kolejność nie jest przypadkowa. Tyle temu portowi nieistniejącemu do Świdnika jak mnie do Marsa.
Avatar
CAPRI / 21 lutego 2009 o 13:55
0
Teraz powinni dać głos świdniccy. Port jest przecież położony ( w planach) na terenie gminy Ś. Śmiało chłopcy od Jaksona. Pokażcie, że nie wypadliście sroce spod ogona. Też macie prawo do głupot.
Avatar
Gość / 21 lutego 2009 o 13:51
0
A nie może raz być normalnie czyli bez idiotycznych nazw po prostu PORT LOTNICZY ŚWIDNIK???
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

13-latek umierał. Ratownicy stwierdzili, że udaje nieprzytomnego. Zniszczenia w mózgu dziecka są dramatyczne
film

13-latek umierał. Ratownicy stwierdzili, że udaje nieprzytomnego. Zniszczenia w mózgu dziecka są dramatyczne 0 0

Podczas wycieczki szkolnej Paweł poczuł się źle. Jego poważny stan zlekceważyła wychowawczyni klasy, a potem dwukrotnie załoga karetki pogotowia. Matka wzywająca pomoc, usłyszała, że jest „panikarą”, a lekarz wpisał w kartę pacjenta, że dziecko „udaje nieprzytomnego”.

Odliczanie zakończone. W Lublinie ruszyły mistrzostwa Polski!

Odliczanie zakończone. W Lublinie ruszyły mistrzostwa Polski! 0 0

Dzisiaj o godz. 9 w Lublinie rozpoczęły się mistrzostwa Polski w lekkoatletyce. Jako pierwsi walkę o medale rozpoczęli chodziarze rywalizujący na dystansie 10 km. O godz. 10 swoje umiejętności zaprezentują chodziarki.

"Kumoterstwo" w Centrum Kultury w Lublinie? Prezydent wycofuje się i przeprasza

"Kumoterstwo" w Centrum Kultury w Lublinie? Prezydent wycofuje się i przeprasza 3 7

Prezydent Lublina wycofuje się ze słowa „kumoterstwo”, które znalazło się w podpisanym przez niego dokumencie z wnioskami z kontroli przeprowadzonej w Centrum Kultury. Dokument, o którym pisaliśmy obszernie tydzień temu, stał się powodem kolejnej politycznej burzy.

Orion Niedrzwica i Sokół Konopnica szykują się do nowego sezonu

Orion Niedrzwica i Sokół Konopnica szykują się do nowego sezonu 2 1

Lubelska klasa okręgowa Zespoły rozgrywają już pierwsze sparingi. Uwagę przyciąga debiut w roli trenera Orionu Niedrzwica Jacka Paździora

"To odwet ze strony poprzedniego kierownictwa". Były szef CBA z zarzutami
film

"To odwet ze strony poprzedniego kierownictwa". Były szef CBA z zarzutami 0 1

– Jest to zorganizowana zemsta i odwet na mnie ze strony poprzedniego kierownictwa CBA oraz obecnego kierownictwa CBA – powiedział Paweł Wojtunik po opuszczeniu krakowskiej prokuratury.

Repertuar kin i teatrów w weekend w Lublinie i regionie [20-22.07]
20 lipca 2018, 0:00

Repertuar kin i teatrów w weekend w Lublinie i regionie [20-22.07] 2 0

Co Gdzie Kiedy. Pierwsza noc oczyszczenia oraz Sicario 2 to jedne z tytułów, które zawitają w piątek na ekranach lubelskich kin. Przedpremierowo będzie też można zobaczyć kontynuację przeboju Mamma Mia. Sprawdź weekendowy repertuar kin i teatrów z Lublina oraz regionu.

Pogoda na piątek 20 lipca w woj. lubelskim. Jak będzie w weekend?
film

Pogoda na piątek 20 lipca w woj. lubelskim. Jak będzie w weekend? 1 0

Piątek deszczowy, ale sobota i niedziela z większymi przejaśnieniami. Sprawdź prognozę pogody na weekend 20-22 lipca w woj. lubelskim.

"Plaga”, „dziwactwo” i „sk....stwo”. Spółdzielcy poszli do prokuratury po słowach na nagraniu
Alarm 24

"Plaga”, „dziwactwo” i „sk....stwo”. Spółdzielcy poszli do prokuratury po słowach na nagraniu 6 3

Spółdzielcy ze Spółdzielni Mieszkaniowej „Wspólnota” w Łęcznej skierowali sprawę do prokuratury. Chodzi o nagranie, na którym słychać wypowiedź jednego z członków zarządu spółdzielni. W dość obcesowych słowach określa spółdzielców.

Podtopienia, zerwane drogi, hektary zniszczonych lasów. Krajobraz po nawałnicach [wideo]
film

Podtopienia, zerwane drogi, hektary zniszczonych lasów. Krajobraz po nawałnicach [wideo] 0 0

Burze i towarzyszące im ulewy w wielu rejonach Polski spowodowały znaczne zniszczenia.

Dzisiaj w Lublinie ruszają Mistrzostwa Polski w Lekkiej Atletyce

Dzisiaj w Lublinie ruszają Mistrzostwa Polski w Lekkiej Atletyce 1 1

Tego wydarzenia nie można przegapić. Dzisiaj w Lublinie rozpoczynają się 94. PZLA Mistrzostwa Polski. Przez trzy dni będziemy mogli podziwiać gwiazdy, które zdobywały medale na najważniejszych imprezach na świecie. Przyjadą do nas: Anita Włodarczyk, Paweł Wojciechowski, Piotr Lisek, Adam Kszczot, Marcin Lewandowski, czy Ewa Swoboda. Będą oczywiście także: Paweł Fajdek, Malwina Kopron i Paulina Guba

Most Kultury nie zostanie zamknięty. "Przyznajemy się do pewnego błędu"

Most Kultury nie zostanie zamknięty. "Przyznajemy się do pewnego błędu" 0 1

Nie ma zagrożenia dla działalności Mostu Kultury – zapewnia dyrektor miejskiej instytucji, która odpowiada za to miejsce i bije się w piersi za zbyt wysoki pawilon obwieszony reklamami. – Przyznajemy się do pewnego błędu – mówi szef CK.

Plantatorzy się cieszą, ekolodzy biją na alarm. Pszczoły w niebezpieczeństwie?

Plantatorzy się cieszą, ekolodzy biją na alarm. Pszczoły w niebezpieczeństwie? 0 2

Minister rolnictwa zgodził się na stosowanie neonikotynoidów w uprawach rzepaku. Plantatorzy się cieszą, ekolodzy biją na alarm, a pszczelarze studzą emocje.

Opole Lubelskie: Osadzeni z zakładu karnego w przedszkolu

Opole Lubelskie: Osadzeni z zakładu karnego w przedszkolu 0 3

Miasto remontuje przedszkole. Firma, które realizuje to zadanie zatrudnia więźniów. Prace remontowe w pomieszczeniach przeznaczonych dla maluchów są kolejnym przykładem resocjalizacji osadzonych w miejscowym zakładzie karnym przy współpracy z ratuszem.

Pieniądze na szkolne wyprawki wypłacą już w sierpniu. Jest jeden warunek

Pieniądze na szkolne wyprawki wypłacą już w sierpniu. Jest jeden warunek 2 1

Już w sierpniu wypłacane mają być pierwsze 300 zł dodatku na każde uczące się dziecko. Ale otrzymają je osoby, które wnioski o wypłatę złożyły w lipcu.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r. 0 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.