Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 listopada 2019 r.
9:56

Sąd rozpatrzy dwie skargi dotyczące przeznaczenia górek czechowskich

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
122 80 A A
Firmowany przez prezydenta miasta projekt studium wyznaczał na górkach kilka stref pod budowę bloków.
Firmowany przez prezydenta miasta projekt studium wyznaczał na górkach kilka stref pod budowę bloków. (fot. Archiwum)

19 grudnia ma się odbyć pierwsza rozprawa dotycząca przeznaczenia górek czechowskich. Tego dnia sąd ma rozpatrzyć skargi na uchwałę Rady Miasta wyznaczającą na górkach kilka stref zabudowy wielorodzinnej. Jedną skargę złożyła mieszkanka okolicznych terenów, autorem drugiej jest wojewoda

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Zaskarżona uchwała to studium przestrzenne, które określa przeznaczenie poszczególnych części Lublina, wskazuje przebieg nowych dróg, wyznacza miejsca pod nowe osiedla, zieleń, czy przemysł. Studium zostało zatwierdzone przez radnych 1 lipca wczesnym rankiem. Głosowanie poprzedzone wielogodzinną debatą odbyło się przy protestach ekologów i aktywistów przeciwnych choćby częściowej zabudowie zielonych górek czechowskich, byłego poligonu w północnej części Lublina.

Firmowany przez prezydenta miasta projekt studium wyznaczał na górkach kilka stref pod budowę bloków. Zabiegała o to deweloperska spółka TBV Investment będąca właścicielem tego terenu. Przeciwni temu aktywiści żądali uszanowania przez Ratusz wyniku wiosennego referendum w sprawie przyszłości górek. Dwie trzecie głosów oddano w nim przeciw blokowiskom, ale referendum było nieważne, bo frekwencja wyniosła niecałe 13 proc., a do ważności wymaganych jest 30 proc.

Taki wynik referendum każdy zinterpretował na swój sposób. Aktywiści i ekolodzy ogłosili, że to stanowczy sprzeciw wobec zabudowy. Deweloper uznał, że mieszkańcy oddali decyzję władzom miasta. Prezydent uznał tak samo i wysłał radnym projekt studium dopuszczający blokowiska na górkach. Większość rady poparła studium, które od 1 lipca jest obowiązującym dokumentem, bo ówczesny wojewoda nie znalazł podstaw, by stwierdzić jego nieważność

Nad legalnością uchwały będzie się teraz zastanawiać Wojewódzki Sąd Administracyjny, do którego trafiły dwie skargi na studium. Pierwszą złożyła osoba prywatna, sąsiadka górek czechowskich. Zarzuca radnym, że nieprawidłowo, bo w zbiorczym głosowaniu, obeszli się z tysiącami uwag od mieszkańców. Ma też wiele innych zastrzeżeń. Jedno z nich dotyczy opracowanej w Ratuszu oceny przyrodniczych skutków nowego studium. Zauważa, że ocena powstała, gdy nie była jeszcze gotowa (i zresztą nie jest do dziś) inwentaryzacja przyrodnicza górek czechowskich.

Drugą skargę złożył wojewoda (dzisiaj już były) Przemysław Czarnek, domagając się unieważnienia uchwały, ale tylko w części dotyczącej górek. W jego piśmie czytamy m.in., że Rada Miasta „przedłożyła interes prywatny właściciela terenu ponad interes publiczny mieszkańców Lublina, chcących ochronić teren górek czechowskich przed intensywną wielorodzinną zabudową”. Ratusz zapewnia, że „interesy zostały wyważone”.

Obie skargi mają być rozpatrzone tego samego dnia, przez ten sam skład sędziowski, chociaż na osobnych rozprawach. – Termin został wyznaczony na 19 grudnia – informuje Grzegorz Wałejko, rzecznik Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

e-Wydanie

Komentarze 80

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 21 listopada 2019 o 10:35
+39
Gdyby nie wybory, Garnek nie złożyłby żadnej skargi
Avatar
Gość / 21 listopada 2019 o 10:20
+37
Czarnek wykonał klasyczny ruch pod publiczkę przed wyborami próbując zdobyć dodatkowe głosy. Górki ma głęboko w nosie, tak jak i miał je Pruszkowski który mógł przejąć ten teren od wojska za symboliczną opłatą, ale olał temat.
Avatar
Zabawne :) / 21 listopada 2019 o 10:57
+36
Wojewoda w sprawie studium był za a nawet przeciw :)
Avatar
Gość / 21 listopada 2019 o 10:00
+29
Tuba Propagandowa Obrońców Górek znowu nadaje
Avatar
propaganda redaktora naczelnego d.w. / 21 listopada 2019 o 10:33
+28
Na Górkach ma być przede wszystkim park. Przestańcie w końcu prowadzić żałosną narrację, jakby tam nic nie miało powstać poza blokami.
Avatar
Gość / 21 listopada 2019 o 10:23
+28
Niezłe cwaniaki, pokupowały mieszkania na Górkach i pobudowały domy a teraz protestują udając wielkich obrońców przyrody
Avatar
Walduś / 21 listopada 2019 o 11:08
+27
Czy ta "sąsiadka" Górek Czechowskich to nie jest przypadkiem znana lubelska aktywistka tzw. "towarzystwa obrony górek"? I Która w dodatku posuwa się do haniebnych kłamstw np. gdy na filmiku dostępnym na You Tube lewicowym warszawskim aktywistom podczas spaceru po górkach wmawiała kłamliwie, że są tam masowe mogiły pomordowanych przez nazistów więźniów, pokazując w pewne miejsce palcem i mówiąc: "o tam za tym drzewem jest mogiła z ciałami 1000 pomordowanych". Gdy tymczasem Prokuratorzy IPN wypowiedzieli się, że nie ma żadnych na to dowodów. Do takich haniebnych KŁAMSTW posuwaja się "ekolodzy" a właściwie ekoterroryści. 
Czy ta "sąsiadka" Górek Czechowskich to nie jest przypadkiem znana lubelska aktywistka tzw. "towarzystwa obrony górek"? I Która w dodatku posuwa się do haniebnych kłamstw np. gdy na filmiku dostępnym na You Tube lewicowym warszawskim aktywistom podczas spaceru po górkach wmawiała kłamliwie, że są tam masowe mogiły pomordowanych przez nazistów więźniów, pokazując w pewne miejsce palcem i mówiąc: "o tam za tym drzewem jest mogiła z ciałami 1000 pomordowanych". Gdy tymczasem Prokuratorzy IPN wypowiedzieli się, że n... rozwiń
Avatar
Gość / 21 listopada 2019 o 10:27
+27
sąsiadka górek czechowskich niech nie robi cyrku, skrzyknęła się grupka krzykaczy i wszyscy składali te same uwagi licząc chyba na to, że rada miasta będzie przez rok odnosić się do każdej osobno mimo iż wszystkie były identyczne a różniły się tylko podpisami
Avatar
hipokryzja / 21 listopada 2019 o 11:13
+26
Czy ta "sąsiadka" Górek Czechowskich to nie jest przypadkiem znana lubelska aktywistka tzw. "towarzystwa obrony górek"? I Która w dodatku posuwa się do haniebnych kłamstw np. gdy na filmiku dostępnym na You Tube lewicowym warszawskim aktywistom podczas spaceru po górkach wmawiała kłamliwie, że są tam masowe mogiły pomordowanych przez nazistów więźniów, pokazując w pewne miejsce palcem i mówiąc: "o tam za tym drzewem jest mogiła z ciałami 1000 pomordowanych". Gdy tymczasem Prokuratorzy IPN wypowiedzieli się, że nie ma żadnych na to dowodów. Do takich haniebnych KŁAMSTW posuwaja się "ekolodzy" a właściwie ekoterroryści.
 Obrońcy Nawłoci to najlepsze określenie tej bandy wyrachowanych cwaniaków, którzy najpierw sami się na Górkach pobudowali a teraz bronią tychże Górek przed ... zabudową.
 Obrońcy Nawłoci to najlepsze określenie tej bandy wyrachowanych cwaniaków, którzy najpierw sami się na Górkach pobudowali a teraz bronią tychże Górek przed ... zabudową. rozwiń
Avatar
"obiektywność" / 21 listopada 2019 o 11:00
+25
Tak, mieszkańcy oddali decyzję władzom miasta. Nikogo ta syfiasta okolica nie obchodzi poza paroma lewackimi aktywistami, którym się coś wydaje. Pora aby ten teren uporządkować i ucywilizować.
Avatar
duda / 23 listopada 2019 o 13:48
-1
Uwaga, ratuszowy troll opłacany przez developera nadaje ( w soboty mam podwójną stawkę!),wszytsko było już napisane wyżej ale jeszcze raz i w punktach. Nieuchronne realia: Górki to teren prywatny - właściciel może go sobie ogrodzić, zaorać albo co tam chce żeby utrudnić zwiedzanie sąsiadom ( jak facet z Bursztynowej który wobec protestów mieszkańców o zmianę mpzp - zoarał głęboko boisko tak,że nie nadawało się do niczego). Może rozgrzebac jakieś prace porządkowe, które wypłoszą chomiki i lisy. Organizowac zawody motocrossowe itd. Dobra, więcej pomysłów nie podsuwam. Góki z czterech stron otoczone są przez cywilizację - chomiki na profilu fajbukowym  ich obrońców występują przeważnie jako truchła udouszone przez psa lub zabite przez ruch uliczny. Lepiej, gdy przeniosły się gdzie indziej. Zachodzę w głowę co one tam, bidule, jedzą? Wyolbrzymianie zjawisk i faktów: 1. W narracji obrońców Górek miejsce to ma być „zabetonowane” - tymczasem fakty są takie, ze zabudowanych zostanie 30 % górek, pomiędzy nimi pozostanie terez zielony. [ol] 2.Górki Czechowskie nie są obszarem unikatowym przyrodniczo – nazywanie ich „srebrami rodowymi Lublina” jest śmieszne. Większość zabudowanych obecnie terenów- gdyby były pozostawione same sobie – wyglądąło by tak samo. Faktem jest natomiast, że są tam siedliska roślin i zwierząt chronionych i faktem jest, że RDOŚ opiniował negatywnie projekt zabudowy górek, jednak RDOŚ nie upiera się przy tym jak widać – prawdoopodobnie jest świadomy przytoczonych wyżej faktów. I tego, że w dłuższej perspektywie czasu teren górek będzie tracił na walorach przyrodniczych. Nawet jeśli zostawić górki same sobie – nawłoć i bliskośc cywilizacji zrobią swoje z wydatną pomocą psów i pasjonatów enduro. Ochrona środowiska jest prawnie przypisana państwu – nie można zmuszc właściela działki aby podejmował działania i koszty związane z organizacją ochrony czynnej.Gdyby RDOŚ chciał ochronić to „nadzwyczajne środowisko” ustanowiłby jakąś formę ochrony przyrody – nie zrobił tego – widac w jego ocenie teren ten nie zasługuje i nie rokuje.3. Przewietrzanie miasta – smog istnieje nie dlatego, że miasto jest niewietrzone ale głównie dlatego, że ludzie palą śmieciami. Coś na ten temat mogą powiedzić mieszkańcy LSM i Czubów, którym cug z pobliskiego wąwozu nanosi smrody generowane przez działkowców i palaczy plastikowych butelek w osiedlach domków oddalonych o 2 km. W sezonie grzewczym okna się nie da otworzyć. Przewietrzanie miasta istnieje ale zostanie utrzymane przez teren zieleni pomiędzy blokami ( w wąwozie Czuby/LSM porządnie ciągnie choć teren otoczony jest blokami) i nie będzie spełniało swojej roli odsmogowej – bo będzie roznosić smród z Marysina.[/ol] Dlaczego zarzucam obrońcom górek troskę o swoje dobro a nie przyrody: [ol] [li] gonitwy na motocyklach, quadach nie przeszkadzały obrońcom górek choć bardzo szkodzą przyrodzie. [/li] [li] Budowa domów w północnej części i zwiazne z tym przekształcenia rzeźby terenu – nie przeszkadzały obrońcom górek – choć blokują przewietrzanie miasta. [/li] [li] Budowy bloków w innych miejscach w Lubinie – nie obchodzą obrońców górek - nie wymagam ,żeby zajmowali się wszystkim ale skoro zależy im na przewietrzaniu miasta to chyba powinno się to traktować całościowo? Obrońcy górek mają prawo prostestować przeciw budowie bloków w pobliżu ich siedzib ale niech sobie chomikiem „mord zdradzieckich nie wycierają” ;) [/li] [/ol] Generalnie uważam, że postulaty obrońców górek są słuszne – każdy chce mieć w mieście tereny zielone, prawie każdy lubi przyrodę i chce ją chronić. Jak dla mnie Góki bymogły zostać takie, jakie są z korzyścią dla okolicznych mieszkańców. Jednak histeryczna argumentacja, naiwne nieliczenie się z realiami oraz obrażanie interlokutorów sprawiają, że nie mogę w pełni Was poprzeć. Gdyby udało Wam się wygrac tą wojnę będe się cieszyć razem z Wami jednak z powodów, które wyszczególniam powyżej - nie widzę szans na takie zakonczenie. Pozostaję z wyrazami szacunku ( jednak ).
Uwaga, ratuszowy troll opłacany przez developera nadaje ( w soboty mam podwójną stawkę!),wszytsko było już napisane wyżej ale jeszcze raz i w punktach. Nieuchronne realia: Górki to teren prywatny - właściciel może go sobie ogrodzić, zaorać albo co tam chce żeby utrudnić zwiedzanie sąsiadom ( jak facet z Bursztynowej który wobec protestów mieszkańców o zmianę mpzp - zoarał głęboko boisko tak,że nie nadawało się do niczego). Może rozgrzebac jakieś prace porządkowe, które wypłoszą chomiki i lisy. Organizowac zawody motocross... rozwiń
Avatar
K / 22 listopada 2019 o 10:19
+9
Mam nadzieję, że sąd orzeknie na korzyść skarżących, choćby że względu na zasady współżycia społecznego. W dobie smogu i chorób związanych z zamieszczeniem powietrza, ktoś musi myśleć zdroworozsądkowo... nie wolno poddawać się lobbowaniu ratusza, nie wolno myśleć o korzyściach dla dewelopera. Sąd powinien podjąć męską decyzję, nawet wówczas jeśli będzie kobietą...
Zdecydowane NIE dla zabudowy korytarza napowietrzającego!
Avatar
DP / 22 listopada 2019 o 10:14
+1
Haha "tuba propagandowa obrońców"  Boki zrywać. Przecież non stop trąbicie że to garstka ludzi. Zdecydujecie się w końcu czy są garstka czy jednak jest tyle że trzęsą gazeta online. Hahaha 
Avatar
DP / 22 listopada 2019 o 10:12
+8
Przepraszam czy w ratuszu zarządza tbv? Czy pan Dzioba jest już prezydentem tego miasta? Czy pan Żuk zatrudnia 25 prawników żeby zabezpieczyć ew. siebie przez kratami? Naprawdę zaczynają mnie męczyć te sugestie układu, i jak tam wglebiam się w temat to naprawdę z łatwością można go dostrzec. Co oczywiście przeraża.
Avatar
Antyduda / 21 listopada 2019 o 19:48
+12
Tak, każdy kto ma inne zdanie jest z ratusza, siedzi w kieszeni dewelopera i posługje sie ubeckimi metodami. To jest własnie jaskrawy przykład nadużyć i demagogii uprawianej przez obrońców górek. Wysnucie sobie z własnej głowy jakiejś teorii i usilne  bronieie tych zmyślonych wizji  bez patrzenia obiektywnie na rzeczywistość. Z racji uprawianego zawodu praktycznie i teoretycznie znam się na ochronie przyrody, ekosystemach  itd. i bardzo wnikliwie śledzę sprawę górek czechowskich, łącznie z wysłuchiwaniem obrad rady miasta na których wystąpiła cała masa dyletantów ze swoimi teoriami. Byc może działają w słusznym celu ale przyswajają tylko te fakty, które są dla nich wygodne zupełnie pomijajac nieuchronne realia. Bardzo chętnie przeczytam też przygotowywaną inwetrayzacje ( o ile zostanie upubliczniona).
 Kolego duda - a może jakieś konkrety a nie tradycyjne odwracanie kota ogonem? Kolega z ratusza czy siedzi w kieszeni dewelopera, że stosuje takie ubeckie metody? :-P Które to "teorie" obrońców Górek są nieprawdziwe? Które to zmyślone wizje? Gdzie te nieuchronne realia? Konkrety bo na razie to co tu głosisz wygląda na zwykłą ustawkę i zlecenie propagandowe - w stylu takiego jednego od dewelo-PR-u. A fakty są takie, że afera z Górkami to po prostu ogromna kasa którą ktoś chce zdobyć kosztem zdrowia mieszkańców. I taka jest geneza protestów a nie jakieś głupawe teorie spiskowe i przyklejanie łatek, panie kolego. Ordynarne, prostackie i już dawno skompromitowane. Ale kombinuj dalej.
 Kolego duda - a może jakieś konkrety a nie tradycyjne odwracanie kota ogonem? Kolega z ratusza czy siedzi w kieszeni dewelopera, że stosuje takie ubeckie metody? :-P Które to "teorie" obrońców Górek są nieprawdziwe? Które to zmyślone wizje? Gdzie te nieuchronne realia? Konkrety bo na razie to co tu głosisz wygląda na zwykłą ustawkę i zlecenie propagandowe - w stylu takiego jednego od dewelo-PR-u. A fakty są takie, że afera z Górkami to po prostu ogromna kasa którą ktoś chce zdobyć kosztem zdrowia mieszkańców. I ta... rozwiń
Avatar
Gość / 21 listopada 2019 o 19:18
-8
Lokalni działacze PIS poprą propozycję (dobrą) i na Górkach Czechowskich powstanie nowy stadion żużlowy.
Avatar
śledź / 21 listopada 2019 o 18:42
+9
Tak, każdy kto ma inne zdanie jest z ratusza, siedzi w kieszeni dewelopera i posługje sie ubeckimi metodami. To jest własnie jaskrawy przykład nadużyć i demagogii uprawianej przez obrońców górek. Wysnucie sobie z własnej głowy jakiejś teorii i usilne  bronieie tych zmyślonych wizji  bez patrzenia obiektywnie na rzeczywistość. Z racji uprawianego zawodu praktycznie i teoretycznie znam się na ochronie przyrody, ekosystemach  itd. i bardzo wnikliwie śledzę sprawę górek czechowskich, łącznie z wysłuchiwaniem obrad rady miasta na których wystąpiła cała masa dyletantów ze swoimi teoriami. Byc może działają w słusznym celu ale przyswajają tylko te fakty, które są dla nich wygodne zupełnie pomijajac nieuchronne realia. Bardzo chętnie przeczytam też przygotowywaną inwetrayzacje ( o ile zostanie upubliczniona).
Poza najnowszą inwentaryzacją proszę nie zapominać o przeczytaniu rzekomych uzgodnień i pozytywnych opinii obligatoryjnych instytucji ws. zmiany przeznaczenia Górek Czechowskich, treści brakujących niemal 4 tysięcy formularzy uwag do ponownego wyłożenia SUiKZP oraz treścią notarialnej umowy pomiędzy "ratuszem" i TBV. Później proszę jeszcze raz ocenić zaangażowanie społeczników.
Poza najnowszą inwentaryzacją proszę nie zapominać o przeczytaniu rzekomych uzgodnień i pozytywnych opinii obligatoryjnych instytucji ws. zmiany przeznaczenia Górek Czechowskich, treści brakujących niemal 4 tysięcy formularzy uwag do ponownego wyłożenia SUiKZP oraz treścią notarialnej umowy pomiędzy "ratuszem" i TBV. Później proszę jeszcze raz ocenić zaangażowanie społeczników. rozwiń
Avatar
duda / 21 listopada 2019 o 18:29
-10
Tak, każdy kto ma inne zdanie jest z ratusza, siedzi w kieszeni dewelopera i posługje sie ubeckimi metodami.  To jest własnie jaskrawy przykład nadużyć i demagogii uprawianej przez obrońców górek. Wysnucie sobie z własnej głowy jakiejś teorii i usilne  bronieie tych zmyślonych wizji  bez patrzenia obiektywnie na rzeczywistość. Z racji uprawianego zawodu praktycznie i teoretycznie znam się na ochronie przyrody, ekosystemach  itd. i bardzo wnikliwie śledzę sprawę górek czechowskich, łącznie z wysłuchiwaniem obrad rady miasta na których wystąpiła cała masa dyletantów ze swoimi teoriami. Byc może działają w słusznym celu ale przyswajają tylko te fakty, które są dla nich wygodne zupełnie pomijajac nieuchronne realia.  Bardzo chętnie przeczytam też przygotowywaną inwetrayzacje ( o ile zostanie upubliczniona). 
Tak, każdy kto ma inne zdanie jest z ratusza, siedzi w kieszeni dewelopera i posługje sie ubeckimi metodami.  To jest własnie jaskrawy przykład nadużyć i demagogii uprawianej przez obrońców górek. Wysnucie sobie z własnej głowy jakiejś teorii i usilne  bronieie tych zmyślonych wizji  bez patrzenia obiektywnie na rzeczywistość. Z racji uprawianego zawodu praktycznie i teoretycznie znam się na ochronie przyrody, ekosystemach  itd. i bardzo wnikliwie śledzę sprawę górek czechowskich, łącznie z wysłuchiwaniem obrad rady miasta na których wyst... rozwiń
Avatar
Andrzej Filipowicz, Lublin / 21 listopada 2019 o 18:17
+8
Panie Andrzeju, niech Pan się nie porównuje do Pileckiego a Górek Czechowskich do wojny z Niemcami. Trochę pokory.
Czego oczekiwać od narcyza....
Andrzej ostro odleciał a jego ego za chwilę rozsadzi cały Czechów. Już nawet zaczyna się porównywać do Rotmistrza Pileckiego. Kabaret się gra na naszych oczach.
  Dla ciebie pan. Ty nie musisz się porównywać do Józefa Różańskiego, czy Heleny Wolińskiej, bo to, co robisz-dowodzi, że już taki(a) jesteś.
Avatar
Andrzej Filipowicz, Lublin / 21 listopada 2019 o 18:05
+11
Panie Andrzeju, niech Pan się nie porównuje do Pileckiego a Górek Czechowskich do wojny z Niemcami. Trochę pokory.
Czego oczekiwać od narcyza....
Andrzej ostro odleciał a jego ego za chwilę rozsadzi cały Czechów. Już nawet zaczyna się porównywać do Rotmistrza Pileckiego. Kabaret się gra na naszych oczach.
ile potrzeba Andrzejów Filipowiczów do wkręcenia żarówki? jednego! wszystko co musi zrobić to trzymać żarówkę podczas kiedy świat kręci się wokół niego
 Wystarczy, że wy przestaniecie się kręcić wokół mnie, bo w komentowanym materiale nie ma słowa o osobie, którą przywołujecie w sposób całkowicie nieuprawniony.
 Wystarczy, że wy przestaniecie się kręcić wokół mnie, bo w komentowanym materiale nie ma słowa o osobie, którą przywołujecie w sposób całkowicie nieuprawniony. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 80

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Mobbing w sanepidzie? Zapowiadanej kontroli jeszcze nie było. "Nie chcemy niczego opóźniać"
Po naszej publikacji

Mobbing w sanepidzie? Zapowiadanej kontroli jeszcze nie było. "Nie chcemy niczego opóźniać" 0 0

Nadal nie rozpoczęła się wspólna kontrola wojewody i Głównego Inspektora Sanitarnego w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie. Zapowiadana jeszcze na październik, miała dotyczyć zarzutów pracowników wobec szefowej stacji

Walczą o życie młodego jeża. "Maluch musiał długo czekać na pomoc"

Walczą o życie młodego jeża. "Maluch musiał długo czekać na pomoc" 0 0

Waży zaledwie 330 gram a jego wyniszczone ciałko prawie nie reaguje na bodźce – opisują stan zdrowia małego jeża członkowie Stowarzyszenia Leśne Pogotowie, którzy prowadzą Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt w Skrzynicach Drugich (powiat lubelski). Trwa walka o życie zwierzęcia.

Potrącenie pieszego. Są utrudnienia na trasie Lublin-Lubartów
Z OSTATNIEJ CHWILI

Potrącenie pieszego. Są utrudnienia na trasie Lublin-Lubartów 0 0

Do potrącenia mężczyzny doszło na drodze krajowej nr 19 między Lublinem a Lubartowem. W miejscu wypadku – w Leonowie występują utrudnienia w ruchu.

Wybrzeże Gdańsk – Azoty Puławy 25:26

Wybrzeże Gdańsk – Azoty Puławy 25:26 0 0

Niezwykle ciężką batalię mają za sobą szczypiorniści z Puław. Podopieczni trenera Michała Skórskiego wygrali w Gdańsku z tamtejszym Wybrzeżem różnicą jednego trafienia

Interaktywna wystawa "Star Wars" w Nowym Jorku. Przed wejściem tłumy fanów
film

Interaktywna wystawa "Star Wars" w Nowym Jorku. Przed wejściem tłumy fanów 0 0

Nowy Jork, Stany Zjednoczone. W piątek (06.12) odbyło się oficjalne otwarcie interaktywnej wystawy "Star Wars" w nowojorskim Dolby SoHo.

Ulice i place w Świdniku z nowym oświetleniem? Urzędnicy chcą wymienić tysiąc opraw lamp

Ulice i place w Świdniku z nowym oświetleniem? Urzędnicy chcą wymienić tysiąc opraw lamp 0 0

Urząd Miasta Świdnik chce wymienić 1001 opraw lamp oświetleniowych na nowoczesne i energooszczędne. Urzędnicy zapowiadali, że w piątek złożą wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Tragedia nad zalewem. Sobotnia akcja poszukiwawcza już się zakończyła [zdjęcia]
galeria

Tragedia nad zalewem. Sobotnia akcja poszukiwawcza już się zakończyła [zdjęcia] 26 6

Sobotnie poszukiwania prowadzone przez strażaków na Zalewie Zemborzyckim w Lublinie już się zakończyły. Niestety nie udało się odnaleźć młodszego z wędkarzy, w wieku 37 lat. Ciało starszego z mężczyzn - 60-latka z Lublina zostało odnalezione w wodzie przed południem.

Sobota na Zachodnim. Trwają prace na nowym przystanku PKP [zdjęcia]
galeria

Sobota na Zachodnim. Trwają prace na nowym przystanku PKP [zdjęcia] 29 13

Mimo chłodu trwają prace na nowym przystanku kolejowym Lublin Zachodni, na którym - przynajmniej teoretycznie - już w następną niedzielę (15 grudnia) powinien stanąć pierwszy pociąg osobowy

"Na placu budowy panuje straszny bałagan". Budują wiadukt, ale śmiecić nie powinni
Alarm 24
galeria

"Na placu budowy panuje straszny bałagan". Budują wiadukt, ale śmiecić nie powinni 0 6

Po naszej interwencji PKP-PLK wezwało wykonawcę modernizacji linii kolejowej nr 7 do oczyszczenia terenu przy wiadukcie w Czesławicach z zalegających w tym miejscu odpadów. Informację o problemie z utrzymaniem czystości otrzymaliśmy od czytelnika.

Kto korzystał z darmowej reklamy w kinie? Dyrektor Chełmskiego Domu Kultury tłumaczyła się z nieprawidłowości

Kto korzystał z darmowej reklamy w kinie? Dyrektor Chełmskiego Domu Kultury tłumaczyła się z nieprawidłowości 0 8

Po raz pierwszy w historii chełmskiego samorządu sprawa takiego kalibru została wprowadzona na obrady sesji Rady Miasta, a głos zabrała sama zainteresowana Małgorzata Paździor-Król. Dyrektor ChDK tłumaczyła się z porozumień z kontrahentami domu kultury, którym placówka zapewniała przez ostatnie lata reklamę w kinie.

Ruch Społeczny Kobiet na Działalności kontra ZUS. Przedsiębiorcze matki postawiły się urzędnikom
Magazyn

Ruch Społeczny Kobiet na Działalności kontra ZUS. Przedsiębiorcze matki postawiły się urzędnikom 30 22

Nawet kilkaset tysięcy złotych musiałyby zwrócić właścicielki firm - także z naszego województwa - po tegorocznych kontrolach ZUS. Zdaniem urzędników korzystały ze świadczeń, które im się nie należały.

Spektakl dla dzieci "Skejciołek" w Warsztatach Kultury
8 grudnia 2019, 14:30

Spektakl dla dzieci "Skejciołek" w Warsztatach Kultury 0 0

Warsztaty Kultury (ul. Grodzka 5a) zapraszają najmłodszych widzów wraz z opiekunami na pokaz spektaklu "Skejciołek", który odbędzie się 8 grudnia o godz. 14.30.

Mirosław Hajdo (Motor Lublin): Możemy pójść tylko w dobrym kierunku

Mirosław Hajdo (Motor Lublin): Możemy pójść tylko w dobrym kierunku 0 10

Rozmowa z Mirosławem Hajdą, trenerem Motoru Lublin

Wypadek pod Puławami. Mężczyzna przygnieciony przez pień upadającego drzewa
galeria

Wypadek pod Puławami. Mężczyzna przygnieciony przez pień upadającego drzewa 18 6

W piątek w Bronowicach (gm. Puławy) 45-letni mężczyzna został przygnieciony przez pień upadającego drzewa. W ciężkim stanie trafił do szpitala.

W Zalewie Zemborzyckim znaleziono ciało zaginionego mężczyzny. Strażacy i policjanci szukają drugiego
galeria

W Zalewie Zemborzyckim znaleziono ciało zaginionego mężczyzny. Strażacy i policjanci szukają drugiego 48 11

Trwa akcja poszukiwawcza na Zalewie Zemborzyckim. Policjanci i strażacy szukali tam od rana dwóch zaginionych mężczyzn. Ciało jednego z nich już udało się znaleźć.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.