Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

28 marca 2008 r.
14:11
Edytuj ten wpis

Kuszenie studentów billboardem (wideo)

Autor: Zdjęcie autora DOMINIK SMAGA
0 13 A A

Wiemy już jak będą wyglądać billboardy, które mają zachęcać młodych ludzi
do studiowania w Lublinie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Ich bohaterem jest Kamil, którego fotograf zaczepił w centrum handlowym.

- Byłem akurat w centrum handlowym Plaza i podeszło do mnie dwóch ludzi, którzy zaproponowali mi sesję zdjęciową. Zgodziłem się - opowiada Kamil Suchodół, model z billboardu. Jest lublinianinem, studiuje na V roku pedagogiki UMCS. Za pozowanie dostał 600 złotych.

- Przetestowaliśmy różne ubrania, różne pozy i różne miny - mówi Karolina Zuzaniuk z Biura Marketingu Miasta. - Komunikat kierowany do młodych ludzi powinien być oryginalny i zwracać uwagę. Odwoływać się do emocji, a często także do skojarzeń erotycznych - wyjaśnia Michał Krawczyk, szef biura. Kwietniowa kampania ma być adresowana do maturzystów zastanawiających się nad dalszą drogą życiową. - Oni uważają, że ta decyzja może rzutować na całe ich życie, cały ich rozwój - podkreśla Krawczyk.

Zdjęcie wykonał fotografik pracujący m.in. dla Kuriera Lubelskiego Mikołaj Majda, który robił także zdjęcia Adama Wasilewskiego na potrzeby jego kampanii wyborczej. Za fotografię na tym billboardzie Ratusz zapłacił mu 4 tys. zł. Majda przyznaje, że jego model talentu muzycznego nie miał. - Owszem, grał na skrzypcach, ale ta gra była nie do zniesienia.

Billboard zaprojektowało Biuro Marketingu Miasta (BMM) w ramach swojego wynagrodzenia. - Stworzyliśmy kilka projektów, które testowaliśmy na badaniach fokusowych wśród lubelskich maturzystów i licealistów w Lubartowie - tłumaczy Krawczyk.

Propozycje oglądało w sumie 12 młodych ludzi. Na plakat trafiła wersja wybrana przez młodzież. Reklama była gotowa już 7 marca, ale do wczoraj Ratusz trzymał ją w tajemnicy.

Co młodzi mają wyczytać z billboardu? - Lubelskie uczelnie to miejsce, w którym będziesz się rozwijać, kształtować osobowość, aktywnie spędzać czas podczas studiów - mówi Krawczyk.

Na billboardzie widnieje hasło "Bądź wolny - studiuj w Lublinie”. Obok zamieszczono nowe logo miasta.

Ubiór modela ma podkreślać jego młodość, a skrzypce oryginalność. - Jak patrzę na ten billboard, to widzę z jednej strony nowoczesność i tradycyjną pasję, którą jest gra na tym trudnym instrumencie - mówi Adam Wasilewski, prezydent Lublina. - To hasło, które może przyciągnąć większą liczbę chętnych do studiowania na naszych uniwersytetach.

Pytany o to, czy billboard mu się podoba, Wasilewski odpowiada: - Ja jestem konserwatystą i tradycjonalistą, ale z badań wynika, że billboard był dobrze przyjmowany przez środowiska młodzieżowe.

150 plakatów przez cały kwiecień ma wisieć na wschodzie Polski, m.in. w Białymstoku, Radomiu, Rzeszowie, Kielcach, Suwałkach i Tarnowie. Ich ekspozycja pochłonie ponad 112 tys. zł, a zajmie się nią lubelska agencja Maik, która wygrała przetarg.

Oto lista miast, gdzie pojawią się reklamy. W nawiasie liczba billboardów.

Kielce (15), Sandomierz (2), Ostrowiec Świętokrzyski (5), Przemyśl (5), Rzeszów (12), Tarbobrzeg (3), Krosno (3), Tarnów (10), Białystok (21), Łomża (5), Suwałki (5), Radom (15), Biała Podlaska (5), Zamość (5), Chełm (5), Puławy (4), Kraśnik (3), Lubartów (2), Łęczna (2), Świdnik (3), Lublin (20).

Dodatkowe 20 tys. zł pójdzie na reklamę w Radiu Eska.

- Ma najlepszą słuchalność w tej grupie wiekowej - wyjaśnia Krawczyk. - To będzie dwutygodniowa kampania emitowana z nadajników w miastach, w których będzie realizowana kampania billboardowa.

Do kampanii dołożyło się też sześć lubelskich uczelni: każda dała po 8 tys. zł.

Według danych Ratusza 30 proc to mieszkańcy Lublina, a 70 proc. przyjezdni. Prezydent twierdzi, że w Lublinie mamy ok. 100 tys. żaków. Główny Urząd Statystyczny mówi, że jest ich mniej, bo 84 tys.

Ze swoją akcją promocyjną ubiegł nas Rzeszów.

Ale jego kampania jest krótsza, bo trwa od 16 marca, a zakończy się już w poniedziałek. Stolica Podkarpacia zleciła ustawienie 170 billboardów, z czego 32 w Lublinie. Za ekspozycję reklam Rzeszów zapłaci 78 tys. zł netto. Rzeszowskie plakaty zaprojektowała i wykonała agencja reklamowa, której tamtejszy Ratusz zapłacił 7 tys. złotych.

Ponadto stolica Podkarpacia zleciła emisję spotów reklamowych w radiu Eska i plansz w rzeszowskiej telewizji. Kampania wraz z tymi dodatkami kosztowała 115 tys. zł netto.

Rzeszów ma w Lublinie trzy rodzaje billboardów ze wspólnym hasłem "Rzeszów zdaje egzamin”. Na jednym z nich widać uradowanego studenta w uczelnianej bibliotece, a na dole reklamy jest zdjęcie tłumów młodych ludzi w pubie. W pierwotnej wersji to puby były na górze, ale projekt zmieniono na prośbę tamtejszych uczelni.

Inny billboard ukazuje Rzeszów, jako miasto sportowych wydarzeń. - Mam wrażenie, że to jest drużyna sportowa, która dziękuje za zwycięski mecz - tak plakat komentuje Michał Krawczyk, szef lubelskiego Biura Marketingu Miasta.

Kwietniowa kampania promująca studia w Lublinie nie będzie jedyną,

którą w tym roku planuje przeprowadzić lubelski Ratusz. W maju inne billboardy pojawią się w Warszawie. Mają wisieć cały miesiąc. 150 reklam ma zachęcać do weekendowych wypadów do Lublina od czerwca do końca września

Wybór Warszawy nie jest przypadkowy. Mieszkańcy stolicy mają pieniądze, nie mają do Lublina daleko i często odwiedzają Kazimierz Dolny, skąd do nas jest już tylko przysłowiowy "rzut beretem”. Lublin ma tą kampanią odebrać nieco turystów Krakowowi.


Kolejne reklamowe uderzenie nastąpi we wrześniu, gdy w Warszawie zamontowanych zostanie 130 billboardów promujących starania Lublina o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r.

Współpraca Paweł Buczkowski

Notował Miłosz Bednarczyk

Co o billboardzie sądzą lubelscy studenci?

Marcin Kruk
Samorząd Studentów Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

Jest przyciągający. Wpisuje się w starania miasta o to, żebyśmy zostali Europejską Stolicą Kultury. I w sam klimat miasta. Te skrzypce, wystrój pokoju w tle. Wszystko to kojarzy mi się ze spokojem i wolnością, która jest w Lublinie. Hasło też jest dobre, lepsze niż np. na billboardzie Rzeszowa, który "zdaje egzamin”. Nasz plakat wiąże się bardziej ze studiowaniem, niż z samą, niezbyt przyjemną nauką.

Andrzej Maciaszczyk
Samorząd Studentów Uniwersytetu Przyrodniczego

Billboard powinien się kojarzyć z czymś na pierwszy rzut oka. A czy skrzypek z goglach, obcisłej bluzeczce i w takim pokoju kojarzy się z Lublinem, studiami i wolnością? Ubiór bardzo nowoczesny, ale tło bardzo staroświeckie. Rozumiem, że to ma pokazać wielokulturowość miasta. Ale czy zrozumieją to ludzie idący ulicą albo jadący samochodem w innym mieście? Hasło jest fajne, ilustracja - trochę gorsza.

Not: Miłosz Bednarczyk

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
noname / 31 marca 2008 o 17:01
0
Ten billbord jest dziwny! I mysle ze to dobrze - w porownaniu z rzeszowkim, albo np. nowosadeckim, czy wroclawskim jest na prawde oryginalny i ma swoj klimat. O co w nim chodzi? Nie mam pojecia. I uwazam ze to tez dobrze, bo odbiorca nie przejdzie obojetnie obok ale albo mu sie spodoba albo sie bedzie z niego smial jak z jakiegos dziwactwa, co tez nie jest niczym zlym. Nie mam nic przeciwko temu zeby Lublin byl kojarzony z zakreconymi ludzmi :)

Szkoda tylko ze nie powiesza go w duzych miastach bo mysle ze raczej pasuje do takiego odbiorcy niz do kogos z malej miejscowosci.
Avatar
CzarnyZajaczek / 31 marca 2008 o 14:39
0
Właśnie dlatego pierwsze skojarzenie jakie mi się nasuwa gdy pomyślę o Lublinie: największe marudy w Polsce...

Pierwszy raz Lublin w ogóle się promuje jako miasto akademickie, nawet plakat zrobili oryginalny, taki który nie zniknie wśród setek szablonowych billboardów typu jak ten rzeszowski, a od razu znajduje się zgraja małych psiaków które tylko obszczekać i obs***ć własne miasto potrafią...

Największą zaletą tego plakatu jest to, że jest inny, więc jeśli nawet nie zachęci nikogo do studiowania w Lublinie to część ludzi zapamięta że istnieje takie miasto jak Lublin

P.S. Rzeszów "wpadł na pomysł" żeby się promować jako ośrodek akademicki dlatego że w Lublinie od jakiegoś czasu mówiło się o naszej kampanii marketingowej. Wcześniej nikt o czymś takim w Rzeszowie nawet nie myślał.
Właśnie dlatego pierwsze skojarzenie jakie mi się nasuwa gdy pomyślę o Lublinie: największe marudy w Polsce...

Pierwszy raz Lublin w ogóle się promuje jako miasto akademickie, nawet plakat zrobili oryginalny, taki który nie zniknie wśród setek szablonowych billboardów typu jak ten rzeszowski, a od razu znajduje się zgraja małych psiaków które tylko obszczekać i obs***ć własne miasto potrafią...

Największą zaletą tego plakatu jest to, że jest inny, więc jeśli nawet nie zachęci nikogo do studiowania w Lublinie to częś... rozwiń
Avatar
kashalot / 31 marca 2008 o 12:38
0
Kolejny banał
Kolejna wpadka naszego Biura Marketingu Miasta
Kolejny raz można przekonać się, że Pan Krawczyk "nie czuje" naszego miasta
Kolejny .....
Avatar
Foto-graf / 30 marca 2008 o 22:19
0
kasandra napisał:
Dla mnie plakat jest niewiarygodny, nikt bowiem, kto kocha i rozumie muzykę poważną (a to symbolizują przecież skrzypce) nie ubiera się i nie zachowuje w ten sposób. Zgadzam się także, że kolor czarny nadaje żałobny, pogrzebowy charakter, nie ma w tych kolorach żadnej radości. I jeszcze jedno: dlaczego na plakacie jest tylko jedna postać???? Co on taki samotny???? A gdzie są inni???


Pytasz gdzie są inni?Pewnie zostali internowani przez tego gostka ze zdjęcia w tle


Pytasz gdzie są inni?Pewnie zostali internowani przez tego gostka ze zdjęcia w tle rozwiń
Avatar
kasandra / 29 marca 2008 o 09:35
0
Dla mnie plakat jest niewiarygodny, nikt bowiem, kto kocha i rozumie muzykę poważną (a to symbolizują przecież skrzypce) nie ubiera się i nie zachowuje w ten sposób. Zgadzam się także, że kolor czarny nadaje żałobny, pogrzebowy charakter, nie ma w tych kolorach żadnej radości. I jeszcze jedno: dlaczego na plakacie jest tylko jedna postać???? Co on taki samotny???? A gdzie są inni???
Avatar
Gość / 29 marca 2008 o 07:20
0
Gość napisał:
No i zawsze tak jest, jak kogoś się odpicuje, że dobrze wygląda, to od razu znajdą się ludzie którzy go od homo wyzwą....
wstydź się...


A jak myślisz, czego wyrazem jak nie wstydu był mój wpis ?
Wystarczyło tego "przypadkowo" spotkanego w galerii handlowej młodego człowieka ubrać jak na młodzieńca a raczej mężczyznę przystało.
Nie chodzisz po lubelskich ulicach nie widujesz na nich studentów i maturzystów?
Chodziło o oryginalność, unisex czy coś innego?
Tradycja w tle i nowoczesność na pierwszym planie w postaci zniewieściałego faceta?


A jak myślisz, czego wyrazem jak nie wstydu był mój wpis ?
Wystarczyło tego "przypadkowo" spotkanego w galerii handlowej młodego człowieka ubrać jak na młodzieńca a raczej mężczyznę przystało.
Nie chodzisz po lubelskich ulicach nie widujesz na nich studentów i maturzystów?
Chodziło o oryginalność, unisex czy coś innego?
Tradycja w tle i nowoczesność na pierwszym planie w postaci zniewieściałego faceta? rozwiń
Avatar
Gość / 29 marca 2008 o 04:11
0
No i zawsze tak jest, jak kogoś się odpicuje, że dobrze wygląda, to od razu znajdą się ludzie którzy go od homo wyzwą....
wstydź się...
Avatar
Hetero / 28 marca 2008 o 23:28
0
"Komunikat kierowany do młodych ludzi powinien być oryginalny. Odwoływać się do emocji, a często także do skojarzeń erotycznych"
z calym szacunkiem do modela ale wydaje mi sie, ze instytucja publiczna homo propagowac nie powinna.
Avatar
Szczegol-arz / 28 marca 2008 o 19:55
0
Ze wzgladu na zaszlosci historyczne jeden szczegol spokoju mi nie daje - kogo promuje bilbord w tle:
Generala KGB, LWP czy WP?
Drugi szczegol jest natury ekonomicznej - ile zarabiaja w BMM skoro mniejsza niz zrealizowana przez profesjonalistow na zlecenie Rzeszowa ilosc bilbordow Lublina jest drozsza choc wykonana w czasie godzin pracy?
Avatar
dk / 28 marca 2008 o 16:13
0
ech. Niestety z Lublinem to kiepsko się kojarzy. Mnie do studiowania by nie przekonało, ale może się czepiam. Ładne zdjęcie, ale chyba nic pozatym. Swoją drogą po Panu Michale Krawczyku spodziewałbym się, czegoś bardziej kreatywnego. Jedna rzecz mnie zastanawia: gdzie ten erotyzm o którym mowa w tekście?

Zamiast "bądż wolny" dałbym "bierz sprawy w swoje ręcę" lub "nie gap się studiuj w Lublinie"
Avatar
noname / 31 marca 2008 o 17:01
0
Ten billbord jest dziwny! I mysle ze to dobrze - w porownaniu z rzeszowkim, albo np. nowosadeckim, czy wroclawskim jest na prawde oryginalny i ma swoj klimat. O co w nim chodzi? Nie mam pojecia. I uwazam ze to tez dobrze, bo odbiorca nie przejdzie obojetnie obok ale albo mu sie spodoba albo sie bedzie z niego smial jak z jakiegos dziwactwa, co tez nie jest niczym zlym. Nie mam nic przeciwko temu zeby Lublin byl kojarzony z zakreconymi ludzmi :)

Szkoda tylko ze nie powiesza go w duzych miastach bo mysle ze raczej pasuje do takiego odbiorcy niz do kogos z malej miejscowosci.
Avatar
CzarnyZajaczek / 31 marca 2008 o 14:39
0
Właśnie dlatego pierwsze skojarzenie jakie mi się nasuwa gdy pomyślę o Lublinie: największe marudy w Polsce...

Pierwszy raz Lublin w ogóle się promuje jako miasto akademickie, nawet plakat zrobili oryginalny, taki który nie zniknie wśród setek szablonowych billboardów typu jak ten rzeszowski, a od razu znajduje się zgraja małych psiaków które tylko obszczekać i obs***ć własne miasto potrafią...

Największą zaletą tego plakatu jest to, że jest inny, więc jeśli nawet nie zachęci nikogo do studiowania w Lublinie to część ludzi zapamięta że istnieje takie miasto jak Lublin

P.S. Rzeszów "wpadł na pomysł" żeby się promować jako ośrodek akademicki dlatego że w Lublinie od jakiegoś czasu mówiło się o naszej kampanii marketingowej. Wcześniej nikt o czymś takim w Rzeszowie nawet nie myślał.
Właśnie dlatego pierwsze skojarzenie jakie mi się nasuwa gdy pomyślę o Lublinie: największe marudy w Polsce...

Pierwszy raz Lublin w ogóle się promuje jako miasto akademickie, nawet plakat zrobili oryginalny, taki który nie zniknie wśród setek szablonowych billboardów typu jak ten rzeszowski, a od razu znajduje się zgraja małych psiaków które tylko obszczekać i obs***ć własne miasto potrafią...

Największą zaletą tego plakatu jest to, że jest inny, więc jeśli nawet nie zachęci nikogo do studiowania w Lublinie to częś... rozwiń
Avatar
kashalot / 31 marca 2008 o 12:38
0
Kolejny banał
Kolejna wpadka naszego Biura Marketingu Miasta
Kolejny raz można przekonać się, że Pan Krawczyk "nie czuje" naszego miasta
Kolejny .....
Avatar
Foto-graf / 30 marca 2008 o 22:19
0
kasandra napisał:
Dla mnie plakat jest niewiarygodny, nikt bowiem, kto kocha i rozumie muzykę poważną (a to symbolizują przecież skrzypce) nie ubiera się i nie zachowuje w ten sposób. Zgadzam się także, że kolor czarny nadaje żałobny, pogrzebowy charakter, nie ma w tych kolorach żadnej radości. I jeszcze jedno: dlaczego na plakacie jest tylko jedna postać???? Co on taki samotny???? A gdzie są inni???


Pytasz gdzie są inni?Pewnie zostali internowani przez tego gostka ze zdjęcia w tle


Pytasz gdzie są inni?Pewnie zostali internowani przez tego gostka ze zdjęcia w tle rozwiń
Avatar
kasandra / 29 marca 2008 o 09:35
0
Dla mnie plakat jest niewiarygodny, nikt bowiem, kto kocha i rozumie muzykę poważną (a to symbolizują przecież skrzypce) nie ubiera się i nie zachowuje w ten sposób. Zgadzam się także, że kolor czarny nadaje żałobny, pogrzebowy charakter, nie ma w tych kolorach żadnej radości. I jeszcze jedno: dlaczego na plakacie jest tylko jedna postać???? Co on taki samotny???? A gdzie są inni???
Avatar
Gość / 29 marca 2008 o 07:20
0
Gość napisał:
No i zawsze tak jest, jak kogoś się odpicuje, że dobrze wygląda, to od razu znajdą się ludzie którzy go od homo wyzwą....
wstydź się...


A jak myślisz, czego wyrazem jak nie wstydu był mój wpis ?
Wystarczyło tego "przypadkowo" spotkanego w galerii handlowej młodego człowieka ubrać jak na młodzieńca a raczej mężczyznę przystało.
Nie chodzisz po lubelskich ulicach nie widujesz na nich studentów i maturzystów?
Chodziło o oryginalność, unisex czy coś innego?
Tradycja w tle i nowoczesność na pierwszym planie w postaci zniewieściałego faceta?


A jak myślisz, czego wyrazem jak nie wstydu był mój wpis ?
Wystarczyło tego "przypadkowo" spotkanego w galerii handlowej młodego człowieka ubrać jak na młodzieńca a raczej mężczyznę przystało.
Nie chodzisz po lubelskich ulicach nie widujesz na nich studentów i maturzystów?
Chodziło o oryginalność, unisex czy coś innego?
Tradycja w tle i nowoczesność na pierwszym planie w postaci zniewieściałego faceta? rozwiń
Avatar
Gość / 29 marca 2008 o 04:11
0
No i zawsze tak jest, jak kogoś się odpicuje, że dobrze wygląda, to od razu znajdą się ludzie którzy go od homo wyzwą....
wstydź się...
Avatar
Hetero / 28 marca 2008 o 23:28
0
"Komunikat kierowany do młodych ludzi powinien być oryginalny. Odwoływać się do emocji, a często także do skojarzeń erotycznych"
z calym szacunkiem do modela ale wydaje mi sie, ze instytucja publiczna homo propagowac nie powinna.
Avatar
Szczegol-arz / 28 marca 2008 o 19:55
0
Ze wzgladu na zaszlosci historyczne jeden szczegol spokoju mi nie daje - kogo promuje bilbord w tle:
Generala KGB, LWP czy WP?
Drugi szczegol jest natury ekonomicznej - ile zarabiaja w BMM skoro mniejsza niz zrealizowana przez profesjonalistow na zlecenie Rzeszowa ilosc bilbordow Lublina jest drozsza choc wykonana w czasie godzin pracy?
Avatar
dk / 28 marca 2008 o 16:13
0
ech. Niestety z Lublinem to kiepsko się kojarzy. Mnie do studiowania by nie przekonało, ale może się czepiam. Ładne zdjęcie, ale chyba nic pozatym. Swoją drogą po Panu Michale Krawczyku spodziewałbym się, czegoś bardziej kreatywnego. Jedna rzecz mnie zastanawia: gdzie ten erotyzm o którym mowa w tekście?

Zamiast "bądż wolny" dałbym "bierz sprawy w swoje ręcę" lub "nie gap się studiuj w Lublinie"
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Kto ma największe szanse?

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Kto ma największe szanse? 0 0

Za tydzień radni sejmiku województwa spotkają się już w nowym składzie, wybiorą marszałka. Kto ma największe szanse?

MKS Perła gra dzisiaj w Szczecinie

MKS Perła gra dzisiaj w Szczecinie 0 0

MKS Perła Lublin w środowy wieczór zmierzy się z SPR Pogoń Szczecin. Obie ekipy są nadal zamieszane w grę w europejskich pucharach

Nowe miejsce dla dzieci w centrum Lublina [zdjęcia]
galeria

Nowe miejsce dla dzieci w centrum Lublina [zdjęcia] 0 0

Do Małego CSK nie jest łatwo trafić. Trzeba się dostać do budynku bocznym wejściem (od strony ul. Radziszewskiego). Pod schodami są drzwi, a za drzwiami urządzona przez IKEA przestrzeń. Jest zestaw małego kucharza, przestrzeń do rysowania, wygodne kanapy i hamaki. To tu będą odbywać się cykliczne warsztaty dla dzieci.

Morskie opowieści w Graffiti. Cztery Refy ponownie w Lublinie
17 listopada 2018, 18:00

Morskie opowieści w Graffiti. Cztery Refy ponownie w Lublinie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Przed rokiem rozgrzali lubelską publikę w wieczorze szant i żeglarskich atrakcji, teraz wracają na scenę Graffiti (al. Piłsudskiego 13), aby ponownie zabrać nas w muzyczną wyprawę na morze. Mowa o zespole Cztery Refy, który już 17 listopada o godz. 18 wystąpi z koncertem Szanty Nocą 2.

Miasto chciało żeby remont ulic w centrum Lublina trwał dłużej. Dlaczego?

Miasto chciało żeby remont ulic w centrum Lublina trwał dłużej. Dlaczego? 4 3

Nawet do jesieni 2020 r. może trwać przebudowa Al. Racławickich, Lipowej i Poniatowskiego. Władze miasta dostały więcej czasu na wykonanie prac. Dla kierowców może to oznaczać dodatkowe pół roku utrudnień.

Nowa burmistrz Hrubieszowa: Mam swoją wizję miasta

Nowa burmistrz Hrubieszowa: Mam swoją wizję miasta 0 4

Rozmowa z Martą Majewską, nową burmistrz Hrubieszowa

Młodzieżowcy AZS UMCS Lublin zagrają w finale mistrzostw Polski

Młodzieżowcy AZS UMCS Lublin zagrają w finale mistrzostw Polski 0 0

Młodzi zawodnicy AZS UMCS Lublin wykonali pierwszy krok w drodze do medalu Młodzieżowych Mistrzostw Polski U-20. Zielono-biali z kompletem zwycięstw przeszli przez eliminacje, które odbyły się w Warszawie

Konkursy! Wygraj książki, bilety i płyty w Dzienniku Wschodnim

Konkursy! Wygraj książki, bilety i płyty w Dzienniku Wschodnim 2 0

Konkurs! W piątkowym wydaniu Dziennika Wschodniego będziemy mieli do rozdania książki, bilety i płyty dla Czytelników.

Port Lotniczy Lublin. Nowy terminal coraz bliżej. Co się zmieni?

Port Lotniczy Lublin. Nowy terminal coraz bliżej. Co się zmieni? 21 9

W decydującą fazę wkraczają prace przy budowie nowego terminala Portu Lotniczego Lublin. Konstrukcja jest już gotowa, rozpoczyna się wyposażanie poszczególnych części obiektu.

Nowe udogodnienie dla kierowców parkujących na placu Zamkowym w Lublinie. Ale to nie jedyna zmiana

Nowe udogodnienie dla kierowców parkujących na placu Zamkowym w Lublinie. Ale to nie jedyna zmiana 16 9

Czujniki wbudowane w jezdnię będą liczyć samochody wjeżdżające i wyjeżdżające z pl. Zamkowego. Zebrane w ten sposób informacje o liczbie wolnych miejsc parkingowych będą wyświetlane kierowcom na ulicach prowadzących do placu. Inne niespodzianki czekają nas na kilku skrzyżowaniach.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 14 listopada 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 14 listopada 2018 r. 0 0

Czy powstanie koalicja w nowej Radzie Miasta Puławy?

Czy powstanie koalicja w nowej Radzie Miasta Puławy? 5 42

Największe szanse na utrzymanie stanowiska przewodniczącej rady miasta Puławy ma Bożena Krygier (PiS). Wśród jej zastępców prawdopodobnie znajdą się radni „Samorządowców” Janusza Grobla oraz „Niezależnych Wyborców” Pawła Maja.

Agro na obcasach. Wszystko dla pań

Agro na obcasach. Wszystko dla pań 0 0

To ukłon w stronę kobiet mieszkających i pracujących na terenach wiejskich. Panie zostały zaproszone na koncert trzech tenorów TRE Voci w Filharmonii Lubelskiej w ramach programu „Agro na obcasach”.

Promocja książki „Scena Lublin” w Teatrze Starym
15 listopada 2018, 19:30

Promocja książki „Scena Lublin” w Teatrze Starym 0 0

W czwartek o godz. 19.30 (po spektaklu „Żywi i umarli, czyli Bandyci w piekle”) w Teatrze Starym zacznie się promocja książki „Scena Lublin” i spotkanie z jej autorami: Jarosławem Cymermanem, Dominikiem Gacem, Grzegorzem Kondrasiukiem.

Przedsiębiorcy walczą o pieniądze za wykonane prace. Grozili blokadą Centralnej Magistrali Kolejowej

Przedsiębiorcy walczą o pieniądze za wykonane prace. Grozili blokadą Centralnej Magistrali Kolejowej 9 4

Nie dojdzie do blokady Centralnej Magistrali Kolejowej, zaplanowanej na środę przez podwykonawców firmy Astaldi, która nie zapłaciła im za prace wykonane przy przebudowie linii kolejowej nr 7 między Lublinem a Dęblinem.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.