Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 kwietnia 2012 r.
18:49
Edytuj ten wpis

Budowa Centrum Jana Pawła II w Lublinie pod znakiem zapytania

0 16 A A
Ramiona krzyża, który zwieńczy kościół, będą miały po ok. 6 metrów. Miał go dostarczyć helikopter. O
Ramiona krzyża, który zwieńczy kościół, będą miały po ok. 6 metrów. Miał go dostarczyć helikopter. O

Postępuje budowa kościoła, który ma być częścią zaplanowanego jeszcze przez abpa Józefa Życińskiego Centrum Jana Pawła II. Co z resztą ośrodka?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Parafia pw. bł. ks. Jerzego Popiełuszki na lubelskim Wrotkowie funkcjonuje od blisko 2 lat. W 2010 roku rozpoczęła się budowa kościoła. Świątynia ma wchodzić w skład Centrum Jana Pawła II, które jeszcze w 2006 r. powołał abp Józef Życiński. Poza kościołem miały powstać trzy ośrodki – Duchowości i Dialogu Religii, Kultury oraz Poradnictwa i Rehabilitacji Medycznej.

– Kościół jest już niemal gotowy w stanie surowym zamkniętym – informuje ks. Jan Kiełbasa, który od początku budowy nadzoruje prace. – W ciągu miesiąca na wieży zostanie umieszczony krzyż. Będzie miał ok. 14 metrów. Podjęła się tego firma Mostostal Puławy. To ich dar serca dla Ojca Świętego.

Dalszymi pracami przy kościele pokieruje już miejscowy proboszcz. – Teraz myślimy o wizji parafii, bo będzie się powiększać. W okolicy będą budowane następne bloki – mówi ks. Grzegorz Trąbka, proboszcz parafii na Wrotkowie.
O centrum nikt nie mówi

A co z resztą zaplanowanej przez abpa Życińskiego inwestycji? O kolejnej budowie na razie nikt nie mówi. – Inicjatywa powstania Centrum Jana Pawła II nieco przygasła – stwierdza ks. Trąbka. – Osoba arcybiskupa przyciągała do Lublina różne osoby, które mogły wesprzeć tę inicjatywę. My budujemy teraz kościół.

– Centrum Jana Pawła II istnieje jako podmiot – przekonuje tymczasem ks. Mieczysław Puzewicz, rzecznik lubelskiej kurii. – Realizuje fundusz stypendialny im. abpa Józefa Życińskiego. Kiedy się zmaterializuje jako budynek, tego jeszcze nie wiemy.

Relikwie Jana Pawła II

Nowa lubelska parafia ma już tymczasem relikwie pierwszego stopnia Jana Pawła II. – To krew Ojca Świętego, którą podarował kardynał Stanisław Dziwisz – tłumaczy ks. Kiełbasa. Relikwie zostaną wprowadzone do kaplicy dzisiaj, w 7 rocznicę śmierci Jana Pawła II. Początek nabożeństwa o godz. 18.

Parafia zmieni też patrona. – Zostanie to ogłoszone w poniedziałek – zapowiada ks. Wojciech Pęcherzewski, kanclerz lubelskiej kurii. I jednocześnie zaznacza Od początku miała to być parafia Jana Pawła II. Jednak, kiedy była zakładana, nie mogliśmy tego zrobić.

– Kościół nie może być dedykowany osobie, jeszcze przed jej beatyfikacją – dodaje ks. Trąbka.
Teraz kościołowi będzie patronował papież, zaś kaplicy – kapelan "Solidarności”.

Komentarze 16

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
jedna / 2 kwietnia 2012 o 21:38
0
Życzę ci rufus, żebyś nigdy nie potrzebował Księdza w ostatniej minucie! Co do plebani w tej parafii to jak widzę z zewnątrz 2 małe mieszkanka, a tu tyle krzyku!!!
Avatar
(z)BAWICIEL ŚWIATA / 2 kwietnia 2012 o 16:53
0
[color="#000080"]KUL-towy KAROL czyli (s)[color="#FF0000"]CENA[/color] (z)[color="#FF0000"]BAWIENIA[/color]:

K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. prowadzący w internecie AKADEMIĘ SZTUK CUDOWNYCH z katedrą SŁOWEM MALOWANE i cyklem Z CZEGO ŚMIEJĄ SIĘ POLACY oraz faKULtetem Axcelencja Pedoł czyli[color="#FF0000"] JAK MOŻNA [/color](z)[color="#FF0000"]BAWIĆ ŚWIAT [/color]nigdy nie pozostawał obojętnym na sprawy kościelne wyglądające w świetle wia(g)ry niczym parowóz w zestawieniu z najnowszą generacją KUL-ei sterowanych cyfrowo!

Trudno spotkać Polaka, który nie zna popularnego przysłowia „[color="#FF0000"]Czego Jaś się nie nauczył[/color], tego Jan nie będzie umiał”, albo „[color="#FF0000"]Głupi Jasio[/color]”...

„Co nam zostało z tych dni” kiedy na niebieskim stołku w Watykanie zasiadał Karol Wojtyła – Ojciec Św., Papież Jan Paweł II, czyli Najnowsza KUL-awa i PAT-ologiczna Historia:

Po szumnym ogłoszeniu w czasie różańca o nominowaniu Karola Wojtyły na vice boga nikt z K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. nie stał się przesadnym Fanem boskiego zastępcy pozostając w umiarkowanej euforii, a więc nikt z [color="#FF0000"]###### nie wpadł w nałóg papiestwa[/color]!
W takiej to scenerii od roku 1980 powstawała w Polsce SOLIDARNOŚĆ i[color="#FF0000"] oczywiście K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. z siedzibą we Wrocławiu, którego szefem był nie grający już wówczas w żadnym kościele Organista z Wrocławia o nazwisku CHOBOT [/color]– wywalili go czarni - jeździł po Polsce i zakładał KZ NSZZ SOLIDARNOŚC ORGANISTÓW – zjawił się też i w Lublinie...
Tak jak księ[color="#FF0000"]ŻULKI uwielbiały SOLIDARNOŚĆ[/color], [color="#FF0000"]z taką samą mocą nienawidziły K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W.[/color]!
Taka zaś postawa wskazuje na to, że księ[color="#FF0000"]ŻULKI są grupą ludzką [/color](bo trudno mówić o społecznej) [color="#FF0000"]o wielu osobowościach[/color], a po upływie prawie 30 lat i w dobie masowej komunikacji jest to problem dla psychiatrów – na co nie raz zwracał już uwagę ###### i ASC!, a efekty były widoczne w publikacjach Listy Wildsteina i teczek księży współpracujących z SB – pozostawiając w świętym spokoju płeć piękną kościoła – zakonnice! Kierują się[color="#FF0000"] INSTYNKTEM [/color]każącym atakwać wszystko inne niż Kościół - taka spuścizna po PZPR-ze! To w Św.(irniętym) mniemaniu [color="#FF0000"]nazywa się POWOŁANIE[/color]...

SB-cka Lista Wildsteina nie jest wolna od księŻULKÓW:
[color="#FF0000"]Józef Kowalczyk (obecny Ks. Prymas Polski) widnieje na SB-ckiej Liście Wildsteina 15 x (słownie: PIĘTNAŚCIE RAZY);
Józef Glemp (Ks. Prymas Polski - emeryt) – 2 x, Henryk Muszyński(Ks. Prymas Polski - emeryt) – 4x..., a 2009 r. przed Bożym Ciałem IPN opublikował SB-cką teczkę Ojca Św. Papieża Jana Pawła II – Karola Wojtyły[/color].
W KULejce też stoją hipotetyczni następcy "Filozofa"...

I pomyśleć, że już [color="#FF0000"]12 – letni Jezus [/color]– jak czytają „Słowo Pańskie” [color="#FF0000"]nauczał Kapłanów [/color]w Świątyni! - Problem ino w tym, że [color="#FF0000"]filozofia nakazuje wpadać w zachwyt na mądrością 12 latka przemilczając Świętą Głupotę Kapłanów[/color] – na to już nie raz zwracał uwagę K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. i ASC. Święta Przypadłość Biblia obowiązuje do dziś...

I tak:

Był okres, że kazano się zachwycać Dziełami JP 2 - w tym "Pamięć i tożsamość" - był to okres podobny do upadłego PRL-u, w którym kazano zachwycać się Dziełami Lenina.
Do upadku socjalizmu przyczynił się przy wykorzystaniu idei SOLIDARNOŚCI kościół grzmiąc z ambon i od ołtarzy, lejąc łzy i łkając nad losem Ojczyzny. Co to dało w efekcie?
Dało to to, że bez księdza nic już nie funkcjonuje, a wszyscy którzy próbowali funkcjonować w kościele wykorzystując możliwości Państwa Polskiego byli i są wrogami nr 1 kościoła.
[color="#FF0000"]Do takich wrogów zaliczał się K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. [/color]rozgromiony przy wyraźnym udziale KULawego i PAT-ologicznego półŚWIATkA NAUKOWEGO – wszystkich Związkowców zwolnili z groźbami karalnymi na ustach duchownych w 1982 r..
[color="#FF0000"]Groźby te spełnili po upływie 12 [/color]lat serwując w 1994 r. nocne napady znajomych księży na mieszkania i rodziny K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. oraz zakaz opalania budynków zimą mrożąc jednocześnie małe dzieci -w tym względzie nie poleciała nawet jedna łza, ani jedno łknięcie z ambon i od ołtarzy.
Od samego też początku K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. określany był jako "[color="#FF0000"]WRZÓD NA DU---PIE PAPIEŻA[/color]", a w roku 2002 lub 03 (już w internecie) jakiś vatykańczyk napisał akt strzelisty w intencji Związku (RUDY lub SK) "[color="#FF0000"]JE---BA---NE---MU ORGANIŚCIE NIE POMOŻE NAWET CZYŚCIEC[/color]"

Jeśli jeszcze ktoś łudzi się, że na KUL-awej uczelni jest "wysoki poziom" - to K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. i ASC wyprowadza wszystkich z (o)błędu wia(g)ry świętej... pocieszając wszystkich, że nawet JP 2 nie umarł mając wrzód na du---pie - czego też sam się obawiał z całą resztą duchowieństwa...., a właściwą diagnozę postawili lekarze... czyż to nie cudowne?
Jak z tego widać nawet i w tym względzie KUL-awi nie mieli racji.

Grzmiał JP 2 w czasie polskich pielgrzymek „[color="#FF0000"]NIECH ZSTĄPI DUCH TWÓJ I ODNOWI OBLICZE ZIEMI - TEJ ZIEMI[/color]....”; „[color="#FF0000"]NIE LĘKAJCIE SIĘ[/color]..” , a sam... a [color="#FF0000"]sam bał się K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W.[/color], którego jedynym celem był uregulowanie spraw socjalno-bytowo-emerytalnych dla cywili pracujących w kościele.

[color="#FF0000"]Znana jest sprawa mocnych nadajników watykańskich i wojskowych – powodowały białaczkę nawet u dzieci. Wojsko zwinęło je od razu, a Św. Ekipa JP 2 nadawała dalej bo musiało być ich słychać nawet w niebie, a drugim celem było wykończenie zbuntowanego, czyi niewiernego plemienia.

[color="#000080"]KUL-towy KAROL czyli (s)[color="#FF0000"]CENA[/color] (z)[color="#FF0000"]BAWIENIA[/color]:

K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. prowadzący w internecie AKADEMIĘ SZTUK CUDOWNYCH z katedrą SŁOWEM MALOWANE i cyklem Z CZEGO ŚMIEJĄ SIĘ POLACY oraz faKULtetem Axcelencja Pedoł czyli[color="#FF0000"] JAK MOŻNA [/color](z)[color="#FF0000"]BAWIĆ ŚWIAT [/color]nigdy nie pozostawał obojętnym na sprawy kościelne wyglądające w świetle wia(g)ry niczym paro... rozwiń
Avatar
llubellak@op.pl / 2 kwietnia 2012 o 13:38
0
wieś tańczy i śpiewa! miasto wojewódzkie, największe po tej stronie Wisły i jedyne co można przeczytać w prasie lokalnej to że kobieta kobiecie jajka wytłukła, to że pijany policjant chciał zabić żonę, to że powstały nowe miejsca parkingowe w liczbie 5 i to że buduje się nowy kościół!!!!

w tym mieście tylko kościoły stawiają na potęgę, tu kryzysu nie widać, wszędzie tylko kościoły i czarni biegający w okół nich! każdy zdrowo myślący wiedział od początku że cała ta "inwestycja" zacznie się i zakończy na kościele, żadnych inwestycji dla ludu, żadnych przedszkoli ani domów opieki społecznej. tu chodziło tylko i wyłącznie o kościół! kradzież w biały dzień i tyle!
wieś tańczy i śpiewa! miasto wojewódzkie, największe po tej stronie Wisły i jedyne co można przeczytać w prasie lokalnej to że kobieta kobiecie jajka wytłukła, to że pijany policjant chciał zabić żonę, to że powstały nowe miejsca parkingowe w liczbie 5 i to że buduje się nowy kościół!!!!

w tym mieście tylko kościoły stawiają na potęgę, tu kryzysu nie widać, wszędzie tylko kościoły i czarni biegający w okół nich! każdy zdrowo myślący wiedział od początku że cała ta "inwestycja" zacznie się i zak... rozwiń
Avatar
pmwd / 2 kwietnia 2012 o 13:10
0
Akurat w parafii którą znam sprawa właśnie tak wygląda,malutki drewniany kościółek,a obok trzykondygnacyjna plebania.W niej oczywiście zgodnie z obyczajami wydzielona salka o powierzchni kabiny prysznicowej.
Avatar
zzz / 2 kwietnia 2012 o 12:37
0
[quote name='pmwd' timestamp='1333359377' post='617207']
Tak,masz całkowita rację. Na kazdej plebanii jest pomieszczenie zazwyczaj niewielkie i spartańsko urządzone,które słuzy jako kancelaria,salka konferencyjna,itd. Dlaczego? Bo plebania nie jest własnością proboszcza,tylko parafii,więc dla "picu" musi na niej znajdować się coś takiego.Inna sprawa to dostepność takiego ogólnodostępnego ponoć miejsca dla pospólstwa.O mozliwość skorzystania trzeba zabiegać odpowiednio wcześniej i w terminie i godzinach dogodnych dla plebana.Temu się akurat nie dziwię,dzwonek do drzwi w nieodpowiedniej porze może spowodować,że z okien plebanii zaczną wyskakiwać dziewczyny mówiące po bułgarsku.
[/quote]

To co mówisz mija się zupełnie z prawdą. Owszem, są proboszczowie, którzy jedyne co chcą mieć na plebanii to cisza i spokój, też mi się takie podejście nie podoba, ale niemal w całym Lublinie na plebaniach naprawdę wiele się dzieje. Jasne, że jak przychodzisz z "nikąd" i nie wiadomo co chcesz robić nikt Ci ot tak salki nie da.
Ja już sam miałem do wielu salek na plebaniach klucze i nie musiałem dzwonić i nikogo prosić o otworzenie.

Szczególnie nowe plebanie mają wiele sal i salek, a nawet pomieszczenia, na których mogą odbywać się większe wydarzenia (przedstawienia, koncerty, imprezy sylwestrowe itp.) - np sąsiednia parafia p.w. Miłosierdzia Bożego. Pisząc o tych małych, spartańsko urządzonych pomieszczeniach nie wiem na co się powołujesz - może na jakiś stary wiejski kościółek? Tam plebania, to z reguły mały dom jednorodzinny... W takich miejscach zdarza się, że proboszcz użycza nawet własnego mieszkania, by parafianie mogli zorganizować jakieś spotkanie - oczywiście nie każdy jest do tego zdolny.
[quote name='pmwd' timestamp='1333359377' post='617207']
Tak,masz całkowita rację. Na kazdej plebanii jest pomieszczenie zazwyczaj niewielkie i spartańsko urządzone,które słuzy jako kancelaria,salka konferencyjna,itd. Dlaczego? Bo plebania nie jest własnością proboszcza,tylko parafii,więc dla "picu" musi na niej znajdować się coś takiego.Inna sprawa to dostepność takiego ogólnodostępnego ponoć miejsca dla pospólstwa.O mozliwość skorzystania trzeba zabiegać odpowiednio wcześniej i w terminie i godzinach... rozwiń
Avatar
ks / 2 kwietnia 2012 o 12:30
0
w tej sprawie wypowiadają się same gwiazdy kurii jeszcze tylko brakuje @Adamowicza, Słomki, Mikołajczyka,Cisly itp karierowiczow :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Avatar
córka grabarza / 2 kwietnia 2012 o 11:49
0
To krew Ojca Świętego, którą podarował kardynał Stanisław Dziwisz ........
Skąd nagle cudowne rozmnożenie krwi?Czyżby bp Dziwisz był szarlatanem czy też transfuzjologiem?A wogóle skąd ma krew ojca świętego Benedykta XVI (bo chyba B XVI jest ojcem świętym)
Avatar
baldachimowy / 2 kwietnia 2012 o 11:42
0
Podjęła się tego firma Mostostal Puławy. To ich dar serca dla Ojca Świętego
Ciekawe czy ojciec święty Benedykt XVI będzie wdzięczny za dar serca mostostalu z Puław.
No i teraz wiadomo,dlaczego firmy bankrutują.Zamiast zarabiać,"produkują" dary serca.
Avatar
pmwd / 2 kwietnia 2012 o 11:36
0
[quote name='zzz' timestamp='1333355926' post='617185']
Zdziwił byś się, jak bardzo plebania jest potrzebna na parafii. Msze i nabożeństwa mogą odbywać się w przypadku młodej parafii nawet w drewnianej kaplicy, ale brak plebanii uniemożliwia lub bardzo ogranicza wszelkie inicjatywy przy parafialne zakładane przez ludzi świeckich, jak schole, wspólnoty, świetlice dla ubogich dzieci lub dzieci z problemami, poradnie itp...


[/quote]
Tak,masz całkowita rację. Na kazdej plebanii jest pomieszczenie zazwyczaj niewielkie i spartańsko urządzone,które słuzy jako kancelaria,salka konferencyjna,itd. Dlaczego? Bo plebania nie jest własnością proboszcza,tylko parafii,więc dla "picu" musi na niej znajdować się coś takiego.Inna sprawa to dostepność takiego ogólnodostępnego ponoć miejsca dla pospólstwa.O mozliwość skorzystania trzeba zabiegać odpowiednio wcześniej i w terminie i godzinach dogodnych dla plebana.Temu się akurat nie dziwię,dzwonek do drzwi w nieodpowiedniej porze może spowodować,że z okien plebanii zaczną wyskakiwać dziewczyny mówiące po bułgarsku.
[quote name='zzz' timestamp='1333355926' post='617185']
Zdziwił byś się, jak bardzo plebania jest potrzebna na parafii. Msze i nabożeństwa mogą odbywać się w przypadku młodej parafii nawet w drewnianej kaplicy, ale brak plebanii uniemożliwia lub bardzo ogranicza wszelkie inicjatywy przy parafialne zakładane przez ludzi świeckich, jak schole, wspólnoty, świetlice dla ubogich dzieci lub dzieci z problemami, poradnie itp...


[/quote]
Tak,masz całkowita rację. Na kazdej plebanii jest pomiesz... rozwiń
Avatar
zzz / 2 kwietnia 2012 o 10:38
0
[quote name='Gwidon' timestamp='1333353613' post='617164']
Ten kościół to duży zwrot w mentalności firmy.Pierwszy raz postawiono najpierw kościół zamiast plebani.Bo to nie średniowiecze i niepokornego ofiarodawcę nie można już spalić na stosie.Boję się tylko że będzie teraz stał w surowym stanie do czasu postawienia i wykończenia zaplecza zwanego plebania.
[/quote]

Zdziwił byś się, jak bardzo plebania jest potrzebna na parafii. Msze i nabożeństwa mogą odbywać się w przypadku młodej parafii nawet w drewnianej kaplicy, ale brak plebanii uniemożliwia lub bardzo ogranicza wszelkie inicjatywy przy parafialne zakładane przez ludzi świeckich, jak schole, wspólnoty, świetlice dla ubogich dzieci lub dzieci z problemami, poradnie itp.

Po za tym brak plebanii powoduje brak księży, a w szczególności proboszcza na miejscu - "pod ręką" dla parafian, ale i jako nadzór budowy oraz wszelkich inicjatyw - dom bez gospodarza.

Z Twojej opinii sądzę, że z Kościołem wiele wspólnego nie masz - może niedzielne Msze Święte, ale jest wiele ludzi świeckich, którzy pobudzeni wiarą potrzebują angażować się w życie parafii, a tu "zaplecze" jest wielce pożądane. Plebania to nie tylko cieplutkie mieszkanko dla księdza, ale przede wszystkim centrum funkcjonowania całej parafii!
[quote name='Gwidon' timestamp='1333353613' post='617164']
Ten kościół to duży zwrot w mentalności firmy.Pierwszy raz postawiono najpierw kościół zamiast plebani.Bo to nie średniowiecze i niepokornego ofiarodawcę nie można już spalić na stosie.Boję się tylko że będzie teraz stał w surowym stanie do czasu postawienia i wykończenia zaplecza zwanego plebania.
[/quote]

Zdziwił byś się, jak bardzo plebania jest potrzebna na parafii. Msze i nabożeństwa mogą odbywać się w przypadku młodej parafii naw... rozwiń
Avatar
jedna / 2 kwietnia 2012 o 21:38
0
Życzę ci rufus, żebyś nigdy nie potrzebował Księdza w ostatniej minucie! Co do plebani w tej parafii to jak widzę z zewnątrz 2 małe mieszkanka, a tu tyle krzyku!!!
Avatar
(z)BAWICIEL ŚWIATA / 2 kwietnia 2012 o 16:53
0
[color="#000080"]KUL-towy KAROL czyli (s)[color="#FF0000"]CENA[/color] (z)[color="#FF0000"]BAWIENIA[/color]:

K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. prowadzący w internecie AKADEMIĘ SZTUK CUDOWNYCH z katedrą SŁOWEM MALOWANE i cyklem Z CZEGO ŚMIEJĄ SIĘ POLACY oraz faKULtetem Axcelencja Pedoł czyli[color="#FF0000"] JAK MOŻNA [/color](z)[color="#FF0000"]BAWIĆ ŚWIAT [/color]nigdy nie pozostawał obojętnym na sprawy kościelne wyglądające w świetle wia(g)ry niczym parowóz w zestawieniu z najnowszą generacją KUL-ei sterowanych cyfrowo!

Trudno spotkać Polaka, który nie zna popularnego przysłowia „[color="#FF0000"]Czego Jaś się nie nauczył[/color], tego Jan nie będzie umiał”, albo „[color="#FF0000"]Głupi Jasio[/color]”...

„Co nam zostało z tych dni” kiedy na niebieskim stołku w Watykanie zasiadał Karol Wojtyła – Ojciec Św., Papież Jan Paweł II, czyli Najnowsza KUL-awa i PAT-ologiczna Historia:

Po szumnym ogłoszeniu w czasie różańca o nominowaniu Karola Wojtyły na vice boga nikt z K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. nie stał się przesadnym Fanem boskiego zastępcy pozostając w umiarkowanej euforii, a więc nikt z [color="#FF0000"]###### nie wpadł w nałóg papiestwa[/color]!
W takiej to scenerii od roku 1980 powstawała w Polsce SOLIDARNOŚĆ i[color="#FF0000"] oczywiście K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. z siedzibą we Wrocławiu, którego szefem był nie grający już wówczas w żadnym kościele Organista z Wrocławia o nazwisku CHOBOT [/color]– wywalili go czarni - jeździł po Polsce i zakładał KZ NSZZ SOLIDARNOŚC ORGANISTÓW – zjawił się też i w Lublinie...
Tak jak księ[color="#FF0000"]ŻULKI uwielbiały SOLIDARNOŚĆ[/color], [color="#FF0000"]z taką samą mocą nienawidziły K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W.[/color]!
Taka zaś postawa wskazuje na to, że księ[color="#FF0000"]ŻULKI są grupą ludzką [/color](bo trudno mówić o społecznej) [color="#FF0000"]o wielu osobowościach[/color], a po upływie prawie 30 lat i w dobie masowej komunikacji jest to problem dla psychiatrów – na co nie raz zwracał już uwagę ###### i ASC!, a efekty były widoczne w publikacjach Listy Wildsteina i teczek księży współpracujących z SB – pozostawiając w świętym spokoju płeć piękną kościoła – zakonnice! Kierują się[color="#FF0000"] INSTYNKTEM [/color]każącym atakwać wszystko inne niż Kościół - taka spuścizna po PZPR-ze! To w Św.(irniętym) mniemaniu [color="#FF0000"]nazywa się POWOŁANIE[/color]...

SB-cka Lista Wildsteina nie jest wolna od księŻULKÓW:
[color="#FF0000"]Józef Kowalczyk (obecny Ks. Prymas Polski) widnieje na SB-ckiej Liście Wildsteina 15 x (słownie: PIĘTNAŚCIE RAZY);
Józef Glemp (Ks. Prymas Polski - emeryt) – 2 x, Henryk Muszyński(Ks. Prymas Polski - emeryt) – 4x..., a 2009 r. przed Bożym Ciałem IPN opublikował SB-cką teczkę Ojca Św. Papieża Jana Pawła II – Karola Wojtyły[/color].
W KULejce też stoją hipotetyczni następcy "Filozofa"...

I pomyśleć, że już [color="#FF0000"]12 – letni Jezus [/color]– jak czytają „Słowo Pańskie” [color="#FF0000"]nauczał Kapłanów [/color]w Świątyni! - Problem ino w tym, że [color="#FF0000"]filozofia nakazuje wpadać w zachwyt na mądrością 12 latka przemilczając Świętą Głupotę Kapłanów[/color] – na to już nie raz zwracał uwagę K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. i ASC. Święta Przypadłość Biblia obowiązuje do dziś...

I tak:

Był okres, że kazano się zachwycać Dziełami JP 2 - w tym "Pamięć i tożsamość" - był to okres podobny do upadłego PRL-u, w którym kazano zachwycać się Dziełami Lenina.
Do upadku socjalizmu przyczynił się przy wykorzystaniu idei SOLIDARNOŚCI kościół grzmiąc z ambon i od ołtarzy, lejąc łzy i łkając nad losem Ojczyzny. Co to dało w efekcie?
Dało to to, że bez księdza nic już nie funkcjonuje, a wszyscy którzy próbowali funkcjonować w kościele wykorzystując możliwości Państwa Polskiego byli i są wrogami nr 1 kościoła.
[color="#FF0000"]Do takich wrogów zaliczał się K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. [/color]rozgromiony przy wyraźnym udziale KULawego i PAT-ologicznego półŚWIATkA NAUKOWEGO – wszystkich Związkowców zwolnili z groźbami karalnymi na ustach duchownych w 1982 r..
[color="#FF0000"]Groźby te spełnili po upływie 12 [/color]lat serwując w 1994 r. nocne napady znajomych księży na mieszkania i rodziny K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. oraz zakaz opalania budynków zimą mrożąc jednocześnie małe dzieci -w tym względzie nie poleciała nawet jedna łza, ani jedno łknięcie z ambon i od ołtarzy.
Od samego też początku K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. określany był jako "[color="#FF0000"]WRZÓD NA DU---PIE PAPIEŻA[/color]", a w roku 2002 lub 03 (już w internecie) jakiś vatykańczyk napisał akt strzelisty w intencji Związku (RUDY lub SK) "[color="#FF0000"]JE---BA---NE---MU ORGANIŚCIE NIE POMOŻE NAWET CZYŚCIEC[/color]"

Jeśli jeszcze ktoś łudzi się, że na KUL-awej uczelni jest "wysoki poziom" - to K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. i ASC wyprowadza wszystkich z (o)błędu wia(g)ry świętej... pocieszając wszystkich, że nawet JP 2 nie umarł mając wrzód na du---pie - czego też sam się obawiał z całą resztą duchowieństwa...., a właściwą diagnozę postawili lekarze... czyż to nie cudowne?
Jak z tego widać nawet i w tym względzie KUL-awi nie mieli racji.

Grzmiał JP 2 w czasie polskich pielgrzymek „[color="#FF0000"]NIECH ZSTĄPI DUCH TWÓJ I ODNOWI OBLICZE ZIEMI - TEJ ZIEMI[/color]....”; „[color="#FF0000"]NIE LĘKAJCIE SIĘ[/color]..” , a sam... a [color="#FF0000"]sam bał się K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W.[/color], którego jedynym celem był uregulowanie spraw socjalno-bytowo-emerytalnych dla cywili pracujących w kościele.

[color="#FF0000"]Znana jest sprawa mocnych nadajników watykańskich i wojskowych – powodowały białaczkę nawet u dzieci. Wojsko zwinęło je od razu, a Św. Ekipa JP 2 nadawała dalej bo musiało być ich słychać nawet w niebie, a drugim celem było wykończenie zbuntowanego, czyi niewiernego plemienia.

[color="#000080"]KUL-towy KAROL czyli (s)[color="#FF0000"]CENA[/color] (z)[color="#FF0000"]BAWIENIA[/color]:

K.Z. N.S.Z.Z. S.O.L.I.D.A.R.N.O.Ś.Ć. O.R.G.A.N.I.S.T.Ó.W. prowadzący w internecie AKADEMIĘ SZTUK CUDOWNYCH z katedrą SŁOWEM MALOWANE i cyklem Z CZEGO ŚMIEJĄ SIĘ POLACY oraz faKULtetem Axcelencja Pedoł czyli[color="#FF0000"] JAK MOŻNA [/color](z)[color="#FF0000"]BAWIĆ ŚWIAT [/color]nigdy nie pozostawał obojętnym na sprawy kościelne wyglądające w świetle wia(g)ry niczym paro... rozwiń
Avatar
llubellak@op.pl / 2 kwietnia 2012 o 13:38
0
wieś tańczy i śpiewa! miasto wojewódzkie, największe po tej stronie Wisły i jedyne co można przeczytać w prasie lokalnej to że kobieta kobiecie jajka wytłukła, to że pijany policjant chciał zabić żonę, to że powstały nowe miejsca parkingowe w liczbie 5 i to że buduje się nowy kościół!!!!

w tym mieście tylko kościoły stawiają na potęgę, tu kryzysu nie widać, wszędzie tylko kościoły i czarni biegający w okół nich! każdy zdrowo myślący wiedział od początku że cała ta "inwestycja" zacznie się i zakończy na kościele, żadnych inwestycji dla ludu, żadnych przedszkoli ani domów opieki społecznej. tu chodziło tylko i wyłącznie o kościół! kradzież w biały dzień i tyle!
wieś tańczy i śpiewa! miasto wojewódzkie, największe po tej stronie Wisły i jedyne co można przeczytać w prasie lokalnej to że kobieta kobiecie jajka wytłukła, to że pijany policjant chciał zabić żonę, to że powstały nowe miejsca parkingowe w liczbie 5 i to że buduje się nowy kościół!!!!

w tym mieście tylko kościoły stawiają na potęgę, tu kryzysu nie widać, wszędzie tylko kościoły i czarni biegający w okół nich! każdy zdrowo myślący wiedział od początku że cała ta "inwestycja" zacznie się i zak... rozwiń
Avatar
pmwd / 2 kwietnia 2012 o 13:10
0
Akurat w parafii którą znam sprawa właśnie tak wygląda,malutki drewniany kościółek,a obok trzykondygnacyjna plebania.W niej oczywiście zgodnie z obyczajami wydzielona salka o powierzchni kabiny prysznicowej.
Avatar
zzz / 2 kwietnia 2012 o 12:37
0
[quote name='pmwd' timestamp='1333359377' post='617207']
Tak,masz całkowita rację. Na kazdej plebanii jest pomieszczenie zazwyczaj niewielkie i spartańsko urządzone,które słuzy jako kancelaria,salka konferencyjna,itd. Dlaczego? Bo plebania nie jest własnością proboszcza,tylko parafii,więc dla "picu" musi na niej znajdować się coś takiego.Inna sprawa to dostepność takiego ogólnodostępnego ponoć miejsca dla pospólstwa.O mozliwość skorzystania trzeba zabiegać odpowiednio wcześniej i w terminie i godzinach dogodnych dla plebana.Temu się akurat nie dziwię,dzwonek do drzwi w nieodpowiedniej porze może spowodować,że z okien plebanii zaczną wyskakiwać dziewczyny mówiące po bułgarsku.
[/quote]

To co mówisz mija się zupełnie z prawdą. Owszem, są proboszczowie, którzy jedyne co chcą mieć na plebanii to cisza i spokój, też mi się takie podejście nie podoba, ale niemal w całym Lublinie na plebaniach naprawdę wiele się dzieje. Jasne, że jak przychodzisz z "nikąd" i nie wiadomo co chcesz robić nikt Ci ot tak salki nie da.
Ja już sam miałem do wielu salek na plebaniach klucze i nie musiałem dzwonić i nikogo prosić o otworzenie.

Szczególnie nowe plebanie mają wiele sal i salek, a nawet pomieszczenia, na których mogą odbywać się większe wydarzenia (przedstawienia, koncerty, imprezy sylwestrowe itp.) - np sąsiednia parafia p.w. Miłosierdzia Bożego. Pisząc o tych małych, spartańsko urządzonych pomieszczeniach nie wiem na co się powołujesz - może na jakiś stary wiejski kościółek? Tam plebania, to z reguły mały dom jednorodzinny... W takich miejscach zdarza się, że proboszcz użycza nawet własnego mieszkania, by parafianie mogli zorganizować jakieś spotkanie - oczywiście nie każdy jest do tego zdolny.
[quote name='pmwd' timestamp='1333359377' post='617207']
Tak,masz całkowita rację. Na kazdej plebanii jest pomieszczenie zazwyczaj niewielkie i spartańsko urządzone,które słuzy jako kancelaria,salka konferencyjna,itd. Dlaczego? Bo plebania nie jest własnością proboszcza,tylko parafii,więc dla "picu" musi na niej znajdować się coś takiego.Inna sprawa to dostepność takiego ogólnodostępnego ponoć miejsca dla pospólstwa.O mozliwość skorzystania trzeba zabiegać odpowiednio wcześniej i w terminie i godzinach... rozwiń
Avatar
ks / 2 kwietnia 2012 o 12:30
0
w tej sprawie wypowiadają się same gwiazdy kurii jeszcze tylko brakuje @Adamowicza, Słomki, Mikołajczyka,Cisly itp karierowiczow :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Avatar
córka grabarza / 2 kwietnia 2012 o 11:49
0
To krew Ojca Świętego, którą podarował kardynał Stanisław Dziwisz ........
Skąd nagle cudowne rozmnożenie krwi?Czyżby bp Dziwisz był szarlatanem czy też transfuzjologiem?A wogóle skąd ma krew ojca świętego Benedykta XVI (bo chyba B XVI jest ojcem świętym)
Avatar
baldachimowy / 2 kwietnia 2012 o 11:42
0
Podjęła się tego firma Mostostal Puławy. To ich dar serca dla Ojca Świętego
Ciekawe czy ojciec święty Benedykt XVI będzie wdzięczny za dar serca mostostalu z Puław.
No i teraz wiadomo,dlaczego firmy bankrutują.Zamiast zarabiać,"produkują" dary serca.
Avatar
pmwd / 2 kwietnia 2012 o 11:36
0
[quote name='zzz' timestamp='1333355926' post='617185']
Zdziwił byś się, jak bardzo plebania jest potrzebna na parafii. Msze i nabożeństwa mogą odbywać się w przypadku młodej parafii nawet w drewnianej kaplicy, ale brak plebanii uniemożliwia lub bardzo ogranicza wszelkie inicjatywy przy parafialne zakładane przez ludzi świeckich, jak schole, wspólnoty, świetlice dla ubogich dzieci lub dzieci z problemami, poradnie itp...


[/quote]
Tak,masz całkowita rację. Na kazdej plebanii jest pomieszczenie zazwyczaj niewielkie i spartańsko urządzone,które słuzy jako kancelaria,salka konferencyjna,itd. Dlaczego? Bo plebania nie jest własnością proboszcza,tylko parafii,więc dla "picu" musi na niej znajdować się coś takiego.Inna sprawa to dostepność takiego ogólnodostępnego ponoć miejsca dla pospólstwa.O mozliwość skorzystania trzeba zabiegać odpowiednio wcześniej i w terminie i godzinach dogodnych dla plebana.Temu się akurat nie dziwię,dzwonek do drzwi w nieodpowiedniej porze może spowodować,że z okien plebanii zaczną wyskakiwać dziewczyny mówiące po bułgarsku.
[quote name='zzz' timestamp='1333355926' post='617185']
Zdziwił byś się, jak bardzo plebania jest potrzebna na parafii. Msze i nabożeństwa mogą odbywać się w przypadku młodej parafii nawet w drewnianej kaplicy, ale brak plebanii uniemożliwia lub bardzo ogranicza wszelkie inicjatywy przy parafialne zakładane przez ludzi świeckich, jak schole, wspólnoty, świetlice dla ubogich dzieci lub dzieci z problemami, poradnie itp...


[/quote]
Tak,masz całkowita rację. Na kazdej plebanii jest pomiesz... rozwiń
Avatar
zzz / 2 kwietnia 2012 o 10:38
0
[quote name='Gwidon' timestamp='1333353613' post='617164']
Ten kościół to duży zwrot w mentalności firmy.Pierwszy raz postawiono najpierw kościół zamiast plebani.Bo to nie średniowiecze i niepokornego ofiarodawcę nie można już spalić na stosie.Boję się tylko że będzie teraz stał w surowym stanie do czasu postawienia i wykończenia zaplecza zwanego plebania.
[/quote]

Zdziwił byś się, jak bardzo plebania jest potrzebna na parafii. Msze i nabożeństwa mogą odbywać się w przypadku młodej parafii nawet w drewnianej kaplicy, ale brak plebanii uniemożliwia lub bardzo ogranicza wszelkie inicjatywy przy parafialne zakładane przez ludzi świeckich, jak schole, wspólnoty, świetlice dla ubogich dzieci lub dzieci z problemami, poradnie itp.

Po za tym brak plebanii powoduje brak księży, a w szczególności proboszcza na miejscu - "pod ręką" dla parafian, ale i jako nadzór budowy oraz wszelkich inicjatyw - dom bez gospodarza.

Z Twojej opinii sądzę, że z Kościołem wiele wspólnego nie masz - może niedzielne Msze Święte, ale jest wiele ludzi świeckich, którzy pobudzeni wiarą potrzebują angażować się w życie parafii, a tu "zaplecze" jest wielce pożądane. Plebania to nie tylko cieplutkie mieszkanko dla księdza, ale przede wszystkim centrum funkcjonowania całej parafii!
[quote name='Gwidon' timestamp='1333353613' post='617164']
Ten kościół to duży zwrot w mentalności firmy.Pierwszy raz postawiono najpierw kościół zamiast plebani.Bo to nie średniowiecze i niepokornego ofiarodawcę nie można już spalić na stosie.Boję się tylko że będzie teraz stał w surowym stanie do czasu postawienia i wykończenia zaplecza zwanego plebania.
[/quote]

Zdziwił byś się, jak bardzo plebania jest potrzebna na parafii. Msze i nabożeństwa mogą odbywać się w przypadku młodej parafii naw... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku 0 0

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski 4 0

W rewanżowym meczu I rundy eliminacji do Ligi Mistrzów zespół z Warszawy pokonał na swoim stadionie niżej notowanego rywala z Irlandii i awansował do dalszej fazy rozgrywek

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 3 1

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 7 4

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie 2 2

Maria Kosidło z Radzynia Podlaskiego zaczęła we wtorek pikietę pod Urzędem Miasta. W toczącym się od dwóch lat sporze chodzi o mieszkanie komunalne. Kobieta zarzuca urzędnikom, że bezprawnie rozwiązali z nią umowę i zajęli lokum

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!"
film

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!" 30 21

Hodowcy świń z okolic Parczewa zablokowali samochód lekarzy weterynarii, którzy zamierzali przeprowadzić ubój zwierząt zagrożonych afrykańskim pomorem świń. – Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła – nie ukrywa przewodniczący rolniczego stowarzyszenia, który przyjechał wesprzeć okolicznych mieszkańców

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku
galeria

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku 9 20

Poprawiono napis na odsłoniętym w niedzielę kraśnickim pomniku. Figura Lecha Kaczyńskiego została podpisana jako „Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej”. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy drugiego z tych słów nie należałoby odmienić.

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu 3 11

Woda na kortach tenisowych w Świdniku. Urząd Miasta przyznaje, że po poniedziałkowych ulewnych deszczach był problem z odprowadzaniem wody

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 7 11

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 5 15

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 29 15

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym 65 9

Rada Dzielnicy Ponikwoda chce, żeby galeria handlowa Olimp znalazła się w jej granicach, a nie – jak teraz – na Czechowie Południowym. Tłumaczy, że dzięki temu mieszkańcy Ponikwody… będą mieć nowy ośrodek kulturalny

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej 0 4

Od wielu tygodni nie brakowało plotek, że dojdzie do połączenia Włodawianki z Eko Różanka. I wygląda na to, że kluby doszły już do porozumienia. Teraz swoją zgodę musi jeszcze wydać Lubelski Związek Piłki Nożnej

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 8 0

Sporo działo się we wtorek w obozie Górnika. Zielono-czarni mają nowego zawodnika – Jakuba Chrzanowskiego. Zmiany zaszły także w sztabie szkoleniowym i medycznym klubu z Łęcznej

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 1 8

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.