Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 sierpnia 2015 r.
15:25

Lublin: Eksperci proponują miastu pieszobusy

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 32 A A
Firma, która opracowała te propozycje czeka na uwagi pod adresem a.rogala@transeko.pl. (Fot. Maciej Kaczanowski)
Firma, która opracowała te propozycje czeka na uwagi pod adresem a.rogala@transeko.pl. (Fot. Maciej Kaczanowski)

Pieszobusy, doczepiane do autobusów kosze na rowery, albo miejska wypożyczalnia samochodów. To tylko część z pomysłów, o których ocenę Ratusz pyta mieszkańców. Czy rzeczywiście miasto dopłaci nam do zamawianej taksówki i czemu miałoby to służyć?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Wszystkie wymienione wizje (i wiele innych) trafiły do 73-stronicowego dokumentu, który ma być dla urzędników podpowiedzią co zrobić, żeby mieszkańcy rezygnowali z jazdy samochodem i szli pieszo, jechali rowerem, autobusem lub taksówką. Do spisania dokumentu Ratusz wynajął firmę TransEko, która do 21 sierpnia ma zebrać uwagi od mieszkańców.

W „Planie zrównoważonej mobilności” wprost mowa jest o ograniczaniu dostępności ulic dla samochodów. Nawet takimi metodami, jak rozwój strefy płatnego parkowania, zwężanie jezdni, ograniczanie przepustowości skrzyżowań, wprowadzanie stref o dopuszczalnej prędkości jazdy ograniczonej do 20 i do 30 km/h, czy wręcz „przerywanie ciągłości ulic”. A także zorganizowanie dostaw towarów tak, by mogły się odbywać w określonych godzinach (najpierw pilotażowo na wybranej ulicy).

Z drugiej strony proponowane są usprawnienia dla rowerzystów, jak choćby wyręczanie ich we wjeżdżaniu pod górę (za pomocą autobusów przystosowanych do przewozu większej liczby rowerów).

Latem kursowałyby wręcz specjalne autobusowe linie turystyczne nad Zalew Zemborzycki, czy nad jeziora, a obsługiwane byłyby przez autobusy z doczepianymi koszami do przewozu rowerów. Mowa jest też o tworzeniu skrótów rowerowych i rozwoju sieci Lubelskiego Roweru Miejskiego także o jednoślady z napędem elektrycznym, w tym towarowe.

W ramach podobnej wypożyczalni dostępne miałyby być również... samochody, chociaż Ratusz daje do zrozumienia, że ze wszystkich propozycji ta jest najbardziej odległa w czasie. Bardziej realne jest proponowane uruchomienie przez miasto systemu ułatwiającego osobom jadącym w tym samym kierunku umawianie się na wspólne przejazdy. Auta używane do takich przejazdów byłyby uprzywilejowane w ruchu, a za ich parkowanie płaciłoby się mniej.

W dokumencie mowa jest też o tym, o czym słyszymy już od dawna, m.in. o sieci parkingów, z których możliwe byłoby kontynuowanie podróży komunikacją miejską. Odnośnie komunikacji pojawia się pomysł, żeby poza godzinami szczytu rezygnować na peryferiach z tradycyjnych kursów na rzecz autobusów na telefon, czy też... dofinansowania taksówek. Jest też zalecenie, by uporządkować ruch pieszych, choćby poszerzając chodniki i usuwając z nich różne przeszkody. A wspomniane na początku „pieszobusy” to nic innego, jak przeznaczone dla dzieci „wspólne dojścia piesze pod opieką rodziców”.

Autorzy dokumentu czekają teraz na uwagi mieszkańców, potem sporządzą ostateczną wersję „Planu”.
– Ten plan należy traktować jako pewnego rodzaju instrukcję działania na najbliższe lata. Wyznaczy on nam ramy czasowe dla wdrażania poszczególnych pomysłów – wyjaśnia Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Co o tym sądzisz? 

Firma, która opracowała te propozycje czeka na uwagi pod adresem a.rogala@transeko.plDokument dostępny jest tutaj

 

Komentarze 32

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
prokurator / 15 sierpnia 2015 o 08:02
0

POwinni tam siedzieć wszyscy,

Avatar
Gość / 15 sierpnia 2015 o 07:49
0
łysy wymyślił kolejny sposób na kasę dla swoich
Avatar
Gość / 12 sierpnia 2015 o 08:19
0
Pogięło kogoś? Podwożenie rowerzystów nad Zalew? Bo się spocą? A może ktoś policzył, że emisja CO2 z takiego autobusu jest mniejsza niż od kilku sapiących cyklistów?
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 14:01
0
Rozumiem, że Ratusz ograniczy do minimum urzędników wydziału komunikacji bo będą mieć mało roboty, potem spowoduje obniżenie oc i ac bo mniej samochodów to mniej wypadków. nie będziemy się starali o stawianie fabryk samochodów bo dla kogo itd... Tak na prawdę chodzi o to, że co roku MPK zabiera 30 -40 mln zł na wyrównanie strat. Ratusza nie obchodzi sport, zdrowie, środowisko i te inne bzdury którymi się zasłania. Chodzi o to by nie oddawać takiej kwoty do MPK!!!. NAsze miasto zadłużone jest po pachy i nie będzie dokładało do posiadaczy pojazdów samochodowych. nie długo pewnie będzie można zamówić prezydenckiego kierowcę to podrzuci do pracy. A prezydent pieszobusem!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozumiem, że Ratusz ograniczy do minimum urzędników wydziału komunikacji bo będą mieć mało roboty, potem spowoduje obniżenie oc i ac bo mniej samochodów to mniej wypadków. nie będziemy się starali o stawianie fabryk samochodów bo dla kogo itd... Tak na prawdę chodzi o to, że co roku MPK zabiera 30 -40 mln zł na wyrównanie strat. Ratusza nie obchodzi sport, zdrowie, środowisko i te inne bzdury którymi się zasłania. Chodzi o to by nie oddawać takiej kwoty do MPK!!!. NAsze miasto zadłużone jest po pachy i nie będzie dokładało do posiadaczy poja... rozwiń
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 13:07
0
wg mnie to ograniczanie moich swobód obywatelskich!!!. Mam samochód i chcę nim jeździć i to w mieście gdzie płacę podatki!!. Niech nikogo nie obchodzi moja kondycja fizyczna ( proszę mi na siłę nie proponować roweru ). TO MOJA SPRAWA. Tym inteligentnym urzędnikom proponuję rozwiezienie rano 3-4 dzieci do przedszkoli, szkół w różnych miejscach Lublina. A samemu trzeba być w centrum na 7.30. Wspomniane placówki przyjmują od 7.00. Żenada!!!. A w zimie też rower czy może narty ? Czy na zimę ulice poszerzą? Pozwolą na samochód? nie bo w autobusach zainstalują dystrybutory na darmową kawę i herbatę a przy wyjściu dadzą parę nowych rękawiczek i czapkę? Puknijcie się w wasze małe główki i dajcie żyć innym. Wolność to nie ograniczanie praw innych!!!
wg mnie to ograniczanie moich swobód obywatelskich!!!. Mam samochód i chcę nim jeździć i to w mieście gdzie płacę podatki!!. Niech nikogo nie obchodzi moja kondycja fizyczna ( proszę mi na siłę nie proponować roweru ). TO MOJA SPRAWA. Tym inteligentnym urzędnikom proponuję rozwiezienie rano 3-4 dzieci do przedszkoli, szkół w różnych miejscach Lublina. A samemu trzeba być w centrum na 7.30. Wspomniane placówki przyjmują od 7.00. Żenada!!!. A w zimie też rower czy może narty ? Czy na zimę ulice poszerzą? Pozwolą na samochód? nie bo w autobusac... rozwiń
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 12:13
0
Ale o co chodzi? Czy chodzi tylko o wydanie pieniędzy, których nie ma na rzecz firmy przygotowującej projekty? Były konsultacje w/s rewitalizacji miasta, zmiany siatki połączeń komunikacji miejskiej, poszerzenia i zmiany cen w płatnej strefie parkowania i chyba najważniejsze w temacie organizacji ruchu w obszarze centralnym. Trzeba wyprowadzić z centrum miasta urzędy i inne agendy samorządu i rządu i problem sam się rozwiąże. Alternatywą jest nakaz korzystania przez "decydentów' z przejazdu przez kolizyjne skrzyżowania pomiędzy dzielnicami, a natychmiast znajdą się środki na ich bezkolizyjność. Proponuję konsultacje w formie referendum w/s odwołania nieudolnego organu kontrolno-stanowiącego i wykonawczego naszego miasta, bo z innych wcześniejszych konsultacji pozostały tylko wspomnienia i tony... makulatury.
Ale o co chodzi? Czy chodzi tylko o wydanie pieniędzy, których nie ma na rzecz firmy przygotowującej projekty? Były konsultacje w/s rewitalizacji miasta, zmiany siatki połączeń komunikacji miejskiej, poszerzenia i zmiany cen w płatnej strefie parkowania i chyba najważniejsze w temacie organizacji ruchu w obszarze centralnym. Trzeba wyprowadzić z centrum miasta urzędy i inne agendy samorządu i rządu i problem sam się rozwiąże. Alternatywą jest nakaz korzystania przez "decydentów' z przejazdu przez kolizyjne skrzyżowania pomiędzy... rozwiń
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 11:15
0

metropolia kużwa .Zabrać studentów i po mieście .Tak jak jest właśnie teraz

Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 10:06
0
Ograniczenie samochodów w mieście przecież to proste 1. płatne poruszanie się samochodem po mieście a nie tylko płatne parkowanie 2. komunikacja miejska w każdy zakątek miasta i nie przez centrum tylko także obrzeżami 3. komunikacja miejska każdy pojazd z klimatyzacją w lecie i ogrzewaniem w zimie 4. komunikacja miejska częściej kursująca a nie główne linie co 15 minut, inne to nawet co godzinę (tak aby nie było tłoku) 5. rower miejski przez godzinę za darmo a nie 20 minut i więcej stacji 6. chodniki zadaszone (na każdą pogodę) i najlepiej ruchome jak np. na lotniskach taśmy Pewnie jeszcze kilka pomysłów można by było dołożyć
Ograniczenie samochodów w mieście przecież to proste 1. płatne poruszanie się samochodem po mieście a nie tylko płatne parkowanie 2. komunikacja miejska w każdy zakątek miasta i nie przez centrum tylko także obrzeżami 3. komunikacja miejska każdy pojazd z klimatyzacją w lecie i ogrzewaniem w zimie 4. komunikacja miejska częściej kursująca a nie główne linie co 15 minut, inne to nawet co godzinę (tak aby nie było tłoku) 5. rower miejski przez godzinę za darmo a nie 20 minut i więcej stacji 6. chodniki zadaszone (na każdą pogodę) i najlepiej r... rozwiń
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 09:08
0
Konieczne jest wprowadzenie bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską przez strefę płatnego parkowania z dołączeniem dwóch, trzech przystanków poza nią. Bez tego, nie ma co liczyć na zwężanie ulic, ograniczenia prędkości, czy ogradzanie chodników. i ZNACZNIE WIĘCEJ ŁAWEK W CENTRUM, BO NIE MA GDZIE PRZYSIĄŚĆ, CHOĆ NA CHWILĘ. Poza tym wymóg administracyjny ustawiania stojaków na rowery przy sklepach, bankach i innych instytucjach.
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 09:03
0
Nie dajmy się terroryzować kierowcom. Samochód, to dobry środek transportu, ale przecież większe zakupy robi sie nie w centrum miasta, tylko w hipermarketach na obrzeżach. Ułatwienia poruszania sie dla pieszych, rozwój transportu rowerowego, i przede wszystkim komunikacji miejskiej (tu: przede wszystkim obniżenie cen biletów - nawet wprowadzenie transportu bezpłatnego). To moze być zachęta do niekorzystania z samochodu w każdej okoliczności. W Polsce samochód traktowany jest jako wyróżnik statusu społecznego - to bardzo prymitywne myślenie. Świetny pomysł ze stworzeniem parkingów dla samochodów, by dalej można byłoby korzystać z komunikacji miejskiej. A w ogóle, to życzę wszystkim więcej ruchu, to naprawdę poprawia kondycję.
Nie dajmy się terroryzować kierowcom. Samochód, to dobry środek transportu, ale przecież większe zakupy robi sie nie w centrum miasta, tylko w hipermarketach na obrzeżach. Ułatwienia poruszania sie dla pieszych, rozwój transportu rowerowego, i przede wszystkim komunikacji miejskiej (tu: przede wszystkim obniżenie cen biletów - nawet wprowadzenie transportu bezpłatnego). To moze być zachęta do niekorzystania z samochodu w każdej okoliczności. W Polsce samochód traktowany jest jako wyróżnik statusu społecznego - to bardzo prymitywne myślenie. ... rozwiń
Avatar
prokurator / 15 sierpnia 2015 o 08:02
0

POwinni tam siedzieć wszyscy,

Avatar
Gość / 15 sierpnia 2015 o 07:49
0
łysy wymyślił kolejny sposób na kasę dla swoich
Avatar
Gość / 12 sierpnia 2015 o 08:19
0
Pogięło kogoś? Podwożenie rowerzystów nad Zalew? Bo się spocą? A może ktoś policzył, że emisja CO2 z takiego autobusu jest mniejsza niż od kilku sapiących cyklistów?
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 14:01
0
Rozumiem, że Ratusz ograniczy do minimum urzędników wydziału komunikacji bo będą mieć mało roboty, potem spowoduje obniżenie oc i ac bo mniej samochodów to mniej wypadków. nie będziemy się starali o stawianie fabryk samochodów bo dla kogo itd... Tak na prawdę chodzi o to, że co roku MPK zabiera 30 -40 mln zł na wyrównanie strat. Ratusza nie obchodzi sport, zdrowie, środowisko i te inne bzdury którymi się zasłania. Chodzi o to by nie oddawać takiej kwoty do MPK!!!. NAsze miasto zadłużone jest po pachy i nie będzie dokładało do posiadaczy pojazdów samochodowych. nie długo pewnie będzie można zamówić prezydenckiego kierowcę to podrzuci do pracy. A prezydent pieszobusem!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozumiem, że Ratusz ograniczy do minimum urzędników wydziału komunikacji bo będą mieć mało roboty, potem spowoduje obniżenie oc i ac bo mniej samochodów to mniej wypadków. nie będziemy się starali o stawianie fabryk samochodów bo dla kogo itd... Tak na prawdę chodzi o to, że co roku MPK zabiera 30 -40 mln zł na wyrównanie strat. Ratusza nie obchodzi sport, zdrowie, środowisko i te inne bzdury którymi się zasłania. Chodzi o to by nie oddawać takiej kwoty do MPK!!!. NAsze miasto zadłużone jest po pachy i nie będzie dokładało do posiadaczy poja... rozwiń
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 13:07
0
wg mnie to ograniczanie moich swobód obywatelskich!!!. Mam samochód i chcę nim jeździć i to w mieście gdzie płacę podatki!!. Niech nikogo nie obchodzi moja kondycja fizyczna ( proszę mi na siłę nie proponować roweru ). TO MOJA SPRAWA. Tym inteligentnym urzędnikom proponuję rozwiezienie rano 3-4 dzieci do przedszkoli, szkół w różnych miejscach Lublina. A samemu trzeba być w centrum na 7.30. Wspomniane placówki przyjmują od 7.00. Żenada!!!. A w zimie też rower czy może narty ? Czy na zimę ulice poszerzą? Pozwolą na samochód? nie bo w autobusach zainstalują dystrybutory na darmową kawę i herbatę a przy wyjściu dadzą parę nowych rękawiczek i czapkę? Puknijcie się w wasze małe główki i dajcie żyć innym. Wolność to nie ograniczanie praw innych!!!
wg mnie to ograniczanie moich swobód obywatelskich!!!. Mam samochód i chcę nim jeździć i to w mieście gdzie płacę podatki!!. Niech nikogo nie obchodzi moja kondycja fizyczna ( proszę mi na siłę nie proponować roweru ). TO MOJA SPRAWA. Tym inteligentnym urzędnikom proponuję rozwiezienie rano 3-4 dzieci do przedszkoli, szkół w różnych miejscach Lublina. A samemu trzeba być w centrum na 7.30. Wspomniane placówki przyjmują od 7.00. Żenada!!!. A w zimie też rower czy może narty ? Czy na zimę ulice poszerzą? Pozwolą na samochód? nie bo w autobusac... rozwiń
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 12:13
0
Ale o co chodzi? Czy chodzi tylko o wydanie pieniędzy, których nie ma na rzecz firmy przygotowującej projekty? Były konsultacje w/s rewitalizacji miasta, zmiany siatki połączeń komunikacji miejskiej, poszerzenia i zmiany cen w płatnej strefie parkowania i chyba najważniejsze w temacie organizacji ruchu w obszarze centralnym. Trzeba wyprowadzić z centrum miasta urzędy i inne agendy samorządu i rządu i problem sam się rozwiąże. Alternatywą jest nakaz korzystania przez "decydentów' z przejazdu przez kolizyjne skrzyżowania pomiędzy dzielnicami, a natychmiast znajdą się środki na ich bezkolizyjność. Proponuję konsultacje w formie referendum w/s odwołania nieudolnego organu kontrolno-stanowiącego i wykonawczego naszego miasta, bo z innych wcześniejszych konsultacji pozostały tylko wspomnienia i tony... makulatury.
Ale o co chodzi? Czy chodzi tylko o wydanie pieniędzy, których nie ma na rzecz firmy przygotowującej projekty? Były konsultacje w/s rewitalizacji miasta, zmiany siatki połączeń komunikacji miejskiej, poszerzenia i zmiany cen w płatnej strefie parkowania i chyba najważniejsze w temacie organizacji ruchu w obszarze centralnym. Trzeba wyprowadzić z centrum miasta urzędy i inne agendy samorządu i rządu i problem sam się rozwiąże. Alternatywą jest nakaz korzystania przez "decydentów' z przejazdu przez kolizyjne skrzyżowania pomiędzy... rozwiń
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 11:15
0

metropolia kużwa .Zabrać studentów i po mieście .Tak jak jest właśnie teraz

Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 10:06
0
Ograniczenie samochodów w mieście przecież to proste 1. płatne poruszanie się samochodem po mieście a nie tylko płatne parkowanie 2. komunikacja miejska w każdy zakątek miasta i nie przez centrum tylko także obrzeżami 3. komunikacja miejska każdy pojazd z klimatyzacją w lecie i ogrzewaniem w zimie 4. komunikacja miejska częściej kursująca a nie główne linie co 15 minut, inne to nawet co godzinę (tak aby nie było tłoku) 5. rower miejski przez godzinę za darmo a nie 20 minut i więcej stacji 6. chodniki zadaszone (na każdą pogodę) i najlepiej ruchome jak np. na lotniskach taśmy Pewnie jeszcze kilka pomysłów można by było dołożyć
Ograniczenie samochodów w mieście przecież to proste 1. płatne poruszanie się samochodem po mieście a nie tylko płatne parkowanie 2. komunikacja miejska w każdy zakątek miasta i nie przez centrum tylko także obrzeżami 3. komunikacja miejska każdy pojazd z klimatyzacją w lecie i ogrzewaniem w zimie 4. komunikacja miejska częściej kursująca a nie główne linie co 15 minut, inne to nawet co godzinę (tak aby nie było tłoku) 5. rower miejski przez godzinę za darmo a nie 20 minut i więcej stacji 6. chodniki zadaszone (na każdą pogodę) i najlepiej r... rozwiń
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 09:08
0
Konieczne jest wprowadzenie bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską przez strefę płatnego parkowania z dołączeniem dwóch, trzech przystanków poza nią. Bez tego, nie ma co liczyć na zwężanie ulic, ograniczenia prędkości, czy ogradzanie chodników. i ZNACZNIE WIĘCEJ ŁAWEK W CENTRUM, BO NIE MA GDZIE PRZYSIĄŚĆ, CHOĆ NA CHWILĘ. Poza tym wymóg administracyjny ustawiania stojaków na rowery przy sklepach, bankach i innych instytucjach.
Avatar
Gość / 11 sierpnia 2015 o 09:03
0
Nie dajmy się terroryzować kierowcom. Samochód, to dobry środek transportu, ale przecież większe zakupy robi sie nie w centrum miasta, tylko w hipermarketach na obrzeżach. Ułatwienia poruszania sie dla pieszych, rozwój transportu rowerowego, i przede wszystkim komunikacji miejskiej (tu: przede wszystkim obniżenie cen biletów - nawet wprowadzenie transportu bezpłatnego). To moze być zachęta do niekorzystania z samochodu w każdej okoliczności. W Polsce samochód traktowany jest jako wyróżnik statusu społecznego - to bardzo prymitywne myślenie. Świetny pomysł ze stworzeniem parkingów dla samochodów, by dalej można byłoby korzystać z komunikacji miejskiej. A w ogóle, to życzę wszystkim więcej ruchu, to naprawdę poprawia kondycję.
Nie dajmy się terroryzować kierowcom. Samochód, to dobry środek transportu, ale przecież większe zakupy robi sie nie w centrum miasta, tylko w hipermarketach na obrzeżach. Ułatwienia poruszania sie dla pieszych, rozwój transportu rowerowego, i przede wszystkim komunikacji miejskiej (tu: przede wszystkim obniżenie cen biletów - nawet wprowadzenie transportu bezpłatnego). To moze być zachęta do niekorzystania z samochodu w każdej okoliczności. W Polsce samochód traktowany jest jako wyróżnik statusu społecznego - to bardzo prymitywne myślenie. ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 32

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublinianka zaprasza na otwarte treningi do drużyny seniorów

Lublinianka zaprasza na otwarte treningi do drużyny seniorów 0 0

W najbliższy wtorek, 18 czerwca i środę, 19 czerwca na obiektach KS Lublinianka odbędą się otwarte treningi dla piłkarzy, którzy chcieliby spróbować swoich sił w czwartoligowej drużynie klubu z Wieniawy. Treningi zaplanowano w godz. 18-20.

Prognoza pogody na poniedziałek i nadchodzący tydzień. Czy upały odpuszczą?
film

Prognoza pogody na poniedziałek i nadchodzący tydzień. Czy upały odpuszczą? 0 0

Nowy tydzień zaczniemy od 25 stopni na termometrach. W nadchodzącym tygodniu madal będzie bardzo ciepło, ale nie aż tak upalnie, jak jeszcze kilka dni temu, gdy mieliśmy aż 35 stopni.

Lubelskie: Coraz większe problemy z komarami. W niektórych miejscach nie da się wytrzymać

Lubelskie: Coraz większe problemy z komarami. W niektórych miejscach nie da się wytrzymać 44 11

Tak źle nie było już dawno. Z plagą komarów zmagają się zwłaszcza mieszkańcy terenów nadrzecznych. Puławy już sięgnęły po opryski, wkrótce to samo zrobi Kazimierz Dolny

Mężczyzna zatrzymany ws. zabójstwa 10-letniej Kristiny
film

Mężczyzna zatrzymany ws. zabójstwa 10-letniej Kristiny 3 7

Policja zatrzymała mężczyznę podejrzewanego o brutalne zabójstwo 10-letniej dziewczynki z Dolnego Śląska

Świdnik: Nowy mural już gotowy

Świdnik: Nowy mural już gotowy 0 4

Z przodu pierwszy seryjny model WSK M06, w tle kino „Przodownik”, które przed laty działało w Świdniku.

Granit – Orion 3:1. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Granit – Orion 3:1. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 2

To miał być hit rozgrywek i mecz decydujący o awansie. Orion potracił jednak zbyt dużo punktów, dlatego awans Granit zapewnił sobie już tydzień wcześniej. W sobotę już tylko potwierdził dominację

Chełm: Motocykle w amfiteatrze

Chełm: Motocykle w amfiteatrze 0 0

Dwa dni trwał w Kumowej Dolinie motocyklowy piknik. Ale zanim zaczęły się koncerty i zabawy na polu namiotowym, ponad 200 motocykli zaprezentowało się podczas parady chełmskimi ulicami.

Lublin: Terytorialsi oddali krew [zdjęcia]
galeria

Lublin: Terytorialsi oddali krew [zdjęcia] 0 2

30 osób oddało krew w ramach lubelskiej edycji akcji „Krwoobieg Terytorialsa”.

Ten 500-letni zabytek Lublina nie jest zbyt znany. Zostanie wyremontowany, pojawi się iluminacja

Ten 500-letni zabytek Lublina nie jest zbyt znany. Zostanie wyremontowany, pojawi się iluminacja 18 7

Kilkusetletnia półbaszta będąca fragmentem murów obronnych Lublina zostanie poddana gruntownej renowacji. Odtworzone będą jej drewniane elementy, budowla zyska też efektowne podświetlenie. Większość kosztów pokryje unijna dotacja, o którą Lublin wystarał się wspólnie z ukraińskim Łuckiem

Orkan – Potok 0:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Orkan – Potok 0:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 0 0

Potok Sitno pokonał na wyjeździe Orkana Bełżec na kolejkę przed zakończeniem rozgrywek zapewnił sobie 13 miejsce w tabeli. A to oznacza, że drużyna dowodzona przez trenera Krzysztofa Rysaka albo zagra w barażach, albo zapewni sobie utrzymanie bez konieczności ich rozegrania

Łuszczów Pierwszy. Tragiczny wypadek, nie żyje jedna osoba

Łuszczów Pierwszy. Tragiczny wypadek, nie żyje jedna osoba 18 3

Jedna osoba zginęła w wypadku w miejscowości Łuszczów Pierwszy

Olimpia – Sokół 3:0. Smutne zakończenie sezonu

Olimpia – Sokół 3:0. Smutne zakończenie sezonu 0 0

Sokół Zwierzyniec przegrał na wyjeździe z Olimpią Miączyn i zakończył sezon porażką. A to oznacza, że prawdopodobnie kolejny sezon spędzi w piłkarskiej klasie A

Puławy: Zamkną rondo na dwa tygodnie

Puławy: Zamkną rondo na dwa tygodnie 3 6

Rondo południowe na węźle Puławy-Wschód, czyli to od strony miasta, od poniedziałku będzie zamknięte dla ruchu. Nie wjedziemy w tym miejscu zarówno na drogę ekspresową, jak i do Osin, Wronowa, czy Żyrzyna. Objazd wyznaczono przez al. Tysiąclecia i węzeł Azoty.

Świdniczanka – Sokół 1:2. Upał im nie przeszkodził

Świdniczanka – Sokół 1:2. Upał im nie przeszkodził 0 2

Do ostatnich minut trwała walka Sokoła Konopnica o utrzymanie się w rozgrywkach. Ta bitwa ostatecznie okazała się zwycięska, bo podopieczni Tomasza Prasnala wykazali mnóstwo determinacji

150 lat kary wystarczy. Mieszkańcy Goraja czekają na decyzję ministra

150 lat kary wystarczy. Mieszkańcy Goraja czekają na decyzję ministra 0 8

960 osób czeka na decyzję ministerstwa. Może już od nowego roku będą mieszkać w mieście, a nie gminie jak teraz. – To sprawa prestiżowa – tłumaczą władze miejscowości, która prawa miejskie straciła dokładnie 150 lat temu, w wyniku represji po powstaniu styczniowym

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.