Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 października 2018 r.
6:46

Lublin: Marsz Równości może się nie odbyć. Prezydent czeka na kluczową opinię

303 70 A A

Prezydent Lublina zapowiedział, że zabroni sobotniego Marszu Równości, jeżeli policja jednoznacznie potwierdzi zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. Na decyzję ma czas do jutra, do godz. 13. Zagrożeń pewien jest wojewoda, który straszy najazdem „bojówek lewackich z Niemiec”

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Mamy prawo przypuszczać, że marsz tak zwanej równości jest organizowany tylko po to, żeby wywołać burdy –stwierdza wojewoda Przemysław Czarnek. – Policja poinformowała mnie, że ma informacje, że na takie wydarzenia przyjeżdżają również bojówki lewackie z Niemiec, które urządzają skrajne prowokacje przy obscenicznych scenach – mówi. I powtarza, że prezydent miasta powinien marszu zakazać.

– Oburzają mnie słowa wojewody, który po raz kolejny wzywa mnie publicznie do złamania prawa – odpowiada prezydent Krzysztof Żuk. Podkreśla, że prawo umożliwia mu wydanie zakazu tylko w trzech przypadkach, a jednym z nich jest zagrożenie dla „życia lub zdrowia ludzi albo mienia w znacznych rozmiarach”.

– To pole do zaangażowania policji, podległej przecież wojewodzie, która powinna ocenić realne zagrożenie. Mimo że została powiadomiona o marszu, do dziś nie przekazała mi opinii – mówi Żuk, który sam o taką opinię poprosił. – Jeżeli policja zajmie jednoznaczne stanowisko, że istnieje realne zagrożenie dla życia i zdrowia, zapadnie decyzja o zakazie marszu.

– Nasz marsz jest legalnym, zgłoszonym w urzędzie, pokojowym pochodem – zapewnia Honorata Sadurska z grona organizatorów manifestacji. Podkreślają oni, że ich głównym postulatem jest „ochrona przed dyskryminacją i wykluczeniem” wszelkich mniejszości: narodowych, seksualnych, czy też osób niepełnosprawnych.

W piątek na wniosek radnych PiS zwołano nadzwyczajne posiedzenia Rady Miasta, na którym miał być głosowany apel do prezydenta o zakazanie marszu. Radni większościowej koalicji prezydenta do ratusza nie przyszli, więc wiceprzewodniczący rady mógł jedynie otworzyć i od razu zamknąć posiedzenie. Klub PiS od razu złożył wniosek o kolejne posiedzenie.

Licznie za to stawili się za to zwolennicy (na zdjęciu) i przeciwnicy lubelskiego Marszu Równości. Obie grupy przed budynkiem urzędu rozdzielał kordon policji.

– W Lublinie jest grupa przynajmniej 20 tys. osób ze środowisk LGBT, która nie czuje się w tym mieście dobrze. To, że ktoś jest gejem, lesbijką czy osobą transpłciową to nie jest wstyd. Wstydem jest, panie wojewodo i panie pośle, nazywanie mniejszości seksualnych dewiantami, zboczeńcami, wynaturzonymi osobami. Wstydzę się jako lublinianka za włodarzy mojego miasta – mówiła dziennikarzom Joanna Marzec ze stowarzyszenia „My, Rodzice”.

Do publicznej dyskusji włączył się też Rzecznik Praw Obywatelskich, który w liście do wojewody stwierdził, że jego „szczególny niepokój budzi publiczne zachęcanie prezydenta miasta Lublina do zablokowania organizacji Marszu Równości”.

96 godzin

Ewentualny zakaz, zgodnie z ustawą, może być wydany nie później niż 96 godzin przed rozpoczęciem marszu (lubelski Marsz Równości startuje o godz. 13 w sobotę).

Od zakazu można się odwołać w ciągu 24 godzin do Sądu Okręgowego, który ma 24 godziny na rozpatrzenie sprawy. Od jego postanowienia można w ciągu 24 godzin złożyć zażalenie do Sądu Apelacyjnego, który ma tyle samo czasu na wydanie postanowienia. Jest ono ostateczne i podlega natychmiastowemu wykonaniu.

Sonda: Czy w Lublinie powinien się odbyć Marsz Równości?

Liczba głosów: 3136
50.96%
Tak
46.05%
Nie
3%
Nie wiem

Komentarze 70

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Mirek / 8 października 2018 o 10:46
+27
20 tyś. Jak oni to policzyli???
Avatar
40-latek / 8 października 2018 o 11:10
+26
Jestem starym kawalerem i nie życzę sobie być zaliczanym przez organizatorów marszu do społeczności LGBT. Mogą być różne przyczyny, że ktoś nie jest w związku z kobietą. Można być osoba aseksualną, można cierpieć na jakąś chorobę zakazna przenoszona drogą płciową. Można być lekkoduchem nie chcącym ponosić obciążeń wynikających z założenia rodziny, można być osoba skrzywdzona przez drugą osobę, która powiedziała nigdy więcej. Można być osoba brzydka, mieć zbyt wysokie oczekiwania, cierpieć na impotencje, wreszcie cierpieć na problemy psychiczne, które utrudniaja/ uniemożliwiają założenie rodziny. Wrzucanie do jednego wora wszystkich singli w określonym wieku przez organizatorów LGBT jest co najmniej nie na miejscu.
Jestem starym kawalerem i nie życzę sobie być zaliczanym przez organizatorów marszu do społeczności LGBT. Mogą być różne przyczyny, że ktoś nie jest w związku z kobietą. Można być osoba aseksualną, można cierpieć na jakąś chorobę zakazna przenoszona drogą płciową. Można być lekkoduchem nie chcącym ponosić obciążeń wynikających z założenia rodziny, można być osoba skrzywdzona przez drugą osobę, która powiedziała nigdy więcej. Można być osoba brzydka, mieć zbyt wysokie oczekiwania, cierpieć na impotencje, wreszcie cierpieć na problemy psychicz... rozwiń
Avatar
ANTY KOD / 8 października 2018 o 10:19
+20
Nie wmówicie mi,że w Lublinie mieszka 20 tysięcy homosiów.
Avatar
pav / 8 października 2018 o 08:57
+13
No bardzo ciekawe. 20 tysięcy zboczeńców mieszka w moim pięknym mieście Lublinie? Jak wy to liczycie dewianci?
Avatar
Krzysiek / 8 października 2018 o 10:58
+12
Przeszło 30 lat żyje na tym świecie i nie znam osobiście żadnej osoby, która byłaby (OFICJALNIE) innej orientacji. Tzn. mówi się o niektórych bo ma 35+ i jest Starym kawalerem/Stara Panna, z dziewczynami wychodziło mu coś nie teges, dziwnie się ubiera, chodzi, ma specyficzny głosik i gestykulacje, ale żeby się oficjalnie ktoś przyznał to nie.
Avatar
Gość / 8 października 2018 o 08:53
+12
Dlaczego marsz równości? Czy nie powinien to być marsz promocji zboczeń i dewiacji? Bądźmy precyzyjni.
Avatar
Gość / 8 października 2018 o 07:52
+10
Ustawka mająca na celu polaryzację sceny politycznej i cementowanie elektoratu PO i PiS. Tak zwolennicy, jak i przeciwnicy "Marszu Równości" są wykorzystywani instrumentalnie. Wystarczy sprawdzić, kiedy PO wydało oświadczenie o bojkocie udziału w sesji nadzwyczajnej oraz co się działo do zamknięcia sesji.
Avatar
Alina / 8 października 2018 o 07:14
+10
Marsz to wstyd dla Lublina
Avatar
ZZN / 8 października 2018 o 09:57
+9
To dobra wiadomość, homofobia jest wymyślonym problemem. Problem dyskryminacji nie istnieje. Chodzi o propagowanie wynaturzeń. Większość osób homoseksualnych nie popiera hałaśliwego i nachalnego demonstrowania swojej seksualności. HOWGH!
Avatar
Gość / 8 października 2018 o 07:22
+9
A w sobotę był dżepetto i pinokio i też było zagrożenie dla zdrowia i życia, a parada się odbyła ?
Avatar
Tak jest / 9 października 2018 o 09:35
+1
Nie rozumiem,dlaczego twój komentarz ma tyle łapek w dół.Czy my naprawdę żyjemy w takim kraju,gdzie nie można być sobą ? Większość komentarzy pod tym artykułem jest negatywna-nie rozumiem dlaczego ? Niech ci wszyscy hejterzy w końcu zamkną mordę,bo ja już inaczej powiedzieć nie umiem.Ile by się nie mówiło, to oni nadal swoje.Rozumiem,że można mieć swoje zdanie,ale żeby w kółko to samo? Żałosne..
 Dobre sobie. To jest miecz obusieczny, bo my swoje a Ty nadal swoje. Żałosne jest to, że tego nie widzisz. Każda ze stron ma swoje racje i ich się trzyma. Skoro Ciebie nie przekonują argumenty drugiej strony i nie zmieniasz swojego zdania, to dlaczego inni mieliby podporządkować się pod Twoje dyktando, bo Ty uważasz się za "postępowego i nowoczesnego" a my w Twoich oczach jesteśmy "zacofanym ciemnogrodem". Ja jestem przeciwnikiem LGBT bo jest to bardzo szkodliwe działanie społeczne i wstęp do legalizacji pedofilii. Teraz tego nie widzisz, bo walczysz o swoje racje. Ale wystarczy wgłębić się w zagadnienie i nagle widać jak to wszystko jest ze sobą powiązane. W USA był już przypadek mężczyzny po 40, który nagle stwierdził, że jest 8 letnią dziewczynką, został adoptowany przez jakichś ludzi i teraz kąpie się z ich 8 letnią wnuczką (czy córką, już nie pamiętam). Ile czas będziemy musieli poczekać by takie sytuacje stały się nagminne? Jak jeszcze jestem w stanie uwierzyć, że raz czy dwa faktycznie mamy do czynienia z zaburzeniami psychicznymi (obecnie znanymi jako transgender), które doprowadziły człowieka do przekonania, ze wcale nie jest tym kim jest biologicznie, a tym co mu się wydaje, że jest, tak nie uwierzę, że każdy przypadek będzie taki. W większości będą to zboczeńcy chcący obcować w towarzystwie małych dzieci - pedofile, dla jasności.  Płeć jest biologiczna i to jest naturalne. Inne stwierdzenia są postępującymi chorobami psychicznymi i powinny być leczone, bo przekonywanie chorego, że jest zdrowy, a każdy dookoła jest chory bo go nie akceptuje, jest poprostu złe.  Już kiedyś prowadziłem taką dyskusję. Zaraz znajdzie się chętny do wyjazdów z argumentami typu "w naturze też zdarzają się przypadki homoseksualizmu". Tak, zgadzam się. ZDARZAJĄ SIĘ. Są wyjątkiem od reguły, wypaczeniem normy. Tak samo, jak zdarzają się w naturze albinosi, ale jest to tylko defekt pigmentu, a nie norma. Chyba najbardziej "progresowy" kraj w rozwoju lewicowej ideologii - Kanada - jest idealnym przykładem tego, do czego prowadzi ta ideologia. Już jakiś czas temu, przyjęto ustawę c-16, która karze więzieniem za użycie niewłaściwego przyimka formy osobowej, ba! nawet więcej bo w więzieniu jest się poddawanym przymusowej reedukacji, by już więcej takich błędów nie popełniać. Ustawa 28 likwiduje pojęcie matka, ojciec.   W 2016 r. Kanada idzie krok dalej. Częściowo legalizuje zoofilię. Decyzją Sądu Najwyższego (7 na 8 sędziów to poparło) uznano zoofilię za stosunek podczas, którego dochodzi do penetracji, zatem seks analny i oralny ze zwierzęciem jest legalny w Kanadzie (pewnie ukłon do imigrantów...) Do tego jeszcze zasada Equity vs Equality, która wymusza zatrudnianie nie poprzez kompetencje a poprzez przynależność do mniejszości. Ja tego bałaganu nie chcę w Polsce
 Dobre sobie. To jest miecz obusieczny, bo my swoje a Ty nadal swoje. Żałosne jest to, że tego nie widzisz. Każda ze stron ma swoje racje i ich się trzyma. Skoro Ciebie nie przekonują argumenty drugiej strony i nie zmieniasz swojego zdania, to dlaczego inni mieliby podporządkować się pod Twoje dyktando, bo Ty uważasz się za "postępowego i nowoczesnego" a my w Twoich oczach jesteśmy "zacofanym ciemnogrodem". Ja jestem przeciwnikiem LGBT bo jest to bardzo szkodliwe działanie społeczne i wstęp do legalizacj... rozwiń
Avatar
lol / 9 października 2018 o 08:58
0
Wstydem dla miasta to jest brak demokracji i możliwości organizacji pokojowego marszu. Mniejszości narodowe i osoby niepełnosprawne też chcą tu iść. A w ogóle jak dla kogoś homoseksualizm i pedofilia stoją na równi???
 Jak brak demokracji? Większość nie chce tego marszu, parady zboczeńców i jak słusznie zauważył wojewoda, będzie zadyma sprowokowana przez popierających środowisko LGBT. Dlaczego jeździsz po demokracji, skoro chcesz większości narzucić wolę mniejszości? Chyba nie wiesz co znaczy te słowo.
Avatar
Jestem tolerancyjna,i co ? / 8 października 2018 o 23:47
0
Nie rozumiem,dlaczego twój komentarz ma tyle łapek w dół.Czy my naprawdę żyjemy w takim kraju,gdzie nie można być sobą ? Większość komentarzy pod tym artykułem jest negatywna-nie rozumiem dlaczego ? Niech ci wszyscy hejterzy w końcu zamkną mordę,bo ja już inaczej powiedzieć nie umiem.Ile by się nie mówiło, to oni nadal swoje.Rozumiem,że można mieć swoje zdanie,ale żeby w kółko to samo? Żałosne..
Avatar
Lbn / 8 października 2018 o 20:38
+1
Nie popieram ich, pewnie nawet przyjdę na kontrmanifestację ale mają prawo manifestować swoje poglądy, nawet jeżeli większość (ja też )się z nimi nie zgadza.
Avatar
homo sapiens / 8 października 2018 o 18:08
+1
Czytam i boli mnie to wszystko, w naszym pięknym kraju można wyrażać swoje poglądy. Jeśli ktoś utożsamia się ze środowiskiem LGBT+ lub je popiera i idzie na marsz równości to jego sprawa. Kiedy osoba homo, bi, pan, trans, czy innej orientacji, a kibole są nieraz pokazywani jako prawdziwi patrioci. Serio? Można być dobrym człowiekiem, bez względu z kim śpisz i do kogo się modlisz. Witam osoby które mają ubaw z zamieszczonych tu wypowiedzi,
Avatar
Stanisław / 8 października 2018 o 17:32
+1
A czy te dwie dziołchy co  napadały na żabki  to bedą?
Avatar
Agnieszka / 8 października 2018 o 16:32
+1
Pomieszanie z poplątaniem. Co jeśli popieram postulaty osób niepełnosprawnych,a nie popieram gejów, co jeśli jestem za imigrantami w Polsce, a przeciw małżeństwom homoseksualnym, co wreszcie jeśli np.  uważam, że gejom się należa takie same prawa jak pozostałym obywatelom, ale jestem przeciwna temu co się dzieje na Zachodzie czyli kulturze multi kulti, szariatowi, muzułańskim uchodźcom w Polsce. Wszystkich wrzucają do jednego wora liczać na to, że jak najwięcej osób to kupi i przyjdzie na manifestację. A przecież niektóre postulaty wydają się być ze sobą sprzeczne...
Pomieszanie z poplątaniem. Co jeśli popieram postulaty osób niepełnosprawnych,a nie popieram gejów, co jeśli jestem za imigrantami w Polsce, a przeciw małżeństwom homoseksualnym, co wreszcie jeśli np.  uważam, że gejom się należa takie same prawa jak pozostałym obywatelom, ale jestem przeciwna temu co się dzieje na Zachodzie czyli kulturze multi kulti, szariatowi, muzułańskim uchodźcom w Polsce. Wszystkich wrzucają do jednego wora liczać na to, że jak najwięcej osób to kupi i przyjdzie na manifestację. A przecież niektóre postulaty wydają si... rozwiń
Avatar
Opat / 8 października 2018 o 16:29
+3
Przecież ci imigranci jak kiedyś za 100 lat dojdą w Polsce do władzy (oby nie) to w pierwszym rzędzie tym wszystkim gejom, lesbijkom głowy poucinają...
W Niemczech i UK już to robią. Dlatego też nie rozumiem, dlaczego środowiska LGBT tak chętnie powołują się na Zachód. Zaiste, interesujące też, co oni bidulki zrobią jak upadnie UE i zabraknie kurateli Brukseli? Chyba nie biorą takiego obrotu sprawy pod uwagę.
Avatar
wnuk kata / 8 października 2018 o 16:26
+4
Przecież ci imigranci jak kiedyś za 100 lat dojdą w Polsce do władzy (oby nie) to w pierwszym rzędzie tym wszystkim gejom, lesbijkom głowy poucinają...
Avatar
Opat / 8 października 2018 o 16:26
+3
To jest kliniczny przykład, jak bardzo lewica jest oderwana od realiów. Na ulicy wrze a oni tego nie widzą, za to widzą wydumane 20 tys., nie wiadomo gdzie. Zostawcie te sondaże, wyjdźcie na ulice to się przekonacie co mieszkańcy myślą o marszu.
Zobacz wszystkie komentarze 70

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Będzie druga tura?

Będzie druga tura? 0 0

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 22 października 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 22 października 2018 roku 0 0

Wybory 2018: Kto na kogo oddał swój głos? Szczegóły sondażu wyborczego dla Lublina

Wybory 2018: Kto na kogo oddał swój głos? Szczegóły sondażu wyborczego dla Lublina 15 4

Na Krzysztofa Żuka chętniej głosowały kobiety niż mężczyźni. Wśród emerytów Żuk i Tułajew remisują. Kto głosował na poszczególnych kandydatów na prezydenta Lublina? Kolejne szczegóły sondażu Ipsos zleconego przez TVP, TVN i Polsat.

Wybory samorządowe 2018. Wyniki sondażowe w miastach. Trzaskowski prezydentem Warszawy!
film

Wybory samorządowe 2018. Wyniki sondażowe w miastach. Trzaskowski prezydentem Warszawy! 90 3

Według badania IPSOS dla TVN24 kandydat Koalicji Obywatelskiej zdobył 54,1 proc. głosów i pokonał swojego najważniejszego rywala Patryka Jakiego już w pierwszej turze.

Wybory samorządowe 2018: Wyniki wyborów do Sejmiku Województwa Lubelskiego
galeria

Wybory samorządowe 2018: Wyniki wyborów do Sejmiku Województwa Lubelskiego 115 42

PiS, przed Koalicją Obywatelską i PSL. Takie są wstępne sondażowe wyniki wyborów samorządowych do Sejmiku Województwa Lubelskiego.

Wybory samorządowe w Lublinie. Krzysztof Żuk wygrywa w pierwszej turze! [wyniki sondażowe]
galeria
film

Wybory samorządowe w Lublinie. Krzysztof Żuk wygrywa w pierwszej turze! [wyniki sondażowe] 1385 22

Krzysztof Żuk prezydentem Lublina. Według sondażu Ipsos dla TVP, TVN i Polsatu. Poparło go 59,7 proc. wyborców, tymczasem Sylwestra Tułajewa 33,2 proc.

Wybory samorządowe 2018. Wyniki sondażowe głosowania exit poll. Krzysztof Żuk 59,7 proc., Sylwester Tułajew 33,2 proc.
galeria
film

Wybory samorządowe 2018. Wyniki sondażowe głosowania exit poll. Krzysztof Żuk 59,7 proc., Sylwester Tułajew 33,2 proc. 213 88

Wybory samorządowe 2018. Sprawdź sondażowe wyniki głosowania powstałe na podstawie badania exit poll przeprowadzonego przez Ipsos dla trzech stacji telewizyjnych.

Korona Łaszczów – Olimpiakos Tarnogród 4:1, wyniki zamojskiej okręgówki

Korona Łaszczów – Olimpiakos Tarnogród 4:1, wyniki zamojskiej okręgówki 1 0

Korona Łaszczów przed długi czas toczyła zaciętą walkę z Olimpiakosem Tarnogród, który przez ponad 45 minut zmuszony był grać w osłabieniu. Jednak w końcówce na murawie pojawił się Jan Oznański i w ciągu kilku minut zdobył dwa gole, zapewniając swojemu zespołowi bardzo cenną wygraną

Agitacja, wulgaryzmy, wynoszenie kart. PKW: 565 przestępstw i wykroczeń związanych z ciszą wyborczą
film

Agitacja, wulgaryzmy, wynoszenie kart. PKW: 565 przestępstw i wykroczeń związanych z ciszą wyborczą 0 0

– Jeżeli chodzi o wykroczenia z kodeksu wyborczego, najwięcej incydentów dotyczyło uszkadzania ogłoszeń: było ich 36, a z kodeksu wykroczeń 45 incydentów niedozwolonej agitacji wyborczej – podał członek Państwowej Komisji Wyborczej, Arkadiusz Despot-Mładanowicz.

Gryf Gmina Zamość – Roztocze Szczebrzeszyn 2:1. Wciąż niepokonani

Gryf Gmina Zamość – Roztocze Szczebrzeszyn 2:1. Wciąż niepokonani 2 0

Gryf Gmina Zamość w meczu derbowym pokonał u siebie Roztocze Szczebrzeszyn 2:1, a oba gole dla gospodarzy zdobyli byli gracze drużyny z miasta Chrząszcza

Wybory samorządowe 2018: Frekwencja o godz. 17 we wszystkich gminach Lubelskiego
galeria

Wybory samorządowe 2018: Frekwencja o godz. 17 we wszystkich gminach Lubelskiego 54 5

Wybory samorządowe 2018. Sprawdź frekwencję o godz. 17 w poszczególnych gminach woj. lubelskiego. Najwyższa była w gminie Godziszów, a najniższa w gminie Stężyca.

Gala TFL 15 Noxy Night: Szymajda lepszy od Maciejowskiego (ZDJĘCIA)
galeria

Gala TFL 15 Noxy Night: Szymajda lepszy od Maciejowskiego (ZDJĘCIA) 0 0

W sobotę w lubelskiej hali MOSiR odbyła się Gala TFL 15 „NOXY NIGHT”. W walce wieczoru Hubert „Małpa” Szymajda pokonał Roberta „Karpackie Serce” Maciejowskiego przez jednogłośną decyzję sędziów. Sama impreza również okazała się olbrzymim organizacyjnym sukcesem

Hetman - Łada 4:1. Niesmak mimo zwycięstwa

Hetman - Łada 4:1. Niesmak mimo zwycięstwa 0 3

Świetna pierwsza połowa i znacznie gorsza druga. Mimo wszystko Hetman i tak pewnie pokonał Ładę Biłgoraj 4:1. A dzięki temu utrzymał siedem punktów przewagi nad drugą w tabeli Lublinianką

Ślęza Wrocław okazała się zbyt mocna dla lubelskich "Pszczółek"

Ślęza Wrocław okazała się zbyt mocna dla lubelskich "Pszczółek" 0 11

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin zanotowała trzecią porażkę w tym sezonie. Akademiczki przegrały 78:80 ze Ślęzą Wrocław. Brianna Kiesel zdobyła 34 punkty, ale ona i jej koleżanki przespały większą część spotkania.

Motocyklista szalał na hondzie po polach. Nie był do końca trzeźwy

Motocyklista szalał na hondzie po polach. Nie był do końca trzeźwy 1 0

Pobytem w szpitalu zakończyła się przejażdżka 29-latka z gm. Zamość, który w sobotnie popołudnie postanowił przejechać się motocyklem honda polami w miejscowości Niedzieliska.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.