Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

24 czerwca 2015 r.
10:02

Starosta lubelski chce łączyć poradnie i ośrodek. Są protesty

0 30 A A
Myślę, że sprzeciw został wystosowany bez dokładnego zapoznania się z naszą inicjatywą – komentuje Paweł Pikula, starosta powiatu lubelskiego (fot. AS)
Myślę, że sprzeciw został wystosowany bez dokładnego zapoznania się z naszą inicjatywą – komentuje Paweł Pikula, starosta powiatu lubelskiego (fot. AS)

Zainteresowani sprawą mówią zdecydowane „nie”. Zarząd powiatu lubelskiego z planów się nie wycofuje. Chodzi o połączenie trzech poradni psychologiczno-pedagogicznych z Powiatowym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie. Decyzja zapadnie w czwartek.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Zarząd powiatu lubelskiego chce połączyć w Centrum Edukacji i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej cztery odrębnie funkcjonujące instytucje – trzy poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Bełżycach, Bychawie i nr 7 w Lublinie z Powiatowym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie. Jest przygotowany w tej sprawie projekt uchwały. W poniedziałek temat był podejmowany na Komisji Edukacji i Kultury. Uczestniczyli w niej m.in. dyrektorzy i pracownicy, których zmiany mają dotyczyć.

– Mamy inną koncepcję, która wykorzystuje nasz dotychczasowy dorobek, doświadczenie i osiągnięcia – mówi Anna Dudek, dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie. – W przedstawionej przez zarząd propozycji nie widzimy miejsca na realizację naszych zadań. Nasza opinia w tej sprawie jest negatywna.

To nie jedyna negatywna opinia na temat mających nastąpić w nowym roku zmian. – W sumie negatywnych opinii jest 6. Nasz sprzeciw poparło też ZNP i oświatowa „Solidarność” – dodaje Agnieszka Kośkiewicz z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bychawie. – Już kilka sądów stwierdziło, że takie połączenie placówek doskonalenia nauczycieli z poradniami jest niezgodne z prawem. Poza tym nie widzimy żadnych korzyści.

Po stronie protestujących pracowników stanęli opozycyjni radni. – Nie otrzymaliśmy (od zarządu – przyp. red.) konkretnej odpowiedzi czemu ma służyć to połączenie – mówi Ryszard Golec, radny PiS, członek Komisji Edukacji i Kultury. I dodaje: W obradach komisji uczestniczyli przedstawiciele powiatu wołowskiego na Dolnym Śląsku. Tyle, że ten przykład z powiatu wołowskiego całkowicie nie przystaje do naszych realiów. Tamten powiat jest zwarty, nasz ma gmin 16, w wołowskim są trzy.

Zdaniem starosty lubelskiego protest jest przedwczesny. – Myślę, że sprzeciw został wystosowany bez dokładnego zapoznania się z naszą inicjatywą – komentuje Paweł Pikula, starosta powiatu lubelskiego. – Moim zdaniem za wcześnie. Na wiele pytań odpowiedzieliśmy, szereg wątpliwości zostało już rozwianych.

Starosta wskazuje, że bardziej niż na kwestiach finansowych zarządowi zależy na poprawie efektywności pracy. – Zwłaszcza jeśli chodzi o ośrodek doskonalenia nauczycieli, choć ich pracy źle nie oceniam – zaznacza Pikula. I dodaje, że na ponad 30 milionów, które idą na oświatę oszczędności rzędu 50 – 80 tysięcy rocznie to nie jest jakaś super istotna sprawa.

Decyzję w sprawie połączenia podejmą w czwartek radni. Sesja rozpocznie się o godz. 13.

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
eerer / 10 lutego 2016 o 17:04
0

Może Pani, której nazwisko zostało wymienione w końcu zdjęła swoją koronę. Bo jej wyniosłość raziła w drzwiach.

Chodzi o Panią z artykułu.

Avatar
Gość / 10 lutego 2016 o 17:02
0
Może Pani, której nazwisko zostało wymienione w końcu zdjęła swoją koronę. Bo jej wyniosłość raziła w drzwiach.
Avatar
Lubliniak / 27 czerwca 2015 o 06:05
0

Dodam i ja swoje trzy grosze, bo spawa osobiście mnie nie dotyczy. A rozpoczęło się od wiadomości dnia w PANORAMIE LUBELSKIEJ. Lubię wiedzieć, co robi władza na którą głosowałem, a był to właśnie Pan Starosta we własnej osobie. Rządzi naszym powiatem kilkanaście lat i uważam go za człowieka rzetelnego, który jak sam mówi że "jest człowiekiem poważnym  i nie gada głupot [...] jak coś obieca to dotrzyma". Moim zdaniem dba o swoje miejsce pracy tzn. działa tak by jak najwięcej mieszkańców było zadowolonych. A tu o...

Rozpoczynam więc małe śledztwo w internecie i trafiam właśnie tu. Na ten artykuł, czy raczej relację. I co widzę liczne komentarze raczej na nie. Dużo tu goryczy i "wycieczek" personalnych. Sprawa mnie zaciekawia bardziej! Zwłaszcza, że za chwilę wybory i to te najważniejsze, więc może warto zdanie zmienić?

Szukam dalej oczywiście w prawie stanowionym czyli owej uchwale o której tak głośno i... Moim zdaniem sprawa jest jeszcze w toku... cóż wyczytuję w owej uchwale dostępnej w BIP.

Z dniem 1 stycznia 2016 łączy się....Pracownicy dotychczasowych jednostek łączonych w zespół, o których mowa w ust.1 stają się z dniem 1 stycznia 2016r. pracownikami Centrum.

Centrum jest jednostką budżetową Powiatu Lubelskiego działającą w oparciu o statut, który zostanie nadany odrębną uchwałą. Jakie stąd płyną dla mnie wyborcy wnioski.

Parafrazując trochę Prusa i jego FARAONA nie może zmienić się nic, żeby zmieniło się wszystko...?

Panie Starosto a fe! Trzeba było najpierw opracować projekt statutu i skonsultować go z pracownikami jednostek, radcą specjalistą ds. prawa oświatowego. Ktoś z Pana Wydziału Edukacji nie odrobił lekcji... Drodzy zainteresowani ostudźcie emocje i ruszajcie do starostwa proponując swą pomoc w tworzeniu statutu, bo to on określa wasz byt...

A Pani, której nazwisko jest tu wymieniane życzę przede wszystkim dużo zdrowia, bo chyba jeszcze nie wie na co się porywa... wszyscy ją "kochają" choć jeszcze nikt jej nie zna.

P.S. Mam jeszcze drobną iskierkę nadziei, że konkurs nie będzie tylko formalnością... inaczej to chyba zagłosuję na Rysia...

Dodam i ja swoje trzy grosze, bo spawa osobiście mnie nie dotyczy. A rozpoczęło się od wiadomości dnia w PANORAMIE LUBELSKIEJ. Lubię wiedzieć, co robi władza na którą głosowałem, a był to właśnie Pan Starosta we własnej osobie. Rządzi naszym powiatem kilkanaście lat i uważam go za człowieka rzetelnego, który jak sam mówi że "jest człowiekiem poważnym  i nie gada głupot [...] jak coś obieca to dotrzyma". Moim zdaniem dba o swoje miejsce pracy tzn. działa tak by jak najwięcej mieszkańców było zadowolonych. A tu o...

Ro... rozwiń

Avatar
specjalista od projektów / 26 czerwca 2015 o 23:42
0
Nie wiedziałem, że tak zle bylo z tym projektem Kompleksowe wsparcie w powiecie lubelskim. Pewnie niedługo zapomni sie o jego kontynuacji. Zdarzały sie już takie niewypały.
Avatar
gerard / 26 czerwca 2015 o 23:34
0
Najpierw musi byc sens pomysłu, a potem wprowadzanie go. To dwie strony medalu.A tu p.starosta nie popisał się, albo jego ludzie, ale to tez o nim świadczy.
Avatar
Zdrowomyślący / 26 czerwca 2015 o 20:04
0

Ci co tak bronią istniejących porządków to starzy sfrustrowani dyrektorzy, którzy nie chcą odejść na emerytury i wszędzie węszą spisek. Bronią swoich stołków za wszelką cenę, mimo że otrzymali informację zwrotną o swoich wątpliwych sukcesach w sposób naprawdę bardzo subtelny. Nikt nie ma po prostu odwagi, aby powiedzieć im w twarz, że ich czas już minął i jasno widać, że nie mają już ani wizji, ani pomysłów na przyszłość. Nic dziwnego, że czekacie Państwo na wizyty w Poradniach tyle czasu, przecież poradnie pracują tylko 20 godzin tygodniowo. Ja też tak chcę. Wiadomo już dlaczego tak bardzo boją się zmian.

Ci co tak bronią istniejących porządków to starzy sfrustrowani dyrektorzy, którzy nie chcą odejść na emerytury i wszędzie węszą spisek. Bronią swoich stołków za wszelką cenę, mimo że otrzymali informację zwrotną o swoich wątpliwych sukcesach w sposób naprawdę bardzo subtelny. Nikt nie ma po prostu odwagi, aby powiedzieć im w twarz, że ich czas już minął i jasno widać, że nie mają już ani wizji, ani pomysłów na przyszłość. Nic dziwnego, że czekacie Państwo na wizyty w Poradniach tyle czasu, przecież poradnie pracują tylko 20 godzin ty... rozwiń

Avatar
Gość / 26 czerwca 2015 o 18:46
0
Wiadomo nie ma jak projekt Kompleksowe... Pokazali się na konferencji jedna dyrektor szuka co ma na monitorze, bo nie wie co powiedzieć o działaniach w projekcie, druga miesza kolejność... i oto sukces film zrobiony przez kogo... a no przez ORE... ale wszystko pięknie i przewspaniale, bo jest minister i kurator... w panelu o niczym... Wiadomo, że jak się zarabiało w projekcie to teraz trzeba gdzieś pracować... zwłaszcza jak od dawna depcze się ścieżki wkoło Starosty... a PSL ma dług wdzięczności za obecność na liście... pracownicyi podlizywali się w projekcie jak w korporacji... to teraz wszyscy rzucać rodziny, znajomych, nie spać nie jeść tylko wio! A potem imprezka i...
Wiadomo nie ma jak projekt Kompleksowe... Pokazali się na konferencji jedna dyrektor szuka co ma na monitorze, bo nie wie co powiedzieć o działaniach w projekcie, druga miesza kolejność... i oto sukces film zrobiony przez kogo... a no przez ORE... ale wszystko pięknie i przewspaniale, bo jest minister i kurator... w panelu o niczym... Wiadomo, że jak się zarabiało w projekcie to teraz trzeba gdzieś pracować... zwłaszcza jak od dawna depcze się ścieżki wkoło Starosty... a PSL ma dług wdzięczności za obecność na liście... pracownicyi podlizywa... rozwiń
Avatar
Gość / 26 czerwca 2015 o 11:43
0

Czy uważacie że konkurs jest już ustawiony pod Panią Janiszewską Brudzisz ? Czy to oznacza że jeszcze konkurs nie został ogłoszony a ona już tam jest Dyrektorem, a może żadnego konkursu nie będzie ? Wie ktoś coś więcej ?

Avatar
bunia / 26 czerwca 2015 o 08:00
0

To po co ta cała reorganizacja? Może lepiej zmienić tylko kierownictwo (skoro mają iść na emerytury) i dać ludzi związany ze szkołą nie teoretyków, ale takich co przeszli publiczną szkołę na własnej skórze i mają punkt odniesienia.

Każdą zmianę warto zacząć od rozmowy z tymi, której będzie dotyczyła, powiedzieć jak i co ma być, bo na razie to taniec pijanego.

Prawdą jest, że zawsze jakość można poprawić i nie warto okopywać się na pozycjach w świecie zdominowanym przez technologię.

Nie warto też obrzucać się zarzutami... bo z pewnością przyjdzie dalej pracować z Panem Starostą (który pełni tę funkcję od wielu lat). WARTO ROZMAWIAĆ obserwować swoją działalność i jej efekty się doskonalić. Pamiętajmy o jednym wszyscy pracujemy dla dobra wspólnego, bo szkoła kształtuje przyszłość, której dziś nie znamy... tak na prawdę nie potrafimy jej sobie nawet wyobrazić...

To po co ta cała reorganizacja? Może lepiej zmienić tylko kierownictwo (skoro mają iść na emerytury) i dać ludzi związany ze szkołą nie teoretyków, ale takich co przeszli publiczną szkołę na własnej skórze i mają punkt odniesienia.

Każdą zmianę warto zacząć od rozmowy z tymi, której będzie dotyczyła, powiedzieć jak i co ma być, bo na razie to taniec pijanego.

Prawdą jest, że zawsze jakość można poprawić i nie warto okopywać się na pozycjach w świecie zdominowanym przez technologię.

Nie warto też obrzucać się zarzutami... rozwiń

Avatar
Gość / 25 czerwca 2015 o 22:08
0

tak... poczekajmy na konkurs, jeśli wygra tak jak piszecie Pani Brudzisz to będzie widać niestety jak działa   Starosta, co nie oznacza że jest to głupi człowiek....

Avatar
eerer / 10 lutego 2016 o 17:04
0

Może Pani, której nazwisko zostało wymienione w końcu zdjęła swoją koronę. Bo jej wyniosłość raziła w drzwiach.

Chodzi o Panią z artykułu.

Avatar
Gość / 10 lutego 2016 o 17:02
0
Może Pani, której nazwisko zostało wymienione w końcu zdjęła swoją koronę. Bo jej wyniosłość raziła w drzwiach.
Avatar
Lubliniak / 27 czerwca 2015 o 06:05
0

Dodam i ja swoje trzy grosze, bo spawa osobiście mnie nie dotyczy. A rozpoczęło się od wiadomości dnia w PANORAMIE LUBELSKIEJ. Lubię wiedzieć, co robi władza na którą głosowałem, a był to właśnie Pan Starosta we własnej osobie. Rządzi naszym powiatem kilkanaście lat i uważam go za człowieka rzetelnego, który jak sam mówi że "jest człowiekiem poważnym  i nie gada głupot [...] jak coś obieca to dotrzyma". Moim zdaniem dba o swoje miejsce pracy tzn. działa tak by jak najwięcej mieszkańców było zadowolonych. A tu o...

Rozpoczynam więc małe śledztwo w internecie i trafiam właśnie tu. Na ten artykuł, czy raczej relację. I co widzę liczne komentarze raczej na nie. Dużo tu goryczy i "wycieczek" personalnych. Sprawa mnie zaciekawia bardziej! Zwłaszcza, że za chwilę wybory i to te najważniejsze, więc może warto zdanie zmienić?

Szukam dalej oczywiście w prawie stanowionym czyli owej uchwale o której tak głośno i... Moim zdaniem sprawa jest jeszcze w toku... cóż wyczytuję w owej uchwale dostępnej w BIP.

Z dniem 1 stycznia 2016 łączy się....Pracownicy dotychczasowych jednostek łączonych w zespół, o których mowa w ust.1 stają się z dniem 1 stycznia 2016r. pracownikami Centrum.

Centrum jest jednostką budżetową Powiatu Lubelskiego działającą w oparciu o statut, który zostanie nadany odrębną uchwałą. Jakie stąd płyną dla mnie wyborcy wnioski.

Parafrazując trochę Prusa i jego FARAONA nie może zmienić się nic, żeby zmieniło się wszystko...?

Panie Starosto a fe! Trzeba było najpierw opracować projekt statutu i skonsultować go z pracownikami jednostek, radcą specjalistą ds. prawa oświatowego. Ktoś z Pana Wydziału Edukacji nie odrobił lekcji... Drodzy zainteresowani ostudźcie emocje i ruszajcie do starostwa proponując swą pomoc w tworzeniu statutu, bo to on określa wasz byt...

A Pani, której nazwisko jest tu wymieniane życzę przede wszystkim dużo zdrowia, bo chyba jeszcze nie wie na co się porywa... wszyscy ją "kochają" choć jeszcze nikt jej nie zna.

P.S. Mam jeszcze drobną iskierkę nadziei, że konkurs nie będzie tylko formalnością... inaczej to chyba zagłosuję na Rysia...

Dodam i ja swoje trzy grosze, bo spawa osobiście mnie nie dotyczy. A rozpoczęło się od wiadomości dnia w PANORAMIE LUBELSKIEJ. Lubię wiedzieć, co robi władza na którą głosowałem, a był to właśnie Pan Starosta we własnej osobie. Rządzi naszym powiatem kilkanaście lat i uważam go za człowieka rzetelnego, który jak sam mówi że "jest człowiekiem poważnym  i nie gada głupot [...] jak coś obieca to dotrzyma". Moim zdaniem dba o swoje miejsce pracy tzn. działa tak by jak najwięcej mieszkańców było zadowolonych. A tu o...

Ro... rozwiń

Avatar
specjalista od projektów / 26 czerwca 2015 o 23:42
0
Nie wiedziałem, że tak zle bylo z tym projektem Kompleksowe wsparcie w powiecie lubelskim. Pewnie niedługo zapomni sie o jego kontynuacji. Zdarzały sie już takie niewypały.
Avatar
gerard / 26 czerwca 2015 o 23:34
0
Najpierw musi byc sens pomysłu, a potem wprowadzanie go. To dwie strony medalu.A tu p.starosta nie popisał się, albo jego ludzie, ale to tez o nim świadczy.
Avatar
Zdrowomyślący / 26 czerwca 2015 o 20:04
0

Ci co tak bronią istniejących porządków to starzy sfrustrowani dyrektorzy, którzy nie chcą odejść na emerytury i wszędzie węszą spisek. Bronią swoich stołków za wszelką cenę, mimo że otrzymali informację zwrotną o swoich wątpliwych sukcesach w sposób naprawdę bardzo subtelny. Nikt nie ma po prostu odwagi, aby powiedzieć im w twarz, że ich czas już minął i jasno widać, że nie mają już ani wizji, ani pomysłów na przyszłość. Nic dziwnego, że czekacie Państwo na wizyty w Poradniach tyle czasu, przecież poradnie pracują tylko 20 godzin tygodniowo. Ja też tak chcę. Wiadomo już dlaczego tak bardzo boją się zmian.

Ci co tak bronią istniejących porządków to starzy sfrustrowani dyrektorzy, którzy nie chcą odejść na emerytury i wszędzie węszą spisek. Bronią swoich stołków za wszelką cenę, mimo że otrzymali informację zwrotną o swoich wątpliwych sukcesach w sposób naprawdę bardzo subtelny. Nikt nie ma po prostu odwagi, aby powiedzieć im w twarz, że ich czas już minął i jasno widać, że nie mają już ani wizji, ani pomysłów na przyszłość. Nic dziwnego, że czekacie Państwo na wizyty w Poradniach tyle czasu, przecież poradnie pracują tylko 20 godzin ty... rozwiń

Avatar
Gość / 26 czerwca 2015 o 18:46
0
Wiadomo nie ma jak projekt Kompleksowe... Pokazali się na konferencji jedna dyrektor szuka co ma na monitorze, bo nie wie co powiedzieć o działaniach w projekcie, druga miesza kolejność... i oto sukces film zrobiony przez kogo... a no przez ORE... ale wszystko pięknie i przewspaniale, bo jest minister i kurator... w panelu o niczym... Wiadomo, że jak się zarabiało w projekcie to teraz trzeba gdzieś pracować... zwłaszcza jak od dawna depcze się ścieżki wkoło Starosty... a PSL ma dług wdzięczności za obecność na liście... pracownicyi podlizywali się w projekcie jak w korporacji... to teraz wszyscy rzucać rodziny, znajomych, nie spać nie jeść tylko wio! A potem imprezka i...
Wiadomo nie ma jak projekt Kompleksowe... Pokazali się na konferencji jedna dyrektor szuka co ma na monitorze, bo nie wie co powiedzieć o działaniach w projekcie, druga miesza kolejność... i oto sukces film zrobiony przez kogo... a no przez ORE... ale wszystko pięknie i przewspaniale, bo jest minister i kurator... w panelu o niczym... Wiadomo, że jak się zarabiało w projekcie to teraz trzeba gdzieś pracować... zwłaszcza jak od dawna depcze się ścieżki wkoło Starosty... a PSL ma dług wdzięczności za obecność na liście... pracownicyi podlizywa... rozwiń
Avatar
Gość / 26 czerwca 2015 o 11:43
0

Czy uważacie że konkurs jest już ustawiony pod Panią Janiszewską Brudzisz ? Czy to oznacza że jeszcze konkurs nie został ogłoszony a ona już tam jest Dyrektorem, a może żadnego konkursu nie będzie ? Wie ktoś coś więcej ?

Avatar
bunia / 26 czerwca 2015 o 08:00
0

To po co ta cała reorganizacja? Może lepiej zmienić tylko kierownictwo (skoro mają iść na emerytury) i dać ludzi związany ze szkołą nie teoretyków, ale takich co przeszli publiczną szkołę na własnej skórze i mają punkt odniesienia.

Każdą zmianę warto zacząć od rozmowy z tymi, której będzie dotyczyła, powiedzieć jak i co ma być, bo na razie to taniec pijanego.

Prawdą jest, że zawsze jakość można poprawić i nie warto okopywać się na pozycjach w świecie zdominowanym przez technologię.

Nie warto też obrzucać się zarzutami... bo z pewnością przyjdzie dalej pracować z Panem Starostą (który pełni tę funkcję od wielu lat). WARTO ROZMAWIAĆ obserwować swoją działalność i jej efekty się doskonalić. Pamiętajmy o jednym wszyscy pracujemy dla dobra wspólnego, bo szkoła kształtuje przyszłość, której dziś nie znamy... tak na prawdę nie potrafimy jej sobie nawet wyobrazić...

To po co ta cała reorganizacja? Może lepiej zmienić tylko kierownictwo (skoro mają iść na emerytury) i dać ludzi związany ze szkołą nie teoretyków, ale takich co przeszli publiczną szkołę na własnej skórze i mają punkt odniesienia.

Każdą zmianę warto zacząć od rozmowy z tymi, której będzie dotyczyła, powiedzieć jak i co ma być, bo na razie to taniec pijanego.

Prawdą jest, że zawsze jakość można poprawić i nie warto okopywać się na pozycjach w świecie zdominowanym przez technologię.

Nie warto też obrzucać się zarzutami... rozwiń

Avatar
Gość / 25 czerwca 2015 o 22:08
0

tak... poczekajmy na konkurs, jeśli wygra tak jak piszecie Pani Brudzisz to będzie widać niestety jak działa   Starosta, co nie oznacza że jest to głupi człowiek....

Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Francuscy organiści w Puławach
23 lipca 2018, 19:00

Francuscy organiści w Puławach 0 0

W poniedziałek, 23 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta w Puławach wystąpi duet organistów z Francji - Eric Lebrun oraz Marie-Ange Leurent. Wydarzenie odbędzie się w ramach trwającego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej.

Lewart Lubartów – Orlęta Łuków 3:3. Dużo goli i dużo testów

Lewart Lubartów – Orlęta Łuków 3:3. Dużo goli i dużo testów 1 0

Do przerwy w starciu Lewartu z Orlętami Łuków padła tylko jedna bramka. W drugiej połowie obie ekipy się rozstrzelały i ostatecznie zawody zakończyły się remisem 3:3. Zarówno Łukasz Mierzejewski, jak i Robert Różański mieli w składach wiele nowych twarzy

Obława na agresywnie jeżdżących kierowców w Lublinie. 90 kontroli, 60 wykroczeń

Obława na agresywnie jeżdżących kierowców w Lublinie. 90 kontroli, 60 wykroczeń 12 4

Lubelscy policjanci skontrowali blisko 90 pojazdów oraz ujawnili 60 wykroczeń w ruchu drogowym.

Nieruchomości w dwóch częściach Puław na sprzedaż. Co może tam powstać?

Nieruchomości w dwóch częściach Puław na sprzedaż. Co może tam powstać? 2 0

Grunty w dwóch częściach Puław chce sprzedać Urząd Miasta. Chodzi o trzy działki pod usługi przy ul. Sosnowej oraz jedną większą nieruchomość położoną w strefie ekonomicznej przy ul. Komunalnej.

Wieczorny maraton na rolkach po Lublinie. Tym razem w nietypowych strojach [zdjęcia]
galeria

Wieczorny maraton na rolkach po Lublinie. Tym razem w nietypowych strojach [zdjęcia] 11 2

To był już czwarty w tym roku przejazd rolkarzy przez Lublin. Tym razem część z nich pojawiła się w przebraniach zwierząt.

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej
22 lipca 2018, 11:00

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej 4 0

Co Gdzie Kiedy. Muzeum Wsi Lubelskiej zaprasza na kolejną odsłonę wakacyjnych pokazów dawnego rzemiosła. W niedzielę, 22 lipca o godz. 11 w Skansenie rozpoczną się pokazy żniwowania.

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu 0 0

Przy szpitalu w Białej Podlaskiej zaczęła funkcjonować Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych. Placówka podpisała umowę z lubelskim NFZ.

Śmiertelny wypadek na drodze krajowej nr 19. Nie żyje pieszy

Śmiertelny wypadek na drodze krajowej nr 19. Nie żyje pieszy 7 0

Do tragicznego wypadku doszło po godz. 1 w nocy na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Firlej.

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 8 2

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia. Kto zdobył medale? [zdjęcia, wideo]
galeria
film

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia. Kto zdobył medale? [zdjęcia, wideo] 5 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 99 26

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 5 2

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 43 4

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.