– Prace w we wszystkich budynkach zostały już zakończone – informuje Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin. – Terminal, budynek techniczno-garażowy, budynek Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej oraz budynek techniczny terminalu są teraz sprzątane i czekają na odbiór.
W październiku budowa ma zostać zakończona – wtedy też odbędzie się dzień otwarty dla mieszkańców województwa.
– To będzie ostatnia szansa, żeby zobaczyć miejsca, które potem będę niedostępne – zapowiada rzecznik. – A w drugiej połowie listopada zaplanowaliśmy uroczyste otwarcie. Jego termin dostosujemy do kalendarza prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, który zapowiedział swoją obecność.
W spółce zakończyły się już rekrutacje. Zatrudnionych zostało 136 osób. – Będę jeszcze pojedyncze przyjęcia, ale dużych rekrutacji już nie będzie – mówi Jankowski. – Część osób zresztą sama rezygnuje z pracy i wtedy w pierwszej kolejności przyjmujemy tych, którzy już złożyli swoją aplikację we wcześniejszym naborze.
Dla tych, którzy chcieliby prowadzić sklepik lub stoisko na lotnisku – ważna informacja. Dziś jest ostatni dzień, by zgłosić się do przetargu na najem powierzchni pod działalność handlową i gastronomiczną w terminalu.
W postępowaniu ofertowym może wziąć udział osoba fizyczna lub podmiot prowadzący działalność gospodarczą. Na cele komercyjne przeznaczonych jest 7 miejsc o powierzchni od 21 do 59 mkw. Pięć z nich znajduje się w terminalu w części ogólnodostępnej, dwa w części przeznaczonej do obsługi podróżnych odlatujących z portu, za stanowiskami kontroli bezpieczeństwa, w tzw. "strefie sterylnej”.
Każdy zainteresowany może złożyć oferty na kilka powierzchni objętych postępowaniem, ale każda z nich będzie oceniana oddzielnie. – Oferta powinna zawierać propozycję stawki gwarantowanego czynszu miesięcznego netto na poziomie nie mniejszym niż 100 zł za mkw – mówi Jankowski.