Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

1 grudnia 2008 r.
19:16
Edytuj ten wpis

Mieszkańcy nie muszą płacić za posiadanie psów

Autor: Zdjęcie autora (fp)
0 11 A A

Na razie posiadacze czworonogów ze Wspólnoty Mieszkaniowej Wiejska 16 w Janowie Lubelskim mogą spać spokojnie. Zarządca budynku chce najpierw wyjaśnić czy opłata 100 zł miesięcznie za psa jest legalna.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Sprawę opisaliśmy kilkanaście dni temu. W połowie listopada do właścicieli psów trafiły pierwsze naliczenia za posiadanie zwierzaka. Mieli płacić co miesiąc sto złotych. Taką opłatę ustanowiła wspólnota mieszkaniowa a pieniądze miały pójść na sprzątanie po brudzących trawniki wokół bloku psach.

Właściciele czworonogów zaprotestowali. - To jest o wiele za dużo, możemy płacić, ale mniej - mówił Wiesław Malec, właściciel kundelka Dyzia.
Z kolei Antoni Malinowski, członek zarządu wspólnoty, argumentował, że psy brudzą i nie dają spać. - Powinno się je trzymać na wsi albo gdzieś na działce - mówił wtedy.

Sprawę postanowił wyjaśnić zarządca nieruchomości, który z jednej strony wykonuje uchwały wspólnoty, ale z drugiej stara się dbać, aby były formalnie bez zarzutu. - Uchwałę w tej sprawie miałem od lipca. Budziła wiele wątpliwości, ale jeden z członków zarządu wspólnoty naciskał na jej egzekwowanie, więc myśleliśmy, że wszystko jest w porządku.

Dopiero teraz, po nagłośnieniu kwestii i wysłaniu pierwszych rachunków, zaczęli przychodzić do nas mieszkańcy. Mają wątpliwości co do podstaw prawnych tej uchwały - wyjaśnia Marian Grzegórski, kierownik Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Janowie Lubelskim.

PGKiM zawiesiło więc pobieranie opłaty do czasu przeprowadzenia analizy prawnej. - Zażądaliśmy wszystkich dokumentów, które dotyczą sprawy. Myślę że przez najbliższe kilka miesięcy opłata nie będzie pobierana, bo tyle może potrwać wyjaśnienie wszystkich okoliczności - dodaje Grzegórski.

Ci mieszkańcy, którzy nie zgadzają się z opłatą, zbierają też podpisy, żeby zwołać zebranie wspólnoty i zmienić kontrowersyjną uchwałę.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 3 grudnia 2008 o 16:00
0
Gość napisał:
Pierwsze slysze, ze psy roznosza choroby Gdyby tak bylo to ich wlasciciele byliby nieustannie chorzy. Kolejna wiec bzdura.


W dodatku Twoj przedmowca nie sprecyzowal o jakich chorobach mowi? Sa rozne typy chorob. Po drugie - dzieki temu, ze pies jest chowany w warunkach domowych, to ma takze zapewniona pomoc medyczna taka jak szczepienia i odrobaczanie.
Tak wiec dzieki temu, ze psy maja zapewniona opieke czlowieka nie roznosza chorob tak jakby roznosily bez niej bo nikt o nie by nie dbal, a jezeli juz to bardzo rzadko. Nie zapominajmy tez ze czlowiek rowniez roznosi choroby.

Druga sprawa - psy stosuje sie do leczenia niektorych chorob np autyzmu, dzieciecego porazenia mozgowego, depresji, niektorych fobii itp.

Konkluzja? Psy nie roznosza chorob, a wrecz przeciwnie - sa stosowane w terapii niektorych z nich.
ugie - dzieki temu, ze pies jest chowany w warunkach domowych, to ma takze zapewniona pomoc medyczna taka jak szczepienia i odrobaczanie.
Tak wiec dzieki temu, ze psy maja zapewniona opieke czlowieka nie roznosza chorob tak jakby roznosily bez niej bo nikt o nie by nie dbal, a jezeli juz to bardzo rzadko. Nie zapominajmy tez ze czlowiek rowniez roznosi choroby.

Druga sprawa - psy stosuje sie do leczenia niektorych chorob np autyzmu, dzieciecego porazenia mozgowego, depresji, niektorych fobii itp.

Konkluzja? ... rozwiń
Avatar
Gość / 3 grudnia 2008 o 09:01
0
gff napisał:
guzik prawda, to nie podatek tylko opłata dla tych co nie chcą dupy schylić by posprztać po psie, dlaczego 5 sąsiadów ma sie składac na to by ktos sprzątał po 1 psie, chce miec kundla to niech ponosi za niego odpowiedzialnosć i sprząta, a pozatym psów powinno sie zakazać w blokach, bo roznoszą choroby, sierść jest wszędzie, też brudzą na klatkach jak ludzie. Wyjątek moga stanowić psy dla niewidomych i naprawde ludziom potrzebne.
I człowieku jaki przetarg , poczytaj ustawe o zamówieniach publicznych.


A na jakiej podstawie ta oplata? Prosze o podstawe prawna
Uchwala jakiejs tam wspolnoty bedzie wiazaca wtedy i tylko wtedy gdy bedzie zgodna z aktami prawnymi wyzszego rzedu. A poki co taka oplate zwana podatkiem moze narzucic tylko i wylacznie rada gminy, a nie wspolnota czy spoldzielnia mieszkaniowa. Ale to juz sie nazywa podatek.

To samo z trzymaniem psow w domach. Tez mozesz sobie marzyc, ze "powinni zakazac". Zakazac czegos to mozna tylko i wylacznie w ustawie z waznych powodow spolecznych lub ze wzgledu na interes panstwa. Twoja kynofobia (choroba psychiczna, ktora cale szczescie sie leczy zobacz tu: [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Fobie"]http://pl.wikipedia.org/wiki/Fobie[/url] ) nie jest waznym powodem spolecznym.

Jezeli prawo czegos nie zabrania to jest to nie tylko dozwolone, a wrecz podlega ochronie prawnej. W tym przypadku jest to mir domowy. Chroniony kontytucyjnie zreszta.
No ale z kim ja rozmawiam? Z osoba, ktora nie rozroznia konstytucji od ogloszenia dozorcy? Wszystko na to wskazuje bo wlasnie sie popisales znajomoscia ustawy o zamowieniach publicznych

Pierwsze slysze, ze psy roznosza choroby Gdyby tak bylo to ich wlasciciele byliby nieustannie chorzy. Kolejna wiec bzdura. Siersc? To kolejny bzdet w Twojej wypowiedzi. A ile tej sierci psy musialyby gubic aby walala sie ona po ulicach? A siersc w moim mieszkaniu i na mojej garderobie? Moje mieszkanie i moja garderoba. Tobie nic do tego. Niezaleznie od tego codziennie jestem umyty, ogolony i ubrany w garnitur. I tu Ciebie zaskocze - nie znajdziesz na nim ani kawalka psiej siersci Wiec sorry koles kazde Twoje slowo to bzdura.


A na jakiej podstawie ta oplata? Prosze o podstawe prawna
Uchwala jakiejs tam wspolnoty bedzie wiazaca wtedy i tylko wtedy gdy bedzie zgodna z aktami prawnymi wyzszego rzedu. A poki co taka oplate zwana podatkiem moze narzucic tylko i wylacznie rada gminy, a nie wspolnota czy spoldzielnia mieszkaniowa. Ale to juz sie nazywa podatek.

To samo z trzymaniem psow w domach. Tez mozesz sobie marzyc, ze "powinni zakazac". Zakazac czegos to mozna tylko i wylacznie w ustawie z waznych powodow s... rozwiń
Avatar
gff / 2 grudnia 2008 o 22:42
0
Gość napisał:
Marne Panskie nadzieje Panie Antoni. Podatek od psow jest podatkiem gminnym i moze go ustanowic tylko gmina. Wspolnota czy spoldzielnia nie ma prawa go ustanawiac. Co najwyzej moze zjac sie sprzataniem po czworonogach i kosztami tego sprzatania obciazyc wszystkich mieszkancow wspolnoty. Wczesniej trzeba rozpisac przetarg, na jego podstawie wyliczyc oplate na jednego mieszkanca, gdyz oplate ta ponosiliby wszyscy mieszkancy wspolnoty a nie tylko posiadacze psow.

guzik prawda, to nie podatek tylko opłata dla tych co nie chcą dupy schylić by posprztać po psie, dlaczego 5 sąsiadów ma sie składac na to by ktos sprzątał po 1 psie, chce miec kundla to niech ponosi za niego odpowiedzialnosć i sprząta, a pozatym psów powinno sie zakazać w blokach, bo roznoszą choroby, sierść jest wszędzie, też brudzą na klatkach jak ludzie. Wyjątek moga stanowić psy dla niewidomych i naprawde ludziom potrzebne.
I człowieku jaki przetarg , poczytaj ustawe o zamówieniach publicznych.

guzik prawda, to nie podatek tylko opłata dla tych co nie chcą dupy schylić by posprztać po psie, dlaczego 5 sąsiadów ma sie składac na to by ktos sprzątał po 1 psie, chce miec kundla to niech ponosi za niego odpowiedzialnosć i sprząta, a pozatym psów powinno sie zakazać w blokach, bo roznoszą choroby, sierść jest wszędzie, też brudzą na klatkach jak ludzie. Wyjątek moga stanowić psy dla niewidomych i naprawde ludziom potrzebne.
I człowieku jaki przetarg , poczytaj ustawe o zamówieniach publicznych. rozwiń
Avatar
folkatka / 2 grudnia 2008 o 17:49
0
Wspaniała wiadomość!
Avatar
Gość / 2 grudnia 2008 o 12:46
0
Marne Panskie nadzieje Panie Antoni. Podatek od psow jest podatkiem gminnym i moze go ustanowic tylko gmina. Wspolnota czy spoldzielnia nie ma prawa go ustanawiac. Co najwyzej moze zjac sie sprzataniem po czworonogach i kosztami tego sprzatania obciazyc wszystkich mieszkancow wspolnoty. Wczesniej trzeba rozpisac przetarg, na jego podstawie wyliczyc oplate na jednego mieszkanca, gdyz oplate ta ponosiliby wszyscy mieszkancy wspolnoty a nie tylko posiadacze psow.
Avatar
antek / 2 grudnia 2008 o 12:32
0
Szkoda, żal .... ściska. Mam nadzięje, że po analizie prawnej opłaty wejdą.
Avatar
Gość / 2 grudnia 2008 o 11:23
0
witek napisał:
i bardzo dobrze popieram, powinny płacić po 1000 zł .
polak to głupi, pies się wysra a wlsciciel nie posprząta
gdyby każdy po sobie sprzątał to nie było by opłat
nie chcą sprzątać to niech płacą, dlaczego ludzie którzy nie mają zwierząt mają mieszkać w syfie



A ja po raz kolejny informuje, ze od sprzatania jest administrator. Mozna zobowiazac mieszkancow do sprzetania po swoim psie ale tylko w formie apelu a nie nakazu. A Ci mimo najszczerszych chceci nie maja jak tego zrobic. Bo zakopac nie wolno, gdyz grunt nie nalezy do nich. Wyrzucic do smietnika z pozostalymi odpadami tez nie. A specjalnych polemnikow plus workow ewentualnie innych narzedzi na te odchody tez nie ma. No wiec troche paranoiczna sytuacja - zanieczyszczanie trawnikow przez psy jest tak samo nielegalne jak sprzatanie po nich.

Pozdrawiam



A ja po raz kolejny informuje, ze od sprzatania jest administrator. Mozna zobowiazac mieszkancow do sprzetania po swoim psie ale tylko w formie apelu a nie nakazu. A Ci mimo najszczerszych chceci nie maja jak tego zrobic. Bo zakopac nie wolno, gdyz grunt nie nalezy do nich. Wyrzucic do smietnika z pozostalymi odpadami tez nie. A specjalnych polemnikow plus workow ewentualnie innych narzedzi na te odchody tez nie ma. No wiec troche paranoiczna sytuacja - zanieczyszczanie trawnikow przez psy jest tak samo niel... rozwiń
Avatar
witek / 2 grudnia 2008 o 10:53
0
i bardzo dobrze popieram, powinny płacić po 1000 zł .
polak to głupi, pies się wysra a wlsciciel nie posprząta
gdyby każdy po sobie sprzątał to nie było by opłat
nie chcą sprzątać to niech płacą, dlaczego ludzie którzy nie mają zwierząt mają mieszkać w syfie
Avatar
czytelnik / 2 grudnia 2008 o 10:26
0
Niech zapłaca za gołębie,koty,pchły itp.Ciemnogród
Avatar
hera / 2 grudnia 2008 o 10:15
0
TO DOBRZE,ŻE NIE MUSZĄ PŁACIĆ.bo pies to najlepszy przyjaciel człowieka.a pan malinowski niech nic nie gada,bo:1.nie ma dowodów,2.nawet jeśli widział jednego p[sa załatwiajacego swoja"grubszą"potrzebę,to "jaskółka jedna wiosny nie czyni".nie powinno się oskarżać wszystkich posiadaczy psów,3.jak jest taki mądry to czemu nie krzyczał,żeby postawic specjalne śmietniki na psie odchody(w większych miastach obąwiązkiem jest sprzątanie po swoim pupilu).
Avatar
Gość / 3 grudnia 2008 o 16:00
0
Gość napisał:
Pierwsze slysze, ze psy roznosza choroby Gdyby tak bylo to ich wlasciciele byliby nieustannie chorzy. Kolejna wiec bzdura.


W dodatku Twoj przedmowca nie sprecyzowal o jakich chorobach mowi? Sa rozne typy chorob. Po drugie - dzieki temu, ze pies jest chowany w warunkach domowych, to ma takze zapewniona pomoc medyczna taka jak szczepienia i odrobaczanie.
Tak wiec dzieki temu, ze psy maja zapewniona opieke czlowieka nie roznosza chorob tak jakby roznosily bez niej bo nikt o nie by nie dbal, a jezeli juz to bardzo rzadko. Nie zapominajmy tez ze czlowiek rowniez roznosi choroby.

Druga sprawa - psy stosuje sie do leczenia niektorych chorob np autyzmu, dzieciecego porazenia mozgowego, depresji, niektorych fobii itp.

Konkluzja? Psy nie roznosza chorob, a wrecz przeciwnie - sa stosowane w terapii niektorych z nich.
ugie - dzieki temu, ze pies jest chowany w warunkach domowych, to ma takze zapewniona pomoc medyczna taka jak szczepienia i odrobaczanie.
Tak wiec dzieki temu, ze psy maja zapewniona opieke czlowieka nie roznosza chorob tak jakby roznosily bez niej bo nikt o nie by nie dbal, a jezeli juz to bardzo rzadko. Nie zapominajmy tez ze czlowiek rowniez roznosi choroby.

Druga sprawa - psy stosuje sie do leczenia niektorych chorob np autyzmu, dzieciecego porazenia mozgowego, depresji, niektorych fobii itp.

Konkluzja? ... rozwiń
Avatar
Gość / 3 grudnia 2008 o 09:01
0
gff napisał:
guzik prawda, to nie podatek tylko opłata dla tych co nie chcą dupy schylić by posprztać po psie, dlaczego 5 sąsiadów ma sie składac na to by ktos sprzątał po 1 psie, chce miec kundla to niech ponosi za niego odpowiedzialnosć i sprząta, a pozatym psów powinno sie zakazać w blokach, bo roznoszą choroby, sierść jest wszędzie, też brudzą na klatkach jak ludzie. Wyjątek moga stanowić psy dla niewidomych i naprawde ludziom potrzebne.
I człowieku jaki przetarg , poczytaj ustawe o zamówieniach publicznych.


A na jakiej podstawie ta oplata? Prosze o podstawe prawna
Uchwala jakiejs tam wspolnoty bedzie wiazaca wtedy i tylko wtedy gdy bedzie zgodna z aktami prawnymi wyzszego rzedu. A poki co taka oplate zwana podatkiem moze narzucic tylko i wylacznie rada gminy, a nie wspolnota czy spoldzielnia mieszkaniowa. Ale to juz sie nazywa podatek.

To samo z trzymaniem psow w domach. Tez mozesz sobie marzyc, ze "powinni zakazac". Zakazac czegos to mozna tylko i wylacznie w ustawie z waznych powodow spolecznych lub ze wzgledu na interes panstwa. Twoja kynofobia (choroba psychiczna, ktora cale szczescie sie leczy zobacz tu: [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Fobie"]http://pl.wikipedia.org/wiki/Fobie[/url] ) nie jest waznym powodem spolecznym.

Jezeli prawo czegos nie zabrania to jest to nie tylko dozwolone, a wrecz podlega ochronie prawnej. W tym przypadku jest to mir domowy. Chroniony kontytucyjnie zreszta.
No ale z kim ja rozmawiam? Z osoba, ktora nie rozroznia konstytucji od ogloszenia dozorcy? Wszystko na to wskazuje bo wlasnie sie popisales znajomoscia ustawy o zamowieniach publicznych

Pierwsze slysze, ze psy roznosza choroby Gdyby tak bylo to ich wlasciciele byliby nieustannie chorzy. Kolejna wiec bzdura. Siersc? To kolejny bzdet w Twojej wypowiedzi. A ile tej sierci psy musialyby gubic aby walala sie ona po ulicach? A siersc w moim mieszkaniu i na mojej garderobie? Moje mieszkanie i moja garderoba. Tobie nic do tego. Niezaleznie od tego codziennie jestem umyty, ogolony i ubrany w garnitur. I tu Ciebie zaskocze - nie znajdziesz na nim ani kawalka psiej siersci Wiec sorry koles kazde Twoje slowo to bzdura.


A na jakiej podstawie ta oplata? Prosze o podstawe prawna
Uchwala jakiejs tam wspolnoty bedzie wiazaca wtedy i tylko wtedy gdy bedzie zgodna z aktami prawnymi wyzszego rzedu. A poki co taka oplate zwana podatkiem moze narzucic tylko i wylacznie rada gminy, a nie wspolnota czy spoldzielnia mieszkaniowa. Ale to juz sie nazywa podatek.

To samo z trzymaniem psow w domach. Tez mozesz sobie marzyc, ze "powinni zakazac". Zakazac czegos to mozna tylko i wylacznie w ustawie z waznych powodow s... rozwiń
Avatar
gff / 2 grudnia 2008 o 22:42
0
Gość napisał:
Marne Panskie nadzieje Panie Antoni. Podatek od psow jest podatkiem gminnym i moze go ustanowic tylko gmina. Wspolnota czy spoldzielnia nie ma prawa go ustanawiac. Co najwyzej moze zjac sie sprzataniem po czworonogach i kosztami tego sprzatania obciazyc wszystkich mieszkancow wspolnoty. Wczesniej trzeba rozpisac przetarg, na jego podstawie wyliczyc oplate na jednego mieszkanca, gdyz oplate ta ponosiliby wszyscy mieszkancy wspolnoty a nie tylko posiadacze psow.

guzik prawda, to nie podatek tylko opłata dla tych co nie chcą dupy schylić by posprztać po psie, dlaczego 5 sąsiadów ma sie składac na to by ktos sprzątał po 1 psie, chce miec kundla to niech ponosi za niego odpowiedzialnosć i sprząta, a pozatym psów powinno sie zakazać w blokach, bo roznoszą choroby, sierść jest wszędzie, też brudzą na klatkach jak ludzie. Wyjątek moga stanowić psy dla niewidomych i naprawde ludziom potrzebne.
I człowieku jaki przetarg , poczytaj ustawe o zamówieniach publicznych.

guzik prawda, to nie podatek tylko opłata dla tych co nie chcą dupy schylić by posprztać po psie, dlaczego 5 sąsiadów ma sie składac na to by ktos sprzątał po 1 psie, chce miec kundla to niech ponosi za niego odpowiedzialnosć i sprząta, a pozatym psów powinno sie zakazać w blokach, bo roznoszą choroby, sierść jest wszędzie, też brudzą na klatkach jak ludzie. Wyjątek moga stanowić psy dla niewidomych i naprawde ludziom potrzebne.
I człowieku jaki przetarg , poczytaj ustawe o zamówieniach publicznych. rozwiń
Avatar
folkatka / 2 grudnia 2008 o 17:49
0
Wspaniała wiadomość!
Avatar
Gość / 2 grudnia 2008 o 12:46
0
Marne Panskie nadzieje Panie Antoni. Podatek od psow jest podatkiem gminnym i moze go ustanowic tylko gmina. Wspolnota czy spoldzielnia nie ma prawa go ustanawiac. Co najwyzej moze zjac sie sprzataniem po czworonogach i kosztami tego sprzatania obciazyc wszystkich mieszkancow wspolnoty. Wczesniej trzeba rozpisac przetarg, na jego podstawie wyliczyc oplate na jednego mieszkanca, gdyz oplate ta ponosiliby wszyscy mieszkancy wspolnoty a nie tylko posiadacze psow.
Avatar
antek / 2 grudnia 2008 o 12:32
0
Szkoda, żal .... ściska. Mam nadzięje, że po analizie prawnej opłaty wejdą.
Avatar
Gość / 2 grudnia 2008 o 11:23
0
witek napisał:
i bardzo dobrze popieram, powinny płacić po 1000 zł .
polak to głupi, pies się wysra a wlsciciel nie posprząta
gdyby każdy po sobie sprzątał to nie było by opłat
nie chcą sprzątać to niech płacą, dlaczego ludzie którzy nie mają zwierząt mają mieszkać w syfie



A ja po raz kolejny informuje, ze od sprzatania jest administrator. Mozna zobowiazac mieszkancow do sprzetania po swoim psie ale tylko w formie apelu a nie nakazu. A Ci mimo najszczerszych chceci nie maja jak tego zrobic. Bo zakopac nie wolno, gdyz grunt nie nalezy do nich. Wyrzucic do smietnika z pozostalymi odpadami tez nie. A specjalnych polemnikow plus workow ewentualnie innych narzedzi na te odchody tez nie ma. No wiec troche paranoiczna sytuacja - zanieczyszczanie trawnikow przez psy jest tak samo nielegalne jak sprzatanie po nich.

Pozdrawiam



A ja po raz kolejny informuje, ze od sprzatania jest administrator. Mozna zobowiazac mieszkancow do sprzetania po swoim psie ale tylko w formie apelu a nie nakazu. A Ci mimo najszczerszych chceci nie maja jak tego zrobic. Bo zakopac nie wolno, gdyz grunt nie nalezy do nich. Wyrzucic do smietnika z pozostalymi odpadami tez nie. A specjalnych polemnikow plus workow ewentualnie innych narzedzi na te odchody tez nie ma. No wiec troche paranoiczna sytuacja - zanieczyszczanie trawnikow przez psy jest tak samo niel... rozwiń
Avatar
witek / 2 grudnia 2008 o 10:53
0
i bardzo dobrze popieram, powinny płacić po 1000 zł .
polak to głupi, pies się wysra a wlsciciel nie posprząta
gdyby każdy po sobie sprzątał to nie było by opłat
nie chcą sprzątać to niech płacą, dlaczego ludzie którzy nie mają zwierząt mają mieszkać w syfie
Avatar
czytelnik / 2 grudnia 2008 o 10:26
0
Niech zapłaca za gołębie,koty,pchły itp.Ciemnogród
Avatar
hera / 2 grudnia 2008 o 10:15
0
TO DOBRZE,ŻE NIE MUSZĄ PŁACIĆ.bo pies to najlepszy przyjaciel człowieka.a pan malinowski niech nic nie gada,bo:1.nie ma dowodów,2.nawet jeśli widział jednego p[sa załatwiajacego swoja"grubszą"potrzebę,to "jaskółka jedna wiosny nie czyni".nie powinno się oskarżać wszystkich posiadaczy psów,3.jak jest taki mądry to czemu nie krzyczał,żeby postawic specjalne śmietniki na psie odchody(w większych miastach obąwiązkiem jest sprzątanie po swoim pupilu).
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

W powiecie włodawskim wygrało PiS. Ale rządzić raczej nie będzie

W powiecie włodawskim wygrało PiS. Ale rządzić raczej nie będzie 6 1

W Radzie Powiatu Włodawskiego siedem mandatów zdobyło PiS, pięć PSL i trzy kandydaci związanego z lewicą KWW „Łączy nas Samorząd”. Wszystko wskazuje na to, że koalicję zawiążą ludowcy z włodawską lewicą.

To ostatnie chwile bez śniegu. Kiedy spadnie śnieg? Pogoda na niedzielę w woj. lubelskim
film

To ostatnie chwile bez śniegu. Kiedy spadnie śnieg? Pogoda na niedzielę w woj. lubelskim 15 1

Kiedy spadnie śnieg? Sprawdź prognozę pogody na niedzielę dla woj. lubelskiego i całej Polski.

Powiślak Końskowola – Kryształ Werbkowice 4:1. Kiepski dzień bramkarza

Powiślak Końskowola – Kryształ Werbkowice 4:1. Kiepski dzień bramkarza 0 0

To miał być jeden z ciekawszych meczów weekendu. Powiślak pokonał jednak Kryształ Werbkowice 4:1. Gospodarze już po 33 minutach prowadzili 3:1. Dzięki kolejnemu kompletowi punktów zakończyli rok na czwartym miejscu w tabeli

Firma z Lubelskiego nie ma sobie równych w tej części Europy. Nowa, imponująca inwestycja
galeria

Firma z Lubelskiego nie ma sobie równych w tej części Europy. Nowa, imponująca inwestycja 69 1

Firma JMP Flowers ze Stężycy zakończyła realizację inwestycji za ponad 67 mln zł. Dzięki niej znacząco wzrosły jej zdolności produkcji kwiatów.

Łada Biłgoraj – Górnik II Łęczna 3:2. Zabójcze sześć minut

Łada Biłgoraj – Górnik II Łęczna 3:2. Zabójcze sześć minut 0 0

Łada pozytywnym akcentem zakończyła rundę jesienną. Drużyna Bartłomieja Kowalika pokonała u siebie rezerwy Górnika Łęczna 3:2, chociaż to goście otworzyli wynik. Po zmianie stron w przeciągu... sześciu minut gospodarze zaliczyli jednak trzy trafienia i zgarnęli bardzo cenne, trzy punkty. A te pozwoliły zakończyć rok nad kreską

Młodzież z bialskiego ekonomika we Włoszech
galeria

Młodzież z bialskiego ekonomika we Włoszech 0 0

Młodzież z bialskiego "ekonomika" we włoskim Vimercate. To efekt dwuletniej współpracy pomiędzy szkołami.

Polesie – Lublinianka 1:1. Znowu strzelali na wiwat

Polesie – Lublinianka 1:1. Znowu strzelali na wiwat 0 3

Przed tygodniem drużyna Dariusza Bodaka prowadziła w Tyszowcach, ale przegrała 1:2. W sobotę, w starciu z Polesiem Kock znowu zgubiła punkty, ale tym razem tylko dwa. Ponownie goście jako pierwsi zdobyli gola jednak w końcówce dali sobie wydrzeć zwycięstwo.

Filmowa opowieść o Piłsudskim. Michał Rosa kręci film o Marszałku

Filmowa opowieść o Piłsudskim. Michał Rosa kręci film o Marszałku 0 0

To nie będzie klasyczna biografia Marszałka, ale opowieść o człowieku i jego życiowych wyborach. Historia pełna zwrotów akcji, z wyrazistym, idącym krok przed wszystkimi bohaterem, który swoje życie podporządkował walce o niepodległą Polskę. Jesienią przyszłego roku do kin trafi film Michała Rosy „Piłsudski”.

Skoki narciarskie. Polacy wygrywają w Wiśle
film

Skoki narciarskie. Polacy wygrywają w Wiśle 0 1

Kamil Stoch i spółka wygrali konkurs drużynowy Pucharu Świata rozgrywany na skoczni Adama Małysza. Drugie miejsce zajęli Niemcy, a na najniższym stopniu podium stanęli Austriacy.Dla Biało-Czerwonych było to czwarte w historii zwycięstwo zawodów drużynowych w Pucharze Świata

Ostatnia została zamknięta w 2010 roku. Czy wiesz gdzie w Lublinie działały cegielnie?
Historia
galeria

Ostatnia została zamknięta w 2010 roku. Czy wiesz gdzie w Lublinie działały cegielnie? 30 12

Model 3D cegielni, pieca Hoffmanowskiego i innych narzędzi i przyrządów używanych w cegielni, ponad 50 historii mówionych, leksykon 50 cegieł sygnowanych z terenów Lublina, w tym, modelowane w 3D, artykuły historyczne, lokalizacje cegielni na nałożonych mapach (archiwalnych i współczesnych). To tylko niektóre z elementów portalu, który właśnie został uruchomiony przez Ośrodek Brama Grodzka Teatr NN.

Avia – Sokół Sieniawa 2:2. Znowu musieli gonić

Avia – Sokół Sieniawa 2:2. Znowu musieli gonić 1 0

Zupełnie nie układał się piłkarzom ze Świdnika sobotni mecz z Sokołem Sieniawa. Do przerwy goście byli lepsi i zasłużenie prowadzili 1:0. Zaraz po zmianie stron ekipa z Podkarpacia podwyższyła nawet swoje prowadzenie. Avia walczyła jednak do końca i zdołała wyszarpać jeden punkt, bo zawody zakończyły się remisem 2:2

Juniorzy Motoru urwali punkt Legii Warszawa

Juniorzy Motoru urwali punkt Legii Warszawa 0 0

Cenny punkt z Warszawy wywieźli podopieczni Tomasza Jasika. Juniorzy starsi Motoru zremisowali z Legią 2:2, chociaż dwa razy musieli gonić wynik. Bohaterem przyjezdnych był Kamil Kumoch. Były gracz „Wojskowych” zdobył dwa gole z rzutów karnych, w tym na wagę remisu w 89 minucie spotkania

Powstała nowa partia Ryszarda Petru i Joanny Scheuring-Wielgus
film

Powstała nowa partia Ryszarda Petru i Joanny Scheuring-Wielgus 0 0

Ryszard Petru oraz Joanna Scheuring-Wielgus poinformowali o założeniu nowej partii politycznej.

Mamy swoją wierną publiczność. Rozmowa z Andrzejem Sikorowskim

Mamy swoją wierną publiczność. Rozmowa z Andrzejem Sikorowskim 0 0

20 listopada o godzinie 19 na scenie Centrum Spotkania Kultur wystąpi Andrzej Sikorowski z Grupą pod Budą, która świętuje jubileusz 40-lecia istnienia.

"Neon Demon" w Miasto movie
21 listopada 2018, 19:00

"Neon Demon" w Miasto movie 0 0

W środę, 21 listopada o godz. 19 w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) odbędzie się projekcja filmu Neon Demon.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.