Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

24 września 2007 r.
18:30
Edytuj ten wpis

Sesja zdjęciowa pirata drogowego

Autor: Zdjęcie autora PAWEŁ PUZIO
0 11 A A

Fotoradary ustawione jeden po drugim, "naloty” na powiaty, w których najczęściej dochodzi do wypadków, zdjęcia przed przejściami dla pieszych

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- policja szuka skuteczniejszych sposobów walki z piratami.

Jeszcze w tym miesiącu drogówka zastosuje po raz pierwszy tzw. kaskadę fotoradarową. - Kierowcy doskonale zdają sobie sprawę, że np. na trasie Lublin-Puławy pracuje tylko jeden fotoradar, mimo że masztów stoi tam kilka. Ale to się zmieni. Na takich jak ta drogach będziemy umieszczać na zmianę po kilka fotoradarów, ściągniętych z województwa - tłumaczy podinspektor Andrzej Kozyra z lubelskiej drogówki. - Może być tak, że pirat kilka razy zostanie uwieczniony na zdjęciu. A wtedy uzbiera od kilku do nawet kilkudziesięciu punktów karnych i zarobi kilkaset złotych mandatu.
To nie jedyna nowość. Już niebawem zaczną się zmasowane działania w powiatach o największym wskaźniku wypadków. - Załóżmy, że na pierwszy ogień pójdzie powiat łęczyński. Wtedy policjanci z graniczących powiatów: świdnickiego, włodawskiego oraz Komendy Miejskiej w Lublinie wspomogą kolegów z Łęcznej. Na drogach pojawi się znaczna liczba oznakowanych i nieoznakowanych patroli. I tak kilka razy w miesiącu - dodaje Kozyra.
Jeszcze inny sposób drogówka przygotowuje na piratów w Lublinie. - Pod lupę bierzemy przejścia dla pieszych, gdzie najczęściej dochodzi do wypadków. Najpierw przy zebrach ustawimy fotoradar, a tuż obok oznakowany radiowóz. Po kilku dniach w tym miejscu pojawi się patrol z fotoradarem, ale w nieoznakowanym samochodzie. Sprawdzimy, czy po kilkudniowych kontrolach przy użyciu oznakowanych pojazdów kierowcy stosują się do przepisów - mówi komisarz Marek Toporowski z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Lublinie.
Jakie będą efekty tych działań, o tym policjanci i szybko jeżdżący kierowcy dowiedzą się w ciągu kilku najbliższych tygodni. - Zdjęcia trzeba obrobić, ustalić kto kierował samochodem. Standardowo trwa to około trzech tygodni - tłumaczy komisarz Toporowski.
.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
emigrant / 14 lutego 2008 o 19:49
0
W Rotterdamie wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami, ograniczenie do 50 km/h nikt nie przekracza, ciągła nikt nie przejeżdża. A w Lublinie chyba tylko nauka jazdy....
Avatar
ferrari-46 / 14 lutego 2008 o 19:31
0
najpierw to trzeba budować dobre drogi i ustawiać w bardzo mądry i przemyślany ZNAKI OGRANICZENIA PRĘDKOŚĆI.Bo w Polsce już tak jest że znaki stawia się BEZ POJĘĆIA.Najlepiej karać tych co są mało winni.Jak można by jechać 80 km/h to polacy postawią znak 50 km/h. Są to bzdury .
najpierw to trzeba budować dobre drogi i ustawiać w bardzo mądry i przemyślany ZNAKI OGRANICZENIA PRĘDKOŚĆI.Bo w Polsce już tak jest że znaki stawia się BEZ POJĘĆIA.Najlepiej karać tych co są mało winni.Jak można by jechać 80 km/h to polacy postawią znak 50 km/h. Są to bzdury . rozwiń
Avatar
wczasowicz / 25 września 2007 o 21:21
0
Powiem tak jeżeli chcemy dojechać do Szczecina w nocy będziemy jechać 8godzin,w dzień tę trasę przejedziemyw 14 godzin i fotoradary zrobią nam kilka fotek . Czesi-Węgrzy budowali ałtostrady a My pomagaliśmy LumumbieFidelowi i innym bratnim krajom . A Policja teraz nas zato każe co za Kraj
Avatar
markus-46 / 25 września 2007 o 20:34
0
polska to śmieszny kraj .proponuję postawić co 2-3 km.fotoradary a na to konto zwolnić połowę policjantów gdyż nie bendą mieli nic do roboty.do obróbki zdjęć wystarczy kilka osób .
Avatar
dP / 25 września 2007 o 14:23
0
oto policja lubelszczyzny - wszystko co potrafią, to łapać tych co jadą 70 na ograniczeniu 50.może by wzięli pały do ręki i zaczęli robić porządki z bandytami.no ale do tego to trzeba dupsko z samochodu wygramolić, a gdzieżby jeszcze z brzuszyskiem biegać za złodziajami na starówce czy na lubartowskiej.gadanie...
Avatar
KTOŚ / 25 września 2007 o 13:00
0
"...lepiej bić słabszego i nic nieświadomego kierowcę" - jakiego "nieświadomego". Jeżeli nie zna przepiów i je łamie "bo jest nieświadomy" to należy go namierzyć i ukarać. Zastanów się co ty piszesz. I jeszcze jedno, drogówka jest od pilnowania prawa dropgowego a jnie od ścigania przestępców na Starówce. Popieram działania drogówki.
Avatar
kierowca / 25 września 2007 o 11:39
0
Panowie policjanci. Idziecie po najmniejszej linii oporu. Aby złapać tego, kto jest zagrożeniem dla ruchu, trzeba w nim uczestniczyć!!!!! Łapiecie kogoś kto przekroczył prędkość, a mordercę, który być może przed chwilą chciał zepchnąć tego samego kirowcę z drogi w rów puszczacie wolno. Możecie mi wierzyć, przkroczenie prędkości nie jest najcięższym wykroczeniem popełnianym przez kierowców...Czasami też te znaki ograniczenia stawiane są bez ładu i składu...
Avatar
TOM / 25 września 2007 o 09:05
0
A może by tak nasi najmodrzejsci wzieli się za poprawę jakości dróg i budowę nowych obiecanych AUTOSTRAD!!!!, bo w innym wypadku i tak nie będzie po czym jeździć.A więc do roboty PANOWIE a nie wywalać kasę na fotoradary.
Avatar
Mandat / 25 września 2007 o 08:09
0
A może by tak wystawiać mandaty dla władz miasta za dziury w jezdniach !A może by tak ustawiać przy drogach wagi na których kierowcy samochodów ciężarowych musieliby ważyć obowiązkowo swoje samochody. Ale widać zabawa w kotka i myszkę jest łatwiejsza.
Avatar
(Anonimowy) / 25 września 2007 o 07:33
0
Mam w związku z tym pewne stwierdzenie. Gdy zastrzegę sobie, że bez mojej zgody nie można fotografowac mojego mienia (a tak można) to co mi zrobi policja?? Nie dość, że sfotografowali mnie bez mojej zgody i wbrew mojej woli, to mam prawo podac ich dodatkowo o odszkodowanie.Ponadto panowie policjanci zamiast podniecac się robieniem zdjęc, niech zaczną scigać bandytów i wandali ze starego miasta. Co psy, lepiej bić słabszego i nic nieświadomego kierowcę, niż biegąc za bandytami?? Bo co boicie się? Jak się boisz jeden z drugim to po cholere szedles na policjanta?? Trzeba sie było czepić uczciwej roboty...
Mam w związku z tym pewne stwierdzenie. Gdy zastrzegę sobie, że bez mojej zgody nie można fotografowac mojego mienia (a tak można) to co mi zrobi policja?? Nie dość, że sfotografowali mnie bez mojej zgody i wbrew mojej woli, to mam prawo podac ich dodatkowo o odszkodowanie.Ponadto panowie policjanci zamiast podniecac się robieniem zdjęc, niech zaczną scigać bandytów i wandali ze starego miasta. Co psy, lepiej bić słabszego i nic nieświadomego kierowcę, niż biegąc za bandytami?? Bo co boicie się? Jak się boisz jeden z drugim to po cholere sze... rozwiń
Avatar
emigrant / 14 lutego 2008 o 19:49
0
W Rotterdamie wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami, ograniczenie do 50 km/h nikt nie przekracza, ciągła nikt nie przejeżdża. A w Lublinie chyba tylko nauka jazdy....
Avatar
ferrari-46 / 14 lutego 2008 o 19:31
0
najpierw to trzeba budować dobre drogi i ustawiać w bardzo mądry i przemyślany ZNAKI OGRANICZENIA PRĘDKOŚĆI.Bo w Polsce już tak jest że znaki stawia się BEZ POJĘĆIA.Najlepiej karać tych co są mało winni.Jak można by jechać 80 km/h to polacy postawią znak 50 km/h. Są to bzdury .
najpierw to trzeba budować dobre drogi i ustawiać w bardzo mądry i przemyślany ZNAKI OGRANICZENIA PRĘDKOŚĆI.Bo w Polsce już tak jest że znaki stawia się BEZ POJĘĆIA.Najlepiej karać tych co są mało winni.Jak można by jechać 80 km/h to polacy postawią znak 50 km/h. Są to bzdury . rozwiń
Avatar
wczasowicz / 25 września 2007 o 21:21
0
Powiem tak jeżeli chcemy dojechać do Szczecina w nocy będziemy jechać 8godzin,w dzień tę trasę przejedziemyw 14 godzin i fotoradary zrobią nam kilka fotek . Czesi-Węgrzy budowali ałtostrady a My pomagaliśmy LumumbieFidelowi i innym bratnim krajom . A Policja teraz nas zato każe co za Kraj
Avatar
markus-46 / 25 września 2007 o 20:34
0
polska to śmieszny kraj .proponuję postawić co 2-3 km.fotoradary a na to konto zwolnić połowę policjantów gdyż nie bendą mieli nic do roboty.do obróbki zdjęć wystarczy kilka osób .
Avatar
dP / 25 września 2007 o 14:23
0
oto policja lubelszczyzny - wszystko co potrafią, to łapać tych co jadą 70 na ograniczeniu 50.może by wzięli pały do ręki i zaczęli robić porządki z bandytami.no ale do tego to trzeba dupsko z samochodu wygramolić, a gdzieżby jeszcze z brzuszyskiem biegać za złodziajami na starówce czy na lubartowskiej.gadanie...
Avatar
KTOŚ / 25 września 2007 o 13:00
0
"...lepiej bić słabszego i nic nieświadomego kierowcę" - jakiego "nieświadomego". Jeżeli nie zna przepiów i je łamie "bo jest nieświadomy" to należy go namierzyć i ukarać. Zastanów się co ty piszesz. I jeszcze jedno, drogówka jest od pilnowania prawa dropgowego a jnie od ścigania przestępców na Starówce. Popieram działania drogówki.
Avatar
kierowca / 25 września 2007 o 11:39
0
Panowie policjanci. Idziecie po najmniejszej linii oporu. Aby złapać tego, kto jest zagrożeniem dla ruchu, trzeba w nim uczestniczyć!!!!! Łapiecie kogoś kto przekroczył prędkość, a mordercę, który być może przed chwilą chciał zepchnąć tego samego kirowcę z drogi w rów puszczacie wolno. Możecie mi wierzyć, przkroczenie prędkości nie jest najcięższym wykroczeniem popełnianym przez kierowców...Czasami też te znaki ograniczenia stawiane są bez ładu i składu...
Avatar
TOM / 25 września 2007 o 09:05
0
A może by tak nasi najmodrzejsci wzieli się za poprawę jakości dróg i budowę nowych obiecanych AUTOSTRAD!!!!, bo w innym wypadku i tak nie będzie po czym jeździć.A więc do roboty PANOWIE a nie wywalać kasę na fotoradary.
Avatar
Mandat / 25 września 2007 o 08:09
0
A może by tak wystawiać mandaty dla władz miasta za dziury w jezdniach !A może by tak ustawiać przy drogach wagi na których kierowcy samochodów ciężarowych musieliby ważyć obowiązkowo swoje samochody. Ale widać zabawa w kotka i myszkę jest łatwiejsza.
Avatar
(Anonimowy) / 25 września 2007 o 07:33
0
Mam w związku z tym pewne stwierdzenie. Gdy zastrzegę sobie, że bez mojej zgody nie można fotografowac mojego mienia (a tak można) to co mi zrobi policja?? Nie dość, że sfotografowali mnie bez mojej zgody i wbrew mojej woli, to mam prawo podac ich dodatkowo o odszkodowanie.Ponadto panowie policjanci zamiast podniecac się robieniem zdjęc, niech zaczną scigać bandytów i wandali ze starego miasta. Co psy, lepiej bić słabszego i nic nieświadomego kierowcę, niż biegąc za bandytami?? Bo co boicie się? Jak się boisz jeden z drugim to po cholere szedles na policjanta?? Trzeba sie było czepić uczciwej roboty...
Mam w związku z tym pewne stwierdzenie. Gdy zastrzegę sobie, że bez mojej zgody nie można fotografowac mojego mienia (a tak można) to co mi zrobi policja?? Nie dość, że sfotografowali mnie bez mojej zgody i wbrew mojej woli, to mam prawo podac ich dodatkowo o odszkodowanie.Ponadto panowie policjanci zamiast podniecac się robieniem zdjęc, niech zaczną scigać bandytów i wandali ze starego miasta. Co psy, lepiej bić słabszego i nic nieświadomego kierowcę, niż biegąc za bandytami?? Bo co boicie się? Jak się boisz jeden z drugim to po cholere sze... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kierowca BMW jechał zygzakiem. Zareagował strażnik miejski

Kierowca BMW jechał zygzakiem. Zareagował strażnik miejski 1 1

Dwa promile alkoholu wydmuchał w alkomat kierowca BMW zatrzymany przez strażnika miejskiego wracającego po służbie do domu. Funkcjonariusz zajechał mu drogę i przytrzymał do przyjazdu policji.

Lubelskie: Autokar wiozący dzieci wypadł z drogi. Wypadek na drodze krajowej nr 17
galeria

Lubelskie: Autokar wiozący dzieci wypadł z drogi. Wypadek na drodze krajowej nr 17 6 2

Do groźnego wypadku doszło dziś około godz. 9 miejscowości Zakręcie na drodze krajowej nr 17.

Tyszowce: Kierowca ciężarówki nie zdążył wyhamować
galeria

Tyszowce: Kierowca ciężarówki nie zdążył wyhamować 0 0

Trzy samochody zderzyły się w miejscowości Tyszowce.

Gynostemma Pentaphyllum – co o niej warto wiedzieć?

Gynostemma Pentaphyllum – co o niej warto wiedzieć? 0 0

Gynostemma to pnącze o zielonych, rozłożystych liściach uprawiane głównie ze względu na jego liczne właściwości zdrowotne.

Jechał z dzieckiem "po kilku piwach". Rozbił się na ogrodzeniu boiska
galeria

Jechał z dzieckiem "po kilku piwach". Rozbił się na ogrodzeniu boiska 3 2

Blisko 1,5 promila alkoholu w organizmie miał 37-latek, który kierując alfa romeo uderzył w ogrodzenie boiska sportowego w Adamowie.

Orlęta Spomlek, czyli drużyna z charakterem

Orlęta Spomlek, czyli drużyna z charakterem 0 0

Kibice z Radzynia Podlaskiego muszą być dumni ze swojej drużyny. Po tym co działo się w kadrze Orląt Spomlek w tym sezonie zakończenie rundy na szóstym miejscu w tabeli trzeba uznać za duży sukces

Lubelscy radni-podróżnicy. Kto jeździł do Kanady, a kto na Ukrainę

Lubelscy radni-podróżnicy. Kto jeździł do Kanady, a kto na Ukrainę 7 7

Od Rosji po Kanadę i od Francji po Bułgarię jeździli w zagraniczne podróże służbowe miejscy radni minionej kadencji – dowiadujemy się z wykazu przygotowanego przez Ratusz na prośbę byłej już radnej Ewy Stadnik (PO), która na takim wyjeździe nie była ani razu.

Fatalne skutki gaszenia ognia benzyną. Spłonął dom

Fatalne skutki gaszenia ognia benzyną. Spłonął dom 2 0

W środę przed godziną 18 dyżurny krasnostawskiej komendy otrzymał zgłoszenie o pożarze domu w miejscowości Chorupnik (gm. Gorzków).

Podrożeje prąd, wzrosną ceny gazu. Jak dużo zapłacimy?

Podrożeje prąd, wzrosną ceny gazu. Jak dużo zapłacimy? 24 16

Sprzedawcy gazu, w tym największy z nich PGNiG Obrót Detaliczny, chcą od nowego roku podnieść ceny. Czy będą mogli to zrobić oraz jak dużo ostatecznie zapłacimy? Zdecyduje o tym Urząd Regulacji Energetyki.

W Łęcznej chcą stopniowo powrócić do korzeni

W Łęcznej chcą stopniowo powrócić do korzeni 4 1

Górnik coraz intensywniej stawia na rozwój klubowej młodzieży. Widać już pierwsze sukcesy – drużyna trenera Daniela Ruska awansowała do Centralnej Ligi juniorów. Czy w zielono-czarnych niebawem zobaczymy graczy pokroju Grzegorza Bronowickiego?

Muzyka J.S. Bacha w Kościele Pobrygidkowskim
24 listopada 2018, 19:00

Muzyka J.S. Bacha w Kościele Pobrygidkowskim 0 0

W sobotę, 24 listopada o godz. 19 w Kościele Pobrygidkowskim (ul. Narutowicza 6) odbędzie się koncert kompozycji J.S. Bacha.

Nowa elektrownia powstanie w woj. lubelskim. Ma być największą tego typu na świecie

Nowa elektrownia powstanie w woj. lubelskim. Ma być największą tego typu na świecie 168 12

W 2020 roku przy kopalni Bogdanka ruszy budowa elektrowni na paliwo pochodzące z procesu gazyfikacji węgla – zapowiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski. Nowa siłownia ma mieć moc 500 MW. W Europie będzie to projekt pilotażowy.

Divadlo Kontra wystawi „Księżyc i magnolie”. Spektakl w Bramie Grodzkiej
24 listopada 2018, 19:00

Divadlo Kontra wystawi „Księżyc i magnolie”. Spektakl w Bramie Grodzkiej 2 1

Jak powstawało „Przeminęło z wiatrem”? W Lublinie opowie o tym spektakl Klaudyny Rozhin i Divadlo Kontra „Księżyc i magnolie”.

Zakaz handlu w niedziele, będzie kolejna zmiana. Sklepy już nie będą mogły udawać
film

Zakaz handlu w niedziele, będzie kolejna zmiana. Sklepy już nie będą mogły udawać 0 8

Posłowie PiS wnieśli projekt nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta.

Lublin: Uwaga na pieszych na ul. Zana

Lublin: Uwaga na pieszych na ul. Zana 1 1

Przez około dwie godziny nieczynna będzie dziś rano sygnalizacja świetlna na przejściu przez ul. Zana w pobliżu skrzyżowania z ul. Jana Sawy.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.