Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 stycznia 2019 r.
20:24

36 mln zł unijnej dotacji. Węzły przesiadkowe, parkingi, ładowarki dla autobusów w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 20 A A
Podpisanie umowy, od lewej: Dariusz Stefaniuk, wicemarszałek województwa, Jarosław Stawiarski, marszałek województwa i Krzysztof Żuk prezydent Lublina
Podpisanie umowy, od lewej: Dariusz Stefaniuk, wicemarszałek województwa, Jarosław Stawiarski, marszałek województwa i Krzysztof Żuk prezydent Lublina

W Lublinie powstaną nowe węzły przesiadkowe komunikacji miejskiej, które będą wyposażone w toalety dla pasażerów oraz parkingi, także te dla rowerzystów. W planie jest również budowa dodatkowego przystanku koło pl. Singera. Władze miasta dostaną na ten cel ponad 36 mln zł unijnej dotacji

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

O takiej kwocie mówi umowa podpisana w poniedziałek przez władze Lublina z samorządem województwa rozdzielającym unijne fundusze. – Te pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój miasta. Jest to inwestycja wyczekiwana i bardzo dobrze zorganizowana – podkreśla Jarosław Stawiarski, marszałek województwa.

– Podpisana umowa gwarantuje, że miasto dostanie dofinansowanie – przyznaje Irena Szumlak, skarbnik miasta. Ale od razu zastrzega, że Ratusz liczył na większą dotację. Przyznana Lublinowi kwota pokryje 65 proc. kosztów, chociaż miasto chciało 85 proc. – Będziemy wnioskować o zwiększenie dofinansowania.

Dzięki unijnej dotacji władze miasta zamierzają zbudować m.in. siedem węzłów przesiadkowych na obrzeżach Lublina: przy Żeglarskiej, Franczaka, al. Kraśnickiej (przy Wróblej), Granitowej (na os. Poręba), Zbożowej, Osmolickiej oraz Abramowickiej. Dlaczego właśnie tutaj? – Chcemy ograniczyć dojazd samochodami prywatnymi do centrum miasta – wyjaśnia prezydent Krzysztof Żuk.

Obok przystanków będą parkingi, na których kierowcy, także spoza Lublina, będą mogli zostawić swój samochód, żeby kontynuować dalej podróż komunikacją miejską. – Ta inwestycja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców sąsiednich gmin – stwierdza Żuk. Węzły przesiadkowe będą też wyposażone w toalety dla kierowców i pasażerów.

– Na pięciu spośród siedmiu węzłów będą także ładowarki dla autobusów elektrycznych – precyzuje Bernadeta Krzysztofik, dyrektor Wydziału Funduszy Europejskich w Urzędzie Miasta Lublin. Pętle będą oświetlone, pilnowane przez kamery monitoringu oraz wyposażone w wyświetlacze pokazujące czas odjazdu autobusów.

Pierwszy z tych węzłów już powstaje, jest budowany przy okazji przebudowy ul. Abramowickiej. Przetarg na pozostałe planowany jest na wrzesień. Do września miasto zamierza się uwinąć z wyborem wykonawcy drugiej, nieco bardziej zaawansowanej inwestycji objętej przypieczętowanym wczoraj dofinansowaniem. Mowa o sześciu punktach przesiadkowych, które powstaną koło Tarasów Zamkowych, na Poczekajce, przy skrzyżowaniu al. Spółdzielczości Pracy z Węglarza, na Turystycznej koło przystanku kolejowego, na Kunickiego przy Mickiewicza oraz na Kunickiego koło dworca kolejowego.

W każdym z tych miejsc należy się spodziewać wiat przystankowych, wyświetlaczy, stojaków rowerowych oraz monitoringu. Ale to nie wszystko, bo koło pl. Singera powstanie dodatkowy przystanek dla autobusów i trolejbusów jadących pod górę ul. Podzamcze. – Będzie też dodatkowy pas do skrętu w lewo w ul. Ruską – dodaje Krzysztofik. Osobno wykonana ma być przebudowa ul. Wygodnej.

Komentarze 20

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Michał / 21 stycznia 2019 o 21:30
+14
Kierowcy na Wróblej wsiądą w „10” a dalej to już cyk... 40 minut do centrum. Dopóki komunikacja będzie jeździć x2 wolniej od aut dopóty będzie wozić tylko dzieci, studentów, biednych i emerytów. Potrzeba buspasów w centrum i prostych szybkich tras, a nie zawiajsów typu „10”, „13” czy 44.
Avatar
Witek / 21 stycznia 2019 o 23:29
+11
Bilet autobusowy kosztuje 3.20 zł. Za to można nalać ~0.64 litra benzyny. Przy spalaniu 6 l/100 km przejedziemy ponad 10 km czyli w dowolne miejsce naszego pięknego miasta. Dziękuję za uwagę.
  Dzbanie bilet 150 dniowy na wszystkie kosztuje linie 380 zł wychodzi 2,53 na dzień nielimitowanego podróżowania, gdzie i czym za tyle pojedziesz? Do ceny paliwa które zużywa twoja puszka dolicz koszty ubezpieczenia, przeglądu, napraw itd I to ja dziękuję.
Avatar
. / 22 stycznia 2019 o 07:27
+10
A dziś w radio komunikaty o tym że trolejbusy jeżdzą z opóźnieniem, więc pamiętajcie !!! WYBIERAJĄC KOMUNIKACJIE dziś wyjdźcie z domu WCZEŚNIEJ !!!
Avatar
Gość / 21 stycznia 2019 o 21:16
+10
Lokalizacja przy Wróblej totalnie bez sensu. Lepiej byłoby przy granicy miasta - Konopnica.
Avatar
Gość / 21 stycznia 2019 o 22:12
+9
No i fajnie, może dzięki temu komunikacja miejska będzie komunikacją stricte miejską, bez wydłużania linii poza granice Lublina, uporządkuje się komunikację miejską, zbędne linie pousuwa, innym zwiększy się częstotliwość, jeszcze innym nieco zmieni przebieg tras i będzie spoko. A przyjezdni niech sobie parkują przy pętli autobusowej celem kontynuowania podróży czy to na Abramowickiej czy na Choinach czy na Mełgiewskiej czy Felinie itp. itd., przy każdej dużej pętli duży parking dla przyjezdnych i problem parkujących aut o rejestracjach LB,LCH, LSW, LOP i innych zniknie. Nie da się ukryć, że znaczna większość linii autobusowych mpk Lublin podchodzi niekiedy pod kategorię podmiejską, do nich należą: 2,3,4,5,8,12,16,17,18,20,22,23,24,25,30,33,35,39,42,44,54,55,73,74,78,85. Podlubelskie miejscowości dopłacają do tych kursów, które są wydłużone poza granice miasta. Sposobem na przyciągnięcie większej liczby pasażerów jest nie tylko rozsądna cena biletu - powinno być maksymalnie 3,00 zł za normalny i 1,50 zł za ulgowy i te ceny nie powinny wzrosnąć ale także: odpowiednio ukształtowane trasy linii, by autobusy nie meandrowały zbyt bardzo, a więc rozsądne prostowanie tras( żeby nie było takich numerów jak ślimak pod dworcem PKP dworcowa-gazowa-młyńska i sam nie wiem jaka kolejność jest prawidłowa oraz to co było z przebudową placu litewskiego - odcięcie od mpk i wciśnięcie komunikacji miejskiej wąskimi ulicami Kołłątaja, Zesłańców Sybiru i powrót korkującą się Okopową - linie takie jak 3,4,7,13,55 tylko na tej przebudowie deptaka straciły i to widać). Ważna jest także punktualność( gdyby nie było tyle osobówek na ulicach Lublina, autobusy kursowałyby punktualniej, buspasy są konieczne - ale w przypadku al. racławickich, ul.Lipowej absolutnie nie, dlatego, że może się to wiązać z drastyczną wycinką malowniczej roślinności dającej urok tym ulicom, wycinka absolutnie nie wchodzi w grę) A także komfort jazdy - mało kto lubi stać podczas podróży, a także mało kto lubi sytuację, gdy jest ścisk w pojeździe - w takiej sytuacji potrzebny jest racjonalny przydział taboru do obsługi danej linii lub wzmocnienie częstotliwości uruchamiając nowe kursy. Komunikacja miejska w Lublinie powinna być tylko i wyłącznie miejska( no może czasem uruchomienie jakiejś linii tylko na potrzeby jakiejś imprezy jak np. dożynki w Radawcu). Można dokonać naprawdę wielu interesujących zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, jednak trzeba wiedzieć, że potrzeba czasu, pieniędzy i cierpliwości, bo jak to mówią nie od razu Rzym zbudowano. Myślę, że nadchodzą pomyślne czasy dla komunikacji miejskiej w Lublinie, absolutnie w to nie wątpię.
No i fajnie, może dzięki temu komunikacja miejska będzie komunikacją stricte miejską, bez wydłużania linii poza granice Lublina, uporządkuje się komunikację miejską, zbędne linie pousuwa, innym zwiększy się częstotliwość, jeszcze innym nieco zmieni przebieg tras i będzie spoko. A przyjezdni niech sobie parkują przy pętli autobusowej celem kontynuowania podróży czy to na Abramowickiej czy na Choinach czy na Mełgiewskiej czy Felinie itp. itd., przy każdej dużej pętli duży parking dla przyjezdnych i problem parkujących aut o rejestracjach LB,LC... rozwiń
Avatar
Paaf / 22 stycznia 2019 o 10:39
+2
Na onecie, w artykule na ten temat pojawiła się informacja jakoby te 7 parkingów przesiadkowych miało w sumie zapewnić 155 miejsc. Tu nic na ten temat nie ma. Czy ktoś się orientuje czy to nie pomyłka. 1550 miejsc dookoła miasta bym zrozumiał ale 155? To jakiś żart chyba?
Avatar
M.Jaroszek / 24 stycznia 2019 o 07:04
+1
Tylko 65%?! Panie Marszałku Stawiarski, widzę, że na samym początku niedoszacował Pan potencjału Lublina. Bo 65% to rzeczywiście mogą być dotacje unijne w Poznaniu, Warszawie, czy Trójmieście, gdzie skala PKB regionów osiąga już ponad połowę średniej w EU. Napomnę, że Aglomeracja Lublin, jeszcze tego pułapu nie osiągnęła, a Lublin  jest największym miastem typu Tier 1, w Polsce B. Tłumaczę: miasta/aglomeracje typu "Tier 1" jak Lublin, potrzebują więcej uwagi, bo jako jedyne w Polsce posiadają potencjał globalny, oraz są bardziej zaawansowane instytucjonalno-organizacyjnie, a to w zakresie międzynarodowych inwestorów, FDI, oraz projektów AIIB lub wykorzystania funduszy ECB jest bardzo ważne. Dla Lublina szczególnie. Bo to Brama dla Wschodu.
Tylko 65%?! Panie Marszałku Stawiarski, widzę, że na samym początku niedoszacował Pan potencjału Lublina. Bo 65% to rzeczywiście mogą być dotacje unijne w Poznaniu, Warszawie, czy Trójmieście, gdzie skala PKB regionów osiąga już ponad połowę średniej w EU. Napomnę, że Aglomeracja Lublin, jeszcze tego pułapu nie osiągnęła, a Lublin  jest największym miastem typu Tier 1, w Polsce B. Tłumaczę: miasta/aglomeracje typu "Tier 1" jak Lublin, potrzebują więcej uwagi, bo jako jedyne w Polsce posiadają potencjał globalny, oraz są bardziej za... rozwiń
Avatar
szer / 22 stycznia 2019 o 21:20
0
Panie Prezydencie, a nie dałoby się uszczknąć troszku kasiorki i połatać ul. Kruszynową na Ponikwodzie? to tylko 100m pliseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Avatar
dass / 22 stycznia 2019 o 09:33
0
Świetny pomysł, brawo nasz samorząd, widzę ,ze bedzie współpraca, bardzo mnie to cieszy :)00
Avatar
BIERUTOWO / 22 stycznia 2019 o 09:12
0
ZUKU, zabierz Gietmana i  ODEJDŹCIE Z LUBELSKIEGO SAMORZADU. Szkoda miasta na wasze eksperyenty.
Avatar
M.Jaroszek / 24 stycznia 2019 o 07:04
+1
Tylko 65%?! Panie Marszałku Stawiarski, widzę, że na samym początku niedoszacował Pan potencjału Lublina. Bo 65% to rzeczywiście mogą być dotacje unijne w Poznaniu, Warszawie, czy Trójmieście, gdzie skala PKB regionów osiąga już ponad połowę średniej w EU. Napomnę, że Aglomeracja Lublin, jeszcze tego pułapu nie osiągnęła, a Lublin  jest największym miastem typu Tier 1, w Polsce B. Tłumaczę: miasta/aglomeracje typu "Tier 1" jak Lublin, potrzebują więcej uwagi, bo jako jedyne w Polsce posiadają potencjał globalny, oraz są bardziej zaawansowane instytucjonalno-organizacyjnie, a to w zakresie międzynarodowych inwestorów, FDI, oraz projektów AIIB lub wykorzystania funduszy ECB jest bardzo ważne. Dla Lublina szczególnie. Bo to Brama dla Wschodu.
Tylko 65%?! Panie Marszałku Stawiarski, widzę, że na samym początku niedoszacował Pan potencjału Lublina. Bo 65% to rzeczywiście mogą być dotacje unijne w Poznaniu, Warszawie, czy Trójmieście, gdzie skala PKB regionów osiąga już ponad połowę średniej w EU. Napomnę, że Aglomeracja Lublin, jeszcze tego pułapu nie osiągnęła, a Lublin  jest największym miastem typu Tier 1, w Polsce B. Tłumaczę: miasta/aglomeracje typu "Tier 1" jak Lublin, potrzebują więcej uwagi, bo jako jedyne w Polsce posiadają potencjał globalny, oraz są bardziej za... rozwiń
Avatar
szer / 22 stycznia 2019 o 21:20
0
Panie Prezydencie, a nie dałoby się uszczknąć troszku kasiorki i połatać ul. Kruszynową na Ponikwodzie? to tylko 100m pliseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Avatar
Paaf / 22 stycznia 2019 o 10:39
+2
Na onecie, w artykule na ten temat pojawiła się informacja jakoby te 7 parkingów przesiadkowych miało w sumie zapewnić 155 miejsc. Tu nic na ten temat nie ma. Czy ktoś się orientuje czy to nie pomyłka. 1550 miejsc dookoła miasta bym zrozumiał ale 155? To jakiś żart chyba?
Avatar
STOP PŁATNYM TROLLOM / 22 stycznia 2019 o 09:44
-2
Do pracy w centrum jadę samochodem 10-15 minut. Autobusem przejazd zajmuje mi też 10-15 minut, ale dojście na przystranek kolejne 10 minut i przejście z przystanku kolejne 5 mionut. O ile król pojazdu nie przyjedzie przed czasem lub w ogóle, co ostatnią jest normą. Po drodze spowrotem zachaczam o jakieś zakupy. Codziennie plecak z laptopem. Podeumowywując, jazda komunikacją w moim przypadku to codziennie strata godziny z życia. Nie zarabiam 12zł jak panie kasjerki w markecie, a pewną wielokrotnosć tej kwoty. Mnie po prostu nie stać na marnowanie życia w autobusie, gdzi oprócz tego można złapać jakiegoś syfa, stracić portfel i być przepychanym przez wątpliwej jakośći współpasażeró niczym świnia na rzeź.
  a ILE DOSTAJESZ ZA TROLLING OD ZUCZKA ??
  a ILE DOSTAJESZ ZA TROLLING OD ZUCZKA ?? rozwiń
Avatar
dass / 22 stycznia 2019 o 09:33
0
Świetny pomysł, brawo nasz samorząd, widzę ,ze bedzie współpraca, bardzo mnie to cieszy :)00
Avatar
BIERUTOWO / 22 stycznia 2019 o 09:12
0
ZUKU, zabierz Gietmana i  ODEJDŹCIE Z LUBELSKIEGO SAMORZADU. Szkoda miasta na wasze eksperyenty.
Avatar
POzłacana kostka / 22 stycznia 2019 o 08:29
-2
To PO ile wyjdzie za 1 miejsce parkingowe? 100.000? Oj, biorąc POprawkę, że inwestycja odbywać się będzie POd patronatem Fuchmistrza, to chyba prędzej 200.000/szt.! 
Avatar
. / 22 stycznia 2019 o 07:27
+10
A dziś w radio komunikaty o tym że trolejbusy jeżdzą z opóźnieniem, więc pamiętajcie !!! WYBIERAJĄC KOMUNIKACJIE dziś wyjdźcie z domu WCZEŚNIEJ !!!
Avatar
obywatel gorszego sortu / 22 stycznia 2019 o 06:35
0
Bilet autobusowy kosztuje 3.20 zł. Za to można nalać ~0.64 litra benzyny. Przy spalaniu 6 l/100 km przejedziemy ponad 10 km czyli w dowolne miejsce naszego pięknego miasta. Dziękuję za uwagę.
Dzbanie bilet 150 dniowy na wszystkie kosztuje linie 380 zł wychodzi 2,53 na dzień nielimitowanego podróżowania, gdzie i czym za tyle pojedziesz? Do ceny paliwa które zużywa twoja puszka dolicz koszty ubezpieczenia, przeglądu, napraw itd I to ja dziękuję.
 Do pracy w centrum jadę samochodem 10-15 minut. Autobusem przejazd zajmuje mi też 10-15 minut, ale dojście na przystranek kolejne 10 minut i przejście z przystanku kolejne 5 mionut. O ile król pojazdu nie przyjedzie przed czasem lub w ogóle, co ostatnią jest normą. Po drodze spowrotem zachaczam o jakieś zakupy. Codziennie plecak z laptopem. Podeumowywując, jazda komunikacją w moim przypadku to codziennie strata godziny z życia. Nie zarabiam 12zł jak panie kasjerki w markecie, a pewną wielokrotnosć tej kwoty. Mnie po prostu nie stać na marnowanie życia w autobusie, gdzi oprócz tego można złapać jakiegoś syfa, stracić portfel i być przepychanym przez wątpliwej jakośći współpasażeró niczym świnia na rzeź.
 Do pracy w centrum jadę samochodem 10-15 minut. Autobusem przejazd zajmuje mi też 10-15 minut, ale dojście na przystranek kolejne 10 minut i przejście z przystanku kolejne 5 mionut. O ile król pojazdu nie przyjedzie przed czasem lub w ogóle, co ostatnią jest normą. Po drodze spowrotem zachaczam o jakieś zakupy. Codziennie plecak z laptopem. Podeumowywując, jazda komunikacją w moim przypadku to codziennie strata godziny z życia. Nie zarabiam 12zł jak panie kasjerki w markecie, a pewną wielokrotnosć tej kwoty. Mnie po prost... rozwiń
Avatar
Gość / 22 stycznia 2019 o 06:19
-1
Zróbcie linię do centrum przez Raszyńską... dużo ludzi nie pojed,ie autem tylko autobusem...
Zobacz wszystkie komentarze 20

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Nowa droga, poirytowani kierowcy. Popołudniami tworzą się tu korki

Lublin: Nowa droga, poirytowani kierowcy. Popołudniami tworzą się tu korki 0 1

Ratusz obiecuje usprawnić przejazd przez skrzyżowanie ul. Dywizjonu 303 z ul. Kunickiego i Wyścigową. Codziennie ustawiają się tu długie kolejki chętnych do jazdy z Kośminka i Bronowic na Wrotków i Czuby. Nowa trasa, chociaż jest ułatwieniem dla kierowców, czasami staje się ofiarą własnego sukcesu

Krzysztof Cugowski junior zagra w filmie Netflixa
film

Krzysztof Cugowski junior zagra w filmie Netflixa 0 0

Krzysztof Cugowski junior, najmłodszy syn byłego wokalisty Budki Suflera robi karierę aktorską. W przyszłym roku zobaczymy go w serialu Netflixa

Sukces studentów z Zamościa na Akademickich Mistrzostwach Europy

Sukces studentów z Zamościa na Akademickich Mistrzostwach Europy 0 0

Studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Szymona Szymonowica w Zamościu wrócili z Włoch ze złotym i dwoma brązowymi medalami Akademickich Mistrzostw Europy

Policjanci z alkomatem na konferencji IPN w Krasnobrodzie

Policjanci z alkomatem na konferencji IPN w Krasnobrodzie 0 1

Na konferencji popularnonaukowej zorganizowanej w Krasnobrodzie przez lubelski Instytut Pamięci Narodowej, miał pojawić się alkohol. IPN wciąż bada tę sprawę i dziś ma wydać oświadczenie.

Wypadek autokaru w Turcji, spadł ze skarpy. Ranni turyści z Polski
film

Wypadek autokaru w Turcji, spadł ze skarpy. Ranni turyści z Polski 0 0

Siedem osób pozostaje w szpitalach po wczorajszym wypadku autokaru w miejscowości Kemer w Turcji

Lex deweloper  przy ul. Sławinkowskiej w Lublinie. Deweloper chce postawić tu 9 bloków

Lex deweloper przy ul. Sławinkowskiej w Lublinie. Deweloper chce postawić tu 9 bloków 16 39

Kolejny inwestor chce budować w Lublinie mieszkania korzystając ze specustawy zwanej „lex deweloper”, która pozwala nawet na inwestycje sprzeczne z planem zagospodarowania terenu, o ile zostaną zatwierdzone przez radnych. Od wczoraj mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi do planów przedstawionych przez dewelopera.

Na stadionie miejskim w Łaszczowie odbyło się XXI Święto Sportu Powiatu Tomaszowskiego.

Na stadionie miejskim w Łaszczowie odbyło się XXI Święto Sportu Powiatu Tomaszowskiego. 0 0

W rywalizacji dziewięciu gmin zwyciężyły Rachanie. Na podium znalazły się także Ulhówek i Tyszowce

Chełm: Miejska spółka na krawędzi bankructwa

Chełm: Miejska spółka na krawędzi bankructwa 0 3

Nie napawa optymizmem – tak dyplomatycznie, mówiąc o sytuacji spółki, rozpoczęła ocenę kondycji Przedsiębiorstwa Usług Mieszkaniowych W Chełmie, nowa prezes Katarzyna Hapońska-Gajewska.

Nowy ranking zamożności samorządów. Zamość bogatszy od Lublina

Nowy ranking zamożności samorządów. Zamość bogatszy od Lublina 96 37

W najnowszym rankingu zamożności polskich samorządów bez większych zmian. Prowadzi Kleszczów, Sopot i Warszawa. Lublin daleko, na czwartym miejscu od końca. W dochodach na osobę przegonił go Zamość

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego 24.07.2019

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego 24.07.2019 0 0

Spadła liczba Ukraińców w Lublinie. Lukę wypełniają obywatele innego wschodniego kraju

Spadła liczba Ukraińców w Lublinie. Lukę wypełniają obywatele innego wschodniego kraju 0 16

Ukrainy nie wybierają już tak chętnie województwa lubelskiego na miejsce pracy. W Polsce liczba Ukraińców ubezpieczonych w ZUS w ciągu kilku ostatnich miesięcy rosła, tymczasem w naszym regionie – spadła. Tę lukę częściowo zapełniają Białorusini.

Zakaz korzystania z ciepłej wody. Lubelski szpital wywiesił kartki w toaletach

Zakaz korzystania z ciepłej wody. Lubelski szpital wywiesił kartki w toaletach 28 14

Nie można korzystać z pryszniców i odkręcać w kranach ciepłej wody. W instalacji wodociągowej Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej w Lublinie wykryto bakterię Legionella. Stopień skażenia jest bardzo wysoki

Chciała pomóc rannym w wypadku, wpadła w szczelinę. Czy można było zapobiec tragedii na S17?

Chciała pomóc rannym w wypadku, wpadła w szczelinę. Czy można było zapobiec tragedii na S17? 123 32

Ruszyła z pomocą ofiarom wypadku i nie zauważyła 1,5-metrowej szczeliny między jezdniami na wiadukcie. Spadła w 14-metrową przepaść. 33-latka zginęła na miejscu.

Marysin: Dwie kobiety ranne w wypadku

Marysin: Dwie kobiety ranne w wypadku 0 5

Dwie kobiety zostały ranne w wypadku w Marysinie koło Lublina

Schody przy zamojskim Ratuszu zamknięte dla turystów

Schody przy zamojskim Ratuszu zamknięte dla turystów 0 0

Najbardziej charakterystyczne zamojskie schody nieczynne. Od środy wielkie czyszczenie miłosnych wyznań.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.