Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 lipca 2012 r.
20:43
Edytuj ten wpis

400 hektarów łakomego kąska. Czy działkowcy mogą spać spokojnie?

0 10 A A
Ogrody "Podzamcze” przy al. Unii Lubelskiej, to ponad 34 ha gruntów. Najatrakcyjniejsza "Rusałka”
Ogrody \"Podzamcze” przy al. Unii Lubelskiej, to ponad 34 ha gruntów. Najatrakcyjniejsza \"Rusałka”

Na razie Lublin nie zamierza upominać się o swoje grunty od działkowców. Użytkownicy ogrodów nie chcą jednak czekać na rozwój wypadków.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Alarm u działkowców to rezultat decyzji Trybunału Konstytucyjnego z 11 lipca. Sędziowie uchylili 24 przepisy ustawy, regulującej działanie ogródków. Samorządy nie muszą już przekazywać działkowcom ziemi za darmo. Polski Związek Działkowców nie będzie też miał monopolu na zarządzanie ogrodami. Parlament ma teraz 18 miesięcy na uchwalenie nowej ustawy.

– Jeśli nie zdąży nie będzie ani związku, ani działkowców – mówi Stanisław Chodak, prezes lubelskiego oddziału PZD. –Samorządy przejmą grunty lub wprowadzą opłaty za użytkowanie, na które nie każdego będzie stać.

W Lublinie jest 15 tysięcy działkowców i 47 ogrodów. Zajmują one ponad 400 ha. Większość należy do miasta i Skarbu Państwa.

– Na razie nie zamierzamy nikogo z tej ziemi wyrzucać – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik lubelskiego ratusza. – Przeanalizujemy stan prawny gruntów, użytkowanych przez PZD. Będziemy spokojnie czekać, aż parlament przyjmie nowe przepisy.

Takiego spokoju nie widać u samych działkowców. Związkowi działacze rozpoczęli serię spotkań w całym regionie. Wczoraj, w Chełmie i dyskutowali o sposobach na przetrwanie.

– Mamy dwie koncepcje – wyjaśnia Chodak. – Pierwsza to nowa ustawa. Do prac nad nią zgłosiły się jednak cztery partie. Każda inaczej widzi problem i pewnie się nie dogadają. Ziemia wróci do samorządów, a to byłoby najgorsze. Zastanawiamy się również nad przekształceniem związku z stowarzyszenie. Musielibyśmy składać sprawozdania finansowe, ale organizacja miałaby większą samodzielność.

Dyskusja trwa, a towarzyszą jej obawy przed przejęciem gruntów przez właścicieli. W Lublinie, wiele ogrodów leży w miejscach bardzo atrakcyjnych dla inwestorów.


Przykładem mogą być ogrody "Podzamcze” przy al. Unii Lubelskiej. To ponad 34 ha gruntów, z których miasto nie czerpie żadnych korzyści. Działkowcy boją się, że po decyzji TK może się to zmienić.
– Jabłonka na mojej działce ma już ponad 50 lat. Byłoby dobrze przekazać ogród kolejnemu pokoleniu – mówi Wacław Orzechowski, działkowiec z "Podzamcza”. – Wszystko jednak ma swój kres. Dla mnie to też ostatni sezon. Mam już 90 lat i coraz mniej sił.

Na przejęciu i sprzedaży ogrodów, samorząd mógłby świetnie zarobić. Według analityków, metr kwadratowy działki w rejonie centrum Lublina wart jest ok. 400 zł. Na peryferiach ceny są o ok. 200 zł niższe. Ponad 30 ha przy al. Unii Lubelskiej to jedynie drobna część puli.

Do miasta należy blisko 28 ha działek przy ul. Zawilcowej. O hektar mniejsze są ogrody "Jarzębinka”, w rejonie ul. Metalurgicznej. Do tego można doliczyć ponad 17 ha przy al. Warszawskiej i ul. Mgielnej. To teren ogrodu im. T. Kościuszki. W pobliżu, przy ul. Zbożowej działa również ogród im. Czechowicza. Ma prawie 8 ha powierzchni.

Atrakcyjny dla inwestorów może być także ogród "Węglinek”. To blisko 26 ha ziemi w rejonie al. Kraśnickiej oraz ul. Gęsiej. Deweloperów może też skusić ponad 70 ha przy ul. Janowskiej, Rąblowskiej i Żeglarskiej. Obecnie to teren ogrodów "Słonecznik”.

W Lublinie nie brakuje też mniejszych ogrodów, położonych blisko głównych arterii. Ogród "Roztocze” przy al. Kraśnickiej to blisko 8 ha ziemi. Kolejne 5 ha to ogród im. Pułaskiego. Należące do niego działki leżą przy ul. Puławskiej oraz al. Solidarności i Sikorskiego.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 20 września 2012 o 13:02
0
[quote name='Marcel' timestamp='1343364433' post='657334']
Chorym jest że w samym centrum miasta 34 ha ziemi zajmują ogródki działkowe (mówię o "ogrodach podzamcze"). Jaka jest przyjemnośc z przebywania na działce zlokalizowanej przy głównych arteriach miejskich, oraz uprawy i jedzenia czegoś co ma w sobie więcej chemii niż nijedno GMO ???
Tereny ogódków działkowych pomiędzy Al. Unni Lubelskij i Al. Solidarności powinny zostać przeznaczone pod inwestycje. To tu powinno powstać centrum handlowo-biznesowe Lublina. Dodatkowoymi zaletami jest bliskość Starego Miasta. W żadnym innym polskim dużym mieście nie widziałem, aby w samym jego centrum ponad 30 ha gruntów zajmowały ogródki działkowe !! To nie miejsce na tego typu rzeczy !!
[/quote]

To zapraszam do Gdańska , byłem widziałem , tam tez jest podobnie .Najgorsze jest to , że te ogródki wyglądają w więkoszości jak slamsy .Zamiast altanek stoją rudery!
Twoje słowa popieram w całej rozciągłości.

--
[url="http://sprzedaż%20domów%20podkarpackie"]Sprzedż domów podkarpackie[/url]
[quote name='Marcel' timestamp='1343364433' post='657334']
Chorym jest że w samym centrum miasta 34 ha ziemi zajmują ogródki działkowe (mówię o "ogrodach podzamcze"). Jaka jest przyjemnośc z przebywania na działce zlokalizowanej przy głównych arteriach miejskich, oraz uprawy i jedzenia czegoś co ma w sobie więcej chemii niż nijedno GMO ???
Tereny ogódków działkowych pomiędzy Al. Unni Lubelskij i Al. Solidarności powinny zostać przeznaczone pod inwestycje. To tu powinno powstać centrum handlowo-bi... rozwiń
Avatar
sam / 27 lipca 2012 o 12:28
0
jaki ogród Pułaskiego przy ul.Puławskiej??? Pismaki barany co nie wiedzą że tam na terenie zalewowym już od lat tylko chaszcze i nieuzytki? Walące się altany i NIKT tam nic nie uprawia ! Bzdury wypisujecie niedouczone gamonie z Dysa.
Avatar
wodór / 27 lipca 2012 o 11:57
0
Zabrać biednym te 3 ary oddać bardzo bogatym
Avatar
mar / 27 lipca 2012 o 09:06
0
[quote name='folkatka' timestamp='1343338393' post='657250']
Wydaje mi się, że dzięki urządzeniu tam ogródków, ta część widoku na Stare MIasto ulegla zachowaniu. Nic go nie zasłania. Inna sprawa, ze tam naprawde nie da sie nic zbudować, grunt jest grząski.
[/quote]

słyszales o palowaniu akurat te ogródki to chore miejsce
Avatar
Josef / 27 lipca 2012 o 09:01
0
Działkowcy musza się organizować,bo złodzieje czyhają na ich ogrody.Banda Tuska i Pawlaka nie cofnie się przed niczym!!!
Avatar
busola / 27 lipca 2012 o 07:45
0
większość ogrodów w Lublinie, to tereny dolin rzecznych - czyli tereny zalewowe, i wąwozy - które w planach są wyłączone spod zabudowy - więc i tak nie można tam niczego wybudować
Avatar
Marcel / 27 lipca 2012 o 06:47
0
Chorym jest że w samym centrum miasta 34 ha ziemi zajmują ogródki działkowe (mówię o "ogrodach podzamcze"). Jaka jest przyjemnośc z przebywania na działce zlokalizowanej przy głównych arteriach miejskich, oraz uprawy i jedzenia czegoś co ma w sobie więcej chemii niż nijedno GMO ???
Tereny ogódków działkowych pomiędzy Al. Unni Lubelskij i Al. Solidarności powinny zostać przeznaczone pod inwestycje. To tu powinno powstać centrum handlowo-biznesowe Lublina. Dodatkowoymi zaletami jest bliskość Starego Miasta. W żadnym innym polskim dużym mieście nie widziałem, aby w samym jego centrum ponad 30 ha gruntów zajmowały ogródki działkowe !! To nie miejsce na tego typu rzeczy !!
Chorym jest że w samym centrum miasta 34 ha ziemi zajmują ogródki działkowe (mówię o "ogrodach podzamcze"). Jaka jest przyjemnośc z przebywania na działce zlokalizowanej przy głównych arteriach miejskich, oraz uprawy i jedzenia czegoś co ma w sobie więcej chemii niż nijedno GMO ???
Tereny ogódków działkowych pomiędzy Al. Unni Lubelskij i Al. Solidarności powinny zostać przeznaczone pod inwestycje. To tu powinno powstać centrum handlowo-biznesowe Lublina. Dodatkowoymi zaletami jest bliskość Starego Miasta. W żadnym innym polsk... rozwiń
Avatar
duda / 27 lipca 2012 o 05:14
0
Działkowcą zabrać wszystkie działki i oddać je za bezcen pod budowe kościołów, ot polityka naszego państwa i samorządów.
Dla obywatela wysoki podatki i słabe zarobki, dla kleru watykańskiego wszystko za frikio.
Avatar
folkatka / 26 lipca 2012 o 23:33
0
Wydaje mi się, że dzięki urządzeniu tam ogródków, ta część widoku na Stare MIasto ulegla zachowaniu. Nic go nie zasłania. Inna sprawa, ze tam naprawde nie da sie nic zbudować, grunt jest grząski.
Avatar
Łosio / 26 lipca 2012 o 23:28
0
Nigdy nie miałem działki w ROD, pewnie dlatego tak wygląda tak moja opinia.

Po pierwsze: czy "właściciele" tych działek mają do nich jakiekolwiek prawo, czy jest to tak, że gmina jest właścicielem, dzierżawi na 99 lat "związkowi", a "związek" przydziela działkowcom? O ile mi wiadomo najpewniejszą formą własności jest odrębna własność z aktem notarialnym i księgą wieczystą. Czy ktokolwiek ma taki dokument do "działki w ogródkach"? Albo chociaż udział w prawie własności/użytkowaniu wieczystym? Nie? To czemu się dziwić - co było "przydzielone" będzie kiedyś odebrane. A że ludzie inwestowali na nie swojej ziemi (lub myśleli, że mają do niej większe prawo niż w rzeczywistości) to już ich sprawa - trzeba się dobrze zorientować zanim się wyda kasę - osobiście nie włożę w coś grosza, jeśli nie mam do tego silnego prawa własności (teraz chcę przekształcić spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu w odrębną własność lokalu - opłaty miesięczne wzrosną mi o 5 złotych, ale nikt nie będzie się czepiał, że otwieram biuro/magazyn/szkołę/agencję w mieszkaniu; ciekawa tylko będzie kwestia komórki w piwnicy iykwim)

Po drugie: Jak to wygląda?! Ogromny obszar ziemi ogrodzony starą siatką/okropnym zardzewiałym płotem. Utrudnia komunikację - nie masz klucza, nie przejdziesz (a po miedzy pola już tak). Tragiczne budki z dykty, o pozwoleniu na budowę nie wspominając. Lokalizacja do bani. Rozumiem, że tereny te były wyznaczanie kilkadziesiąt lat temu i wtedy były to przedmieścia, ale teraz już nie są. Unii Lubelskiej, Piłsudskiego, JP2, Kraśnicka, Nałęczowska, Warszawska, Smorawińskiego, Zawilcowa, Mełgiewska - tam powinno być MIASTO, a nie amatorskie uprawy zieleni ogródkowej. Janowska, Osmolicka, Wilcza, Zimna - te lokalizacje są OK, nie zaburzają układu urbanistycznego, są "plombami" lub w dobrej lokalizacji. Nie można utrudniać rozwoju miasta i budowy infrastruktury, "bo ktoś marchewkę uprawia", ludziom zabiera się ziemię, domy, a ROD nie ruszysz, bo nie wiadomo komu i ile odszkodowania wypłacić. A wygląd ogródków - tragiczny, jak wioska Borata albo gorzej...

Czyli w skrócie: zrobić z tym porządek, wyrzucić poza centrum miasta (bo to już nie tylko śródmieście jest centrum) na obrzeża albo ładnie wkomponować tam gdzie juz nic innego nie można zbudować (np. z powodu złych warunków hydrogeotechniczno-inżynierskich, czy innych) i zmusić właścicieli do dbania o wygląd - dlaczego straż miejska może wypisac mandat za bałagan przed domem, a ROD już to nie dotyczy? Niech to będą ogrody, a nie syfiaste ogródki.
A że często właścicielami są ludzie niezamożni, to jeśli naprawdę jest to ich jedyna rozrywka, to spokojnie powinni być w stanie to udowodnić i ewentualnie uzyskać zwolnienia z opłat lub nawet dofinansowanie na sprzątanie terenu/nasadzenia. Inni powinni słono* płacić, a szczególnie jeśli się działką nie zajmują.
*słono - w porównaniu do tego co jest teraz; powinni normalnie płacić podatki i opłaty eksploatacyjne tak jak ja za działkę rekreacyjną nad Zagłęboczem na pojezierzu Łęcz-Włod.

Pozdro dla myślących i idę po kolejne piwko.
Nigdy nie miałem działki w ROD, pewnie dlatego tak wygląda tak moja opinia.

Po pierwsze: czy "właściciele" tych działek mają do nich jakiekolwiek prawo, czy jest to tak, że gmina jest właścicielem, dzierżawi na 99 lat "związkowi", a "związek" przydziela działkowcom? O ile mi wiadomo najpewniejszą formą własności jest odrębna własność z aktem notarialnym i księgą wieczystą. Czy ktokolwiek ma taki dokument do "działki w ogródkach"? Albo chociaż udział w prawie własności/użytkowaniu wieczysty... rozwiń
Avatar
Gość / 20 września 2012 o 13:02
0
[quote name='Marcel' timestamp='1343364433' post='657334']
Chorym jest że w samym centrum miasta 34 ha ziemi zajmują ogródki działkowe (mówię o "ogrodach podzamcze"). Jaka jest przyjemnośc z przebywania na działce zlokalizowanej przy głównych arteriach miejskich, oraz uprawy i jedzenia czegoś co ma w sobie więcej chemii niż nijedno GMO ???
Tereny ogódków działkowych pomiędzy Al. Unni Lubelskij i Al. Solidarności powinny zostać przeznaczone pod inwestycje. To tu powinno powstać centrum handlowo-biznesowe Lublina. Dodatkowoymi zaletami jest bliskość Starego Miasta. W żadnym innym polskim dużym mieście nie widziałem, aby w samym jego centrum ponad 30 ha gruntów zajmowały ogródki działkowe !! To nie miejsce na tego typu rzeczy !!
[/quote]

To zapraszam do Gdańska , byłem widziałem , tam tez jest podobnie .Najgorsze jest to , że te ogródki wyglądają w więkoszości jak slamsy .Zamiast altanek stoją rudery!
Twoje słowa popieram w całej rozciągłości.

--
[url="http://sprzedaż%20domów%20podkarpackie"]Sprzedż domów podkarpackie[/url]
[quote name='Marcel' timestamp='1343364433' post='657334']
Chorym jest że w samym centrum miasta 34 ha ziemi zajmują ogródki działkowe (mówię o "ogrodach podzamcze"). Jaka jest przyjemnośc z przebywania na działce zlokalizowanej przy głównych arteriach miejskich, oraz uprawy i jedzenia czegoś co ma w sobie więcej chemii niż nijedno GMO ???
Tereny ogódków działkowych pomiędzy Al. Unni Lubelskij i Al. Solidarności powinny zostać przeznaczone pod inwestycje. To tu powinno powstać centrum handlowo-bi... rozwiń
Avatar
sam / 27 lipca 2012 o 12:28
0
jaki ogród Pułaskiego przy ul.Puławskiej??? Pismaki barany co nie wiedzą że tam na terenie zalewowym już od lat tylko chaszcze i nieuzytki? Walące się altany i NIKT tam nic nie uprawia ! Bzdury wypisujecie niedouczone gamonie z Dysa.
Avatar
wodór / 27 lipca 2012 o 11:57
0
Zabrać biednym te 3 ary oddać bardzo bogatym
Avatar
mar / 27 lipca 2012 o 09:06
0
[quote name='folkatka' timestamp='1343338393' post='657250']
Wydaje mi się, że dzięki urządzeniu tam ogródków, ta część widoku na Stare MIasto ulegla zachowaniu. Nic go nie zasłania. Inna sprawa, ze tam naprawde nie da sie nic zbudować, grunt jest grząski.
[/quote]

słyszales o palowaniu akurat te ogródki to chore miejsce
Avatar
Josef / 27 lipca 2012 o 09:01
0
Działkowcy musza się organizować,bo złodzieje czyhają na ich ogrody.Banda Tuska i Pawlaka nie cofnie się przed niczym!!!
Avatar
busola / 27 lipca 2012 o 07:45
0
większość ogrodów w Lublinie, to tereny dolin rzecznych - czyli tereny zalewowe, i wąwozy - które w planach są wyłączone spod zabudowy - więc i tak nie można tam niczego wybudować
Avatar
Marcel / 27 lipca 2012 o 06:47
0
Chorym jest że w samym centrum miasta 34 ha ziemi zajmują ogródki działkowe (mówię o "ogrodach podzamcze"). Jaka jest przyjemnośc z przebywania na działce zlokalizowanej przy głównych arteriach miejskich, oraz uprawy i jedzenia czegoś co ma w sobie więcej chemii niż nijedno GMO ???
Tereny ogódków działkowych pomiędzy Al. Unni Lubelskij i Al. Solidarności powinny zostać przeznaczone pod inwestycje. To tu powinno powstać centrum handlowo-biznesowe Lublina. Dodatkowoymi zaletami jest bliskość Starego Miasta. W żadnym innym polskim dużym mieście nie widziałem, aby w samym jego centrum ponad 30 ha gruntów zajmowały ogródki działkowe !! To nie miejsce na tego typu rzeczy !!
Chorym jest że w samym centrum miasta 34 ha ziemi zajmują ogródki działkowe (mówię o "ogrodach podzamcze"). Jaka jest przyjemnośc z przebywania na działce zlokalizowanej przy głównych arteriach miejskich, oraz uprawy i jedzenia czegoś co ma w sobie więcej chemii niż nijedno GMO ???
Tereny ogódków działkowych pomiędzy Al. Unni Lubelskij i Al. Solidarności powinny zostać przeznaczone pod inwestycje. To tu powinno powstać centrum handlowo-biznesowe Lublina. Dodatkowoymi zaletami jest bliskość Starego Miasta. W żadnym innym polsk... rozwiń
Avatar
duda / 27 lipca 2012 o 05:14
0
Działkowcą zabrać wszystkie działki i oddać je za bezcen pod budowe kościołów, ot polityka naszego państwa i samorządów.
Dla obywatela wysoki podatki i słabe zarobki, dla kleru watykańskiego wszystko za frikio.
Avatar
folkatka / 26 lipca 2012 o 23:33
0
Wydaje mi się, że dzięki urządzeniu tam ogródków, ta część widoku na Stare MIasto ulegla zachowaniu. Nic go nie zasłania. Inna sprawa, ze tam naprawde nie da sie nic zbudować, grunt jest grząski.
Avatar
Łosio / 26 lipca 2012 o 23:28
0
Nigdy nie miałem działki w ROD, pewnie dlatego tak wygląda tak moja opinia.

Po pierwsze: czy "właściciele" tych działek mają do nich jakiekolwiek prawo, czy jest to tak, że gmina jest właścicielem, dzierżawi na 99 lat "związkowi", a "związek" przydziela działkowcom? O ile mi wiadomo najpewniejszą formą własności jest odrębna własność z aktem notarialnym i księgą wieczystą. Czy ktokolwiek ma taki dokument do "działki w ogródkach"? Albo chociaż udział w prawie własności/użytkowaniu wieczystym? Nie? To czemu się dziwić - co było "przydzielone" będzie kiedyś odebrane. A że ludzie inwestowali na nie swojej ziemi (lub myśleli, że mają do niej większe prawo niż w rzeczywistości) to już ich sprawa - trzeba się dobrze zorientować zanim się wyda kasę - osobiście nie włożę w coś grosza, jeśli nie mam do tego silnego prawa własności (teraz chcę przekształcić spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu w odrębną własność lokalu - opłaty miesięczne wzrosną mi o 5 złotych, ale nikt nie będzie się czepiał, że otwieram biuro/magazyn/szkołę/agencję w mieszkaniu; ciekawa tylko będzie kwestia komórki w piwnicy iykwim)

Po drugie: Jak to wygląda?! Ogromny obszar ziemi ogrodzony starą siatką/okropnym zardzewiałym płotem. Utrudnia komunikację - nie masz klucza, nie przejdziesz (a po miedzy pola już tak). Tragiczne budki z dykty, o pozwoleniu na budowę nie wspominając. Lokalizacja do bani. Rozumiem, że tereny te były wyznaczanie kilkadziesiąt lat temu i wtedy były to przedmieścia, ale teraz już nie są. Unii Lubelskiej, Piłsudskiego, JP2, Kraśnicka, Nałęczowska, Warszawska, Smorawińskiego, Zawilcowa, Mełgiewska - tam powinno być MIASTO, a nie amatorskie uprawy zieleni ogródkowej. Janowska, Osmolicka, Wilcza, Zimna - te lokalizacje są OK, nie zaburzają układu urbanistycznego, są "plombami" lub w dobrej lokalizacji. Nie można utrudniać rozwoju miasta i budowy infrastruktury, "bo ktoś marchewkę uprawia", ludziom zabiera się ziemię, domy, a ROD nie ruszysz, bo nie wiadomo komu i ile odszkodowania wypłacić. A wygląd ogródków - tragiczny, jak wioska Borata albo gorzej...

Czyli w skrócie: zrobić z tym porządek, wyrzucić poza centrum miasta (bo to już nie tylko śródmieście jest centrum) na obrzeża albo ładnie wkomponować tam gdzie juz nic innego nie można zbudować (np. z powodu złych warunków hydrogeotechniczno-inżynierskich, czy innych) i zmusić właścicieli do dbania o wygląd - dlaczego straż miejska może wypisac mandat za bałagan przed domem, a ROD już to nie dotyczy? Niech to będą ogrody, a nie syfiaste ogródki.
A że często właścicielami są ludzie niezamożni, to jeśli naprawdę jest to ich jedyna rozrywka, to spokojnie powinni być w stanie to udowodnić i ewentualnie uzyskać zwolnienia z opłat lub nawet dofinansowanie na sprzątanie terenu/nasadzenia. Inni powinni słono* płacić, a szczególnie jeśli się działką nie zajmują.
*słono - w porównaniu do tego co jest teraz; powinni normalnie płacić podatki i opłaty eksploatacyjne tak jak ja za działkę rekreacyjną nad Zagłęboczem na pojezierzu Łęcz-Włod.

Pozdro dla myślących i idę po kolejne piwko.
Nigdy nie miałem działki w ROD, pewnie dlatego tak wygląda tak moja opinia.

Po pierwsze: czy "właściciele" tych działek mają do nich jakiekolwiek prawo, czy jest to tak, że gmina jest właścicielem, dzierżawi na 99 lat "związkowi", a "związek" przydziela działkowcom? O ile mi wiadomo najpewniejszą formą własności jest odrębna własność z aktem notarialnym i księgą wieczystą. Czy ktokolwiek ma taki dokument do "działki w ogródkach"? Albo chociaż udział w prawie własności/użytkowaniu wieczysty... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 13 8

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 13 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 4

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 2

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 451 40

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 7 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 17 9

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery 3 0

W piątkowe południe dyżurny łukowskiej komendy policji otrzymał telefoniczną informację o młodym mężczyźnie, którego zachowanie wskazywało, że chce ukraść rower. Zawiadamiający opisując jego wygląd, informował dyżurnego o trasie ucieczki młodzieńca.

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje 19 6

Rozpoczęła się przebudowa drogi Krężnica Jara - Strzeszkowice w powiecie lubelskim. To jedna z dwóch inwestycji, realizowanych przez samorząd powiatowy w ramach megaprojektu drogowego, w którym biorą udział także pozostałe powiaty ziemskie województwa lubelskiego.

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program]
16 lipca 2018, 17:30

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program] 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek w podróż po Lubelszczyźnie wyrusza Festiwal "Śladami Singera". W tym roku artyści zawitają do 12 miast i miejscowości. – Chcemy bawić, zachwycać, ale też skłaniać do refleksji – mówią organizatorzy. Słowo-klucz to pamięć lokalna.

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]
film

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO] 6 4

W ostatnim meczu mistrzostw świata w Rosji Francja gra na Łużnikach z Moskwie z Chorwacją. Czy powtórzy wynik sprzed 20 lat, czy po raz pierwszy złoto zdobędzie zespół z Bałkanów?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport? 0 5

Tradycyjnie już okres wakacyjny to czas wzmożonego ruchu w punktach paszportowych. Wiele osób dopiero tuż przed planowanym urlopem zdaje sobie sprawę, że ma nieważny paszport. Dlatego warto sprawdzić termin ważności naszego paszportu. Tylko w czerwcu br. wydano prawie 215 tys. nowych paszportów, a w całym pierwszym półroczu 2018 r. aż 977 tys. dokumentów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.