Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

9 października 2015 r.
16:27

Lublin: Czerwona fala, biała gorączka. Kierowcy skarżą się na złe ustawienie świateł

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 27 A A
Samochody jadące Krakowskim Przedmieściem (na zdjęciu z prawej strony) dostały zielone światło przed skrzyżowaniem z ul. Wieniawską. Mimo to nie mogą jechać, bo droga jest zajęta samochodami, które mają czerwony sygnał zabraniający im wjazdu na skrzyżowanie z ul. Lipową (Fot. Wojciech Nieśpiałowski)
Samochody jadące Krakowskim Przedmieściem (na zdjęciu z prawej strony) dostały zielone światło przed skrzyżowaniem z ul. Wieniawską. Mimo to nie mogą jechać, bo droga jest zajęta samochodami, które mają czerwony sygnał zabraniający im wjazdu na skrzyżowanie z ul. Lipową (Fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Na fatalne ustawienie sygnalizacji świetlnej skarżyli się w piątek kierowcy jadący przez skrzyżowanie Krakowskiego Przedmieścia z Al. Racławickimi i ul. Lipową. Tu oraz na pobliskim skrzyżowaniu Krakowskiego Przedmieścia z ul. Wieniawską w ramach budowy inteligentnego systemu zarządzania ruchem wymieniona została cała sygnalizacja wraz ze sterownikiem.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Problem w tym, że nowy sterownik dla obu skrzyżowań zaprogramowano w sposób, który kierowcy najłagodniej nazywali w piątek „nieprzemyślanym”. W efekcie trzeba tu było niepotrzebnie tracić czas.

Osoby zamierzające jechać Alejami Racławickimi na wprost w Krakowskie Przedmieście najpierw musiały odstać swoje na czerwonym świetle koło Astorii, przy głównym wejściu do Ogrodu Saskiego. Kiedy już ruszyli, mogli przejechać zaledwie kilkadziesiąt metrów, bo zaraz zatrzymywało ich czerwone światło przed przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu Krakowskiego Przedmieścia z Wieniawską. Ponieważ miejsca nie jest tu zbyt dużo, część kierowców przy Astorii stało na zielonym świetle, bo gdyby wjechali dalej, zablokowaliby skrzyżowanie.

Podobnie było w przeciwnym kierunku. Ten, kto jechał Krakowskim Przedmieściem i dostał zielone światło przed skrzyżowaniem z Wieniawską, chwilę potem musiał stać na czerwonym przed Lipową.

Takie zaprogramowanie musiało być wcześniej zaakceptowane przez Zarząd Dróg i Mostów. Ten sam zarząd zdecydował w piątek o wyłączeniu sygnalizacji. Ma ona zostać uruchomiona dopiero wtedy, gdy do sterownika zostanie wgrany stary program, który kierował światłami przed wymianą urządzeń.

To nie pierwszy przypadek, gdy podczas tworzenia systemu mającego zapewnić kierowcom „zieloną falę” miasto zafundowało im czerwoną falę i białą gorączkę.

Niedawno opisywaliśmy działanie świateł na skrzyżowaniach Al. Racławickich z ul. Łopacińskiego i Długosza, a wcześniej bardzo ostrą krytykę wywołało ustawienie sygnalizatorów na al. Kraśnickiej.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kierowca Bombowca / 13 października 2015 r. o 20:01
0

Krakowskie/WIeniawska/Lubomelska... migało na Krakowskim przy Lipowej i Wieniawskiej to korków nie było.

Wczoraj mało brakowało a korek zaczynałby się przy Lenina (znaczy się Smorawińskiego dla niekumatych).

A już zjazd z Krakowskiego w Racławickie (i na odwrót) to dzieło geniusza. Samochody jadące od strony Racławickich stają na światłach przy Sądzie... niekumaci jadący "po staremu" blokują wjazd w Lipową.

W drugą stronę jeszcze gorzej. Czerwone dla jadących w Racławickie zapala się wcześniej (równocześnie z czerwonym dla jadących w Krakowskie)... przez co zjeżdżający z Krakowskiego stają i nie ma miejsca dla jadących z Wieniawskiej. Co komu szkodziło "zielone" dla tego kierunku równoczesne z częścią fazy do skrętu z Krakowskiego w lewo, w Lipową? Cyklu na przejściu dla pieszych pod Astorią (do Ogrodu Saskiego) też nie wydłużyli, więc sensu to żadnego nie miało.

Krakowskie/WIeniawska/Lubomelska... migało na Krakowskim przy Lipowej i Wieniawskiej to korków nie było.

Wczoraj mało brakowało a korek zaczynałby się przy Lenina (znaczy się Smorawińskiego dla niekumatych).

A już zjazd z Krakowskiego w Racławickie (i na odwrót) to dzieło geniusza. Samochody jadące od strony Racławickich stają na światłach przy Sądzie... niekumaci jadący "po staremu" blokują wjazd w Lipową.

W drugą stronę jeszcze gorzej. Czerwone dla jadących w Racławickie zapala się wcześniej (równocześnie z czerwony... rozwiń

Avatar
Gig / 13 października 2015 r. o 16:40
0

Wszyscy psioczą na sygnalizację,ale nikt nie pomyślał że wszyscy wyciągneli samochody bo akurat wacha staniała.

Avatar
Marek / 12 października 2015 r. o 00:20
0
Jaki ZDiM,taka sygnalizacja.Dziwię się że władze Miasta nic z tym "koniem trojańskim"nie robią.Udają,że nie widzą?widać są święte krowy...to się nazywa profesjonalizm.Dyrektorem tam jest Kazimierz Pidek,lubelski drogowiec.
Avatar
lubelak / 11 października 2015 r. o 12:30
0

te światła na Wieniawska/Krakowskie to koszmar... jak ich nie było to się śmigało nawet z rana... teraz korek od Kompozytorów i na rondzie z Tysiąclecia stoi się dwie zmiany świateł... jeżeli czyta to jakiś inicjator tego bałaganu, to pogratulować ci chłopie inteligencji...

Avatar
Gość / 10 października 2015 r. o 21:41
0
To było do przewidzenia. Wywalono na darmo wielką kasę, a będzie jeszcze gorzej jak wprowadzą się urzędnicy do biurowców między Grottgera i Żwirki i Wigury. Dopiero będzie cyrk jak będą chciały przyjechać w to miejsce setki samochodów a w tym petentów, którzy też przyjadą swoimi samochodami. Super pomysł z tymi biurowcami i nową sygnalizacją, która nic nie poradzi by usprawnić ruch w tej części miasta. Ciekawe jakie będzie tłumaczenie Ratusza? Pewnie takie by jeździć autobusami, tylko zacząć trzeba od siebie...tzn. od Ratusza
Avatar
lublin / 10 października 2015 r. o 20:41
0

na krasnickiej z nałeczowska juz zdazylo sie w srode popsuc


Przykro mi to stwierdzić bo nie chcę Cię zasmucić ale nie masz racji. Jestem z firmy realizującej to całe przedsięwzięcie więc powiem Ci jaka jest idea tego projektu: wymiana-uzupełnienie światłowodów oraz wymiana szaf STS( te stojące przy ulicy ) i sygnalizatorów ( to mamy obecnie wykonywane-stąd czasem nie działające światła). Następny etap w który już wkraczamy - wgrywanie oprogramowania do sterowników oraz montaż niezbędnych urządzeń transmisji danych- to potrwa jakieś 2tyg. Ostatni etap to sprzężenie wszystkiego w całość,skoordynowanie i uruchomienie w centrum sterowania -planowo około połowy listopada. Całość projektu ma być gotowa max w połowie grudnia.

Całość przedsięwzięcia można porównać do składania komputera- musimy zmontować wszystkie podzespoły, zainstalować windowsa i sprawdzić jego funkcjonalność- czy się nie zawiesza etc.

Hiszpanie nie dali rady w 4 lata - my damy radę w niecały rok :)


Przykro mi to stwierdzić bo nie chcę Cię zasmucić ale nie masz racji. Jestem z firmy realizującej to całe przedsięwzięcie więc powiem Ci jaka jest idea tego projektu: wymiana-uzupełnienie światłowodów oraz wymiana szaf STS( te stojące przy ulicy ) i sygnalizatorów ( to mamy obecnie wykonywane-stąd czasem nie działające światła). Następny etap w który już wkraczamy - wgrywanie oprogramowania do sterowników oraz montaż niezbędnych urządzeń transmisji danych- to potrwa jakieś 2tyg. Ostatni etap to sprzężenie wszystkiego w ... rozwiń

Avatar
Gość / 10 października 2015 r. o 15:36
0
czy ktoś wie, o co chodzi aktualnie w oznakowaniu poziomym na skrzyżowaniu Lubelskiego Lipca z Piłsudskiego i Pl. Bychawskim? Skręcając w lewo z Lubelskiego Lipca z zamiarem dalszej jazdy ulicą Kunickiego tylko czekam na jakąś stłuczkę, bo chyba zaszły jakies zmiany, ale stare oznakowanie pokrywa się z nowym i nie wiem jakim pasem się należy poruszać by było to zgodne z przepisami a zarazem bezpieczne
Avatar
Gość / 10 października 2015 r. o 13:36
0
Do Dziennika Wschodniego - na jakiej podstawie wyciągnęli Państwo wnioski, że teraz jest gorzej ? czy możecie przedstawić wyniki badań lub jakieś dane z badania ruchu przed i teraz na podstawie których wyciągacie wnioski ? Czy całe profesjonalne dziennikarstwo sprowadza się do wyciąganie opinii na podstawie kilku skarżących się kierowców. Ile kierowców przejeżdża tymi ulicami - a ilu się skarży ? jaki to % ? i najważniejsze - czy modernizacja sygnalizacji jest już zakończona i to jest efekt - czy jesteśmy w trakcie zmian ?
Avatar
ef / 10 października 2015 r. o 11:56
0

I masz tu rację kolego ! To jest tak jakby komentować budowę świeżo postawionego w zimę domu, bez okien i narzekać że ogrzewanie nie działa tak jak trzeba i są trudnośći z utrzymaniem ciepła w pomieszczeniach.

Skończą robotę, uruchomią to ocenimy.    Wtedy będzie zielona fala a teraz mamy plac budowy. Przecież to proste. Trochę wyrozumiałości proszę no chyba że nie potrafimy bo to takie nasze Polskie przyzwyczajenie...

na krasnickiej z nałeczowska juz zdazylo sie w srode popsuc

ckiej z nałeczowska juz zdazylo sie w srode popsuc

rozwiń
Avatar
krzyś / 10 października 2015 r. o 07:42
0

ja sie pytam jaki "Janusz" techniki wziął za to kasę, Lublin jest teraz gorzej zakorkowany niż przed instalacją owego "intelygentnego" bo inaczej tego nazwać się nie da systemu zarządzania ruchem. Ja prd.

ten co zamówił cały system w Portugalii, bo rumuński był zbyt wolny

Avatar
Kierowca Bombowca / 13 października 2015 r. o 20:01
0

Krakowskie/WIeniawska/Lubomelska... migało na Krakowskim przy Lipowej i Wieniawskiej to korków nie było.

Wczoraj mało brakowało a korek zaczynałby się przy Lenina (znaczy się Smorawińskiego dla niekumatych).

A już zjazd z Krakowskiego w Racławickie (i na odwrót) to dzieło geniusza. Samochody jadące od strony Racławickich stają na światłach przy Sądzie... niekumaci jadący "po staremu" blokują wjazd w Lipową.

W drugą stronę jeszcze gorzej. Czerwone dla jadących w Racławickie zapala się wcześniej (równocześnie z czerwonym dla jadących w Krakowskie)... przez co zjeżdżający z Krakowskiego stają i nie ma miejsca dla jadących z Wieniawskiej. Co komu szkodziło "zielone" dla tego kierunku równoczesne z częścią fazy do skrętu z Krakowskiego w lewo, w Lipową? Cyklu na przejściu dla pieszych pod Astorią (do Ogrodu Saskiego) też nie wydłużyli, więc sensu to żadnego nie miało.

Krakowskie/WIeniawska/Lubomelska... migało na Krakowskim przy Lipowej i Wieniawskiej to korków nie było.

Wczoraj mało brakowało a korek zaczynałby się przy Lenina (znaczy się Smorawińskiego dla niekumatych).

A już zjazd z Krakowskiego w Racławickie (i na odwrót) to dzieło geniusza. Samochody jadące od strony Racławickich stają na światłach przy Sądzie... niekumaci jadący "po staremu" blokują wjazd w Lipową.

W drugą stronę jeszcze gorzej. Czerwone dla jadących w Racławickie zapala się wcześniej (równocześnie z czerwony... rozwiń

Avatar
Gig / 13 października 2015 r. o 16:40
0

Wszyscy psioczą na sygnalizację,ale nikt nie pomyślał że wszyscy wyciągneli samochody bo akurat wacha staniała.

Avatar
Marek / 12 października 2015 r. o 00:20
0
Jaki ZDiM,taka sygnalizacja.Dziwię się że władze Miasta nic z tym "koniem trojańskim"nie robią.Udają,że nie widzą?widać są święte krowy...to się nazywa profesjonalizm.Dyrektorem tam jest Kazimierz Pidek,lubelski drogowiec.
Avatar
lubelak / 11 października 2015 r. o 12:30
0

te światła na Wieniawska/Krakowskie to koszmar... jak ich nie było to się śmigało nawet z rana... teraz korek od Kompozytorów i na rondzie z Tysiąclecia stoi się dwie zmiany świateł... jeżeli czyta to jakiś inicjator tego bałaganu, to pogratulować ci chłopie inteligencji...

Avatar
Gość / 10 października 2015 r. o 21:41
0
To było do przewidzenia. Wywalono na darmo wielką kasę, a będzie jeszcze gorzej jak wprowadzą się urzędnicy do biurowców między Grottgera i Żwirki i Wigury. Dopiero będzie cyrk jak będą chciały przyjechać w to miejsce setki samochodów a w tym petentów, którzy też przyjadą swoimi samochodami. Super pomysł z tymi biurowcami i nową sygnalizacją, która nic nie poradzi by usprawnić ruch w tej części miasta. Ciekawe jakie będzie tłumaczenie Ratusza? Pewnie takie by jeździć autobusami, tylko zacząć trzeba od siebie...tzn. od Ratusza
Avatar
lublin / 10 października 2015 r. o 20:41
0

na krasnickiej z nałeczowska juz zdazylo sie w srode popsuc


Przykro mi to stwierdzić bo nie chcę Cię zasmucić ale nie masz racji. Jestem z firmy realizującej to całe przedsięwzięcie więc powiem Ci jaka jest idea tego projektu: wymiana-uzupełnienie światłowodów oraz wymiana szaf STS( te stojące przy ulicy ) i sygnalizatorów ( to mamy obecnie wykonywane-stąd czasem nie działające światła). Następny etap w który już wkraczamy - wgrywanie oprogramowania do sterowników oraz montaż niezbędnych urządzeń transmisji danych- to potrwa jakieś 2tyg. Ostatni etap to sprzężenie wszystkiego w całość,skoordynowanie i uruchomienie w centrum sterowania -planowo około połowy listopada. Całość projektu ma być gotowa max w połowie grudnia.

Całość przedsięwzięcia można porównać do składania komputera- musimy zmontować wszystkie podzespoły, zainstalować windowsa i sprawdzić jego funkcjonalność- czy się nie zawiesza etc.

Hiszpanie nie dali rady w 4 lata - my damy radę w niecały rok :)


Przykro mi to stwierdzić bo nie chcę Cię zasmucić ale nie masz racji. Jestem z firmy realizującej to całe przedsięwzięcie więc powiem Ci jaka jest idea tego projektu: wymiana-uzupełnienie światłowodów oraz wymiana szaf STS( te stojące przy ulicy ) i sygnalizatorów ( to mamy obecnie wykonywane-stąd czasem nie działające światła). Następny etap w który już wkraczamy - wgrywanie oprogramowania do sterowników oraz montaż niezbędnych urządzeń transmisji danych- to potrwa jakieś 2tyg. Ostatni etap to sprzężenie wszystkiego w ... rozwiń

Avatar
Gość / 10 października 2015 r. o 15:36
0
czy ktoś wie, o co chodzi aktualnie w oznakowaniu poziomym na skrzyżowaniu Lubelskiego Lipca z Piłsudskiego i Pl. Bychawskim? Skręcając w lewo z Lubelskiego Lipca z zamiarem dalszej jazdy ulicą Kunickiego tylko czekam na jakąś stłuczkę, bo chyba zaszły jakies zmiany, ale stare oznakowanie pokrywa się z nowym i nie wiem jakim pasem się należy poruszać by było to zgodne z przepisami a zarazem bezpieczne
Avatar
Gość / 10 października 2015 r. o 13:36
0
Do Dziennika Wschodniego - na jakiej podstawie wyciągnęli Państwo wnioski, że teraz jest gorzej ? czy możecie przedstawić wyniki badań lub jakieś dane z badania ruchu przed i teraz na podstawie których wyciągacie wnioski ? Czy całe profesjonalne dziennikarstwo sprowadza się do wyciąganie opinii na podstawie kilku skarżących się kierowców. Ile kierowców przejeżdża tymi ulicami - a ilu się skarży ? jaki to % ? i najważniejsze - czy modernizacja sygnalizacji jest już zakończona i to jest efekt - czy jesteśmy w trakcie zmian ?
Avatar
ef / 10 października 2015 r. o 11:56
0

I masz tu rację kolego ! To jest tak jakby komentować budowę świeżo postawionego w zimę domu, bez okien i narzekać że ogrzewanie nie działa tak jak trzeba i są trudnośći z utrzymaniem ciepła w pomieszczeniach.

Skończą robotę, uruchomią to ocenimy.    Wtedy będzie zielona fala a teraz mamy plac budowy. Przecież to proste. Trochę wyrozumiałości proszę no chyba że nie potrafimy bo to takie nasze Polskie przyzwyczajenie...

na krasnickiej z nałeczowska juz zdazylo sie w srode popsuc

ckiej z nałeczowska juz zdazylo sie w srode popsuc

rozwiń
Avatar
krzyś / 10 października 2015 r. o 07:42
0

ja sie pytam jaki "Janusz" techniki wziął za to kasę, Lublin jest teraz gorzej zakorkowany niż przed instalacją owego "intelygentnego" bo inaczej tego nazwać się nie da systemu zarządzania ruchem. Ja prd.

ten co zamówił cały system w Portugalii, bo rumuński był zbyt wolny

Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Przepychanki w centrum Puław. Zaatakowanemu mężczyźnie pomogła kobieta [wideo]

Przepychanki w centrum Puław. Zaatakowanemu mężczyźnie pomogła kobieta [wideo]

Na przejściu dla pieszych przez al. Partyzantów w Puławach, w pobliżu skrzyżowania z ul. Centralną doszło do szamotaniny, którą nagrała samochodowa kamerka jednego z kierowców. Na pomoc zaatakowanemu mężczyźnie ruszyła kobieta.

Dym na ul. Urzędowskiej w Kraśniku. Interweniowała straż pożarna
ALARM24

Dym na ul. Urzędowskiej w Kraśniku. Interweniowała straż pożarna

Prawdopodobnie przez zwarcie instalacji elektrycznej doszło dzisiaj do pożaru samochodu na ul. Urzędowskiej w Kraśniku. Na szczęście nikomu nic się nie stało.

Epidemia koronawirusa. Szkoły w reżimie, ale czarny scenariusz się nie sprawdził

Epidemia koronawirusa. Szkoły w reżimie, ale czarny scenariusz się nie sprawdził

Nie spełnił się czarny scenariusz zakładający, że w połowie września - z racji koronawirusa - polska edukacja przejdzie w całości na nauczanie zdalne.

W Lublinie powstała stacja z najtańszym w Polsce paliwem. W sobotę zaplanowano jej otwarcie.

W Lublinie powstała stacja z najtańszym w Polsce paliwem. W sobotę zaplanowano jej otwarcie.

Wiosną kierowcy przyzwyczaili się do dość niskich cen paliw. Kiedy jeszcze na początku roku ceny benzyny oscylowały w granicach 5 zł, to w marcu na skutek sytuacji na rynku ropy naftowej, zaczęły gwałtownie spadać. Na wielu stacjach płaciło się poniżej 4 złotych za litr benzyny, a więc na poziomie sprzed czterech lat. Jednak teraz z tygodnia na tydzień ceny rosną. Patrząc od początku czerwca, średnie detaliczne ceny za litr benzyny bezołowiowej 95 wzrosły o ok. 40 groszy, osiągając obecnie średnio 4,50 zł.

Motor kontra Skra Częstochowa. Ofensywa na dobrym poziomie, trzeba poprawić obronę
film

Motor kontra Skra Częstochowa. Ofensywa na dobrym poziomie, trzeba poprawić obronę

Po kolejne punkty piłkarze Motoru wybiorą się do Częstochowy. Sobotni mecz z tamtejszą Skrą rozpocznie się o godz. 16

Koronawirus w Tomaszowie Lubelskim. Blisko 70 osób z SOSW jest zakażonych

Koronawirus w Tomaszowie Lubelskim. Blisko 70 osób z SOSW jest zakażonych

36 pracowników Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Tomaszowie Lubelskimi i 30 wychowanków jest zakażonych koronawirusem. Zajęcia stacjonarne zostały zawieszone.

Zmiany w organizacji ruchu w centrum Lublina

Zmiany w organizacji ruchu w centrum Lublina

Zamknięte dla ruchu będzie od najbliższej soboty skrzyżowanie ul. Lipowej z Okopową. Wjeżdżać będą tu mogły wyłącznie autobusy i trolejbusy

ZA „Puławy" o swojej  elektrociepłowni: „Blok będzie spełniał wszystkie wymagania środowiskowe”

ZA „Puławy" o swojej elektrociepłowni: „Blok będzie spełniał wszystkie wymagania środowiskowe”

Zarząd Zakładów Azotowych zapewnia, że budowa wartej ogromne pieniądze elektrociepłowni idą zgodnie z planem. Ma być na węgiel.

MKS Perła Lublin zmierzy się w sobotę z Piotrcovią

MKS Perła Lublin zmierzy się w sobotę z Piotrcovią

W sobotę o godz. 19 MKS Perła Lublin podejmie w hali Globus Piotrcovię Piotrków Trybunalski.

Carnaval ruszył w miasto i będzie się działo [program]
galeria

Carnaval ruszył w miasto i będzie się działo [program]

Do niedzieli potrwa Carnaval Sztukmistrzów, który z powodu epidemii mocno różni się w tym roku od wcześniejszych edycji. Nie ma ulicznych występów, a spektakle są płatne. W programie są także bezpłatne wydarzenia, na które brak już wejściówek, ale jeśli ktoś nie przyjdzie, będzie można przechwycić jego miejsce.

Lubelscy posłowie PiS nie poparli „Piątki dla zwierząt”, to zostali zawieszeni

Lubelscy posłowie PiS nie poparli „Piątki dla zwierząt”, to zostali zawieszeni

Lubelscy posłowie: Teresa Hałas, Krzysztof Szulowski i Sławomir Zawiślak zostali zawieszeni w prawach członków Prawa i Sprawiedliwości. To efekt piątkowego glosowania nad projektem zmian w ustawie o ochronie zwierząt.

Marszałek województwa lubelskiego też nie chce produkcji futer

Marszałek województwa lubelskiego też nie chce produkcji futer

Jarosław Stawiarski włączył się w internetową akcję #StopFurChallenge. – Zwierzęta w Polsce wymagają pomocy – mówi marszałek województwa.

Derbowa sobota w III lidze. Avia – Chełmianka i Podlasie – Hetman

Derbowa sobota w III lidze. Avia – Chełmianka i Podlasie – Hetman

W sobotę kibiców z województwa lubelskiego czekają jeszcze dwa spotkania derbowe – w Świdniku i Białej Podlaskiej. Ciekawie będzie zwłaszcza w starciu Avii z Chełmianką (sobota, godz. 16).

Koronawirus w dużej lubelskiej szkole. Zamknięte także przedszkole

Koronawirus w dużej lubelskiej szkole. Zamknięte także przedszkole

Kolejne placówki oświatowe informują o przypadkach zakażenia koronawirusem. W trybie hybrydowym działa już 19 z nich, a dwie przeszły całkowicie na pracę zdalną.

Koronawirus. Wojewoda o jesiennej ofensywie [na żywo]

Koronawirus. Wojewoda o jesiennej ofensywie [na żywo]

Wojewoda lubelski przedstawia raport z realizacji jesiennej strategii walki z koronawirusem. Jej założenia tłumaczy właśnie na konferencji prasowej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.