Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 listopada 2009 r.
19:26
Edytuj ten wpis

Komunikacja miejska: Nowy pomysł prezydenta uderzy pasażerów po kieszeni

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 29 A A

Nawet 5,50 zł może kosztować dojazd miejskim autobusem do pracy. Stanie się tak, jeśli radni zgodzą się na prezydencki projekt zmian cennika biletów komunikacji miejskiej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Nawet 5,50 zł może kosztować dojazd miejskim autobusem do pracy. Stanie się tak, jeśli radni zgodzą się na prezydencki projekt zmian cennika biletów komunikacji miejskiej.

Teraz wystarczy skasować bilet jednorazowy, by móc jechać aż do przystanku końcowego niezależnie od tego, ile taki przejazd trwa. Ale prezydent uznał, że lepiej będzie, jeśli opłatę uzależni się od tego, ile czasu pasażer spędził w autobusie.

• Zamiast biletów jednorazowych mają pojawić się czasowe ważne przez: 15, 30 lub 60 minut od chwili skasowania.
• Za bilet 15-minutowy normalny trzeba by zapłacić 2 zł, za 30-minutowy 3 zł a za 60-minutowy 4 zł.
• Pojawić ma się też 50-groszowa dopłata do biletu kupowanego u kierowcy.

Zmiany wejdą w życie, jeśli radni zaakceptują przygotowany przez prezydenta projekt uchwały zmieniającej cennik opłat w komunikacji miejskiej. – Zasadniczym celem niniejszej uchwały jest rozszerzenie katalogu rodzaju biletów czasowych – pisze Krzysztof Żuk, zastępca prezydenta w uzasadnieniu projektu.

Bilety czasowe były już stosowane w Lublinie, ale wtedy z biletu 30-minutowego można było korzystać tak, jak z jednorazowego: uprawniał on do przejazdu jednym pojazdem na całej długości trasy bez względu na to, ile podróż trwała. W nowej propozycji takiej zasady już nie ma, a to oznacza, że pasażer będzie musiał nerwowo zerkać na zegarek, a jeśli bilet straci ważność, będzie musiał skasować następny.

Dla wielu pasażerów w praktyce oznacza to drakońskie podwyżki. I tak np. przejazd jednym z porannych kursów popularnej linii 26 z ul. Jana Pawła II na pl. Litewski według rozkładu jazdy trwa 22 minuty. Dziś za taką podróż wystarczy zapłacić 2 zł, po zmianach płacilibyśmy o złotówkę więcej i to pod warunkiem, że autobus nie utknie w korkach i przejazd nie przeciągnie się ponad pół godziny.

Gorzej, jeśli ktoś uzna, że zdąży przejechać w pół godziny, a w trakcie jazdy stwierdzi, że się przeliczył. Jeżeli nie będzie miał przy sobie drugiego biletu będzie musiał kupić go u kierowcy. Zapłaci za to co najmniej 2,50 zł, przez co cała podróż będzie go kosztować 5,50 zł.

Ale Ratusz uznał, że lublinianie jeżdżą wyłącznie ze swych dzielnic do śródmieścia i że autobusy jeżdżą szybko. – Średni czas trwania przejazdu to ok. 15 min – pisze Żuk.

• Bilety czasowe mają za to jedną, dość istotną zaletę. W trakcie ich ważności można przesiadać się do woli.
• Zdrożeć ma też nocna komunikacja. Zamiast 4 zł zapłacimy 5 zł.
• Nie będzie za to zmian w cenach biletów okresowych.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
obcy w mieście / 16 listopada 2009 o 20:55
0
Popieram "Gościa" w całej rozciągłości.
Avatar
obcy w mieście / 16 listopada 2009 o 20:48
0
Kiedyś były takie bilety. To paranoja. Jako obcy w mieście nie mam zielonego pojęcia ile czsu jedzie autobus tam gdzie zamierzam dojechać.
A kto zapłeci za to że autobus stał w korkach i np. z 15 minut ktore miał na pokonanie trasy zroniło się 30. Domyślam się że trzeba będzie dokupić bilet u kierowcy. Czy "TEN MĄDRY" wyobraża sobie jak nagle w środku trasy cały autobus rzuca się do kierowcy aby dokupić bilety bo czs posiadanych skończył się?.
Avatar
Krzysztof Jakubowski / 16 listopada 2009 o 20:16
0
Protestujemy na [url="http://krzysztofjakubowski.pl/?p=967"]tej stronie[/url]
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 17:11
0
Wszystko się zgadza. Cały mój "bulwers" był o te 5,50 za dojazd do pracy (zakładam, że do pracy jeździ się niemal codziennie ). Ogólnie można wprowadzić te czasowe bilety, ale jako uzupełnienie obecnych jednorazowych, a nie w zamian za nie.
Avatar
Mikra / 16 listopada 2009 o 16:32
0
Meesha - zgadza się, dla osoby korzystającej często z komunikacji bilet okresowy jest najlepszym rozwiązaniem i nikt przy zdrowym umyśle nie kasuje w miesiącu 40 czy 50 biletów jednorazowych.
Ale jeśli ktoś korzysta rzadko z komunikacji przejazd za 3 czy 4 złote to już przesada. W Warszawie (przy wyższych zarobkach) bilet kosztuje (o ile dobrze się orientuję) 2,80.
Linie podmiejskie padłyby w ogóle. Do Prawiednik busem można dojechać za 2 złote z PKP, a koszt przejazdu 25 wyniósłby 4 złote, do Dębówki jeździ i tak więcej busów i PKS-ów niż "dwudziestek" i pewnie też byłoby taniej. Do Mętowa też można dojechać za 2 złote. A po mieście bardziej opłacałoby się pójść na spacerek czy pojechać rowerem.
I jeszcze jedno - jak będą wysokie ceny biletów, to ludziom będzie się bardziej opłacało jechać samochodem, utworzą się jeszcze większe korki, komunikacja będzie oczywiście w nich stać i łapać coraz większe opóźnienia, ludzie jeszcze bardziej odwrócą się od zbiorowej komunikacji itd (błędne koło).
Meesha - zgadza się, dla osoby korzystającej często z komunikacji bilet okresowy jest najlepszym rozwiązaniem i nikt przy zdrowym umyśle nie kasuje w miesiącu 40 czy 50 biletów jednorazowych.
Ale jeśli ktoś korzysta rzadko z komunikacji przejazd za 3 czy 4 złote to już przesada. W Warszawie (przy wyższych zarobkach) bilet kosztuje (o ile dobrze się orientuję) 2,80.
Linie podmiejskie padłyby w ogóle. Do Prawiednik busem można dojechać za 2 złote z PKP, a koszt przejazdu 25 wyniósłby 4 złote, do Dębówki jeździ i tak więcej busów i ... rozwiń
Avatar
Gość / 16 listopada 2009 o 14:49
0
A ja mam taki pomysł aby we wszystkich urzędach zlikwidować samochody służbowe, może jak paru urzędników szczególnie wyższego szczebla musiało przejechać, się środkami komunikacji publicznej inaczej zaczęliby postrzegać świat i problemy normalnych ludzi, jakby pan prezydent Lublina przejechał się parę razy pociągiem do Warszawy to od razu zacząłby zabiegać o inwestycję na rozwój szybkiej kolei, jak urzędnicy musieliby trochę pojeździć w lecie MPK to zrozumieliby, że przy następnym przetargu na autobusy to mało istotne urządzenie jakim jest klimatyzacja jest jednak potrzebna. A tak mamy Państwo wielkich urzędników, którzy nie zauważają problemów zwykłych ludzi. Jakby jeden z drugim postał w korku w zatłoczonym autobusie to od razu by wiedział jak wygląda czas przejazdu i na przejechaniu ile przystanków wystarcza 15 minutowy bilet.
A ja mam taki pomysł aby we wszystkich urzędach zlikwidować samochody służbowe, może jak paru urzędników szczególnie wyższego szczebla musiało przejechać, się środkami komunikacji publicznej inaczej zaczęliby postrzegać świat i problemy normalnych ludzi, jakby pan prezydent Lublina przejechał się parę razy pociągiem do Warszawy to od razu zacząłby zabiegać o inwestycję na rozwój szybkiej kolei, jak urzędnicy musieliby trochę pojeździć w lecie MPK to zrozumieliby, że przy następnym przetargu na autobusy to mało istotne urządzenie jakim jest k... rozwiń
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 14:26
0
Może parę słów wyjaśnienia, bo widze że wciąż są problemy z rozróżnieniem ZTM i MPK:
Organizatorem transportu publicznego w Lublinie jest Zarząd Transportu Miejskiego. Tenże zarząd ustala ceny biletów obowiązujące u wszystkich przewoźników, z którymi ma podpisane umowy na świadczenie usług transportowych. I to ZTM sprzedaje bilety, a zyski z tych biletów + dofinansowanie z budżetu do biletów ulgowych przekazuje przewoźnikom w formie zapłaty za tzw. wozokilometr. To taka jednostka, która wyraża sumę kilometrów przejechanych w danym okresie przez wszystkie pojazdy przewoźnika. W tym momencie jedynie MPK ma podpisaną taką umowę z ZTM i otrzymuje od niego pieniądze w ustalonej kwocie bez względu na liczbę przewiezionych pasażerów (na zwiększaniu ich liczby zależy ZTM, bo on sprzedaje bilety). Wkrótce podobne umowy zostaną podpisane z kilkoma przewoźnikami prywatnymi, gdy rozstrzygnięte zostaną przetargi na wszystkie dotychczasowe kursy przewoźników prywatnych, wpisane w rozkłady MPK. Dzięki temu korzystanie z biletów okresowych stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne dla pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej.
Może parę słów wyjaśnienia, bo widze że wciąż są problemy z rozróżnieniem ZTM i MPK:
Organizatorem transportu publicznego w Lublinie jest Zarząd Transportu Miejskiego. Tenże zarząd ustala ceny biletów obowiązujące u wszystkich przewoźników, z którymi ma podpisane umowy na świadczenie usług transportowych. I to ZTM sprzedaje bilety, a zyski z tych biletów + dofinansowanie z budżetu do biletów ulgowych przekazuje przewoźnikom w formie zapłaty za tzw. wozokilometr. To taka jednostka, która wyraża sumę kilometrów przejechanych w danym okre... rozwiń
Avatar
~tomas~ / 16 listopada 2009 o 14:18
0
15min.i więcej to się stoi w korkach na Narutowicza,Sp.Pracy,Zielonej Trasie czy Kraśnickich.Ten gościo widać że nie ma pojęcia jak się jeżdzi po lublinie bo w warszawie jeżdził rzadowymi limuzynami które to zawsze mają pierwszenstwo
Avatar
ZYZIO / 16 listopada 2009 o 14:09
0
Czy MPK źle stoi finansowo? wydaje się ze nie ale zważywszy na bale jakie organizuje dla pracowników i bezpłatne przejazdy dla całych rodzin pracowników to trzeba na czymś dodatkowo zarobić ZLIKWIDUJCIE PRACOWNICZE ULGI A NIE TRZEBA BĘDZIE PODNOSIĆ CEN BILETÓW
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 13:27
0
joa napisał:
Zakładasz zatem, że podwyżki obejmą tylko bilety jednorazowe a reszta pozostanie po staremu. Chyba żyjesz w innej rzeczywistości.Ekonomia, ekonomia.Wezmą się za okresowe tylko na razie nie chcą denerwować ludu. A lud to kupuje tak jak Ty.

Na razie o podwyżkach biletów okresowych nie ma mowy. A nawet jakby i ten 30-dniowy normalny kosztował 100 zł to i tak za przejazd tylko i wyłącznie do pracy i z powrotem wyjdzie jednorazowo 2,27 zł. Pytam zatem skąd "redachtór" wziął te 5,50???
Zawsze bilety okresowe będą korzystniejsze w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły niż kasowanie za każdym razem biletu bez względu na cenę jednych jak i drugich. Tyle tylko próbuję przekazać bo do ciemnego ludu to nie dociera :/ Korzystniejsze cenowo, o wygodzie użytkowania nawet nie wspominając. I jak czytam teksty "codziennie mam wydawać 10 złotych na bilety?" to mi się słabo robi stąd wziąłem kalkulator i policzyłem dla tych co nie potrafią sami ile to wszystko (w obecnej sytuacji cennikowej) kosztuje.

Na razie o podwyżkach biletów okresowych nie ma mowy. A nawet jakby i ten 30-dniowy normalny kosztował 100 zł to i tak za przejazd tylko i wyłącznie do pracy i z powrotem wyjdzie jednorazowo 2,27 zł. Pytam zatem skąd "redachtór" wziął te 5,50???
Zawsze bilety okresowe będą korzystniejsze w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły niż kasowanie za każdym razem biletu bez względu na cenę jednych jak i drugich. Tyle tylko próbuję przekazać bo do ciemnego ludu to nie dociera :/ Korzystniejsze cenowo, o wygodz... rozwiń
Avatar
obcy w mieście / 16 listopada 2009 o 20:55
0
Popieram "Gościa" w całej rozciągłości.
Avatar
obcy w mieście / 16 listopada 2009 o 20:48
0
Kiedyś były takie bilety. To paranoja. Jako obcy w mieście nie mam zielonego pojęcia ile czsu jedzie autobus tam gdzie zamierzam dojechać.
A kto zapłeci za to że autobus stał w korkach i np. z 15 minut ktore miał na pokonanie trasy zroniło się 30. Domyślam się że trzeba będzie dokupić bilet u kierowcy. Czy "TEN MĄDRY" wyobraża sobie jak nagle w środku trasy cały autobus rzuca się do kierowcy aby dokupić bilety bo czs posiadanych skończył się?.
Avatar
Krzysztof Jakubowski / 16 listopada 2009 o 20:16
0
Protestujemy na [url="http://krzysztofjakubowski.pl/?p=967"]tej stronie[/url]
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 17:11
0
Wszystko się zgadza. Cały mój "bulwers" był o te 5,50 za dojazd do pracy (zakładam, że do pracy jeździ się niemal codziennie ). Ogólnie można wprowadzić te czasowe bilety, ale jako uzupełnienie obecnych jednorazowych, a nie w zamian za nie.
Avatar
Mikra / 16 listopada 2009 o 16:32
0
Meesha - zgadza się, dla osoby korzystającej często z komunikacji bilet okresowy jest najlepszym rozwiązaniem i nikt przy zdrowym umyśle nie kasuje w miesiącu 40 czy 50 biletów jednorazowych.
Ale jeśli ktoś korzysta rzadko z komunikacji przejazd za 3 czy 4 złote to już przesada. W Warszawie (przy wyższych zarobkach) bilet kosztuje (o ile dobrze się orientuję) 2,80.
Linie podmiejskie padłyby w ogóle. Do Prawiednik busem można dojechać za 2 złote z PKP, a koszt przejazdu 25 wyniósłby 4 złote, do Dębówki jeździ i tak więcej busów i PKS-ów niż "dwudziestek" i pewnie też byłoby taniej. Do Mętowa też można dojechać za 2 złote. A po mieście bardziej opłacałoby się pójść na spacerek czy pojechać rowerem.
I jeszcze jedno - jak będą wysokie ceny biletów, to ludziom będzie się bardziej opłacało jechać samochodem, utworzą się jeszcze większe korki, komunikacja będzie oczywiście w nich stać i łapać coraz większe opóźnienia, ludzie jeszcze bardziej odwrócą się od zbiorowej komunikacji itd (błędne koło).
Meesha - zgadza się, dla osoby korzystającej często z komunikacji bilet okresowy jest najlepszym rozwiązaniem i nikt przy zdrowym umyśle nie kasuje w miesiącu 40 czy 50 biletów jednorazowych.
Ale jeśli ktoś korzysta rzadko z komunikacji przejazd za 3 czy 4 złote to już przesada. W Warszawie (przy wyższych zarobkach) bilet kosztuje (o ile dobrze się orientuję) 2,80.
Linie podmiejskie padłyby w ogóle. Do Prawiednik busem można dojechać za 2 złote z PKP, a koszt przejazdu 25 wyniósłby 4 złote, do Dębówki jeździ i tak więcej busów i ... rozwiń
Avatar
Gość / 16 listopada 2009 o 14:49
0
A ja mam taki pomysł aby we wszystkich urzędach zlikwidować samochody służbowe, może jak paru urzędników szczególnie wyższego szczebla musiało przejechać, się środkami komunikacji publicznej inaczej zaczęliby postrzegać świat i problemy normalnych ludzi, jakby pan prezydent Lublina przejechał się parę razy pociągiem do Warszawy to od razu zacząłby zabiegać o inwestycję na rozwój szybkiej kolei, jak urzędnicy musieliby trochę pojeździć w lecie MPK to zrozumieliby, że przy następnym przetargu na autobusy to mało istotne urządzenie jakim jest klimatyzacja jest jednak potrzebna. A tak mamy Państwo wielkich urzędników, którzy nie zauważają problemów zwykłych ludzi. Jakby jeden z drugim postał w korku w zatłoczonym autobusie to od razu by wiedział jak wygląda czas przejazdu i na przejechaniu ile przystanków wystarcza 15 minutowy bilet.
A ja mam taki pomysł aby we wszystkich urzędach zlikwidować samochody służbowe, może jak paru urzędników szczególnie wyższego szczebla musiało przejechać, się środkami komunikacji publicznej inaczej zaczęliby postrzegać świat i problemy normalnych ludzi, jakby pan prezydent Lublina przejechał się parę razy pociągiem do Warszawy to od razu zacząłby zabiegać o inwestycję na rozwój szybkiej kolei, jak urzędnicy musieliby trochę pojeździć w lecie MPK to zrozumieliby, że przy następnym przetargu na autobusy to mało istotne urządzenie jakim jest k... rozwiń
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 14:26
0
Może parę słów wyjaśnienia, bo widze że wciąż są problemy z rozróżnieniem ZTM i MPK:
Organizatorem transportu publicznego w Lublinie jest Zarząd Transportu Miejskiego. Tenże zarząd ustala ceny biletów obowiązujące u wszystkich przewoźników, z którymi ma podpisane umowy na świadczenie usług transportowych. I to ZTM sprzedaje bilety, a zyski z tych biletów + dofinansowanie z budżetu do biletów ulgowych przekazuje przewoźnikom w formie zapłaty za tzw. wozokilometr. To taka jednostka, która wyraża sumę kilometrów przejechanych w danym okresie przez wszystkie pojazdy przewoźnika. W tym momencie jedynie MPK ma podpisaną taką umowę z ZTM i otrzymuje od niego pieniądze w ustalonej kwocie bez względu na liczbę przewiezionych pasażerów (na zwiększaniu ich liczby zależy ZTM, bo on sprzedaje bilety). Wkrótce podobne umowy zostaną podpisane z kilkoma przewoźnikami prywatnymi, gdy rozstrzygnięte zostaną przetargi na wszystkie dotychczasowe kursy przewoźników prywatnych, wpisane w rozkłady MPK. Dzięki temu korzystanie z biletów okresowych stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne dla pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej.
Może parę słów wyjaśnienia, bo widze że wciąż są problemy z rozróżnieniem ZTM i MPK:
Organizatorem transportu publicznego w Lublinie jest Zarząd Transportu Miejskiego. Tenże zarząd ustala ceny biletów obowiązujące u wszystkich przewoźników, z którymi ma podpisane umowy na świadczenie usług transportowych. I to ZTM sprzedaje bilety, a zyski z tych biletów + dofinansowanie z budżetu do biletów ulgowych przekazuje przewoźnikom w formie zapłaty za tzw. wozokilometr. To taka jednostka, która wyraża sumę kilometrów przejechanych w danym okre... rozwiń
Avatar
~tomas~ / 16 listopada 2009 o 14:18
0
15min.i więcej to się stoi w korkach na Narutowicza,Sp.Pracy,Zielonej Trasie czy Kraśnickich.Ten gościo widać że nie ma pojęcia jak się jeżdzi po lublinie bo w warszawie jeżdził rzadowymi limuzynami które to zawsze mają pierwszenstwo
Avatar
ZYZIO / 16 listopada 2009 o 14:09
0
Czy MPK źle stoi finansowo? wydaje się ze nie ale zważywszy na bale jakie organizuje dla pracowników i bezpłatne przejazdy dla całych rodzin pracowników to trzeba na czymś dodatkowo zarobić ZLIKWIDUJCIE PRACOWNICZE ULGI A NIE TRZEBA BĘDZIE PODNOSIĆ CEN BILETÓW
Avatar
meesha / 16 listopada 2009 o 13:27
0
joa napisał:
Zakładasz zatem, że podwyżki obejmą tylko bilety jednorazowe a reszta pozostanie po staremu. Chyba żyjesz w innej rzeczywistości.Ekonomia, ekonomia.Wezmą się za okresowe tylko na razie nie chcą denerwować ludu. A lud to kupuje tak jak Ty.

Na razie o podwyżkach biletów okresowych nie ma mowy. A nawet jakby i ten 30-dniowy normalny kosztował 100 zł to i tak za przejazd tylko i wyłącznie do pracy i z powrotem wyjdzie jednorazowo 2,27 zł. Pytam zatem skąd "redachtór" wziął te 5,50???
Zawsze bilety okresowe będą korzystniejsze w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły niż kasowanie za każdym razem biletu bez względu na cenę jednych jak i drugich. Tyle tylko próbuję przekazać bo do ciemnego ludu to nie dociera :/ Korzystniejsze cenowo, o wygodzie użytkowania nawet nie wspominając. I jak czytam teksty "codziennie mam wydawać 10 złotych na bilety?" to mi się słabo robi stąd wziąłem kalkulator i policzyłem dla tych co nie potrafią sami ile to wszystko (w obecnej sytuacji cennikowej) kosztuje.

Na razie o podwyżkach biletów okresowych nie ma mowy. A nawet jakby i ten 30-dniowy normalny kosztował 100 zł to i tak za przejazd tylko i wyłącznie do pracy i z powrotem wyjdzie jednorazowo 2,27 zł. Pytam zatem skąd "redachtór" wziął te 5,50???
Zawsze bilety okresowe będą korzystniejsze w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły niż kasowanie za każdym razem biletu bez względu na cenę jednych jak i drugich. Tyle tylko próbuję przekazać bo do ciemnego ludu to nie dociera :/ Korzystniejsze cenowo, o wygodz... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kłos Chełm – Powiślak 1:0. Efekt nowej miotły znowu działa

Kłos Chełm – Powiślak 1:0. Efekt nowej miotły znowu działa 0 0

Pięć zwycięstw z rzędu i... wystarczy. Kłos Chełm zatrzymał rozpędzonego Powiślaka pokonując rywali 1:0. Wymarzony, ponowny debiut w roli trenera gospodarzy zaliczył Robert Tarnowski.

Lewart – Górnik II 6:0. Jedni chcieli grać, drudzy wygrać

Lewart – Górnik II 6:0. Jedni chcieli grać, drudzy wygrać 2 0

Lewart w sobotę prawie podwoili swój dorobek bramkowy. Ekipa z Lubartowa rozbiła w meczu ósmej kolejki rezerwy Górnika Łęczna aż 6:0. Bohaterem gospodarzy został Artur Szkutnik, który zapisał na swoim koncie hat-tricka.

Potrącenie pieszej w Lublinie. Policja szuka świadków wypadku

Potrącenie pieszej w Lublinie. Policja szuka świadków wypadku 2 1

Lubelscy policjanci poszukują osób, które były świadkiem potrącenia kobiety na przejściu dla pieszych. Do wypadku doszło 14 sierpnia br., po godz. 9, na al. Unii Lubelskiej.

Złote Lwy dla "Zimnej Wojny", publiczność wyróżniła "Kler"
film

Złote Lwy dla "Zimnej Wojny", publiczność wyróżniła "Kler" 0 3

Gdynia (woj. pomorskie). Złote Lwy dla filmu "Zimna Wojna". W Gdyni wręczono nagrody 43. edycji Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Obraz Pawła Pawlikowskiego wyróżniono także w kategoriach najlepszy dźwięk oraz montaż.

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik [RELACJA NA ŻYWO]. Goście bez podstawowego juniora
galeria

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik [RELACJA NA ŻYWO]. Goście bez podstawowego juniora 0 2

0 godz. 14.30 żużlowcy Speed Car Motoru Lublin rozpoczną rewanżowy mecz z ROW-em Rybnik o awans do PGE Ekstraligi. Lublinianie maja do odrobienia 14-punktową stratę z pierwszego spotkania.

Burmistrz Zwierzyńca: Trzeba wiedzieć, kiedy trzeba zejść ze sceny niepokonanym

Burmistrz Zwierzyńca: Trzeba wiedzieć, kiedy trzeba zejść ze sceny niepokonanym 1 3

Był jednym z najdłużej sprawujących funkcję burmistrza samorządowcem w województwie lubelskim. Funkcje tę pełnił 28 lat. Jan Skiba, burmistrz Zwierzyńca, nie będzie już kandydował na to stanowisko

Prawdziwek olbrzym. Takie grzyby rosną niedaleko Kraśnika
galeria

Prawdziwek olbrzym. Takie grzyby rosną niedaleko Kraśnika 2 0

Prawdziwka, którego średnica kapelusza wynosi blisko 30 cm znalazł pan Marek z Liśnika Dużego (powiat kraśnicki). Zdjęcie grzyba otrzymaliśmy od naszego Czytelnika.

Ostrzeżenie pogodowe. W Lubelskiem możliwe burze z gradem i silny wiatr
film

Ostrzeżenie pogodowe. W Lubelskiem możliwe burze z gradem i silny wiatr 20 0

Centrum Prognoz Meteorologicznych MeteoSky ostrzega przed burzami z gradem. Wieczorem i w nocy mogą wystąpić też intensywne opady deszczu i silny wiatr. Ostrzeżenie dotyczy pięciu województw, w tym lubelskiego.

Zaginął Tadeusz Głowacki. 64-latka poszukuje policja

Zaginął Tadeusz Głowacki. 64-latka poszukuje policja 7 0

Policjanci poszukują 64-letniego Tadeusza Głowackiego, który wczoraj w południe wyszedł z Domu Pomocy Społecznej w Tyszowcach (powiat tomaszowski) i do chwili obecnej nie powrócił. Policja prosi o pomoc osoby, które mają jakiekolwiek informacje dotyczące miejsca pobytu zaginionego.

Trąba powietrzna na terenie powiatu kraśnickiego? Wiatr zerwał część dachu
ZDJĘCIA, WIDEO

Trąba powietrzna na terenie powiatu kraśnickiego? Wiatr zerwał część dachu 0 1

Na dwadzieścia powiatów w Lubelskiem strażacy odnotowali zaledwie sześć interwencji związanych z wczorajszą pogodą. Między innymi w powiecie kraśnickim strażacy ochotnicy z OSP KSRG Liśnik Duży zabezpieczali uszkodzony podczas burzy dach.

Matka Tomasza Komendy: Chciałam otruć się tabletkami
film

Matka Tomasza Komendy: Chciałam otruć się tabletkami 0 4

Kilkanaście lat, które Tomasz Komenda niesłusznie przesiedział w zakładzie karnym, było czasem próby nie tylko dla niego, ale i dla jego najbliższych. Matka mężczyzny przyznaje, że w krytycznym momencie, była o krok od odebrania sobie życia.

Konwencja wyborcza PiS w Puławach. "Stwórzmy wspólnotę, w której wszyscy będą czuli się dobrze"
ZDJĘCIA, WIDEO
galeria
film

Konwencja wyborcza PiS w Puławach. "Stwórzmy wspólnotę, w której wszyscy będą czuli się dobrze" 15 44

Sala Pompejańska puławskiego starostwa wypełniła się po brzegi. W sobotę, swój program dla Puław i regionu, podczas konwencji wyborczej, zaprezentowało Prawo i Sprawiedliwość. Poznaliśmy również kandydatów na burmistrzów i wójtów popieranych przez partię rządzącą.

Wyremontują drogę z Nałęczowa do Strzelc

Wyremontują drogę z Nałęczowa do Strzelc 3 2

Ponad 1,2 kilometrowy odcinek drogi od skrzyżowania Poniatowskiego z ul. Pałuby w Nałęczowie kierunku Strzelc jeszcze w tym roku zostanie wyremontowany.

Historycznie w Niedrzwicy Dużej. Będzie koncert i poczęstunek z kuchni polowej
NASZ PATRONAT

Historycznie w Niedrzwicy Dużej. Będzie koncert i poczęstunek z kuchni polowej 0 1

Około 200 osób – mieszkańców gminy Niedrzwica Duża (powiat lubelski) i sąsiednich gmin weźmie udział w widowisku muzyczno – historycznym z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Niedrzwicy Dużej organizuje to wydarzenie w niedzielę (23 września).

Inwazja korników, modliszek i biedronek. "Zwiększa się liczba owadów, które żywią się ludzką krwią"
galeria

Inwazja korników, modliszek i biedronek. "Zwiększa się liczba owadów, które żywią się ludzką krwią" 20 7

Globalne ocieplenie ma wpływ na faunę i florę całej planety. Jak owady reagują na podwyższone temperatury w Polsce? Czy zmiany w świecie tych małych zwierząt mogą mieć wpływ na życie człowieka? Odpowiada dr hab. Katarzyna Golan, kierownik Zakładu Entomologii Uniwersytetu Przyrodniczego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.