Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 marca 2010 r.
18:03
Edytuj ten wpis

Centrum żeglarstwa, pole golfowe i ośrodek wczasowy nad Zalewem Zemborzyckim

0 18 A A

Jedni chcą zbudować centrum żeglarstwa. Inni – pierwsze w Lublinie pole golfowe. Urzędnicy mówią o ośrodku wczasowym. Te wszystkie pomysły złożą się na jeden, wspólny "plan na zalew”.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Chodzi o plan zagospodarowania całego terenu nad zalewem – mówi Mariusz Szmit, dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Lublinie. To właśnie MOSiR zajmie się przygotowaniem dokumentu. – W najbliższych dniach uzgodnimy z prezydentem szczegóły – zapowiada Szmit.
– Wreszcie. Mam tylko nadzieję, że to będzie plan z prawdziwego zdarzenia – komentuje Leszek Daniewski (PO), miejski radny z Zemborzyc. – Bo kiedy się tym zająć, jak nie teraz?

Do lubelskich urzędników zgłosili się chętni do zbudowania nad zalewem wielkiego centrum żeglarstwa. – Ma to być ośrodek otwarty dla wszystkich. Całe rodziny będą mogły uczestniczyć w tej formie zabawy i wypoczynku – podkreśla Artur Kawa z Fundacji Lubelskie Centrum Żeglarstwa.

Centrum miałoby powstać na terenie obecnego ośrodka Marina. Przez ostatnie lata ośrodek dzierżawił jeden z lubelskich przedsiębiorców. Ale gdy po drugiej stronie zalewu powstał bijący rekordy popularności kompleks basenów, Marina popadła w ruinę.

– To wstyd dla miasta – podkreśla Beata Adamczuk, która przyjechała wczoraj nad zalew rowerem. – Połamane ławki, zniszczone chodniki. Brudno i ponuro.

Już wiadomo, że wygasająca w przyszłym roku umowa dzierżawy nie zostanie przedłużona. MOSiR wystawi cały ośrodek na przetarg. Nowy dzierżawca przejmie grunty na 30 lat i będzie musiał zbudować tam ośrodek sportów wodnych. Do przetargu stanie też Fundacja Lubelskie Centrum Żeglarstwa.

– A co z pozostałą częścią terenów po tej stronie zalewu? – pyta radny Daniewski. – Tam powinny powstać parkingi albo kolejne miejsca rekreacji. Miasto tego wszystkiego nie "udźwignie”. Ale można przecież oddać te tereny w dzierżawę.

– Zajmiemy się wszystkimi miejscami w otoczeniu akwenu – zapowiada Szmit. – Jak można je wykorzystać. Na które z nich można znaleźć inwestorów zewnętrznych, a w które powinno zaangażować się miasto.

Z propozycją wybudowania akademii golfowej i strzelnicy nad zalewem zgłosił się Pierwszy Lubelski Klub Golfowy. W ub. roku miejscy radni zgodzili się wydzierżawić teren na ten cel.
MOSiR musiałby jednak ogłosić przetarg na dzierżawcę, który zbuduje akademię. PLKG samodzielnie na to nie stać. Dlatego klub i ośrodek wspólnie starają się o dofinansowanie z UE.

– To innowacyjny projekt w skali całego kraju – podkreśla Grzegorz Puszkarski, prezes klubu golfowego. – Z pola i strzelnicy mogliby korzystać wszyscy mieszkańcy miasta. Ale chcemy też uczyć gry w golfa dzieci i młodzież.

Na pieniądze czeka też ośrodek wypoczynkowy Dąbrowa, od lat popadający w ruinę. MOSiR chciałby go odbudować.

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
leszekdaniewski.eu / 20 września 2010 o 09:50
0
http://www.leszekdaniewski.eu/
Avatar
Lubelak / 23 marca 2010 o 12:25
0
Mam jeszcze gdzieś wyrys ze starego planu zagospodarowania okolic zalewu gdzie widnieje pięknie rozrysowana przystań... mam nadzieję że Kawa wyłoży na ławę swoje umiejętności i zrobi SZYBKO co planuje. Tylko nie wiem czy martwi się sprawą że zalew.... zabagnia się i to jest główny problem na rozwój infrastruktury wokół niego. Słyszałem, że już nie wszędzie da się pływać łódkami. To jest bajoro i jak na razie ochrona środowiska z UM nie jest w stanie tego odwrócić.

A co do panów POpyliniarzy Daniewskiego i Wasilewskiego - plany inwestycyjne tak owszem, ale to powinno być ujęte w planie zagospodarowania przestrzennego dla zalewu. A gdzie on jest panie prezydencie z Bożej łaski Wasilewski??? Kiedy obiecywałeś na jakimś pikniku nad zalewem że będzie to za rok? Nie ponad rok temu??? I cisza. A inwestycje chcecie robić po łebkach aby na wybory. To jest zwykła granda że urzędasy od 2004 roku nie mogą przygotować nowego planu a tylko kombinują wokół małych interesików. Polska nie jest państwem prawa, że urzędasy nie ponoszą konsekwencji za nie wywiązywanie się ze swoich obowiązków.

Powtarzam, inwestycje nad zalewem TAK, ale po uchwaleniu planu zagospodarowania dla jego okolic, i tym się zajmij panie Daniewski, bo nowe oświetlenie przy Krężnickiej nie uratuje cię przy następnych wyborach!
Mam jeszcze gdzieś wyrys ze starego planu zagospodarowania okolic zalewu gdzie widnieje pięknie rozrysowana przystań... mam nadzieję że Kawa wyłoży na ławę swoje umiejętności i zrobi SZYBKO co planuje. Tylko nie wiem czy martwi się sprawą że zalew.... zabagnia się i to jest główny problem na rozwój infrastruktury wokół niego. Słyszałem, że już nie wszędzie da się pływać łódkami. To jest bajoro i jak na razie ochrona środowiska z UM nie jest w stanie tego odwrócić.

A co do panów POpyliniarzy Daniewskiego i Wasilewskiego - plany i... rozwiń
Avatar
Pierwszy Gość / 23 marca 2010 o 10:17
0
Drugi gość napisał:
Mów palancie za siebie i to z góry zaznacz. Jest akurat odwrotnie niż ty piepr..sz i to widać . Po kolei to czym piszesz , będzie wszystko wbrew twoim wrednym sugestiom realizowane.
Zmiany rozpoczęte , albo w trakcie realizacji widać już na każdym kroku.
Połknij prozac bo szczeżniesz w tej chandrze i nienawiści do miasta, w którym żyjesz a i żonę uszkodzisz bo ugotowała za słoną zupę.

Ocho, czujnie odezwał się dyżurny cenzor UML.
Dobrze by było gdybyś zechciał odnieść się konkretnie do treści postu, a nie urządzać prywatne wycieczki pod adresem autora. Bo zachowujesz się jak mały chłopczyk przyłapany przez rodziców na sikaniu do wanny.

Ocho, czujnie odezwał się dyżurny cenzor UML.
Dobrze by było gdybyś zechciał odnieść się konkretnie do treści postu, a nie urządzać prywatne wycieczki pod adresem autora. Bo zachowujesz się jak mały chłopczyk przyłapany przez rodziców na sikaniu do wanny. rozwiń
Avatar
Drugi gość / 23 marca 2010 o 09:43
0
Gość napisał:
Tak, bo mamy już lotnisko, aquapark, drogę ekspresową do stolicy, wygodną obwodnicę, równiutkie, wysprzątane i dobrze oświetlone ulice w mieście, wzorową i przyjazną mieszkańcom administrację i straż miejską. Co rusz w specjalnej strefie ekonomicznej powstają nowe firmy dające zatrudnienie i godziwe zarobki mieszkańcom. Dzięki sprawnej promocji prowadzonej przez profesjonalistów jesteśmy znani i podziwiani od Lizbony aż po Władywostok. Biznes i turystyka ciągną do nas ze wszystkich stron, więc pieniądze szerokim strumieniem wpływają do miejskiej kasy. Nie pozostaje nic innego niż zainwestować w przedsięwzięcia z wyższej półki: pole golfowe, port jachtowy, tor wyścigów konnych, stadion o olimpijskich parametrach, kasyna gry.
Co tam dla nas zaściankowe Monte Carlo, czy Las Vegas - to jest Lublin zarządzany przez ekipę pana AW i jego popleczników, którzy już chwytają się nawet nie brzytwy, ale żyletki; żeby choć przez chwilę jeszcze utrzymać się na powierzchni tonącej łajby.
Starsi pewnie pamiętają, że istniało kiedyś w Polsce coś takiego jak KBW. Dzisiaj należałoby to rozwinąć: Kompromitacja - Bezczelność - Wstyd !

Mów palancie za siebie i to z góry zaznacz. Jest akurat odwrotnie niż ty piepr..sz i to widać . Po kolei to czym piszesz , będzie wszystko wbrew twoim wrednym sugestiom realizowane.
Zmiany rozpoczęte , albo w trakcie realizacji widać już na każdym kroku.
Połknij prozac bo szczeżniesz w tej chandrze i nienawiści do miasta, w którym żyjesz a i żonę uszkodzisz bo ugotowała za słoną zupę.

Mów palancie za siebie i to z góry zaznacz. Jest akurat odwrotnie niż ty piepr..sz i to widać . Po kolei to czym piszesz , będzie wszystko wbrew twoim wrednym sugestiom realizowane.
Zmiany rozpoczęte , albo w trakcie realizacji widać już na każdym kroku.
Połknij prozac bo szczeżniesz w tej chandrze i nienawiści do miasta, w którym żyjesz a i żonę uszkodzisz bo ugotowała za słoną zupę. rozwiń
Avatar
Gość / 23 marca 2010 o 09:09
0
Tak, bo mamy już lotnisko, aquapark, drogę ekspresową do stolicy, wygodną obwodnicę, równiutkie, wysprzątane i dobrze oświetlone ulice w mieście, wzorową i przyjazną mieszkańcom administrację i straż miejską. Co rusz w specjalnej strefie ekonomicznej powstają nowe firmy dające zatrudnienie i godziwe zarobki mieszkańcom. Dzięki sprawnej promocji prowadzonej przez profesjonalistów jesteśmy znani i podziwiani od Lizbony aż po Władywostok. Biznes i turystyka ciągną do nas ze wszystkich stron, więc pieniądze szerokim strumieniem wpływają do miejskiej kasy. Nie pozostaje nic innego niż zainwestować w przedsięwzięcia z wyższej półki: pole golfowe, port jachtowy, tor wyścigów konnych, stadion o olimpijskich parametrach, kasyna gry.
Co tam dla nas zaściankowe Monte Carlo, czy Las Vegas - to jest Lublin zarządzany przez ekipę pana AW i jego popleczników, którzy już chwytają się nawet nie brzytwy, ale żyletki; żeby choć przez chwilę jeszcze utrzymać się na powierzchni tonącej łajby.
Starsi pewnie pamiętają, że istniało kiedyś w Polsce coś takiego jak KBW. Dzisiaj należałoby to rozwinąć: Kompromitacja - Bezczelność - Wstyd !
Tak, bo mamy już lotnisko, aquapark, drogę ekspresową do stolicy, wygodną obwodnicę, równiutkie, wysprzątane i dobrze oświetlone ulice w mieście, wzorową i przyjazną mieszkańcom administrację i straż miejską. Co rusz w specjalnej strefie ekonomicznej powstają nowe firmy dające zatrudnienie i godziwe zarobki mieszkańcom. Dzięki sprawnej promocji prowadzonej przez profesjonalistów jesteśmy znani i podziwiani od Lizbony aż po Władywostok. Biznes i turystyka ciągną do nas ze wszystkich stron, więc pieniądze szerokim strumieniem wpływają do miejs... rozwiń
Avatar
P.Ł. / 23 marca 2010 o 08:29
0
ale foto do artykułu jest po prostu genialne
Avatar
beholder / 23 marca 2010 o 07:49
0
Większość wypowiadających się tutaj to idioci. Co wam k...wa przeszkadza to, że ktoś chce zainwestować swoje pieniądze ? Cały czas narzeka się, że nic w tym mieście się nie dzieje, a jak ktoś chce coś zrobić pozytecznego to zawsze znajdzie sie jakiś zakompleksiony dureń podejrzewający zydowski spisek.
Avatar
tubylec / 22 marca 2010 o 21:14
0
Pomysły może i ciekawe ale pojaiwia się nasza narodowa tradycja czyli malkontenctwo. "Sam nie będę robił bo mi się nie chce przecież i tak mi sie należy" a gdy inni mają pomysł to zamiast pomóc złożę doniesienia gdzie się da, pewnie nic nie znajdą ale plany padną. W mentalności części ludzi lepiej żeby niszczało niż ma przynosić komuś dochód. Nawet jeżeli zainwestowała by w to sosba prywatna to nie zauważą że podatki będą wpływać do kasy maiasta a przy okazji zarobią inne osoby bo dostaną zatrudnienie, bo zainteresowani będą korzystać z bazy noclegowo-hotelowej w mieście i przy iinych okazjach. Dzieki takiemu podejściu do inicjatyw ciągle jesteśmy "Polską B" i nawet Podkarpacie zaczyna nas wyprzedzać.
Pomysły może i ciekawe ale pojaiwia się nasza narodowa tradycja czyli malkontenctwo. "Sam nie będę robił bo mi się nie chce przecież i tak mi sie należy" a gdy inni mają pomysł to zamiast pomóc złożę doniesienia gdzie się da, pewnie nic nie znajdą ale plany padną. W mentalności części ludzi lepiej żeby niszczało niż ma przynosić komuś dochód. Nawet jeżeli zainwestowała by w to sosba prywatna to nie zauważą że podatki będą wpływać do kasy maiasta a przy okazji zarobią inne osoby bo dostaną zatrudnienie, bo zainteresowani będą korzys... rozwiń
Avatar
Gość / 22 marca 2010 o 20:30
0
W to miejsce trzeba inwestować! Nie ma innego wyjścia. Tu na prawdę można zrobić coś konkretnego. A przede wszystkim na tym można zarobić.
Avatar
Gość / 22 marca 2010 o 20:19
0
turysta napisał:
A czemu nie myślisz o turystach: żeglarzach i golfistach, którzy odpowiednio zachęceni mogliby przyjeżdżać i w Lublinie kasę zostawiać?
Ja na żaglówkę jestem pierwszy chętny.


weź se turysta bacę ze sobą i Wasilewskiego jeszcze i skocz se do swojej wanny na żaglówki razem z nimi...
Avatar
leszekdaniewski.eu / 20 września 2010 o 09:50
0
http://www.leszekdaniewski.eu/
Avatar
Lubelak / 23 marca 2010 o 12:25
0
Mam jeszcze gdzieś wyrys ze starego planu zagospodarowania okolic zalewu gdzie widnieje pięknie rozrysowana przystań... mam nadzieję że Kawa wyłoży na ławę swoje umiejętności i zrobi SZYBKO co planuje. Tylko nie wiem czy martwi się sprawą że zalew.... zabagnia się i to jest główny problem na rozwój infrastruktury wokół niego. Słyszałem, że już nie wszędzie da się pływać łódkami. To jest bajoro i jak na razie ochrona środowiska z UM nie jest w stanie tego odwrócić.

A co do panów POpyliniarzy Daniewskiego i Wasilewskiego - plany inwestycyjne tak owszem, ale to powinno być ujęte w planie zagospodarowania przestrzennego dla zalewu. A gdzie on jest panie prezydencie z Bożej łaski Wasilewski??? Kiedy obiecywałeś na jakimś pikniku nad zalewem że będzie to za rok? Nie ponad rok temu??? I cisza. A inwestycje chcecie robić po łebkach aby na wybory. To jest zwykła granda że urzędasy od 2004 roku nie mogą przygotować nowego planu a tylko kombinują wokół małych interesików. Polska nie jest państwem prawa, że urzędasy nie ponoszą konsekwencji za nie wywiązywanie się ze swoich obowiązków.

Powtarzam, inwestycje nad zalewem TAK, ale po uchwaleniu planu zagospodarowania dla jego okolic, i tym się zajmij panie Daniewski, bo nowe oświetlenie przy Krężnickiej nie uratuje cię przy następnych wyborach!
Mam jeszcze gdzieś wyrys ze starego planu zagospodarowania okolic zalewu gdzie widnieje pięknie rozrysowana przystań... mam nadzieję że Kawa wyłoży na ławę swoje umiejętności i zrobi SZYBKO co planuje. Tylko nie wiem czy martwi się sprawą że zalew.... zabagnia się i to jest główny problem na rozwój infrastruktury wokół niego. Słyszałem, że już nie wszędzie da się pływać łódkami. To jest bajoro i jak na razie ochrona środowiska z UM nie jest w stanie tego odwrócić.

A co do panów POpyliniarzy Daniewskiego i Wasilewskiego - plany i... rozwiń
Avatar
Pierwszy Gość / 23 marca 2010 o 10:17
0
Drugi gość napisał:
Mów palancie za siebie i to z góry zaznacz. Jest akurat odwrotnie niż ty piepr..sz i to widać . Po kolei to czym piszesz , będzie wszystko wbrew twoim wrednym sugestiom realizowane.
Zmiany rozpoczęte , albo w trakcie realizacji widać już na każdym kroku.
Połknij prozac bo szczeżniesz w tej chandrze i nienawiści do miasta, w którym żyjesz a i żonę uszkodzisz bo ugotowała za słoną zupę.

Ocho, czujnie odezwał się dyżurny cenzor UML.
Dobrze by było gdybyś zechciał odnieść się konkretnie do treści postu, a nie urządzać prywatne wycieczki pod adresem autora. Bo zachowujesz się jak mały chłopczyk przyłapany przez rodziców na sikaniu do wanny.

Ocho, czujnie odezwał się dyżurny cenzor UML.
Dobrze by było gdybyś zechciał odnieść się konkretnie do treści postu, a nie urządzać prywatne wycieczki pod adresem autora. Bo zachowujesz się jak mały chłopczyk przyłapany przez rodziców na sikaniu do wanny. rozwiń
Avatar
Drugi gość / 23 marca 2010 o 09:43
0
Gość napisał:
Tak, bo mamy już lotnisko, aquapark, drogę ekspresową do stolicy, wygodną obwodnicę, równiutkie, wysprzątane i dobrze oświetlone ulice w mieście, wzorową i przyjazną mieszkańcom administrację i straż miejską. Co rusz w specjalnej strefie ekonomicznej powstają nowe firmy dające zatrudnienie i godziwe zarobki mieszkańcom. Dzięki sprawnej promocji prowadzonej przez profesjonalistów jesteśmy znani i podziwiani od Lizbony aż po Władywostok. Biznes i turystyka ciągną do nas ze wszystkich stron, więc pieniądze szerokim strumieniem wpływają do miejskiej kasy. Nie pozostaje nic innego niż zainwestować w przedsięwzięcia z wyższej półki: pole golfowe, port jachtowy, tor wyścigów konnych, stadion o olimpijskich parametrach, kasyna gry.
Co tam dla nas zaściankowe Monte Carlo, czy Las Vegas - to jest Lublin zarządzany przez ekipę pana AW i jego popleczników, którzy już chwytają się nawet nie brzytwy, ale żyletki; żeby choć przez chwilę jeszcze utrzymać się na powierzchni tonącej łajby.
Starsi pewnie pamiętają, że istniało kiedyś w Polsce coś takiego jak KBW. Dzisiaj należałoby to rozwinąć: Kompromitacja - Bezczelność - Wstyd !

Mów palancie za siebie i to z góry zaznacz. Jest akurat odwrotnie niż ty piepr..sz i to widać . Po kolei to czym piszesz , będzie wszystko wbrew twoim wrednym sugestiom realizowane.
Zmiany rozpoczęte , albo w trakcie realizacji widać już na każdym kroku.
Połknij prozac bo szczeżniesz w tej chandrze i nienawiści do miasta, w którym żyjesz a i żonę uszkodzisz bo ugotowała za słoną zupę.

Mów palancie za siebie i to z góry zaznacz. Jest akurat odwrotnie niż ty piepr..sz i to widać . Po kolei to czym piszesz , będzie wszystko wbrew twoim wrednym sugestiom realizowane.
Zmiany rozpoczęte , albo w trakcie realizacji widać już na każdym kroku.
Połknij prozac bo szczeżniesz w tej chandrze i nienawiści do miasta, w którym żyjesz a i żonę uszkodzisz bo ugotowała za słoną zupę. rozwiń
Avatar
Gość / 23 marca 2010 o 09:09
0
Tak, bo mamy już lotnisko, aquapark, drogę ekspresową do stolicy, wygodną obwodnicę, równiutkie, wysprzątane i dobrze oświetlone ulice w mieście, wzorową i przyjazną mieszkańcom administrację i straż miejską. Co rusz w specjalnej strefie ekonomicznej powstają nowe firmy dające zatrudnienie i godziwe zarobki mieszkańcom. Dzięki sprawnej promocji prowadzonej przez profesjonalistów jesteśmy znani i podziwiani od Lizbony aż po Władywostok. Biznes i turystyka ciągną do nas ze wszystkich stron, więc pieniądze szerokim strumieniem wpływają do miejskiej kasy. Nie pozostaje nic innego niż zainwestować w przedsięwzięcia z wyższej półki: pole golfowe, port jachtowy, tor wyścigów konnych, stadion o olimpijskich parametrach, kasyna gry.
Co tam dla nas zaściankowe Monte Carlo, czy Las Vegas - to jest Lublin zarządzany przez ekipę pana AW i jego popleczników, którzy już chwytają się nawet nie brzytwy, ale żyletki; żeby choć przez chwilę jeszcze utrzymać się na powierzchni tonącej łajby.
Starsi pewnie pamiętają, że istniało kiedyś w Polsce coś takiego jak KBW. Dzisiaj należałoby to rozwinąć: Kompromitacja - Bezczelność - Wstyd !
Tak, bo mamy już lotnisko, aquapark, drogę ekspresową do stolicy, wygodną obwodnicę, równiutkie, wysprzątane i dobrze oświetlone ulice w mieście, wzorową i przyjazną mieszkańcom administrację i straż miejską. Co rusz w specjalnej strefie ekonomicznej powstają nowe firmy dające zatrudnienie i godziwe zarobki mieszkańcom. Dzięki sprawnej promocji prowadzonej przez profesjonalistów jesteśmy znani i podziwiani od Lizbony aż po Władywostok. Biznes i turystyka ciągną do nas ze wszystkich stron, więc pieniądze szerokim strumieniem wpływają do miejs... rozwiń
Avatar
P.Ł. / 23 marca 2010 o 08:29
0
ale foto do artykułu jest po prostu genialne
Avatar
beholder / 23 marca 2010 o 07:49
0
Większość wypowiadających się tutaj to idioci. Co wam k...wa przeszkadza to, że ktoś chce zainwestować swoje pieniądze ? Cały czas narzeka się, że nic w tym mieście się nie dzieje, a jak ktoś chce coś zrobić pozytecznego to zawsze znajdzie sie jakiś zakompleksiony dureń podejrzewający zydowski spisek.
Avatar
tubylec / 22 marca 2010 o 21:14
0
Pomysły może i ciekawe ale pojaiwia się nasza narodowa tradycja czyli malkontenctwo. "Sam nie będę robił bo mi się nie chce przecież i tak mi sie należy" a gdy inni mają pomysł to zamiast pomóc złożę doniesienia gdzie się da, pewnie nic nie znajdą ale plany padną. W mentalności części ludzi lepiej żeby niszczało niż ma przynosić komuś dochód. Nawet jeżeli zainwestowała by w to sosba prywatna to nie zauważą że podatki będą wpływać do kasy maiasta a przy okazji zarobią inne osoby bo dostaną zatrudnienie, bo zainteresowani będą korzystać z bazy noclegowo-hotelowej w mieście i przy iinych okazjach. Dzieki takiemu podejściu do inicjatyw ciągle jesteśmy "Polską B" i nawet Podkarpacie zaczyna nas wyprzedzać.
Pomysły może i ciekawe ale pojaiwia się nasza narodowa tradycja czyli malkontenctwo. "Sam nie będę robił bo mi się nie chce przecież i tak mi sie należy" a gdy inni mają pomysł to zamiast pomóc złożę doniesienia gdzie się da, pewnie nic nie znajdą ale plany padną. W mentalności części ludzi lepiej żeby niszczało niż ma przynosić komuś dochód. Nawet jeżeli zainwestowała by w to sosba prywatna to nie zauważą że podatki będą wpływać do kasy maiasta a przy okazji zarobią inne osoby bo dostaną zatrudnienie, bo zainteresowani będą korzys... rozwiń
Avatar
Gość / 22 marca 2010 o 20:30
0
W to miejsce trzeba inwestować! Nie ma innego wyjścia. Tu na prawdę można zrobić coś konkretnego. A przede wszystkim na tym można zarobić.
Avatar
Gość / 22 marca 2010 o 20:19
0
turysta napisał:
A czemu nie myślisz o turystach: żeglarzach i golfistach, którzy odpowiednio zachęceni mogliby przyjeżdżać i w Lublinie kasę zostawiać?
Ja na żaglówkę jestem pierwszy chętny.


weź se turysta bacę ze sobą i Wasilewskiego jeszcze i skocz se do swojej wanny na żaglówki razem z nimi...
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 3 5

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 0 1

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 16 6

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym 30 4

Rada Dzielnicy Ponikwoda chce, żeby galeria handlowa Olimp znalazła się w jej granicach, a nie – jak teraz – na Czechowie Południowym. Tłumaczy, że dzięki temu mieszkańcy Ponikwody… będą mieć nowy ośrodek kulturalny

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej 0 1

Od wielu tygodni nie brakowało plotek, że dojdzie do połączenia Włodawianki z Eko Różanka. I wygląda na to, że kluby doszły już do porozumienia. Teraz swoją zgodę musi jeszcze wydać Lubelski Związek Piłki Nożnej

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 3 0

Sporo działo się we wtorek w obozie Górnika. Zielono-czarni mają nowego zawodnika – Jakuba Chrzanowskiego. Zmiany zaszły także w sztabie szkoleniowym i medycznym klubu z Łęcznej

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 1 4

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze
21 lipca 2018, 20:00

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda duetu The Dumplings, Kuba Karaś, wystąpi 21 lipca w Plenerze. Zamiast własnych kawałków artysta sprawdzi się w roli DJ'a i rozkręci gorącą imprezę. Start o godz. 20.

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie 0 16

Wczoraj unieważniony został przetarg na odnowę parku Ludowego. Najtańsza oferta przekraczała kwotę zarezerwowaną w kasie miasta. Teraz Ratusz zastanawia się nad dalszymi losami tej inwestycji, która już drugi raz okazała się sporo droższa niż spodziewali się urzędnicy.

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach
20 lipca 2018, 18:30

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach 2 1

W Puławach startuje cykl Smaki Muzyki organizowany przez Puławski Park Naukowo-Technologiczny. W piątek, 20 lipca o godz. 18.30 w Zielonym Pomidorze (Mościckiego 1) odbędzie się koncert Artura Miedzińskiego.

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki 17 15

Siedem bloków mieszkalnych zamierza stawiać prywatna spółka na terenie wytwórni wind u zbiegu ul. Roztocze i Orkana. Ratusz uznał, że to dobre miejsce na mieszkania, a teraz będzie opracowywać nowy plan zagospodarowania terenu.

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial 0 0

Nad Zalewem Zemborzyckim odbył się bieg City trail onTour, czyli wakacyjna zapowiedź największego cyklu zawodów przełajowych w kraju. Najszybszym na 5-kilometrowej trasie był miejscowy dominator – Artur Kern. Wśród kobiet zwycięstwo odniosła pochodząca z Wejherowa – Katarzyna Konkel

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci 0 2

Zamiast klocków i lalek – patyki i błoto. Zamiast łóżka i materaca – ciepły śpiwór i gołe niebo. Przedszkolaki brodzą w kałużach, przedzierają przez śnieżne zaspy, a ich plac zabaw to las, łąka lub ogród.

MKS Perła Lublin już trenuje
galeria

MKS Perła Lublin już trenuje 2 1

Superliga piłkarek ręcznych MKS Perła Lublin ma za sobą pierwszy trening. W poniedziałek w hali MOSiR przy Al. Zygmuntowskich ćwiczyło 14 zawodniczek. Walentyna Nieściaruk i Gabriela Besen na razie trenowały indywidualnie

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.