Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

4 stycznia 2008 r.
20:24
Edytuj ten wpis

Wydawnictwo lubelskich historyków trafi do szkół

0 5 A A

"Atlas Polskiego Podziemia Niepodległościowego 1944-1956” to najnowsza i, jak dotąd, najobszerniejsza publikacja autorstwa historyków...

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
z lubelskiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej. Wydawnictwo pod redakcją dr. Rafała Wnuka, liczące prawie 600 stron, dotarło wczoraj do Lublina. Wzbogacone jest liczną dokumentacją zdjęciową i kartograficzną. Opracowaniem kilkuset szczegółowych map zajęli się naukowcy z Zakładu Kartografii UMCS.

- Pracowaliśmy nad tym atlasem prawie 6 lat, do współpracy zaprosiliśmy ok. 50 polskich historyków - mówi dr Sławomir Poleszak, historyk lubelskiego IPN i współautor publikacji. - Jest on pod każdym względem wyjątkowy. Pokazuje historię walki polskiego podziemia z reżimem komunistycznym. Przez lata była zafałszowana. Jest jedyną tego rodzaju publikacją, która dotąd ukazała się w Europie Wschodniej.

Większość z 15-tysięcznego nakładu atlasu trafi w najbliższych dniach do bibliotek w gimnazjach i liceach w całym kraju. Książka będzie pomagać uczniom w nauce historii. - Dla nas to niezwykłe wydarzenie o charakterze naukowym i edukacyjnym - mówi Agata Fijuth z lubelskiego oddziału IPN. - Nie było dotąd tak obszernej publikacji historycznej wydanej przez Instytut Pamięci Narodowej. Najważniejsze, że teraz posłuży ona młodym ludziom.
(mag)
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 5

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Miś / 17 stycznia 2008 r. o 16:59
0
Gość napisał:
Słuchałam kiedys wypowiedzi socjologa, wyjaśniającego, dlaczego temat bohaterow podziemia jest tak jątrzący. I on jasno tłumaczył, że przeciwnikami przywracania dobrego imienia partyzantow walczących o Wolną Polskę, są ludzie bezpośrednio lub pośrednio związani rodzinnie z 'utrwalaczami władzy ludowej w PRL". A takich było bardzo wielu.I trzeba lat, żeby prawda historyczna dotarła do świadomości ludzi. Ja nie jestem taka młoda, a dopiero teraz dowiaduję się o pewnych rzeczach.i chcę poznawać PRAWDĘ, a takiej w szkole mnie nie uczono. Nawet teraz o Katyniu w podręcznikach jest mało, albo wogóle. A moj n-l historii stawiał pałę, jak ktos probował powiedzieć coś pozytywnego o Powstańcach Warszawy.Niedawno dopiero dowiedziałam się, że istniał IV Departament do walki z Kościołem, a zadaniem ich działaczy było m.in.tworzenie plotek na temat księży.Nie mowiąc już o śmierci Ks.Popiełuszki. Rodziny ofiar partyzanckich działań mieli czas i możliwość odwetu. A partyzanci są nawet teraz poniewierani.I nie chodzi o odwet, ale o sprawiedliwość.
Cieszę się,że taki Album powstał. Dziękuję Panie dr Poleszak i inni naukowcy za odkrywanie PRAWDY.Niech moje dzieci i wnuki nie uczą się z jedynych i poprawnych politycznie podręczników.
A autorów wczesniejszych postow bardzo proszę o prześledzenie swoich drzew genaologicznych. To może być ciekawe i wiele wyjaśniać, jak mówił socjolog.
Wszystkim Rodzinom, ktore ucierpiały z winy partyzantow lub z winy utrwalaCzy władzy PRL - WSPOłczuję, i chce aby moje wnuki znały całą PRAWDĘ, a nie wybiorczą i wyciągało wnioski, jak postępować, zeby takie czasy nie nadeszły, żeby brat na brata donosił lub do niego strzelał.


Nikt z mojej rodziny nie utrwalał władzy ludoweji nie był bezpośrednio lub pośrednio z nimi powiazani -chodzi tylko o uczciwe podawanie faktów historycznych- a nie stawianie bandziorów razem na równi z tymi co walczyli o niepodległość.


Nikt z mojej rodziny nie utrwalał władzy ludoweji nie był bezpośrednio lub pośrednio z nimi powiazani -chodzi tylko o uczciwe podawanie faktów historycznych- a nie stawianie bandziorów razem na równi z tymi co walczyli o niepodległość. rozwiń
Avatar
Gość / 7 stycznia 2008 r. o 19:55
0
Słuchałam kiedys wypowiedzi socjologa, wyjaśniającego, dlaczego temat bohaterow podziemia jest tak jątrzący. I on jasno tłumaczył, że przeciwnikami przywracania dobrego imienia partyzantow walczących o Wolną Polskę, są ludzie bezpośrednio lub pośrednio związani rodzinnie z 'utrwalaczami władzy ludowej w PRL". A takich było bardzo wielu.I trzeba lat, żeby prawda historyczna dotarła do świadomości ludzi. Ja nie jestem taka młoda, a dopiero teraz dowiaduję się o pewnych rzeczach.i chcę poznawać PRAWDĘ, a takiej w szkole mnie nie uczono. Nawet teraz o Katyniu w podręcznikach jest mało, albo wogóle. A moj n-l historii stawiał pałę, jak ktos probował powiedzieć coś pozytywnego o Powstańcach Warszawy.Niedawno dopiero dowiedziałam się, że istniał IV Departament do walki z Kościołem, a zadaniem ich działaczy było m.in.tworzenie plotek na temat księży.Nie mowiąc już o śmierci Ks.Popiełuszki. Rodziny ofiar partyzanckich działań mieli czas i możliwość odwetu. A partyzanci są nawet teraz poniewierani.I nie chodzi o odwet, ale o sprawiedliwość.
Cieszę się,że taki Album powstał. Dziękuję Panie dr Poleszak i inni naukowcy za odkrywanie PRAWDY.Niech moje dzieci i wnuki nie uczą się z jedynych i poprawnych politycznie podręczników.
A autorów wczesniejszych postow bardzo proszę o prześledzenie swoich drzew genaologicznych. To może być ciekawe i wiele wyjaśniać, jak mówił socjolog.
Wszystkim Rodzinom, ktore ucierpiały z winy partyzantow lub z winy utrwalaCzy władzy PRL - WSPOłczuję, i chce aby moje wnuki znały całą PRAWDĘ, a nie wybiorczą i wyciągało wnioski, jak postępować, zeby takie czasy nie nadeszły, żeby brat na brata donosił lub do niego strzelał.
Słuchałam kiedys wypowiedzi socjologa, wyjaśniającego, dlaczego temat bohaterow podziemia jest tak jątrzący. I on jasno tłumaczył, że przeciwnikami przywracania dobrego imienia partyzantow walczących o Wolną Polskę, są ludzie bezpośrednio lub pośrednio związani rodzinnie z 'utrwalaczami władzy ludowej w PRL". A takich było bardzo wielu.I trzeba lat, żeby prawda historyczna dotarła do świadomości ludzi. Ja nie jestem taka młoda, a dopiero teraz dowiaduję się o pewnych rzeczach.i chcę poznawać PRAWDĘ, a takiej w szkole mnie nie uczono... rozwiń
Avatar
c / 7 stycznia 2008 r. o 08:38
0
To może kolego podasz nazwisko tego wybitnego historyka, który uczył cię zawodu. No i może jakies własne dokonania, jeżeli masz takowe.
Avatar
net / 7 stycznia 2008 r. o 08:20
0
Masz kolego rację. W pełni popieram twoją opinię. Z wykształcenia jestem historykiem i przeszedłem bardzo dobrą szkołę po kierunkiem wybitnego specjalisty z tego okresu. Jest niesamowicie trudno rozdzielić bohaterów od "czarnych owiec". Zależy to jeszcze w jakim okresie rozpatrujemy działalność takiej osoby. Jednak dyżurni historycy z IPN nie mają tego problemu. Za nic mają rzetelny warsztat historyka. Im to przychodzi z łatwością. Nawet historyk IPN, którego widać na zdjęciu wypromował "bohatera" - zresztą dzięki niemu zdobywa kolejne tytuły i stopnie naukowe. A był to zwykły morderca, który wymordował w okolicach Krzczonowa kilka rodzin, również dzieci. Ale w programach Pana Poleszaka tego nie było. Płynął tam sam miód. Ale ludzie pamiętają i nie pozwolili na "upamiętnienie" stosowną tablicą pamięci tego mordercy w okolicznym kościele. Nawet potajemnie pod osłoną nocy.
Masz kolego rację. W pełni popieram twoją opinię. Z wykształcenia jestem historykiem i przeszedłem bardzo dobrą szkołę po kierunkiem wybitnego specjalisty z tego okresu. Jest niesamowicie trudno rozdzielić bohaterów od "czarnych owiec". Zależy to jeszcze w jakim okresie rozpatrujemy działalność takiej osoby. Jednak dyżurni historycy z IPN nie mają tego problemu. Za nic mają rzetelny warsztat historyka. Im to przychodzi z łatwością. Nawet historyk IPN, którego widać na zdjęciu wypromował "bohatera" - zresztą dzięki niemu... rozwiń
Avatar
Miś / 5 stycznia 2008 r. o 10:49
0
Oprócz tych co walczyli o wolność znajdzie się trochę bandziorów wszelkiej maści którzy walczyli z ciemnym chłopem za to że dostał ziemie po dziedzicu z tak zwanej "reformy rolnej", paru miłosników spółdzielni chłopskich i banków spółdzielczych i jeszcze super strzelców ktorzy przy likwidacji komuchów lub ubeków, walneli im całą rodzinę przez "przypadek" .Przykro słuchać tych panów z IPN w ich programach którzy mowią tylko o tym , jak to wszyscy im pomagli ,a nigdy nie powiedząo tym że , wiekszość ludności chłopskiej pomagała im dlatego tylko ,żeby ich nie unać za komuch i nie rozwalić lub powieśić na gałęzi,na szczęscie żyje jeszcze kilka starszych osób z tamtego okresu którzy byli swiadkami tych wydarzeń i nie byli z PPR ,UB,KBW tylko mieszkańcami paru wiosek w których "partyzanci podziemia dzielnie walczyli z komuną"
Oprócz tych co walczyli o wolność znajdzie się trochę bandziorów wszelkiej maści którzy walczyli z ciemnym chłopem za to że dostał ziemie po dziedzicu z tak zwanej "reformy rolnej", paru miłosników spółdzielni chłopskich i banków spółdzielczych i jeszcze super strzelców ktorzy przy likwidacji komuchów lub ubeków, walneli im całą rodzinę przez "przypadek" .Przykro słuchać tych panów z IPN w ich programach którzy mowią tylko o tym , jak to wszyscy im pomagli ,a nigdy nie powiedząo tym że , wiekszość ludności chłopskiej p... rozwiń
Avatar
Miś / 17 stycznia 2008 r. o 16:59
0
Gość napisał:
Słuchałam kiedys wypowiedzi socjologa, wyjaśniającego, dlaczego temat bohaterow podziemia jest tak jątrzący. I on jasno tłumaczył, że przeciwnikami przywracania dobrego imienia partyzantow walczących o Wolną Polskę, są ludzie bezpośrednio lub pośrednio związani rodzinnie z 'utrwalaczami władzy ludowej w PRL". A takich było bardzo wielu.I trzeba lat, żeby prawda historyczna dotarła do świadomości ludzi. Ja nie jestem taka młoda, a dopiero teraz dowiaduję się o pewnych rzeczach.i chcę poznawać PRAWDĘ, a takiej w szkole mnie nie uczono. Nawet teraz o Katyniu w podręcznikach jest mało, albo wogóle. A moj n-l historii stawiał pałę, jak ktos probował powiedzieć coś pozytywnego o Powstańcach Warszawy.Niedawno dopiero dowiedziałam się, że istniał IV Departament do walki z Kościołem, a zadaniem ich działaczy było m.in.tworzenie plotek na temat księży.Nie mowiąc już o śmierci Ks.Popiełuszki. Rodziny ofiar partyzanckich działań mieli czas i możliwość odwetu. A partyzanci są nawet teraz poniewierani.I nie chodzi o odwet, ale o sprawiedliwość.
Cieszę się,że taki Album powstał. Dziękuję Panie dr Poleszak i inni naukowcy za odkrywanie PRAWDY.Niech moje dzieci i wnuki nie uczą się z jedynych i poprawnych politycznie podręczników.
A autorów wczesniejszych postow bardzo proszę o prześledzenie swoich drzew genaologicznych. To może być ciekawe i wiele wyjaśniać, jak mówił socjolog.
Wszystkim Rodzinom, ktore ucierpiały z winy partyzantow lub z winy utrwalaCzy władzy PRL - WSPOłczuję, i chce aby moje wnuki znały całą PRAWDĘ, a nie wybiorczą i wyciągało wnioski, jak postępować, zeby takie czasy nie nadeszły, żeby brat na brata donosił lub do niego strzelał.


Nikt z mojej rodziny nie utrwalał władzy ludoweji nie był bezpośrednio lub pośrednio z nimi powiazani -chodzi tylko o uczciwe podawanie faktów historycznych- a nie stawianie bandziorów razem na równi z tymi co walczyli o niepodległość.


Nikt z mojej rodziny nie utrwalał władzy ludoweji nie był bezpośrednio lub pośrednio z nimi powiazani -chodzi tylko o uczciwe podawanie faktów historycznych- a nie stawianie bandziorów razem na równi z tymi co walczyli o niepodległość. rozwiń
Avatar
Gość / 7 stycznia 2008 r. o 19:55
0
Słuchałam kiedys wypowiedzi socjologa, wyjaśniającego, dlaczego temat bohaterow podziemia jest tak jątrzący. I on jasno tłumaczył, że przeciwnikami przywracania dobrego imienia partyzantow walczących o Wolną Polskę, są ludzie bezpośrednio lub pośrednio związani rodzinnie z 'utrwalaczami władzy ludowej w PRL". A takich było bardzo wielu.I trzeba lat, żeby prawda historyczna dotarła do świadomości ludzi. Ja nie jestem taka młoda, a dopiero teraz dowiaduję się o pewnych rzeczach.i chcę poznawać PRAWDĘ, a takiej w szkole mnie nie uczono. Nawet teraz o Katyniu w podręcznikach jest mało, albo wogóle. A moj n-l historii stawiał pałę, jak ktos probował powiedzieć coś pozytywnego o Powstańcach Warszawy.Niedawno dopiero dowiedziałam się, że istniał IV Departament do walki z Kościołem, a zadaniem ich działaczy było m.in.tworzenie plotek na temat księży.Nie mowiąc już o śmierci Ks.Popiełuszki. Rodziny ofiar partyzanckich działań mieli czas i możliwość odwetu. A partyzanci są nawet teraz poniewierani.I nie chodzi o odwet, ale o sprawiedliwość.
Cieszę się,że taki Album powstał. Dziękuję Panie dr Poleszak i inni naukowcy za odkrywanie PRAWDY.Niech moje dzieci i wnuki nie uczą się z jedynych i poprawnych politycznie podręczników.
A autorów wczesniejszych postow bardzo proszę o prześledzenie swoich drzew genaologicznych. To może być ciekawe i wiele wyjaśniać, jak mówił socjolog.
Wszystkim Rodzinom, ktore ucierpiały z winy partyzantow lub z winy utrwalaCzy władzy PRL - WSPOłczuję, i chce aby moje wnuki znały całą PRAWDĘ, a nie wybiorczą i wyciągało wnioski, jak postępować, zeby takie czasy nie nadeszły, żeby brat na brata donosił lub do niego strzelał.
Słuchałam kiedys wypowiedzi socjologa, wyjaśniającego, dlaczego temat bohaterow podziemia jest tak jątrzący. I on jasno tłumaczył, że przeciwnikami przywracania dobrego imienia partyzantow walczących o Wolną Polskę, są ludzie bezpośrednio lub pośrednio związani rodzinnie z 'utrwalaczami władzy ludowej w PRL". A takich było bardzo wielu.I trzeba lat, żeby prawda historyczna dotarła do świadomości ludzi. Ja nie jestem taka młoda, a dopiero teraz dowiaduję się o pewnych rzeczach.i chcę poznawać PRAWDĘ, a takiej w szkole mnie nie uczono... rozwiń
Avatar
c / 7 stycznia 2008 r. o 08:38
0
To może kolego podasz nazwisko tego wybitnego historyka, który uczył cię zawodu. No i może jakies własne dokonania, jeżeli masz takowe.
Avatar
net / 7 stycznia 2008 r. o 08:20
0
Masz kolego rację. W pełni popieram twoją opinię. Z wykształcenia jestem historykiem i przeszedłem bardzo dobrą szkołę po kierunkiem wybitnego specjalisty z tego okresu. Jest niesamowicie trudno rozdzielić bohaterów od "czarnych owiec". Zależy to jeszcze w jakim okresie rozpatrujemy działalność takiej osoby. Jednak dyżurni historycy z IPN nie mają tego problemu. Za nic mają rzetelny warsztat historyka. Im to przychodzi z łatwością. Nawet historyk IPN, którego widać na zdjęciu wypromował "bohatera" - zresztą dzięki niemu zdobywa kolejne tytuły i stopnie naukowe. A był to zwykły morderca, który wymordował w okolicach Krzczonowa kilka rodzin, również dzieci. Ale w programach Pana Poleszaka tego nie było. Płynął tam sam miód. Ale ludzie pamiętają i nie pozwolili na "upamiętnienie" stosowną tablicą pamięci tego mordercy w okolicznym kościele. Nawet potajemnie pod osłoną nocy.
Masz kolego rację. W pełni popieram twoją opinię. Z wykształcenia jestem historykiem i przeszedłem bardzo dobrą szkołę po kierunkiem wybitnego specjalisty z tego okresu. Jest niesamowicie trudno rozdzielić bohaterów od "czarnych owiec". Zależy to jeszcze w jakim okresie rozpatrujemy działalność takiej osoby. Jednak dyżurni historycy z IPN nie mają tego problemu. Za nic mają rzetelny warsztat historyka. Im to przychodzi z łatwością. Nawet historyk IPN, którego widać na zdjęciu wypromował "bohatera" - zresztą dzięki niemu... rozwiń
Avatar
Miś / 5 stycznia 2008 r. o 10:49
0
Oprócz tych co walczyli o wolność znajdzie się trochę bandziorów wszelkiej maści którzy walczyli z ciemnym chłopem za to że dostał ziemie po dziedzicu z tak zwanej "reformy rolnej", paru miłosników spółdzielni chłopskich i banków spółdzielczych i jeszcze super strzelców ktorzy przy likwidacji komuchów lub ubeków, walneli im całą rodzinę przez "przypadek" .Przykro słuchać tych panów z IPN w ich programach którzy mowią tylko o tym , jak to wszyscy im pomagli ,a nigdy nie powiedząo tym że , wiekszość ludności chłopskiej pomagała im dlatego tylko ,żeby ich nie unać za komuch i nie rozwalić lub powieśić na gałęzi,na szczęscie żyje jeszcze kilka starszych osób z tamtego okresu którzy byli swiadkami tych wydarzeń i nie byli z PPR ,UB,KBW tylko mieszkańcami paru wiosek w których "partyzanci podziemia dzielnie walczyli z komuną"
Oprócz tych co walczyli o wolność znajdzie się trochę bandziorów wszelkiej maści którzy walczyli z ciemnym chłopem za to że dostał ziemie po dziedzicu z tak zwanej "reformy rolnej", paru miłosników spółdzielni chłopskich i banków spółdzielczych i jeszcze super strzelców ktorzy przy likwidacji komuchów lub ubeków, walneli im całą rodzinę przez "przypadek" .Przykro słuchać tych panów z IPN w ich programach którzy mowią tylko o tym , jak to wszyscy im pomagli ,a nigdy nie powiedząo tym że , wiekszość ludności chłopskiej p... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 5

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Dramat. Bity 10-latek przyszedł się na komisariat. "Mąż miał swoje zasady"
wideo
film

Dramat. Bity 10-latek przyszedł się na komisariat. "Mąż miał swoje zasady"

10-letni Kacper pojawił się na komisariacie w klapkach i podartej piżamie. Policjantom powiedział, że od dawna jest katowany przez ojczyma.

Lubelskie. Polityczny romans, czy coś więcej? Burmistrz z lewicy coraz bliżej prawicy

Lubelskie. Polityczny romans, czy coś więcej? Burmistrz z lewicy coraz bliżej prawicy

Czy kolejny lokalny działacz lewicy zmieni barwy? – pytają włodawscy politycy o ostatnią aktywność burmistrza tego miasta Wiesława Muszyńskiego. On sam deklaruje współpracę z wszystkimi politykami, którzy mogą w jakiś sposób pomóc miastu.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 maja 2021 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 maja 2021 roku

Ozdrowieńców zaszczepią szybciej i jest pytanie, czy to dobrze?

Ozdrowieńców zaszczepią szybciej i jest pytanie, czy to dobrze?

Czy to bezpieczne? – obawiają się ozdrowieńcy, którzy mogą znacznie szybciej skorzystać ze szczepień przeciwko COVID-19. Skierowanie dostaną już po 30 dniach od pozytywnego wyniku testu na koronawirusa. Wcześniej musieli czekać trzy razy dłużej.

Lublin. Zima narozrabiała i teraz trzeba łatać [lista ulic]

Lublin. Zima narozrabiała i teraz trzeba łatać [lista ulic]

Do połowy czerwca mają potrwać naprawy jezdni uszkodzonych przez zimę. Prace obejmą łącznie ponad 70 ulic i będą kosztować miejską kasę 2 mln zł

Unia Żabików - Unia Krzywda 1:4. Wyniki bialskiej klasy okręgowej

Unia Żabików - Unia Krzywda 1:4. Wyniki bialskiej klasy okręgowej

Wysoka porażka lidera tabeli z ekipą z Krzywdy to największa niespodzianka minionej kolejki. Mimo to ekipa z Żabikowa wciąż ma dość bezpieczną przewagę nad resztą stawki

Czego się dorobili prezesi miejskich spółek w Lublinie [część 1]
galeria

Czego się dorobili prezesi miejskich spółek w Lublinie [część 1]

Szef wodociągów nie jest właścicielem domu, ani mieszkania. Z kolei prezes miejskiej spółki ciepłowniczej wraz z żoną są właścicielami nieruchomości wartych ok. 3,7 mln zł. Czego jeszcze dowiadujemy się z oświadczeń majątkowych prezesów?

Wzruszające przyjęcie uczniów. Szkoła wywiesiła specjalny baner
zdjęcia
galeria

Wzruszające przyjęcie uczniów. Szkoła wywiesiła specjalny baner

Uczniowie klas 4-8 powoli wracają do zajęć stacjonarnych. Żeby ich powitać po epidemicznej przerwie, nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Puławach powiesili przed wejściem duży baner z hasłem "Dobrze Was widzieć. Niech moc będzie z Wami i nami". Tego rodzaju miłych akcentów w szkole jest znacznie więcej.

Hetman Żółkiewka – Agros Suchawa 3:1. Wyniki chełmskiej klasy okręgowej

Hetman Żółkiewka – Agros Suchawa 3:1. Wyniki chełmskiej klasy okręgowej

KEEZA CHEŁMSKA KLASA OKRĘGOWA Hetman Żółkiewka lepszy od Agrosu Suchawa. Prezes Agrosu Robert Wójcik: od kilku tygodni mamy problemy kadrowe

Kryzys w PO. Odchodzi Róża Thun, dwóch polityków wyrzuconych

Kryzys w PO. Odchodzi Róża Thun, dwóch polityków wyrzuconych

Europosłanka Platformy Obywatelskiej Róża Thun wystąpiła w partii. Wcześniej z ugrupowania zostali wydaleni Paweł Zalewski i Ireneusz Raś.

Arabia nie chce oddać klaczy z Janowa Podlaskiego

Arabia nie chce oddać klaczy z Janowa Podlaskiego

Encarina znajduje się na Bliskim Wschodzie i mimo zabiegów polskiej ambasady, zagraniczna stadnina nie zwróciła klaczy.

Koło Świdnika VW roztrzaskał się o mur kościoła. Są ciężko ranni
zdjęcia
galeria

Koło Świdnika VW roztrzaskał się o mur kościoła. Są ciężko ranni

Dwie osoby zostały zabrane do szpitala, po tym jak samochód osobowy uderzył w betonowe ogrodzenie kościoła.

Granica Dorohusk – Start-Regent Pawłów 2:1. Dwie różne połowy

Granica Dorohusk – Start-Regent Pawłów 2:1. Dwie różne połowy

Spotkanie w Dorohusku miało dwa oblicza. – W pierwszej części to my dominowaliśmy, w drugiej goście mieli więcej z gry – twierdzi szkoleniowiec Granicy Marek Grzywna.

Lubelscy wójtowie i burmistrzowie boją się "Polskiego Ładu"
galeria

Lubelscy wójtowie i burmistrzowie boją się "Polskiego Ładu"

Po sobotniej konferencji Zjednoczonej Prawicy samorządowcy mają zatroskane miny. Wicepremier Jarosław Kaczyński zapowiedział znaczące, niemal dziesięciokrotne podniesienie kwoty wolnej od podatku. To cios w finanse gmin, dla których PIT jest jednym z podstawowych źródeł dochodu. Co z rekompensatami?

Jest problem z 450 tysiącami dawek szczepionki Johnson & Johnson

Jest problem z 450 tysiącami dawek szczepionki Johnson & Johnson

– 450 tys. dawek szczepionki Johnson & Johnson od kilkunastu dni nie dojechało do Polski – poinformował w poniedziałek szef KPRM Michał Dworczyk.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.