Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 października 2018 r.
19:00

Co dalej z przebudową torów Lublin-Dęblin? Kolej ma plan. "To jest najszybsze rozwiązanie"

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 30 A A
Dokończenie prac okazuje się łatwiejszą częścią sprzątania po Włochach. Trudniejsze są na razie rozliczenia z podwykonawcami, którzy nie dostali od Astaldi należnej im zapłaty
Dokończenie prac okazuje się łatwiejszą częścią sprzątania po Włochach. Trudniejsze są na razie rozliczenia z podwykonawcami, którzy nie dostali od Astaldi należnej im zapłaty (fot. Maciej Kaczanowski)

Po niedzieli wznowiona ma być przebudowa torów między Lublinem a Dęblinem – twierdzi spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Sama zamierza dokończyć prace przerwane przez włoską firmę Astaldi, która zostawiła na lodzie swoich podwykonawców. Przedsiębiorcy czekający na zapłatę znowu tracą cierpliwość – wraca groźba blokady dróg

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Przebudowa stanęła, bo najpierw Włosi stwierdzili, że rezygnują z kontraktu, a później kolej ogłosiła, że to ona zrywa kontrakt. W poniedziałek ogłoszono, że przerwane prace zostaną wznowione bez długotrwałego przetargu na nowego wykonawcę. Kolej zrobi to własnymi siłami.

– Roboty będą prowadziły spółki zależne PKP Polskich Linii Kolejowych – ogłasza Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. – W przyszłym tygodniu planowane jest wznowienie prac.

O takim rozwiązaniu pisaliśmy już miesiąc temu. – Jedną z opcji jest wprowadzenie na budowę naszych spółek zależnych – przyznał w rozmowie z nami Arnold Bresch z zarządu PKP PLK. W poniedziałek okazało się, że kolej sięga po ten scenariusz. – To jest najszybsze rozwiązanie – mówi Siemieniec.

W jakim czasie może być dokończona przebudowa szlaku Lublin-Dęblin? – Nie składamy jeszcze deklaracji, zobaczymy po pierwszych tygodniach – odpowiada rzecznik Polskich Linii Kolejowych. – Chcielibyśmy w przyszłym roku przywrócić ruch na zamkniętym odcinku.

Dokończenie prac okazuje się łatwiejszą częścią sprzątania po Włochach. Trudniejsze są na razie rozliczenia z podwykonawcami, którzy nie dostali od Astaldi należnej im zapłaty. Pieniądze ma im wypłacać bezpośrednio spółka PKP PLK. W jej lubelskim zakładzie doszło w poniedziałek do kolejnego spotkania z podwykonawcami. Uczestniczył w nim również wojewoda, który tydzień temu zapewniał, że dziennikarze będą mogli się przysłuchiwać rozmowom. – Ja nie widzę przeszkód – mówił dziennikarzom wojewoda Przemysław Czarnek. – Ja nie mam nic do ukrycia, zapraszam serdecznie.

Dziennikarzy jednak nie wpuszczono, więc przebieg rozmów znamy tylko z relacji stron. – Atmosfera spotkania była rzeczowa – twierdzi rzecznik PKP PLK, który informuje, że podwykonawcom wypłacono dotąd 24 mln zł, ale Astaldi „mimo medialnych deklaracji o współpracy z podwykonawcami, nie przyjmuje dokumentów, a to wydłuża procedury”.

Ze strony przedsiębiorców domagających się zapłaty usłyszeliśmy natomiast, że wciąż aktualna jest groźba protestu polegającego na blokadzie dróg, bo kolej nie chce płacić tyle, ile oczekują podwykonawcy Astaldi. Kolejne rozmowy zaplanowano na 29 października. 

 

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gucio / 15 października 2018 r. o 19:15
+30
nie można było tak od razu ?
Avatar
Michał / 15 października 2018 r. o 23:45
+18
Kto chodź trochę jest w temacie ten doskonale wie, że zejście poniżej 3h na trasie Lublin- Warszawa będzie możliwe dopiero w połowie... 2022 roku. Nawet jeśli sprawnie dokończą odcinek Lublin- Dęblin rozgrzebane przez Włochów to w 2020 startuje przebudowa Otwock- Warszawa wschodnia i do jego końca, nie ma mowy o czasach krótszych niż sprzed remontu. Także uświadomcie sobie ze ten remont będzie trwał minimum 5 lat, a po wszystkim realna oszczędność czasu to będzie około 25 min. Przed przebudowa pociągi jeździli w 2h15- 2h45min, a po przebudowie to będzie 1h50-2h15min. Promowany w mediach czas przejazdu 90 minut to nie jest i nigdy nie była realna prędkość „handlowa” przy tych parametrach remontu.
Kto chodź trochę jest w temacie ten doskonale wie, że zejście poniżej 3h na trasie Lublin- Warszawa będzie możliwe dopiero w połowie... 2022 roku. Nawet jeśli sprawnie dokończą odcinek Lublin- Dęblin rozgrzebane przez Włochów to w 2020 startuje przebudowa Otwock- Warszawa wschodnia i do jego końca, nie ma mowy o czasach krótszych niż sprzed remontu. Także uświadomcie sobie ze ten remont będzie trwał minimum 5 lat, a po wszystkim realna oszczędność czasu to będzie około 25 min. Przed przebudowa pociągi jeździli w 2h15- 2h45min, a po przebudow... rozwiń
Avatar
Gość / 16 października 2018 r. o 10:19
+17
Oczywiście, że dalej będą robić to podwykonawcy - tylko, że tym razem nie najtańsi a wybrani - oczywiście oficjalnie. Nieoficjalnie dalej będą to robić najtańsi podwykonawcy ale najtańsi to oni będą dla oficjalnych podwykonawców. A oficjalni to będą ci najdrożsi. Tak to dziala - PiS od zawsze dąży do centralizacji, ponieważ tylko wtedy będą mogli bez jakichkolwiek ograniczeń - pod byle pozorem, zlecać wszystko znajomym.
Avatar
Gość / 15 października 2018 r. o 19:32
+12
Autobus o którym mowa to autobus Lublin pulawy zastępczy zamiast kolei nie jechaliscie nim to nie wiecie
Avatar
Gość / 16 października 2018 r. o 08:06
+10
Szybka kolej do stolicy jest Lublinowi niezbędnie konieczna - w piątek czy w niedzielę wieczorem tłok na drogach wwa-lbn jak przy wielkich wędrówkach ludów - Lublin albo z roboty albo do roboty jedzie... a taki Radom szybką kolej będzie miał z powodu rozbudowy lotniska
Avatar
Gość / 15 października 2018 r. o 19:09
+10
A PRZYPOMNIJMY SOBIE CO MÓWIŁ NASZE PREMIER PODCZAS POBYTU W DĘBLINIE Jak mówił szef rządu, trwająca modernizacja linii kolejowej Warszawa – Lublin „znacząco skróci czas podróży” na tej trasie. – Jest inwestycją ogromną. Pochłonie prawie 3 mld zł. Mamy te środki przeznaczone na tą inwestycję – powiedział. A TUPROSZE PODWYKONAWCY Z DLUGAMI I UPADŁOŚĆ FIRMY ASTALDIA. KOLEJNE KŁAMSTWO PISIOROW
Avatar
trym / 16 października 2018 r. o 09:27
+9
Mówicie tylko o ruchu do "Warszawki". A co z zachodnią i południową Polską? Jak zrobią odcinek do Dęblina to pojedziemy sobie wreszcie do Radomia, Krakowa, Katowic, Wrocławia. !!!
Avatar
LPU / 15 października 2018 r. o 19:42
+9
Nie wiem jak z rękoma do pracy będzie jak pkp się za to weźmie czy ma na tyle ludzi czy będą to dalej robić podwykonawcy ale jak na mój pusty łeb to pojedziemy tymi torami w grudniu. Ale 2019
Avatar
eciepecie / 15 października 2018 r. o 20:29
+8
Plan to miał Egon... Kunieckiego zwei się kłania. PKP powinien dostać zakaz robienia czegokolwiek w Lublinie. Niech to zlecą miastu. Niedojdy.
Avatar
zzz / 16 października 2018 r. o 09:45
+7
Najpierw powinn zrobić wiadukt nad Diamentową - zaraz będzie zakończona przebudowa JPII/Krochmalnej/Diamentowej, a zostaną kilka metrów wcześniej korki przez rozwalony wiadukt...
Avatar
wetter / 18 października 2018 r. o 14:32
+2
Nawet jeśli sprawnie dokończą odcinek Lublin- Dęblin rozgrzebane przez Włochów to w 2020 startuje przebudowa Otwock- Warszawa wschodnia i do jego końca, nie ma mowy o czasach krótszych niż sprzed remontu. Czyli jak? Przed Otwockiem będzie jakiś "objazd" do Wawy, czy trasa ta sama, tyle, że wolniej (''wahadło" jakieś)?
a ch...z Warszawą, powinni rzucić wszystkie siły na odcinek Lublin-Dęblin, po jego otworzeniu Lublin będzie miał połaczenie z resztą kraju przez Radom, Warszawa do niczego niepotrzebna
No ciekawe bo Lublin gromadnie do Wwy zarabiać jeździ to nagle przestanie i przez Radom do Wrocka Kraka i Katowic czy Poznania bedzie po piniondz wędrował? To już lepiej do Puław bo to szybciej i niż do Radomia bliżej?
gromadnie jeździ? bez przesady...trochę ludzi wyprowadza się z regionu do Warszawy, ale przede wszystkim to chodzi o to żeby miasto miało połączenie z resztą kraju, słoiki to inna sprawa
No "trochę" ... że gromadnie to trzeba na własne oczy w pt i nd wieczorem zobaczyć żeby uwierzyć! To nie dla słoików to połączenie? Teraz warszawka i reszta kraju będzie jeździć do Lublina? Inwestować pewnie.
 może i dla słoików, ale przede wszystkim dla mieszkańców Lublina i Lubelszczyzny - żeby mogli w cywilizowany sposób jeździć w interesach/na wakacje/do pracy po całej europie
 może i dla słoików, ale przede wszystkim dla mieszkańców Lublina i Lubelszczyzny - żeby mogli w cywilizowany sposób jeździć w interesach/na wakacje/do pracy po całej europie rozwiń
Avatar
czy nie tak? / 18 października 2018 r. o 13:35
+1
Jak PKP może wypłacić lewe faktury, jak umowy były ciche a kasa miała być do ręki. Teraz blokują drogi, a wcześniej zablokowali mózgi.
Avatar
Ewa / 17 października 2018 r. o 21:36
+3
Nawet jeśli sprawnie dokończą odcinek Lublin- Dęblin rozgrzebane przez Włochów to w 2020 startuje przebudowa Otwock- Warszawa wschodnia i do jego końca, nie ma mowy o czasach krótszych niż sprzed remontu. Czyli jak? Przed Otwockiem będzie jakiś "objazd" do Wawy, czy trasa ta sama, tyle, że wolniej (''wahadło" jakieś)?
a ch...z Warszawą, powinni rzucić wszystkie siły na odcinek Lublin-Dęblin, po jego otworzeniu Lublin będzie miał połaczenie z resztą kraju przez Radom, Warszawa do niczego niepotrzebna
No ciekawe bo Lublin gromadnie do Wwy zarabiać jeździ to nagle przestanie i przez Radom do Wrocka Kraka i Katowic czy Poznania bedzie po piniondz wędrował? To już lepiej do Puław bo to szybciej i niż do Radomia bliżej?
gromadnie jeździ? bez przesady...trochę ludzi wyprowadza się z regionu do Warszawy, ale przede wszystkim to chodzi o to żeby miasto miało połączenie z resztą kraju, słoiki to inna sprawa
No "trochę" ... że gromadnie to trzeba na własne oczy w pt i nd wieczorem zobaczyć żeby uwierzyć! To nie dla słoików to połączenie? Teraz warszawka i reszta kraju będzie jeździć do Lublina? Inwestować pewnie.
No "trochę" ... że gromadnie to trzeba na własne oczy w pt i nd wieczorem zobaczyć żeby uwierzyć! To nie dla słoików to połączenie? Teraz warszawka i reszta kraju będzie jeździć do Lublina? Inwestować pewnie. rozwiń
Avatar
Adam / 17 października 2018 r. o 08:45
+2
Nawet jeśli sprawnie dokończą odcinek Lublin- Dęblin rozgrzebane przez Włochów to w 2020 startuje przebudowa Otwock- Warszawa wschodnia i do jego końca, nie ma mowy o czasach krótszych niż sprzed remontu. Czyli jak? Przed Otwockiem będzie jakiś "objazd" do Wawy, czy trasa ta sama, tyle, że wolniej (''wahadło" jakieś)?
a ch...z Warszawą, powinni rzucić wszystkie siły na odcinek Lublin-Dęblin, po jego otworzeniu Lublin będzie miał połaczenie z resztą kraju przez Radom, Warszawa do niczego niepotrzebna
No ciekawe bo Lublin gromadnie do Wwy zarabiać jeździ to nagle przestanie i przez Radom do Wrocka Kraka i Katowic czy Poznania bedzie po piniondz wędrował? To już lepiej do Puław bo to szybciej i niż do Radomia bliżej?
 gromadnie jeździ? bez przesady...trochę ludzi wyprowadza się z regionu do Warszawy, ale przede wszystkim to chodzi o to żeby miasto miało połączenie z resztą kraju, słoiki to inna sprawa
 gromadnie jeździ? bez przesady...trochę ludzi wyprowadza się z regionu do Warszawy, ale przede wszystkim to chodzi o to żeby miasto miało połączenie z resztą kraju, słoiki to inna sprawa rozwiń
Avatar
olo / 17 października 2018 r. o 07:22
+2
Ci makaroniarze to się nadają.... ale do gotowania klusków, a nie na takie roboty....
Avatar
Taaa / 16 października 2018 r. o 18:22
+2
Mówicie tylko o ruchu do "Warszawki". A co z zachodnią i południową Polską? Jak zrobią odcinek do Dęblina to pojedziemy sobie wreszcie do Radomia, Krakowa, Katowic, Wrocławia. !!!
 A co to tam w tych miastach niby takie dla Lublina atrakcyjne i dochodowe? Na zachód to się jeździło na szaber zaraz po wyzwoleniu, ale teraz...?
Avatar
Akurat / 16 października 2018 r. o 18:18
+2
Nawet jeśli sprawnie dokończą odcinek Lublin- Dęblin rozgrzebane przez Włochów to w 2020 startuje przebudowa Otwock- Warszawa wschodnia i do jego końca, nie ma mowy o czasach krótszych niż sprzed remontu. Czyli jak? Przed Otwockiem będzie jakiś "objazd" do Wawy, czy trasa ta sama, tyle, że wolniej (''wahadło" jakieś)?
a ch...z Warszawą, powinni rzucić wszystkie siły na odcinek Lublin-Dęblin, po jego otworzeniu Lublin będzie miał połaczenie z resztą kraju przez Radom, Warszawa do niczego niepotrzebna
No ciekawe bo Lublin gromadnie do Wwy zarabiać jeździ to nagle przestanie i przez Radom do Wrocka Kraka i Katowic czy Poznania bedzie po piniondz wędrował? To już lepiej do Puław bo to szybciej i niż do Radomia bliżej?
No ciekawe bo Lublin gromadnie do Wwy zarabiać jeździ to nagle przestanie i przez Radom do Wrocka Kraka i Katowic czy Poznania bedzie po piniondz wędrował? To już lepiej do Puław bo to szybciej i niż do Radomia bliżej? rozwiń
Avatar
R / 16 października 2018 r. o 14:44
+3
Optronik parę lat sądzi się ze skarbem Państwa o wynagrodzenie za roboty dla upadłego Polbudu. 
Avatar
operet / 16 października 2018 r. o 12:40
+1
Nawet jeśli sprawnie dokończą odcinek Lublin- Dęblin rozgrzebane przez Włochów to w 2020 startuje przebudowa Otwock- Warszawa wschodnia i do jego końca, nie ma mowy o czasach krótszych niż sprzed remontu. Czyli jak? Przed Otwockiem będzie jakiś "objazd" do Wawy, czy trasa ta sama, tyle, że wolniej (''wahadło" jakieś)?
 a ch...z Warszawą, powinni rzucić wszystkie siły na odcinek Lublin-Dęblin, po jego otworzeniu Lublin będzie miał połaczenie z resztą kraju przez Radom, Warszawa do niczego niepotrzebna
Avatar
dorota / 16 października 2018 r. o 12:14
+2
 Nawet jeśli sprawnie dokończą odcinek Lublin- Dęblin rozgrzebane przez Włochów to w 2020 startuje przebudowa Otwock- Warszawa wschodnia i do jego końca, nie ma mowy o czasach krótszych niż sprzed remontu.    Czyli jak? Przed Otwockiem będzie jakiś "objazd" do Wawy, czy trasa ta sama, tyle, że wolniej (''wahadło" jakieś)?
Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zmiany w zarządzie powiatu świdnickiego. Kto zastąpił Radosława Brzózkę?

Zmiany w zarządzie powiatu świdnickiego. Kto zastąpił Radosława Brzózkę?

Jest absolwentem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Przez niemal ćwierć wieku był zatrudniony w Katolickim Stowarzyszeniu "Civitas Christiana". We wtorek Rada Powiatu w Świdniku, choć niejednogłośnie, podjęła uchwalę ws. powołania Romualda Gumienniaka na członka zarządu powiatu.

Prace młodych artystów na wystawie online. Galeria Labirynt ogłasza nabór

Prace młodych artystów na wystawie online. Galeria Labirynt ogłasza nabór

Galeria Labirynt w Lublinie zaprasza dzieci i młodzież do 18 roku życia do zgłaszania prac na wystawę "Sen niedźwiedzia", która zostanie zrealizowana w formie online. Nabór potrwa do 6 grudnia.

50 lat temu z taśmy produkcyjnej FSC w Lublinie zjechał 100-tysięczny egzemplarz Żuka

50 lat temu z taśmy produkcyjnej FSC w Lublinie zjechał 100-tysięczny egzemplarz Żuka

Już pół wieku minęło, odkąd z Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie wyjechał 100-tysięczny egzemplarz Żuka - słynnego polskiego samochodu dostawczego. W sumie powstało niecałe 590 tys. sztuk tego pojazdu

Niezwykłe zjawisko optyczne na niebie - filar słoneczny. Wasze zdjęcia
Zdjęcia Czytelników
galeria

Niezwykłe zjawisko optyczne na niebie - filar słoneczny. Wasze zdjęcia

Filar słoneczny to słup światła, który - w uproszczeniu - powstaje dzięki kryształkom lodu. Dzisiaj to zjawisko udało się uwiecznić na zdjęciach naszym Czytelnikom. Nie zabrakło także kilku ciekawych ujęć zachodu słońca. Zapraszamy do oglądania galerii takich fotografii

Budżet Kraśnika na 2021 rok. Inwestycje i podwyżki

Budżet Kraśnika na 2021 rok. Inwestycje i podwyżki

Gruntowna przebudowa krytej pływalni, rewitalizacja miasta, a także modernizacja ulicznego oświetlenia – takie inwestycje znalazły się w projekcie przyszłorocznego budżetu miasta. Przyszły rok dla mieszkańców będzie też oznaczać podwyżki opłat za śmierci i wzrost stawek podatków

Opole Lubelskie: Wycinka drzew i nowe nasadzenia

Opole Lubelskie: Wycinka drzew i nowe nasadzenia

Piły poszły ruch przy rewitalizacji rynku. Pod topór w większości poszły spróchniałe drzewa, grożące zawaleniem.

10-letnia Alicja Tracz gotowa na podbój Eurowizji Junior 2020 [wideo]
film

10-letnia Alicja Tracz gotowa na podbój Eurowizji Junior 2020 [wideo]

– Eurowizja Junior to było moje marzenie – mówi Alicja Tracz. 10-latka ze Stojeszyna koło Janowa Lubelskiego w niedzielę będzie reprezentować Polskę. W tym roku konkurs odbędzie się zdalnie

Poseł Lech Kołakowski opuścił PiS. Powodem "piątka Kaczyńskiego" i jego "sytuacja w ugrupowaniu"
film

Poseł Lech Kołakowski opuścił PiS. Powodem "piątka Kaczyńskiego" i jego "sytuacja w ugrupowaniu"

Warszawa. Poseł Lech Kołakowski opuścił klub i partię Prawo i Sprawiedliwość i będzie odtąd posłem niezrzeszonym. Jak wyjaśnił, nie mógł zaakceptować ustawy zwanej "piątką dla zwierząt" i jej kolejnych wersji, forsowanych przez kierownictwo partii mimo oporu części polityków Zjednoczonej Prawicy. Zasugerował również, że w tle jego rezygnacji leżał konflikt z centralą na Nowogrodzkiej.

Hetman Żółkiewka mistrzem jesieni. Chełmska klasa okręgowa w liczbach

Hetman Żółkiewka mistrzem jesieni. Chełmska klasa okręgowa w liczbach

Dopiero po ostatnim spotkaniu Hetman Żółkiewka awansował na pierwsze miejsce w tabeli zostając tym samym mistrzem jesieni

Starostowie nie otrzymują już danych o COVID-19. Dyskusja o raportach na radzie pow. świdnickiego

Starostowie nie otrzymują już danych o COVID-19. Dyskusja o raportach na radzie pow. świdnickiego

Począwszy od wtorku, 24 listopada, powiatowe stacje sanitarno-epidemiologiczne w Polsce nie będą publikować na swoich stronach codziennych raportów dotyczących SARS-CoV-2. Informacje ma upubliczniać GIS. Póki co ich nie ma. Najnowszych danych z powiatu świdnickiego nie poznali też dzisiaj radni z tego terenu.

Naprawmy, co zepsuła pandemia. Rzemieślnicy mają problemy, pomagają wierni klienci

Naprawmy, co zepsuła pandemia. Rzemieślnicy mają problemy, pomagają wierni klienci

Kaletnicy, szewcy, zegarmistrze – to tylko niektórzy rzemieślnicy, których epidemia pozbawiła normalnych możliwości funkcjonowania. Pomóc w przetrwaniu mogą im tylko wierni klienci. Ci skrzykują się w internecie

Kupujemy szeregowiec. Alternatywa dla mieszkania

Kupujemy szeregowiec. Alternatywa dla mieszkania

Domy szeregowe, czyli inaczej segmenty to opcja cenowo porównywalna do trzypokojowego mieszkania. Własny ogródek i większa powierzchnia sprawia, że za rozsądne pieniądze otrzymujemy jednak namiastkę domu

Do Ciechanek powróciła cisza. Koniec z odgłosami ciętej karoserii samochodowej
Po naszej publikacji

Do Ciechanek powróciła cisza. Koniec z odgłosami ciętej karoserii samochodowej

Od dwóch tygodni w Ciechankach (pow. łęczyński, gmina Puchaczów) ciszy nie przerywa huk ciętych karoserii zużytych samochodów. Po naszych artykułach i emisji reportażu w TVP z miejscowości wyniosła się firma zajmująca się demontażem starych aut na terenie Nadwieprzańskiego Parku Krajobrazowego.

Nowy zawodnik Azotów Puławy

Nowy zawodnik Azotów Puławy

Niespodzianka dla kibiców Azotów Puławy. We wtorek klub poinformował o pozyskaniu nowego zawodnika. Do zespołu Larsa Walthera dołączył Słoweniec Andraż Velkavrh, który występuję na pozycji środkowego rozgrywającego.

Puławska fundacja walczy o "zwierzakobusa" do przewożenia zwierząt. Potrzebne głosy
film

Puławska fundacja walczy o "zwierzakobusa" do przewożenia zwierząt. Potrzebne głosy

"Przyjazna Łapa", puławska fundacja pro-zwierzęca, bierze udział w ogólnopolskiej rywalizacji, w której wygrać można samochód do przewożenia zwierząt. Auta trafią do tych stowarzyszeń, które do 23 grudnia zdobędą najwięcej pojedynczych wpłat na ten cel. Liczą się nawet najdrobniejsze sumy.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.