Ul. Sowińskiego z czterema pasami ruchu i trakcją trolejbusową. Na Głębokiej dwa pasy do skrętu w lewo w ul. Sowińskiego, do tego buspasy na Lipowej i Al. Racławickich. Ratusz zamawia projekty, których realizację ma zacząć w przyszłym roku.
Zmiany zapowiadane przez miasto są bardzo duże.
Największe czekają kierowców na ul. Sowińskiego, nad którą ma zawisnąć trakcja trolejbusowa. Pomiędzy Al. Racławickimi a Głęboką jezdnia ma zostać poszerzona tak, by do jazdy na wprost w obydwu kierunkach kierowcy mieli po dwa pasy ruchu. Podobne poszerzenie planowane jest na ul. Poniatowskiego. Poza tym na skrzyżowaniu ul. Sowińskiego i Radziszewskiego ruchem kierować ma sygnalizacja.
Przy okazji zmieniona ma być organizacja ruchu na odcinku ul. Głębokiej. Jadący od strony LSM i Czubów będą mieć do dyspozycji dwa pasy do skrętu w lewo w ul. Sowińskiego. W przeciwnym kierunku zapewniona ma być możliwość przejazdu na wprost dwoma pasami w kierunku al. Kraśnickiej.
– Planowany jest też dodatkowy pas do skrętu w prawo z ul. Głębokiej w Filaretów dla kierowców jadących od strony ul. Wileńskiej – zapowiada Kieliszek.
Tym samym miasto rezygnuje z budowy nad ul. Głęboką estakady łączącej ul. Sowińskiego i Głęboką. Prezydent uznał, że jest zbyt kosztowna, a podobny efekt można osiągnąć poszerzając drogi.
Przez centrum Lublina: Al. Racławickie i ul. Lipową pobiec mają pasy zostaną pasy przeznaczone wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej.
W Al. Racławickich zatoki przystankowe mają być powiększone tak, by uwzględniały rzeczywiste natężenie ruchu. Ratusz zakłada również budowę nowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Puławską, gdzie jako alternatywa dla świateł dopuszczona jest wysepka na środku jezdni ułatwiająca pieszym przekroczenie Al. Racławickich.
Kolejne światła planowane są na skrzyżowaniu z ul. Grottgera i mają one pozwolić autobusom poruszającym się buspasem na sprawny zjazd na pas do jazdy na wprost w Krakowskie Przedmieście. Na ul. Lipowej, przed skrzyżowaniem z ul. Obrońców Pokoju powstać ma dodatkowy pas do skrętu w prawo, a dalej na skrzyżowaniu z ul. Rowerową i Sztajna kolejna sygnalizacja świetlna.
Rowerzyści mają dostać wydzielone pasy ruchu lub ścieżki rowerowe w Al. Racławickich i ul. Sowińskiego. Ponadto w Al. Racławickich stare latarnie mają być wymienione na "pastorały” znane z Krakowskiego Przedmieścia.
Sama przebudowa ma się zacząć w przyszłym roku. – Prace mają potrwać dwa lata i zakładamy, że będą realizowane równocześnie – zapowiada Kieliszek.