- Chcemy tworzyć dobry klimat, by chcieli oni nawiązywać kontakty z naszymi przedsiębiorcami - mówi Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa lubelskiego. - Wiemy, że tamtejsze rynki są przyszłościowe i "kto pierwszy, ten lepszy”. Dlatego zamierzamy zachęcać ich do inwestowania w naszym regionie - dodaje.
Temu ma służyć zaplanowana na okres od 15 grudnia do 15 stycznia emisja stu spotów w stacji Al-Dżazira. Filmy trwają po 30 i 15 sekund i powstały z fragmentów dwuminutowego filmu reklamowego, jaki powstał na potrzeby promocji regionu dwa lata temu. Dlatego wydatki na kampanię - w wysokości 100 tys. dolarów - w zdecydowanej większości zostaną wydane na wyemitowanie reklam. Nieznaczna część tej kwoty została przeznaczona na tłumaczenie.
Urzędnicy zapewniają, że to niewielka suma w porównaniu do oczekiwanych efektów. I przypominają o ubiegłorocznej promocji regionu w stacji CNN, która ich zdaniem, przyniosła wymierne korzyści. Jakie?
- Jeden z naszych przedsiębiorców za sprawą tej kampanii zaczął sprzedawać kominki do Tunezji. Wartość tego kontraktu jest podobna do kwoty, jaką przeznaczyliśmy na promocję. Myślę, że podobnych przypadków jest więcej - mówi Dariusz Donica, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim.
To nie koniec planów promocyjnych. Władze województwa szukają firmy, która przygotuje reklamę walorów turystycznych i gospodarczych naszego regionu na lotniskach i w samolotach. Reklamy miałyby pojawić się m. in. w gazetkach oraz kartach pokładowych, na ekranach w samolotach czy w salonikach na terenie portów lotniczych. Taka promocja jest planowana od lutego do maja 2015 r.