Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 sierpnia 2017 r.
19:11

Czuby: Na dziko przez tory. Przebudowa niewiele zmieni

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 27 A A
Większość osób wybiera drogę na skróty i jedno z kilku dzikich przejść przez torowisko
Większość osób wybiera drogę na skróty i jedno z kilku dzikich przejść przez torowisko (fot. Maciej Kaczanowski)

Tylko jedno legalne przejście przez tory przybędzie dzięki przebudowie linii kolejowej, oddzielającej Czuby od lasu Stary Gaj będącego popularnym miejscem spacerów. Zanosi się na to, że piesi i rowerzyści nadal będą korzystać z dzikich przejść, narażając się na mandat

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Legalnych przejść przez tory między Dworcem Głównym a zachodnią granicą Lublina jest tyle co kot napłakał.

– Na wspomnianym odcinku istnieją obecnie trzy miejsca, w których piesi mogą bezpiecznie i zgodnie z przepisami przekroczyć tory linię kolejową. Są to przejścia pod torami w ciągu ul. Diamentowej i ul. Janowskiej oraz przejście w poziomie szyn przy przystanku Stasin Polny – wylicza Karol Jakubowski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Ani jedno z tych przejść nie znajduje się na odcinku torów ciągnącym się wzdłuż blokowisk Czubów. Żeby legalnie dojść z osiedli do lasu trzeba mieć dużo czasu i wiele samozaparcia.

Jeżeli za punkt wyjścia potraktujemy pętlę autobusową na os. Widok, to na drugą stronę torów kolejowych można się przedostać dopiero idąc wzdłuż Bystrzycy pod mostem przy ul. Janowskiej. Taka trasa ma 2,2 km, tymczasem od pętli do lasu jest w linii prostej nieco ponad 300 m. A jeżeli weźmiemy pod uwagę, że z lasu trzeba wrócić, z 600-metrowego spaceru robi się ponad 4-kilometrowa wyprawa.

Dlatego większość osób wybiera drogę na skróty i jedno z kilku dzikich przejść przez torowisko. Kolej ustawiła tu wiosną tabliczki z informacją, że przejście jest zabronione. Po tabliczkach dawno nie ma już śladu. Przy dzikich ścieżkach czyhają też patrole Straży Ochrony Kolei.

Przebudowa torów do Warszawy przyniesie tylko nieznaczną poprawę. – Przejście przy przystanku Stasin Polny zostanie przebudowane, będzie wyposażone w półrogatki – informują Polskie Linie Kolejowe. – Powstanie również nowe podziemne przejście dla pieszych na przystanku Lublin Zachód w pobliżu pętli autobusowej przy ulicy Granitowej.

Na więcej nie ma co liczyć. – Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów pociągów oraz pieszych i kierowców przekraczających tory – wyjaśnia Jakubowski. – Przejścia i przejazdy są budowane w miejscach, które mogą usprawnić komunikację na danym terenie, ale jednocześnie oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Piesi i rowerzyści wciąż będą mogli (oczywiście wbrew przepisom i narażając się na mandat) przechodzić przez tory w niedozwolonych miejscach. Wbrew pogłoskom, wzdłuż torów nie zostaną ustawione ekrany dźwiękochłonne. – Zgodnie z postanowieniem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska pomiędzy stacją Lublin a Stasinem Polnym nie jest wymagane zastosowanie ekranów akustycznych – informuje spółka zarządzająca torami.

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 6 sierpnia 2017 o 17:58
0
"Przejścia i przejazdy są budowane w miejscach, które mogą usprawnić komunikację na danym terenie, ale jednocześnie oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa." Gdyby faktycznie tak było Stacja Lublin Zachód zostałaby zlokalizowana przed lasem. Zamiast przejścia w las powinna być lokalna droga łącząca Stasin z Lublinem.
Avatar
Gucio / 4 sierpnia 2017 o 21:53
0
undefined napisał:
Najgorsze jest to ,że kolej dalej funkcjonuje jak za komuny. Kilkadziesiąt powiązanych ze sobą spółek , spółeczek i każda ma swój mały lub duży interesik. Nie potrafią ze sobą współpracować, są źle zarządzane bo upartyjnione i na każdym kroku widać ,że nie po drodze im z klientami. Klient to wróg bo "coś" chce bo wymaga! Mimo potężnych możliwości finansowania inwestycji w tym bajzlu nic nie da się zrobić a jak już zaczynają robić to projektują buble ( za niskie wiadukty, ślepe przejazdy, przebudowy ciągnące się latami - wiadukt na Kunickiego itp , itd) wystarczy prześledzić kilka ostatnich lat. Ale co się dziwić kiedy do prac dopuszczają tylko "swoje" firmy a inwestycje trwają kilka zmian w zarządach wielu, wielu spółek. Tam nie ma żadnej ciągłości i odpowiedzialności! W normalnym kraju i normalnie zarządzanym przedsiębiorstwie , przed taką inwestycją jak przebudowa linii kolejowej , ktoś przeprowadzając dialog społeczny robiąc wizję lokalną lub oglądając chociażby zdjęcia satelitarne , bez problemu określiłby i zaprojektował ciągi komunikacyjne przyjazne dla społeczeństwa. To naprawdę nie jest takie trudne!
 cos ci się popierdzieliło z tą komuną. to solidarność te kilkadziesiąt spółek z PKP zrobiła. te zdewastowane i pozamykane budynki dworców , to na pewno nie "zasługa" komuny. bur del panuje na kolei ale to wina kolesiów NSZZ 
 cos ci się popierdzieliło z tą komuną. to solidarność te kilkadziesiąt spółek z PKP zrobiła. te zdewastowane i pozamykane budynki dworców , to na pewno nie "zasługa" komuny. bur del panuje na kolei ale to wina kolesiów NSZZ  rozwiń
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2017 o 19:49
0
Stasin, Marynin i Tereszyn również nie mają przejścia przez tory. Nawet dzieci muszą przechodzić na dziko przez torowisko, bo nie ma innej drogi na przystanek do szkoły. Nikogo to niestety nie interesuje, a giną kolejni ludzie i przybywa krzyży. Wójt, a nawet proboszcz nic z tym nie robią, nie wspominając o PKP. Mieszkańcy zbierali podpisy i nic z tego nie wynikło. Podczas przebudowy drogi - obwodnicy nikt nie zadbał o przejście dla pieszych. Wiadukt, pod którym są tory nie ma miejsca dal pieszych (nie jest dopuszczony do ruchu pieszego), a przez tory nie ma przejścia. JAK NAUCZYĆ DZIECI FRUWAĆ?!
Stasin, Marynin i Tereszyn również nie mają przejścia przez tory. Nawet dzieci muszą przechodzić na dziko przez torowisko, bo nie ma innej drogi na przystanek do szkoły. Nikogo to niestety nie interesuje, a giną kolejni ludzie i przybywa krzyży. Wójt, a nawet proboszcz nic z tym nie robią, nie wspominając o PKP. Mieszkańcy zbierali podpisy i nic z tego nie wynikło. Podczas przebudowy drogi - obwodnicy nikt nie zadbał o przejście dla pieszych. Wiadukt, pod którym są tory nie ma miejsca dal pieszych (nie jest dopuszczony do ruchu pieszego), a ... rozwiń
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2017 o 17:32
0
"gość (dzisiaj o 12:25) Z tego co wiem, to ma być bardziej przystanek PKP a nie stacja. W planach jest droga dojazdowa od pętli autobusowej, parking, przejście podziemne do lasu, itd...... Nie wiem czy potrzebna jest tam aż dwupasmówka do Kraśnickiej....."------------------akurat duza droga jest potrzebna, tak samo jak byla potrzebna np zachodnia obwodnica lublina. ruch na jana pawla jest duzy, cały czas budowane są tu nowe bloki, bedzie ich jeszcze sporo, powstanie tu szkola, kosciol, nowe sklepy, przystanek pkp, itd a droga zostanie taka sama?powstanie nowej drogi wlasnie od krasnickiej przeniosloby ruch z jana pawla
"gość (dzisiaj o 12:25) Z tego co wiem, to ma być bardziej przystanek PKP a nie stacja. W planach jest droga dojazdowa od pętli autobusowej, parking, przejście podziemne do lasu, itd...... Nie wiem czy potrzebna jest tam aż dwupasmówka do Kraśnickiej....."------------------akurat duza droga jest potrzebna, tak samo jak byla potrzebna np zachodnia obwodnica lublina. ruch na jana pawla jest duzy, cały czas budowane są tu nowe bloki, bedzie ich jeszcze sporo, powstanie tu szkola, kosciol, nowe sklepy, przystanek pkp, itd a droga zos... rozwiń
Avatar
Czytelniczka z Oś.Poręba przy torach / 4 sierpnia 2017 o 13:58
0
addj napisał:
Czytelniczka z Oś.Poręba przy torach napisał:
Tysiące ludzi chodzi do Starego Lasu???? Mieszkam tam od 20 lat i jakoś nie widać tłumów spacerowiczów. Jedno przejście na wysokości ul. Granitowej w zupełności wystarczy. Nikomu nic się nie stanie jak przejdzie parę(set) metrów dalej. O to chodzi w spacerowaniu. Czyż nie? Doktory mówią, i ja w to wierzę, że dla zdrowia powinno się przejść min 5 km dziennie. Serdecznie zachęcam. Pomaga też na dobry humor i bardziej przyjazne podejście do bliźnich. PS: Do Pana/Pani, który/a pisze do "tłuków z Czubów": wiedziałam gdzie kupowałm mieszkanie. Zapewniam, że większości ludzi, którzy tam mieszkają pociągi nie przeszkadzają, inaczej by się wyprowadzili. Nikogo tam nie trzymają na siłę. Proszę się o na nie martwić ;))))).
To kto jęczy Kalina , Dziesiąta , Czechów . Trzymaja Was kredyty .
Pudło. Kredyty dawno spłacone.....:)))))
Pudło. Kredyty dawno spłacone.....:))))) rozwiń
Avatar
addj / 4 sierpnia 2017 o 13:47
0
Czytelniczka z Oś.Poręba przy torach napisał:
Tysiące ludzi chodzi do Starego Lasu???? Mieszkam tam od 20 lat i jakoś nie widać tłumów spacerowiczów. Jedno przejście na wysokości ul. Granitowej w zupełności wystarczy. Nikomu nic się nie stanie jak przejdzie parę(set) metrów dalej. O to chodzi w spacerowaniu. Czyż nie? Doktory mówią, i ja w to wierzę, że dla zdrowia powinno się przejść min 5 km dziennie. Serdecznie zachęcam. Pomaga też na dobry humor i bardziej przyjazne podejście do bliźnich. PS: Do Pana/Pani, który/a pisze do "tłuków z Czubów": wiedziałam gdzie kupowałm mieszkanie. Zapewniam, że większości ludzi, którzy tam mieszkają pociągi nie przeszkadzają, inaczej by się wyprowadzili. Nikogo tam nie trzymają na siłę. Proszę się o na nie martwić ;))))).
 To kto jęczy Kalina , Dziesiąta , Czechów . Trzymaja Was kredyty .
 To kto jęczy Kalina , Dziesiąta , Czechów . Trzymaja Was kredyty . rozwiń
Avatar
gość / 4 sierpnia 2017 o 12:25
0
Z tego co wiem, to ma być bardziej przystanek PKP a nie stacja. W planach jest droga dojazdowa od pętli autobusowej, parking, przejście podziemne do lasu, itd...... Nie wiem czy potrzebna jest tam aż dwupasmówka do Kraśnickiej. Choć moim zdaniem kolej mogłaby te pieniądze lepiej spożytkować. Dworzec główny wygląda jak za carskiej Rosji.....
Avatar
gość / 4 sierpnia 2017 o 12:20
0
Na całe szczęście..... jeszcze tylko ekranów tam brakuje..... z tym hałasem to bez przesady
Avatar
skrzydlo / 4 sierpnia 2017 o 11:49
0
czy przy budowie stacji pkp nie powinno wybudowac sie jakis duzych drog dojazdowych?w planach byla droga od krasnickiej, rownolegla do jana pawla
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2017 o 11:23
0
A wystarczyłoby zrobić mały "tunel" pod torami po zachodniej stronie dawnej stacji Rury, tam gdzie przy rozjeździe jest przejście przez tory, okoliczni mieszkańcy wiedzą o które chodzi, jest spadek terenu lesnego w stronę południową, więc pochylnia byłaby tylko od strony północnej, a z odwodnieniem nie byłoby problemu. Wówczas byłaby do zrobienia fajna pętelka spacerowa. Przecież nie kosztowałoby to nie wiadomo jakich pieniędzy w porównaniu do ośmiorniczek. No, ale PO CO robić dobrze i z myślą o mieszkańcach, lepiej robić bez głowy i bez pomyślunku na przyszłość.
A wystarczyłoby zrobić mały "tunel" pod torami po zachodniej stronie dawnej stacji Rury, tam gdzie przy rozjeździe jest przejście przez tory, okoliczni mieszkańcy wiedzą o które chodzi, jest spadek terenu lesnego w stronę południową, więc pochylnia byłaby tylko od strony północnej, a z odwodnieniem nie byłoby problemu. Wówczas byłaby do zrobienia fajna pętelka spacerowa. Przecież nie kosztowałoby to nie wiadomo jakich pieniędzy w porównaniu do ośmiorniczek. No, ale PO CO robić dobrze i z myślą o mieszkańcach, lepiej robić bez głowy... rozwiń
Avatar
Gość / 6 sierpnia 2017 o 17:58
0
"Przejścia i przejazdy są budowane w miejscach, które mogą usprawnić komunikację na danym terenie, ale jednocześnie oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa." Gdyby faktycznie tak było Stacja Lublin Zachód zostałaby zlokalizowana przed lasem. Zamiast przejścia w las powinna być lokalna droga łącząca Stasin z Lublinem.
Avatar
Gucio / 4 sierpnia 2017 o 21:53
0
undefined napisał:
Najgorsze jest to ,że kolej dalej funkcjonuje jak za komuny. Kilkadziesiąt powiązanych ze sobą spółek , spółeczek i każda ma swój mały lub duży interesik. Nie potrafią ze sobą współpracować, są źle zarządzane bo upartyjnione i na każdym kroku widać ,że nie po drodze im z klientami. Klient to wróg bo "coś" chce bo wymaga! Mimo potężnych możliwości finansowania inwestycji w tym bajzlu nic nie da się zrobić a jak już zaczynają robić to projektują buble ( za niskie wiadukty, ślepe przejazdy, przebudowy ciągnące się latami - wiadukt na Kunickiego itp , itd) wystarczy prześledzić kilka ostatnich lat. Ale co się dziwić kiedy do prac dopuszczają tylko "swoje" firmy a inwestycje trwają kilka zmian w zarządach wielu, wielu spółek. Tam nie ma żadnej ciągłości i odpowiedzialności! W normalnym kraju i normalnie zarządzanym przedsiębiorstwie , przed taką inwestycją jak przebudowa linii kolejowej , ktoś przeprowadzając dialog społeczny robiąc wizję lokalną lub oglądając chociażby zdjęcia satelitarne , bez problemu określiłby i zaprojektował ciągi komunikacyjne przyjazne dla społeczeństwa. To naprawdę nie jest takie trudne!
 cos ci się popierdzieliło z tą komuną. to solidarność te kilkadziesiąt spółek z PKP zrobiła. te zdewastowane i pozamykane budynki dworców , to na pewno nie "zasługa" komuny. bur del panuje na kolei ale to wina kolesiów NSZZ 
 cos ci się popierdzieliło z tą komuną. to solidarność te kilkadziesiąt spółek z PKP zrobiła. te zdewastowane i pozamykane budynki dworców , to na pewno nie "zasługa" komuny. bur del panuje na kolei ale to wina kolesiów NSZZ  rozwiń
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2017 o 19:49
0
Stasin, Marynin i Tereszyn również nie mają przejścia przez tory. Nawet dzieci muszą przechodzić na dziko przez torowisko, bo nie ma innej drogi na przystanek do szkoły. Nikogo to niestety nie interesuje, a giną kolejni ludzie i przybywa krzyży. Wójt, a nawet proboszcz nic z tym nie robią, nie wspominając o PKP. Mieszkańcy zbierali podpisy i nic z tego nie wynikło. Podczas przebudowy drogi - obwodnicy nikt nie zadbał o przejście dla pieszych. Wiadukt, pod którym są tory nie ma miejsca dal pieszych (nie jest dopuszczony do ruchu pieszego), a przez tory nie ma przejścia. JAK NAUCZYĆ DZIECI FRUWAĆ?!
Stasin, Marynin i Tereszyn również nie mają przejścia przez tory. Nawet dzieci muszą przechodzić na dziko przez torowisko, bo nie ma innej drogi na przystanek do szkoły. Nikogo to niestety nie interesuje, a giną kolejni ludzie i przybywa krzyży. Wójt, a nawet proboszcz nic z tym nie robią, nie wspominając o PKP. Mieszkańcy zbierali podpisy i nic z tego nie wynikło. Podczas przebudowy drogi - obwodnicy nikt nie zadbał o przejście dla pieszych. Wiadukt, pod którym są tory nie ma miejsca dal pieszych (nie jest dopuszczony do ruchu pieszego), a ... rozwiń
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2017 o 17:32
0
"gość (dzisiaj o 12:25) Z tego co wiem, to ma być bardziej przystanek PKP a nie stacja. W planach jest droga dojazdowa od pętli autobusowej, parking, przejście podziemne do lasu, itd...... Nie wiem czy potrzebna jest tam aż dwupasmówka do Kraśnickiej....."------------------akurat duza droga jest potrzebna, tak samo jak byla potrzebna np zachodnia obwodnica lublina. ruch na jana pawla jest duzy, cały czas budowane są tu nowe bloki, bedzie ich jeszcze sporo, powstanie tu szkola, kosciol, nowe sklepy, przystanek pkp, itd a droga zostanie taka sama?powstanie nowej drogi wlasnie od krasnickiej przeniosloby ruch z jana pawla
"gość (dzisiaj o 12:25) Z tego co wiem, to ma być bardziej przystanek PKP a nie stacja. W planach jest droga dojazdowa od pętli autobusowej, parking, przejście podziemne do lasu, itd...... Nie wiem czy potrzebna jest tam aż dwupasmówka do Kraśnickiej....."------------------akurat duza droga jest potrzebna, tak samo jak byla potrzebna np zachodnia obwodnica lublina. ruch na jana pawla jest duzy, cały czas budowane są tu nowe bloki, bedzie ich jeszcze sporo, powstanie tu szkola, kosciol, nowe sklepy, przystanek pkp, itd a droga zos... rozwiń
Avatar
Czytelniczka z Oś.Poręba przy torach / 4 sierpnia 2017 o 13:58
0
addj napisał:
Czytelniczka z Oś.Poręba przy torach napisał:
Tysiące ludzi chodzi do Starego Lasu???? Mieszkam tam od 20 lat i jakoś nie widać tłumów spacerowiczów. Jedno przejście na wysokości ul. Granitowej w zupełności wystarczy. Nikomu nic się nie stanie jak przejdzie parę(set) metrów dalej. O to chodzi w spacerowaniu. Czyż nie? Doktory mówią, i ja w to wierzę, że dla zdrowia powinno się przejść min 5 km dziennie. Serdecznie zachęcam. Pomaga też na dobry humor i bardziej przyjazne podejście do bliźnich. PS: Do Pana/Pani, który/a pisze do "tłuków z Czubów": wiedziałam gdzie kupowałm mieszkanie. Zapewniam, że większości ludzi, którzy tam mieszkają pociągi nie przeszkadzają, inaczej by się wyprowadzili. Nikogo tam nie trzymają na siłę. Proszę się o na nie martwić ;))))).
To kto jęczy Kalina , Dziesiąta , Czechów . Trzymaja Was kredyty .
Pudło. Kredyty dawno spłacone.....:)))))
Pudło. Kredyty dawno spłacone.....:))))) rozwiń
Avatar
addj / 4 sierpnia 2017 o 13:47
0
Czytelniczka z Oś.Poręba przy torach napisał:
Tysiące ludzi chodzi do Starego Lasu???? Mieszkam tam od 20 lat i jakoś nie widać tłumów spacerowiczów. Jedno przejście na wysokości ul. Granitowej w zupełności wystarczy. Nikomu nic się nie stanie jak przejdzie parę(set) metrów dalej. O to chodzi w spacerowaniu. Czyż nie? Doktory mówią, i ja w to wierzę, że dla zdrowia powinno się przejść min 5 km dziennie. Serdecznie zachęcam. Pomaga też na dobry humor i bardziej przyjazne podejście do bliźnich. PS: Do Pana/Pani, który/a pisze do "tłuków z Czubów": wiedziałam gdzie kupowałm mieszkanie. Zapewniam, że większości ludzi, którzy tam mieszkają pociągi nie przeszkadzają, inaczej by się wyprowadzili. Nikogo tam nie trzymają na siłę. Proszę się o na nie martwić ;))))).
 To kto jęczy Kalina , Dziesiąta , Czechów . Trzymaja Was kredyty .
 To kto jęczy Kalina , Dziesiąta , Czechów . Trzymaja Was kredyty . rozwiń
Avatar
gość / 4 sierpnia 2017 o 12:25
0
Z tego co wiem, to ma być bardziej przystanek PKP a nie stacja. W planach jest droga dojazdowa od pętli autobusowej, parking, przejście podziemne do lasu, itd...... Nie wiem czy potrzebna jest tam aż dwupasmówka do Kraśnickiej. Choć moim zdaniem kolej mogłaby te pieniądze lepiej spożytkować. Dworzec główny wygląda jak za carskiej Rosji.....
Avatar
gość / 4 sierpnia 2017 o 12:20
0
Na całe szczęście..... jeszcze tylko ekranów tam brakuje..... z tym hałasem to bez przesady
Avatar
skrzydlo / 4 sierpnia 2017 o 11:49
0
czy przy budowie stacji pkp nie powinno wybudowac sie jakis duzych drog dojazdowych?w planach byla droga od krasnickiej, rownolegla do jana pawla
Avatar
jaa / 4 sierpnia 2017 o 11:47
-1
moze trzeba podac pkp do sadu o odszkodowanie za przekroczenie norm dot. halasu, jesli dalej nie bedzie ekranow chroniacych przed halasem.teraz przy budowie np drog ekspresowych nawet na najwiekszych zadupiach je stawiaja, a tu w gdzie jest miasto nagle nie maja takiego obowiazku
Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Więcej miejsca na spacery. Miasto chce wydłużyć park w obie strony

Więcej miejsca na spacery. Miasto chce wydłużyć park w obie strony 0 0

Miasto ogłosiło przetarg na urządzenie nowego odcinka parku między ul. Jana Pawła II a Poznańską. Oznacza to, że od os. Górki będzie można się przespacerować, choć z jedną przeszkodą, aż do sklepów przy Orkana. W planach jest też przedłużenie parku Jana Pawła II w przeciwnym kierunku, do Nadbystrzyckiej.

Nieudany występ Kingi Kołosińskiej na zawodach w Szwajcarii

Nieudany występ Kingi Kołosińskiej na zawodach w Szwajcarii 1 0

Siatkówka plażowa Kinga Kołosińska i Katarzyna Kociołek zaliczyły nieudany turniej w Gstaad. Polki pożegnały się z imprezą już po fazie grupowej

Radny wywiózł śmieci z cmentarza pod las. "Zrobiłem to w dobrej wierze" [zdjęcia]
Alarm 24
galeria

Radny wywiózł śmieci z cmentarza pod las. "Zrobiłem to w dobrej wierze" [zdjęcia] 9 8

– Zrobiłem to w dobrej wierze – przekonuje Stanisław Sokół, radny gminy Borki w powiecie radzyńskim, który został przyłapany na wywożeniu odpadów z cmentarza w Woli Osowińskiej. Śmieci wysypał pod lasem i przysypał ziemią. – Widziałem taką potrzebę, bo to zwyczajnie śmierdziało – tłumaczy.

Kamil Janicki, „Epoka milczenia”

Kamil Janicki, „Epoka milczenia” 0 0

Szokujący jest obraz międzywojennej Polski w „Epoce milczenia”. Gwałty, pedofilia, handel żywym towarem, wreszcie „zwyczajne” bicie – to sytuacje znane z kronik kryminalnych także i dzisiaj. Szokuje jednak to, że w opisywanych przez Kamila Janickiego przypadkach role często się zamieniają. To ofiara jest stawiana w roli winnego. A jeśli nawet nie, to znikąd nie znajduje pomocy. To przestępca jest przez aparat ścigania tłumaczony, że został sprowokowany, że ofiara sama tego chciała. I choć wiele się w tych kwestiach zmieniło, i w wielu kręgach nie ma już przyzwolenia na takie zachowania, to wciąż zdarzają się sytuacje całkiem podobne. Właśnie dlatego – tłumaczy autor – powstała ta książka.

Piękne i pełne uzębienie, czyli sprawdzone sposoby na uzupełnienie braków zębowych.

Piękne i pełne uzębienie, czyli sprawdzone sposoby na uzupełnienie braków zębowych. 0 0

Z całą pewnością każdy z nas chciałby móc pochwalić się obezwładniającym, pięknym uśmiechem i zdrowymi zębami. Prawda jest jednak taka, że wciąż bardzo dużo osób ma problemy z uzębieniem, przez co niestety stosunkowo rzadko się uśmiechamy. Posiadanie kompletnego uzębienia jest ważne nie tylko pod względem estetycznym, ale również – a może przede wszystkim - z powodów zdrowotnych. Musimy wiedzieć, że nawet utrata jednego zęba wpływa negatywnie na nasz zgryz. Braki w uzębieniu sprawiają, że niemożliwe jest prawidłowe rozdrobnienie pokarmu, co może mieć niekorzystny wpływ na pracę naszego układu trawiennego. Każdy utracony ząb to również wolna przestrzeń pomiędzy zębami – zęby sąsiadujące od góry lub od dołu – nie napotykając na kontakt, mają tendencję do „wysuwania się”; zęby sąsiadujące w ramach szczęki czy żuchwy – mogą się przesuwać czy przemieszczać powodując przeróżne komplikacje, które często kończą się interwencją ortodonty.

Niska efektywność reklam billboardowych w Lublinie. Co w zamian?

Niska efektywność reklam billboardowych w Lublinie. Co w zamian? 2

Wydajna sprzedaż produktów i usług nie może istnieć bez efektywnej reklamy. Większość osób prowadzących firmy doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Niestety, inwestycja w reklamę często okazuje się zupełnie nietrafiona, a człowiek zastanawia się - dlaczego? Co się stało, że pomimo sporych kosztów, poniesionych na rozpropagowanie marki, klientów wcale nie przybyło? Problem tkwi najprawdopodobniej w formie reklamy.

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie 1 3

Podopieczni Łukasza Gieresza w pierwszym swoim sparingu w tym okresie przygotowawczym rozbili aż 7:1 beniaminka IV ligi Start Krasnystaw.

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia]
galeria

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia] 6 7

Groźny wypadek w miejscowości Krupe. Na prostym odcinku drogi zderzyły się czołowo dwa volkswageny.

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą
Po naszej publikacji

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą 41 7

Prokuratura zajmie się sprawą śmierci 26-latka z okolic Poniatowej. Kamil Gnaś mimo silnego bólu, gorączki i wymiotów nie został przyjęty do miejscowego szpitala. Zmarł po kilku dniach.

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup”

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup” 1 0

W Narolu został rozegrany IV Turniej Oldbojów 35+ „Parkowa Cup”. W zawodach triumfował zespół Traper Lubaczów, który pokonał w finale ekipę gospodarzy dopiero po rzutach karnych (3:2)

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun
28 lipca 2018, 15:00

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun 3 1

Co Gdzie Kiedy.Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zapraszają na wernisaż wystawy Ewy Braun Odtwarzanie minionych światów... Otwarcie ekspozycji odbędzie się 28 lipca o godz. 15 i towarzyszyć będzie Festiwalowi Dwa Brzegi.

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy 80 17

Wojsko zapowiada powrót na dawny poligon na Majdanku. Będą tu ćwiczyć „terytorialsi”. Mieszkańcy bloków na pobliskim Felinie są zaniepokojeni. Obawiają się hałasu i sądzą, że może tutaj powstać strzelnica. Mundurowi uspokajają: nie będzie ani strzelnicy, ani czołgów.

Historyczny awans Bad Boys Zastawie

Historyczny awans Bad Boys Zastawie 0 0

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA Bad Boys Zastawie po raz pierwszy w historii będą beniaminkiem w V lidze

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę
Kraj
film

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę 22 4

Zamykana w domu, głodna i zaniedbana. - Kiedyś chodziła z kubkiem po klatce schodowej i prosiła o wodę – opowiadają sąsiedzi. 61-letnia pani Halina ze Słupska potrzebowała natychmiastowej pomocy

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato
20 lipca 2018, 0:00

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato 2 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 20-22 lipca na Moście imienia Mariana Lutosławskiego wystąpią zespoły: PARA, Standard Brass Band oraz Lubelskie Babie Lato. Nie zabraknie również ciekawych warsztatów i zajęć dla dzieci.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.