Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.
Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.
Czym jest RODO?
RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.
Administrator danych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN
Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie
jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl
oraz telefonicznie: 81 46-26-800
Rodzaj przetwarzanych danych osobowych
Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.
Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).
Cel przetwarzania danych osobowych
Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.
Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.
Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.
Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.
Podstawy prawne przetwarzania danych
Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.
Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.
Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.
Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.
Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Podmioty, którym możemy przekazywać dane
Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.
W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.
Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.
Okres przechowywania danych
Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.
Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą
Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.
Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.
Informacje o prawie do wniesienia skargi
Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.
Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania
Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.
Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.
Informacje o profilowaniu
Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.
Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.
Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.
Komentarze 10
Zgadzam się że trzeba nieźle pogłówkować żeby utrzymać wskaźniki w warunkach wysokich oczekiwań ze strony wielu beneficjentów środków publicznych, zmniejszonych dochodów z subwencji oraz zapewnienia wkładu własnego do realizacji projektów. Zwracam uwagę, że ten poziom zadłużenia jest planowany, w praktyce na koniec roku zaciągany kredyt jest o wiele mniejszy. Faktyczny poziom zadłużenia za rok ubiegły przedstawiany jest w informacji o przebiegu wykonania WPF w marcu.
Odnośnie krętactw-nie zgadzam się z tym. Ten wskaźnik naprawdę wymusza na samorządach utrzymanie dyscypliny finansowej. Dodatkowo, ze wskaźnika można wyłączać kredyty zaciągane na finansowanie projektów unijnych - taka furtka żeby wykorzystywać kasę z UE. Tylko jak jakiś samorząd mocno przeinwestuje to mu dochodów nie starczy na spłaty i odsetki.
Zgadzam się że trzeba nieźle pogłówkować żeby utrzymać wskaźniki w warunkach wysokich oczekiwań ze strony wielu beneficjentów środków publicznych, zmniejszonych dochodów z subwencji oraz zapewnienia wkładu własnego do realizacji projektów. Zwracam uwagę, że ten poziom zadłużenia jest planowany, w praktyce na koniec roku zaciągany kredyt jest o wiele mniejszy. Faktyczny poziom zadłużenia za rok ubiegły przedstawiany jest w informacji o przebiegu wykonania WPF w marcu.
Odnośnie krętactw-nie zgadzam się z tym. Ten wskaźnik naprawdę wy... rozwiń
wskaźniki 15% obsługi i 60% długu już nie obowiązują po nowelizacji ustawy o finansach publicznych znawco
Mav, wzór podany przez Ciebie jest prawidłowy. Nie zmienia to jednak faktu, że kreatywna księgowość wchodzi na kolejny poziom przysłaniania poziomu realnego zadłużenia. Skarbnicy JST już się zdążyli nauczyć jak dopasować się do nowej rzeczywistości. Zaczęło się kombinowanie na całego. Najgorsze jest to, że coraz trudniej jest te krętactwa wyłapać. Pozdrawiam
wskaźniki 15% obsługi i 60% długu już nie obowiązują po nowelizacji ustawy o finansach publicznych znawco
POmyłka, są dwa wskaźniki obrazujące stan finansów JST
- indywidualny wskaźnik zadłużenia
- wskaźnik obsługi zadłużenia
Podany powyżej wzór dotyczy wskaźnika obsługi długu, którego limit zgodnie z prawem wynosi 15% i nie ma nic wspólnego ze indywidualnym wskaźnikiem zadłużenia, którego dopuszczalny limity wynosi 60%
jeśli weźmiemy pod uwagę budżet rzędu 1.5 miliarda zł i zadłużenie rzędu 800 milionów to widać jak na dłoni, że niewiele brakuje do magicznego poziomu 60%
Mamy zatem wzór do wyliczania indywidualnego wskaźnika zadłużenia. Pozostaje zapytać, czy według tego wzoru wskaźnik indywidualnego zadłużenia przy ponad 800 milionach zadłużenia Województwa Lubelskiego, przy budżecie ok 1.5 miliarda, wynosi, jak twierdzi Pan Marszałek Sosnowski, tylko 4.2%? Mnie wychodzi inaczej... Wskaźnik jest niepokojący. Zbliżamy się do ściany.
Proszę bardzo:
Art. 243 ustawy o finansach publicznych:
1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie może uchwalić budżetu, którego realizacja spowoduje, że w roku budżetowym oraz w każdym roku następującym po roku budżetowym relacja łącznej kwoty przypadających w danym roku budżetowym:
1) spłat rat kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art.. 90, wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90,
2) wykupu papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90 wraz z należnymi odsetkami i dyskontem od papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 oraz art. 90,
3) potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń i gwarancji
do planowanych dochodów budżetu ogółem przekroczy średnią arytmetyczną z obliczonych dla ostatnich trzech lat relacji jej dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów ogółem budżetu, obliczoną wg wzoru:
{R+O/D}n<=1/3*{(Dbn-1+Smn-1-Wbn-1/Dn-1)+(Dbn-2+Smn-2-Wbn-2/Dn-2)+(Dbn-3+Smn-3-Wbn-3/Dn-3)}
gdzie poszczególne symbole oznaczają:
R-planowaną na dany rok budżetowy łączną kwotę z tytułu spłaty rat kredytów i pożyczek, o
których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90 oraz wykupu papierów wartościowych,
emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90,
O-planowane na rok budżetowy odsetki od rat kredytów i pożyczek o
których mowa w art. 89 ust. 1 oraz art. 90, odsetki i dyskonto od papierów wartościowych
emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 oraz art. 90
D-dochody ogółem budżetu w roku budżetowym,
Db-dochody bieżące,
Sm-Dochody ze sprzedaży majątku,
Wb-wydatki bieżące,
n-rok budżetowy w którym ustalana jest relacja,
n-1-rok poprzedzający rok budżetowy w którym ustalana jest relacja,
n-2-rok poprzedzający rok budżetowy o 2 lata,
n-3-rok poprzedzający rok budżetowy o 3 lata.
Proszę bardzo:
Art. 243 ustawy o finansach publicznych:
1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie może uchwalić budżetu, którego realizacja spowoduje, że w roku budżetowym oraz w każdym roku następującym po roku budżetowym relacja łącznej kwoty przypadających w danym roku budżetowym:
1) spłat rat kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art.. 90, wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ora... rozwiń
No i jak widać dla władz w Lublinie województwo lubelskie to okolice Lublina - jeżeli chodzi o inwestycje.Po cholerę nam,z Chełma,Zamościa itp,takie "lubelskie"?
loco zatem oświeć nas podatników jak to jest z tym wyliczaniem indywidualnego wskaźnika zadłużenia, gdyż zdaje się od roku lub dwóch takowy obowiązuje. Dla każdej JST wylicza się indywidualne wskaźniki zadłużenia. Czekamy. A jeśi się nie doczekamy, to będzie to tylko kolejny dowód propagandy nie mającej nic wspólnego z rzeczywistością. Pozdrawiam Cię serdecznie.
jak nie masz "rachmistrzu" pojęcia o wyliczaniu wskażnika zadłużenia to nie zabieraj głosu. To zbyt złożone na twój rozumek.
Półtora miliarda złotych budżet Województwa, zadłużenie ponad 800 milionów, a pan Marszałek mówi o wskaźniku zadłużenia na poziomie 4 %. Ktoś tu plecie bzdury...
Zgadzam się że trzeba nieźle pogłówkować żeby utrzymać wskaźniki w warunkach wysokich oczekiwań ze strony wielu beneficjentów środków publicznych, zmniejszonych dochodów z subwencji oraz zapewnienia wkładu własnego do realizacji projektów. Zwracam uwagę, że ten poziom zadłużenia jest planowany, w praktyce na koniec roku zaciągany kredyt jest o wiele mniejszy. Faktyczny poziom zadłużenia za rok ubiegły przedstawiany jest w informacji o przebiegu wykonania WPF w marcu.
Odnośnie krętactw-nie zgadzam się z tym. Ten wskaźnik naprawdę wymusza na samorządach utrzymanie dyscypliny finansowej. Dodatkowo, ze wskaźnika można wyłączać kredyty zaciągane na finansowanie projektów unijnych - taka furtka żeby wykorzystywać kasę z UE. Tylko jak jakiś samorząd mocno przeinwestuje to mu dochodów nie starczy na spłaty i odsetki.
Zgadzam się że trzeba nieźle pogłówkować żeby utrzymać wskaźniki w warunkach wysokich oczekiwań ze strony wielu beneficjentów środków publicznych, zmniejszonych dochodów z subwencji oraz zapewnienia wkładu własnego do realizacji projektów. Zwracam uwagę, że ten poziom zadłużenia jest planowany, w praktyce na koniec roku zaciągany kredyt jest o wiele mniejszy. Faktyczny poziom zadłużenia za rok ubiegły przedstawiany jest w informacji o przebiegu wykonania WPF w marcu.
Odnośnie krętactw-nie zgadzam się z tym. Ten wskaźnik naprawdę wy... rozwiń
wskaźniki 15% obsługi i 60% długu już nie obowiązują po nowelizacji ustawy o finansach publicznych znawco
Mav, wzór podany przez Ciebie jest prawidłowy. Nie zmienia to jednak faktu, że kreatywna księgowość wchodzi na kolejny poziom przysłaniania poziomu realnego zadłużenia. Skarbnicy JST już się zdążyli nauczyć jak dopasować się do nowej rzeczywistości. Zaczęło się kombinowanie na całego. Najgorsze jest to, że coraz trudniej jest te krętactwa wyłapać. Pozdrawiam
wskaźniki 15% obsługi i 60% długu już nie obowiązują po nowelizacji ustawy o finansach publicznych znawco
POmyłka, są dwa wskaźniki obrazujące stan finansów JST
- indywidualny wskaźnik zadłużenia
- wskaźnik obsługi zadłużenia
Podany powyżej wzór dotyczy wskaźnika obsługi długu, którego limit zgodnie z prawem wynosi 15% i nie ma nic wspólnego ze indywidualnym wskaźnikiem zadłużenia, którego dopuszczalny limity wynosi 60%
jeśli weźmiemy pod uwagę budżet rzędu 1.5 miliarda zł i zadłużenie rzędu 800 milionów to widać jak na dłoni, że niewiele brakuje do magicznego poziomu 60%
Mamy zatem wzór do wyliczania indywidualnego wskaźnika zadłużenia. Pozostaje zapytać, czy według tego wzoru wskaźnik indywidualnego zadłużenia przy ponad 800 milionach zadłużenia Województwa Lubelskiego, przy budżecie ok 1.5 miliarda, wynosi, jak twierdzi Pan Marszałek Sosnowski, tylko 4.2%? Mnie wychodzi inaczej... Wskaźnik jest niepokojący. Zbliżamy się do ściany.
Proszę bardzo:
Art. 243 ustawy o finansach publicznych:
1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie może uchwalić budżetu, którego realizacja spowoduje, że w roku budżetowym oraz w każdym roku następującym po roku budżetowym relacja łącznej kwoty przypadających w danym roku budżetowym:
1) spłat rat kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art.. 90, wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90,
2) wykupu papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90 wraz z należnymi odsetkami i dyskontem od papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 oraz art. 90,
3) potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń i gwarancji
do planowanych dochodów budżetu ogółem przekroczy średnią arytmetyczną z obliczonych dla ostatnich trzech lat relacji jej dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów ogółem budżetu, obliczoną wg wzoru:
{R+O/D}n<=1/3*{(Dbn-1+Smn-1-Wbn-1/Dn-1)+(Dbn-2+Smn-2-Wbn-2/Dn-2)+(Dbn-3+Smn-3-Wbn-3/Dn-3)}
gdzie poszczególne symbole oznaczają:
R-planowaną na dany rok budżetowy łączną kwotę z tytułu spłaty rat kredytów i pożyczek, o
których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90 oraz wykupu papierów wartościowych,
emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90,
O-planowane na rok budżetowy odsetki od rat kredytów i pożyczek o
których mowa w art. 89 ust. 1 oraz art. 90, odsetki i dyskonto od papierów wartościowych
emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 oraz art. 90
D-dochody ogółem budżetu w roku budżetowym,
Db-dochody bieżące,
Sm-Dochody ze sprzedaży majątku,
Wb-wydatki bieżące,
n-rok budżetowy w którym ustalana jest relacja,
n-1-rok poprzedzający rok budżetowy w którym ustalana jest relacja,
n-2-rok poprzedzający rok budżetowy o 2 lata,
n-3-rok poprzedzający rok budżetowy o 3 lata.
Proszę bardzo:
Art. 243 ustawy o finansach publicznych:
1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie może uchwalić budżetu, którego realizacja spowoduje, że w roku budżetowym oraz w każdym roku następującym po roku budżetowym relacja łącznej kwoty przypadających w danym roku budżetowym:
1) spłat rat kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art.. 90, wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ora... rozwiń
No i jak widać dla władz w Lublinie województwo lubelskie to okolice Lublina - jeżeli chodzi o inwestycje.Po cholerę nam,z Chełma,Zamościa itp,takie "lubelskie"?
loco zatem oświeć nas podatników jak to jest z tym wyliczaniem indywidualnego wskaźnika zadłużenia, gdyż zdaje się od roku lub dwóch takowy obowiązuje. Dla każdej JST wylicza się indywidualne wskaźniki zadłużenia. Czekamy. A jeśi się nie doczekamy, to będzie to tylko kolejny dowód propagandy nie mającej nic wspólnego z rzeczywistością. Pozdrawiam Cię serdecznie.
jak nie masz "rachmistrzu" pojęcia o wyliczaniu wskażnika zadłużenia to nie zabieraj głosu. To zbyt złożone na twój rozumek.
Półtora miliarda złotych budżet Województwa, zadłużenie ponad 800 milionów, a pan Marszałek mówi o wskaźniku zadłużenia na poziomie 4 %. Ktoś tu plecie bzdury...