

Lublin staje się miejscem wyjątkowej kampanii społecznej, która nie wymaga darowizn, nie zbiera na sprzęt medyczny i nie szuka sponsorów. Kampania „Nagraj się dla Hospicjum” opiera się na tym, co niematerialne, a zarazem najcenniejsze – obecności i słowie skierowanym do drugiego człowieka.

Za akcją stoi Hospicjum Dobrego Samarytanina we współpracy z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim Jana Pawła II, Archidiecezją Lubelską oraz Stowarzyszeniem Anthill. Jej celem jest zebranie jak największej liczby nagrań audio lub wideo, w których uczestnicy dzielą się osobistymi refleksjami i wsparciem dla podopiecznych hospicjum.
Nie pieniądz, lecz obecność
– Często wydaje się nam, że za pieniądze możemy wszystko kupić. Nasi podopieczni są przykładem na to, że szczęście nie przychodzi z majątku, ale z bliskości drugiego człowieka – mówi ks. prof. Mirosław Kalinowski, prezes lubelskiego Hospicjum Dobrego Samarytanina i rektor KUL. – Kampania „Nagraj się dla Hospicjum” nie prosi o darowizny, lecz o obecność. To jedna z pierwszych tego typu inicjatyw w Polsce – dodaje.
Wielu pacjentów hospicjum odchodzi w samotności, czując, że zostali zapomniani. Celem kampanii jest przywrócenie im poczucia, że są ważni, że ktoś ich dostrzega i chce podzielić się z nimi dobrym słowem. Organizatorzy pragną, by nagrania towarzyszyły chorym w najtrudniejszych momentach ich życia.
Słowa, które niosą sens
– Chcemy nadać naszym nagraniom większy sens, przesycić je jakąś głębszą myślą – wyjaśnia Paweł Snopek, koordynator wolontariatu w hospicjum. Dlatego każde nagranie ma być osobistym komentarzem do cytatu św. Jana Pawła II, indywidualnie wybranego przez nagrywającego.
Kampania ma wymiar duchowy i emocjonalny. Daje uczestnikom szansę, by swoją refleksją i obecnością towarzyszyć drugiemu człowiekowi na jego ostatniej drodze.
Znane twarze wspierają akcję
Ambasadorami kampanii zostali znani i lubiani mieszkańcy regionu: Andrzej Mierzejewski z kabaretu Smile, siatkarz Jakub Wachnik z Bogdanki LUK Lublin oraz żużlowiec Mateusz Cierniak z Orlen Oil Motor Lublin. Do akcji dołączył także dziennikarz TVP3 Lublin Tomasz Maciuszczak.
Ich zaangażowanie pokazuje, że dobre słowo może mieć wielką siłę – niezależnie od tego, kto je wypowiada.
Dołącz i nagraj się!
Każdy, kto chciałby dołączyć do kampanii i nagrać swoje przesłanie dla pacjentów Hospicjum Dobrego Samarytanina, może zgłosić się poprzez adres e-mail: zarzad@hospicjum-samarytanin.pl. Organizatorzy skontaktują się w celu ustalenia szczegółów nagrania.
Oficjalny materiał kampanii można obejrzeć na portalu YouTube
